Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <177>     >>   >5x>  

16.5.2018 21:40:36
Jméno: Ing.Brhlovič Erik Předmět: Dacia Logan ,1,2L výmena nádrže za väčšiu
Dobrý deň,mám Daciu Logan 1,2 ročník 2015 s originál LPG zamontovaným predajcom nového auta.
Je teraz po záruke a chcel by som nechaťvymeniť pôvodnú nádrž LPG 43L za väčšiu. Je to možné napríklad za väčšiu viac litrovú, takú čo by sa vmestila do rezervy a kľudne môže byť vyžšia?
Alebo za válcovú s objemom okolo 80L?
Ďakujem pekne za informáciu Brhlovič
17.5.2018 7:59:22
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dacia Logan ,1,2L výmena nádrže za väčšiu
Dobrý den, výměna nádrže je možná, výměna musí být provedena s ohledem na technické možnosti vozidla a platné předpisy.

15.5.2018 14:34:50
Jméno: Karel Předmět: Správné nastavení bohatosti směsi
Dobrý den,
zakoupil jsem vůz Lancia Thesis 3.2l V6 s již hotovou vestavbou polského systému LPG, která ale nepracovala zcela správně. Pořídil jsem proto diagnostický kabel a SW a zjistil vadný teplotní senzor. Ten jsem objednal a vyměnil. Po dotankování jsem na LPG jezdil, ale na LPG byl motor na volnoběh dost neklidný a čím déle se s autem jezdilo, tím se to zhoršovalo. Zkusil jsem proto automatickou kalibraci řídící jednotky a v podstatě se nakalibrovala korekce stejná jako byla původně a chování auta bylo stejné. Tedy po cca 50 km na LPG bylo potřeba jezdit alespoň 15 km na benzin aby se zřejmě srovnala řídící jednotka a autu se srovnal volnoběh. I podle velmi nízké hodnoty spotřeby na LPG podle palubního PC (o 2l/100km méně než na benzin) jsem usoudil příliš chudou směs. Nastavil jsem tedy manuálně korekce o něco výš a volnoběh se krásně srovnal. Ale po ujetí cca 200-250 km mi vyskočí v ŘJ motoru chybová hláška, kterou jsem si přeložil jako příliš bohatou směs a auto pak cca 2-3 km po nastartování cuká a je líné. Pak se opět srovná a jezdí jak má. Spotřeba podle PP vychází cca podobně jako na benzin.
Myslíte, že bude stačit směs doladit nějak mezi nebo je to nastavení složitější a je potřeba se u Vás zastavit?
15.5.2018 15:05:48
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Správné nastavení bohatosti směsi
Dobrý den, neuvádíte, kolik km je s LPG systémem najeto, proto bych doporučoval objednat se u nás nebo některého z našich autorizovaných servisů na kontrolu LPG systému. Je třeba zkontrolovat správnou funkčnost jednotlivých komponent LPG systému, zejména vstřikovačů, zkontrolovat správnost nastavení parametrů a na základě výsledku pak provést seřízení plynové mapy nebo opravu. U nás se můžete objednat na tel. 606 659 530.
Metodu pokus omyl a přiměřeně přiměřeně nedoporučuji.

14.5.2018 8:19:25
Jméno: Martin Předmět: Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW 11/2006
Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat, byli jsme na STK, ME a napsali do STK poznámky, že revize CNG bomb 12/2018. Původní protokol vystaven ještě v Itálii vždy na 4 roky. Kde se dá získat nový. Vím že jste profesionálové, opraveno Vámi cukání v lednu 2017, proto prosím o radu atd. Jsme z Vysočiny.

S pozdravem
Martin K.
14.5.2018 12:51:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW 11/2006
Dobrý den, požadavek na pravidelnou vizuální kontrolu CNG nádrží nejdéle po každých 48 měsících vychází z předpisu EHK 110. V případě že se jedná o tovární přestavbu provede kontrolu servis Opel nebo se můžete obrátit na servis, který má oprávnění provádět montáž, revize a servis CNG zařízení ve vozidlech.

13.5.2018 21:33:42
Jméno: Karol Chwistek Předmět: Opakovaná netěsnost spojů LPG soustavy
Dobrý den,
prosím Vás o radu. Téměř před rokem jsem provedl přestavbu svého vozu na LPG. Vlastním Volvo S 60, r. v. 2002, pětiválec, obsah 2,5l, turbo, benzín. LPG systém je od firmy Elpigaz. S provozem vozu na LPG mám řadu problémů. Největší problém je opakovaný únik plynu ze spojů LPG soustavy v místech kde jsou spoje utaženy stahovacími kovovými objímkami. Problém jsem v servise již 2x řešil, ale pořád se to vrací. Únik jsem zprvu zaznamenával jen při startu studeného motoru, únik plynu jsem zjistil podle syčivého zvuku a citelného proudu plynu na dlani. Příčina byla v povolení kovových objímek, po jejich dotažení jsem únik už nezaznamenal. Po čase jsem ale opět při náhodné kontrole (v kabině plyn cítit není) únik plynu při startu zjistil a opět musel dotahovat uvolněné objímky. Řešil jsem to reklamací v servise, kde mi systém montovali. Na opravě byl vůz loni na podzim, byl jsem přesvědčen, že se to vyřešilo. Navíc jsem s vozem v následujícím období jezdil hodně málo. Během zimy jsem ale zaznamenal výrazné zkrácení dojezdové vzdálenosti. Zatímco čerstvě po přestavbě jsem na plnou nádrž (55 l.) ujel asi 430 km, v zimě to bylo o 50 -70 km méně. Moje auto je celkem žrout, při jízdách ve městě má spotřebu benzínu téměř 12 l/100 km. Já jsem v tomto období jezdil téměř jen krátké vzdálenosti do 5 km ve městě a tak jsem výraznější spotřebu plynu svaloval právě na toto. Před měsícem jsem ale na plnou nádrž ujel jen 330 km, což už bylo fakt divné a po natankování asi 1/3 nádrže jsem zkontroloval únik plynu. Zjistil jsem, k velkému zděšení, že plyn uniká masivně i při zahřátém motoru po jízdě a to z řady míst, příčinou byly opět uvolněné objímky. Postupně jsem je tedy maximálně utahoval, ale vždy pak byl únik na dalším místě. Na několikrát jsem tedy utáhl šroubovákem maximum dostupných objímek, k některým jsem se ale nedostal. Nakonec se mi podařilo slyšitelný unik plynu zastavit, ale bez měřiče úniku plynu nevím, zda úplně. Nechápu, proč se objímky stále povolují a nechce se mi je při každé jízdě kontrolovat. Ihned jsem se ve stejném servise objednal, vůz je nyní na opravě. Kromě zmíněného problému totiž motor při jízdě na plyn neběží na volnoběh pravidelně, auto při jízdě za nižších otáček cuká a na palubním počítači svítí oranžová kontrolka závady na motoru (která pokaždé zhasne, když ujedu několik km čistě na benzín), nevím, zda zmíněné potíže souvisí s únikem plynu nebo je to další závada. Obávám se, aby se po opravě problémy časem nevrátily. Proto Vás prosím o radu jak to případně dále řešit. Zmíněný servis provádí přestavby min. 12 let, stížnosti jsem na něj neslyšel navíc je to jediný servis v našem okrese, který se přestavbou LPG zabývá. Pokud budu v budoucnu muset problém opět řešit, asi mi nezbude než hledat jiný servis mimo okres - můžete mi prosím nějaký dobrý poradit, blízko od mého města? Jsem z Jeseníku a k Vám to je opravdu bohužel moc daleko. Předem děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem Karol Chwistek.
14.5.2018 12:34:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opakovaná netěsnost spojů LPG soustavy
Dobrý den, netěsnost při použití šroubových spon vzniká jednak tím, že se v místě stažení hadice časem smáčkne a jednak vlivem rozdílů teplot v motorovém prostoru. Pro uchycení plynových hadic se používají odpovídající pérové spony. Pokud se při jízdě na LPG objevuje kontrolka emisí bude potřeba provést diagnostiku LPG systému, zkontrolovat správnou funkci všech komponent LPG systému a na základě toho pak provést opravu případně seřízení plynové mapy. Jako nejbližšího našeho partner mohu doporučit LPG Šumperk případně Autogas Opava s.r.o. adresu a kontakty naleznete zde http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/

11.5.2018 12:44:12
Jméno: Peter Předmět: Montáž LPG
Mazda cx3, kód motora PE, 1998cm3, 110 je, je možná prestavba na LPG.
Ďakujem.
11.5.2018 14:11:06
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Montáž LPG
Dobrý den, ano přestavba tohoto motoru na LPG je možná. Bližší informace poskytnu na telefonický dotaz na tel. 602420268.

10.5.2018 13:54:22
Jméno: Peter Předmět: Tattarini LPG ridici jednotka
Dobry den, mam otazku pred nekolik tydnami mi vytopilo RJ LPG systemu. Teraz sem objednal druhu pouzitou ale jezdila na CNG je potreba tuto RJ celu prenestavit nebo staci nahodit do auta a bude to fungovat? RJ je presne ta ista
11.5.2018 7:12:07
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tattarini LPG ridici jednotka
Dobrý den, po výměně bude nutné v řídící jednotce znovu nastavit parametry vozidla včetně změny paliva na LPG, provést auto-kalibraci a následně nastavit plynovou mapu. Doporučuji svěřit toto odbornému servisu.

10.5.2018 7:59:12
Jméno: Mirek Předmět: lpg
Dobrý den mám namotováno ve vozidle LPG značky Lovato a toto je uvedeno ve velkém TP. Budu toto měnit za systém BRC musí být změněn zápis v TP Lovato za BRC? Děkuji
10.5.2018 10:04:58
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: lpg
Dobrý den, firma, která bude montáž provádět, Vám musí dát příslušné dokumenty, kde bude výměna plynového systému zaznamenána. Zřejmě se jedná o vozidlo z dovozu neboť u přestaveb provedených v ČR se systém do velkého TP nezapisuje a veškeré údaje o LPG systému jsou uvedeny v příloze k velkému TP.

9.5.2018 19:27:00
Jméno: Adam Blecha Předmět: Přepne ale nejede
Zdravím mám problém ze zařízením Landi Renzo Omegas v Audi A6 V6 2.8.
Na LPG normálně přepne na přepínapřepínači svíti, že auto jede na LPG, ale při přidání plynu se nic neděje. Pomáhá když zahybu s konektorem od ŘJ pak chvilku jde než najedu na nějakou díru apod. Je jasne, že je někde špatný kontakt..Jste schopni říci po čem jit?
10.5.2018 10:00:24
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přepne ale nejede
Dobrý den, v kabelovém svazku od řídící jednotky je řada drátů a opravdu takto od stolu neumím říci, kde je studený spoj nebo který drát je vadný. Tyto závady se velice těžko hledají, musí se systematicky postupně proměřit všechny dráty.

9.5.2018 11:58:23
Jméno: František Staněk Předmět: Octavia 1.4 Tsi G-Tec nepřepla na cng
Dobrý den, koupil jsem Octavia 1.4 TSI G-TEC r.v. 2015, po vyjetí nádrže na cng, jsem opět dotankoval plnou nádrž cng, ale cca za 2 km cesty domů z čerpačky auto nepřeplo z benzínu na cng. Je to normální nebo je to nějaká závada? Děkuji za odpověď.
9.5.2018 13:10:33
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Octavia 1.4 Tsi G-Tec nepřepla na cng
Dobrý den, k přepnutí by mělo dojít automaticky. Zřejmě půjde o nějakou závadu. Obraťte se na značkový servis.

8.5.2018 13:37:17
Jméno: Josef Předmět: Prestavba 3,0 v6 na lpg
Dobry den,

Chtel bych koupit peugeot 407 3,0 v6 (155kw).najezd cca 150 k km. Uvazoval jsem nad prestavbou na LPG. Najezdim rocne 20 - 30k km, takze po roce a pul to budu mit zpatky. Zajimaji me hlavne dve veci.
1. U sekvencniho vstrikovani vsude pisou, ze se tento system nejvice blizi vykonem a spotrebou benzinu. Nkde jsem ale nenasel, jaka je ve skutecnosti ztrata vykonu? Mam porad pocitat 5 - 10 procent?
2. U stareho auta(karburator) jsem mel lpg a byla to hruza. Strileni do sani a podpalene ventily. Vycetl jsem, ze sekvencni vstrikovani do sani strilet nemuze a do plynu uz se dnes da pridat aditivum flashlube atd... Akorat mi to pripada trochu jako reklamni trik. Bude mít motor s aditivem do plynu stejnou zivotnost jako na benzin?

Dekuji moc za rady

Hezky den
9.5.2018 7:57:58
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prestavba 3,0 v6 na lpg
Dobrý den, LPG má oproti benzínu jiné fyzikální vlastnosti a jiné oktanové číslo, a to má vliv i na výkon motoru. V různých pracích, které se tímto zabývaly a porovnávaly výkon motoru na benzín a na plyn se uvádí ztráta výkonu 3-5%. Troufnu si říct, že u tohoto motoru pocitově ztrátu výkonu nepoznáte. U dnešních systémů MPI nedochází ke střílení do sání, neboť plyn je dávkován do sání před sací ventily ke každému válci zvlášť. Aditivum je nehořlavá kapalina, která slouží k ochraně ventilů a účinek byl prokázán provedenými testy TÜV.

7.5.2018 6:35:16
Jméno: Chochol Předmět: Nechytal motor
Dobrý den,dovezl jsem z Německa New Beatles 1,4 16 V s přestavbou na plyn. Auto za studena vůbec nechyta,po obtížném nastartování a následném zahřátí na provozní teplotu vůz chytá stejně obtížně. Motor chytne ale start trvá cca 10-15 vteřin. Kde může být problém? Děkuji za odpověď Chochol
9.5.2018 7:42:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nechytal motor
Dobrý den, takovéto chování může být způsobeno řadou příčin. Bude nutné provést diagnostiku LPG systému a zkontrolovat správnou funkčnost jednotlivých komponent, nastavení systému a plynovou mapu. Na základě zjištění pak provést opravu případně seřízení.

6.5.2018 20:31:31
Jméno: Duffys Předmět: Kontrolka motoru
Dobrý den,

mám vozidlo Hyundai i30 1.6 CVVT a u Vás proběhla přestavba na plyn... po jízdě na plyn se rozvicí kontrolka motoru. Teď se rozsvítila po 202 km odjetých na plyn, pokud přepnu zpět na benzín, tak kontrolka po cca. 70-80 km (po znovu nastartování) přestane svítit. Už jsem doopravdy zoufalý, protože Váš partnerský servis u nás asi moc nemá tušení co s tím... Prosím o přiblížení o co se může jednat? při jízdě na beznín se kontrolka nerozsvicuje... Nejde znát žádný pokles výkonu ani žádné jiné aspekty, které by jízdu ovlivňovaly... Už jste se s tím setkali? Děkuji za přiblížení

S pozdravem

Duffys
9.5.2018 7:39:16
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Kontrolka motoru
Dobrý den, rozsvěcování kontrolky může způsobovat více věcí. Jde o to, že z nějakého důvodu není směs paliva optimální. Pro zjištění příčiny bude nutné připojení k diagnostickému programu. Může stačit nastavit plynovou mapu v režimu jízdy, který používáte, může se jednat o závadu některého vstřikovače……

5.5.2018 11:28:01
Jméno: Dana Předmět: Zablokované zapínání světel
Stalo se někomu, źe se zablokovala páčka nešla otočit a zapout světla? Blinkr funguje. Je to na výměnu páčky nebo se to dá opravit. Děkuji za odpově|.
9.5.2018 7:27:39
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zablokované zapínání světel
Dobrý den, zřejmě bude nutné páčku vyměnit.

5.5.2018 10:30:53
Jméno: Andrei Předmět: LPG nadrž
Dobrý den.Chtel bych se zeptat jak dlouho mohu jezdit po ukonceni platnosti narže 10 let ? Co se muźe stat kdyz budu jezdyt ješte pul roku anebo rok na vic.mam 45l.nadrž na LPG osobni automobil volvo s40.dekuju
9.5.2018 7:26:11
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG nadrž
Dobrý den, předpis hovoří jasně – životnost nádrže je 10 let od data výroby. Včasnou výměnou se tak vyhnete možným problémům při silniční kontrole nebo v případě pojistného plnění.

4.5.2018 14:24:04
Jméno: Helena Antošová Předmět: přestavba na LPG
Dobrý den.
Je možné provést přestavbu na LPG VW Eos 2,0FSI, 110kv, 6/2006, typ motoru BVY.
Děkuji Antošová
4.5.2018 14:55:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přestavba na LPG
Dobrý den, přestavba tohoto motoru na LPG je možná, bližší informace poskytnu telefonicky.


<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <177>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací