Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí




Ochrana ventilů motoru při LPG a CNG pohonu

Ochrana ventilů je v současné době hodně diskutované téma v souvislosti s přestavbou motoru na alternativní pohon

LPG/CNG, kdy při spalování alternativního paliva dochází k mírnému zvýšení teplot ve spalovacím prostoru a vlivem toho i ke zvýšenému tepelnému namáhání motoru, zejména ventilů a ventilových sedel. Ochranu, lze řešit následujícími způsoby:

Valve - Protector

V současnoti je jasnou jedničkou na trhu v elektronickém dávkování firma VALVE - PROTECTOR. Jedná se o německou firmu, která zaručuje vysoce kvalitní výrobek. V kombinaci s další německou firmou ERC (výrobce aditiv), představuje nejefektivnější ochranu vetilů ve vašem vozu. Vyzkoušeno na německém trhu.

Pro více informací klikněte na logo VALVE - PROTECTOR.

 

1) Přístřikem benzínu

  • kdy v software řídící jednotky se zapne funkce přístřiku benzínu a nastaví se procento přístřiku. Předpokladem je, že software řídící jednotky je touto funkcí vybaven.

2) Přidáváním aditiva

  • kdy se do vozidla namontuje zařízení, které do motoru dávkuje aditivum na ochranu ventilů a ventilových sedel. Těchto způsobů dávkování je několik: 

A) Mechanické podtlakové dávkování

  • je jednoduché zařízení, které dávkuje kapáním aditivum do sacího potrubí ať už jednobodově nebo vícebodově.

Výhody: 

  • nízká cena

Nevýhody:

  • Stále stejné dávkování (stejný počet kapek za minutu) bez ohledu na výkon motoru. Nakapané aditivum do kapiláry je odebíráno podtlakem v sacím potrubí – ten je v nízkých otáčkách při malém zatížení motoru větší a ve vysokých otáčkách a při velkém zatížení motoru nižší,
  • Zařízení dávkuje aditivum i při provozu na benzín,
  • Není vhodné pro motory typu valvetronic, valvematic a pro přeplňované motory s turbem. 

B) Elektronicky ovládané programovatelné dávkovací zařízení

  • dávkuje aditivum přesně dle obsahu motoru a dle jeho zatížení. Tím je zajištěna plnohodnotná ochrana například při dlouhodobé jízdě po dálnici kde klasický podtlakový systém paradoxně aditivum nedávkuje, neboť při zatíženém motoru není v sání motoru potřebný podtlak. Naopak při CUT-OFF je dávkování zastaveno. Díky použitým vysoce kvalitním materiálům je zabezpečen dlouhodobý spolehlivý provoz.

 

Výhody:

  • Rovnoměrné dávkování aditiva v celém rozsahu výkonu motoru v závislosti na vstřikovacích časech plynu nebo otáčkách motoru (dávkování se naprogramuje dle obsahu motoru a dle použitého aditiva),
  • Dávkuje pouze při provozu na alternativní palivo,
  • Indikace hladiny aditiva v nádobce,
  • Možnost funkce vypnutí alternativního pohonu při spotřebování aditiva,
  • Vhodné pro motory valvetronic, valvematic a přeplňované motory s turbem
  • Monitorování funkce vlastní diagnostikou.
B.1) možnost dávkování jak do sání a to jednobodově nebo skvenčně ke každému válci
B.2) možnost dávkování do větve nízkého tlaku plynu:
B.2.1) jednobodově mezi filtr plynné fáze a vstřikovače
B.2.2) sekvenčně za vstřikovače ke každému válci.

Dávkování tímto způsobem zároveň čistí a maže plynové vstřikovače, čímž prodlužuje jejich životnost.

 

Nevýhody:

  • Vyšší cena oproti mechanickému podtlakovému systému. 

Zajímá Vás víc?


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací