Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Valve - Protector

ELEKTRONICKÉ DÁVKOVÁNÍ GASLUBE

Tlakové - přesné - dávkování - aditiva

Systém VALVE-PROTECTOR se výrazně liší od běžných elektronických dávkovacích zařízení, tím že je aditivum dávkováno pomocí vstřikovačů plynu a ne jako u ostatních výrobců, kde se aditivum dávkuje do sacího potrubí nebo-li pod škrtící klapku (tuto možnost lze využít i u tohoto systému pokud by byla zapotřebí). Dávkování probíhá plynovými vstřikovači, kde sehrává velice důležitou roli (rozpouští těžké parfíny a oleje, které pocházejí z LPG soustavy a promazává styčné plochy pístků vstřikovačů). Tím to se zaručuje perfektní chod vstřikovačů a není je nutné čistit zvlášť, kde by potom mohlo dojít k jejich poškození. Toto přimazávání ventilů, také přispívá k delší životnosti LPG vstřikovačů.

Elektornický systém Valve - ProtectorChod aditiva v elektronickém přímazu Valve - Protector

Tuto možnost můžeme využít jenom u vstřikovačů, které jsou kompatibilní s touto technologii. V případě, že bude použita tato metoda v kombinaci s nekompatibilními vstřikovači, tak mohou nastat problémy, které se hledají jen velice těžko. Tento problém potom najde jenom velice zkušený mechanik, ale je to hodně časově náročné a tím pádem se hledání této chyby může prodražit. Je velice důležité si kompatibilitu vstřikovačů zkontrolovat, které jsou vhodné pro tlakové dávkování aditiva.

 

2 v 1 – ochrana motoru aditivem a čištění s promazáním plynových vstřikovačů

Tento jedinečný elektronická dávkovací systém ochrany (aditiva) pro motory využívající alternativní pohon LPG nebo CNG. Ochrana ventilů a ventilových sedel je prováděna pomocí aditiva, které je za pomocí tlakové dávkovací jednotky dodáváno do přívodní hadice plynu (gas) LPG/CNG za filtr plynné fáze. Aditivum projde přes vstřikovače LPG/CNG a je rovnoměrně rozděleno do jednotlivých válců. Při tomto způsobu ochrany ventilů dochází ke dvěma velmi důležitým věcem:

Funkčnost elektronické dávkování Elektronic Valve Protector

  1. Aditivum jde přes plynné vstřikovače, kde dochází k mazání a čištění vstřikovačů LPG zároveň. Tato funkce je možná pouze u vysokotlakého dávkování aditiva. Dochází k trvalému čištění vstřikovačů a díky tomu pístky nejdou nasucho, ale jsou promazávány což má za následek větší životnost vstřikovačů a jejich lepší funkčnost. Vstřikovače se nezalepují parafíny z LPG.

  2. Aditivum je přesně dávkováno v celém rozsahu provozního režimu motoru v závislosti na délce vstřiku plynových vstřikovačů. Narozdíl od konkurenčních podtlakových systémů třeba i elektronicky řízených u kterých je aditivum nasávané podtlakem pouze při deceleraci(brždění motorem)a na volnoběh, u systému Elektronic Valve Protector je aditivum dodáváno ve všech pracovních režimech a vždy v odpovídající dávce. Tím je zajištěna nejen kvalitnější ochrana motoru, ale také efektivnější a úspornější využití aditiva mj. také tím, že při jízdě na benzín není dávkování aktivní narozdíl od podtlakových zařízení.

 

Systém Elektronic Valve Protector umožňuje tyto funkce:

 

1. Aditivum je dávkováno přesně a pouze v případě potřeby - při jízdě na benzín systém není aktivní

2. Nedochází k nadměrnému nebo naopak nedostatečnému dávkování

3. Konzistentnní a přesné přizpůsobení dávky v celém spektru pracovního režimu motoru - aditivum je dávkováno přesně

podle toho jak pracují plynové vstřikovače - dlouhý vstřikovací čas znamená velkou dávku aditiva, krátký vstřikovací čas znamená malou dávku aditiva. Během CUT-OFF je dávkování zastaveno. Tím je zajištěna plnohodnotná ochrana například při dlouhodobé jízdě po dálnici kde klasický podtlakový systém paradoxně aditivum nedávkuje neboť při zatíženém motoru není v sání motoru potřebný podtlak.

4. Signalizace nízké hladiny aditiva s možností automatického přepnutí do benzínu při úplném vypotřebování

aditiva(nemusí být aktivováno)

5. Dvojí účinek aditiva aplikovaného přes vstřikovací ventily plynu - ochranaa čistota vstřikovačů plynu a ochrana

ventilůventilových sedel motoru

6. Možnost použití libovolného aditiva které lze jednoduše doplňovat

7. Přesné a konečné seřízení bez nutnosti „kontroly každou hvíli“ díky digitálnímu řízení a dávkování krokovým čerpadlem

vytvářejícím tlak až 5 bar .

8. Snadná montáž

9. Díky použití vysoce kvalitních a odolných materiálů a jejich špičkovému zpracování je systém dlouhodobě

bezporuchový a spolehlivý.

10. Tlakovou jednotkou je možné aplikovat libovolná aditiva dostupná na trhu s aditivy pro ochranu ventilů a ventilových

sedel motorů provozovaných na LPG jako jsou:
GasLube, JLM, V-Lube,FLASH LUBE apod.

 

Technická data:

 

  • Napájecí napětí 12V = (10-15V)
  • Odběr proudu v klidu cca 30mA /6A při aplikaci dávky
  • Maximální tlak pumpy 5 Bar
  • Objem jedné dávky pumpy 50 micro litr aditiva
  • Maximální dávkování 180 ml/hod
  • Hmotnost 450g
  • Rozměry  100x70x40 mm
  • Rozsah pracovní teploty -20/+85°C
  • Stupeň krytí IP54
  • Materiál gumové těsnění a spoje VITON/ elastomer s vysokou teplotní odolností a stálostí včetně odolnosti proti účinkům olejů, benzínů a rozpouštědel.Systém Elektonic Valve Protector doporučují a prodávají jako nejlepší volbu pro dávkování do motorů tito výrobci aditiv pro ochranu motorů provozovaných na LPG a CNG:
    ERC - (Německá firma)
    JLM - (Holandská firma)

 


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací