Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <200>     >>   >5x>  

12.7.2019 16:14:22
Jméno: Petr Předmět: Lpg
Dobrý den jak často se jezdí na kontrolu lpg
15.7.2019 7:15:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg
Dobrý den, u dodatečných přestaveb je interval pro inspekční prohlídku LPG systému 10 tis. km nebo jeden rok.

10.7.2019 20:21:26
Jméno: Vojtěch Kubeš Předmět: Tartarini
Dobrý den. Ve svém voze mám nainstalovane LPG firmy tartarini, po umytí motorového prostoru mi pravděpodobně odešla řídící jednotka, byl jsem v místním servise kde se pokusili napojit diagnostikou, ale nezadarilo se, jednotka prostě nekomunikuje, promereno, do jednotky i z jednotky proud jde... Na přepínací skříňce jsem po umytí měl problém, že po přepnutí na LPG se plyn rozjel, běžel cca 5-10 vteřin a pak začaly blikat diody společně se zvukovým tónem. Po vypnutí motoru už krabička nesvítí, ani dioda pro benzín, zkrátka je úplně mrtvá. Zkoušel jsem vyndat pojistku, odpojit konektory od ŘJ a povedlo se krabičku nastartovat, svítila dioda pro benzín, po přepnutí se vše opakovalo, čili LPG jelo cca 5-10 sekund, následně se LPG odpojilo společně se zvukovým a světelným doprovodem na přepínací krabičce, od té doby je krabička mrtvá a už se mi nepovedlo ani po odpojení konektoru, výměny pojistky ji znovu zprovoznit alespoň do stavu, kdy by označována provoz na benzín. Řidicí jednotku mám SEQ Evo O1 se dvěma konektory. Je možnost řidicí jednotku opravit nebo je nutnost koupě nové? Případně na kolik by vyšla, na internetu jsem hledal a co jsem našel, tak dnes už se vyrábí pouze v o plastovane podobě (mám ještě hlinikovou), ale našel jsem pouze s jedním konektorem, pak ještě s označením Young pokud se nepletu, ale nevím jestli je tato jednotka pro mě vhodná. Můžete mi prosím poradit, případně poslat odkaz či cenovou kalkulaci nové ŘJ pakliže by ta stávající nešla opravit? Předem děkuji za odpověď
11.7.2019 7:33:23
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tartarini
jednotka by byla kompatibilní s Vaší stávající řídící jednotkou. Doporučuji proto obrátit se na servis, který systémy Tartarini instaluje např. Auto Unger s.r.o. v Brně.

1.7.2019 9:59:20
Jméno: Martin Předmět: Vyplati se jeste LPG oprestavba?
Dobry den,
Koupil jsem auto, chtel bych ho prestavet na LPG, nenajezdim vsak tolik, aby se prestavba zaplatila behem roku, proto nevim, jestli prestavba za tolik penez ma jeste smysl,
Muzete mi prosim rici nejake informace o tom, jak to bude nebo by mohlo byt s LPG po roce 2020?
Dekuji Martin
1.7.2019 12:36:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyplati se jeste LPG oprestavba?
Dobrý den, nevím, jaké informace máte konkrétně na mysli. Pokud máte na mysli stávající daňové zvýhodnění pak se po r. 200 neuvažuje u LPG o žádných změnách. Diskuse kolem daně z plynu, která nyní probíhá, se týká jen CNG.

29.6.2019 10:25:21
Jméno: Kamil Předmět: Stokásek
Opel Zafira 1,6 CNG 69 kW auto při přidání plynu chvíli cuká . Proběhla výměna svíček a 3x střik plynu. Na benzín jede pěkně. Děkuji za radu
1.7.2019 12:23:27
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Stokásek
Dobrý den, svíčky jste vyměnil a v jakém stavu jsou ostatní komponenty zapalovací soustavy? Pokud je třeba vyměnit vstřikovače u originálních přestaveb, musí se vyměnit všechny najednou. Bez provedení diagnostiky však neumím odpovědět, co způsobuje cukání.

28.6.2019 11:01:52
Jméno: Jaroslav Předmět: jakou motorizaci
Dobrý den, chci si koupit starší auto a nechat ho přestavět na plyn. Nějak tápu v tom jaký motor by byl nejvhodnější. Mými favority jsou Ford Focus III a Kia ceed, Děkuji za reakci
28.6.2019 12:38:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: jakou motorizaci
Dobrý den, vhodnější na přestavbu jsou motory MPi tedy motory, kde se benzín vstřikuje před sací ventily do sání (nikoli přímo do spalovacího prostoru válce motoru). Vysvětlit detailněji rozdíly mezi těmito motory přesahuje možnosti tohoto fóra. V naší fotogalerii viz https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/ford/ nebo https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/kia/ můžete nalézt inspiraci neboť zde naleznete vozidla, která jsme přestavěli a která fungují. Pokud budete potřebovat poradit zavolejte mi na tel. 602420268.

27.6.2019 6:39:25
Jméno: Petr Předmět: lpg
Dobrý den, mám LPG v fabii I rok 2001 jenom mě zajímá proč dříve jsem najel 425kg a teď najedu jenom 346kg a občas to cukne hodně a rozsvítí se kontrolka motoru ale pak hned zasne nevíte co s tím ?
27.6.2019 7:25:23
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: lpg
Dobrý den, pokud se rozsvěcuje kontrolka motoru je to upozornění na závadu v systému tvorby emisí, která může být způsobena jak závadou v plynovém systému, tak i závadou v benzínové části vozidla. Pro zjištění závady bude tedy třeba provést diagnostiku jak benzínové části, tak i plynového systému a případně provést další doplňková měření. Zvýšená spotřeba může být způsobena vadnou funkcí některého komponentu LPG systému (vstřikovače, reduktor….) nebo netěsností systému.

25.6.2019 11:59:32
Jméno: Patrik Předmět: LPG diagnostika
Dobrý deň. Mám problém s diagnostikou konkretne v žiadnom servise sa nevedia pripojiť. Proste diagnostika vôbec nereaguje. Bol som vo viacerých servisoch. LPG značky Solaris. Nevie niekto mi pomôcť? Ďakujem
25.6.2019 13:04:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG diagnostika
Dobrý den, pokud jste navštívil více servisů, kde systém Solaris dělají a nespojili se s řídící jednotkou, pak je veliká pravděpodobnost, že řídící jednotka LPG je vadná. Pokud budete mít zájem můžete nás kontaktovat na tel. 606 659 530 a můžeme se pokusit Váš problém vyřešit.

24.6.2019 20:46:52
Jméno: Petr Vrána Předmět: Vyšší spotřeba
Dobrý den, mám Octavii 2 1,6 MPI, systém brc. Palubní počítač posilovač mi ukazuje spotřebu cca 7l/100km, při dotankovaní je reálná spotřeba 8,5 l/100km, nejsem žádný závodník, mám docela lehkou nohu, nemůže být systém v základním nastavení a chybí mapa? Je to moje druhá Octavie na Lpg a rozdíl tam asi bude, jinak přepíná a funguje v pohodě, jen ta spotřeba. Děkuji
25.6.2019 7:53:59
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyšší spotřeba
Dobrý den, LPG a benzín jsou zcela rozdílná paliva, která se liší chemickým složením a fyzikálními vlastnostmi včetně měrného obsahu energie. Pro to, aby motor vykonal určitou práci potřebuje určité množství energie. Jestliže je měrný obsah energie v jednom litru LPG nižší než v jednom litru benzínu, musí být logicky spotřeba LPG v litrech vyšší. Software v plynové řídící jednotce přepočítává nastaveným algoritmem benzínové vstřikovací časy na vstřikovací časy plynu a ty jsou vždy delší. Benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na LPG všechny signály a stále počítá spotřebu, jako při jízdě na benzín. Nelze tedy srovnávat údaj palubního počítače s vypočítanou spotřebou LPG. Navíc LPG je směs dvou plynů propanu a butanu a poměr těchto dvou plynu se v letní a zimní směsi liší a spotřeba LPG bude vždy vyšší o cca 10 – 15 % v závislosti na podílu jednotlivých plynů. Pokud máte pochybnosti o nastavení plynové mapy, navštivte odborný servis, který diagnostickým programem zkontroluje nastavení mapy a případně provede potřebné úpravy.

21.6.2019 11:36:17
Jméno: Radek Olša Předmět: Ztrácí se výkon
Svíčky mají najeto pár tisíc km. Nedávno jsem je měnil a na předchozí najel cca 80.000 km, ale zkontroluju je.
Dnes jsem vypozoroval další příznak: ráno, na cestě do práce jelo auto normálně až k zastavení na semaforu u práce na silnici, kde jsem stál cca minutu. Po rozjezdu auto začalo zlobit.
Nemohla by uvedené chování způsobovat cívka na ventilu před reduktorem? Reduktor je umístěn relativně blízko výfukového potrubí a je tam dost teplo. A teplo má na projevení závady taky vliv. Jak jsem vypozoroval.
21.6.2019 12:59:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Ztrácí se výkon
Dobrý den, minimální vzdálenost LPG komponent od teplých částí vozidla je 100 mm, v případě menší vzdálenosti se musí provést odpovídající tepelné odstínění. Znovu říkám, že ke zjištění závady je třeba připojení k diagnostickému programu a zjistit co se s jednotlivými hodnotami (tlakem plynu, teplotou reduktoru, vstřikovacími časy …) děje v momentu, kdy se závada projeví a v případě potřeby provést další doplňková měření (např. osciloskopem, voltmetrem atd.). Metoda náhodného měnění a repase dílů je zdlouhavá a ve výsledku bývá dražší než odstranění závady na základě důkladně provedené diagnostiky.

20.6.2019 21:54:47
Jméno: Radek Olša Předmět: Ztrácí se výkon
Dobrý den, mám ve voze Volvo V70II motor 2,4 turbo namontovaný systém ESGI s reduktorem KME Red1 gold a vstřiky Valtek T30. Je to cca 4 týdny zpět co mi motor začal na LPG zlobit. Chová se jako by do vstřiků nešlo palivo (podobně jako když dochází nádrž, než se to přepne na benzín). Nemá výkon a někdy, při přidání plynu, jede chvíli jakoby na 4 válce a najednou vystřelí vpřed.
Vyměnil jsem všechny filtry LPG, vyčistil a seřídil vstřiky, vyčistil reduktor a vyměnil membrány a vyčistil ventil na vstupu do reduktoru.
Jediné co ještě není zkontrolované je tlak reduktoru, ale nemám kabel, abych ho mohl zkontrolovat v PC. Ale tlak se asi z ničeho nic sám od sebe nezmění.
Co by ještě mohlo výše zmíněné chování způsobovat? Vadný MAP senzor? Nějaká hadička k němu? Systém se na benzín nepřepíná, jenom když dojde plyn.
Na benzín jede auto normálně.
Na LPG je od montáže najeto cca 155 000 km, celkem má auto 335 000 km.
Je zajímavé, že od minulého pátku auto zase jezdilo normálně a dnes to začalo opět zlobit.
Děkuji za každý nápad.
Olša
21.6.2019 8:22:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Ztrácí se výkon
Dobrý den, zkontroloval jste stav zapalovací soustavy zejména svíčky? Plyn vyžaduje pro zapálení bezvadný stav zapalovací soustavy, a i když vozidlo jede na benzín normálně v plynu už se mohou projevovat problémy. Provedl jste vyčištění a repasi téměř všech mechanických dílů a přesto se závadu nepodařilo odstranit. Vždy, pokud se repasují vstřikovače či reduktor je třeba diagnostickým programem zkontrolovat tlak, vstřikovací časy a správnou funkčnost všech ostatních součástí a sensorů LPG soustavy a na základě výsledku diagnostiky, případně provést příslušná nastavení tlaku i plynové mapy. Navštivte proto svého plynaře, který provede diagnostiku a závadu odstraní.

19.6.2019 16:58:57
Jméno: Stanislav Kroutil Předmět: Felicie 1.3 Mpi
Dobrý den mam Felicii 1.3 Mpi LPG systém BRC montován v roce 2012 ale nevím typ.Mám problém,že po ujetí cca 20km tedy motor teplý mi motor přeplý na LPG zničehonic zhasne a nejde hned nastartovat az po chvíly trápení naskočí na benzín.Nevím jak přesně postupovat a prosím o radu s tím ale problémy nekončí někdy mi střelí do vzduchového filtru a do třetice mi stále ukazuje přepínač elegant 51 plnou nádrž ale zjistil jsem že špatně už jsem zůstal stát a na budíku u nádrže bylo červené pole to znamená prázdná nádrž.Moc děkuji za radu ale vím že bych měl navštívit servis ale jsem zvědav na Váš názor.S pozdravem Kroutil.
20.6.2019 12:04:07
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Felicie 1.3 Mpi
Dobrý den, zhasínání motoru může být způsobeno vadnou lambda sondou. Signály z lambda sondy jsou využívány pro ovládání krokového motorku elektroventilu pro dávkování LPG a špatná směs může být příčinou jak chcípání motoru, tak i střílení do sání. Dále může být závada v elektroinstalaci – přerušený kabel, studený spoj, kostra, závada v ovládací jednotce atd. Střílení do sání může mít příčinu v chudé směsi – špatně fungující lambda sonda, krokový motorek, špatně seřízení bohatosti směsi ….. Špatné ukazování stavu LPG v nádrži může být způsobeno závadou v elektroinstalaci, vadným snímačem hladiny…. Bez provedení diagnostiky případně dalších doplňkových měření není možné blíže určit závadu.

18.6.2019 9:26:52
Jméno: Daniel Předmět: Vyfuk
Dobrý den mám otazku mám děravý výfuk nejspíš je to katalizator potrebuji vedrt jestli se to může odřezat a navarit nove trubky a ten katalizator
18.6.2019 12:25:13
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyfuk
Dobrý den, katalyzátor lze vyměnit za schválený typ pro dané vozidlo a motor, trubky lze svařit. Podmínkou je těsnost celé výfukové soustavy a splnění příslušných emisních limitů.

18.6.2019 6:28:36
Jméno: Leoš Bělohlávek Předmět: Opel vectra GTS
Dobrý den!
Jaké máte zkušenosti s LPG pro Opel Vectra C GTS 3,2 6V. Jaké zařízení doporučujete a jaká je cena? Děkuji!
18.6.2019 7:08:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opel vectra GTS
Dobrý den, přestavbu tohoto vozidla si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/opel/montaz-opel-vectra-3-2-24v-gts-3175-cm/ . Každý z výrobců, které zastupujeme na českém trhu (AC STAG, ZAVOLI, LOVATO) má ve své nabídce vhodné zařízení na přestavbu motoru ve Vašem vozidle na pohon LPG.

16.6.2019 23:21:46
Jméno: Martin Elšík Předmět: Grand Voyager 3,8
Dobrý den, před nedávnem jsem si nechal namontovat LPG do Chrysler grand voyager 3,8. Po převzetí vozu jsem zhruba po 150km zjistil,že na kontrolce stavu paliva svítí pořád plná. Reklamoval jsem a nyní po naplnění nádrže do plna se rozsvítí 3 ze 4 teček a po ujeti 30 km jsou už jenom 2. Navíc auto po přepnutí na LPG začne neskutečně cukat,tak přepínám zpět na bezin a tohle se děje zhruba každé druhé nanastartování. Poradite čím by to mohlo být?
17.6.2019 7:35:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Grand Voyager 3,8
Dobrý den, závada při zobrazování stavu paliva může být v některém komponentu (multiventil, smínač hladiny….), v nastavení ukazatele hladiny v diagnostickém programu a nelze vyloučit ani závadu v zapojení elektroinstalace. Příčina cukání může být způsobena více faktory od špatného zapojení přes vadnou funkci některého komponentu až po špatné nastavení. Pro zjištění závady bude tedy nutné dle schématu zkontrolovat správnost zapojení a připojit LPG systém k diagnostickému programu.

13.6.2019 23:18:08
Jméno: Pavel Předmět: LPG Škoda Fabia 1.4 MPi
Dobrý den, mám Škodu Fabii 1.4 mpi a v ní systém LPG značky Lovato. Když je auto ohřáté na standartní teplotu, tak lze přepínat benzín, plyn uplně bez problémů vše funguje, tak jak má v otáčkách i na volnoběh, ale když příjdu ráno ke studenému autu nebo i odpoledne třeba po 4 hodinách co auto někde stojí na parkovišti, tak normálně nastartuju na benzín, plyn je v přípravě a až přepne z benzínu na plyn, tak motor vždycky chcípne a musím znovu nastartovat a takhle pořád dokola dokud se auto neohřeje, ale pokud v tu chvíly, kdy se to zrovna přepíná na lpg prošlápnu plynový pedál nebo už jedu a za jízdy mám zařazenou rychlost, tak motor nechcípne. Chcípne pouze na volboběh a za studena což je docela na prd, když jedete třeba někde s kopce a vyřadíte rychlost nebo se někde motáte se studeným autem po městě a chcípne to, tak ste rázem bez posilovače brzd atd. Byl jsem s tím už u plynaře a ten LPG napojil na diagnostiku a říkal, že to dělá teplotní čidlo, že pořád ukazuje 90 stupňů a že proto to tak brzy přepíná na LPG a motor na to není připravený, ale po výměně problém stále přetrvává.
14.6.2019 7:42:48
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG Škoda Fabia 1.4 MPi
Dobrý den, pokud dojde k přepnutí z benzínu na plyn, jsou splněny nastavené podmínky, a to zejména teplota přepnutí snímaná teplotním čidlem na reduktoru (obvykle nastavena na 40o C) a dostatečný tlak plynu snímaný tlakovým a teplotním čidlem plynu. Na vině pak mohou být např. „přilepené“ vstřikovače, kdy hmota podobná parafínu znemožňuje ve studeném stavu pohybu jadérka vstřikovače. Prevencí tohoto znečištění je včasná výměna filtrů plynné i kapalné fáze LPG. Doporučuji proto zkontrolovat vstřikovače případně provést jejich výměnu. Následně pak diagnostickým programem zkontrolovat správnou funkčnost ostatních komponent LPG systému a nastavení plynové mapy.


<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <200>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací