Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <241>     >>   >5x>  

23.11.2022 17:43:10
Jméno: Zdeněk Předmět: Oprávnění, certifikace??
Dobrý den jen bych měl. Dotaz ohledně osvědčení či akreditaci popř školení pracovníka který může provádět montáž LPG, u nás v firmě kolega odchází za jinou práci zdeu nás montovat. Dlouhou dobu plynové zařízení firma chce aby mě to zaskolil aucil já se ohanim tím. Že k takovému to úkonů potřebuji jistě řádně školení s s nějakou certifikaci akreditaci jak o. Mám třeba svářečské oprávnění emisní oprávnění atd, firma to nechce slyšet že má jako firma povolení prosím. O nějakou pomoc popř zákon paragraf atd abych se mohl bránit já sám za sebe říkám. Že potřebuji rande školení abych tuto činnost mohl vykonávat pokud se něco stane jistě by to šlo vše na mou hlavu předem. Vám. Mnohokrát děkuji za Vaši odpověď řadu atd, spozdravem. Zdeněk.
24.11.2022 7:02:54
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Oprávnění, certifikace??
Dobrý den, pro bližší informace mě prosím kontaktujte telefonicky na č. 602420268.

22.11.2022 20:15:24
Jméno: Martin Fanta Předmět: Suzuki S CROSS 1.4; 95 kW; r v 2022
Dobrý den,
je možná přestavba na lpg u Suzuki S CROSS 1.4; 95 kW; r v 2022,
a kolik by stála ? Děkuji, M. Fanta
23.11.2022 7:35:00
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Suzuki S CROSS 1.4; 95 kW; r v 2022
Dobrý den, přestavba motoru s přímým vstřikováním benzínu 1,4 Smart hybrid, 95 kW, s kódem K14D na pohon LPG možná je. Bližší informace Vám posílám mailem.

21.11.2022 16:16:59
Jméno: Slodičák Předmět: LPG do Honda CRV 2018
Dobrý den, mám dotaz ohledně montáže LPG do zánovního vozu. jedná se o Hondu CRV 2.0 benzín, rv. 2018. Chci se zeptat zda zde u novějšího modelu nejsou nějaká rizika, myslím následně po instalaci jako emise na stk, životnost motoru a podobně. Mám rozporuplné informace tak stále nevím. Děkuji Za odpověď
22.11.2022 7:14:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG do Honda CRV 2018
Dobrý den, pokud se jedná o motor s výkonem 114 kW s kódem R20A9, R20A5 nebo R20A6 pak přestavba možná je. Při přestavbě je třeba použít některý systém ochrany ventilů. My nejčastěji používáme elektronický programovatelný systém dávkování aditiva Valve Protector. Bližší informace k ochraně ventilů naleznete zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . Pokud je instalace LPG systému provedena správně včetně precizního nastavení a jsou dodržovány servisní intervaly jak LPG systému tak i servisní intervaly předepsané výrobcem vozidla bude zaučena dlouhodobá životnost motoru a nebudou problémy při měření emisí. Přestavbu si můžete prohlédnout zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/honda/montaz-honda-cr-v-1-997-cm-2/ .

19.11.2022 9:49:42
Jméno: Miroslav Předmět: Taško prepína na plyn
Pri nižšej vonkajšej teplote taško prepína na plyn
21.11.2022 9:22:59
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Taško prepína na plyn
Dobrý den, aby došlo k přepnutí na LPG musí mít LPG řídící jednotka signál o dosažení nastavené teploty snímané teplotním čidlem na reduktoru, který je vyhříván chladící kapalinou. Je logické, že s klesajícími venkovními teplotami se prodlužuje doba přepnutí na LPG.

18.11.2022 19:31:22
Jméno: Ladislav Předmět: LPG Vialle
Dobrý den ,
zakoupil jsem vůz v D na LPG Vialle --- tankuji co se "vejde " , ale ukazatel ve voze ukazuje pořád minimum . Dělám něco špatně ?
21.11.2022 9:17:57
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG Vialle
Dobrý den, závada může být v čidle snímání hladiny LPG, může jít o závadu v elektroinstalaci… Navštivte proto servis, kde systém Viale dělají, kde provedou diagnostiku a závadu opraví.

18.11.2022 12:55:18
Jméno: Karel Předmět: výkon reduktoru
Dobrý den,
mám zabudován systém Lovato, motor 2.0l TSI 176kw. Od přestavby najeto 7200km jinak celkově motor 198 000km
Výkon je oproti benzínu znatelně menší. Motor prostě netáhne a nejvíc je to pocítit při předjíždění, autu se nějak nechce. Ovšem na benzín to je jiný koncert.
Ve firmě kde mi to přestavovali nechtějí o menším výkonu ani slyšet, že to nemůžu poznat atd. A když, tak jedině závada v zapalování. Diagnostika prý naprosto v pořádku. Byly vyměněny všechny zapalovací cívky ( NGK ) slušná suma za ně, nové origo svíčky elektrikář proměřil kabely, vše ok.
Bohužel výkon pořád stejný.
Dnes mě napadlo podívat se na reduktor.
Je tam Tomasetto Nordic XP. Vygooglil jsem že je pro motory do 180 kw
Tak se vás ptám jako odborníka jestli je to opravdu dostačující pro tak silný motor. Přívod kapalného LPG do reduktoru zajištěn měděnou trubkou s vnějším průměrem 8mm.
Děkuji Karel
21.11.2022 9:11:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: výkon reduktoru
Dobrý den, pro výkon 176 kW bychom použili plynovou trubku s vnitřním průměrem 8 mm. Reduktor 180 kW by měl postačovat, poněvadž i při jízdě na LPG tvoří část paliva benzín. Pro posouzení ztráty výkonu by bylo třeba provést jízdní zkoušku s připojenou LPG diagnostikou.

14.11.2022 12:36:44
Jméno: Zdenek Předmět: Neprepne LPG
Dobrý den,řeším závadu na opel corsa D 1.2 63kw s továrním LPG.
Při ohrati motoru neprepne na plyn,když tlačítko bliká čeká než bude provozní teplota pak má svitit jde v tu chvíli na plyn.
Tady po blikání zhasne.
Mám dily z jiného vozu měnil jsem vše už od jednotky a po vstriky. Bude to oříšek ale je možné že někdo to již řešil.mam možnost pouze diag Bosch kts 560 jak paměť i hodnoty v pořádku. Dekuji
15.11.2022 7:51:57
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Neprepne LPG
Dobrý den, u továrních přestaveb mají servisy, zabývající se dodatečnými přestavbami oproti značkovým servisům, omezené možnosti diagnostiky, protože LPG řídící jednotky bývají zablokované nebo je LPG řídící jednotka integrovaná do benzínové řídící jednotky. Tlačítko zhasne v momentu, kdy dojde k zapnutí plynových vstřikovačů a zvýší se odběr proudu, proto doporučuji zkontrolovat elektroinstalaci - zejména napájení LPG systému, může někde být studený spoj, zkorodovaná kostra atd..

13.11.2022 19:38:50
Jméno: Martin Předmět: Přimaz ventilů 1,6 mpi
Dobrý den
Prosím vás koupil jsem vw golf plus 2009 bifuel. Lpg zařízení Landi Renzo. Je pro tento motor nutné přimazávání ventilů sadou nebo ne. Popřípadě nějaké rady k provozu moc děkuji za odpověď.
14.11.2022 8:12:19
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přimaz ventilů 1,6 mpi
Dobrý den, u těchto vozidel není potřeba používat „přímaz ventilů“, motory jsou z výroby upraveny pro provoz na LPG. Dodržujte předepsané servisní intervaly výrobcem a to i pro komponenty LPG systému – zejména filtrů plynné a kapalné fáze.

11.11.2022 8:10:20
Jméno: Petr Předmět: Spalování
Dobrý den, můžete prosím vysvětlit jaký druh spalování tj. Atmosféra vs. TSI je pro motor méně škodlivé?
Děkuji za odpověď
11.11.2022 9:16:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Spalování
Dobrý den, technicky jednodušší atmosférický motor.

9.11.2022 7:08:59
Jméno: Ales Předmět: Zavada pohupovani motoru
Zdravim.otazka -subaru motor 6 valec boxer. Na benzin i lpg pohupuje v nizkych otackach jako by jel jen na 5 valcu ..na diagnostice ukazal zavadu na benzin,že nejde benzinovy vstrikovač na 1.valci..nicmene zavada se uplne stejne projevuje i na lpg..kdyz motor jede na LPG vstrikovace ,ne na benzinove..nejsou to spise svicky?dekuji
9.11.2022 7:54:27
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zavada pohupovani motoru
Dobrý den, pro zjištění závady bude třeba provést další doplňková měření (komprese, kontrola zapalovacího systému…) spolu s diagnostikou LPG systému.

7.11.2022 14:10:25
Jméno: Sid Předmět: přívstřik
Dobrý den,píšete že motor je náchylnější k zaklepání ventilu suzuki ignis 1,3 r.v.2004 přímaz samozřejmě dám ale chci se zeptat ,snížím možnost zaklepání ventilu pokud bude nastaven přistřik benzínu zhruba od 3000 otáček?Děkuji.
7.11.2022 14:44:57
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přívstřik
Dobrý den, přístřik benzínu je jedním ze způsobů ochrany ventilů. Jeho použitím odpadá dodatečná počáteční investice za instalaci některého sysému dávkování aditiva, ale snižuje se pak ekonomika provozu daná rozdílem cen paliv benzínu a LPG.

4.11.2022 14:49:49
Jméno: Sid Předmět: přímaz
Dobrý den,zajímá mě kolik kapek u přímazu na léto a kolik na zimu (konkrétně od kdy je zima) od zámrzu?Motor 1,3 4x4 4válec suzuki ignis r.v.2004 .Děkuju.
7.11.2022 7:35:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přímaz
Dobrý den, tyto motory jsou náchylné k zaklepání ventilů při provozu na LPG, proto doporučujeme při přestavbě použít některý systém dávkování aditiva. Správné dávkování aditiva určuje jeho výrobce a obvykle je udávána spotřeba 1 promile vůči spotřebě LPG, tedy cca 1 l aditiva na 1000 l LPG. U podtlakových systémů aditiva tomu pro tento motor odpovídá nastavení 6 až 8 kapek za minutu. Zvláštní nastavení pro různá roční období není nutné.

4.11.2022 0:37:55
Jméno: Roman V. Předmět: Vhodné pro přestavbu či nikoliv?
Dobrý den,zvažuji přestavbu na pohon LPG.Jedná se o Renault Fluence 1.6 s motorem H4MD7 84kw(Nissan),rok 2016.pravděpodobně stejný jako sce např. v dusteru.Popř. že ano,jaký systém doporučíte?Pročítal jsem různá fóra a je to tak půl na půl.Někdo lpg do těchto motorů doporučuje a jinde zas ne.Jaký máte názor Vy?Co ukazuje praxe?
4.11.2022 7:16:24
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vhodné pro přestavbu či nikoliv?
Dobrý den, jedná se o klasický MPi motor, který lze přestavět na LPG s použitím elektronického systému dávkování aditiva pro ochranu ventilů Valve Protector. Bližší informace k ochraně ventilů naleznete zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . Ze systémů, které zastupujeme na českém trhu bych doporučil systém STAG 4 QBOX. Přestavbu tohoto motoru byť v modelu Megane si můžete prohlédnout zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-montazi/renault/montaz-renault-megane-1-598-cm/ .

1.11.2022 22:35:44
Jméno: Josef Habrych Předmět: Nepravidelný chod při běhu na plyn Partner 1,4L KFW
Dobrý den, mám dotaz ohledně nepravidelného chodu při přepnutí z benzínu na plyn. Systém Landi Renzo. Okamžitě začnou kolísat otáčky motoru. Svíčky vyměněny, filtr plynné fáze, závada stejná. Na benzín chod bez jakéhokoliv zadrhnutí. Svíčka prvního válce trochu černá, ostatní čisté. Dále zjištěno nepravidelné pulzy ventilu dávkování plyné fáze do prvního válce. Ostatní tři pravidelně cvakají, tento občas jen foukne bez slyšitelného cvaknutí - připojena hadička mimo motor, ostatní cvakají a dávkují jen pulsně. Na LPG najeto asi 140.000. Zatím hledám řešení zdali pomůže jen servis nebo i svépomocí výměnou vadného dílu - ventilů
Děkuji za jakoukoliv odpověď
2.11.2022 7:16:19
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nepravidelný chod při běhu na plyn Partner 1,4L KFW
Dobrý den, kolísání otáček může být způsobeno špatným složením palivové směsi. Po 140 tis. km mohou být plynové vstřikovače na hraně své životnosti. Doporučuji proto navštívit odborný servis, který provede diagnostiku jak LPG systému, tak i vozidla zejména zapalovací soustavy, zjistí příčinu kolísání otáček a případně potvrdí nutnost výměny plynových vstřikovačů.

29.10.2022 14:09:54
Jméno: Radek Předmět: AR giulietta 1.4 t-jet 88kw
Zdravim,je vhodný tento model na přestavbu lpg,všude na forech píšou,že mají problém s ranními starty a nikdo nemá řešení,děkuji za odpověď
31.10.2022 7:31:12
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: AR giulietta 1.4 t-jet 88kw
Dobrý den, Alfa Romeo tento přeplňovaný čtyřválec vyráběla i s tovární přestavbou na LPG, kdy byla použita jiná řídící jednotka, jiné sání a ventily a sedla ventilů. Dodateční přestavba tohoto motoru je možná s použitím elektronického systému dávkování aditiva pro ochranu ventilů. Pokud všechny komponenty LPG systému fungují správně a je provedeno správné nastavení plynové mapy funguje provoz na LPG bezchybně.
Špatné studené starty jsou způsobeny špatným složením LPG palivové směsi. Důvodem může být nesprávné nastavení plynové mapy, vadný některý komponent LPG systému (vstřikovač, reduktor…), závada v zapalovací soustavě atd.. Závadu lze odhalit provedením diagnostiky.


<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <241>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací