Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <266>     >>   >5x>  

25.6.2025 12:14:25
Jméno: Mykola Předmět: FordFiesta-kontrolka motoru pri jizde na LPGr
Dobrý den,

mám Ford Fiesta s LPG (instalace byla provedena na Ukrajině, plnění LPG je umístěno dole u výfuku).

Auto jezdí normálně, přepíná mezi benzínem a plynem bez cukání nebo zápachu.

Když natankuji LPG, začne svítit kontrolka motoru (Check engine). Když dojde plyn a auto se přepne zpět na benzín, kontrolka po nějaké době zhasne.

V dubnu byla provedena preventivní údržba plynového systému.

Je možné u Vás provést diagnostiku a případně seřízení LPG? Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Mykola
25.6.2025 12:52:00
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: FordFiesta-kontrolka motoru pri jizde na LPGr
Dobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.

23.6.2025 17:22:50
Jméno: JirkaM Předmět: Tlačítko LPG systém e-g@s italské výroby
Zdravím, mám takový problém. Auto na LPG - Mitsubishi Colt 2009, 1.3 původ Německo.

LPG systém montovala německá firma Zeicom-mmd

Systém LPG je od italské firmy e-g@s (florgas)

V autě odešlo tlačítko přepínání benzín/plyn a ukazatel stavu nádrže.

Výrobce tlačítko nabízí na odkazu

https://e-gas.it/prodotto/commutatore-sl y-injection/

S cenou asi 30 euro jenže chtějí 100 eur za dopravu do Čech

Popravdě nemám teď 3000,- na to abych zaplatil jedno tlačítko do auta.

Zkusil jsem shánět tlačítko všude možné ale bez úspěchu. Dokonce jsem sehnal nějaké na internetu ale nepovedlo se mi zprovoznit. Konektor tlačítka má 4 kabely, kostru, na jednom je 9V proti kostře, 5V a poslední bez napětí.

Dokázal by prosím někdo pomoct nebo poradit. Auto na plyn sice za jízdy přepne ale nejsem schopný to nijak poznat, nevím ani jaký je stav nádrže (to vem čert vím cca kilometry) a ani nejsem schopný přepnout manuálně na benzín.

Díky za pomoc.
24.6.2025 8:29:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tlačítko LPG systém e-g@s italské výroby
Dobrý den, bohužel tento systém neservisujeme.

23.6.2025 16:21:00
Jméno: Moskal Milos Předmět: Ford Kuga 2,5 duratec HEV
Dobry den .. tiez mam zaujem o rovnake technicke riešenie .. mohli by ste aj mne pre poslať detaily ,.. dakujem .. hlavne ma zaujima ci tam vlezie bomba dozadu ..
24.6.2025 8:27:57
Jméno: Martin Liška Předmět: RE: Ford Kuga 2,5 duratec HEV
Dobrý den, odpověď jsem Vám zaslal e-mailem.

22.6.2025 16:27:49
Jméno: Michal Hušek Předmět: BRC se vstřikovači Landi renzo
Dobrý den,měl bych na Vás prosím dotaz-máme Chevrolet Orlando 1,8 se systémem BRC, ale vstřikovače jsou tam Landi Renzo,podařilo se mi nedopatřením smazat plynovou jednotku(sequent), plynař nám to znovu celé nastavil,ale motor občas napíše chybu bohatá směs a nejde se za studena normálně rozjet na benzín,chová se to jako by byla směs moc chudá. Navíc spotřeba je výše skoro o 2litry LPG než dříve.Lze to nějak rozumně nastavit a je vůbec běžné takto kombinovat systémy výrobců? Do smazánijednotky to všechno chodilo bez problému. Děkuji,Hušek M.
23.6.2025 7:09:23
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: BRC se vstřikovači Landi renzo
Dobrý den, pokud systém před smazáním řídící jednotky fungoval pak by měl fungovat i v případě, že bylo provedeno správně nové nastavení. Každý výrobce LPG systémů uvádí v programu možné komponenty (vstřikovače, sensory atd.), které lze použít a se kterými systém bude fungovat. Bude tedy nutné navštívit znovu plynaře, aby zkontroloval nastavení LPG systému, provedl jeho kalibraci a znovu nastavil plynovou mapu.

19.6.2025 7:01:38
Jméno: Tomáš Předmět: Landi renzo omegas tlak lpg během plné akcelerace
Dobrý den. Je prosím v pořádku když během brždění motorem z kopce pomalu stoupá tlak LPG z nastavených 1.3 baru až ke 2? Během prudké akcelerace stoupá až téměř ke 3 barům což nedělá žádné problémy jako že by motor cukal nebo lpg házelo chybu příliš vysokého tlaku apod. Problém je že po akceleraci a vyřazení na neutrál je tlak LPG stále vysoký a hrozně lítají otáčky (jakoby se uchlastával motor) stačí když párkrát sešlápnu plyn a tlak se po chvilce ustálý zase na 1.3 bar a vše je v pořádku. Problé vidím někde v reduktoru. Mám po ho repasi a dělá to od té doby. Podtlaková hadička co jde z reduktoru do sání je v pořádku a není z ní cítit po sundání lpg. Jedná se o turbo motor Octavia I RS. A reduktor Landi renzo IG1. Snímač tlaku jsem dával nový ale beze změny. Měl jsem dříve Octavii taky s 1.8T ale tam se tlaku plynu při akceleraci držel pořád kolem 1 baru. Díky moc za radu.
19.6.2025 12:09:32
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Landi renzo omegas tlak lpg během plné akcelerace
Dobrý den, doporučuji navštívit odborný servis, kde servisují Váš systém a kde provedou diagnostiku LPG systému, přezkouší správnou funkčnost všech akčních členů LPG systému včetně reduktoru a závadu opraví.

15.6.2025 4:34:15
Jméno: Petr Předmět: Přívstřik benzinu
Dobrý den, platí pravidlo, že motory s turbem musí mít přívstřik benzínu? Když ne, které motory to jsou? Děkuji za odpověď ????
16.6.2025 7:47:09
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přívstřik benzinu
Dobrý den, pokud máte na mysli motory s přímým vstřikováním benzínu, pak pokud se pro přestavbu použije systém se vstřikováním plynné fáze LPG, pak při přestavbě těchto motorů (s turbem i bez turba) tvoří vždy část paliva benzín.

14.6.2025 7:36:36
Jméno: Pavel Budiš Předmět: Velikost nádrže LPG
Dobrý den, mám cca1,5 roku novou Dacii Jogger, do které jsem prvních 12 měsíců tankoval LPG vždy v rozmezí 40-41 litrů. Vždy jedu v režimu úplně do prázdna, až se přepne na benzín, a pak tankuji do plna. Po uplynutí již zmíněných 12 měsíců jakoby mávnutím kouzelného proutku se nádrž plní na 47-48 litrů. Nádrž je standartní dle TP 40litrů, a dle vyjádření autorizovaného servisu, mám být rád, že se tam vejde víc. Je někde chyba, je to bezpečné?
Děkuji za odpověď Pavel Budiš
16.6.2025 7:42:39
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Velikost nádrže LPG
Dobrý den, LPG systém je vybaven celou řadou bezpečnostních prvků Jedním z nich je multiventil, který je umístěn v LPG nádrži a který mimo jiné zabezpečuje, že LPG nádrž lze naplnit max. do 80% jejího celkového objemu. Pokud máte psáno v TP 40 l LPG, pak je celkový objem nádrže 48 l. Pokud jste natankoval 47-48 l je evidentní, že multiventil neplní bezpečnostní funkci 80% naplnění nádrže. Doporučuji proto navštívit odborný servis s prázdnou LPG nádrží a nechat multiventil zkontrolovat a případně vyměnit.

12.6.2025 11:32:43
Jméno: Jindra Předmět: Detonace do sání při startu
Dobrý den, mám problém se starty u mé Octavie II. 2010, motor 1.6 MPI BSE namontováno LPG BRC před 12lety. Problém je cca. poslední rok. Jízda na benzín i LPG bez problémů. Problém je při startu, po otočení klíčkem se občas ozve detonace a je cítit plyn, už mi to rozstřelilo jednou celé sání. Jediné co jsem vypozoroval, když vypnu plyn kilometr před cílem tak se tento problém při dalším startu neobjeví. Když občas zapomenu plyn vypnout dříve je to tak 1:10, že se ozve detonace do sání a je cítit plyn. Plyn by tam neměl do ohřátí motoru vůbec být a auto by mělo startovat čistě na benzín. Jinak po nastartování zapnu plyn a ten se aktivuje klasicky až po ohřátí motoru a je slyšet i cvaknutí od ventilu. Zapalovací cívka, kabely, svíčky a filtry jsou nové.
13.6.2025 7:43:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Detonace do sání při startu
Dobrý den, pravděpodobně se bude jednat o závadu na plynových vstřikovačích nebo reduktoru, kdy po vypnutí motoru v režimu LPG vnikne plyn vlivem netěsnosti vstřikovačů nebo reduktoru do sání motoru což ovlivní složení palivové směsi při studeném startu. Pokud přepnete do benzínu před vypnutím motoru, uniklý LPG se spotřebuje a start proběhne normálně. Nicméně zjištění závady bude vyžadovat připojení LPG systému k diagnostickému programu.

10.6.2025 16:12:28
Jméno: Adam B. Předmět: Korekce směsi na LPG
Dobrý den,

řeším u auta chudou směs na LPG a kolísavé otáčky, a to jak na LPG tak na benzín.

Mám systém BRC Plug & Drive, tím pádem se směs nedá vlastně ani ladit, dle mých informací, jelikož je jednotka LPG "zablokovaná" a komunikuje přes OBD.

Abych se vrátil k problému, jednoduchou diagnostikou jsem kontroloval korekce směsi a tady jsou mé pozorování: První video je na plyn, jak můžete vidět, krátkodobá korekce STFT se +- drží, někdy je nad 10%, ale pak mi skáče do -80%, takhle to dělá pořád a celkově mi tím pádem rozhazuje dlouhodobou korekci LTFT, což je asi důvod proč otáčky kolísají při neutralu, ale na provoz to nemá vliv.

LPG - https://youtube.com/shorts/bbWxunQv4nA

Druhé video je první sekundy na plyn a pak přepnutí na benzín = korekce STFT se uklidní a je myslím v normě...

Benzín - https://www.youtube.com/shorts/wm5tXg7ivvg

Čí m by to mohlo být? Na autu už jsem udělal/kontroloval toto:

1) kontrola klapky, seřízení, ale i výměna na zkoušku za jinou
2) kontrola těsnosti sání pomocí spreje - žádné zvýšení otáček (plánuju ještě smoke test - má to smysl?)
3) kontrola lambdy 1 a 2 - v pořádku
4) MAP senzor neukazuje "blbosti"
5) vyměněny všechny vstřiky LPG
6) vyměněn reduktor
7) hadice odvětrání klikovky vypadá v pořádku, zvedal jsem ji, stříkal se na ni čistič na brzdy
8) byla přehrána řídící jednotka motoru na nejnovější verzi

Už jsem byl u dvou plynařů, oba neschopní nebo drazí (cenu bych překousl, kdyby to vyřešili, ale u jednoho jsem zaplatil za výměnu filtrů a zvýšení tlaku plynu 3 tisíce a druhý chtěl za reduktor 6 tisíc, když od českého distributora nestojí ani 3 tisíce), tím pádem se to snažím řešit po vlastní ose - můžete mi prosím dát nějaký tip, co by to mohlo být?

Popřípadě jestli jste schopní tohle diagnostikovat a vyřešit, mám to sice přes 4 hodiny cesty, ale už jsem zoufalý... nebo jestli mi můžete doporučit nějaký váš partnerský servis v rámci MSK.

Děkuji a přeji hezký den, Adam B.
11.6.2025 8:54:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Korekce směsi na LPG
Dobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.

3.6.2025 6:16:38
Jméno: Petr Předmět: Lítání otáček.
Dobrý den. Mám auto Ford Focus 2i 107kw LPG brc. Na LPG když jedu při vyřazení neuvěřitelně lítají otáčky nahoru dolů. Na benzín to nedělá. Auto má 181,tisíc brc vstriky nemeneny. Je možné že by tohle dělaly vstriky. Ono dát 6tisic za nové není úplně málo když to tím nebude. Pokud možno prosím napište mě na sauderland@seznam.cz moc dekuji
3.6.2025 8:10:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lítání otáček.
Dobrý den, k odstranění závady bude třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu a zkontrolovat funkčnost akčních členů LPG systému včetně nastavení plynové mapy. Dle výsledku pak provést opravu případně nastavení plynové mapy. Pokud by se ukázalo, že vstřikovače jsou vadné, pak je třeba vyměnit všechny najednou.

20.5.2025 13:06:15
Jméno: Tomáš H. Předmět: Octávia 1,8 T
Dobrý den, mám problém samovolného přepínání na benzín, potom již zpět nelze, pouze po vypnutí zapalování, ,, třeba ráno když je zima, tak to jede, jakmile vypnu motor, znova nastartuji, tak po chvilce hned přepne na benzín, nebo stačí, třeba, vyřadit na neutrál a po 10 vteřinách přepne, nebo stačí, brzdit motorem jen a opět přepne, mám tam LPG elpigaz již 16 let a problémy začaly asi před dvěma měsíci, kdy třeba motor studený a po ujetí 100 m hned se chtělo přepnout na LPG a hned zase zpět na benzín, ale to bylo sporadické, ted již téměř se nedá na LPG jet, zkoušel jsem na dálnice při 150 v pořádku, jakmile jsem pustl plyn a brzdil motorem hned se přeplo na benzín, na benzím žádné problémy, nesvítí ani nic na display. Reduktor mám nový asi 6 let. Vstřiky také tak. , jsou i vyšší otáčky na volnoběh cca 1100 a počítač ukazuje jen okamžitou spotřebu 0,5, l. Děkuji za info.
20.5.2025 13:35:52
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Octávia 1,8 T
Dobrý den, závadu může způsobovat některé vadné čidlo. K identifikaci a odstranění závady bude třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu. Navštivte proto svého plynaře.

16.5.2025 13:57:42
Jméno: Jiří Předmět: Zapalovací svíčky
Dobrý den. Mám od vás lpg v Octavii 2 1,6 75 kw . BRC Namontováno před 12 roky. Vše vpořádku bez závad. Prosím o doporučení typu zapalovací svíček. Teplé auto déle startuje. Ďíky Dušek
19.5.2025 8:52:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zapalovací svíčky
Dobrý den, použijte svíčky, které jsou předepsané pro Váš motor pokud možno s jednou elektrodou. My nejčastěji používáme svíčky Denso .

12.5.2025 17:19:21
Jméno: Tomáš Předmět: O3 tovární CNG - demontaz, blokace
Dobrý den,
ptal jsem se Škody, jestli je toto možné, dokázali mě na zákon č. 56/2001, část přestavba vozu. Je možné z vaší strany tuto přestavbu provést?
Děkuji.
13.5.2025 7:30:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: O3 tovární CNG - demontaz, blokace
Dobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.

7.5.2025 14:49:39
Jméno: Petr Předmět: Chudá smes
Měl jsem to dáme teď. Chudá směs. Vyřešeno výměnou plynného a kapalného filtru.

27.4.2025 5:36:19
Jméno: Lucie Předmět: LPG přepínač
Zdravím LPG mám 6 let a vše v pohodě. Po poslední STK mi na přepínači přestali svítit kontrolky plné nádrže. Písmeno G svítí zeleně ale nádrž červeně. I když jsem hned natankovala, asi 10x přepínala ale bez úspěchu. Jedu na benzín nebo LPG. A určitě Diagnostika že ano? Díky za odpověď Lucie
28.4.2025 7:35:46
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG přepínač
Dobrý den, neuvádíte, jaký LPG systém ve voze máte. Přepnutí na LPG je na přepínači signalizováno buď změnou barvy diody z červené na zelenou nebo když blikající zelená diod začne svítit stále. Pokud neukazuje indikátor hladiny LPG v nádrži může být způsobeno např závadou v elektroinstalaci, závadou snímače hladiny LPG, závadou v přepínači apod.. Navštivte proto svého plynaře, který diagnostickým programem závadu zjistí a opraví.


<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <266>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací