Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <196>     >>   >5x>  

23.4.2019 15:14:27
Jméno: Jakub Předmět: Tartarini lpg
Dobry den chci se zeptat na jednu zavadu co mi auto dela mam 1.8t s Lpg tartarini. Na prepinaci mi cim dal vic zhasina pri startovani kotrolka benzinoveho cerpadla kdyz zhasne nemohu nastartovat stava se to i pri jizde jedine co me zajima kde nebo co to muze byt dekuji
23.4.2019 15:33:29
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tartarini lpg
Dobrý den, závada může být v přepínači, kabeláži, řídící jednotce, studený spoj…. Pro zjištění závady bude nutné provést diagnostiku LPG systému případně provést další diagnostiku elektroinstalace. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.

19.4.2019 17:34:13
Jméno: Ota Předmět: Systém sekundarního vzduchu
Dobrý den.Chtěl bych se zeptat.Mám takový problém.Vlastním VW Bora 2.0 85KW se systémem Tartarini.Při studeném startu se čerpadlo sekundarního vzduchu sepne na pár sekund a pak se vypne což je v pořádku.Motor se zahřeje,ujedu cca 10km a začne strašlivě hučet a když plyn vypnu přepínačem,tak to na benzín nedělá.Na emisní diagnostice to napsalo Systém sekundárního vzduchu (příliš malý průchod) Při plynulém rozjížděním se občas stane že musím dát více plynu, aby motor nechcip a někdy když potřebuji to rozjed,tak to má snahu střelit do výfuku.Když jsem to auto koupil,měl jsem to napíchlý na diagnostice lpg a v předvolené tabulce byla navolená 1.6 a KW to už nevím a což jsem nevěděl.To znamená že celý lpg systém byl ve slapším motoru.Napadlo mě,jestli tam není malý průchod trysek,nebo přicpaná nějaká hadice k čerpadlu sekundárního vzduchu.Co si o tom myslíte a předem děkuji za odpověď.
23.4.2019 7:06:08
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Systém sekundarního vzduchu
Dobrý den, po montáži LPG zařízení je vždy potřeba provést základní nastavení, tj. nastaví se parametry vozidla jako je počet válců, objem a výkon motoru. Pokud předtím LPG zařízení bylo v jiném vozidle je vždy třeba zkontrolovat jak základní nastavení viz výše, tak i plynovou mapu a případně provést příslušná nastavení. Střílení do výfuku ukazuje na chudou směs. Navštivte proto plynaře, který Váš sytém servisuje, aby provedl kontrolu LPG systému a jeho správné nastavení, případně se můžete objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.

17.4.2019 22:50:41
Jméno: Ota Předmět: Trysky
Dobrý den.Mám dotaz.Vlastním VW Bora 2.0 85KW se systemem Tartarini a chtěl bych vědět v případě výměny vstřikovacích trysek jaký je daný průměr a,velikost.Předem děkuji za odpověď.
18.4.2019 7:15:46
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Trysky
Dobrý den, výrobce předepisuje pro vstřikovače Tartarini EVO 08 pro výkon do 100 kW velikost trysek 2,0 mm.

13.4.2019 19:52:07
Jméno: Rado Předmět: Spotreba Tucson 2004
Dobrý deň .Mám Tucson 2,0 104 kw ,rok 2004 a mám tam ešte starší systém LPG bez sekvencie . Chcem ho vymenit za sekvenčné ,kôli vysokej spotrebe asi 15 až 16 l pri uspornej jazde na LPG . Mám aj diagnostiku ladil som to ,ale moc to nepomohlo . Dal som nové membrány ,sviečky filter . A stále svieti kontrolka check motora, že chudá zmes pri jazde LPG . Systém je Elpigaz a jednotka Nicolaus 2004 . Ktorý systém by ste mi prosím odporučil . Asi systém s OBD nemá do tohoto auta význam . Rozmýšlal som nad KME Nevo a vstrekovače Magic FX . Možno Stag 200 . A je potrebná ochrana ventilov u tohoto motora . Inak auto ide celkom fajn . Už som ho tak kúpil.
Ďakujem za odpoveď.
15.4.2019 7:29:09
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Spotreba Tucson 2004
Dobrý den, aby vše fungovalo, jak má je pro tento motor třeba použít sekvenční systém vstřikování plynu. Z naší nabídky mohu doporučit systémy STAG, ZAVOLI a LOVATO. Ze systémů STAG bych spíše volil STAG QBOX Basic, který umožňuje preciznější nastavení a má oproti STAG 200 Go Fast širší možnosti diagnostiky. Doporučuji použít některý způsob ochrany ventilů.

12.4.2019 7:54:54
Jméno: Jaroslav Předmět: Podtlak
Dobrý den, no pravě si myslím že si s tým neví rady jelikož už je tam měněno jak řídící jednotka, čidlo tlaku podtlaku i vstřikovače kabeláž je taky proměřená a je dobrá a když se jezdí na benzín ,tak to žádnou chybu nepíše jen jak se to přepne na benzín a ujede se cca kolem 100 km zapíše to tu chybu chudá směs 1 řada válců.Bude se to týkat asi plynu,když na benzín je to v pohodě.
12.4.2019 10:58:42
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Podtlak
Dobrý den, pokud se mění LPG komponenty podílející se na složení palivové směsi, je nutné vždy zkontrolovat diagnostikou správnost nastavení a za jízdy zkontrolovat a případně upravit plynovou mapu a to v celém rozsahu zátěže motoru.

11.4.2019 19:07:02
Jméno: Jaroslav Předmět: Podtlak
Dobrý den,Chtěl sem se zeptat mám lpg v octavii 1 1,6 75kw BFQ. A neukazuje to žádný podtlak.Vyměnili jsme čidlo tlaku,podtlaku,ale pořád nic.Ještě sme měnili i řídící jednotku žě už je stara,že v ní je taky neco špatného,že nešlo nastavit vubec v ní nastavit vůbec to čidlo ,ale ani po vyměně řídící jednotky se nic nezměnilo.Ted na té nové jednotce čidlo jde nastavit,ale pořád to neukazuje ten podtlak a přitom v hadičce podtlak je.Mám tam systém Magic2.a pořád mě to háže chybu chudá směs.nevíte čím by to mohlo ještě popřípadě být děkuji.
12.4.2019 7:09:38
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Podtlak
Dobrý den, pro odstranění závady „chudá směs“ bude nutné provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové čísti vozidla, zejména zkontrolovat správnou činnost všech LPG komponent a na základě výsledku diagnostiky pak provést opravu případně správné nastavení. Vyjmenovávat možné příčiny nemá smysl, proto doporučuji navštivte svého plynaře, případně se můžete na servis objednat u nás na tel. 606 659 530.

11.4.2019 10:06:47
Jméno: Bohuslav Předmět: Prosím jak složité je provedení autokalibrace a mapy plynu
Zdravím pane Ing.Pataky,
chtěl bych u LPG vyšší krout.moment ,jedná se o vozidlo Š octavia combi 1,8tsi /118kw na cca145kw,systém Landi Renzo/,je to složitý proces nebo je může zvládnout každý servis co montuje LPG,kde na to může servisák získat podrobné technické informace pro nastavení? Moc Vám děkuji za odpověď - Bohuslav
11.4.2019 11:11:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prosím jak složité je provedení autokalibrace a mapy plynu
Dobrý den, pro přestavbu motorů s přímým vstřikováním paliva se používají zařízení určená pro konkrétní typ a kód motoru. Pro tento konkrétní kód motoru vytvořil výrobce LPG systému speciální program, který je odzkoušen spolu s programem v benzínové řídící jednotce. Dále se pokusím laicky vysvětlit, proč zvýšení výkonu nedoporučujeme. Pro zvýšení výkonu motoru je třeba upravit některé parametry v benzínové řídící jednotce. Po změně parametrů v benzínové řídící jednotce je vždy potřeba zkontrolovat parametry v LPG řídící jednotce a případně provést příslušné změny. V některých případech se u motorů s přímým vstřikováním benzínu (což je Váš motor) nepodaří LPG systém nastavit správně, a to ani dálkovou správou přímo s výrobcem LPG zařízení, a musí být do benzínové řídící jednotky přehrán zpět původní program.

10.4.2019 13:52:45
Jméno: Matej Předmět: Pezot 406 1.8 16v 85 kw
Dobrý den Prosím vás co dělat kdys se na mem pezotu 406 1.8 16v 85kw při rozjezdu něco dusi a skáče co stimuluje Prosím
10.4.2019 14:23:06
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Pezot 406 1.8 16v 85 kw
Dobrý den, může to být zapalování, některý ze sensorů….. Bude třeba navštívit odborný servis, který provede diagnostiku a závadu odstraní, případně se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.

9.4.2019 11:01:36
Jméno: Petr Předmět: podpálené ventily vlivem přímazu
Je možné , že se poslední dobou na školeních o systémech LPG doporučuje pečlivě zvažovat montáž přímazu pro motory bez hydraulického vymezení vůle ventilových sedel? Je pravda, že se poslední dobou stává více častým jevem, že podpálené ventily způsobil přímaz systému LPG? Jak řešit tento problém s podpálenými ventily po cca 20000km provozu na LPG s montážní firmou? děkuji za odpověď
9.4.2019 13:32:01
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: podpálené ventily vlivem přímazu
Dobrý den, aditivum na ochranu ventilů (přímaz) je nehořlavá kapalina, která při provozu na plynná paliva nahrazuje aditiva, která obsahuje benzín. Aditivum ulpívá na ventilech a sedlech ventilů a jednak tlumí dosedání ventilů a jednak odpařováním ventily ochlazuje. Aditiv je celá řada od různých výrobců v různém složení. Renomovaní výrobci, od kterých my používáme aditiva, provádí před uvedením na trh dlouhodobé testy v řádu stovek tisíc kilometrů, kdy dochází pravidelně ke kontrolám vůlí ventilů a dále jsou aditiva testována i TÜV. Nikdy jsem neslyšel o tom, že by použití aditiva způsobilo podpálení ventilů. K podpálení ventilů dochází i u vozidel provozovaných čistě na benzín. V případě poškození ventilů je pak potřeba prokázat příčinnou souvislost s provozem na LPG a případné reklamace řešit dle záručních podmínek s montážní firmou.

8.4.2019 21:11:54
Jméno: Ivana Předmět: devět let od montáže LPG
Dobrý den, vlastním Škodu Superb 142 KW, s alternativním pohonem na LPG . Montováno 10/ 2009.Pokud chceme dál používat pohon na plyn. Co vše obnáší používání alternativního pohonu nadále a co a kdy nás čeká a kolik nás to bude stát ? Děkuji za odpověd. Ivana
9.4.2019 7:45:24
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: devět let od montáže LPG
Dobrý den, první, co Vás bude čekat je výměna LPG nádrže po deseti letech. Cena výměny závisí na druhu a velikosti nádrže, použitém spojovacím materiálu a v některých případech je třeba vyměnit i multiventil. Dále je třeba každý rok v odborném servise nechat zkontrolovat těsnost LPG systému včetně nastavení plynové mapy a další úkony (výměny filtrů) dle pokynů uvedených v návodu k obsluze Vašeho LPG systému. Výměna filtru plynné fáze LPG se obvykle provádí po 20 tis. km a výměna filtru kapalné fáze LPG se obvykle provádí po 40 tis. km. Ceny jednotlivých úkonů Vám rádi sdělíme telefonicky, na č. 606 659 530, po upřesnění, jaký LPG systém ve voze máte.

7.4.2019 20:38:33
Jméno: Vlastimil Předmět: chcipani
ještě doplním ze při jízdě na lpg mi to trochu prdí do výfuku ale při přepnutí na benzin to utichne
8.4.2019 12:52:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: chcipani
Viz odpověď v předchozím Vašem dotazu.

7.4.2019 20:34:54
Jméno: Vlastimil Předmět: chcipani
Zdravím ,mám c 4 grand picasso 2.0 16V robotizovana převodovka.Systém Landirenzo.Mam problém při provozu na LPG při zastavování auto vyřadí do neutrálu a chcipne.Při provozu na benzín je vše ok.Výměně lambda sondy ,svíčky a zapalovací lišta a porad to dělá. V poslední době se k tomu přidaly špatné ranní studené starty motor sice chytne ale než se roztočí tak mu to trvá má ze začátku velmi nízké otáčky. Pri provozu na LPG se mi během jízdy rozsvítí kontrolka motou - hlásí problém s bohatosti směsi.Před 3 roky mi v lpg servise vyměnili vstřikovace a od té doby mi vyskakuje ta porucha motoru ale nechcipalo to.Chcipat to začalo asi před rokem.Původní vstřikovace byly keihin ,teď tam mam nějaké obyčejné ( značku neznám ) .Poradíte mi v čem by mohl byt problém?
8.4.2019 8:14:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: chcipani
Dobrý den, to že se rozsvěcuje kontrolka motoru vlivem nesprávného složení palivové směsi bude pravděpodobně tou příčinou špatných studených startů. Proč tomu tak je jsem odpovídal v dotaze 6.4.2019 8:00:41 . Pokud jsou u systému Landi Renzo problémy se vstřikovači, musí se vyměnit všechny najednou. Při výměně vstřikovačů lze použít pouze vstřikovače, které jsou softwarem povoleny. Doporučuji proto, byť to není levné, vyměnit všechny vstřikovače za vstřikovače Landi Renzo.

7.4.2019 12:58:34
Jméno: lhotan zdeněk Předmět: střileni do sani
dobrý den mam rok citroen evasion 1.8 na LPG ted mi občas střelí do sani čim to muže být svíčky jsem vymněnil nedavno +- 200 km je to vstřikovaní jednobodove do sani ještě stary typ polske vyroby děkuji Lhotan
8.4.2019 8:02:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: střileni do sani
Dobrý den, doporučuji navštívit odborný servis, kde zkontrolují pomocí externí lambda sondy bohatost směsi a případně provedou potřebné nastavení. Příčinou střílení bývá nejčastěji chudá směs paliva.

6.4.2019 15:11:26
Jméno: Tomaš Předmět: Syčen během čerpani LPG
Dobrý den, prosim vas mám dotaz, před dvěma měsíci jsem u vozu Subaru impreza 2003 nechal vyměnit LPG nadrž z duvodu propadle 10 lete životnosti.Nyní během tankovaní je slyšet syčení od spodu auta pod nadrží.Měl jsem to v servise nic s tim něudělali.Syčí pořad hned jak se napojí pistol při tankovaní a po natankování ještě par sekund a pak už žadne syčení.Mam dokonce proplem někdy s natankovánim.Prostě mi pani řekne ,že to nenatankuje a jinde když pistol nahne do strany tak to jde.JInak mi plyn děla velké problemy, cukaní v nizkých otačkach, Chcipaní když mam neutral, přepína se to během jizdy na benzín a to už mě plyn stal 12 tis po vyměně bomby a vyčistění a donastavení..bohužel nic nepomohlo.Penize jsem zaplatil a problem nevyřešen...
mužete mi poradit co s tím dal.
Děkuji
8.4.2019 7:59:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Syčen během čerpani LPG
Dobrý den, při čerpání kapalného LPG je slyšet, jak plyn protéká plnící přípojkou. Pokud někde uniká, musí být netěsnost opravena. V případě že jsou problémy s tankováním navštivte servis, který výměnu nádrže prováděl, aby problém s tankováním opravil. Plyn má vyšší oktanové číslo než benzín a je hůře zapalitelný, proto jednou z možných příčin cukání v nízkých otáčkách jsou vadné zapalovací svíčky. Pro určení pravé příčiny je však potřeba provést diagnostiku.

6.4.2019 8:00:41
Jméno: Lukas Předmět: Vliv LPG na beh benzinu za studena
Dobry den, mam octavii 1 AKL predelanou na LPG. Po nastartovani slysim proklapavat lpg vstriky a motor ma spatne spalovani, otacky drzi. Po cca minute se zhoupnou otacky a beh se kultivuje. Kdyz vypnu tlacitkem LPG beh se okamzite kultivuje. Cim to?
8.4.2019 7:49:16
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vliv LPG na beh benzinu za studena
U některých systémů (např. Landi Renzo) je normální, že vstřikovače po startu před přepnutím procvakávají. Nevím, co myslíte tím, že motor má špatné spalování. Pokud si pod tím mám představit, že motor jde nepravidelně, otáčky kolísají, pak z nějakého důvodu nemusí být LPG směs správná a jak již mnohokrát na tomto fóru bylo řečeno, benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na plyn všechny signály na základě kterých provádí příslušné korekce palivové směsi. Proto pokud je směs LPG bohatá pak provádí záporné korekce a naopak. Pokud vypnete motor z provozu na plyn, pak pro následný start na benzín jsou použity posledně uložené korekce a benzínová směs je tudíž nesprávná. Pro určení závady je však potřeba provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části. Může se jednat o závadu na LPG vstřikovačích, reduktoru …. Doporučuji proto navštívit odborný servis, případně se můžete na servis objednat i u nás na tel. 606 659 530.


<1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <196>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací