Diskuzní fórum LPG/CNG
11.7.2025 20:41:43
Jméno:
Václav Předmět:
RevizeDobrý den,
jsou stále povinné roční revize LPG? Dle č.191/2022sb se již nejedná o vyhrazené plynové zařízení, což by znamenalo, že revize již není nutná. Děkuji
9.7.2025 7:45:57
Jméno:
FilipHofman Předmět:
CHYBA 3 VÁLCEDobrý den, mám Hyundai Elantra 1.6 16v, 75kW, 2005, před zhruba půl rokem přestalo fungovat LPG, nedržel volnoběh a hrozně se hádal, před týdnem jsem se konečně dostal k opravě a na vině byl vydřený vstřikovač, což způsobilo, že byl pořád otevřený (IG1 3ohm, STAG 4-plus), vyměnil jsem kromě cívek veškerý vnitřek vstřikovače jako solanoid, pružinky atd. Těsnost lišty po opravě v pořádku. Teď se má věc tak, že volnoběh běží nádherně, při přepnutí z benzinu do plynu motor ani neškytne ani nezakolísá, ale po nějaké době jízdy se přepne do benzinu a vyhodí chybu vadný vstřikovač 3 válce podle ACSTAG diagnostiky. Když vymažu chybu objeví se okamžitě znovu, pro opětné přepnutí do plynu se musí počkat třeba 20 minut, opět volnoběh v pořádku ale po 5km jízdy se opět přepne od benzinu a pořád takhle dokola. Auto je denně v provozu, přestavba na plyn proběhla 2013. Děkuji za případné řešení.
9.7.2025 9:59:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CHYBA 3 VÁLCEDobrý den, po repasi se musí seřídit zdvih vstřikovače – všechny vstřikovače musí mít stejný zdvih. Pokud je vadný vstřikovač, repasují a seřizují se všechny najednou, případně se všechny vymění za nové. Jen tak je zaručeno stejnoměrné dávkování paliva. Vždy je nutné zkontrolovat plynovou mapu a případně jízdní zkouškou provést úpravu. Doporučuji navštívit odborný servis, kde zkontrolují správnou funkčnost všech akčních členů LPG systému (včetně vstřikovačů) a dle výsledku diagnostiky provedou opravu případně potřebné seřízení.
8.7.2025 21:13:01
Jméno:
Michal Předmět:
Korekce směsi BRCDobrý de,mám prosím Vás dotaz-potřebuji udělat malou korekci bohatosti směsi LPG z důvodu vyskakování chyby motoru (příliš bohatá směs-P0172) a špatnými starty na benzín (asi kvůli LPG posunuté adaptační hodnoty motoru. Udělali jsme korekci -5%, je to o něco lepší,tak jsme zadali znovu -5%, ale nyní bez znatelné změny. Dotaz zní-mohu několikrát zadat -5% nebo se musí hodnota sečíst a zadat -10%? Nevím od jaké hodnoty to odečte,jestli od původní,kterou si určila ŘJ BRC nebo od té už upravené? Systém BRC Fast. Moc děkuji,s pozdravem M.H.
9.7.2025 7:30:29
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Korekce směsi BRCDobrý den, bohatost směsi může být způsobena celou řadou faktorů, které nemusejí souviset s LPG systémem. Doporučuji proto navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku jak LPG systému tak benzínové čísti vozidla a závadu odstraní. Může se jednat např. o závadu v zapalovací soustavě, vadný LPG vstřikovač… Po kontrole případně opravě je třeba smazat adaptační hodnoty a pak jízdní zkouškou zkontrolovat případně upravit plynovou mapu.
6.7.2025 19:46:11
Jméno:
Ladislav Předmět:
Opel Zafira tourer 1.6 turbo cng Dobrý den,mám problé s výkonem při přeřazení rychlosti z 2 na 3 rychlost do kopce dusí a skoro nejede na plyn i benzín..Mám zafiru C tourer 1.6 turbo benzín a cng.Děkuji.
7.7.2025 9:03:20
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel Zafira tourer 1.6 turbo cng Dobrý den, závada může být jak v CNG systému, tak i v benzínové části vozidla. Její zjištění bude potřebovat provedení diagnostiky. Navštivte proto svého plynaře.
25.6.2025 12:14:25
Jméno:
Mykola Předmět:
FordFiesta-kontrolka motoru pri jizde na LPGrDobrý den,
mám Ford Fiesta s LPG (instalace byla provedena na Ukrajině, plnění LPG je umístěno dole u výfuku).
Auto jezdí normálně, přepíná mezi benzínem a plynem bez cukání nebo zápachu.
Když natankuji LPG, začne svítit kontrolka motoru (Check engine). Když dojde plyn a auto se přepne zpět na benzín, kontrolka po nějaké době zhasne.
V dubnu byla provedena preventivní údržba plynového systému.
Je možné u Vás provést diagnostiku a případně seřízení LPG? Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Mykola
25.6.2025 12:52:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FordFiesta-kontrolka motoru pri jizde na LPGrDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
23.6.2025 17:22:50
Jméno:
JirkaM Předmět:
Tlačítko LPG systém e-g@s italské výrobyZdravím, mám takový problém. Auto na LPG - Mitsubishi Colt 2009, 1.3 původ Německo.
LPG systém montovala německá firma Zeicom-mmd
Systém LPG je od italské firmy e-g@s (florgas)
V autě odešlo tlačítko přepínání benzín/plyn a ukazatel stavu nádrže.
Výrobce tlačítko nabízí na odkazu
https://e-gas.it/prodotto/commutatore-sl y-injection/
S cenou asi 30 euro jenže chtějí 100 eur za dopravu do Čech
Popravdě nemám teď 3000,- na to abych zaplatil jedno tlačítko do auta.
Zkusil jsem shánět tlačítko všude možné ale bez úspěchu. Dokonce jsem sehnal nějaké na internetu ale nepovedlo se mi zprovoznit. Konektor tlačítka má 4 kabely, kostru, na jednom je 9V proti kostře, 5V a poslední bez napětí.
Dokázal by prosím někdo pomoct nebo poradit. Auto na plyn sice za jízdy přepne ale nejsem schopný to nijak poznat, nevím ani jaký je stav nádrže (to vem čert vím cca kilometry) a ani nejsem schopný přepnout manuálně na benzín.
Díky za pomoc.
24.6.2025 8:29:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Tlačítko LPG systém e-g@s italské výrobyDobrý den, bohužel tento systém neservisujeme.
23.6.2025 16:21:00
Jméno:
Moskal Milos Předmět:
Ford Kuga 2,5 duratec HEVDobry den .. tiez mam zaujem o rovnake technicke riešenie .. mohli by ste aj mne pre poslať detaily ,.. dakujem .. hlavne ma zaujima ci tam vlezie bomba dozadu ..
24.6.2025 8:27:57
Jméno:
Martin Liška Předmět:
RE: Ford Kuga 2,5 duratec HEVDobrý den, odpověď jsem Vám zaslal e-mailem.
22.6.2025 16:27:49
Jméno:
Michal Hušek Předmět:
BRC se vstřikovači Landi renzoDobrý den,měl bych na Vás prosím dotaz-máme Chevrolet Orlando 1,8 se systémem BRC, ale vstřikovače jsou tam Landi Renzo,podařilo se mi nedopatřením smazat plynovou jednotku(sequent), plynař nám to znovu celé nastavil,ale motor občas napíše chybu bohatá směs a nejde se za studena normálně rozjet na benzín,chová se to jako by byla směs moc chudá. Navíc spotřeba je výše skoro o 2litry LPG než dříve.Lze to nějak rozumně nastavit a je vůbec běžné takto kombinovat systémy výrobců? Do smazánijednotky to všechno chodilo bez problému. Děkuji,Hušek M.
23.6.2025 7:09:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: BRC se vstřikovači Landi renzoDobrý den, pokud systém před smazáním řídící jednotky fungoval pak by měl fungovat i v případě, že bylo provedeno správně nové nastavení. Každý výrobce LPG systémů uvádí v programu možné komponenty (vstřikovače, sensory atd.), které lze použít a se kterými systém bude fungovat. Bude tedy nutné navštívit znovu plynaře, aby zkontroloval nastavení LPG systému, provedl jeho kalibraci a znovu nastavil plynovou mapu.
19.6.2025 7:01:38
Jméno:
Tomáš Předmět:
Landi renzo omegas tlak lpg během plné akceleraceDobrý den. Je prosím v pořádku když během brždění motorem z kopce pomalu stoupá tlak LPG z nastavených 1.3 baru až ke 2? Během prudké akcelerace stoupá až téměř ke 3 barům což nedělá žádné problémy jako že by motor cukal nebo lpg házelo chybu příliš vysokého tlaku apod. Problém je že po akceleraci a vyřazení na neutrál je tlak LPG stále vysoký a hrozně lítají otáčky (jakoby se uchlastával motor) stačí když párkrát sešlápnu plyn a tlak se po chvilce ustálý zase na 1.3 bar a vše je v pořádku. Problé vidím někde v reduktoru. Mám po ho repasi a dělá to od té doby. Podtlaková hadička co jde z reduktoru do sání je v pořádku a není z ní cítit po sundání lpg. Jedná se o turbo motor Octavia I RS. A reduktor Landi renzo IG1. Snímač tlaku jsem dával nový ale beze změny. Měl jsem dříve Octavii taky s 1.8T ale tam se tlaku plynu při akceleraci držel pořád kolem 1 baru. Díky moc za radu.
19.6.2025 12:09:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Landi renzo omegas tlak lpg během plné akceleraceDobrý den, doporučuji navštívit odborný servis, kde servisují Váš systém a kde provedou diagnostiku LPG systému, přezkouší správnou funkčnost všech akčních členů LPG systému včetně reduktoru a závadu opraví.
15.6.2025 4:34:15
Jméno:
Petr Předmět:
Přívstřik benzinuDobrý den, platí pravidlo, že motory s turbem musí mít přívstřik benzínu? Když ne, které motory to jsou? Děkuji za odpověď ????
16.6.2025 7:47:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přívstřik benzinuDobrý den, pokud máte na mysli motory s přímým vstřikováním benzínu, pak pokud se pro přestavbu použije systém se vstřikováním plynné fáze LPG, pak při přestavbě těchto motorů (s turbem i bez turba) tvoří vždy část paliva benzín.
14.6.2025 7:36:36
Jméno:
Pavel Budiš Předmět:
Velikost nádrže LPGDobrý den, mám cca1,5 roku novou Dacii Jogger, do které jsem prvních 12 měsíců tankoval LPG vždy v rozmezí 40-41 litrů. Vždy jedu v režimu úplně do prázdna, až se přepne na benzín, a pak tankuji do plna. Po uplynutí již zmíněných 12 měsíců jakoby mávnutím kouzelného proutku se nádrž plní na 47-48 litrů. Nádrž je standartní dle TP 40litrů, a dle vyjádření autorizovaného servisu, mám být rád, že se tam vejde víc. Je někde chyba, je to bezpečné?
Děkuji za odpověď Pavel Budiš
16.6.2025 7:42:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Velikost nádrže LPGDobrý den, LPG systém je vybaven celou řadou bezpečnostních prvků Jedním z nich je multiventil, který je umístěn v LPG nádrži a který mimo jiné zabezpečuje, že LPG nádrž lze naplnit max. do 80% jejího celkového objemu. Pokud máte psáno v TP 40 l LPG, pak je celkový objem nádrže 48 l. Pokud jste natankoval 47-48 l je evidentní, že multiventil neplní bezpečnostní funkci 80% naplnění nádrže. Doporučuji proto navštívit odborný servis s prázdnou LPG nádrží a nechat multiventil zkontrolovat a případně vyměnit.
12.6.2025 11:32:43
Jméno:
Jindra Předmět:
Detonace do sání při startuDobrý den, mám problém se starty u mé Octavie II. 2010, motor 1.6 MPI BSE namontováno LPG BRC před 12lety. Problém je cca. poslední rok. Jízda na benzín i LPG bez problémů. Problém je při startu, po otočení klíčkem se občas ozve detonace a je cítit plyn, už mi to rozstřelilo jednou celé sání. Jediné co jsem vypozoroval, když vypnu plyn kilometr před cílem tak se tento problém při dalším startu neobjeví. Když občas zapomenu plyn vypnout dříve je to tak 1:10, že se ozve detonace do sání a je cítit plyn. Plyn by tam neměl do ohřátí motoru vůbec být a auto by mělo startovat čistě na benzín. Jinak po nastartování zapnu plyn a ten se aktivuje klasicky až po ohřátí motoru a je slyšet i cvaknutí od ventilu. Zapalovací cívka, kabely, svíčky a filtry jsou nové.
13.6.2025 7:43:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Detonace do sání při startuDobrý den, pravděpodobně se bude jednat o závadu na plynových vstřikovačích nebo reduktoru, kdy po vypnutí motoru v režimu LPG vnikne plyn vlivem netěsnosti vstřikovačů nebo reduktoru do sání motoru což ovlivní složení palivové směsi při studeném startu. Pokud přepnete do benzínu před vypnutím motoru, uniklý LPG se spotřebuje a start proběhne normálně. Nicméně zjištění závady bude vyžadovat připojení LPG systému k diagnostickému programu.
10.6.2025 16:12:28
Jméno:
Adam B. Předmět:
Korekce směsi na LPGDobrý den,
řeším u auta chudou směs na LPG a kolísavé otáčky, a to jak na LPG tak na benzín.
Mám systém BRC Plug & Drive, tím pádem se směs nedá vlastně ani ladit, dle mých informací, jelikož je jednotka LPG "zablokovaná" a komunikuje přes OBD.
Abych se vrátil k problému, jednoduchou diagnostikou jsem kontroloval korekce směsi a tady jsou mé pozorování: První video je na plyn, jak můžete vidět, krátkodobá korekce STFT se +- drží, někdy je nad 10%, ale pak mi skáče do -80%, takhle to dělá pořád a celkově mi tím pádem rozhazuje dlouhodobou korekci LTFT, což je asi důvod proč otáčky kolísají při neutralu, ale na provoz to nemá vliv.
LPG - https://youtube.com/shorts/bbWxunQv4nA
Druhé video je první sekundy na plyn a pak přepnutí na benzín = korekce STFT se uklidní a je myslím v normě...
Benzín - https://www.youtube.com/shorts/wm5tXg7ivvg
Čí m by to mohlo být? Na autu už jsem udělal/kontroloval toto:
1) kontrola klapky, seřízení, ale i výměna na zkoušku za jinou
2) kontrola těsnosti sání pomocí spreje - žádné zvýšení otáček (plánuju ještě smoke test - má to smysl?)
3) kontrola lambdy 1 a 2 - v pořádku
4) MAP senzor neukazuje "blbosti"
5) vyměněny všechny vstřiky LPG
6) vyměněn reduktor
7) hadice odvětrání klikovky vypadá v pořádku, zvedal jsem ji, stříkal se na ni čistič na brzdy
8) byla přehrána řídící jednotka motoru na nejnovější verzi
Už jsem byl u dvou plynařů, oba neschopní nebo drazí (cenu bych překousl, kdyby to vyřešili, ale u jednoho jsem zaplatil za výměnu filtrů a zvýšení tlaku plynu 3 tisíce a druhý chtěl za reduktor 6 tisíc, když od českého distributora nestojí ani 3 tisíce), tím pádem se to snažím řešit po vlastní ose - můžete mi prosím dát nějaký tip, co by to mohlo být?
Popřípadě jestli jste schopní tohle diagnostikovat a vyřešit, mám to sice přes 4 hodiny cesty, ale už jsem zoufalý... nebo jestli mi můžete doporučit nějaký váš partnerský servis v rámci MSK.
Děkuji a přeji hezký den, Adam B.
11.6.2025 8:54:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Korekce směsi na LPGDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
3.6.2025 6:16:38
Jméno:
Petr Předmět:
Lítání otáček.Dobrý den. Mám auto Ford Focus 2i 107kw LPG brc. Na LPG když jedu při vyřazení neuvěřitelně lítají otáčky nahoru dolů. Na benzín to nedělá. Auto má 181,tisíc brc vstriky nemeneny. Je možné že by tohle dělaly vstriky. Ono dát 6tisic za nové není úplně málo když to tím nebude. Pokud možno prosím napište mě na sauderland@seznam.cz moc dekuji
3.6.2025 8:10:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lítání otáček.Dobrý den, k odstranění závady bude třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu a zkontrolovat funkčnost akčních členů LPG systému včetně nastavení plynové mapy. Dle výsledku pak provést opravu případně nastavení plynové mapy. Pokud by se ukázalo, že vstřikovače jsou vadné, pak je třeba vyměnit všechny najednou.
20.5.2025 13:06:15
Jméno:
Tomáš H. Předmět:
Octávia 1,8 TDobrý den, mám problém samovolného přepínání na benzín, potom již zpět nelze, pouze po vypnutí zapalování, ,, třeba ráno když je zima, tak to jede, jakmile vypnu motor, znova nastartuji, tak po chvilce hned přepne na benzín, nebo stačí, třeba, vyřadit na neutrál a po 10 vteřinách přepne, nebo stačí, brzdit motorem jen a opět přepne, mám tam LPG elpigaz již 16 let a problémy začaly asi před dvěma měsíci, kdy třeba motor studený a po ujetí 100 m hned se chtělo přepnout na LPG a hned zase zpět na benzín, ale to bylo sporadické, ted již téměř se nedá na LPG jet, zkoušel jsem na dálnice při 150 v pořádku, jakmile jsem pustl plyn a brzdil motorem hned se přeplo na benzín, na benzím žádné problémy, nesvítí ani nic na display. Reduktor mám nový asi 6 let. Vstřiky také tak. , jsou i vyšší otáčky na volnoběh cca 1100 a počítač ukazuje jen okamžitou spotřebu 0,5, l. Děkuji za info.
20.5.2025 13:35:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octávia 1,8 TDobrý den, závadu může způsobovat některé vadné čidlo. K identifikaci a odstranění závady bude třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu. Navštivte proto svého plynaře.
Přidat záznam