Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <72>  <73>  <74>  <75>  <76> ||  <268>     >>   >5x>  

28.3.2019 10:02:36
Jméno: Viktor Bém Předmět: Zvuky při plnění + demontáž cng lahví po konci životnosti.
Zvuk je zde, cca od poloviny videa.
https://www.youtube.com/watch?v=KZweZEjln- 8&featur e=youtu.be

27.3.2019 17:23:29
Jméno: Jakšová Předmět: demontáž CNG
Dobrý den,zakoupila jsem ojetý CITROEN C4 Picesso ,který je tady předělaný na CNG,ted neprošel emisema,kromě výměny katalyzátoru se zjistil únik plynu u ventilu jedné z bomb,oprava bude možná dražší,než auto demontovat z plynu jen na benzín,auto balo původně ne benzín.Kolik by mě stála prosím demontáž a kdo to zde na jižní moravě,jsem z okresu Hodonín,provádí.Děkuji za odpověd
28.3.2019 7:26:38
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: demontáž CNG
Dobrý den, cena demontáže se účtuje hodinovou sazbou a závisí na skutečně stráveném čase. Demontáž poptejte u našich partnerů viz https://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-ser visy/ .

26.3.2019 23:28:19
Jméno: Viktor Bém Předmět: Zvuky při plnění + demontáž cng lahví po konci životnosti.
Dobrý den.

Asi před rokem VW Golf IV 2.0 bifuel začalo vydávat opravdu šílené zvuky při plnění. Když se to stalo poprvé, plnění jsem ze strachu vypnul. Je to takový rachot, že ani není poznat odkud ten zvuk jde. Zajímavé je, že 1x z 10. plnění to neřve. Teď s tím žiju, ale při plnění nesmí být nikdo v autě a všichni min. 10 metrů od něj. Tankuji pravidelně u 2. stanic, děje se to u obou a začne to u nejvyššího tlaku plnění.

Nemáte prosím představu, co by to mohlo dělat ? Případně jak nákladná je oprava. A je nějaké riziko destrukce, výbuchu či něčeho takového ?

Auto má 14 let a před 5. lety přitažené z němec.
Zde video: https://www.youtube.com/watch?v=KZweZEjln-8&featur e=youtu.be
--
Je u tohoto vozu, tovární zástavba CNG, možná demontáž lahví po skončení jejich životnosti a přepsání v TP pouze na benzinové auto ?( Vím že jste zde na tento dotaz již odpovídal ohledně Volva V70 ). Pokud ano, jak je to nákladné.

Děkuji za odpovědi.
27.3.2019 15:18:39
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zvuky při plnění + demontáž cng lahví po konci životnosti.
Dobrý den, neslyšel jsem jaké zvuky jsou vydávány, může se jednat o některé z jader uzavíracího ventilu CNG nádrže. Co se demontáže týká, muselo by se demontovat celé CNG zařízení a demontáž zapsat do velkého technického průkazu, vymontovat pouze CNG nádrže nestačí. Pokud má CNG systém samostatnou řídící jednotku pak demontáž je možná, pokud jsou funkce CNG integrovány do benzínové řídící jednotky je demontáž možná jen v některých případech – posuzuje se po přistavení vozidla.

25.3.2019 21:52:57
Jméno: Petr Malina Předmět: problém s přepínáním na plyn...
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, co by mohlo způsobovat pískání systému v momentu, kdy má dojít k přepnutí na LPG. Po nastartování ukazatel přepínače benzín/LPG detekuje plnou nádrž plynu, ale jak má přepnout, tak uzávěr u nádrže cvakne, patrně cvakne i cívka u reduktoru, ale místo, aby auto začalo bublat na plyn tak bzučák začne pípat a ukazatel jde zpět ze 4 zelených diod hladiny v nádrži na červenou( prázdná) no a nic... zkusím zmáčnkout přepínač G, aby to řídící jednotka znovu vyhodnotila jenže systém už na plnou nádrž 4 zelených nenajede...a nezbývá než vypnout a jet jen na benzín. Vyměněno čidlo tlaku(podtlaku) i konektor a nic...Mohl by být vadný multiventil na nádrži s vazbou na plovák? Když se nádrž měnila..že by jej "načali" a prostě postupně umřel? A nepouští tím pádem kapalný LPG do oběhu a nebo něčím zanesená trubka k reduktoru a nebo už KO reduktor a nebo zanesený třeba jen ten elektroventil u reduktoru? ...mám strach to kuchnout když jsou to spoje s měděnýma trubkama, aby to pak ještě tesnilo... nový reduktor i s ventilem by se dal jinak sehnat ..a nebo jen membrány uvnitř... prosím o radu, co by to mohlo způsobovat a nebo začít postupně měnit.v kontextu (pokus omyl).i včetně kabeláže? díky za info. systém Magic2 4v
26.3.2019 7:14:57
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: problém s přepínáním na plyn...
Dobrý den, zvukový signál (pískání) Vás upozorňuje na závadu v LPG systému. Pro nejrychlejší odstranění doporučuji navštívit odborný servis, který diagnostikou závadu zjistí a následně odborně odstraní. Závada může být v některém čidle, reduktoru, uzavíracím ventilu, multiventilu, řídící jednotce…. Metoda výměny pokus omyl nemusí být nejkratším a nejlevnějším řešením.

25.3.2019 19:20:48
Jméno: Tomáš Předmět: LPG
Dobry den, můžete mi prosím poradit. Po přepnutí na LPG mi začne odněkud syčet a unikat plyn z mot. prostoru. Nevíte čim by to mohlo byt?
26.3.2019 7:08:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG
Dobrý den, únik plynu je závažnou závadou, která musí být neprodleně odstraněna. Plyn může unikat z některého spoje, prasklé hadičky ….. Místo úniku se zjistit detektorem pro únik plynů nebo mýdlovou vodou. Z důvodu bezpečnosti nepoužívejte plynový pohon do doby odstranění závady. Opravu doporučuji svěřit odbornému servisu.

25.3.2019 8:39:35
Jméno: Tomáš Předmět: Dlouhé studené starty
Dobrý den. Mám Elpigaz se vstřikovačema VALTEK. Nějak nerozumím tomu jak by LPG vstřikovač mohl ovlivnit start na benzín? Když je hlavní ventil na nádrži zavřený a pouští se až při dosažení teploty na přepnutí LPG. Díky.
25.3.2019 11:24:01
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dlouhé studené starty
Dobrý den, po vypnutí motoru a uzavření plynových vstřikovačů je naplněno LPG pod tlakem celé potrubí tedy i za hlavním uzavíracím ventilem, který se nachází před reduktorem. Pokud se tento plyn vlivem netěsnosti dostane do sání a následně do válce ovlivní složení směsi.

25.3.2019 7:50:52
Jméno: Radek Předmět: kia sportage
vstřikovače vyměněny. Doseřizováno a furt nic.
25.3.2019 11:11:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: kia sportage
Dobrý den, bez provedení diagnostiky Vašeho vozidla neumím dát jinou radu. Pokud chcete problém odstranit objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.

24.3.2019 7:28:20
Jméno: Karel Předmět: Octavia 2 original lpg
Zdravím Vás lze zdemontovat originalní LPG bez zasahu do řidicí jednotky auta nebo se musí přehrat i softwar děkuji za odpověď
25.3.2019 7:50:38
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Octavia 2 original lpg
Dobrý den, nelze.

23.3.2019 6:13:17
Jméno: Tomáš Předmět: Dlouhé studené starty
Dobrý den. Předem říkám že samozřejmě vím o tom že ŘJ vozu sleduje směs při jízdě na LPG ale k problému.Od podzimu mě z ničeho nic trápí dlouhé ranní startování.. Cca 5 sekund motor točí na prázdno a pak chytne.. Jakmile chytne tak drží krásně 1500 ot. bez cukání,škubání apod. Při jízdě pouze na benzín je vše ok. Chytá okamžitě. Poladil jsem malinko LPG mapu. Směs byla dle lambda korekcí trochu chudá tak jsem jí obohatil a teď jsou všechny hodnoty regulace v toleranci ale i přesto nenastala ani trochu žádná změna.Podotýkám že do profesionálního servisu rozhodně nepojedu jelikož loňský problém kdy se mi rozsvěcoval check engine na volnoběhu 2 servisy nespravily. 1000Kč pryč a změna žádná proto jsem zakoupil diagnostický kabel a od té doby se mi kontrolka nerozsvítila a na STK emise absolutně bez problému.Nějaké nápady prosím? Je tu možnost že např. svíčky se plynem malinko zašpiní a při startu to trvá než chytne? Už mě nic nenapadá. Díky moc.
25.3.2019 7:48:21
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dlouhé studené starty
Dobrý den, neuvádíte, o jaký LPG systém se jedná. Jednou z možných příčin špatného startování může být vadný vstřikovač, který v uzavřeném stavu netěsní a vlivem netěsnosti LPG nahromaděné v plynové větvi za hlavním uzavíracím ventilem obohatí směs při startu, dále může být závada v reduktoru atd.

22.3.2019 22:46:04
Jméno: Radek Předmět: KIA sportage
Dobrý den,
provozuji vůz KIA sportage r.v 2007, 2.0i , 4 válec,na systému landirenzo omegas ,montovaný již před 10 lety v IT. Od počátku se pravidelně rozsvěcí kontrolka motoru na chybu se spalováním na válci 2 a po čase opět zmizí. V servisu LPG mi bylo zděleno , že KIA neumí dobře pracovat s tímto systémem. Tuto odpověď jsem dostal u dvou servisu LPG a to i potom, co ten druhý na tetno výrok toho prvního servisu, vynesl negativní komentář na daný servis. Jsem z toho dosti zklamaný i přesto, že vše jede v naprostém pořádku, při vyskočení hlášky motoru neni cítit žádné zaváhání motoru. Výměna filtrů, svíček lambdy vyměněny, několikrát přenastavováno a nic, nikdo neví co s tím... na benzín to nevyskakuje. Je možné u některého z vašich servisů ověřit správnou funkci zapalovacích cívek v určitém spektru otáček? Většinou chybová hláška vyskočí v tahu motoru. Prosím můžete mi poradit. díky moc
25.3.2019 7:38:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: KIA sportage
Dobrý den, pokud vše funguje jak má, pak při jízdě na LPG nesmí svítit kontrolka motoru. Nejčastější příčinou rozsvěcování kontrolky motoru u systémů Landi Renzo bývá závada ve vstřikovačích. Doporučuji proto vyměnit všechny LPG vstřikovače byť to není levná záležitost.

22.3.2019 22:35:13
Jméno: Radek Předmět: diagnostika během záruční doby
Dobrý den, během záruční doby se vyskytl problém s chodem motoru při provozu na LPG. Motor jde nejspíše na tři válce, výrazně škubě, netáhne.
Při provozu do doby chybové hlášky motoru, spalování válec 2.
Jde mi oto, zda-li mohu zdiagnostikovat problém i jinde než v místě montáže z důvodu ušetření času popřípadě nákladů a bezpečnosti. Čistě diagnostikovat problém v jiném , bližším servise a řešit zbytek se servisem , který montáž prováděl. Neboť si myslím, že pojedu 100km na diagnostiku a v případě vadné části na systému lpg pojedu zpět domů a na případnou výměnu budu muset opěj absolohovat cestu znova. Při dotázání u montážního servisu jsem pouze dostl odpověď , že je nutné pro uznání reklamace přijet tam. Na dotsz, který píši sem jsem už odpověď nedostal. Je nutné, aby diagnostikování jednotky v době záruční, bylo prováděno pouze v servisu montážním? A druhý dotaz je přímo na daný problém. Benzin je OK, svíčky jsem i přes neodpovědění servisu na tuto motorovou výměnu, vyměnil, ale problém přetrvává. Mohl bych dostat možnou alternativu na vyřešení problému? Za mne svíčky ok, cívky taktéž, vidím to i přes najetí necelých 10 000km na vadný vstřik. LPG tankováno dlouhodobě na jedné stanici a vždy u všech aut bez problému... díky moc
25.3.2019 7:28:12
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: diagnostika během záruční doby
Dobrý den, pokud se jedná o montáž v záruce, doporučuji řídit se záručními podmínkami a záruku řešit se servisem, který montáž prováděl. LPG řídící jednotka zaznamenává provedená připojení a diagnostika v jiném servise, bez předešlé dohody s montážním servisem, může vést ke ztrátě záruky. Co se chybové hlášky týká, ano vadný vstřikovač je jednou z možností.

21.3.2019 19:47:42
Jméno: Ondřej Předmět: BRC a ZAVOLI
Dobrý de, můžu se zeptat jaky je rozdíl mezi systemem BRC a ZAVOLI? Děkuji
22.3.2019 7:45:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: BRC a ZAVOLI
Dobrý den, je to podobné jako např. u koncernových vozidel VW a Škoda, kdy jsou sdíleny stejné platformy pro obě značky. V případě BRC a ZAVOLI je používána stejná elektronika a některé další komponenty. Rozdíl je též v ceně, kdy cena u ZAVOLI je podstatně nižší při zachování stejné spolehlivosti a kvality.

21.3.2019 16:23:41
Jméno: Tomáš Předmět: Katalyzátor
Proč neupozorníte zákazníky Hyundai,že lpg je pro motory konečná?Katalyzátory se rozpadnou a poškodí motor.Celá investice je marná.
Nemontovat!!!
22.3.2019 7:34:12
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Katalyzátor
Dobrý den, musím Vám oponovat, neboť máme celou řadu spokojených zákazníků s vozidly značky Hyundai, kteří jezdí bez problémů a investice do přestavby se jim několikanásobně vrátila. Ano víme o tom, že pokud je montáž a zejména seřízení LPG systému provedeno neodborně, může dojít k poškození motoru. Doporučuji proto, při rozhodování o přestavbě pečlivě vybírat firmu, která má dostatek zkušeností, vyškolený personál a dobré recenze. Důležité je, aby při přestavbě byl zvolen správný systém ochrany ventilů – my používáme u těchto vozidel elektronický systém dávkování aditiva Valve Protector. Obecně platí, že pro dlouhodobou spolehlivost LPG je důležité dodržovat servisní intervaly LPG systému a servis svěřit firmě, která kromě běžných úkonů vždy zkontroluje plynovou mapu a v případě potřeby provede potřebné korekce mapy.

21.3.2019 8:36:08
Jméno: Jan P Předmět: Prodloužení platnosti nádrží u tovární zástavby CNG?
Dobrý den, děkuji za odpověď. Obávám se že to se mi bohužel nevyplatí. Je možné u tovární zástavby provést demontáž CNG systému? Někde jsem slyšel že nikoliv, protože homologace je na auto jako celek. Pokud ano, jaká je cena?
21.3.2019 9:40:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prodloužení platnosti nádrží u tovární zástavby CNG?
Dobrý den, demontáž tovární zástavby CNG je možná za určitých podmínek. 1) Demontáž musí být provedena firmou, která je držitelem příslušného typové schválení a která po demontáži provede příslušný zápis ve velkém technickém průkazu a demontáž zadá do systému IS TP. 2) U některých originálních přestaveb nelze demontáž provést z toho důvodu, že funkce alternativního pohonu jsou integrované do benzínové řídící jednotky. Cena demontáže se pak odvíjí od technické a časové náročnosti demontáže.

21.3.2019 0:06:22
Jméno: Jan P Předmět: Prodloužení platnosti nádrží u tovární zástavby CNG?
Dobrý den,
vlastním Volvo V70 MY2002 BiFuel. Jedná se o tovární zástavbu CNG. Je u těchto nádrží možnost prodloužit platnost? Pokud ano, jaká je cena. Děkuji
21.3.2019 7:02:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prodloužení platnosti nádrží u tovární zástavby CNG?
Dobrý den, životnost CNG nádrží udává výrobce a bývá 15 nebo 20 let od data výroby. Datum expirace je uvedeno na štítku každé nádrže. Po tomto datu musí být nádrž vyměněna.


<5x<   <<     <1> || <72>  <73>  <74>  <75>  <76> ||  <268>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací