Diskuzní fórum LPG/CNG
20.3.2019 11:14:04
Jméno:
Ladislav Předmět:
Přívstřik benzínu jako ochrana motoruDobrý den,
chtěl jsem se zeptat, zda lze podle požadavku zákazníka nastavit množství přidávaného benzínu u systému sekvenčního vstřikování plynu pro nepřímovstřikové motory (samozřejmě u systémů, které přívstřik vůbec umožňují, předpokládám, že se jedná o dražší značkové systémy, např. BRC nebo Landi Renzo) např. minimálně na 20% nebo je množství dáno pevně v ŘJ plynu. Chápu, že obvyklá snaha je kvůli nákladům na PHM mít podíl benzínu co nejnižší, ale já preferuji důkladnou ochranu ventilů a navíc dlouho nespotřebovávaný benzin v nádrži stárne a následně dělá problém u benzinových vstřikovačů.
Děkuji za odpověď.
20.3.2019 12:21:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přívstřik benzínu jako ochrana motoruDobrý den, v zásadě to možné je. Nicméně servis, který přestavbu provedl nese záruku a přání zákazníka nemusí být v souladu s požadavky daného motoru. Nastavení parametrů přístřiku benzínu bych ponechal na servisu. Funkcí Přístřiku benzínu jsou dnes vybaveny již téměř všechny řídící jednotky všech výrobců LPG systémů (kromě těch nejlevnějších). Většina zákazníků volí pohon LPG z toho důvodu, že uspoří téměř polovinu nákladů za pohonné hmoty. Vámi zmiňovaný podíl benzínu 20 % výrazně snižuje tyto úspory. Dnes existují kvalitní aditiva a elektronické systémy pro ochranu ventilů. Elektronické systémy dávkují aditivum pouze při jízdě na LPG a v celém rozsahu otáček motoru. Studený start vozidla a ohřátí reduktoru na provozní teplotu vždy probíhá na benzín. Pokud budete udržovat v nádrži cca ¼ nádrže a pravidelně cca 1x měsíčně dotankovávat pár litrů benzínu, nemusíte mít strach z toho, že nastane problém u benzínových vstřikovačů.
19.3.2019 13:11:45
Jméno:
Kovařík Předmět:
vhodnost přestavby na LPGDobrý den,mám dotaz ohledně možnosti a vhodnosti přestavby na LPG u nových vozů Toyota RAV 4 - 2,0 Valvematic a Mazda Cx 5 - 2,0i Skyactiv, případně zda je potřeba dodatečné přimazávání.Předem děkuji za odpověď.
20.3.2019 7:48:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vhodnost přestavby na LPGDobrý den, co se týká přestavby Toyoty RAV 4 s motorem Valvematic, pak přestavbu si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/toyota/montaz-toyota-rav4-1998-cm/ . Pro přestavbu motorů Valvematic máme vhodné systémy STAG a ZAVOLI. Systém ZAVOLI používá stejnou elektroniku jako dražší systém BRC. Při přestavbě doporučuji použít tlakový systém aditivace, který chrání ventily v celém rozsahu otáček a z dlouhodobějšího pohledu je levnější než ochrana ventilů pomocí přístřiku benzínu. Motor Mazdy CX 5 2,0 Skyactiv má přímé vstřikování paliva. Abych mohl odpovědět, zda lze provést jeho přestavbu, pak potřebuji ještě znát rok výroby, výkon a typ použité benzínové řídící jednotky.
16.3.2019 20:41:35
Jméno:
Jan Předmět:
použité lpgDobrý den,zajímalo by mě,jestli by byla možná montáž použitého systému lpg,včetně zapsání do tp. Jedná se o vůz Škoda felicia 1.3 mpi. Díky.
18.3.2019 7:21:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: použité lpgDobrý den, montáž použitého LPG systému do jiného vozidla je možná za určitých podmínek – běžně se provádějí přemontáže z jednoho vozidla do druhého. Demontáž a následnou montáž může provádět servis, který má oprávnění daný LPG systém montovat. Ten po demontáži provede do velkého technického průkazu zápis, nahlásí demontáž do systému IS TP a vyžádá si u držitele typového schválení novou přílohu. Po montáži provede ve velkém technickém průkazu příslušný zápis, vyplní přílohu a nahlásí přestavbu do systému IS TP. S těmito dokumenty majitel vozidla navštíví odbor dopravy, kde ověří nahlášení přestavby do IS TP a přestavbu následně potvrdí. Při montáži použitého zařízení nelze držet záruku na použité díly.
16.3.2019 13:28:24
Jméno:
Jirka Hřebačka Předmět:
Přimazávaní ventilů zaměna aditivaDobrý den,
jsem vlastníkem Honda Civic s přestavbou na LPG Prins VSI 1. Je možné změnit aditivum na přimazávání ventilů z Valve care třeba na Flashlube Valve Saver. Mám elektronické přimazávání s rozvodem ke každému vstřikovači zvlášt. Jsou nutné nějaké změny v programu mazání nebo stačí jen vyměnit aditivum a jezdit dál.
Děkuji za info
18.3.2019 7:09:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přimazávaní ventilů zaměna aditivaDobrý den, různá aditiva mají různé složení a mohou mít i různou hustotu a některá aditiva při smíchání vytvoří sraženinu. Pokud chcete změnit aditivum je nejprve potřeba stávající aditivum vyjet nebo celý aditivační systém vyčistit (všechny hadičky musí být prázdné), vyčistit nádobku a teprve pak dolít nové. Je dobré znát hustotu stávající a hustotu nové kapaliny. Pokud se liší, je třeba provést odpovídající nastavení. Po dolití nového aditiva je třeba systém odvzdušnit.
13.3.2019 0:35:49
Jméno:
Marek Předmět:
Bmw 750i xdrivw 2011Mám dotaz jde dát na plyn toto auto?
Bmw 750i xdrive
V8
2 turbo
4,3 litr
4 kolka
400 koní
Automat
Rok 2011
Benzín
13.3.2019 7:06:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Bmw 750i xdrivw 2011Dobrý den, pro tento motor s přímým vstřikovávním paliva nemáme v současné době vhodnou sadu na jeho přestavbu.
10.3.2019 12:14:06
Jméno:
Krejčí Jiří Předmět:
Nejde dotankova plna nadrž lpgDo renaultu megane rv 2006 byl v Italii namontovan tovarní pohon na lpg. Loni po 10-ti letech byla nadrž v italii vyměněna za novou Polskou Auto dovezeno do česka.Nejde dotankovat víc jak 20l.přitom,přitom je nadrž na 50,5l.Co se stím může dělat.Jak to opravit a kde.Děkuji za Vaši reakci.
11.3.2019 14:19:27
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejde dotankova plna nadrž lpgDobrý den, je otázka, zda byl při výměně nádrže použit odpovídající multiventil, případně zda byl vložen do nádrže správně. Do nádrže 50 l by mělo jít natankovat cca 40 l LPG. Doporučuji proto s prázdnou nádrží navštívit odborný servis, který multiventil zkontroluje a na základě výsledku kontroly pak provede opravu případně nastavení.
8.3.2019 8:57:49
Jméno:
Robert Předmět:
autom. přepínání benzín / LPGDobrý den , vlastním Seat Ibiza 1.4i r.v. 2002 benzín / LPG BRC M.T.M. S.r.l.
Už týden auto jezdí pouze na benzín , automaticky se nepřepne na LPG ani po ohřátí motoru , ukazatel nádrže ukazuje stále prázdnou nádrž ,ikdyž je nádrž LPG plně natankovaná.
Můžete poradit kde by mohl být problém ?
Díky za odpověď
Robert
11.3.2019 14:13:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: autom. přepínání benzín / LPGDobrý den, pro zjištění závady je třeba provést diagnostiku LPG systému. Mlže se jednat o závadu na některém čidle, kabeláži případně se může jednat o vadnou řídící jednotku LPG. Navštivte proto svého plynaře, případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.
7.3.2019 15:32:12
Jméno:
Jiří Šafář Předmět:
Voda na víčkuTak ještě.jednou k té vodě,takže chladící kapalina neuniká,na olejové měrce není našlehaným olej s vodou,olej nepřibívá.Bylo mě řečeno že se sráží teplo s chladem a jezdím na plyn a zapíná při 30 stupních.Takže bych chtěl radu co s tím.Jsem motorista 45 let a na autě dělám hodně a o té vodě která jde přes těsnění na hlavě vím ale to není tady ta závada.Škodovkáři tady píšou že našlehaným olej na víčku je normální ale mě se to nezdá.
11.3.2019 14:10:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Voda na víčkuDobrý den, Váš dotaz jsme vyřešili telefonicky, Děkujeme za zavolání
7.3.2019 13:02:14
Jméno:
Jiří Šafář Předmět:
Voda na víčku nalévacího hrdla olejeRosí se víčko od oleje je tam voda,vozidlo VW golf 6 je na plyn LPG od výrobce rok 2010.Hrdlo vyťírám do sucha ale voda stále je,co s tím to asi není dobré pro motor když tam stéká voda,děkuji za odpověď.
7.3.2019 13:55:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Voda na víčku nalévacího hrdla olejeDobrý den, pokud proniká chladící kapalina do mazacího okruhu motoru, a tedy do oleje, tvoří se na víčku nalévacího hrdla pro motorový olej typická jakoby našlehaná suspenze. Přítomnost chladící kapaliny v oleji lze také zjistit na měrce motorového oleje, na níž jsou po vytažení měrky vidět kapičky antifreezu. Důsledkem toho je ubývání chladící kapaliny. Nejčastěji se voda do oleje dostává poškozením hlavového těsnění. Bude tedy potřeba navštívit odborný servis, kde zjistí kudy se voda do oleje dostává a závadu odstraní.
6.3.2019 8:16:24
Jméno:
Tonda Předmět:
ServisDobrý den, vlastním auto Fiat Punto r.v.2010, na CNG, začal jsem mít problém s provozem na CNG ( špatné rozjezdy, ztráta výkonu) doporučíte nějaký servis v Praze ? děkuji za odpověď
6.3.2019 10:28:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ServisDobrý den, v Praze můžu doporučit našeho partnera NEPTUN HARFA s.r.o. info@neptun-harfa.cz, http://www.neptun-harfa.cz/.
4.3.2019 19:45:33
Jméno:
Radek Předmět:
Mazda 6 2,5i 125kw Zdravim,zvažuji zástavbu LPG do vozu mazda 6,2,5i,r.v.2008,motor L5 bez přímého vstřikování.Doporučujete tuto zástavbu ikdyž mi ji všichni vymlouvají z důvodu měkkých ventilových sedel?Popřípadě jaký systém byste doporučil?Má význam elektronické přimaDěkuji za odpověď.
5.3.2019 7:29:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mazda 6 2,5i 125kw Dobrý den, pokud jsem se díval do databází vozidel, pak u Mazdy 6 se v r. 2008 používal motor 2,5 MZR, 125 kW, kód motoru L5-VE a tento motor má přímé vstřikování paliva. Pro přestavbu tohoto motoru nemáme v současné době vhodnou sadu pro přestavbu. Elektronický systém aditivace Valve protector je otestovaný TÜV a my ho používáme více jak 5 let. Dosud se u vozidel přestavěných na LPG a vybavených tímto systémem nevyskytl žádný problém s ventilama – bližší informace k ochraně ventilů naleznete zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . Pokud se ve Vašem případě opravdu jedná o motor bez přímého vstřikováním paliva, nevidím důvod, proč by ho nebylo možné přestavět na pohon LPG s použitím aditivace systémem Valve Protector.
2.3.2019 9:58:01
Jméno:
Michal Předmět:
přestavba na LPGDobrý den
Plánuji koupit:
Mazda CX-5 2.0 / 2.0 / 121 kW / benzín
Je možná přestavba na LPG nebo CNG u Vás ?
Dík
4.3.2019 15:28:48
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přestavba na LPGDobrý den, pro odpověď potřebuji ještě znát rok výroby a kód motoru.
27.2.2019 13:39:53
Jméno:
Pavel Kolmačka Předmět:
Pípání před startem motoruDobrý den,
Rád bych se zeptal, před startem motoru se mi začalo spouštět hlasité pípání, jako když dojde plyn. Nejprve se jednalo o sérii pípání, která asi po deseti vteřinách ustala. Nyní jsou to dvě série pípání v mezičase vždy s krátkou pomlkou. (mám zařízení AGC 01-13)
Na jízdních vlastnostech to nemá vliv, jede to stejně jak na benzin tak na plyn.
Mockrát děkuji!
Kolmačka
27.2.2019 14:01:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Pípání před startem motoruDobrý den, zvukový signál Vás upozorňuje na servisní interval LPG systému. Navštivte proto svého plynaře, který provede potřebné úkony v závislosti na projezdu kilometrů.
27.2.2019 12:51:51
Jméno:
Daniel Předmět:
OtáčkyPři jízdě na benzin to vzduch netaha
27.2.2019 13:33:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: OtáčkyJak jsem již uvedl v předchozí odpovědi bez diagnostiky nelze určit závadu. Nelze diagnostikovat a opravovat vozidlo aniž bych ho viděl.
27.2.2019 12:36:13
Jméno:
Daniel Předmět:
OtáčkyDobrý den mam 1.8 lpg
auto jede na benzin jak má ale na lpg nechce pořádně jet ani do otáček to nejde a trochu jakoby prdi z vyfuku jak kdeby tahal vzduch co to může byt ?
27.2.2019 12:49:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: OtáčkyDobrý den, pokud by docházelo někde k přisávání vzduchu, dělo by se tak i na benzín a mělo by to vliv na složení palivové směsi a může se rozsvítit i kontrolka motoru. Pro zjištění závady je třeba provést diagnostiku LPG systému včetně kontroly nastavení plynové mapy. Příčin může být vícero od závady v některém LPG komponentu (reduktor, vstřikovače…) až po chybné nastavení plynové mapy. Objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530 nebo v některém z našich partnerských servisů.
Přidat záznam