Diskuzní fórum LPG/CNG
26.2.2019 16:22:59
Jméno:
Morávek Předmět:
Felície 1,3MPI na LPGDobrý den, Felície 1,3MPi s přestavbou na LPG na STK neprošla pro vysoký obsah CO na volnoběh. V servisu mi pak řekli, že to je daný systémem (plyn hadicí do sání) ,že dříve byly hodnoty tolerovány, ale nyní že mám smůlu. Jedině novou instalaci LPG. Jinak při vysokých otáčkách a na benzín to bylo OK. Lambda taky dobrá. Dá se to seřidit ? Děkuji
27.2.2019 9:27:59
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Felície 1,3MPI na LPGDobrý den, platné emisní hodnoty pro konkrétní motor jsou pořád stejné. Pokud vše funguje, jak má (tím myslím i benzínovou část vozidla zejména zapalovací soustava), tak seřídit se to dá. Otázkou je, jak funguje krokový ventil nebo škrtící ventil, kterým se nastavuje bohatost směsi. Pro seřízení těchto systémů používáme externí lambda sondu a pravdou je, že v některých případech je to velice obtížné.
25.2.2019 19:08:13
Jméno:
St220 Předmět:
Vysoké otackyZdravím, valve dávkovač mám namontovaný, pomáhá to dost?
26.2.2019 7:16:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vysoké otackyDobrý den, ano pro motory s turbem se musí použít odpovídající typ s vyšším tlakem a také záleží, jaké aditivum používáte a zda je správně nastaveno dávkování (1 promile aditiva / 1000 l LPG).
23.2.2019 16:47:00
Jméno:
St220 Předmět:
Vytáčení motoru na LPGZdravím, mám jeden menší dotaz. Koupil jsem si Mondeo st220 s plynem. A chci se zeptat jestli bych zo třeba na ten plyn neměl méně vytáčet než na benzín nebo to nemá vliv? Díky za odpověď.
25.2.2019 8:07:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vytáčení motoru na LPGDobrý den, je třeba, aby plynová mapa byla nastavena správně v celém rozsahu otáček. Doporučuji proto nechat zkontrolovat plynovou mapu a v případě rozdílů nechat seřídit. Pokud často využíváte vysoké otáčky doporučil bych domontovat systém dávkování aditiva Valve Protector pro ochranu vetilů.
23.2.2019 8:22:17
Jméno:
Ladislav Předmět:
Problémy s plněním LPGDobrý den,
mám auto na LPG s plněním vedle hrdla benzinové nádrže se šroubovacím nástavcem. Často se mi stává (cca v 1/2 případů), že po připojení plnící pistole nelze tankovat, i když v nádrži je např. jen 1/4 plynu. Stojan jakoby neumí přetlačit kuličku v plnícím hrdle LPG. Kuličku je potom nutné potlačit ručně např. šroubovákem a potom lze natankovat už bez problému. Čím je to způsobeno a jak lze takovou závadu odstranit. Určitě to není tlakem na čerpací stanici, tankuji na více pumpách a problém je stejný, navíc u druhého mého auta (plnící koncovka v nárazníku) problémy nemám.
Děkuji za odpověď.
25.2.2019 7:55:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Problémy s plněním LPGDobrý den, závada bude v přípojce. Navštivte proto svého plynaře, který přípojku zkontroluje případně vymění.
21.2.2019 15:24:32
Jméno:
Jan Stránský Předmět:
Emise na LPGDobrý den. Mám vozidlo vw golf IV 1.6 16 V s LPG systémem Tomaseto. Vyrazil jsem na STK a byl jsem vyporoučen s tím, že mi nemohou změřit emise, protože tento systém nedělají. Stejně tak jsem pochodil na dalších stanicích STK. Vozidlo vlastním cca 7 let a do teď jsem se s tím nesetkal. Jak mám pokračovat? Proč je najednou problém udělat emise na mě LPG?
22.2.2019 8:09:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Emise na LPGDobrý den, italská firma Tomasetto je výrobcem reduktorů, vstřikovačů, plnících přípojek. Řídící jednotky k LPG/CNG systémům tato firma nevyrábí. LPG systém se určuje dle řídící jednotky LPG a technik SME/STK musí dle platné metodiky identifikovat LPG systém a pokud má osvědčení měřit emise u tohoto systému, pak provede měření, v opačném případě musí odmítnout. Pokud se jedná o dodatečnou přestavbu prováděnou v ČR, pak byste měl mít přílohu k velkému technickému průkazu, kde je uveden i použitý LPG systém. Pokud se jedná o vozidlo z dovozu, měl byste mít tzv. revizní protokol, ve kterém jsou uvedeny hlavní součásti LPG systému (řídící jednotka, reduktor, vstřikovače, nádrž, přípojka) včetně jejich homologací. Doporučuji proto navštívit nejbližšího plynaře, který zjistí o jaký systém se jedná a případně vystaví potřebné dokumenty.
21.2.2019 15:22:00
Jméno:
Hana Předmět:
Volvo V 70 2.4Zdravím, dovezené Volvo V 70 BIFUEL AUTOMAT z Německa, normálně jezdilo na CNG, pak v zatáčkách a při nížším výkonu chcíplo a po nastartování zase jelo. Teď to vůbec na CNG nepřepíná.Jezdí jen na benzín. Bylo na diagnostice, bylo u Volva a nikde pořádně neřekli, co tomu je, že nepřepíná na CNG. Někdo tvrdí, že by to měl být reduktor,že tam je malý tlak na to, aby to pustilo plyn, jiný zase tvrdí, že to můžou být nějaké vstřikovače,jeden prý stojí kolem 10.000,-Kč. Nemáte ,prosím, někdo s tímto problémem zkušenost.Je to provoz 3/2006 a CNG je originál od prvovýroby. Nebo nějaký kontakt na někoho,kdo tomu rozumí. Jsme z Brna. Díky
22.2.2019 7:54:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Volvo V 70 2.4Dobrý den, závada může být jak v elektroinstalaci tak v reduktoru, čidle tlaku plynu atd.. Pro určení závady je třeba provést diagnostiku. Je těžké dát jakoukoliv radu bez toho, aniž bychom vozidlo viděli. U originálních přestaveb bývají náhradní díly drahé a někdy bývá problém je sehnat. Pokud budete chtít můžete se objednejte u nás na servis na tel. 606 659 530.
20.2.2019 17:03:13
Jméno:
Mildik Předmět:
Studený motorDobrý den, mám problém se studeným motorem. Chytá hned, ale cca 2-3 minuty jízdy se motor sešlápnutím plynu dusí a nejde do otáček. Jizda na lpg je bez problémů. V soustavě mám nový reduktor, jinak vše původní. Podle servisů (lpg i benzin - čerpu 100okt.) je prý vždy vše ok, bez závad. fabie II 1,6 77kW 16V, STAG4
21.2.2019 8:35:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Studený motorDobrý den, pokud vše funguje, jak má, pak i po studeném startu musí jet vozidlo na benzín normálně. Dle popsaných příznaků bych typoval, že s největší pravděpodobností nebude z nějakého důvodu LPG směs nastavena optimálně. Bude tedy třeba znovu provést diagnostiku LPG systému včetně kontroly správné funkčnosti jednotlivých komponent a nastavení plynové mapy. Doporučoval bych též zkontrolovat stav LPG vstřikovačů a zda všechny vstřikovače dávkují stejně případně provést jejich repasi nebo kalibraci a po té pak provést znovu kontrolu a případně úpravu plynové mapy. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z našich partnerských servisů.
19.2.2019 21:36:05
Jméno:
Rene Předmět:
LpgDobrý den, koupil jsem auto Ford Mondeo na lpg ale neukazuje mi kolik tam je toho plynu, nějaká rada jak to opravit díky
20.2.2019 7:20:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LpgDobrý den, neuvádíte, jaký LPG systém ve voze máte. Pokud by byl přerušený kabel snímání hladiny LPG, pak by ukazatel signalizoval stále, že nádrž je buď prázdná (červená dioda) nebo stále plná (svítí stále všechny diody). Pokud Vám na přepínači nesvítí žádná dioda, pak je závada v přepínači, nebo je přepínač zcela odpojen nebo je prasklá pojistka. Doporučuji proto zkontrolovat správnost zapojení dle schématu.
18.2.2019 13:54:51
Jméno:
Roman Předmět:
Cukání pri jízdě na lpgDěkuji za odpověď ještě jeden dotaz mohlo by to být nekvalitním lpg palivem?Jelikož jsem po vyčištění vstriků výměně filtrů nemel žádný problém ten se objevil opětovně až asi po třetím tankovani.Jediné co jsem neudělal nevycistil sem reduktor.Což by snad nemělo vadit jelikož případné nečistoty by měl zachytit filtr plynne fáze.
18.2.2019 14:43:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Cukání pri jízdě na lpgVyloučit to zcela nelze, ale pokud sleduji výsledky ČOI zaměřené na kvalitu paliv, tak drtivá většina kontrol dopadla dobře. Nepíšete, jaké vstřikovače máte a jakým způsobem jste je čistil. Ověřil jste, zda všechny dávkují stejně? Pokud jste provedl jejich repasi provedl jste jejich kalibraci? Jak jsem již řekl v předchozí odpovědi bez diagnostiky je to jen hádání a metoda tu vyčisti, tu vyměnit obvykle nevede k odstranění závady a ve výsledku bývá obvykle i nákladnější.
18.2.2019 11:33:36
Jméno:
Roman Předmět:
Cukání pri jízdě na lpgMám dacii logan vrze m1 sedmymistna verze motor 1.6 problém spočívá v tom že nastartuju na benzín vse je v pořádku ujedu cca tři km přepne se na lpg a jede jak má.Pri ujeti cca patnácti kilometrů začne motor cukat ztrácet výkon začne blikat kontrolka motoru a po ručním přepnutí na benzín kontrolka motoru zhasne a auto jede jak má opětovné přepnutí na plyn už okamžitě cukání žádný vykon a opětovně se rozblika kontrolka motoru.Jsou vyměněny filtry a vycisteny vstrikovace lpg systém magic 3
18.2.2019 13:05:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Cukání pri jízdě na lpgDobrý den, Pokud svítí kontrolka motoru pouze na LPG, je to způsobeno špatným složením palivové směsi LPG. V první řadě doporučuji zkontrolovat správnou funkčnost celé zapalovací soustavy (plyn má vyšší nároky než benzín). Pokud je zapalovací soustava v pořádku, může závadu způsobovat více faktorů – může být vadný některý komponent LPG systému, který se podílí na tvorbě směsi (reduktor, vstřikovače nebo některé z čidel, závada v elektroinstalaci…..) nebo může jít o špatné nastaven LPG systému. Pro odstranění závady je třeba vyčíst z paměti benzínové řídící jednotky o jakou závadu se jedná a dále provést diagnostiku LPG systému – vyčíst paměť závad LPG řídící jednotky, přezkoušet správnou funkčnost všech komponent, zkontrolovat správnost nastavení LPG systému a zkontrolovat nastavení plynové mapy. Na základě zjištění pak provést opravu případně provést korekci nastavení LPG systému. Navštivte proto svého plynaře nebo se na opravu můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
16.2.2019 8:39:42
Jméno:
Milan Předmět:
Meriva LPGDobrý den ,vyskakuje kontrolka čerpadla při přidání plynu, Diagnostika píše přizpusobení směsi paliva, Děkuji za radu k odstranění problému. K
18.2.2019 7:15:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Meriva LPGDobrý den, zřejmě jste měl na mysli kontrolku motoru „check engine“. Příčin jejího rozsvícení může být několik např. chudá nebo bohatá směs, vadná lambda sonda, vadný katalyzátor… Navštivte proto svého plynaře, který provede diagnostiku jak plynového systému, tak i benzínové části vozidla a na základě výsledku pak provede seřízení případně opravu. Na servis se můžete objednat i u nás na tel. 606 659 530.
15.2.2019 11:06:38
Jméno:
Standa Předmět:
závada v LPGZačalo mi stávkovat v autě lpg. Mam jedničkovou octávku, 1.6 55kW, systém Lovato. Závada spočívá v tom, že když sundám nohu z plynu a auto je trošku zahřátý(dejme tomu od 60°C), tak se mi lpg přepne samovolně na benzín. Když se mi to přepne na lpg a držim plyn v jednom místě, tak jedu, ale jakmile přidám či uberu, tak se mi to přepne na benzín. Tak Vás prosím o radu, jestli nevíte, čím by to mohlo být. Děkuji Standa
15.2.2019 12:29:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: závada v LPGDobrý den, typuji, že závada bude mít souvislost s tlakem plynu, ale co konkrétně je špatně ukáže až vyčtení závad z paměti plynové řídící jednotky a diagnostika LPG systému – kontrola nastavení a správné funkce jednotlivých komponent LPG systému. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z partnerů viz. http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/ .
13.2.2019 14:17:08
Jméno:
Michal Předmět:
DotazDěkuji za odpověď.
Můžete, prosím, upřesnit o jaká aditiva se jedná? Ta, která se používají k tzv."přimazávání ventilů", znám.
13.2.2019 15:07:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: DotazDobrý den, pro ochranu ventilů používáme aditiva ERC, JLM a Vap-Saver.
13.2.2019 12:43:33
Jméno:
Per Předmět:
Přestavba Dobrý den .Mám opel zafira 1,4/103kw rok 2014 . Je tento motor vhodný na přestavbu lpg ? Jaká by byla orientační cena?
13.2.2019 13:25:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přestavba Dobrý den, přestavba tohoto přeplňovaného motoru na LPG je možná při použití elektronického tlakového systému dávkování aditiva. Do mailu Vám posílám rozpětí cen za přestavbu. Cena bude záviset na zvoleném LPG systému a zvolené variantě systému ochrany ventilů.
13.2.2019 11:24:18
Jméno:
Stanislav Bílek Předmět:
Roční revize - STK -lpgPěkný den,
pokud provedu roční revizi LPG a ten samý den pojedu na STK vozidla, musím na STK LPG?
děkuji BÍLEK
13.2.2019 13:16:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Roční revize - STK -lpgDobrý den, inspekční prohlídka neboli revize je přezkoušení těsnosti (bezpečnosti) a základní kontrola nastavení LPG systému. Ve stanici SME STK se dle platné metodiky kontroluje i těsnost palivové soustavy a v případě vícepalivových vozidel se kontroluje těsnost obou soustav.
Přidat záznam