Diskuzní fórum LPG/CNG
18.1.2019 22:21:55
Jméno:
Martin Předmět:
Zástavba LPGDobrý den, prosím o informaci, je li možné přestavět na LPG motor s přímým vstřikováním u vozidla Opel Insignia 2.0 Turbo, výkon 162 kW, kód motoru A20NFT. V případě že ano, tak jaká je jeho cena.
Děkuji.
21.1.2019 6:58:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zástavba LPGDobrý den, bohužel v současné době nemáme vhodný kit pro přestavbu tohoto motoru.
17.1.2019 16:44:27
Jméno:
Pavel Předmět:
dlouhé starty na LPGDobrý den,
pokusím se Vám co nejlépe popsat svůj problém se startováním auta na LPG.
Pokud jezdím na benzín a nic nepřepínám, všechno - jízda, starty - šlape perfektně.
Při přepnutí na LPG je při JÍZDĚ také vše úplně bez nejmenších problémů.
Když ale před zastavením a vypnutím motoru nechám přepnuto na LPG (tak jak je to zamýšleno při normálním automatickém provozu), tak při následném startu (pokud to není hned během několika vteřin) je téměř vždy nutné točit motor cca 3 vteřiny. Přesně takhle mi startoval žigulík se starým systémem LPG (plynový pedál na zemi a současné mačkání LPG sytiče, pár sekund nechat točit a potom chytnul a jel normálně:)
Prostě jako by motor nestartoval automaticky na benzín, ale pořád tam nějak cpal to LPG.
Nechal jsem vyměnit kabely a svíčky - beze změny.
V jednom LPG servisu mi pán s hrnkem kávy v ruce velkoryse nabídl, že mi to všechno, co by mohlo způsobovat problém, vymění asi za 15 000,- - pochopitelně jsem ujel :)
Ve druhém servisu mi údajně ladili lambda sondu a asi 3 dny to testovali. Stálo mě to 4000 a při převzetí, když to podle jejich slov mělo "šlapat jak hodinky", jsem opět nahodil motor až cca po 3 sekundách. Na to mi chytrý pán řekl: "Tak teď už je to úplně jasný, to jsou vstřikovače." Mně naštěstí už bylo v té chvíli úplně jasný, že pán je vydřiduch, tak jsem ujel i odtud. Tím bohužel skončily i mé možnosti LPG servisů v mém okrese...
Protože další problémy to nezpůsobuje, jezdím s tím v pohodě dál a když si vzpomenu, tak cca kilometr před zastavením přepnu na benzín. Když si nevzpomenu tak holt při dalším startu ztratím 3 vteřiny a trochu potrápím baterku. Přesto bych to ale chtěl nějak vyřešit.
Chtěl bych se zeptat někoho, kdo opravdu LPG rozumí, co by to mohlo být a jak moc finančně náročná by byla oprava.
Jedná se o Octavii 1.6 MPI, LPG systém Magic (i když údajně není žádná top třída, mě dosud problémy nedělal). Montovaný před 6-7 lety, ujeto asi 110 000 km.
Je mi jasné, že diagnostiku na dálku těžko uděláte, spíš mě zajímají možnosti a zkušenosti. Předem moc děkuji,
S pozdravem
Pavel
18.1.2019 7:30:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dlouhé starty na LPGDobrý den, pokud po dojezdu na benzín jsou studené starty v pořádku, bude nutné provést diagnostiku LPG systému a zkontrolovat nastavení plynové mapy a zkontrolovat správnou funkčnost všech komponent. Z nějakého důvodu v některém režimu není LPG směs optimální a jak již zde mnohokrát bylo řečeno, i při jízdě na LPG dostává řídící jednotka benzínu mimo jiné i signály z lambda sond a dle toho pak provádí korekce složení palivové směsi. Studený start probíhá s posledně uloženými korekcemi a pokud nejsou optimální (stejné jako při jízdě na benzín), není optimální ani složení směsi při studeném startu. Je třeba zjistit vlivem čeho se tak děje, zda postačí úprava plynové mapy nebo zda bude nutná výměna některého LPG komponentu.
17.1.2019 15:25:34
Jméno:
Milan Š. Předmět:
Vypínání LPGDobrý den, mám BMW 523i N52B25 rok 2006 a problém s LPG, když je auto studené, pak se přepne normál na LPG a vždy po chvilce, cca po 5 min začne nepravidelně cvakat multiventil v nádrži a začne úplně divně pípat přepínač plynu, někdy mám pocit když vezmu zatáčku, začne to pípat víc, někdo mi říkal že je to map senzor.. Děkuji..
Lpg je asi STAG
18.1.2019 7:17:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vypínání LPGDobrý den, zvukový signál Vás upozorňuje na závadu LPG systému a zároveň přepne do benzínu. Pro odstranění závady bude nutné provést diagnostiku a vyčíst zda a jaké závady jsou zapsány v paměti řídící jednotky. Může být vadný některý komponent LPG soustavy (elektroventil, reduktor, čidlo teploty a tlaku plynu….) může být závada v elektroinstalaci (zkrat, přerušený drát….). Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo můžete navštívit některý z našich partnerských servisů.
16.1.2019 19:32:05
Jméno:
Patrik Předmět:
Octavia 1.8t lpg špatné studené startyCaute, chci se poradit. Mam octu 1.8t + lpg. Za studena spatne startuje, nastartuje ale kolisaji otacky a zdechne to, az treba na po treti to chytne normalne. Menena lambda, teplotni cidlo a vaha vzduchu a porad to dela. Kdyby mel nekdo nejaky rady tak budu rad
17.1.2019 7:33:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octavia 1.8t lpg špatné studené startyDobrý den, častou příčinou špatných studených startů bývá nesprávné složení LPG palivové směsi. Jde o to, že benzínová řídící jednotka i po přepnutí na plyn provádí na základě signálů od lambda sond příslušné korekce. Tyto korekce jsou pak použity při startování a směs při startu pak není optimální. Pokud byste dojížděl několik posledních kilometrů před vypnutím motoru na benzín, s největší pravděpodobností by starty byly bez problémů. Váš problém tedy pomůže vyřešit provedení diagnostiky, kdy se zjistí, zda bude nutná jen úprava plynové mapy nebo zda bude nutné provést opravu či výměnu některého komponentu LPG soustavy.
15.1.2019 19:21:52
Jméno:
Martin Předmět:
Mondeo kombi 2.0 107kw r.v 2009Dobrý den
Chci se zeptat přemýšlím o přestavbě tohoto vozu na LPG.
Jakou máte zkušenost s daným vozem. Je motor vhodný na tuto přestavbu a bezproblémoví provoz jaká je spolehlivost motoru po přestavbě.
Díky
s pozdravem Martin
16.1.2019 12:35:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mondeo kombi 2.0 107kw r.v 2009Dobrý den, tyto motory s nepřímým vstřikováním paliva jsme přestavovali a při použití vhodného systému ochrany ventilů mají bezproblémový provoz a dlouhodobou spolehlivost.
10.1.2019 21:03:18
Jméno:
Jakub Předmět:
LPG Lanfi Renzo OMEGASZdravím. Mám motor fiat 1,2 16V na benzine vsetko OK. Na plyn pri nizkych otackach cca 1800 a pridani plynu auto trha, Akonahle sa plyn pridava pomaly, postupne tak to nerobi. System LR omegas.
Vo vyssich otackach ide dobre.
Mam aj diagnostiku, Na co sa zamerat? MAP senzor plynu? reduktor? filter plynne fazy meneny
11.1.2019 7:46:20
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Lanfi Renzo OMEGASDobrý den, v prvé řadě bych zkontroloval zapalovací soustavu. Plyn má vyšší oktanové číslo, je hůře zapalitelný a pokud není zapalovací soustava v pořádku projevuje se to v nízkých otáčkách kolísáním otáček a cukáním při akceleraci. Pokud máte diagnostiku, je třeba zjistit, co se s jednotlivými hodnotami děje v momentě cukání a dle toho určit možnou závadu. Kromě zapalovací soustavy bych typoval plynové vstřikovače. Ale jak říkám pravou závadu lze zjistit diagnostikou.
10.1.2019 14:49:49
Jméno:
Filip Martínk Předmět:
Hyundai IX20 - blokace jednotkyDobrý den,
chtěl bych se zeptat, zda-li máte nějaké zkušenosti s blokováním (zaheslováním) řídících jednotek u Hyundaie - koupil jsem 5 let starou IX20 se systémem BRC (přímo od Hyundaie respektive od nějakého jejich partnera, který to tam namontoval).. Auto je původně z Českých Budějovic, nyní ho mám v Karlových Varech. Chtěl jsem nechat provést v servisu v Sokolově, kde dělají BRC, pravidelnou údržbu, ale bylo mi řečeno, že se nedostanou do řídící jednotky, protože je na heslo... Auto nyní nechce na plyn moc jezdit - zhruba od 3000 otáček se přepíná samo do benzinu, tak bych to chtělo načíst a zjsitit, kde je chyba, ale nevím právě kam to dát.. Zkoušel jsem servis Hyundaie v Karlových Varech, Chebu i Českých Budějovicích, ale nikde nic nevěděli, že by tam měly být hesla... Není tedy třeba jen možné, že je tam nějaké specifikum při načítání ŘJ a stačilo by zkusit zajet to jiného servisu? Předem díky za odpověď F. Martínek
11.1.2019 7:29:56
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Hyundai IX20 - blokace jednotkyDobrý den.
Standardně se v České republice ŘJ neblokují. Pokud ji však skutečně někdo zablokoval, pak budete muset, najít toho kdo jí zablokoval, nebo přijet k nám a my přes výrobce dokážeme kódování zrušit. Kontaktujte mě prosím na tel.602518625.
10.1.2019 8:08:49
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ford s-max 2.0 ecoboostDobrý den, poněvadž se jedná o motor s přímým vstřikováním paliva, potřebuji pro odpověď na Váš dotaz znát ještě následující údaje: rok výroby, výkon v kW, kód motoru a pokud možno i jaká benzínová řídící jednotka ve voze je. Údaje o vozidle mi zašlete na e-mail prochazka@autogascentrum.cz.
8.1.2019 13:39:44
Jméno:
Marek Suchý Předmět:
vztah snímače tlaku a lambdy, EGRDobrý den. Při diagnostice LPG mám závadu na snímači tlaku. Je tento díl nutně vadný nebo jeho chod může ovlivňovat také špatná funkce lambda sondy nebo EGR ventilu? Váha vzduchu byla při diagnostice odpojená. Děkuji
8.1.2019 14:18:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vztah snímače tlaku a lambdy, EGRDobrý den, vadná funkce lambda sondy ani EGR ventil nemají žádný vliv na funkci snímače tlaku LPG. Údaje ze sensoru tlaku plynu jsou spolu s dalšími údaji (otáčky motoru, teplota plynu…..) předávány plynové řídící jednotce za účelem výpočtu správné dávky plynu v daném okamžiku. Vadný snímač je třeba vyměnit. Pokud je vadná lambda sonda nebo EGR ventil, nelze provést správné seřízení LPG systému.
6.1.2019 19:14:38
Jméno:
Petr Děd Předmět:
Jaký je rozdíl mezi systémy Magic G4 Pro a STAG QMAX PlusDobrý den
Potřebuji vyměnit systém lpg v autě Mitsubishi Pajero sport 3l r.v. 2002. Uvažuji nad systémy Magic G4 Pro 6V a STAG QMAX Plus které jdou propojit s OBD auta. Chtěl bych radu, který systém je lepší a měl bych ho použít. Případně jestli použít něco jiného.
7.1.2019 8:16:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Jaký je rozdíl mezi systémy Magic G4 Pro a STAG QMAX PlusDobrý den, systémy Magic nepoužíváme. Z naší nabídky Vám mohu doporučit kromě systému STAG QMAX Plus italské systémy ZAVOLI Bora S64 a LOVATO Easy Fast C-OBDII. Během více jak 25 let působení v oboru LPG/CNG přestaveb jsme vystřídali celou řadu systémů od různých výrobců a dnes používáme jen systémy, které jsou spolehlivé a poskytují vynikající poměr cena/výkon.
5.1.2019 16:52:10
Jméno:
Pavel Adamczyk Předmět:
Citroen C8 2.0i 103kWDobrý den,
Je motor vozidla Citroen C8 2.0i 103kW r.v.2007 vhodný k přestavbě na LPG? Lze udělat skryté plnění LPG? Jaký system pro tento motor by jste doporučil vzhledem ke spolehlivosti? Nyní vlastním Peugeot 407 1.8sw 92kW se systémem LandiRenzo a Škoda Fabia 1.2 47kW se systémem STAG a vice jsem spokojeny se systémem STAG. Landi Renzo občas škubne. Kolik je cena montáže LPG systému do vozidla C8 2.0i 103kW se skrytým plněním LPG? A koho by jste mi nejvíce doporučil pro montáž LPG na Ostravsku nebo Karvinsku.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Pavel Adamczyk
7.1.2019 8:06:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Citroen C8 2.0i 103kWDobrý den, přestavbu tohoto vozidla a motoru, včetně plnění LPG pod krytem vedle benzínového hrdla, si můžete prohlédnout na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-monta zi/citroen/montaz-citroen-c8-2-0/ . Cena montáže závisí na konkrétní konfiguraci tedy na použitém LPG systému a systému ochrany ventilů. Na Ostravsku mohu doporučit náš autorizovaný partnerský servis
http://www.auto-szotek.cz .
4.1.2019 22:34:03
Jméno:
Tomáš Předmět:
lpg tartarinydobrý den. mám scenica s lpg tartarini a ukazatel stavu plynu ukazuje stále plnou i když je prázdná nádrž. poradte čím to muže bít. díky
7.1.2019 7:59:20
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg tartarinyDobrý den, závada může být v multiventilu, snímači hladiny LPG, přepínači, elektroinstalaci…. Bez diagnostiky není možné dát jednoznačnou odpověď.
4.1.2019 12:41:48
Jméno:
Honza Předmět:
diody CNGDobrý den, zakoupil jsem Ford C-max r.v. 2008 2.0 s továrním CNG. V květnu mi končí technická. Musím jít před technickou na kotrolu systému CNG?
Dále mě zajímá jestli se do tohoto vozu musí dolévat aditiva jako u LPG nebo není potřeba. A nezhásinají mě diody. Svítí všechny 4 když vemu plyn do plna a pak když plyn dojde všechny zase vypnou. Nevypínají se postupně. Nevíte v čem by mohla být chyba?
Předem děkuji za odpovědi.
S pozdravem Honza S.
7.1.2019 7:57:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: diody CNGDobrý den, u vozidel s CNG z výroby určuje servisní intervaly výrobce vozidla. Před STK je nutné absolvovat zkoušku těsnosti CNG systému (některé STK mohou provádět sami). V návodu k obsluze vozidla jsou uvedeny servisní intervaly včetně náplní, které je třeba měnit nebo dolévat. Pokud vím, tak Ford nepoužíval žádný systém aditivace ventilů. Závada v ukazateli CNG může mít více příčin a bude třeba zjistit, zda se jedná o závadu v elektroinstalaci, sensoru tlaku….
2.1.2019 16:28:19
Jméno:
Marián Předmět:
ZavadaDobrý deň.
Mám problém s LPG.. Regulátor Lovator.
Nahreje sa motor potom prepnem na plyn zelené diódy svietia a vzápätí mi prepne na benzín a pipa mi 5 krát v čom spočíva problém neviem. Za kladnú odpoveď vopred ďakujem
3.1.2019 7:13:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ZavadaDobrý den, závada může být v reduktoru, některém čidle, elektroventilu…. Pro určení závady bude třeba provést diagnostiku LPG systému a dle výsledku pak provést opravu. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z našich partnerských servisů.
28.12.2018 19:15:41
Jméno:
Milan Zadražil Předmět:
LPG Dacia Dokker 1.6Dobrý den. Mám podobný problém s domontovaným LPG od Vás. Nepravidelně se rozsvěcí kontrolka motoru a ESP. V servisu Dacia auto bylo, nezjistilo se nic konkrétního. Zajímalo by mě, zda pan Jirka problém nějak vyřešil.
Děkuji.
2.1.2019 7:37:05
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Dacia Dokker 1.6Dobrý den, bude třeba provést diagnostiku jak benzínové části vozidla, tak LPG systému. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
Přidat záznam