Diskuzní fórum LPG/CNG
13.10.2018 13:08:54
Jméno:
václav Bezděkav Předmět:
závada na směšovči magic 3směšovač magic 3 na autě 1,4i zespodu propouští chladící kapalinu.Jak lze tuto závadu opravit ? Nebo celá výměna ? Moc děkuji za odpověd.
13.10.2018 8:01:19
Jméno:
Jozef Předmět:
TrhanieDobrý deň, 307 1.6 vialle
Na benzín v pohode, na plyn pri otáčkach do 2200 trhá, po následnom podradení ide dobre. Filter bol cisteny pred cca 30tis km. Ďakujem
15.10.2018 7:11:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: TrhanieDobrý den, zeptám se, kdy jste kontroloval nebo měnil zapalovací svíčky? Plyn má vyšší teplotu zapálení, proto potřebuje kvalitní jiskru. Pokud bude třeba vyměnit zapalovací svíčky použijte ty, které předepisuje výrobce, ale pokud možno s jednou elektrodou. Když by cukání nepřestalo ani po výměně svíček bude třeba příčinu zjistit diagnostikou.
11.10.2018 12:13:10
Jméno:
Honza Předmět:
Studené startyDobrý den. Mám problém se studenými starty. Když dojíždím na plyn, následný studený start doprovází kolísání otáček a ve většině případů chcípnutí motoru. Na durhý pokus nastartuje ve většině případů bez problému. Pokud jezdím pouze na beznín, starty jsou ok a zní zdravě. Příjde mi, jakoby problém způsobovalo to, že zůstavají někde hodnoty plynu při dojezdu a při startu na benzín to použilo tyto hodnoty.
11.10.2018 13:08:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Studené startyDobrý den, jak již mnohokrát jsem na tomto fóru odpovídal na téma špatné studené starty. Benzínová řídící jednotka i při jízdě na LPG dostává z příslušných čidel všechny signály, které vyhodnocuje. Mimo jiné jsou to i signály z lambda sond. Pokud benzínová řídící jednotka, při jízdě na LPG, po vyhodnocení signálu z lambda sond nevyhodnotí palivovou směs jako optimální, pak provádí příslušné korekce (směs obohacuje nebo ochuzuje) tak, aby bylo dosaženo optimálního složení palivové směsi. Pokud pak vypnete motor z režimu plynu, pamatuje si benzínová řídící jednotka poslední korekce a s těmi je pak prováděn studený start na benzín, a to může způsobovat kolísání otáček nebo chcípání. Je třeba diagnostikou zjistit, zda nesprávné složení směsi je způsobeno nesprávnou funkcí některého LPG komponentu nebo zda postačí úprava plynové mapy. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
10.10.2018 21:29:31
Jméno:
Pavel Hon Předmět:
Zapalovaci civkyPreji pekny den, jak moc jsou namahane zapalovaci civky pri jizde na LPG ? Nebo jinak, kdy by se mely pripadne preventivne menit ? Stava se mi u KIA Ceed 1.6 CVVT 2011 pri startu studeneho motoru, ze po startu zakolisaji otacky. Potom motor funguje normalne. Start tepleho motoru OK. Jiz jsem jednu civku vymenil, mela prorazeny obal a probijela. Proto podezrivam civky ;-)
11.10.2018 7:16:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zapalovaci civkyDobrý den, pro výměnu zapalovacích cívek dodržujte intervaly předepsané výrobcem vozidla. Kolísání otáček motoru po studeném startu může být způsobeno více faktory a pro odstranění bude nutné provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla.
9.10.2018 13:21:55
Jméno:
David L. Předmět:
Demontáž reduktoruDobrý den, chtěl bych se zeptat. Chci koupit sadu ne zrepasování reduktoru, vypadá to, že mi pochází, zvýšila se spotřeba a špatně auto startuje po delším stání, má naběháno zhruba 90 000 od nova. Mám focuse II, 2.0, lpg a brc systém. Chci se jen zeptat, zdali mohu normálně odpojit hadici od ventilu k reduktoru, zdali je opravdu ventil uzavřený při vypnutém motoru a nemusím se bát, že mi vyfičí celá nádrž ven. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
David L.
9.10.2018 13:44:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Demontáž reduktoruDobrý den, LPG systémy musí po vypnutí klíčku musí uzavřít oba elektro-ventily (jeden je na nádrži – je součástí multiventilu a druhý je v motorové části případně může být integrován na reduktoru). Po odpojení hadice od reduktoru unikne jen plyn, který je v trubce. Nevím, jak jste přišel na to, že reduktor je příčinou špatných startů a zvýšené spotřeby. Před repasí reduktoru bych doporučoval navštívit odborný servis, který provede diagnostiku systému zkontroluje funkčnost reduktoru, případně potvrdí nutnost jeho repase a zjistí pravou příčinu špatných startů a zvýšené spotřeby. Špatné starty může způsobovat i vadný vstřikovač nebo může stačit jen úprava plynové mapy.
8.10.2018 21:00:22
Jméno:
Michal Předmět:
Nejede na plynDobrý den, jedničková octavia s přestavbou na plyn od Landi Renzo mi po čase přestala jezdit na plyn. Po nastartování se snaží naběhnout, ale v době kdy se zdá že se chytnul, asi dvě vteřiny, zapípá a jede na benzin. Dal jsem ho do LPG servisu v Praze 5, po diagnostice vyhodnotili, že je špatná buď kabeláž nebo vstřiky. Ale jednou jim to házelo chybu na 1. a podruhé na 2. vstřiku... Odjel jsem s tím, že to jelo zase na plyn, ale jen 600km. Podruhé jsem auto dal k jednomu mechanikovi co se sice nespecializoval na Landi Renzo, ale diagnostika mu ukazovala nízký tlak ještě před vstřiky. Koupil jsem tak senzor saciho potrubí od bosche, ale nepomohlo ani to bohužel. Jsem z toho zoufalej už, nikdo mi pořádně není schopen odpověď a specialistů na Landi Renzo v okolí zrovna moc není. Pokud máte nějaký nápady nebo radu, budu rád. Děkuji
9.10.2018 7:15:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejede na plynDobrý den, pokud Vám v servisech po provedení diagnostiky nebyli schopni pomoc, nečekejte, že Vám dám radu, aniž bych viděl Vaše vozidlo, která povede k odstranění závady. Pokud budete chtít závadu odstranit, objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530
8.10.2018 12:05:56
Jméno:
lucie Předmět:
Vstřikovače MED TYPE RGIDobrý den ,mám dotaz na problém s LPG .Motor má kolísavé otáčky mezi 600 až 1200 je i slyšet nepravidelný chod motoru až lehké škubání při volnoběhu .A při jízdě je také cítit občasné škubnutí auta a při přepnutí na benzín není žádný problém.Je to škoda octavia 1.6 75kw 2010.LPG originál od škody z výroby 175tis.km.Vstřikovače MED TYPE RGI.Rád bych se zeptal zda je nějaká možnost seštelování nebo náhrada vstřikovačů za levnější variantu . .Děkuji moc za pomoc a radu.
8.10.2018 13:59:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vstřikovače MED TYPE RGIDobrý den, v prvé řadě doporučuji ještě zkontrolovat svíčky a zapalovací soustavu. Směs LPG má vyšší teplotu zapálení než benzínová směs, proto zapalovací soustava musí fungovat na 100 %. Pokud je zapalovací soustava OK, pak je nutné vyměnit všechny LPG vstřikovače. Aby provoz na LPG fungoval bezvadně, je třeba při výměně použít pouze originální vstřikovače.
5.10.2018 11:59:21
Jméno:
Libor Chmelík Předmět:
Nefunguje LPGDobrý den.
Odešla mě lambda-sonda,motor naskočil a jel pravděpodobně v nouzovém režimu.
Když to mělo přepnout na LPG tak po přepnutí se po pár vteřinách zase vypnulo LPG a jelo na benzín .Po dalším nastartování už ale LPG nereaguje vůbec a to ani se nerozviti diodový přepínač(komplet mrtvé)Mohlo tím odejít něco zásadního?
Děkuji Chmelík
Řídící jednotka MaGIC g4
5.10.2018 13:09:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nefunguje LPGDobrý den, Pokud nesvítí přepínač, je možné že praskla pojistka LPG systému. Navštivte proto Vašeho plynaře, který zkontroluje a případně vymění pojistku a zkontroluje funkčnost LPG systému diagnostickým programem.
4.10.2018 15:37:29
Jméno:
Lukas Předmět:
Plyn sepne po cca 50ti kmHodnota nebyla nastavena zpět na 35°C. Myslím, že tam teď je 60. Ale i tak se by mělo sepnout dřív než po ujetí 50-60km. Jinak objednal bych se hned, jen to k vám nemít 235km.
5.10.2018 7:50:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Plyn sepne po cca 50ti kmDobrý den, opravu si můžete dohodnout i v některém našem partnerském servise poblíž Vašeho bydliště viz. http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/ .
4.10.2018 10:38:36
Jméno:
Lukas Předmět:
Plyn sepne po cca 50ti kmDobrý den, mám citroen C4 1.6 16V se systémem Lovato. Na jaře mi začalo blbnout přepínání na plyb. Auto se chtělo přepnout už po ujetí cca 200m,ale nedařilo se. Vždy se rozblikali všechny diody a přepnout manuálně šlo až po ujetí cca 2-3km. Veřešilo se to v nastavení teploty spouštění, kdy se zvedla o 10°C. Toto pomohlo na měsíc. Pak zase a opět pomohlo zvednutí teploty pro spuštění. Teď když se ochladilo, je problém opačný. Plyn sepne po ujetí 50-60km a dřív nelze.
Diagnostika chybu nenašla a řekli mi že je vadná řídící jednorka... Asi. Tušíte jestli to může být i senzorem teploty, když diagnostika ukazuje že je OK? Děkuji
4.10.2018 12:50:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Plyn sepne po cca 50ti kmDobrý den, závada bude s největší pravděpodobností souviset s teplotou přepnutí. Je možné, že teplotní čidlo, které snímá teplotu reduktoru, nemusí fungovat správně a řídící jednotce dává z nějakého důvodu chybný signál o teplotě, a proto není v řídící jednotce zapsána chyba. Je možné také ověřit, zda teplota reduktoru, naměřená např. laserovým teploměrem, odpovídá údaji v diagnostickém programu. Již nepíšete, zda byla teplota přepnutí nastavena zpět na doporučenou hodnotu 35oC i to by mohlo být příčinou pozdního přepnutí. Dále je třeba ověřit správnost zapojení reduktoru do okruhu chlazení. Pravděpodobnost, že LPG řídící jednotka je vadná je velice malá. Pokud budete chtít problém vyřešit, můžete se objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.
4.10.2018 8:51:52
Jméno:
Miroslav Krajíček Předmět:
Likvidace LPGDobrý den. Ze služebního vozidla bylo demontováno LPG zařízení včetně nádrže, vzhledem k tomu, že již nebude používáno. Nevím jak oficiálně ekologicky zlikvidovat vzhledem k tomu, že je plná nádrž plynu. Na motoru vozidla došlo k závadě, vozidlo se stalo nepojízdné a proto nebylo možné plyn vyjezdit. Děkuji za radu. Krajíček.
4.10.2018 9:26:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Likvidace LPGDobrý den, s požadavkem na likvidaci se obraťte na některý z našich partnerských servisů viz. http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/ . Tyto servisy znají postup, jak bezpečně a ekologicky nádrž zlikvidovat.
4.10.2018 3:05:45
Jméno:
Eva Předmět:
Klesanie otáčokDobrý deň,aj u môjho auta problém s klesanim otáčok a potom problém so štartovanim. Odpoveď mechanika problém s davkovanim plynu v riadiacej jednotke. Benzinovu prehral on, info nejazdit na LPG až vtedy,keď mi to odborníci nastavia. Ihneď cesta k LPG-servis,kde po diagnostike mi oznamili,že to nastavili,ale čo by som chcela,keď mám staré auto(2006) a motor mi ide na tri valce(dlho nevydrží).O dva dni smer Slovensko,kde som musela auto nechať pretože problém pretrváva.Po návšteve 4 servisu,kde si nevedeli rady čo to môže byť ich napadlo,že chýba je asi v LPG. Teraz hľadáme najbližšie kam sa objednať - systém Zavoli neberú všade.Problemy začali až po výmene plynovej nádrže v květnu. Urobili niekde chybu? Alebo je problém niekde inde? Vopred ďakujem za odpoveď.
4.10.2018 7:45:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Klesanie otáčokDobrý den, pro to, aby vozidlo správně fungovalo na LPG je třeba, aby provoz na benzín byl bezvadný.
Pokud se při provozu na benzín vyskytují nedostatky o to větší budou při provozu na LPG. Zejména zapalovací soustava musí fungovat bezchybně. Samotná výměna nádrže nemá vliv na seřízení LPG systému. Bez provedení diagnostiky jak benzínové, tak i plynové části je velice těžké dát smysluplnou radu. Na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/ můžete vyhledat náš partnerský servis, který by Vám mohl pomoc.
1.10.2018 6:12:24
Jméno:
Pavel kulich Předmět:
Chyba v lpg?Dobry den, pisi znovu... :) na benzin motor jel na 5 valcu (3 valec nepalil) civky a svicky a kabely jsou dobre, vstrik na benzin jsem dal novy... Tlaky ve valcich vsechny stejne... Auto jede na 5, prepnu na plyn zablbne to a zapipa jako ze dosel plyn, a prepne se zase na benzin a jede uz na 6.... ...dalsi jede po nastartovani na 6, prepne se na plyn auto uplne cuka a nejede a prepne se zase na benzin a uz to jede na 5.... Jedina zavada co byla vypsana je zavada zapalovani na 3 valci (trvala) .... Dale se stane ze to jde na vsech 6 na benzin a z niceho nic to prestne palit ....
1.10.2018 14:34:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chyba v lpg?Dobrý den, závada může být v elektroinstalaci, některém čidle, benzínovém vstřikovači, zapalování atd. Je třeba provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové čísti a dle výsledku pak provést opravu. Bohužel na základě těchto informací neumím dát jinou odpověď.
1.10.2018 1:25:10
Jméno:
Jan Račák Předmět:
Výměna baterieDobrý den. Chtěl bych se zeptat zda může dojít k nějakému vymazání dat na řídící jednotce LPG při odpojení autobaterie? Případně zda by to mohlo dlouhodobě ovlivnit jízdu a výkon nebo chod motoru při provozu na LPG??
1.10.2018 8:12:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna baterieDobrý den, v některých případech může dojít k vymazáni dat. Doporučuji proto navštivte odborný servis, kde diagnostikou zjistí skutečný stav a případně provedou znovunastavení LPG systému.
1.10.2018 8:09:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Smrad LPG od motorového priestoruDobrý den, ano je to možné – něco je špatně, doporučuji vypnout plyn a navštívit neprodleně odborný LPG servis, kde zjistí příčinu úniku a závadu odstraní.
Přidat záznam