Diskuzní fórum LPG/CNG
28.9.2018 12:41:01
Jméno:
PETR Předmět:
DACIA LOGAN PŘEPNUTÍ NA PLYNDobrý den, auto je staré skoro 4 roky a LPG je z výroby koupeno v ČR. V únoru vyměněna cívka (cukalo při jízdě na LPG) a od té doby 3x oprava vždy závada místo přepnutí na LPG pípá a nepřepne. Pomůže vypnout motor znovu nastartovat případně toto opakovat. V servisu tvrdí, že je to špatným plynem, ale už tomu nevěřím. Připadá mi, že přepínaní na LPG je mnohem dříve než tomu bylo před výměnou cívky. Servis tvrdí, že si teplotu na přepnutí motor sám hlídá. Dotaz: může být závada jinde než ve špatném plynu? Na co se při diagnostice a opravě zaměřit? Děkuji za odpověď.
1.10.2018 8:07:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: DACIA LOGAN PŘEPNUTÍ NA PLYNDobrý den, zvukový signál oznamuje závadu LPG systému, která bývá nejčastěji spojena s tím, že nejsou splněny podmínky pro přepnutí – nejčastěji se jedná o tlak plynu v stému. Zaměřil bych se proto v první řadě na vyloučení této chyby (může jít o závadu čidla teploty a tlaku plynu, závadu v některém elektro-ventilu, závada v elektroinstalaci….). Pro zjištění závady je nutné připojit LPG systém k diagnostice, v první řadě vyčíst paměť závad a zjistit chování systému v momentě projevení závady.
25.9.2018 12:19:22
Jméno:
Hubo Předmět:
Vsrekovače Lovato smart.Dobry deň, chcel by som sa vas opytať čim to je že su velmi hlučne vstreky Lovato (kocka) po 130tis.km. Možu to byť len uklepane gumičky na konci pistku? Ale perfektne to chodi.
dakujem za info.
26.9.2018 7:41:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vsrekovače Lovato smart.Dobrý den, větší hlučnost vstřikovačů mohou způsobovat mimo jiné i opotřebované gumičky. Případnou repasi či výměnu doporučuji svěřit odborné firmě. Po repasi je třeba vstřikovače seřídit a provést kontrolu, případně nastavení plynové mapy. Kontrolu plynové mapy je třeba provést i po výměně vstřikovačů.
24.9.2018 10:16:49
Jméno:
Honza Předmět:
Kolísání otáček a následné chcípnutí při studeném startuDobrý den. Mám Ford Mondeo 2.0i (2009) s továrním LPG (BRC) V zimě jsem se setkal s problém, kdy při nastartování otáčky kolísaly +- mezi 1100 -1300. V součastnosti je problém takový, že při startu spadnou otáčky okamžitě na 500, auto se zatřepe a chcípne. V 90% případů znovu nastartuji a vše je OK. V 10% případů motor chcipne i 3x po sobě, pak už mu radši pomůžu plynem držet otáčky. Po zahřátí už je to ok. Kolísání ani chcípaná motoru jsem nepozoroval při jízdě na benzín. Příjde mi, jako by problém způsobovalo to, že jsem auto chcípl na LPG a startuju na benzín. Máte zkušenost s tímto problémem? Děkuji, Honza.
24.9.2018 10:31:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kolísání otáček a následné chcípnutí při studeném startuDobrý den, kolísání otáček po studeném startu může být způsobeno nesprávným složením LPG směsi při jízdě na LPG. Nejčastější příčinou může být nesprávná funkce vstřikovače(ů) vlivem např. opotřebení nebo jezdíte v režimu, kde není zcela přesně nastavena plynová mapa. Doporučuji proto navštívit odborný servis, který diagnostikou zjistí závadu a provede opravu.
23.9.2018 14:56:15
Jméno:
Zdeněk Vídeňský Předmět:
Felicie 1.3 nastavení řídící jednotkyLPG Tartarini po odpojení akumulátoru nepřepíná na plyn. Je někde dostupný návod na resetování řídící jednotky? (Felicie 1.3, jednobodové vstřikování)
Děkuji za odpověď.
24.9.2018 7:20:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Felicie 1.3 nastavení řídící jednotkyDobrý den, bude třeba zkontrolovat, zda je po výměně baterie vše správně zapojeno a zda nepraskla pojistka. Pokud je vše v pořádku navštivte odborný servis, kde závadu zjistí a odstraní.
22.9.2018 20:06:59
Jméno:
Josef Předmět:
JosefDobrý den.
Chtěl bych se k tomuto tématu ještě trochu informovat. Mám stejný problém a LPG jsem si nechal dělat u stejné firmy.
To klepání o kterém se zde píše u mně zní jako kdyby bylo něco uvolněného v motoru nebo tak nějak nejde čistě o zvuk motoru a klepá to pouze při rozjezdu. Je to ono klepání vstřikovačů o kterém píšete?
Děkuju.
24.9.2018 7:17:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: JosefDobrý den, bez toho, aniž bych slyšel projev Vašeho motoru nejsem schopen určit příčinu klepání. Plynový vstřikovač je vlastně elektro-ventil ve kterém je kovové jadérko nebo planžeta, které se pohybuje v těle vstřikovače. Zvukový projev vstřikovačů snadno ověříte, pokud otevřete kapotu a přepnete do plynu – ozve se „cvrdlikání“ plynových vstřikovačů.
22.9.2018 17:29:22
Jméno:
Petr Kolesár Předmět:
vynechává 3 a 4 válecdobrý den mám ve voze systém Elpigas při jízdě na plyn se mi rozsvítí kontrolka motoru a hlásí že 3 a 4 válec selhal,nechal jsem rádně nastavit ventily a tento problém je stále
24.9.2018 7:10:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vynechává 3 a 4 válecdobrý den mám ve voze systém Elpigas při jízdě na plyn se mi rozsvítí kontrolka motoru a hlásí že 3 a 4 válec selhal,nechal jsem rádně nastavit ventily a tento problém je stále
19.9.2018 10:03:10
Jméno:
Zdeněk Předmět:
vstřikovačDobrý den. Dá se u vás koupit vstřikovač Landi Renso Med2 Rdi (snad jsem to opsal dobře) mám škoda fabia 1,2 http 40kw rok 2006
19.9.2018 10:57:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vstřikovačDobrý den, pro upřesnění Vašeho dotazu Vás budeme kontaktovat mailem.
18.9.2018 23:56:22
Jméno:
Petr P Předmět:
Málo LPG, velká spotřebaDobrý den, při tankování natankuji 16-20L LPG i když bych . měl natankovat 38.7L (nádrž 47L). Auto jsem už tak koupil. Renault Scenic 2003 1.6 16V. Výrobce a zařízení Europegas avance 32 nádrž 3/2017 nová. A dále jsem teď natankoval 20L a dojel jsem do města 102km vzdáleného a nádrž prázdná. Děkuji za radu a pomoc.
19.9.2018 7:25:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Málo LPG, velká spotřebaDobrý den, nádrž je osazena multiventilem, který mimo jiné funkce, zajišťuje i funkci plnění nádrže tak, že nádrž lze naplnit max. na 80% jejího objemu. S největší pravděpodobností bude závada v multiventilu. Doporučuji navštívit odborný servis (přistavte vozidlo s prázdnou LPG nádrží), který multiventil vyjme a zkontroluje, případně vymění. U spotřeby 20 l na 102 km mě napadá jen, že někde dochází k úniku plynu. Doporučuji přezkoušet těsnost celého systému a diagnostikou zkontrolovat nastavení plynové mapy.
18.9.2018 23:13:33
Jméno:
Lukáš Předmět:
LPG vypíná motorDobrý den, mám BMW 525i (e39) r.v.2003 a mám ho předělané na LPG. Poslední dobou se mi začalo stávat, že při dojíždění na křižovatku nebo kruhový objezd, když vyřadím kvalt, tak motor zhasne a je potřeba znovu nastartovat. Toto se nestane v případě, že po vyřazení naprázdno vytočím motor a pak ho nechám.
Nevíte, co by to mohlo způsobovat?
19.9.2018 7:18:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG vypíná motorDobrý den, pravděpodobně půjde o závadu spojenou s tlakem plynu. Bude třeba provést diagnostiku LPG systému, zkontrolovat správnou funkčnost všech komponent zejména reduktoru. Dle výsledku diagnostiky pak provést opravu. Navštivte proto některý z našich autorizovaných servisů, případně se objednejte na opravu u nás na tel. 606 659 530.
18.9.2018 16:44:31
Jméno:
Luke Fabia Předmět:
Lpg StagDobrý den chci se zeptat muže vadna řidicí jednotka lpg za nepravidelnost chodu motoru u 1.2 htp a hazet chybu.Motor je v pořadku.Pri revizi lpg mě řekli že by to mohlo být spálenou jednotkou lpg.Protože nebyli zaizolovany dráty u střikovaču.Diky za radu.
19.9.2018 7:12:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg StagDobrý den, nepravidelnost chodu motoru může způsobovat celá řada závad a nemá cenu je vyjmenovávat. Nevím jak firma, která prováděla revizi, postupovala, protože při revizi musí být LPG zařízení v chodu a pod tlakem plynu. Pokud by LPG řídící jednotka byla „spálená“ by možné přepnout do plynu a tudíž nemohla být provedena revize. Navštivte proto některý z našich autorizovaných servisů, případně se objednejte na opravu u nás na tel. 606 659 530.
18.9.2018 11:06:23
Jméno:
Jindra Předmět:
- nesvítí diody na přepínačiZdravím vás. Mám Opel Zafiru (2004) na Lpg - BRC sekvenční. Před nějakým časem se mi přestaly zobrazovat diody na přepínači LPG během jízdy a později i před jízdou. Nyní mi přestaly svítit úplně, takže to jezdí jen na benzín. Pojistky jsou vpořádku , přívod do ŘJ a ukostření také. Také mi teplota nasávaného vzduchu ukazuje -40 . Váhu vzduchu jsem zkoušel vyměnit. Nevím tedy, kde hledat příčinu.
Díky.
18.9.2018 12:48:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: - nesvítí diody na přepínačiDobrý den, s největší pravděpodobností bude závada v přepínači, ale nelze vyloučit závadu v kabeláži či snímači hladiny paliva v nádrži. Pro určení závady je třeba použít diagnostický program.
17.9.2018 20:16:06
Jméno:
Pavel Kulich Předmět:
chyba zapalovani 3.valecdobry den, mam audi a3 sportback 2005 184kw... a pri prepnuti na plyn cca 10s kmitaji otacky....az se to ustali... a dalsi problem ze na benzim mi obcas auto na volnobeh jede na 5 valcu..... 3-ti valec nepali... a kdyz to prepnu na plyn tak to jede na vsech 6... pote prepnu zase na benzim a uz jeden stale na 6... nemate s tim zkusenost? dekuji
18.9.2018 10:48:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: chyba zapalovani 3.valecDobrý den, závada může být v elektroinstalaci, některém čidle, benzínovém vstřikovači, zapalování atd. Je třeba provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové čísti a dle výsledku pak provést opravu. Bohužel na základě těchto informací neumím dát jinou odpověď.
16.9.2018 11:14:17
Jméno:
Jarda Předmět:
LPG Valtek T30Dobrý den. Mám ve fabii 1.4mpi LPG Valtek t30. Zacal mi blbnout volnoběh a i v otáčkách do 3000 to jakoby vynechává.. při otáčkách nad 3000 vše o.k... na benzín maka auto bez problémů.. vyměnil jsem svíčky a i filtr plyne fáze.. nic se nezměnilo.. prosím o radu...
17.9.2018 7:30:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Valtek T30Dobrý den, LPG má vyšší nároky na zapalovací soustavu než benzín. Někdy nestačí jen vyměnit svíčky ale je třeba zkontrolovat a případně vyměnit zapalovací kabely a zapalovací modul. Problém mohou způsobovat i plynové vstřikovače Valtek T30. Doporučuji proto diagnostikou zkontrolovat dávkování a případně provést repasi vstřikovačů Valtek.
14.9.2018 23:39:45
Jméno:
Dávid Předmět:
Domazavanie LPG motora 1,25 62Kw hyundai i20Dobrý večer,
obraciam sa Vás s otázkou, či je normálne, že mi domazávanie tlakového typu nedomazáva motor. Funugje len vtedy, ak idem na dialnici rýchlosťou 110-120 a viac... za bežnej jazdy ci už v meste alebo na okresnej ceste z nádoby neubudne nič. Ide o splynovač BRC SQ32. Je to chyba? Dá sa to niekde zmeniť v riadiacej jednotke alebo ako? Ďakujem
ps: zariadenie na domazávanie, ktoré je namontované v mojom aute
https://www.gasteile.de/out/pictures/generat ed/product/1/665_665_75/13_01%20Nr.jpg
17.9.2018 7:22:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Domazavanie LPG motora 1,25 62Kw hyundai i20Dobrý den, zařízení na ochranu ventilů Valve Protector, které máte ve svém vozidle po správném nastavení dávkuje 1 promile aditiva ku spotřebovanému LPG, tedy cca 1 l aditiva na 1000 l LPG. Dávka se musí naprogramovat pomocí PC naprogramovat pro konkrétní motor v závislosti na počtu válců a jeho objemu. Inteligentní elektronika řídí dávku pomocí mikroventilů a čerpadla v závislosti na zatížení motoru. Logické je, že při jízdě ve městě či po okresních silnicích je spotřeba aditiva menší než v dálničním provozu. Pokud máte pochybnosti o dávkování navštivte odborný servis, který zkontroluje nastavení dávkování, případně se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
13.9.2018 7:41:57
Jméno:
Tomáš Předmět:
Netěsný spoj CU trubkyDobrý den. Netěsní trubka ve spoji s převlečnou matkou co vede do reduktoru. Musí se měnit celá trubka nebo se dá ten konec zaříznout a utěsnit? Děkuji
13.9.2018 7:59:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Netěsný spoj CU trubkyDobrý den, pokud je vůle na zkrácení trubky zařízněte, vyměňte olivku a šroubení, pomázněte lehce olejem a dotáhněte. Pokud zkrácení trubky není možné vyměňte celou trubku včetně olivky a šroubení.
Přidat záznam