Diskuzní fórum LPG/CNG
8.8.2018 15:45:44
Jméno:
Michal Předmět:
Tartarini pípaní cca 5x rychle za sebou Dobry den
poslední dobou mě začlo pipat LPG , kdyz dám klíček do zapalování do polohy ON tak to pipá cca 5x a kdyz vypnu motor tak se to opakuje . Nevíte co by to mohlo znamenat . 1/2018 jsem byl na servisu ročnim a bez problemu
9.8.2018 7:02:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Tartarini pípaní cca 5x rychle za sebou Dobrý den, nejspíš se bude jednat oupozornění na servisní interval. Navštivte proto Vašeho plynaře, který provede příslušné servisní úkony.
8.8.2018 12:38:08
Jméno:
L.Koutenský Předmět:
Stále přepíná na benzin.Mám Hondu CRV 4x4 benzin 2l, 110kW. Při nastartování a zahřátí motoru přepne na plyn a po několika minutách několikrát zapípá a přepne zpět na benzin. Pokud to skoušímím když auto stojí tak po přepnutí na plyn motor sníží otáčky a zastaví . v červnu bylo ve vašem servisu provedena výměna snímače teploty reduktoru.
8.8.2018 13:12:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Stále přepíná na benzin.Dobrý den, v případě že plynová řídící jednotka zaznamená závadu LPG systému přepne na benzín a uživatele upozorní zvukovým signálem. Bude nutné diagnostikou zjistit o jakou závadu se jedná a následně provést opravu. Na opravu se můžete objednat na tel. 606 659 530.
8.8.2018 10:55:16
Jméno:
Zdeněk Hluchaň, Bc. Předmět:
Kontrolka motoru MIL. Dobrý den.
Ze zkušeností, které mám u vozidel je problém ve snížené účinnosti katalyzátoru, který je způsoben úbytkem aktivní hmoty v místě vstupu výfukových plynů. Hlavně jde o keramické katalyzátory, které nejsou vhodné na provoz LPG. Pomůže jen odstínění lambda sondy, která je za katalyzátorem. Nádstavce na lambdu se prodávají za cenu do 1000,-Kč dle materiálu. Mám zkušenost, že to funguje na 100 %. Problémy mají hlavně značky Suzuki, Kia, Subaru apod.
První lambda sondy je zodpovědná za správný poměr směsi vzduchu a paliva a je velice důležitá pro správný chod motoru. Druhá lambda sonda se nachází za katalyzátorem a zjišťuje, zda katalyzátor plní správnou funkci. Je měřen rozdíl vlastností výfukových plynů mezi oběma sondami. Pokud budou naměřeny shodné hodnoty výfukových plynů, řídící jednotka dostane signál o tom, že je katalyzátor nefunkční. Řídící jednotka to vyhodnotí jako chybu a na přístrojové desce se rozsvítí kontrolka motoru Check.
Adaptér odstíní lambda sondu tak, že posune lambda sondu dál od přímého průtoku výfukových plynů. Řídící jednotka si myslí, že se mezi lambdami nachází omezení ( katalyzátor ). Výsledkem je, že kontrolka už nesvítí a motor funguje jak má, spotřeba i emise jsou OK. Doufám, že to někomu. Hezký den všem. Zdeněk
8.8.2018 12:29:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kontrolka motoru MIL. Dobrý den, řešení, které zde zmiňujete je uvedeno v platné metodice ministerstva dopravy jako nelegální a vozidlo s takovou úpravou neprojde měřením emisí a STK! Kontrolní technici SME a STK jsou povinni u výfukového systému kontrolovat jeho těsnost a úplnost (zjevně chybějící katalyzátory, EGR, DPF….) viditelná poškození trhlinky zejména kolem lambda sond (nepřípustné je upevnění prostřednictvím různých mezikusů apod.), těsnění přírub a spojů, upevnění tepelných štítů a zjevné nepřípustné modifikace (např. montáž sportovních tlumičů).
6.8.2018 19:34:31
Jméno:
Ladislav Předmět:
Přestavba přímovstřikového motoruDobrý den, mezi přestavbou mpi a přímovstřikového motoru o stejném počtu válců je rozdíl v ceně u stejného výrobce cca 11000 Kč a více. Předpokládám, že nádrž, reduktor i vstřikovače jsou stejné, rozdíl tedy bude v ŘJ? ŘJ se dodává přesně podle modelu vozu, r.v. a kódu motoru a je zřejmě nastavena již z výroby. Znamená to tedy, že již nelze dodatečně nastavit např. bohatost směsi a ŘJ se v průběhu životnosti již neseřizuje? Je vyšší cena dána opravdu jen složitostí řídící jednotky? Děkuji za odpověď.
7.8.2018 7:42:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přestavba přímovstřikového motoruDobrý den, aby výrobci vozidel splnili platné emisní normy, používají různé strategie řízení vstřikování a spalování paliva a používají hardwarově různé řídící jednotky s různými softwary. Proto má každý výrobce LPG systémů ve své nabídce pro přestavby motorů s přímým vstřikováním paliva několik hardwarově odlišných řídících jednotek a vydává seznam odzkoušených vozidel, která lze přestavět na LPG s konkrétními komponenty (řídící jednotka, reduktor, vstřikovače, sensory). Tyto komponenty jsou voleny tak, aby plně pokryly požadavky použité benzínové strategie. Do plynové řídící jednotky se pak nahraje firmware a software vytvořený pro konkrétní vozidlo konkrétního výrobce, modelu, objemu motoru, výkonu, kódu motoru a typu benzínové řídící jednotky. Přestavba pak musí být provedena přesně podle montážního návodu pro konkrétní vozidlo. To vše se odráží v ceně přestavby. Po provedené přestavbě se pak provede seřízení plynové mapy (bohatosti směsi) za jízdy. Plynovou mapu je potřeba při pravidelných servisních prohlídkách zkontrolovat případně upravit.
2.8.2018 15:53:08
Jméno:
Michael Předmět:
Honda CRVZdravím . Uvažuji o koupi tohoto nového vozu . Jelikož se chystá 5 tá generace s motorem 1,5 z Civicu , je lepší pro přestavbu a dalí provoz teď 2,0 nebo to co bude 1,5 . Děkuji za odpověď a nástřel ceny s co za zástavbu .
6.8.2018 12:01:20
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Honda CRVDobrý den, řada výrobců vozidel dnes používá motory s přímým vstřikováním paliva. Neuvádíte u zvažovaných motorů ani rok výroby ani výkon. Pokud jsem hledal v dostupné databázi, pak jsem našel, že motor 2,0 (kódy motorů R20A – 110 kW, R20A1 – 114 kW, R20A9 – 114 kW) jsou klasické motory a lze je přestavět bez problémů na LPG. Pokud by se však mělo jednat o motor 1,5 130 kW s kódem motoru L15B7, pak je to motor s přímým vstřikováním paliva a konkrétně pro tento motor v současné době nemáme vhodnou sadu na jeho přestavbu. Pro přesnější odpověď mi prosím pošlete detailní údaje o motoru.
2.8.2018 15:50:35
Jméno:
Miroslav Marosz Předmět:
vymena vstriku LPG Magic4Dobry den
po 7 letech a 60tis km mi auto na LPG zaclo skubat. byl jsem na diagnostice u plynare a rikal ze treti vstrik je spatny. Mam Magic4 a vstriky Magic JET. stoji okolo 400,- chcu se zeptat, lze to vymenit doma bez diagnostiky LPG? nebo se to musi nejak nastavit. Premyslim vymenit jen ten pokazeny. ale nevim jak se to bude chovat. Pak me napadlo to vymenit za Vstřikovač Magic FX ale ten ma odpor 1.6 Ohm oproti JET 2Ohmy. To bych ale menil vsechny 4. Auto nemam na nejake jezdeni, jen do prace a zpet. Jedna se o Santa Fe 1. generace
6.8.2018 11:50:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vymena vstriku LPG Magic4Dobrý den, po každé výměně vstřikovačů je potřeba diagnostikou zkontrolovat plynovou mapu a případně provést potřebnou úpravu. Každý LPG systém má nadefinované vstřikovače, které lze použít. Systém Magic nemontujeme a proto nevím, zda je možná záměna vstřikovačů Matrix FX. Obraťte se proto na plynaře, který tento systém montuje.
2.8.2018 13:45:07
Jméno:
richard Předmět:
spatny 1 studeny start hyundai matrixe lpgzdravim,muj kolega z prace taky vlastni hyundai matrixe 1.6 lpg,a taky po ranu ma prvni start spatny,na diagnostice mi to ukazalo neotvira etc ventil.otazka je kde ho najit.Po druhem startu vse ok
6.8.2018 11:46:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: spatny 1 studeny start hyundai matrixe lpgDobrý den, nevím, jakou diagnostiku jste použil a neuvádíte ani kód chyby. Pokud vím, tak zkratka ETC (Electronic Traction Control) je elektronická regulace přenosu hnací síly používaná u vozidle 4x4 a Vaše vozidlo tento systém nemá.
2.8.2018 7:33:54
Jméno:
David Předmět:
CNGDobrý den chci se zeptat jak je to u cng s nájezdem kilometrů. Dívám se po octavii, myslíte že je problém 100-150000 km. Já já jezdím tak 5-10000 ročně. Auto by mělo vydržet 5 let bez větších investic. Děkuji za odpověď
2.8.2018 8:39:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CNGDobrý den, u ojetých vozidel kromě nájezdu kilometrů záleží též jak pečlivě byl prováděn servis. U CNG Octavií při tomto nájezdu se objevují problémy s plynovými vstřikovači a je potřeba je vyměnit což není levná záležitost. Doporučuji k prohlídce vozidla přizvat automechanika, který rozumí i plynové problematice.
30.7.2018 12:34:41
Jméno:
Radim Bestr Předmět:
Valve Protector SequentDobrý den
jakou by jste tedy doporučil variantu přimazávání pro 8V motor klasické konstrukce (Hummer H2) tedy se škrtící klapkou? Sekvenční za každý z PLG ventilů nebo tlakový před vstřiky nebo do sání před či za klapku?
Jaký je ze zkušenosti nejlepší a nejpropracovanější? Je pro tento motor vůbec nějký přímaz potřeba (Hummer H2 Vortec 6.0L rv 2003)
Předem díky za odpověď Bestr
2.8.2018 8:31:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Valve Protector SequentU těchto motorů není potřeba používat ochranu ventilů, montáží ochrany ventilů nic nezkazíte naopak budete mít ještě větší jistotu, že ventily budou v pořádku. Rozdíl mezi jednobodovým a sekvenčním dávkováním aditiva je v přesnosti dávkování – sekvenční systém dávkuje ke každému válci přesnou dávku, zatím co z jednobodové aplikace je mírná nerovnoměrnost. Rozdíl mezi aplikací do plynové větve a do sacího potrubí je v tom, že při aplikaci do plynové větve se nemusí znovu vrtat sání.
28.7.2018 15:07:43
Jméno:
Honza Předmět:
Chudá směs - 2096Jen pro doplnění vozidlo má najeto 30000 km a z toho cca 25000 km na LPG. Je možné, že by po takovém nájezdu začal zlobit nějaký komponent? Tankuji z 90% plyn od TOMEGAS. Filtry jsou vyměněny. Spotřeba se pohybuje kolem hezkých 8l/100km. Dokonce jsem slyšel, že prý to někdy nejde seřídit, ale s tím se mi moc nechce žít :). Díky
2.8.2018 8:22:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chudá směs - 2096Dobrý den, odpovím na Vaše oba příspěvky do fóra. Pokud se rozsvěcuje kontrolka motoru s chybou chudá směs, pak v některém režimu jízdy (který používáte) nejsou parametry plynové mapy z nějakého důvodu nastaveny optimálně. Je třeba diagnostikou zjistit v jakém režimu se kontrolka rozsvěcuje zkontrolovat parametry a na základě výsledku precizně upravit mapu, případně provést opravu. Při spalování chudé směsi jsou ve spalovacím prostoru vyšší teploty, než u směsi stechiometrické a může dojít k poškození ventilů.
27.7.2018 16:54:02
Jméno:
Honza Předmět:
Chudá směs - kod 2096Dobrý den,
už nevím na koho se obrátit. Mám ve svém vozidle Chevrolet Cruze 2013 1.6 91kw namontován systém Landi Renzo. Občas mi to vyhodí chybu Chudá směs paliva, která po cca 100km zhasne a za čas se opět objeví. Auto jede normálně, neškube, otáčky jsou OK. Už jsem byl u dvou plynařů a ti to vždy napíchli prý, že seřídili, ale bez výsledku. Chyba vyskakuje dál. Teď jsem byl např. na východním slovensku - najeto cca 1000km a bez problému. Škoda, že jste až ve Strakonicích. Jsem z Ostravy tak to k vám mám trochu z ruky. Děkuji za odpověď. Hezký den
25.7.2018 20:46:48
Jméno:
Milan Předmět:
Bílý kouř a ztráta výkonuDobrý den,
Mám i30 1.6 MPI 88kw a na LPG se mi občas při prudké akceleraci (třeba předjíždění) stane, že se za autem objeví hodně bílého kouře (opravdu hodně) a na pár vteřin se rozsvítí se kontrolka motoru. Při jízdě na benzín se to ještě nestalo. Voda ani olej neubývá a ani emulze v oleji není také není. Netušíte kde je problém?
26.7.2018 8:03:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Bílý kouř a ztráta výkonuDobrý den, pokud se rozsvěcuje kontrolka motoru tak něco není v pořádku a doporučoval bych kontrolu nastavení. Při hoření LPG vzniká mimo jiné i voda. Domnívám se, že dochází v některé části Vašeho výfukového potrubí k její kondenzaci a při akceleraci, kdy se zvýší teplota výfukových plynů, dojde k jejímu odpaření a projeví se to bílým kouřem.
25.7.2018 10:52:06
Jméno:
M.Suchan Předmět:
Vstřikovače benzínJeště jednou dobrý den :)
Děkuji za odpověd. Přesně tak již nechci žádný pokus - omyl. Tuto závadu už různí mechanici a servisy bezvýsledně řeší druhým rokem ! Kolik tyto pokusy-omyly stály ani nechtějte vědět. Předpokládám že všechny tyto vámi doporučené činnosti zvládnete ve vašem servisu a mohu se objednat ?
M.Suchan
25.7.2018 12:47:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vstřikovače benzínDobrý den,samozřejmě se můžete na servis objednat na tel. 606 659 530.
25.7.2018 8:04:28
Jméno:
M.Suchan Předmět:
Vstřikovače benzínDobrý den, moc děkuji za vyčerpávající odpověd k dotazu na "pokašlávání" motoru při studených startech. Včera jsem tedy udělal to co jste v odpovědi doporučoval. Posledních cca 10km jsem dojel na benzin. Při ranním startu se však situace opakovala. Motor naskočí normálně, ale cca 1-2minuty to škube. Pak se uklidní. Znamená to tedy, že závadu třeba hledat v benzinové části ? Např. v těch benzinových vstřikovačích ? Při jejich posledním pročištění ultrazvukem nedošlo k žádnému zlepšení. Všiml jsem si ale že vy provádíte i jejich diagnostiku na stolici ASNU. ?
M.Suchan
25.7.2018 9:28:29
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vstřikovače benzínDobrý den, ano provádíme diagnostiku vstřikovačů na stolici ASNU. Pokud se problém se studeným startem po dojezdu na benzín nezlepšil vypadá to na benzínovou část vozidla, ale znovu říkám, aby se neopravovalo metodou pokus omyl, je třeba provést diagnostiku jak LPG tak vozidla a na základě zjištění pak přistoupit k opravě.
24.7.2018 20:56:26
Jméno:
Ondra Předmět:
CukáníDobry den, mam problem s cukanim pri jizde na Lpg. Do kopce cuka v pravidelnych intervalech cca kazde 3vteriny. Pri jizde nejcasteji v okamziku seslapnuti plynoveho pedalu. Nekdy vubec nereaguje na plynovy pedal. Uz byly vymeneny svicky, filtry, lambda sonda a vstriky. Ja mam podezreni na reduktor, ale nevim jak se v tom ujistit. Auto ma najeto 250tis, ja s nim 110tis, za celou dobu meneny 2x vstriky. Plynovy system Romano, nenasel jsem servis kde by me udelali diagnostiku. Jako jedine reseni me navrhuji vymenu RJ. Budu rad za jakoukoliv odpoved nebo radu.
25.7.2018 9:01:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CukáníDobrý den, bez provedení diagnostiky benzínové části vozidla (zejména zapalovací soustavy) a diagnostiky LPG zařízení bych jen hádal. Pravdou je, že systém Romano není u nás příliš zastoupen a servisní síť je, jak jste se mohl přesvědčit, malá. Správná činnost reduktoru (pracovní tlak) se ověří diagnostickým programem, kterým se nechá spojit s Vaší řídící jednotkou. Doporučím tedy hledat dál vhodný servis, který systém Romano dokáže servisovat, případně zauvažovat o výměně LPG systému za jiný, který je u nás rozšířen a přitom by se mohly použít některé stávající komponenty – záleželo by na jejich kompatibilitě s jiným systémem.
Přidat záznam