Diskuzní fórum LPG/CNG
10.7.2018 8:25:52
Jméno:
Ludvík Předmět:
Příliš chudá směs v nízkých otáčkáchDobrý den. Při popojíždění v koloně se mi rozsvítila kontrolka "Check engine". Vzhledem k tomu, že jsem již v minulosti viděl adaptace vstřikování paliva podezříval jsem jako příčinu příliš chudou směs. Po připojení na diagnostiku a čtení adaptační mapy se mé podezření potvrdilo. V nejnižších otáčkách se adaptace pohybují kolem +25%. S rostoucími otáčkami a zátěží motoru postupně klesají a pohybují se okolo 0%. Je možné upravit množství paliva podle aktuální adaptační mapy nebo jaký postup byste doporučili. Děkuji
10.7.2018 10:03:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Příliš chudá směs v nízkých otáčkáchDobrý den, adaptační hodnoty při jízdě na LPG by se neměly lišit od adaptačních hodnot při jízdě na benzín.
9.7.2018 22:07:55
Jméno:
Jan Račák Předmět:
Výměna nádržeDobrý den. Vlastní Ford Focus mk 2 2.0LPG s továrním Lpg od BRC. Koncem roku bude končit platnost nádrže. Bude problém vyměnit nádrž a multiventil aniž by se muselo zasahovat do jednotky LPG? Zatím vše funguje skvěle. Takže nic jiného nechci měnit.
10.7.2018 10:00:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna nádržeDobrý den, pokud se mění LPG nádrž a multiventil za stejný typ pak se nemusí při výměně nádrže zasahovat do nastavení LPG řídící jednotky.
9.7.2018 14:24:38
Jméno:
jan Novák Předmět:
lpg na peugeot 308 1,6 vtina peugeotu je namontované lpg stáří 1.5 roku najeto 20000 km. auto na lpg po zahřátí na provozní teplotu cca po 15 km začne škubat a přepne na benzím byl jsem už 5 sevisech i tam kde to montovali, byla provedena i za jízdy diagnostika a závadu neopravili je ta brc zařízení už jsem bezradný děkuji Novák
10.7.2018 9:56:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg na peugeot 308 1,6 vtiDobrý den, pokud budete chtít Váš problém vyřešit objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530.
9.7.2018 8:36:55
Jméno:
Michal Čížek Předmět:
Kontrolka airbaguDobry den,predevsim dekuji za odpovedi na me otazky.To zminene skubani a nizsi vykon se zlepsily v prubehu najizdenych km.mozna take horsi kvalita LPG?Vyskytl se jiny problem.Tri dny po montazi se z niceho nic rozsvitila kontrolka airbagu.OBD 2 diagnostika ridici jednotky hlasi chybu B1932 -airbag ridice okruh rozpojeny.Asi trikrat v prubehu tydne se stalo ze najednou vse bylo v poradku.zkontroloval jsem konektory pod sedadly-vse v poradku,pojistky,rele.Nikde nic zavadneho.Nevim jestli toto mam davat do souvislosti s montazi LPG, napr vyssi proudovy odber dalsiho zarizeni a podobne.Na baterii je 11,6 v klidu,pri dobijeni 13,5 az 13,8.Nemate s timto nejakou zkusenost?
9.7.2018 8:51:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kontrolka airbaguDobrý den, při montáži LPG se nezasahuje do obvodu airbagů proto bych ho nedával do souvislosti s montáží LPG.
8.7.2018 17:50:37
Jméno:
Svoboda Karel Předmět:
dotazDobrý den,
vlastním vůz HYUNDAY IX 20.(Nepřímé vstřikování.)Zamyslím o přestavbě na LPG.Jedná se o nové auto(najezd 2500km)Po kolika km je možné provést přestavbu?Prý bych měl najet na benzin aspoň 10000 km.Děkuji za odpověď.SVOBODA
9.7.2018 8:14:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotazDobrý den, přestavbu provádíme i u zcela nových vozidel. Před přestavbou není nutné najet určitý počet km.
8.7.2018 16:31:16
Jméno:
Luděk Předmět:
Pískání v kabiněDobrý den, mám Volvo V40 r.v 2001. V roce 2010 bylo předěláno na LPG (v Německu) systém BRC. Chci se zeptat, nemám zkušenosti a vlastním ho teprve necelý rok. Záčalo se mi ozývat stálé pískání v kabině a zní to jakoby od ukazatele LPG, nevíte co by to mělo být ? Děkuji.
9.7.2018 8:10:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Pískání v kabiněDobrý den, zvukový signál Vás upozorňuje na závadu LPG systému nebo že došel plyn. Dotankujte LPG a pokud se i potom bude ozývat pískání, navštivte odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu odstraní.
7.7.2018 7:56:28
Jméno:
Radek Předmět:
ChevroletDobrý den chtěl bych se zeptat jestli máte nějaký emulátor na Chevrolet Cruze rok 2012 1.8 104kw mam problém ze při jízdě na LPG mi spadne ručička benzínu na nulu a napíše fiil fuel a pak zase pomalu stoupa ručička zpátky Děkuji za radu
9.7.2018 8:36:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ChevroletDobrý den, bohužel pro Vaše vozidlo nemáme vhodný emulátor hladiny paliva. Chevrolet dělal tato vozidla i ve verzi s LPG a tato vozidla měla jiný firmware, kdy řídící jednotka nesleduje hladinu paliva.
Doporučuji proto obrátit se na značkový servis Chevrolet.
6.7.2018 11:48:47
Jméno:
Vlasta Předmět:
AutoDobrý den už od včera se mi nechce mě auto přepnout na plyn a nevím co s tím je nemáte někdo nějakou zkušenost děkuji
9.7.2018 7:55:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: AutoDobrý den, nebudu zde vyjmenovávat všechny příčiny proč nedošlo k přepnutí na plyn. Navštivte svého plynaře případně se objednejte na servis u nás. Bude nutné diagnostikou zjistit příčinu – může to být vadná pojistka, závada v eletroinstalaci, vadné některé čidlo…..
4.7.2018 22:16:11
Jméno:
Michal Č Předmět:
VykonDobry den, mam cerstve namontovano LPG system Magic G4 na Ford Fusion 1.4.Mam dva dotazy.Nezda se mi vykon, mel by byt srovnatelny s jizdou na benzin, prijde mi znatelne nizsi.Pri zatizeni dokoce jsou znat vypadky vykonu, mirne pocukavani.Druhy dotaz...na prepinaci v kabine kdyz dochazel plyn se ozvalo pipnuti a zacaly stridave blikat modra a cervena dioda.vim ze signalizuji nizky tlak plynu, ale zajimalo by me jestli v tuto chvili vuz jede jeste na plyn nebo uz je prepnuto na benzin.take toto se mi zcela nezda protoze pri tankovani se do plne veslo asi o sest litru mene paliva nez pri prvnim tankovani do plne.Dekuji mockrat za odpovedi.
9.7.2018 7:51:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: VykonDobrý den, k první otázce – pokud je přestavba provedena správně není při jízdě na LPG poznat rozdíl ve výkonu. Protože je LPG jiné palivo má má vyšší oktanové číslo než benzín, vyžaduje bezchybnou funkčnost zapalovací soustavy. Pokud zapalovací soustava není zcela v pořádku (i když na benzín vozidlo jede bez problémů) může docházet při jízdě na LPG k cukání zejména v nižších otáčkách při akceleraci. Ke druhé otázce - pokud Vám dojde plyn, LPG systém automaticky přepne do benzínu. Protože v LPG nádrži je ještě zbytek plynu, ale tlak již není dostatečný pro plný výkon, ale při nižších zátěžích motoru může dojít znovu k přepnutí na LPG a při akceleraci pak zase dojde k přepnutí do benzínu a LPG systém Vás upozorní zvukovým signálem. Co se tankování týká, natankované množství závisí na tom, kolik plynu zůstalo v nádrži, jaká je teplota…. Rozdíl šest litrů je však veliký.
4.7.2018 7:06:58
Jméno:
K. A. Předmět:
Citroen C5, 2.0 16V, 103kw, RLZPane Krumle i všichni ostatní, kteří máte tento motor, inženýr Procházka má naprostou pravdu. O problému přivstřikování benzínu při provozu na LPG je extrémně nedostatečné povědomí. Dlouholetí přestavbaři na LPG o tomto problému vůbec neví, i když mi připadá skoro nemožné, aby o něm nevěděli, když se v tomto oboru pohybují a nebo pokud to nejsou naprostí pitomci, takže spíš mlží, že každý motor s přímým vstřikem lze na LPG bezpečně přestavět. To je ovšem lež, některé motory s přímým vstřikováním to nesnesou, jiným to evidentně nevadí, vím třeba o Renaultu Scenic 1,6 L 16V r.v. 2000, který je i po provozu na LPG víc než 200000 km zcela bezproblémový (tedy po motorové stránce, jinak už tolik ne). To vše zřejmě aby na vás vydělali, a pak, až vám kvůli poškozeným benzínovým vstřikům začne blbnout motor, budou dělat, že neví o co jde, budou si účtovat peníze za ND, které s tím nesouvisí, ty vaše původní pak někomu namontují jako nové nebo vám je nevymění vůbec, a vy budete platit a platit, ale problém bude pochopitelně přetrvávat. Mně trvalo asi tři roky a 35000 Kč, než jsem zjistil, proč mi moje C5 takhle blbne. Udělal jsem tu tristní zkušenost, že přestavbářům na LPG v mém okolí se nedá věřit, protože to jsou samí vypravěči pohádek a mistři světa, všichni se navzájem pomlouvají, ale jeden za osmnáct a druhý bez dvou za dvacet. Ani jeden z těch mistrů světa mi auto opravit nedokázal (nebo nechtěl, ať už je pravda jakákoliv), ale kolik si za tu neopravu naúčtovat, to už věděli všichni zatraceně dobře, a asi nikoho nepřekvapí, že to nikdy nebylo jen pár stovek. Na jejich obvyklý argument, že to mám pořád levnější než na benzín, jsem jim opakoval, že ale stejně drahé jako na naftu, ale k tomu s mnohem horší dynamikou. Já si ukolébán jejich báchorkami nechal po krátce po koupi C5 nainstalovat polský Magic4, a benzínové vstřiky začaly blbnout do 40000 km po přestavbě. Než jsem přišel na to, v čem je problém, s přestavbou jsem měl najeto 120000 km. Do půl minuty po nastartování studeného motoru na benzín chyby zapalování 2. a 3. válce, a to po KAŽDÉM studeném startu. Motor potom nejen netáhl, ale už ani nešel do otáček a vyřešilo to jen vypnutí a opětovné nastartování, to vše jen aby vám motor za další půl minuty vyhodil tu samou chybu, a takto to pokračovalo, dokud se motor neohřál a nepřepl na LPG, obvykle tak 1x - 2x, ale v mrazech klidně i 5x, a rekord mám snad 9x. Baterii jsem kvůli tomu musel v zimě dobíjet minimálně každý týden a obvykle mi déle než jen tu jednu zimu nevydržela, a to dokonce ani nová heavy duty za 6000 Kč. V létě to tolik nevadilo, protože se to na LPG přeplo dřív, než to stihlo začít zase blbnout, ale v zimě, kdy se vám motor na teplotu pro přepnutí na LPG ohřívá mnohem déle, to bylo o nervy a někdy doslova i o život - třeba když mi začal motor jít na tři válce při odbočování z vedlejší na hlavní, řítil se na mě kamion a já stihl akorát tak na startéru odskákat ke krajnici, aby mě nesmetl. Bohužel vedle mě tenkrát seděla manželka, a po tomhle incidentu mi sdělila, že do té francouzské "Christine" (narážka na horor od Stephena Kinga) už si nikdy nesedne, což jsem chápal, protože jsem její pocity víceméně sdílel. Jakmile jsem zjistil, proč mi to dělá, LPG jsem okamžitě nechal demontovat a poslal benzínové vstřiky na repas. Bohužel byly natolik poškozené, že už jim nebylo pomoci, takže jsem za dalších 40000 Kč koupil nové a nechal zrepasovat hlavu motoru, a jezdím už jen na benzín. Sice když si spočítám, kolik mě to stálo na opravách + palivo, jsem pořád na mnohem nižší částce, než bych zaplatil za benzín bez oprav (120.000 km na LPG za průměrně 140,- Kč/100 km=168.000,- Kč oproti 120.000 benzínu za průměrně 280,- Kč/100 km=336.000,- Kč - i když připočtu 22.000 Kč za instalaci, 500 Kč za každoroční revize, 35.000 Kč za pseudopravy když to začalo blbnout, a dalších 40.000 Kč za nové benzínové vstřiky a repas hlavy motoru, pořád je to úspora na provozních nákladech 65.000 Kč, což je nezanedbatelná částka), ale za to, abych se nechal kvůli nespolehlivě fungujícímu motoru převálcovat kamionem, mi to nestojí, nemluvě o nasr*** manželce. Od té výměny vstřiků je to po motorové stránce absolutně bezproblémové auto, které vzala na milost dokonce i manželka. Za současného stavu technologie LPG s tímto motorem o přestavbě ani neuvažujte.
4.7.2018 9:20:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Citroen C5, 2.0 16V, 103kw, RLZDobrý den, musím uvést některé věci ve Vašem příspěvku na pravou míru. Ve svém příspěvku porovnáváte motory s diametrálně odlišnou technologií. Renault Scénic 1,6, 16V, r.v. 2000, 85kW je motor s nepřímým vstřikováním benzínu před sací ventily do sání motoru, kde se kapičky paliva mísí se vzduchem a tato směs je přiváděna do spalovacího prostoru, zatím co Váš Citroen C5, 2,0 16V HPi, 103 kW, kód motoru RLZ má přímé vstřikování, kdy je benzín vstřikován pod velkým tlakem přímo do spalovacího prostoru válce a sacím potrubím je přiváděn jen čistý vzduch. Dostatečný tlak paliva pro vstřikování do válce vytváří vysokotlaké benzínové čerpadlo (tlak paliva je až 160 barů). Z těchto důvodů výrobci LPG systémů vyrábí pro přestavbu motorů s přímým vstřikováním paliva speciální kity, které hardwarově i softwarově vyhovují požadavkům (strategii řízení směsi) pouze daného konkrétního motoru (kódu motoru), konkrétního výrobce, a proto jsou tato zařízení dražší. Každý výrobce LPG systémů má seznam motorů s přímým vstřikováním paliva, které lze přestavět a pokud daný motor konkretizovaný výrobcem vozidla, objemem, výkonem, kódem motoru a v některých případech i typem benzínové řídící jednotky není na tomto seznamu nelze přestavbu provést, neboť hrozí poškození motoru včetně benzínových vstřikovačů. Proto naši mechanici i mechanici našich partnerských servisů procházejí pravidelnými školeními na přestavby motorů s přímým vstřikováním paliva, pořádanými přímo výrobci LPG zařízení. Pokud byste poptával přestavbu u nás nebo u některého z našich autorizovaných servisů nepochodil byste, neboť žádný z našich dodavatelů nemá vhodný kit pro přestavbu Vašeho motoru. LPG zařízení Magic G4 je zařízení pro přestavbu motorů s nepřímým vstřikováním paliva a vůbec není vhodné pro přestavbu motorů s přímým vstřikováním paliva, proto Vaše vozidlo nemohlo na LPG jezdit dobře a došlo k poškození benzínových vstřikovačů.
3.7.2018 7:56:09
Jméno:
Pavol Předmět:
Lanrdi Renzo replotaDobrý deň, mam VW motor 2.8 AMX 142kw splynovač je v aute už od roku 2013. Zhruba po zime 2017 mi začalo blbnut prepínanie na LPG. Z času na čas sa stane že RJ prepne na LPG asi po 15 sekundách od štartu (vonku bolo cez noc max do 15 stupnov) ciže motor istotne nahriaty nebol, pritom v RJ je nastavena teplota pre prepnutie na 45 stupnov. Inokedy sa mi zase stane že mi na LPG prepne až po 5min a 6km pritom motor je už nahriaty na 90 oveľa skôr .
3.7.2018 8:08:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lanrdi Renzo replotaDobrý den, závadu bych nejspíše hledal v systému vyhřívání reduktoru případně teplotního čidla. Pro správné určení závady je však potřeba provést diagnostiku a dle jejího výsledku pak provést opravu. Navštivte proto Vašeho plynaře případně se můžete obrátit na některý z našich autorizovaných servisů nebo se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
2.7.2018 13:01:03
Jméno:
Ondřej Březina Předmět:
LPG -BENZÍNDobrý den,
Mám dotaz ohledně svého vozu VW Golf 5 1,6FSI rok výroby 2004.
Auto jsem koupil a je tam zabudován LPG pohon.Je starý 2 roky.
Mám takový pocit že kromě LPG mi spaluje v malém množství i benzín.
Auto po zahřátí přepne na plyn a občas se mi zdá že problikává oranžová kontrolka benzínu.
Je to možné a pokud ano čím by to mohlo být?
Jsem z Prahy a bylo by možno se u Vás objednat?
Děkuji moc a s pozdravem
Ondřej Březina
2.7.2018 14:53:48
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG -BENZÍNDobrý den, motor FSI má přímé vstřikování paliva. Pokud se při přestavbě nepoužije LPG systém vstřikování kapalného LPG, což je zřejmě Váš případ, je po přestavbě spotřebováváno i za jízdy na LPG malé množství benzínu (řádově 10 – 20 %). Na servis se můžete objednat na tel. 606 659 530.
30.6.2018 17:10:05
Jméno:
Ondřej Předmět:
DotazDobry den,
Chtěl bych se zeptat zda by jste mi mohly poradit kde je zavada, jedná o systém BRC Sequent fast na motoru 2,5 V6 125kw.
Pri přepnutí na LPG motor zhasne jako by tam nešel plyn, na diagnostice nic vidět není, už jsem měnil snímač MAP a P1 a když jsem zkoušel manuálně elektroventil tak bylo vše v pořádku. Závada zacala po zkoušce emisi kde zkoušeli i těsnost systému ale když mám ventil na nádrži otevřený stále nefunguje. Předem dekuji za pomoc.
2.7.2018 7:46:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: DotazDobrý den, nevím, co si mám představit že „na diagnostice není nic vidět. V diagnostickém programu jsou vidět hodnoty tlaku plynu, vstřikovací časy benzínu a plynu, teplota reduktoru…… Diagnostikou lze též přezkoušet správnou funkčnost plynových komponent. Závada může být v některém elektroventilu, teplotním čidle, reduktoru….. Navštivte odborný servis, který Váš systém servisuje, případně se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
30.6.2018 8:24:24
Jméno:
marino3 Předmět:
LPG PRINSDobry den.kupil som auto som auto s lpd od Prins,ktore nefunguje.Vobec sa mi ani nerosvieti ziadna dioda na prepinaci.Poistky su v poriadku...Bude vadna RJ? Dakujem za odpoved...
2.7.2018 7:28:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG PRINSDobrý den, řídící jednotka může být vadná, ale závada může být též v kabeláži (přerušená drát, studený spoj….).
29.6.2018 11:13:53
Jméno:
Martin Předmět:
LpgPři startování se zapíná benzín nebo plyn
29.6.2018 12:37:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LpgDobrý den, protože neuvádíte, o jakém systému je řeč, budu předpokládat, že se jedná o sekvenční systém, který má přepínač se dvěma polohami: 1) na přepínači nic nesvítí = LPG je vypnuto a jezdíte pouze na benzín. 2) na přepínači svítí LED diody = systém je v automatickém režimu, kdy po splnění podmínek pro přepnutí automaticky přepíná na plyn. Studené starty probíhají na benzín, teplé starty mohou probíhat i na plyn (LPG systém musí mít zapnutou funkci „teplý start“).
Přidat záznam