Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <8>  <9>  <10>  <11>  <12> ||  <255>     >>   >5x>  

22.5.2023 0:00:23
Jméno: Stanislav Předmět: VW caddy eco fuel startuje rovnou na cng, co je s ním?
Všiml jsem si, že v posledních dnech můj eco fuel caddy startuje hrubě a rovnou na cng, malá šipka, která ukazuje, že auto jede na benzín, nesvítí. Začala svítit i žlutá kontrolka "check engine". Proč to nechce startovat na benzín? Benzínová nádrž je plná.
22.5.2023 7:41:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: VW caddy eco fuel startuje rovnou na cng, co je s ním?
Dobrý den, vozidla z výroby na CNG jsou vyráběna jako „jednopalivová na CNG“, kdy benzín slouží jen při vyjetí CNG jako nouzové palivo. Tato vozidla startují primárně na CNG. Pokud se rozsvítila kontrolka „check engine“ (závada související s tvorbou emisí) je třeba diagnostikou zjistit o jakou závadu jde. Může se jednat o závadu v zapalovací soustavě, závadu v plynových vstřikovačích apod..
Pro odstranění závady navštivte odborný servis případně se můžete objednat i u nás na tel. 606659530.

15.5.2023 11:24:53
Jméno: Palo Předmět: LPG solaris
Dobrý deň vie mi niekto poradiť mám splynovac solaris ( 4 valec 1,6 91kw) motor.Poškodila sa mi R.J. LPG a keď som ju zamenil za druhu či treba urobiť neake prispôsobenie ( kódovanie jednotky?)Auto ide len na benzín a nezobrazuje stav nádrže LPG …
15.5.2023 12:02:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG solaris
Dobrý den, řídící jednotku u plynových systémů nelze vyměnit kus za kus. Pokud se jedná o novou řídící jednotku je tzv. prázdná, tj. musí se např. nastavit pomocí diagnostického programu s jakým palivem LPG/CNG bude pracovat, kolik válců má motor, jaké jsou použité sensory atd.. Dále se musí provést tz. kalibrace a jízdní zkouška, při které se zkontroluje plynová mapa, případně se provede její úprava. Navštivte proto odborný servis, který tento systém Solaris servisuje a který provede správné nastavení.

6.5.2023 14:19:05
Jméno: Zdenek Předmět: LPG nouzový režim
Mám Fabií 1.2 51 kW. V benzínu jede jako drak,ale v plynu mě do kopců třikrát zaškytá a hodí mě do nouzaku. Celý plyn je po go,i z novou nádrží a dělá to dál. Prosím, poraďte
9.5.2023 7:22:54
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG nouzový režim
Dobrý den, to že v plynu jede motor v nouzovém režimu souvisí s bohatostí směsi. To může být způsobeno např. výpadkem zapalování na některém válci, závadou v elektroinstalaci, vadným LPG vstřikovačem atd.. Navštivte proto svého plynaře, který diagnostikou závadu zjistí a odstraní.

5.5.2023 9:03:37
Jméno: Filip Předmět: Na LPG zhasíná při zastavení
Dobrý den přeji,

Mám dotaz, ohledně zdechání motoru na lpg při zastavení. Jedná se o mercedes w124 200e s klasickým favoriťáckým systémem, myslím že LOVTEC.
Dělá mi to jen, když je venku teplo a motor se více zahřeje cca 90°C. V zimě to běží bez problémů. Děkuji za radu
5.5.2023 10:26:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Na LPG zhasíná při zastavení
Dobrý den, pokud jsem Váš dotaz pochopil správně, máte ve voze nasávaný systém s jednobodovým vstřikováním LPG do směšovače. Na vině může být např. nesprávné složení palivové směsi. Může se jednat o závadou v zapalovací soustavě, závadu ve škrtícím šroubu případně krokovém motorku nebo v reduktoru. Pro zjištění závady bude třeba provést diagnostiku a směs seřídit za pomoci analyzátoru výfukových plynů.

30.4.2023 22:50:21
Jméno: Petr Předmět: Přímaz ventilů
Zdravím,chci si nechat zaplynovat Toyotu Auris 1.6 97kw Valvematic rok 2016.u všech oslovených firem na montáž LPG mi bylo doporučeno přimazávání ventilů.....No a když jsem se rozhodl pro firmu co má hodně zkušeností a montuje italský systém Digitronic autogas kit. A v rozhovoru mi bylo řečeno že oni montují tento systém bez přímazu ventilů..... celkem mě to zarazilo... Řekli že dělají taxíky a že mají najeto přes milion km bez přímazu a že přímaz nechávají těm kdo to bez přímazu neumí nastavit.....co si o tom myslet? nějaké zkušenosti s firmou www.autanaplyn.cz Jiří Hrachovec. ???? Děkuji
2.5.2023 9:23:02
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přímaz ventilů
Dobrý den, k firmě AUTAnaPLYN.cz se na tomto fóru vyjadřovat nebudu. Pokud chcete znát můj názor, pak naše firma tyto motory vždy přestavuje s elektronickým systémem ochrany ventilů, jehož účinnost byla prokázána testy provedenými německým TÜV. Námi přestavěné Aurisy si můžete prohlédnout v naší fotogalerii např. zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/toyota/montaz-toyota-auris-1598-cm-2/. Mnohé z vozidel jsou vozidla služební s velkým nájezdem km.

25.4.2023 18:12:03
Jméno: Tonda Předmět: VW Tiguan 2.0TSi, nepavidelný chod na LPG
Dobrý den,
mám provedenou montáž LPG STAG 400 na vozidle Tiguan motor CAWB před 5 lety v servisu lpgautomix, vstřikovače Hana 2001, 110R-004686-02C, reduktor AC STAG R01 250, najeto na instalaci cca 90tis.km, nyní po záruce mám nepravidelný chod na LPG (z počátku při 50-60stupních a asi kolem 1500ot., při vyšší teplotě a nad 2000ot. byl chod klidnější), vibruje motor, na benzín má motor klidný a pravidelný chod, v servisu mi byly vyměněny zapalovací svíčky(měním je každých 25tis.km) a zapalovací cívky, po cca 3 dnech se závada objevila znovu a na benzín opět bez problémů, nemůže být třeba problém v elektroinstalaci LPG montáže, nebo třeba netěsnost podtlakových hadiček?
Děkuji a přeji hezký den
26.4.2023 7:32:47
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: VW Tiguan 2.0TSi, nepavidelný chod na LPG
Dobrý den, pro odstranění závady bude třeba celková kontrola činnosti LPG systému s použitím diagnostického programu. Pokud budete chtít závadu odstranit, objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.

13.4.2023 14:28:41
Jméno: Richtr Předmět: Pavel
Dobrý den.
Mám Fabii 1.2.47kw na LPG Magic 2.Po přepnutí na LPG se začne náhodně přepínat na benzín.Někdy ujedu několik km někdy jen pár metrů.Nevíte co to může být?
14.4.2023 7:07:13
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Pavel
Dobrý den, může se jednat o závadu některého komponentu LPG systému např. sensoru nebo o závadu v elektroinstalaci (studený spoj, překousaný drát….). K odstranění závady bude třeba připojení k diagnostickému programu případně použít další doplňková měření.

12.4.2023 17:43:25
Jméno: Martin Kučera Předmět: Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD LPG
Dobrý den,
prosím již dokážete odpovědět na dotaz umístění nádrže?
viz. "Velikost a umístění nádrže bychom řešili po prohlídce vozidla"?
Děkuji, Martin Kučera
13.4.2023 7:03:04
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD LPG
Dobrý den, bohužel ne.

11.4.2023 21:26:56
Jméno: Adamovič Předmět: Peugeot 407 sw LPG spotreba benzín - plyn
Prajem pekný deň.
Mám na vozidle Peugeot 404sw 1,8/85hp namontovaný LPG systém Prins. Závada s prepínaním sa odstránila . V poslednej dobe cca 10 mes. sledujem nadmernú spotrebu benzínu pri jazde na LPG. Natankujem pri prepnutí na rezervu 10 - 12l benzínu a prejdem cca 300 - 320 km na plyn ručička palivomeru je znova na rezerve. Viem že ukazovateľ spotreby nie je riadený plavákom ale počítačom no po natankovaní rovnakého množstva benzínu ručička ukazovateľa skočí na pôvodné miesto a toto sa stále opakuje. teraz už tretí krát za sebou. Pritom benzín nikde neuniká mimo systém. Na benzín naštartujem a po chvíľke prepína na plyn. Pár krát sa mi stalo že ručička pred rezervou sama skočila približne na polovicu ukazovateľa. Niekde som čítal že údajne v niektorých prípadoch sa nejaké množstvo benzínu pridáva do plynu za účelom mazania čo mi je divné. V zime prepína na plyn neskoršie čo sa dá pochopiť ale teraz prepína po 1 - 2 minútach (ráno) a za dennej prevádzky takmer okamžite.
Máme u nás servis ktorý pracuje aj s LPG systémom PRINS ale mám u nich veľmi zlú skúsenosť tak by som Vás poprosil o vyjadrenie...Ďakujem
12.4.2023 7:42:49
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Peugeot 407 sw LPG spotreba benzín - plyn
Dobrý den, použití přístřiku benzínu pro ochranu ventilů je jednou z možností úbytku benzínu. Zda je přístřik nastaven a jeho parametry lze zjistit diagnostickým programem. Druhou možností je, že úbytek je optický. Jak píšete, ukazatel spotřeby benzínu nesnímá polohu plováku, ale spotřeba benzínu je vypočítávána v závislosti na otáčkách, poloze plynového pedálu apod. A protože benzínová řídící jednotka dostává všechny signály i při jízdě na LPG vypočítává dle toho spotřebu benzínu a „opticky“ benzín v nádrži ubývá. Skutečnou spotřebu zjistíte, dle ujetých km a dotankováním benzínu do plna. Některé tyto případy se nechají řešit instalací vhodného emulátoru, kdy po každém vypnutí a opětovném zapnutí klíčku dojde k elektrickému nasimulování dotankování a ukazatel benzínu se vrátí na skutečnou hodnotu. Třetí možností je kombinace obou výše popsaných.

8.4.2023 23:12:46
Jméno: Václav Předmět: Vypínání LPG
Mám Logan 1.6 8v s LPG Elpigaz. Auto jede dobře a vše je ok i při plném zatížení do max otáček, včetně rozjezdu s plným plynem. Problém nastane po ubrání plynu, kdy auto jede setrvačností (brzdí motorem), nejčastěji na dálnici. Po opétovném přidání se přepne na benzín. Už jsem navštívil dva servisy, provedena repase vsřiků, filtry, vyčištěn ventil na reduktoru, zvýšení tlaku reduktoru, ale stav je stále stejný. Děkuji za jakoukoliv radu.
11.4.2023 7:33:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vypínání LPG
Dobrý den, pokud není závada zapsaná v paměti LPG řídící jednotky, bude potřeba pokusit se závadu navodit při připojené diagnostice případně bude nutné provést další doplňková měření. Závada může být mimo jiné i v sensoru teploty a tlaku plynu nebo v elektroinstalaci.

5.4.2023 20:00:42
Jméno: Pavel Předmět: Hyundai bayon 1.2mpi,62 kW, přestavba na lpg
Lze provést přestavbu lpg, děkuji.
6.4.2023 7:22:49
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Hyundai bayon 1.2mpi,62 kW, přestavba na lpg
Dobrý den, přestavba tohoto motoru se dvěma vstřikovači na válec na pohon LPG možná je.

4.4.2023 16:35:13
Jméno: Radek Předmět: Re: kontrolka motoru
Tak v servise nyní po načtení chyby zjistili hlášení ve smyslu "špatné nasávání/netěsnost nebo nasávání vzduchu". Kontrolou ale nezjistili žádné místo, kde by byla netěsnost.
6.4.2023 7:21:32
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Re: kontrolka motoru
Dobrý den, netěsnost v sání lze zjistit s pomocí kouře.

3.4.2023 7:58:31
Jméno: Radek Předmět: Kontrolka motoru
Dobrý den, mám VW CADDY 2.0 CNG, r.v. 2010, najeto 188000 km. Nedávno se mi rozsvítila kontrolka motoru. Svítila i po vypnutí a opětovném nastartování. Motor se choval normálně. Po nějaké době kontrolka normálně zhasla. V servisu na giagnostice zjistili chybové hlášení "špatné spalování CNG". Nic nenašli, chybu smazali a vše vypadalo OK. Po ujetí cca 400 km se opět rozsvítila kontrolka motoru (předpokládám, že to bude to samé). CNG beru u Bonettu. Neřešil jste někdo podobný problém? Díky
3.4.2023 8:21:08
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Kontrolka motoru
Dobrý den, špatné spalování CNG může být způsobeno závadou v zapalovací soustavě a s ní související elektroinstalací nebo závadou v plynovém vstřikovači.

2.4.2023 12:28:16
Jméno: Standa Předmět: VW 1,6 MPi (75kw) - pozice vstřikovačů dle válců motoru
Dobrý den,

díky za reakci.
Již v minulosti, kdy jsem s tím měl velké lapálie a pomohla až komplet výměna všech vstřikovačů Landi Renzo (modré za černé).

177 000 - výměna cívek a kabeláže zapalovací soustavy
185 000 - výměna vzduchového filtru + výměna svíček, montáž nových Denso IK20TT (s životností 120tis km)
192 000 - výměna všech vstřikovačů Landi Renzo, seřízení palivových map
217 000 - kontrolka motoru se mi bohužel znovu rozsvítila

Aktuální seznam chyb:
P0172 - System is too rich (Bank 1)
P0302 - Cylinder 2 Misfire Detected
p0296 - Post catalyst fuel trim system too lean bank 1
P2196 - O2 Sensor Signal Stuck Rich bank 1, Sensor 1

Se vstřikovači jdu (troufám si říct) na jistotu.
Vycházím z toho, že se mi aktuálně stává, že při jízdě se občas rozbliká kontrolka motoru, s tím se rozsvítí i kontrolka ESP a motor několik sekund vibruje. Přesně toto se mi stávalo v minulosti a pomohla až zmíněná výměna vstřikovačů.
Jelikož od poslední výměny je to "pouze" 15 000km, chtěl jsem tak zkusit vyměnit pouze ten vadný. Měl jsem za to, že se jedná o válec 2, viz. chyba P0302, která na válec 2 odkazuje. Teď si nejsem jistý, protože se mi zdá, že se jedná o obecné znění chyby, nikoliv o odkaz na konkrétní válec.

Případně jakým způsobem zjistit s jakým válcem je problém?
3.4.2023 8:17:42
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: VW 1,6 MPi (75kw) - pozice vstřikovačů dle válců motoru
Dobrý den, domnívám se, že závada bude v zapalovací soustavě nebo v elektroinstalaci. Pravděpodobnost, že by byl vstřikovač po 25 tis km vadný je velice malá. Ke zjištění závady bude nutné provést diagnostiku a případně další doplňková měření. Pokud chcete jít cestou postupným vyměňováním dílů metodou pokus omyl je to možné, ale mnohdy je to ve výsledku dražší, než když opravu svěříte odbornému servisu.

30.3.2023 8:44:48
Jméno: Standa Předmět: VW 1,6 MPi (75kw) - pozice vstřikovačů dle válců motoru
Jen doplním. Lišta se vstřikovači je označena A-B-C-D a jedná se o modré vstřikovače (nikoliv černě - to jsem uvedl chybně).

Díky
30.3.2023 9:40:16
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: VW 1,6 MPi (75kw) - pozice vstřikovačů dle válců motoru
Dobrý den, pořadí zapalování válců je 1-3-4-2. Ještě bych před výměnou vstřikovačů v první řadě doporučoval zkontrolovat zapalovací soustavu. Pokud by bylo zapalování v pořádku, a závada by přetrvávala, pak bych teprve přistoupil k výměně vstřikovačů – doporučuji vyměnit všechny vstřikovače najednou a pokud se jedná o dodatečnou přestavbu, doporučoval bych též zkontrolovat plynovou mapu pomocí diagnostického programu.


<5x<   <<     <1> || <8>  <9>  <10>  <11>  <12> ||  <255>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací