Diskuzní fórum LPG/CNG
12.1.2018 15:25:53
Jméno:
Leoš Předmět:
FrontgasDobrý den, máte nějaké nové informace ohledně servisu systému Frontgas? Přivezl jsem si auto z Německa s tímto systémem. Děkuji za odpověd.
15.1.2018 7:48:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FrontgasDobrý den, systém Frontgas není u nás rozšířen a myslím že budete mít problém se servisem a možná i s měřením emisí. Možná by stálo za úvahu přemontovat na jiný běžný LPG systém.
12.1.2018 15:00:11
Jméno:
Michal P Předmět:
FobieDobrý den, má fabie s novou přestavbou na LPG Lovato cuká od 2 tis do 3,5 otáček zhruba,byla 3x reklamace a nic ,2 plynař tež nevyřešil ,nedělá to pravidelně
15.1.2018 7:35:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FobieDobrý den, u nahodilé závady je velice těžké ji odhalit. Pokud se závada neprojeví v době, kdy je vozidlo v servisu a není zapsána v paměti závad ať už benzínové či plynové řídící jednotky, není co opravovat. Pro zjištění závady bude nutné připojit jak plynovou, tak benzínovou diagnostiku a jezdit s vozidlem, až se závada projeví a na základě zjištění závadu následně odstranit. Pokud budete chtít Váš problém vyřešit, můžete se u nás na servis objednat na tel. 606 659 530.
11.1.2018 16:35:25
Jméno:
Michal Předmět:
Přepnutí LPG nefugujeDobrý den , přepínač LPG úplně zhasl a auto jede pouze na benzín ... Může být třeba jen špatný přepínač či nějaká pojistka ? Dekuji
12.1.2018 7:06:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepnutí LPG nefugujeDobrý den, v prvé řadě je třeba zkontrolovat pojistku, případně ji vyměnit. Pokud pojistka je dobrá nebo znovu praskne, pak je třeba hledat závadu v elektroinstalaci, přepínač může být též vadný.
11.1.2018 9:21:01
Jméno:
Josef Předmět:
Chevrolet OrlandoDobrý den,
Koupil jsem Chevrolet Orlando 1.8 2012.Je vhodná montáž LPG na uvedený typ auta.Jaky by byla cena montáže?Děkuji za odpověď
11.1.2018 13:29:49
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chevrolet OrlandoDobrý den, při přestavbě je třeba použít některý ze systémů ochrany ventilů viz http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . Dále je třeba přestavbu svěřit odborné firmě, která provede správně montáž LPG zařízení a zejména pak provede jeho správné nastavení. Pro přestavbu mohu doporučit italské systémy ZAVOLI BORA nebo LOVATO SMART nebo polský systém STAG 4 QBOX. Výsledná cena montáže pak bude záviset na zvoleném LPG systému a způsobu ochrany ventilů. Cenové rozpětí Vám posílám mailem.
6.1.2018 18:16:55
Jméno:
Josef Doseděl Předmět:
jaký systém přestavbyDobrý den, moc Vás prosím o radu. Chci provést přestavbu na LPG u Dacie Logana, sedan,motor 1,2 ale nevím jaký by byl nejlepší systém. Uvažuji o ZAVOLI. Na vozidle mám ujeto 6000 km a tak bych chtěl namontovat systém aby mi auto nějaký čas vydrželo. Přestavbu bych chtěl pořídit tak do 24000,- Kč. Za radu moc děkuji.
8.1.2018 7:44:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: jaký systém přestavbyDobrý den, U vozidel skupiny Renault je třeba při přestavbě použít některý systém ochrany ventilů a u některých vozidel je dále třeba instalovat emulátor hladiny paliva a to v případech, kdy není snímána poloha plováku v benzínové nádrži, ale spotřeba je vypočítávána na základě hodnot otáček, polohy plynového pedálu atd.. To, zda bude třeba emulátor nainstalovat, se zjistí až po přestavbě. Systém ZAVOLI BORA (má funkci přístřiku benzínu pro ochranu ventilů) a plně vyhoví pro přestavbu Vašeho motoru. Konečná cena přestavby pak bude záviset na použitém LPG systému, systému ochrany ventilů a případně použití emulátoru hladiny paliva. Podrobnější informace k jednotlivým systémům mohu sdělit v případě Vašeho zájmu telefonicky.
5.1.2018 7:12:04
Jméno:
Tomáš Adamec Předmět:
Někdy cukne a nepřepne na LPGDobrý den.Občas se mi stane,když je motor dávno prohřátý a jel v pohodě na LPG tak když např. zastavím a vypnu motor ,po malé chvíli nastartuji a rozjedu se a popojíždím na 1. rychlostní stupeň že to cukne a začne pípat jako ´by došel plyn..Musím to tedy přepnout aby to nepískalo a ujet v klidu např. několik stovek metrů a pak když to manuálně dám na LPG tak již není problém. Zkoušel jsem během 15 minutové jízdy přepínat na benzín a zpět na LPG několikrát a problém nenastal..V servisu žádný problém nezjistili.Je to elpigaz systém..Mohlo by to být např. tou malou cívečkou na reduktoru?Díky moc
5.1.2018 8:21:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Někdy cukne a nepřepne na LPGDobrý den, jde o nahodilou závadu, která se velmi těžko diagnostikuje. Pokud není závada zapsána paměti LPG řídící jednotky bude nutné připojit diagnostiku a pokusit se závadu navodit a dle výsledku diagnostiky pak postupovat. Může se jednat o závadu typu studený spoj nebo závadu některého čidla…..
2.1.2018 11:58:18
Jméno:
Ben Předmět:
RE:RE: Seřízení zdvihu pístku vstřikovačeDobrý den originál byly v autě namontovány vstřikovače Zavoli PAN.V Plynomontu Olomouc mi je vyměnili za Elpigaz Stela.Potřeboval bych zjistit na jakou hodnotu zdvihu pístků se nastavují nebo jestli se to zkouší.Nastavil jsem na 0,5 a po autokalibraci mi to ukazuje malé trysky.Děkuji
2.1.2018 13:00:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE:RE: Seřízení zdvihu pístku vstřikovačeDobrý den, technické informace jsou přístupné pouze našim partnerův v partnerské sekci na našich stránkách. Obraťte se na odborný servis.
1.1.2018 18:44:44
Jméno:
JANEK Předmět:
Prosba oraduMám na Felicii 1,4najeto 150000km s MAGIC G4 ,bez plynu v nádrži startuje na ťuknutí,při -5C s plynem taktéž.Při teplotách nad nulou s plynem v nádrži startuje po čtvrtém pokusu.Pokusy o opravu u odborníků mě stály půl důchodu a nic ,mám šanci to dát dceři do cajku_?Jde to opravit,nebo poslat k čertu?Děkuji za radu.
2.1.2018 9:18:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Prosba oraduDobrý den, jak již bylo mnohokrát na tomto fóru řešeno, problémy při studeném startu jsou ponejvíce zapříčiněny špatným seřízením LPG systému a tomu nasvědčuje i to, že pokud máte prázdnou nádrž LPG starty jsou OK. Bude tedy třeba provést diagnostiku LPG systému, ověřit správnou funkčnost všech komponent zejména reduktoru a vstřikovačů a zkontrolovat plynovou mapu případně provést výměnu vadných komponentů a pak nastavit plynovou mapu v celém rozsahu otáček.
29.12.2017 13:00:38
Jméno:
Ben Předmět:
Seřízení zdvihu pístku vstřikovačeDobrý den mám Honda Accord 2,4L se systemem Zavoli a vstřikovači Elpigaz Stela.Chci si vyměnit cvakající pístky ve vstřikovačích a potřeboval bych zjistit na jakou hodnotu nastavit krok pístků.Děkuji
2.1.2018 9:07:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Seřízení zdvihu pístku vstřikovačeDobrý den, neuvádíte jaký konkrétní systém ZAVOLI ve svém vozidle máte. U žádného ze systémů ZAVOLI nejsou uvedeny v nabídce vstřikovače Elpigaz. ZAVOLI používá u systémů BORA vstřikovače JET, PAN a u nejnovějších systémů BORA S32 a BORA S64 jsou používané vstřikovače IN03 MY09, dále jsou přípustné vstřikovače RAIL typ 37 a vstřikovače Apache. Vstřikovače Epigaz nepoužíváme.
26.12.2017 22:15:03
Jméno:
Michal Předmět:
nové nastavení mapyDobrý den, mám LPG systém Zavoli Bora OBD.. Při jeho instalaci a nastavování mapy plynu nebylo turbo ve 100% stavu - nedosahovalo požadovaného plnícího tlaku z důvodu nefunkčního PCV systému. Musí se po odstranění tohoto problému znovu nastavit mapa plynu nebo se to přes OBD připojení upraví samo? Děkuji za odpověď.
2.1.2018 8:16:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nové nastavení mapyDobrý den, v každém případě po opravě doporučuji kontrolu plynové mapy případně upravit nastavení.
26.12.2017 17:40:29
Jméno:
Martin Předmět:
Opel CorsaDobrý den.mám Opla na LPG.Jede celkel dobře,ale začne zima,jedu asi pět km a přestane táhnout a ukazuje servis,ale jak je nad nulou tak to nikdy neudělá.Prosím,čím to může být?Předem děkuji
26.12.2017 21:25:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel CorsaDobrý den, pravou příčinu takového chování ukáže diagnostika. Domnívám se, že by to mohlo souviset s reduktorem.
23.12.2017 14:30:19
Jméno:
PETR NAVRÁTIL Předmět:
ZAFIRA CNGDobrý den chtěl bych se optat mám zafiru 2005 CNG tudíš jezdím na plyn ale v poslední době mě auto někdy cukne a samo se přepne na benzín, když auto vypnu a zase nastartuji opět jede na plyn a po určité době se to samo přepne na benzín aniž by to třeba cuklo....děkuji za info Navrátil
26.12.2017 21:20:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ZAFIRA CNGDobrý den, může se jednat o závadu v některém komponentu CNG soustavy (elektroventil, některé z čidel……) Bude nutné navštívit odborný servis, kde diagnostikou závadu zjistí a opraví.
22.12.2017 18:07:35
Jméno:
Kolesík Předmět:
LPG soustava MAGIC 4Dobrý den. chtěl jsem se zeptat jestli znáte tuto českou LPG soustavu? Měla by mít nejmenší časovou odezvu při vstřiku paliva a díky tomu by se měla dát líp seřídit na menší spotřebu plynu.Děkuji Kolesík
26.12.2017 21:15:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG soustava MAGIC 4Dobrý den, systémy Magic známe a servisujeme. Nejedná se o žádný výjimečný systém i co se časů vstřikování paliva týče. Spotřeba LPG je dána jeho fyzikálními vlastnostmi zejména jeho jiným oktanovým číslem, než má benzín. Spotřeba LPG je vždy o cca 10 – 15% vyšší než benzínu. Pokud je směs LPG chudá zvyšuje se teplota hoření ve spalovacím prostoru a při dlouhodobějším provozu v režimu chudé směsi hrozí podpálení ventilů.
21.12.2017 11:00:41
Jméno:
Jarda Předmět:
Nastavení řídící jednotkyDobrý den, rád bych se Vás zeptal na tři otázky.
1. Jakou nejnižší teplotu je možné nastavit pro přepnutí na LPG u Stag 4+.
2. Je možné nastavit nastartování teplého motoru rovnou na LPG a jestli ano,tak při jaké teplotě.
3. Má tato elektronika možnost nastavení funkce start-stop motoru.
Předem děkuji za Vaši odpověď
21.12.2017 12:55:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nastavení řídící jednotkyDobrý den, teplota přepnutí se snímá na reduktoru, kde se kapalná fáze LPG odpaří na plynnou fázi, ta je následně přiváděna ke vstřikovačům, které dávkují plyn. Dávka plynu je vypočítávána plynovou řídící jednotkou v závislosti na jeho zatížení. Pokud by byla nastavena příliš nízká teplota přepnutí, mohlo by se stát, že do vstřikovačů se dostane kapalná fáze, která se odpaří až ve spalovací komoře. V takovém případě není složení směsi správné a může to vést k poškození motoru. Nedoporučujeme nastavit teplotu přetnutí nižší než 35 oC. Aby přepnutí z benzínu do plynu probíhalo hladce bez cukání je mnohdy potřeba, kromě jiných parametrů přepnutí, nastavit teplotu přepnutí vyšší. Řídící jednotka STAG 4+ má funkci „Teplý start“, která se používá u motorů vybavených systémem START/STOP. Podmínkou startu na plyn je dosažení nastavené minimální teploty na reduktoru a teplota plynu musí být vyšší než 15 oC.
20.12.2017 20:55:19
Jméno:
Pepíno R Předmět:
Prinsmám ten samý problém, jako Standa.... vozidlo Honda Accord zakoupeno již s nainstalovaným Prins VSI. Najeto cca 5000km bez problémů. Nyní se mě párkrát stalo to, co Standovi, tedy, že když má přepnout na lpg, tak hned přepne zpět na BA a jen pípá... po cca 10min, cca 10km, naskočí na lpg jakoby se nic nedělo :) hladina lpg pokaždé jiná, venkovní teplota taktéž jiná... první podezření bylo, když jsem náhodou zjistil, že při velkém ohybu hadice lpg před filtrem plynné fáze zde ucházelo lpg... tak jsme myslel, že by to mohl být problém s poklesem tlaku v systému a vypne lpg jako ochranu... hadice vyměněna, filtr budu měnit zítra, ale od té doby to udělalo asi 2x z 20 jízd... druhý problém, v Libereckém kraji jsem nenašel nikoho s diagnostikou na Prins... takže si koupím vlastní kabel, a budu jezdit za mechanikem co dělá lpg se svým ntb a kbelem... :)
21.12.2017 8:02:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PrinsDobrý den, bude třeba provést diagnostiku systému zkontrolovat funkčnost všech komponent LPG systému a zjistit proč k přepnutí nedojde. Může jít o závadu v některém čidle, komponentu LPG soustavy nebo závadu v elektroinstalaci. Pravdou je, že systém Prins není u nás příliš rozšířen.
Přidat záznam