Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <210>     >>   >5x>  

8.1.2020 13:41:45
Jméno: Petr Novák Předmět: Odpojování plynu
Dobrý den,
pokud máte nějaké podobné zkušenosti, prosím o radu. Při jízdě na plyn se odpojuje přísun plynu do motoru. Vše by ale mělo být v pořádku. Teplotu motoru mi ručičky ukazují správnou. Nejprve se to odpojovalo na dálnici při vyšších rychlostech a teď už to zlobí i ve městě. Mechanik, který plynový pohon před lety instaloval, provedl diagnostiku na počítači a tvrdí, že je špatný termostat. Auto však při benzinovém pohonu žádný problém nevykazuje a v běžném servisu také prý nic nenašli. Děkuji za případnou radu.
8.1.2020 14:56:12
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Odpojování plynu
Dobrý den, pro to, aby LPG systém přepnul na LPG musí být splněny podmínky pro přepnutí tj. dostatečná teplota reduktoru a dostatečný tlak plynu. Teplota přepnutí se snímá teplotním čidlem umístěným na reduktoru (výparníku) a tlak plynu snímá většinou sdružený snímač, který snímá teplotu a tlak plynu v systému. Pokud z nějakého důvodu tyto hodnoty poklesnou pod nastavené hodnoty systém přepne na benzín. Pro zjištění závady je třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu, vyčíst paměť závad plynové řídící jednotky a pokud závada nebude zapsána provést test funkčnosti jednotlivých komponent plynové soustavy, případně se pokusit závadu navodit. Dle výsledku diagnostiky pak závadu odstranit. Na vyhřívání reduktoru má vliv i to jak je reduktor zapojen do chladící soustavy a jak funguje chladící soustava. Pokud budete chtít závadu odstranit objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.

7.1.2020 19:31:52
Jméno: Martin Předmět: Vyšší spotřeba LPG
dobrý den, nový LPG Stagg asi 4 měsíce (motor 1.6 NFU citroen 2006) spotřeba LPG se zdá vysoká kolem 9,5 - 10 l, přitom benzinově to bralo 7,5 l při stejném způsobu jízdy.

mám jeste jiné auto s 1.4 KFX 1997 citroen kde je spotřeba benzinu i plynu takřka stejná a to kolem 7,5-8l max.

čím to je způsobeno ta vysoká spotřeba LPG, špatným nastavením plynu? ŘJ benzinu nehlásí zádné chyby....auto necuká, jen se zdá že v určitém režimu motor na LPG váhá..

dekuji
Martin
8.1.2020 7:29:46
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyšší spotřeba LPG
Dobrý den, palivo LPG má jiné vlastnosti a jiný měrný obsah energie než benzín, tj. pro dodání stejného množství energie je třeba v případě LPG dodat o cca 10 – 15% paliva více než benzínu. Spotřebě 7,5 l benzínu by tedy odpovídala spotřeba cca 8,6 l LPG/100km. Otázkou je zda opravdu jezdíte stejné trasy stejným způsobem jízdy za stejných podmínek. To zda je nastavení plynu správné neumím bez provedení diagnostiky posoudit. Pokud budete chtít nastavení zkontrolovat objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.

7.1.2020 10:20:13
Jméno: Tomáš Předmět: NESEPNUTÍ PLYNU
Dobrý den,
chtěl bych vás poprosit o radu. Mám Octavii 1.6 (2006) přestavěnou na LPG. Nejsem si úplně jistý systémem, ale tuším, že je to STAG. Přes 100tkm bez problému, jen měněné čerpadlo.. Nedávno se mi stalo, že mi nesepl plyn - zjistil jsem rozsvícením hladového oka na benzín. Ukazatel stavu sepnutí a nádrže plynu se mi buď nerozsvítí vůbec, nebo bliká.. už se mi i stalo, že na chvíli sepl a jel jsem na plyn. Auto jezdí bez problému, jen na benzín a "za draho" :)) Dá se "tipnout" kde by mohl být problém? Nesetkal se s tím někdo? :)
Dnes se mi navíc ráno stalo, že jsem musel startovat přes kabely.. nevím ale, jestli to může mít souvislost s tím, nebo spíše se zimou..

Děkuji za jakékoli info a přeji všem plyňákům hezký den!
7.1.2020 11:07:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: NESEPNUTÍ PLYNU
Dobrý den, závada může být v elektroinstalaci (přerušený drát) nebo může být vadný některý elektroventil, teplotní čidlo reduktoru, teplotní a tlakové čidlo plynu atd.. Odstranění závady bude vyžadovat kontrolu elektroinstalace a připojení k diagnostickému programu a přezkoušet správnou funkčnost komponent LPG systému. Na opravu se můžete objednat v některém autorizovaném servise STAG viz. https://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ nebo u nás na tel. 606 659 530.

3.1.2020 15:21:23
Jméno: Jaromír Předmět: Opel Insignia OPC 275kw
Mám Opel Insignia OPC r.v.2012 se šestiválcovým motorem s mírně zvýšeným výkonem na 275kw. Motor nemá přímé vstřikování spotřeba benzínu je 13-15 litrů na 100km. Je možná přestavba pro tak velký výkon, existuje spolehlivý systém pro tak velký výkon a kolik by odhadem stála.
6.1.2020 13:50:54
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opel Insignia OPC 275kw
Dobrý den, zvýšený výkon není překážkou a přestavbu na LPG lze provést za předpokladu že konfigurace LPG systému bude odpovídat požadavkům motoru a bude použit systém na ochranu ventilů. Přestavbu nenačipovaného motoru si můžete prohlédnout zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/opel/montaz-opel-insignia-sports-tourer-sw-2-7 92-cm/ . Cenu přestavby jsem Vám poslal mailem.

26.12.2019 13:52:24
Jméno: VÁCLAV Předmět: cng nepřepíná
Dobrý den koupil jsem vw transporera s CNG system Prins problém začal špatně ukazovalo plyn v nádrži, natankoval jsem plnou 30kg po ujetí 100km se rozsvítí prázdná nádrž,při dotankováni plné nadrže se vejde jen 13kg a po ujetí 50km se plyn uplně vypne začne pípat a jede jen na benzín nejde přepnout na plyn poradíte na koho se obrátit děkuji
6.1.2020 8:44:52
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: cng nepřepíná
Dobrý den, systémy Prins nemáme v naší nabídce. Budete se muset obrátit na servis, který Prinse dělá.

26.12.2019 4:44:41
Jméno: Daniel Staník Předmět: Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD LPG
Dobrý den,
Obracím se na Vás s dotazem, zda by bylo možné přestavět na LPG vozidlo Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD, 2019 s cylindrickou nádrží umístěnou v prostoru za bateriemi.
Nepředpokládám, že taková přestavba někde existuje. Ale jde o předekohysterický nepřímovstřikový nepřeplňovaný zážehový šestnáctiventilový čtyřválec i-VTEC DOHC o objemu 1993 ccm o výkonu 107 kW (145 koní (pracující kombinovaně s elektromotory 135 kW (184 koní, 315Nm krouťák). Pracuje ale v tzv. Atkinsonově cyklu. Může v Atkinsonově cyklu pracovat i na LPG? A znamenala by taková přestavba automaticky ztrátu záruky poskytované výrobcem automobilu? Děkuji. Daniel Staník.
6.1.2020 8:28:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD LPG
Dobrý den, přestavba na LPG je možná. Velikost a umístění nádrže bychom řešili po prohlídce vozidla. Po přestavbě mohou být ze záruky vyjmuty pouze díly dotčené provozem na plyn. Pro tyto účely máme sjednáno odpovídající pojištění.

23.12.2019 1:19:34
Jméno: Jan Sekanina Předmět: Špatné studené starty
Dobrý den, dlouhou dobu mě trápí studené starty u mého Ford Focus 1,6, rok 2009. Začínalo to, že tu a tam mi nešlo chvíli nastartovat na benzín, po chvilce nakonec OK. Časem se začalo objevovat, že startování trvalo již hodně dlouho, než motor nakonec naskočil. Vždy se jednalo pouze po startování se studeným motorem, po zahřátí vždy nakonec OK. Po nějaké další době již starty na benzín nešly a nastartovat se nedalo. Diagnostika v servise neobjevila žádné závady, vše se tvářilo OK. Poslední měsíc s autem funguji pouze tak, že startuji nouzově přímo na plyn. To zatím funguje. Po konzultaci s plynařem jsem absolvoval jízdy pouze na benzín, bohužel žádná změna. Při jízdě na benzín občas vyskočila chyba příliš chudá směs a nízká účinnost katalyzátoru, následně po čase zase zmizela. Nyní jsem nechával dávat novou lambda sondu. Došlu k mírnému posunu, auto začalo najednou startovat na benzín, po startu se ale hned dusí a chcípá. To samé se ale začalo dít už i u plynu. Vždy pouze než se zahřeje motor. Za celou dobu byly dále vyloučeny, výměna palivového čerpadla, žádná změna. Svíčky tam jsou originál ford cca rok. Někdy mám pocit, že to zlobí, když je po dešti a je vlhko. Předem moc děkuji za radu. Jsem z Hradce Králové.
6.1.2020 8:14:07
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Špatné studené starty
Dobrý den, předně nouzový start na LPG lze využít jen nouzově např. pokud by došel benzín nebo došlo k závadě benzínového čerpadla. Jde o to, že při studeném startu není reduktor zahřátý a nedochází k řádnému odpaření kapalné fáze LPG a palivová. V důsledku toho by mohlo dojít při častém používání k poškození motoru. Aby LPG systém fungoval správně je třeba aby motor běžel na benzín bezvadně a vy uvádíte, že i při jízdě na benzín se vykytovaly chyby jako je chudá směs, nízká účinnost katalyzátoru. Proto bych doporučoval nejprve zkontrolovat případně opravit benzínovou část a pak se zaměřit na LPG. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.

20.12.2019 16:45:14
Jméno: Michal Předmět: Únik plynu z reduktoru
Dobrý den, prosim o radu. Mám LPG Tartarini a pokaždé když někde zastavím třeba na křižovatce, tak z reduktoru RP/G 05/S nahoře z přetlakového ventilů (je tam takový závit a v té díře jde vidět kousek membrány) utíká plyn, trvá to pár vteřin. Reduktor má z přední strany další přetlakový ventil a tam je napojena hadička která vede volně pod auto. Potřebuji s autem jezdit, reduktor už mi teď nikdo přes svátky neopraví ani nevymění. Je možné ten vrchní ventil kde je ten závit uzavřít třeba nějakým šroubkem? Jde mi jen o dočasné řešení. Případně jde to řešit jinak?
6.1.2020 7:49:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Únik plynu z reduktoru
Dobrý den, LPG systém má řadu bezpečnostních prvků a jedním z nich je i přetlakový ventil reduktoru. Předpokladem správného a bezpečného fungování LPG systému je jeho těsnost. Pokud někde dochází k úniku, musí být LPG systém vypnut a dále je třeba zavřít hlavní uzávěr, který se nachází na multiventilu v nádrži. Navštivte proto svého plynaře, aby závadu opravil.

17.12.2019 21:43:51
Jméno: Petr Peter Předmět: Dekuji a dalsi dotaz
Dekuji za odpoved ale prave mam spatnou smes no byla smes chuda ale to delalo jeste pred plynem nedavno jsem vymenil tu zadni lambda ktera to mohla delat, udajne spatne reagovala podle diagnostiky co mi delal zkuseny autoelektrik a chvili nic ale ted to prave hlasi bohatou smes kdyz obe sondy snad teda funguji..jak zjistit jestli ty vstrikovace pri jizde na LPG propousti benzin do sani?..Mam i problem jak je to studene tak to drkoca ten motor na benzin ...samo svicky filtr atd ok...dela to jak se meni ten drive to byl sitic ted je to elekronicky studeny motor jede na 1100rpm volnobeh ale jak se to zacne ohrivat tak to meni asi tu bohatost a to dela zaskuby motoru kdyz jedu v benzinu ....a mam obavu ze to je nejaky problem kde i ten benzin to propousti v LPG rezimu do valcu kvuli te spotrebe benzinu....ve Vagu si ty chyby kontroluju sam a prave pri te chybe spatne smesy to muzou delat sondy vstrikovace atd ten palivovy system...tak se prave na toto ptam..Jestli muzete prosim nejak poradit...Dekuji
18.12.2019 7:30:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dekuji a dalsi dotaz
Dobrý den, testování a servis benzínových vstřikovačů můžeme provést na zkušební stolici ASNU. Příčinou špatného složení směsi může být i špatné seřízení či závada v plynovém systému. Jak už mnohokrát na tomto fóru bylo řečeno, benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na plyn všechny signály a dle nich pak provádí korekce složení palivové směsi. Pokud vypnete motor v režimu plynu, pamatuje si benzínová řídící jednotka uložené korekce a ty pak používá při studeném startu a palivová směs v důsledku toho nemá směs optimální složení a to způsobuje kolísání otáček, nepravidelný chod motoru atd.. Pro odstranění závady bude třeba provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla a případně provést další doplňková měření. Pokud budete mít zájem otestovat benzínové vstřikovače a odstranit závadu, můžete se u nás objednat na servis na tel. 606 659 530.

13.12.2019 22:18:39
Jméno: Petr Peter Předmět: LPG bere moc benzinu
Prosim Vas jeste dodatek vezme mi to tak 20l benzinu na mesic...najezdim 1500km mesicne do prace z prace kazdy den...Mam na palubovce takovou kosticku diody ukazuji zbytek plynu v nadrzi lpg a uprostred je bile tlacitko bud prepnu jenom benzin nebo plyn ale automat. lze nejakym pridrzenim toho tlacitka aktivovat ze to startuje hned na LPG za studena?
16.12.2019 14:33:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG bere moc benzinu
Dobrý den, Odpovím na oba Vaše dotazy najednou. Benzínová pumpa se po přepnutí na LPG neodpojuje, proto je doporučeno mít v nádrži vždy více jak rezervu z důvodu chlazení čerpadla. Podmínkou pro přepnutí je splnění nastavených hodnot teploty reduktoru a tlaku plynu. Na rychlost zahřátí reduktoru má vliv jednak umístění jeho napojení do chladícího okruhu a jednak stav chladící soustavy (její průchodnost). Pokud by benzínové vstřikovače propouštěly nebyla by palivová směs optimální a poznal byste to na chodu motoru a svítila by kontrolka emisí. Každý LPG systém má postup pro nouzový start na plyn pro případ, že by např. došel benzín nebo nefungovalo benzínové čerpadlo. Počet nouzových startů je omezen z toho důvodu, že systém je schopen správně dávkovat LPG v plynné fázi. Pokud se kapalné LPG v reduktoru odpaří nedostatečně, pak dávka paliva není optimální což může vést při častém používání nouzového startu k poškození motoru.

13.12.2019 22:09:21
Jméno: Petr Peter Předmět: LPG bere moc benzinu
Dobry den mam 3 roky namontovany LPG na 1.4 16v fabia 2001. Mam pocit ze mi to bere celkem dost benzinu...ikdyz mam ted v zime predehrev na 230v takze kazde rano motor teply a hned prepina na plyn..odpoledne jak jedu z prace tak 3-4km nez se prepne na plyn. Prepina pri 30C..Ale benzin jako by se mi ztracel z nadrze..Je mozne ze to nejak propousti benzin ty vstriky? Nema byt pri chodu na plyn vypnuta benzinova pumpa..Je tam monotvany ten primy LPG vstrik...s ridici jednotkou je to polske asi...Ale ten pan co mi to montoval rika benzin tam jit nemuze s lpg to by nejelo...Cim to muze byt?

13.12.2019 11:17:33
Jméno: Vladimir Lang Předmět: Original zastavba CNG
Dobry den měl bych dotaz na přestavbu vozidla. Jedna se o vozidlo vw transporter T5 rv.2009 2.0 85kW CNG asi tovarni zastavba, je mozne tuhle tovarni zastavbu vyndat, odpojit, nahradit kompletne novym LPG? Děkuji Lang
13.12.2019 12:15:00
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Original zastavba CNG
Dobrý den, v zásadě je přestavba možná. Pro posouzení možné změny pohonu z CNG na LPG bychom potřebovali vozidlo vidět. Případný termín prohlídky vozidla dohodněte telefonikcy na č. 606 659 530.

12.12.2019 20:07:56
Jméno: Jirka Předmět: Tlak na palivové liště
Dobrý den,
vozidlo Nissan JUKE (rok 2015), typ motoru HRA2 (1.2 benzín) s namontovanou LPG - Landi Renzo.

Ihned po montáži vyhazuje vozidlo chybu motoru - tlak na palivové liště. Pokud je venku 20°C chyba nevyskakuje, pokud venkovní teplota klesá chyba naskakuje pravidelně. Při jízdě na benzín se chyba nevyskytuje.

Nissan nepodporuje přestavby, přesto se ptám, zda by šlo výše uvedenou chybu odstranit nastavením plynové mapy u Vás.
Děkuji za info
13.12.2019 8:16:02
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tlak na palivové liště
Dobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.

11.12.2019 18:30:08
Jméno: Petr Klapal Předmět: Přimazávani Landi Renzo, Škoda Citigo
Dobrý den, mám dotaz....uvažuji o LPG od firmy Landi Renzo do Citigo rok vyroby 2014, 55 kw...je u tohoto motoru zapotřebí montovat přimazávaní? bylo mi totiž doporučeno, ale zase jsem četl , že tenhle motor to nepotřebuje... dále mě zajímá, jestli firma Landi Renzo vyrábí na Citigo vice modelu svých systémů nebo prostě jen jeden tam jde dát? Ať si můžu při objednání popřípadě vybrat ten nejvhodnější do tohoto vozu. Děkuji moc za odpověď
12.12.2019 8:02:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přimazávani Landi Renzo, Škoda Citigo
Dobrý den, u těchto motorů není nutná ochrana ventilů. Pro výběr LPG systému není důležité, do jakého modelu konkrétní značky se montuje, ale je důležitý počet válců motoru a jeho výkon. Pro tříválcový motor v Citigu lze použít jakýkoliv LPG systém i od jiných výrobců s řídící jednotkou, která je určena pro 2, 3, 4 válcové motory. Pokud trváte na systému Landi Renzo, pak je to systém EVO 4 CYL nebo EVO 4 CYL OBD. Pro dlouhodobý spolehlivý provoz je důležitější než samotný LPG systém to, jak je namontován a jak precizně je nastavena plynová mapa, proto bych větší pozornost věnoval výběru firmy, která přestavbu provede.

10.12.2019 10:20:45
Jméno: Michal H. Předmět: Výměna reduktoru GAZ
Dobrý den,jedná se o čistě podtlakový systém,nyní tam je 21 let starý reduktor BRC AT90P,je to vůz používaný pouze pro technické účely,stahování dřeva atd.
10.12.2019 12:49:02
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Výměna reduktoru GAZ
Dobrý den, tento reduktor Vám můžeme dodat. V případě zájmu Vám bližší informace poskytneme na tel. 606728358.


<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <210>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací