Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <226>     >>   >5x>  

20.6.2021 13:14:17
Jméno: Petr Předmět: golf variant 1,4 tgi benzin/cng
Dobrý den při přidání plynu motor cuká ale jen při plynu u benzínu to nedělá.Děkuji
21.6.2021 8:13:35
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: golf variant 1,4 tgi benzin/cng
Dobrý den, závada může být např. v zapalovací soustavě případně v plynových vstřikovačích atd.. Pro určení závady je potřeba použít diagnostiku.

15.6.2021 0:15:23
Jméno: Petr Předmět: vysoká spotřeba LPG Stag4
dobrý den, prosím o info proč to tak je a zda dokážete pomoci. Auto Berlingo 2006 1.6 NFU..v autě mám LPG přes rok, ale spotřeba LPG dosahuje dlouhodobě kolem 10 l což je velmi moc. při provozu na benzín dosahuji spotřebu kolem 7 l tudíž jsem předpokládal že na LPG bude spotřeba kolem 8 l....System Stag4...hodnoty korekcí bnezinové RJ na testeru OBD v benzínu a plynu identické ( cca plusminus do 5 procent....spotřeba počítaná přesně dle km a natankovaných litrů....jediný problém který jsem zjistil byl ten ze montázní firma zapojila spatne vývody z RJ LPG k predni a zadní LS tak že ukazovaly stejné hodnoty (zapojili to dohromady barvy violet+violet grey), opravili to ale bez výsledku...

.mám starší Berlingo 1.4, motor KFX, kde je landirenzo a při spotřebe benzínu kolem 7,5 l je spotřeba plynu kolem 8 l (najeto jiz pres 200 000km)
dle zjistění by motor 1.6 neměl mít větší spotřebu než 1.4, spíše srovnatelnou...

není to problém že to dělá stag ? Nebo proč se to děje? Plyn nikde neuniká, vše bylo několikrát zkontrolováno, rovněž dle diagnostiky rj benzinu i plynu je vše v normálu...

Z vašich zkušeností a instalací je jaká reálná spotřeba LPG u tohoto motoru? Co doporučujete? děkuji moc.
15.6.2021 10:00:57
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: vysoká spotřeba LPG Stag4
Dobrý den, vhledem k jinému měrnému obsahu energie by se spotřeba LPG u přestavěných vozidel (systém STAG4 nevyjímaje) měla pohybovat o cca 15% výše než je spotřeba benzínu. Při zapojování lambda sondy (připojuje se vždy jen přední) záleží na jejím typu a samozřejmě se musí odpovídající typ nastavit i v diagnostickém programu. Relevantní srovnání spotřeby lze získat pouze tak, že stejnou trasu pojedete za, pokud možno stejných podmínek (počasí, teplota, provoz atd.), jednou na benzín a jednou na plyn vždy s dotankováním do plna, u stejné čerpací stanice. Bez kontroly vozidla a jeho nastavení neumím dát jinou odpověď.

4.6.2021 8:22:40
Jméno: Vlaďka Předmět: Přepínání z LPG na benzín
Dobrý den, mám trochu hloupý dotaz, ale zkusím to. Už 3x jsem byla tankovat do nového Dustera a pokaždé pouze 24 jednotek LPG. Nádrž by měla být cca 34. I když jsem chtěla natankovat plnou, obsluha vždy natankovala pouze toto množství s tím, že je plná. Nevím, jestli mají nějaký ukazatel, že je plno, ale mně ukazatel v autě ukazuje 3/4 nádrže po natankování. Navíc nevím, jestli můžu nádrž vyprázdnit až do dna? Přepne se "samo" na benzín, když LPG dojde?
4.6.2021 9:30:35
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přepínání z LPG na benzín
Dobrý den, LPG nádrž je osazena multiventilem, který z důvodu bezpečnosti umožňuje naplnění nádrže na max. 80 %, což znamená, že do nádrže o objemu 34 l lze natankovat max. 27 l LPG. Pokud dojde LPG v nádrži, systém automaticky přepne na benzín a upozorní Vás zvukovým signálem.

3.6.2021 9:13:29
Jméno: Kamila Richtrová Předmět: LPG BRC přepínání
Dobrý den, když na přepínači svítí plyn i benzin současně jedu na na obě paliva? Je možné, že postačí výměna přepínače, nebo spíše elektroventilu? O jak nákladnou opravu se jedná? Děkuji
3.6.2021 11:09:13
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG BRC přepínání
Dobrý den, v případě že není vadná LPG řídící jednotka pak není možný provoz na obě paliva současně. Pro zjištění závady doporučuji použít diagnostický program. Pokud by závada byla v přepínači, jeho výměna je v řádu stokorum.

2.6.2021 15:17:14
Jméno: Petr Kadlec Předmět: Problém při jízdě na benzín
Dobrý den,
mám delší dobu problém při jízdě na benzín. Auto se jako dusí, nejede, nejde vůbec do otáček. Při rozjezdu musím většinou protůrovat a pak vyjet. Něco i jako praská v motoru nebo střílí do výfuku(hned u motoru) Jakmile se auto přepne na LPG, tak jede úplně normálně.
Jedná se o starší Seat Altea 2005 1,6 benzín.
Myslel jsem třeba zanesené vstřiky.....nevím jak je tam souvislost potom s LPG, že to jede ok.
Když jsem dojel ke známému do servisu, tak mi řekl že to může být milion věcí(což je asi pravda). Ale hlavně jeho přístup je "pusť to ze skály a už si nikdy nekupuj auto benzín/lpg"
Děkuji za každý názor
3.6.2021 7:28:29
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Problém při jízdě na benzín
Dobrý den, benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na LPG všechny signály na základě kterých provádí úpravu palivové směsi. Jestliže palivová směs LPG není optimální, provádí benzínová řídící jednotka příslušné korekce, aby směs byla optimální. Při studeném startu jsou pak použity uložené korekce před vypnutím motoru. Pokud LPG směs není optimální pak ani směs při studeném startu není optimální, což se může projevovat, jak popisujete. Můžete si udělat jednoduchý pokus, kdy budete nějaký čas jezdit jen na benzín a uvidíte, že studené starty se zlepší. Závadu může způsobovat např. vadný vstřikovač, reduktor, nesprávné nastavení plynové mapy atd.. Pro její odstranění bude nutné připojení k diagnostickému programu. Navštivte proto svého plynaře, případně se můžete na opravu objednat u nás na tel. 606 659 530.

2.6.2021 14:14:45
Jméno: Martin Sedlaczek Předmět: tovární LPG v Hyundai i10
Zdravím. Mám v Hyundai i10 r.v. 2017 tovární zástavbu LPG. Dotaz č.1: jaký je to systém? Lovato, Landi, BRC, jiný?
V případě, že nechci jezdit kvůli banální výměně filtrů kapalné a plynné fáze do servisů Hyundai, vymění mi to i Vaše partnerské servisy? Popř.dají se někde sehnat ty filtrační vložky? K filru kapalné fáze je teda dosti komplikovaný přístup! Děkuji
2.6.2021 14:37:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: tovární LPG v Hyundai i10
Dobrý den, v případě vozů Hyundai se jedná o „tovární“ domontáž LPG systému. Kromě velkého a malého TP jste měl dostat i přílohu k velkému technickému průkazu, kde je zapsán LPG systém a jeho komponenty. Pro „tovární“ přestavbu vozů Hyundai se používal systém BRC. LPG filtry máme skladem. Výměnu si můžete dohodnout v našich partnerských servisech.

30.5.2021 21:29:14
Jméno: AutoGas Barták sro Předmět: blikání 4 diod
Blikání všech 4 diod u systému BRC mohou způsobovat dvě závady...buď ŘJ plynu ztrácí signál od snímače odzadu ze snímače na nádrži nebo je přeplněná nádrž(naplněna více jak na 80% objemu)...ve vašem případě kdy popisujete že se to stává i při jakémkoliv naplnění nádrže bych tipoval ne přerušování signálu- nejlépe zjistit diagnostikou a napojením na jednotku BRC.

30.5.2021 9:39:52
Jméno: pavol Předmět: blikanie 4zelenych lediek brc
dobry den
poprosil by som o pomoc
idem na plyne je jedno kolko je v nadrzi lpg
a nikedy mi zacnu blikat vsetky 4 ledky ale nic sa nedeje neviem o tom postrehnem to nahodou ked pozriem na stav lpg
nezhasnu aj ked za jazdy prepnem na benzin a naspat na lpg
zhasnu az po novom nastartovani je jedno ci za jazdy alebo az ked zastavim
za info pokne dakujem

26.5.2021 16:14:50
Jméno: Tyburec František Předmět: servis LPG ve středočeském kraji - mimo Prahu
Dobrý den.
Mám velkou prosbu. Nevíte náhodou o nějakém LPG servisu ve středočeském kraji, který provádí opravy lpg systémů, výměnu nádrží a ostatní opravy lpg. Prahu nebrat.
Díky za odpověď
27.5.2021 7:20:54
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: servis LPG ve středočeském kraji - mimo Prahu
Dobrý den, můžete si vybrat některý z našich partnerských servisů zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-ser visy/stredocesky-kraj/ .

23.5.2021 22:01:04
Jméno: Josef Předmět: montážní poloha injektoru
Dobrý den, pane Procházko. Omlouvám se, že Vám zase píšu... zajímá mě, jestli je stanovená montážní poloha "injektoru" přímazu do plynové hadičky před rozdělováním k válcům? Nebo jestli je to pro funkci el. přímazu jedno? Polohou myslím přívod např. zhora nebo zespoda. Děkuji Vám, přji hezký den. Dv.
24.5.2021 7:35:48
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: montážní poloha injektoru
Dobrý den, systém ochrany ventilů, který aplikuje aditivum do plynové hadičky dávkuje aditivum pod tlakem 4,5 bar. Výrobce v montážní instrukci nestanovuje orientaci T-kusu. V případě instalace T-kusu před plynové vstřikovače musí být T-kus umístěn na plynové hadici tak, aby aditivum stékalo směrem ke vstřikovačům a nikoli směrem k plynovému filtru.

20.5.2021 21:47:22
Jméno: Petr Předmět: Startování přímo na LPG
Zdravím! Rozbilo se mi benzínové čerpadlo a potřebuji udělat s autem několik nutných jízd. Rád bych tedy nastartoval přímo na LPG. Chápu, že to asi není optimální, ale v nouzi je dobré znát takovou možnost nouzového dojetí. A teď v teplém počasí by to zas tak špatné pro motor být nemuselo?
Mám tedy dvě otázky:

- Jak mohu systém AGC 01-12 přepnout tak, aby auto startovalo rovnou na LPG?
- Jak moc to autu škodí (v teplém počasí)?

děkuji mnohokrát za rychlé zodpovězení!
Petr K
21.5.2021 8:12:42
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Startování přímo na LPG
Dobrý den, nouzový start lze u většiny LPG systémů provést tak, že stisknete tlačítko na přepínači LPG držíte a startujete. Jakmile motor naskočí je možné tlačítko uvolnit. Počet nouzových startů je omezen. Je to z toho důvodu, že LPG systém umí nastavit správné dávkování palivové směsi jen tehdy, pokud je LPG v plynné fázi. Proto je v systému odparník (reduktor), který je vyhříván chladící kapalinou a který zabezpečuje odpaření kapalné fáze LPG a teplota přepnutí na pohon LPG se nastavuje na cca 40 o C. Pokud není palivová směs optimální může dojít k poškození některých komponent motoru (např. ventily) a výfukového potrubí - katalyzátoru.

15.5.2021 5:37:45
Jméno: Karel Předmět: Přimazávání ventilů
Dobrý den, mám dotaz ohledně lpg v autě Hyundai ix20 1,4 66kW r.v.2017, typ motoru G4FA. Pohon lpg a podtlakové přimazávání ventilů jsem si nechal namontovat v roce 2019 v květnu - stav km 9000. Zařízení lpg je Solaris-GI, výrobce Gasinsight. Je možné místo podtlakového přimazávání ventilů
použít stálý přívstřik benzínu? Děkuji za odpověď.Karel
17.5.2021 7:31:20
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přimazávání ventilů
Dobrý den, pro ochranu ventilů, při přestavbách na LPG, je možné použít více způsobů a přístřik benzínu je jedním z nich. Funkce přístřiku benzínu se zapíná diagnostickým programem v řídící jednotce. Po zapnutí přístřiku benzínu se sníží úspora za palivo.

13.5.2021 20:15:47
Jméno: Josef Předmět: uzavření nádržky přímazu LPG
Dobrý den, pane Procházko. Omlouvám se, mám na autě elektronický přímaz ventilů. Může být nádržka na aditivum hermeticky uzavřená nebo má být odvětrávána ? Děkuji Vám moc za odpověď. S úctou, Dv.
14.5.2021 8:43:38
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: uzavření nádržky přímazu LPG
Dobrý den, i když víčko nádobky má těsnění, je odvětrání zajištěno přes malý otvor v závitu nádobky.

12.5.2021 14:22:12
Jméno: Martin Předmět: Nepravidelný chod studeného motoru
Dobrý den,

mám namontovaný systém LPG - STAG ve vozidle Škoda Fabia 1.0 Mpi 55 kw r.v. 2016 asi 16 měsíců. Od letošní zimy jsem zaznamenal nepravidelný chod motoru po startu, který se projevuje nepravidelně, ale stále častěji a po ohřátí motoru zmizí. Auto při studeném motoru hůře jede. Plynař tvrdí, že musím počkat až se závada projeví naplno, což se zatím nestalo. Závada se projevuje nejvíce při chladnějším počasí.
Děkuji
13.5.2021 7:22:33
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nepravidelný chod studeného motoru
Dobrý den, špatný studený start a nepravidelný chod motoru po studeném startu bývá většinou způsoben nesprávným složením palivové směsi LPG. I při jízdě na LPG dostává benzínová řídící jednotka všechny signály, včetně těch od lambda sond a na základě nich pak koriguje palivovou směs. Při studeném startu pak použije naposled uložené korekce a tím pádem není směs po startu optimální motor obtížně startuje a dochází ke kolísání otáček. Pro odstranění závady je třeba LPG systém připojit k diagnostickému programu a zkontrolovat správnou funkčnost všech LPG komponent včetně plynové mapy. Na základě výsledku diagnostiky pak provést opravu případně jen seřízení plynové mapy. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530, případně u některého našeho partnerského servisu.

12.5.2021 11:48:35
Jméno: Pavel Barták Předmět: RE: Ford Mondeo 1.8 SCi
Bylo by možné vypsat všechny motorkódy u kterých je přestavba možná? Dále je přestavba u typu SCi výrazně nákladnější než u původní verze?
12.5.2021 13:19:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: RE: Ford Mondeo 1.8 SCi
Dobrý den, motor 1,8 SCi je motor s přímým vstřikováním paliva a bohužel jeho přestavbu Vám nemohu nabídnout. Seznamy přímovstřikových vozidel nezveřejňujeme proto, že se jedná o poměrně rozsáhlé databáze s mnoha odchylkami, kdy v mnohých případech ovlivňuje možnost přestavby i použitá benzínová řídící jednotka, emisní třída či přítomnost DPF filtru a krom toho se seznam stále doplňuje.


<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <226>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací