Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <99>  <100>  <101>  <102>  <103> ||  <268>     >>   >5x>  

26.12.2017 17:40:29
Jméno: Martin Předmět: Opel Corsa
Dobrý den.mám Opla na LPG.Jede celkel dobře,ale začne zima,jedu asi pět km a přestane táhnout a ukazuje servis,ale jak je nad nulou tak to nikdy neudělá.Prosím,čím to může být?Předem děkuji
26.12.2017 21:25:21
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opel Corsa
Dobrý den, pravou příčinu takového chování ukáže diagnostika. Domnívám se, že by to mohlo souviset s reduktorem.

23.12.2017 14:30:19
Jméno: PETR NAVRÁTIL Předmět: ZAFIRA CNG
Dobrý den chtěl bych se optat mám zafiru 2005 CNG tudíš jezdím na plyn ale v poslední době mě auto někdy cukne a samo se přepne na benzín, když auto vypnu a zase nastartuji opět jede na plyn a po určité době se to samo přepne na benzín aniž by to třeba cuklo....děkuji za info Navrátil
26.12.2017 21:20:01
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: ZAFIRA CNG
Dobrý den, může se jednat o závadu v některém komponentu CNG soustavy (elektroventil, některé z čidel……) Bude nutné navštívit odborný servis, kde diagnostikou závadu zjistí a opraví.

22.12.2017 18:07:35
Jméno: Kolesík Předmět: LPG soustava MAGIC 4
Dobrý den. chtěl jsem se zeptat jestli znáte tuto českou LPG soustavu? Měla by mít nejmenší časovou odezvu při vstřiku paliva a díky tomu by se měla dát líp seřídit na menší spotřebu plynu.Děkuji Kolesík
26.12.2017 21:15:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG soustava MAGIC 4
Dobrý den, systémy Magic známe a servisujeme. Nejedná se o žádný výjimečný systém i co se časů vstřikování paliva týče. Spotřeba LPG je dána jeho fyzikálními vlastnostmi zejména jeho jiným oktanovým číslem, než má benzín. Spotřeba LPG je vždy o cca 10 – 15% vyšší než benzínu. Pokud je směs LPG chudá zvyšuje se teplota hoření ve spalovacím prostoru a při dlouhodobějším provozu v režimu chudé směsi hrozí podpálení ventilů.

21.12.2017 11:00:41
Jméno: Jarda Předmět: Nastavení řídící jednotky
Dobrý den, rád bych se Vás zeptal na tři otázky.
1. Jakou nejnižší teplotu je možné nastavit pro přepnutí na LPG u Stag 4+.
2. Je možné nastavit nastartování teplého motoru rovnou na LPG a jestli ano,tak při jaké teplotě.
3. Má tato elektronika možnost nastavení funkce start-stop motoru.
Předem děkuji za Vaši odpověď
21.12.2017 12:55:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nastavení řídící jednotky
Dobrý den, teplota přepnutí se snímá na reduktoru, kde se kapalná fáze LPG odpaří na plynnou fázi, ta je následně přiváděna ke vstřikovačům, které dávkují plyn. Dávka plynu je vypočítávána plynovou řídící jednotkou v závislosti na jeho zatížení. Pokud by byla nastavena příliš nízká teplota přepnutí, mohlo by se stát, že do vstřikovačů se dostane kapalná fáze, která se odpaří až ve spalovací komoře. V takovém případě není složení směsi správné a může to vést k poškození motoru. Nedoporučujeme nastavit teplotu přetnutí nižší než 35 oC. Aby přepnutí z benzínu do plynu probíhalo hladce bez cukání je mnohdy potřeba, kromě jiných parametrů přepnutí, nastavit teplotu přepnutí vyšší. Řídící jednotka STAG 4+ má funkci „Teplý start“, která se používá u motorů vybavených systémem START/STOP. Podmínkou startu na plyn je dosažení nastavené minimální teploty na reduktoru a teplota plynu musí být vyšší než 15 oC.

20.12.2017 20:55:19
Jméno: Pepíno R Předmět: Prins
mám ten samý problém, jako Standa.... vozidlo Honda Accord zakoupeno již s nainstalovaným Prins VSI. Najeto cca 5000km bez problémů. Nyní se mě párkrát stalo to, co Standovi, tedy, že když má přepnout na lpg, tak hned přepne zpět na BA a jen pípá... po cca 10min, cca 10km, naskočí na lpg jakoby se nic nedělo :) hladina lpg pokaždé jiná, venkovní teplota taktéž jiná... první podezření bylo, když jsem náhodou zjistil, že při velkém ohybu hadice lpg před filtrem plynné fáze zde ucházelo lpg... tak jsme myslel, že by to mohl být problém s poklesem tlaku v systému a vypne lpg jako ochranu... hadice vyměněna, filtr budu měnit zítra, ale od té doby to udělalo asi 2x z 20 jízd... druhý problém, v Libereckém kraji jsem nenašel nikoho s diagnostikou na Prins... takže si koupím vlastní kabel, a budu jezdit za mechanikem co dělá lpg se svým ntb a kbelem... :)
21.12.2017 8:02:04
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prins
Dobrý den, bude třeba provést diagnostiku systému zkontrolovat funkčnost všech komponent LPG systému a zjistit proč k přepnutí nedojde. Může jít o závadu v některém čidle, komponentu LPG soustavy nebo závadu v elektroinstalaci. Pravdou je, že systém Prins není u nás příliš rozšířen.

20.12.2017 18:22:38
Jméno: david Předmět: ford focus 1,6/74
Dobrý den, mám pár otázek.
Vlastním Ford Focus 1,6/74Kw rok 2010.
1. Je pro mne lepší řídící jednotka co se sama adaptuje a přizpůsobí - ST
AG 4 QBOX Plus/QNEXT? Když budu třeba měnit jiné značky vstřiků.
Nebo způsob jízdy, stárnutí auta?
2. Chtěl bych jiné vstřikovače než Valtec T30. Je možné bez problému instalovat na tento systém např. HANA 2000, Barracuda, Magic FX?
3. Jak je to s elektrickými parametry –ohm, volty? Valtek má 3 ohmy jiné vstřikovače jen 2 ohmy.
Děkuji
Jirásek
21.12.2017 7:54:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: ford focus 1,6/74
Dobrý den, funkce autoadaptace může pomoci při různých způsobech jízdy nebo při eliminaci vlivu opotřebení motoru. Pokud je však LPG systém správně nastaven není potřeba tuto funkci zapínat. Při výměně vstřikovačů Vám nepomůže. Vstřikovače lze použít jen takové, které jsou v softwarové nabídce daného systému. Po výměně vstřikovačů je tedy nutné nastavit v programu příslušný typ vstřikovače, osadit vstřikovač vhodnou velikostí trysky nebo zvolit vstřikovač určený pro daný výkon motoru, provést autokalibraci a následně seřídit za jízdy pokud možno ve všech režimech. Můžete se obrátit na některý autorizovaný servis STAG viz http://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ , kde Vám pomohou vyškolení pracovníci na systémy STAG.

19.12.2017 17:12:49
Jméno: Jan Nohál Předmět: Vstrikovače
Dobrý den.
Mam dotaz ohledne lpg vstrikovacu, nebo i celeho lpg systemu. Jaky je rozdil mezi napriklad drahym BRCn beo Landi renzo? Pro me je nejdulezitejsi spolehlivost. V jednom voze mam Landi Renzo Omegas EVO AEB vstrikovace a jezdim 70000km bez problemu. Slysel jsem, ze BRC ma rychlejsi vstrikovace, ale co to prakticky znamena... Dekuji.
20.12.2017 9:58:09
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vstrikovače
Dobrý den, Vaše otázka je velmi široká. Je to jako porovnávat, jaký je rozdíl mezi vozidly dvou výrobců automobilů bez uvedení, jaká vozidla se mají porovnávat. Ale i pokud by jste specifikoval jaké systémy chcete porovnávat odpověď by přesahovala možnosti tohoto fóra. Rozdíl je v použité elektronice, vstřikovačích, reduktorech, diagnostickém software, použitých materiálech atd.. Každý výrobce dnes má ve svém portfoliu několik druhů LPG systémů vhodných pro různé typy motorů s různými požadavky. Rychlost vstřikovačů má vliv na přesnost dávky paliva, která je důležitá u moderních motorů zejména motorů s přímým vstřikováním paliva.

19.12.2017 9:53:42
Jméno: Tomáš Předmět: Zvláštní starty na benzín
Dobrý den..Mám Octavii 1.8 T LPG elpigaz a jakmile mám v autě obyč. natural 95 tak špatně startuje ..Jakmile ale jezdím jen na benzín tak není problém..Začal jsem tankovat Vervu 100 a problémy se starty zmizely i při provozu na LPG..Jinak LPG provoz bez sebemenšího problému a spotřeba je kolem 9.5L..Má cenu to dávat na seřízení?Bojím se aby mi to nerozvrtali ještě více.
19.12.2017 10:42:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zvláštní starty na benzín
Dobrý den, příčinou špatných studených startů je ponejvíce špatné složení LPG směsi. I při jízdě na LPG dostává benzínová řídící jednotka signály od lambda sond a provádí dle toho příslušné korekce. Pokud vypnete motor z režimu LPG, startuje motor s těmito korekcemi a směs pro start pak není optimální což způsobuje potíže při startování, kolísání otáček po startu….. Pokud byste posledních pár kilometrů dojížděl na benzín určitě by studené starty byly bez problémů. Natankováním víceoktanového benzínu (oktanové číslo Vervy 100 se blíží oktanovému číslu LPG) se změnilo i složení směsi při startu a problém se do jisté míry odstranil. Nicméně bych doporučoval zkontrolovat plynovou mapu ve všech režimech a případně provést její úpravu.

18.12.2017 11:31:48
Jméno: Ladislav Předmět: filtr plynné fáze
Dobrý den, navazuji na dotaz ohledně typů filtrů. Mám na autě originální zástavbu LPG od Opelu. Filtr plyn. fáze má klasický tvar, je jednorázový s průměrem na vstupu i výstupu 14mm, uvnitř polyesterová vložka (při výměně jsem chtěl starý vrátit a doma jsem ho rozřezal, abych zjistil, co je uvnitř). Originál stojí s daní téměř 1200 Kč, nikde jsem ho neviděl prodávat levněji, resp. vůbec prodávat. Lze tedy (podle mě) předražený originální filtr vyměnit za běžný jednorázový filtr s polyesterovou vložkou a stejnými průměry?
A jakému materiálu vložek filtrů plynné fáze dáváte přednost u vás na firmě. Děkuji za odpověď.
18.12.2017 14:41:08
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: filtr plynné fáze
Dobrý den, ano výměna originálního filtru plynné fáze Landi Renzo za jiný polyesterový filtr je možná.

17.12.2017 19:29:33
Jméno: Sedlák Předmět: Přepínínání na benzín
Dobrý den,

po předešlé dobré zkušenosti se na Vás opět obracím s prosbouo radu.

Po natankování do plna a vyjetí nádrže cca do poloviny se mi po větším přidání plynu (přidší rojezd, předjíždění) přepíná sám z lpg na benzín. Dnes ráno se mi dokonce nepodařilo po přepnout na plyn vůbec, systém se chtěl přepnout automaticky po zahřátí a ujetí cca 3km, auto pouze cuklo a jelo dále na benzín.

Problém přetrvává cca 2 měsíce. V čem by mohla být závada?

Jedná se o VW Golf 1.6 74kw r.v. 2000, systém BRC

Děkuji za radu.
18.12.2017 8:57:01
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přepínínání na benzín
Dobrý den, pro přepnutí do plynu musí být splněny dvě podmínky – 1. teplota reduktoru musí dosáhnout nastavenou teplotu pro přepnutí a 2. čidlo teploty a tlaku plynu musí snímat správný pracovní tlak plynu. Pokud některá podmínky není splněna nedojde k přepnutí. Diagnostikou lze ověřit správnou funkčnost jednotlivých LPG komponent a zjistit, co se děje v momentu přepnutí a také při akceleraci. Dle toho se pak provede oprava. Může jít o závadu některého čidla nebo některého komponentu podílejícího se na dodávce plynu. Na opravu se můžete objednat na tel. 606 659 530.

17.12.2017 18:25:29
Jméno: Ladislav Předmět: Fabia II, 1.2 HTP přestavba na LPG
Dobrý den. Pane Procházka, po přestavbě Fabie na LPG za tepla špatně startuje. Musím vždy nechat motor vychladnout abych to nastartoval. Po nastartování ale motor jde špatně, otáčky kolísají, nejde servo a při zařazení spátečky motor okamžitě zhasne. Reklamace nepomohli a jsem s toho už zoufalý. Fabie před montáži jezdila bez problému. Prosím poradte mi co je to za závadu a co s tím? Že by špatně zapojil LPG zařízení? Děkuji vám za odp.
18.12.2017 8:41:49
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Fabia II, 1.2 HTP přestavba na LPG
Dobrý den, závadu může způsobovat celá řada faktorů. Vyjmenovávat možné závady nemá smysl. Bude nutné provést kontrolu zapojení LPG systému, a provést diagnostiku jak benzínové části, tak i plynového systému. Teprve pak lze určit co závadu způsobuje a provést opravu. Vozidel s těmito motory jsme přestavěli celou řadu a vozidla jezdí bez problémů. Pokud budete chtít s Vaším problémem pomoci, objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.

16.12.2017 12:09:45
Jméno: Ladislav Předmět: filtr plynné fáze
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda jsou rozdíly v použitých materiálech vložek filtrů plynné fáze pro LPG. Prodávají se filtry papírové, polyesterové a bulprenové (u nich se píše, že bulpren jako jediný dokáže filtrovat i parafíny a má teplotní rozsah použití od -40 do +120 °C). Druhou otázkou by bylo, zda jsou podstatné rozdíly ve vlastním provedení (konstrukci) filtrů, protože např. většina jednorázových filtrů lze koupit v ceně kolem 100 Kč, ale některé (např. originál Landi Renzo – jednorázový, polyesterová vložka) stojí přes 1000 Kč. Děkuji za odpověď.
18.12.2017 8:33:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: filtr plynné fáze
Dobrý den, u filtrů plynné fáze jsou rozdíly, jak sám píšete, v použitých filtračních materiálech, v provedení – jsou filtry jednorázové, s výměnou vložkou, s integrovaným čidlem teploty a tlaku plynu. Dále pak se filtry liší počtem vývodů, kdy jsou filtry s jedním, dvěma, čtyřmi, šesti vývody. Provedení filtru a použitý materiál se odráží v ceně filtru. Pravidelná výměna filtru plynné fáze v předepsaných intervalech zajišťuje správnou funkci plynových vstřikovačů a má vliv na jejich životnost.

13.12.2017 18:29:30
Jméno: Dan Předmět: 0.9 tce lpg
Dobry den! V dubnu jsem koupil zcela novou dacii sandero,po styrech mesicich a 3400km nam byl namontovan system lovato .po zahrati motoru prepne lpg a auto zacne pri sesplapnuti plynoveho pedalu skubat,straci vykon a rozsviti se vsechny kontrolky.lpg neprepina pri moc nizke teplote,ta jiz byla zvysena.mam pocit ze problemy souviseji s turbem,pri prepnuti na lpg se objevy jeste rychleji kdyz seslapnu vice pedal a turbo zacne pracovat.servis je vzdalen vic jak 100kilometru.auto uz sem tam jednou nechal nastavit,vymenili pry vstriky a auto jim jelo jak hodinky.na druhy den sem si prijel pro auto pozde,servisaci uz tam nebyli a auto delalo to samy.nini ma auto kolem 6000km,skousel sem vyjet jednu benzinovou nadrz,tankovat vic druhu lpg,ale auto to dela furt.na benal jede vyborne.nevite prosim v cem muze byt zavada? Hodi se lovato k neprimemu vstriku v 0.9tce s turbem? Jaky system by ste volil vy? Da se na zaklade techto spatnych skusenosti system vymontovat a vratit penize? Dekuji,Daniel
14.12.2017 7:59:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: 0.9 tce lpg
Dobrý den, bez provedení diagnostiky a kontroly provedení montáže nelze říci v čem je závada. V případě reklamace je třeba postupovat dle občanského zákoníku a záručních podmínek. LOVATO má vhodné systémy pro motory s nepřímým vstřikováním paliva s turbem. LOVATO používá stejnou elektroniku jako dražší LANDI RENZO.

9.12.2017 16:32:15
Jméno: Alois Předmět: montáž LPG
Dobrý den mám Hyundai ix 20 1.6 a chci dat i přimazávní ventilu slyšel jsem že tento motor dost trpí a po kolika km by se měli dělat ventily děkují za odpověd
11.12.2017 7:50:20
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: montáž LPG
Dobrý den, kontrola ventilů se u motorů Hyundai dělá po 40 tis. Km. Pokud chcete funkční ochranu ventilů zvolte německý elektronický programovatelný systém Valve Protector, který na rozdíl od podtlakových systémů zajišťuje ochranu ventilů v celém rozsahu otáček. Bližší informace naleznete zde http://www.lpg-autogascentrum.cz/valve-protector/ , případně Vám je mohu poskytnout telefonicky.

8.12.2017 16:28:26
Jméno: Honza Předmět: Brc elegant přepínač
Dobrý den, odešel mi přepínač brc elegant 52, je možné jej někde ještě sehnat, případně použity? Děkuji
11.12.2017 7:43:47
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Brc elegant přepínač
Dobrý den, skladem máme přepínač Elegant 51, kterým lze Váš přepínač nahradit. Pro bližší informace volejte prosím 606 728 358.


<5x<   <<     <1> || <99>  <100>  <101>  <102>  <103> ||  <268>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací