Diskuzní fórum LPG/CNG
20.1.2017 14:52:15
Jméno:
jarda Předmět:
RENAULT SCENIC 1,6 16VAHOJ MÁM PROBLÉM S PŘEPÍNÁNÍM NA LPG KDYŽ SE MÁ PŘEPNOU TAK ZAČNE BLIKAT PRÁZDNÁ NÁDRŽ A NEPŘEPNE SE ČÍM TO MŮŽE BÝT DĚKUJI
23.1.2017 8:03:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RENAULT SCENIC 1,6 16VDobrý den, pokud vozidlo nepřepíná na LPG může se jednat o závadu elektroinstalace nebo o závadu některého čidla či komponentu LPG soupravy nebo může jít o mechanické poškození vedení LPG (neprůchodná trubka nebo hadička….). Doporučuji navštívit odborný servis, kde po provedení diagnostiky závadu odstraní.
20.1.2017 8:06:10
Jméno:
Samuel Tomko Předmět:
Mráz nemôžem twnovatAhojte. Asi sa to už niekto pýtal, ale nedá sa mi natankovať. Hadica sa nedá poriadne pripojiť, plyn strieka von a nie do nádrže.mamcto len teraz počas mrazov je tu okolo - 10az - 15. Gulicka je voľná, keď zatlačim plyn vystriekne von. V nádrž mam par litrov plynu. Diki
20.1.2017 9:15:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mráz nemôžem twnovatDobrý den, pokud nelze řádně připojit pistoli do přípojky je třeba zkontrolovat, zda jak pistole tak přípojka jsou čisté případně námrazu či nečistoty odstranit. Pokud toto je v pořádku zkontrolovat, zda nešlo k mechanickému poškození přípojky a zda je trubka od přípojky k nádrži průchodná. Dle může být závada v multiventilu. Navštivte proto odborný servis, kde závadu odstraní.
20.1.2017 4:31:41
Jméno:
Martin Předmět:
Privstrik benzinuDobry den,mam Stag 300-4 zda se mi ze mi ubyva dost benzinu ,tak jestli nahodou nemam nastaveny privstrik benzinu ,zda to na tomto systemu lze nastavit dekuji
20.1.2017 8:48:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Privstrik benzinuDobrý den, v zimním období bývá vyšší spotřeba benzínu, neboť při ohřevu reduktoru na provozní teplotu je třeba překonat větší rozdíl teplot a doba ohřevu je delší než v létě. To, zda je či není zapnutý přístřik benzínu je možné zjistit jen diagnostickým programem.
20.1.2017 1:50:15
Jméno:
Václav Žatecký Předmět:
Rychlá spotřeba plynu ,tlak, nastaveníDobrý den , chtěl bych se zeptat, zda je normální,že mi v autě podezřele brzy dochází plyn. Například po natankování 7 L LPG mi plyn dojde už po 35 km jízdy. Pro zajímavost jsem zkusil natankovat jen 2L LPG do prázdné nádrže a po ujetí cca 100 metrů už mi auto opět hlásilo, že v nádrži žádný plyn není.Může to být způsobeno nízkýmí teplotami? Má při nízkých teplotách plyn v nádrži nedostatečný tlak nebo to může způsobovat špatné nastavením plynového systému ? Autem jezdím od prosince takže situaci v létě nemůži posoudit. V autě mám nainstalovaný LPG systém Prins a toroidní nádrž.
20.1.2017 7:34:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Rychlá spotřeba plynu ,tlak, nastaveníDobrý den, neuvádíte jaké vozidlo máte a jaký systém Prins je v něm namontovaný. Pokud se podíváme na fyzikální vlastnosti plynu je to směs plynů kde nejvíce jsou zastoupeny dva plyny propan a butan. Propan se odpařuje při teplotách nad -45 oC a butan se odpařuje při teplotách nad -0,5 oC. Zimní směs obsahuje proto obsahuje 60% propanu a 40% butanu a v průměru se tato směs odpařuje okolo -13 oC. Příčinou malého dojezdu může být tedy nedostatečný tlak při tak nízkých teplotách, jaké jsou v posledních dnech.
19.1.2017 21:42:59
Jméno:
evzen789 Předmět:
diagnostika landi renzo omegasDobrý den, potřebuji poradit, co způsobuje rozdíl otáček v diagnostice a v na přístrojovce, v realu je tam cca 700ot/min ale v diagnostice je nějakých 2200ot/min, a ještě jedna otázka, tlak v reduktoru je předepsaný na 0.95bar, já tam však mám 1.94 až 2.50bar, na reduktoru landi renzo ig1 mám nahoře štelovací šroub tlaku, dá se to s ním regulovat? popřípadě jak by se to dalo provést?
20.1.2017 9:05:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: diagnostika landi renzo omegasDobrý den, čtení otáček v diagnostickém programu by mělo odpovídat otáčkám na přístrojové desce. Pokud tomu tak není je nutné zkontrolovat kde jsou otáčky snímány případně opravit připojení snímání otáček dle schématu a zkontrolovat případně změnit nastavení základních parametrů vozidla (zejména zadaný typ signálu otáček a typ zapalování) tak, aby nastavené parametry odpovídaly danému vozidlu. Nastavení tlaku reduktoru pak závisí na tom, zda se jedná o motor s turbem či o atmosférický motor. Doporučuji proto navštívit odborný servis, kde vše zkontrolují a v případě potřeby provedou potřebné nastavení.
19.1.2017 14:51:56
Jméno:
Koníček Předmět:
svíčky Fiesta 1.25 44kwZdravím, pořídil jsem pro ženu ojetý Ford fiesta 1.25 zetec 44kw. rok 2009.
Mělo by v něm být namontováno vaše zařízení stag 4 plus. Chci po koupi vyměnit i svíčky - jaké tam mám podle vás dát? Orig motorcraft, či NGK, anebo speciální určené pro LPG? Vůz najel zatím s LPG cca 70 tis. km.
20.1.2017 7:10:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: svíčky Fiesta 1.25 44kwDobrý den, na téma svíček je na tomto fóru řada dotazů. Odpovím stejně jako na předchozí dotazy - svíčky použijte takové, jaké předepisuje výrobce vozidla pokud možno s jednou elektrodou. Se speciálními svíčkami na LPG nemáme dobré zkušenosti proto je nepoužíváme.
18.1.2017 0:18:06
Jméno:
Zdenek Předmět:
špatně topíDobrý den, mám Peugeot 308 sw 1,6. Dva roky jezdím na lpg. Nyní zjišťuji že systém topení slabě topí. V servisu mi čistili chladič ale nepomohlo to, prý je to tím, že mám namontované slabší hadičky od směšovače. Co vy na to? Děkuji. Zdenek
18.1.2017 14:07:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: špatně topíDobrý den, průměr použitých hadic pro připojení reduktoru je odvislý od průměru přípojek na vstupu a výstupu chladí kapaliny, tak je reduktor homologován. Pokud jste dva roky jezdil na LPG a vozidlo topilo, nebude zřejmě problém v připojení reduktoru. Píšete, že je vyčištěný chladič a co ostatní části chladící soustavy? Jsou dostatečně průchodné včetně reduktoru? Funguje termostat a vodní pumpa správně?
17.1.2017 22:01:51
Jméno:
Martin Předmět:
cukání Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW originál 11/2006 Dobrý den,
koupili jsme si ojeté auto s originálním CNG od výrobce vozu. Za studena při rozjetí mimo obec na 90 km/h auto začne cukat a ztratí výkon. Po zahřátí zhruba 10÷15 km mimo obec, jede auto už tak jak má. Po městě s maximální rychlostí do 60 km/h se nic neděje, necuká ani za studena. Nevíte čím by to mohlo být? Na netu jsem našel diskusi na stejný problém a tam byla rada zkontrolovat svíčky, hlavně koeficient tepelné hodnoty. Popřípadě objednání u vás na Diagnostiku zařízení CNG, jste schopni závadu popřípadě opravit během jednoho dne?
Děkuji za odpověď a případnou radu.
18.1.2017 13:37:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: cukání Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW originál 11/2006 Dobrý den, i když tato vozidla na CNG servisujeme, některé věci jsou u továrních přestaveb odlišné oproti dodatečným přestavbám proto je těžké jednoznačně Vám odpovědět na Vaši otázku. Kontaktujte proto našeho hlavního technika p. Krále tel.: 602518625.
12.1.2017 6:39:09
Jméno:
František Boháček Předmět:
Poškubávání motoru v tahu FABIA HPTDobrý den, prosím Vás o radu. Máme Škoda Fabia 1,2/47KW HTP z roku 2005, přestavěná na LPG STAG v roce 2011. Vůz pošubává v tahu, ne však celý motor, ale jako by se částečně ulíval jeden válec, tedy ztráta výkonu není výrazná, ale spíše pocitově nepříjemná. Nejlépe je to poznat na výjezdu z obce, poškubávání se zvětšuje s přidáváním plynu. Naopak třeba při jízdě po městě to téměř není poznat. Vůz je čerstvě po STK, měření emisí žádný problém neodhalilo. Děkuji za radu, Boháček.
12.1.2017 7:39:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Poškubávání motoru v tahu FABIA HPTDobrý den, možná Vás zklamu, ale bez provedení diagnostiky neumím dát jednoznačnou radu pro odstranění závady. Může se jednat jak o závadu některého komponentu LPG soustavy, tak o závadu některého originálního komponentu vozidla – např. zapalovací soustavy. Pro odstranění závady navštivte proto některý z autorizovaných servisů STAG viz. http://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ .
11.1.2017 16:05:14
Jméno:
Pavel Předmět:
Výměna lpg nádržeDobrý den
vyměnil jsem si plynovou nádrž na mém autě co je za potřebí abych prošel stk.Je nutné mněnit i redukční ventil na nádrži,kdyz je odvětrávaná?Nádrž jsem si měnil sám.Je nutné to dávat někam na revizi nebo mi to udělaj na stk.je zapotřebí technický list.i když už tam nejsou volné pole na razítka.popř.kde mi vydají nový,
12.1.2017 7:29:49
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna lpg nádržeDobrý den, i když nepíšete jakou plynovou nádrž jste měnil zda na LPG či na CNG budu předpokládat, že jte měnil LPG nádrž. Nádrž je osazena multiventilem, který mimo jiné funkce zabezpečuje plnění nádrže na max. 80% celkového objemu nádrže. V současné době lze používat již jen multiventily homologované dle EHK 67R-01. Pokud jste použil nádrž jiných rozměrů – průměru nebo výšky, nebude multiventil pracovat správně. Multiventil musí být vždy volen s ohledem velikost nádrže. Je dobré mít od nádrže technický list z důvodu prokázání životnosti nádrže, neboť ne u všech nádrží jsou dobře čitelné údaje na výrobním štítku nádrže (týká se zejména venkovních nádrží, které korodují). Jakmile se provede zásah do těsnosti plynového systému, a tím výměna nádrže je, musí být vždy po ukončení prací provedena zkouška těsnosti neboli revize. Výměna nádrže se zaznamenává do přílohy k technickému průkazu, kde se vyznačí změna výrobního čísla a data platnosti nádrže, případně pokud je použita nádrž jiných rozměrů nebo od jiného výrobce i změna homologace nádrže. Pokud nejsou volná pole na revize řešíme to tak, že ke stávající příloze se připne další list pro vyznačování revizí. Revizi může potvrdit jen technik, který má příslušné školení. Některé STK mají takto vyškolené techniky. S ohledem na výše uvedené doporučujeme výměnu nádrže svěřit odborné firmě, která provede všechny potřebné úkony.
8.1.2017 23:55:09
Jméno:
Roman Komrska Předmět:
Renault Clio Storia 1,2 / 8V /43kW / 12/2006 / 82 000km Dobrý den, potřebuji spolehlivě přestavět Renault Clio II Storia 1,2 / 8V /43kW / 12/2006 / 82 000km (čerstvý dovoz z Rakouska) na LPG Zkuste mi prosím nabídnout osvědčený systém pro namontování u vás a naznačit cenu s nádrží místo rezervy.
9.1.2017 8:09:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Renault Clio Storia 1,2 / 8V /43kW / 12/2006 / 82 000km Dobrý den, vhodný systém a cenovou nabídku jsem Vám poslal mailem.
8.1.2017 18:15:08
Jméno:
Jakub Předmět:
Cvakající vstřiky lpgDobrý den, mám Octavii II facelift 1,6 originál lpg. Minulý rok začalo něco cvakat v motoru při provozu na lpg, proto jsem zajel do servisu lpg v Plzni a tam jsme se shodli na tom, že cvakají vstřiky od lpg, přece jen auto mělo najeto 220 000km. Po výměně se, ale nic nezměnilo a vstřiky cvakají dál, auto sice normálně jede, ale vadí mi to, výměna stála 10 000kc.
Děkuji
Jakub
9.1.2017 7:50:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Cvakající vstřiky lpgDobrý den, plynový vstřikovač je elektroventil, který dávkuje LPG na základě impulsů z řídící jednotky plynu. V Octaviích továrně přestavěných je systém Landi Renzo, jehož vstřikovače mají výraznější zvukový projev.
8.1.2017 7:41:59
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
Jméno: Helena Předmět: DotazPokud máte v autě směšovací zařízení (využívající tzv.mix, respektive "klasiku"), tak to možné je a to zejména při velmi krátkém přepnutí bez dostatečného naakumulování tepla reduktoru. Další možností je zamrznutí směšovacího i vstřikovacího systému díky např. středně zavzdušněnému systému vyhřívání. Pokud máte na mysli zamrznout LPG v nádrži, teoreticky to možné je, nevylučuji, ale zatím jsem se e tím ještě nesetkal.
7.1.2017 20:20:19
Jméno:
Helena Předmět:
DotazDobrý večer chtěla bych se zeptat jestli je možné aby zamrzl plyn v autě ?
9.1.2017 7:39:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: DotazDobrý den, LPG je směs uhlovodíků z nichž převážnou část tvoří propan a butan. Propan se vypařuje při teplotách nad -45oC a butan se odpařuje při teplotách nad -0,5oC. Proto v zimním období má směs LPG 60% propanu a 40% butanu. Pokud jste dlouho nejezdila a měla jste v nádrži ještě letní směs (60% butanu a 40% propanu) mohlo se stát, že došlo k zamrznutí plynu.
7.1.2017 20:08:51
Jméno:
Zdeněk Černohorský Předmět:
Bingo S, cidlo teplotyDobrý den, mám Felicii 1.3 BMM. Řídící jednotku LPG Bingo S, reduktor BRC s čidlem teploty. Toto čidlo mi odešlo, takže ŘJ nepřepla na LPG. Zatím jsem tento problém vyřešil tak, že jsem softwarově vypnul požadavek teploty na přepnutí na LPG a vše zase funguje. K přepnutí na LPG dojde ihned po dosažení 1700 ot./min, reduktor nezamrzá ani v těchto mrazech.
A teď konečně dotaz č. 1: můžu takto jezdit dlouhodobě nebo řídící jednotka na LPG používá informaci o teplotě chladící kapaliny i k dalšímu řízení chodu motoru?
Dotaz č. 2: na jaký plyn má motor lepší výkon (menší spotřebu) - zimní nebo letní LPG?
Dotaz č. 3: na různých fórech jsem četl různé ,,zaručené" rady a jedna z nich je, že pro LPG je výhodnější nasávat co možná nejstudenější vzduch, proto radí vyřadit sání přes výfukové svody a sát vždy z venku. Je podle Vašeho názoru toto pravda?
Dotaz č. 4: O kolik by jste doporučili zvýšit předstih s ohledem na pomalejší hoření LPG?
Předem děkuji za odpovědi, s pozdravem Zdeněk Černohorský.
10.1.2017 7:55:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Bingo S, cidlo teplotyDobrý den, u tohoto nasávaného jednobodového systému se používá hodnota teploty pouze pro přepnutí, kdy k přepnutí dochází až po zahřátí reduktoru. K otázce č. 1 – Mnoho systémů přepíná bez teplotního čidla. Čidlo je záruka, že reduktor nezamrzne. K otázce č. 2 – LPG je směs dvou plynů, kdy zimní směs obsahuje 60% propanu proto, že má nižší teplotu varu a v zimě nezamrzá a letní směs paliva má 60% butanu protože lépe hoří, ale má vyšší teplotu varu. Proto na zimní plyn má větší spotřebu. K otázce č. 3 – Nasávaný plyn je hlavně věc podtlaku proto na různých vozech se dělaly různé úpravy tak aby jelo vozidlo lépe. Nicméně naopak, většinou se náporové nasávání uzavíralo, aby se proud vzduchu neměnil v závislosti na rychlosti. č. 4 – U Fabie není třeba nijak řešit předstih, tam si vše nastavuje ŘJ motoru podle snímače klepání.
Přidat záznam