Diskuzní fórum LPG/CNG
7.1.2017 13:15:48
Jméno:
Korejtko Zdeněk Předmět:
LPG pozdě zapínáMám system BRC měl jsem ho namontován ve scenicu 1.6 8V fungoval bez problému . Nyní jsem ho nechál přendat do scenicu 1.6 16v ,U starého scenicu v zimě zapínal asi po 2 km u tohoto scenicu zapína asi až po 5km.Když chci aby zapnul dřív musím vypnout větrák topení .Zrějmě je to zapojené někde až za topením ,je to správně? .Je možné to zapojit před topení ?Přendavala mi to stejná firma.
9.1.2017 7:30:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG pozdě zapínáDobrý den, je velice těžké odpovědět na Vaši otázku bez toho, aniž bychom viděli jak je reduktor zapojen. Na rychlost přepínání má vliv, kromě umístění reduktoru, správná funkce termostatu a celé chladící soustavy a hodnota nastavené teploty pro přepnutí. Novější motor může však mít i jinak nastaven systém řízení teploty motoru, což může způsobovat větší prodlevu přepnutí.
6.1.2017 20:30:47
Jméno:
jurajicek Předmět:
lpgZdravim,mám fabii 1,4 mpi,lpg system landi renzo omegas,asi me odesel regulator,jak zjistím jaký regulator bych potreboval koupit a dále musím už vyměnit nádrž a jen bych chtěl vedět jestli nádrž a multiventil které jsem vyhledal mě pujdou do fabie na daný systém děkuji http://obchod.mistau.cz/toroidni-nadrze/13-stako-5 6518034l.html http://obchod.mistau.cz/multiventily/113-tomasetto -18030.html
předem děkuji za odpoved
9.1.2017 7:16:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpgDobrý den, po otevření Vámi zaslaných odkazů se mi neotevřela konkrétní nádrž ani multiventil. Proto uvádím, jaké nádrže do Fabie dáváme my - vnitřní toroidní nádrž Stako 600/220, multiventil pak používáme 220/30 od firmy Tomasetto.
5.1.2017 7:58:52
Jméno:
Roman Předmět:
PajeroChci se zeptat mam Pajero 2 , 3 litr 6 valec 130 kw, benzin plyn,ale jezdim jen benzin ale po ranu nemuzu na startovat,jen točí ale nechce chytnout, potrebuji radu cim by to mohlo bejt.Dik
5.1.2017 10:54:26
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PajeroDobrý den, může se jednat o závadu v palivovém systému nebo elektrickou závadu systému zapalování či závadu některého čidla. Pro určení závady je potřeba provést diagnostiku.
2.1.2017 18:23:22
Jméno:
Vladislav Micenko Předmět:
Výmena riadiacej jednotky Bingo S 4 Ford eskort 1. 6 ZetecDobrý večer: Po výmene riadiacej jednotky Bingo s 4 , Nová Bingo/ na pohľad pravdepodobne používaná s4 riadiaca jednotka neprepne pri pridaní a úbratí plynu na LPG , pričom kontrolka na tlačítku riadne bliká. prekontrolované voltmetrom pripojenie na mínus indukčnej cievky,a pripojenie na čidlo spínača teploty,pripojenia na plus poly./ Tieto podmienky sa uvadzajú ako nutné pre prepnutie na plyn. Je nutné pomocou pripojenia na počítač aktivovať novú riadiacu jednotku? Ďakujem.
4.1.2017 8:33:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výmena riadiacej jednotky Bingo S 4 Ford eskort 1. 6 ZetecDobrý den, pro oživení je potřeba připojit řídící jednotku k počítači s diagnostickým programem a provést příslušná nastavení. Navštivte proto odborný servis.
28.12.2016 12:27:27
Jméno:
Pavel Staník Předmět:
Nejde elektřina na elektroventilOmlouvám se,že opět otravuji.Zjistil jsem,že v celém okruhu plynu nejde elektřina.Tímpádem se neotevře elektroventil,a nejede na plyn.Prosím.Ze skušenosti.Kde je pojistka tohoto okruhu?Kde jí dávate?U baterie jsou 7,5a v pořádku.Jedná se o vozidlo citroen xsara 1,4 rok 98,Plyn namontován roku 2002.Akurát jsem vyčetl,že je od firmy STAKO.A programátor je od LANDI.Stále nemohu najít tu pojistku.Nebo je vadný programátor Landi?
2.1.2017 11:13:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejde elektřina na elektroventilDobrý den, pokud se jedná o elektrickou závadu doporučím návštěvu odborného servisu, kde závadu odstraní a zároveň zkontrolují správnou funkčnost LPG systému, případně provedou jeho nastavení.
27.12.2016 10:22:58
Jméno:
Martin Předmět:
vstrikovace Valtek T30 1OhmDobry den opatril jsem si Testr zdvihu vstrikovacu,ale nevim na jakou hodnotu je mam nastavit-poradite diky
2.1.2017 10:44:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vstrikovace Valtek T30 1OhmDobrý den, pokud jste náš spolupracující partner kontaktujte technickou podporu na tel. 602 518 625. Po seřízení vstřikovačů je vždy potřeba zkontrolovat nastavení plynové mapy, případně provést doseřízení LPG systému. Doporučuji proto navštívit některého z našich partnerů, který provede jak správné nastavení vstřikovačů tak i seřízení LPG systému.
25.12.2016 16:35:08
Jméno:
Ladislav Bereščík Předmět:
Neprepína do LPGDobrý deň
Vo svojom aute mám splyňovacie zar. BRC Sequence fast. No momentálne mám problém. Natankoval som plyn na doraz 36l, čo som sa dosť čudoval, že doteraz som nenatankoval viac ako 32l. Keď som opustil pumpu už ma nepreplo do plynu, krátko zasvietila oranžová a hneď preplo speť na červenú - a začalo pípať. Už druhý týždeň sa snážim manuálnym prepínaním ho dostať do plynu, ale bez úspechu. Čo sa tam vlastne stalo, zasekol sa snaď plávak, či multiventyl,
postreh- po reduktor sa plyn nedostáva, ako by som si mohol pomôsť, ak by ste mi poradil bol by som Vám veľmi povďačný.
Prikladám aj obr. z diagnostiky hlavných údajov
http://www.imgup.cz/images/2016/12/25/unn amed1.jpg
Vopred ďakujem.
Michalovce
2.1.2017 10:53:21
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Neprepína do LPGDobrý den.
Bohužel vás zklamu, nedokáži říct příčinu pípání. Systém pípá a přepíná do benzínu ve všech případech, kdy nedokáže pracovat na plyn. Jediné co dokážete bez diagnostiky je, že zkontrolujete, jestli cvakají jednotlivé ventily. Pak budete muset navštívit odbornou dílnu a připojit LPG systém na diagnostiku.
25.12.2016 13:18:40
Jméno:
Pavol Předmět:
Vykurovanie reduktoraDobry den najskor popis systemu:
Fabia 2 2009 kombi 1.4 63kw lpg znacka esgi.
Moj provkem je nasledovny: lpg mi prepina po dlhom case je to sposobene nizkou teplotou reduktora. A to preto ze vyhrievanie je napajane zo spiatocky maleho okruhu (az ked vyhreje motor potom pusti teplo do kabiny a do reduktora )auti mi slabo kury mozno aj koli tomuto. Mohol by som napojit vyhrievanie reduktora z hadice pred vstupom do radiatora? Dakujem za vas cas
2.1.2017 10:41:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vykurovanie reduktoraDobrý den, pokud Vám vozidlo málo topí typoval bych, že závada bude ve špatném termostatu nebo je snížen průtok v chladícím systému vlivem jeho zanesení či špatné funkce vodní pumpy.
23.12.2016 16:16:19
Jméno:
František Boháček Předmět:
Přepnutí na LPG trvá dlouhoDobrý den, prosím Vás o radu. Vlastníme Dacia Logan 2005, motor 1,4/55kW - 8ventilů, přestavěný na sekvenční LPG v roce 2012. Když se studený motor trochu ohřeje a přepíná se sám na LPG, doba přepnutí je dlouhá (cca 3-5vteřin), což třeba při rozjezdu do křižovatky znamená že vůz se nerozjede, nebo se jen velmi pomalu a škubavě pohybuje. Pokud k tomu dojde na volnoběh, motoru citelně klesou otáčky a škube se, avšak nikdy nezhasne. Po dokončení přepnutí už nejsou žádné problémy, jede krásně, drží volnoběh, má plný výkon. Následné manuální přepínání tlačítkem už funguje bez prodlevy. Jakmile vůz déle stojí (třeba půl hodiny) tak se prodleva přepnutí po startu opět projeví. Z vlastní zkušenosti vím, že v jiných autech dochází k přepnutí zcela neznatelně, bez prodlevy a dokonce i při plném tahu motoru. Děkuji za radu. Boháček
2.1.2017 10:35:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepnutí na LPG trvá dlouhoDobrý den, aby přepnutí bylo neznatelné dochází u sekvenčních systémů při změně paliv na LPG k postupnému přepínání jednotlivých válců. Je proto potřeba zjistit pomocí diagnostiky co se děje v momentě přepínání a dle výsledku diagnostiky provést úpravu v nastavení LPG systému případně přikročit k výměně vadného komponentu.
22.12.2016 18:13:18
Jméno:
Lucia Derenova Předmět:
Lpg problemDobry vecer mam mazdu 3 r.v. 2004 2L benzin prerobene na lpg a mam taky problem ze mi vzdy pred nastartovanim zacal lpg system 9krat pipat a pak prestane .... .jedine co som zmenila je ze som manualne vypla lpg system na zobrazovaci pomeru plynu neviete mi prosim vas poradit v com je asi zhruba problem
23.12.2016 7:15:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg problemDobrý den, nepíšete, jaký LPG systém ve vozidle máte. U některých systémů lze nastavit v řídící jednotce upozornění na servisní interval, kdy pokud LPG systém překročí nastavenou hodnotu provozu v motohodinách, upozorní uživatele na nutnost provedení servisu zvukovým signálem po zapnutí klíčku. Navštivte proto odborný servis ve svém okolí, který má s Vaším systémem dostatek zkušeností.
22.12.2016 11:54:48
Jméno:
Lukáš Předmět:
Valve ProtectorDobrý den, vlastním ve svém vozidle na LPG instalovaný systém Valve Protector na kterým mám najeto cca 50000 km. Problém je v tom že posledních cca 1500 km neubývá v nádržce aditivum. Když se zaposlouchám u zařízení tak neslyším žádné "cvaknutí" když má systém dávkovat do sání aditivum (předtím vždy zařízení jakoby cvaknulo když tlakem dávkovalo). Když jsem zařízení napojit na PC tak mi ukazuje že při 100% pumpy mělo cvaknouta ale ono nic. Když resetuji jednotku a navolím jí znova dle předepsaných pravidel a uložím hodnoty do přístroje tak začne zařízení pěkně cvakat ale po chvíli opět cvakat přestane. Taktéž když dám test zařízení tak pěkně cvaká. Nevíte kde by mohl být problém? (zalepené hadičky od zpětného ventilu zařízení k sání motoru ...). Již si nevím rady a kde jsem systém nechal instalovat se mi nijak neozývá (mám to daleko od místa bydliště).
23.12.2016 7:07:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Valve ProtectorDobrý den, pokud jednotka chvíli dávkuje a chvíli ne je třeba zkontrolovat v okamžiku, kdy nedávkuje, napájení jednotky včetně jejího ukostření. Pokud by vše bylo v pořádku, může se jednat o závadu v dávkovací jednotce.
21.12.2016 10:13:53
Jméno:
Lochman Předmět:
Dotaz k primazavani ventilů. U lpgDobry den, mam Chevrolet Orlando 1.8 104kw 2013r. 70000km, V plg. A premyslim o zavedeni primazavani flashlube (pripadne doporucujete jinou znacku?) podle docteni na ruznich fórech a podle toho co mi bylo receno autoservisu opel ze tyto auta hodne trpej na prasknuti hlavy valcu vuci lpg. o kolik procent rekneme primazavani pomuze abych se temto problemum vyvaroval. Plus si rikam zda primazavani nema vliv na spalovani aby nedelala casem neplechu (pricukavani nebo zasirani ventilu) kdyz vlaste primazavaci tekutina neni spalovaci (horlava). Dekuji predem za odpověď.
21.12.2016 11:28:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz k primazavani ventilů. U lpgDobrý den, pro ochranu ventilů existuje celá řada systémů od různých výrobců. My nejčastěji používáme elektronický tlakový systém Valve Protector, který spolehlivě dávkuje aditivum v závislosti na zatížení motoru. U vozidel přestavěných na LPG je prioritou mít dobře seřízenou směs paliva, neboť chudá směs LPG hoří výrazně vyššími teplotami než benzínová směs a hrozí pak poškození ventilů. Proto je dobré dodržovat pravidelné servisní intervaly a zvolit takovou firmu, která vždy zkontroluje plynovou mapu a v případě odchylek provede seřízení. Co se aditiv týká používáme pouze otestovaná aditiva a dlouhodobě vyzkoušená v provozu. S problémem na který se ptáte jsme se nesetkali.
20.12.2016 15:51:26
Jméno:
Pavel Staník Předmět:
Který elektroventilDobrý den.Koupil jsem citroen xsaru 1,4.Avšak při natankování plynu mi nejde plyn.Jak zjistím,Který elektroventil,zda u nádrže,nebo u motoru je vadný?Lze ho zjistit podle toho,zda jde tam voltáž,nebo nějak jinak?Ještě jsem ho zezkoušel..Akurát vím,že nejede.Předem děkuji
21.12.2016 9:17:22
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Který elektroventilDobrý den, z vašeho dotazu jsem nepochopil, zda vám nejde natankovat nebo vám nepřepíná vozidlo na LPG. Na tankování nemá žádný elektroventil vliv. Pokud nejde natankovat, soustředil bych se na zaseknuté zpětné ventilky. Pokud vozidlo nepřepne na LPG může to být způsobeno jak elektrickou, tak mechanickou závadou, proto doporučuji navštívit odborný servis.
19.12.2016 14:34:43
Jméno:
Ondřej Předmět:
opětovné připojení LPGDobrý den, rád bych se zeptal na opětiovné připojení k LPG. V součastnosti je propadlá bomba a auto je skrz to odpojeno. Jaká je cena bomby a připojení? Díky
19.12.2016 14:54:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: opětovné připojení LPGDobrý den, cenu za připojení LPG bychom účtovali dle skutečně stráveného času hodinovou sazbou. Pro přesnější stanovení ceny za výměnu nádrže bych potřeboval vědět o jakou nádrž se jedná (zda válcovou či toroidní) a o jaké vozidlo se jedná. Po sdělení těchto údajů Vám cenu sdělím telefonicky.
18.12.2016 18:13:17
Jméno:
Ivan Bílý Předmět:
Ford Focus 2012, 1,6/134Kw ecoboostDobrý den,
jde v současné době přestavět na LPG Ford Focus r.v. 2012, 1,6/134kW eco boost. A pokud ano, jaký systém použít.
Děkuji Bílý
20.12.2016 7:19:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ford Focus 2012, 1,6/134Kw ecoboostDobrý den, bohužel v současné době nemáme vhodnou sadu na přestavbu tohoto motoru.
Přidat záznam