Diskuzní fórum LPG/CNG
2.12.2016 11:19:46
Jméno:
Jan Heller Předmět:
Ochrana ventilůDobrý den, na různých zdrojích se uvádí že pro Volvo V40 1.6L 1999 není potřeba ochrana ventilů. Právě jsem koupil tento vůz s 220tkm a podle servisní knížky jezdí již min. 100tis km na LPG bez tohoto dávkovacího zařízení. Jaký je Váš názor na nutnost ochrany ventilů u tohoto motoru? Děkuji JH
2.12.2016 14:13:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ochrana ventilůDobrý den, u těchto starších motorů jsme ochranu ventilů nepoužívali. Nemám žádné relevantní informace o tom, že by po přestavbě tohoto motoru došlo v důsledku provozu na LPG k poškození ventilů. Po přestavbě vždy doporučujeme provádět kontrolu případně seřízení vůlí ventilů v intervalu uvedemém v servisní knize LPG.
30.11.2016 10:42:07
Jméno:
Michal kyjovsky Předmět:
Prepinani do plynu v mrazuDobrý den měl bych dotaz mam skodu octavii lpg z vyroby. Mam problem kdyz jsou plusove teploty, tak se system do plynu prepne bez problemu a kdyz zacne mrznout tal se stava ze prepnuti trva i treba 15km a to uz je motor davno zahraty treba po 5km.
1.12.2016 8:20:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Prepinani do plynu v mrazuDobrý den, pozdní přepínání může být způsobeno více faktory a pro určení závady a její odstranění je potřeba provést diagnostiku jak LPG systému, tak vozidla. Pro provedení diagnostiky se objednejte na tel: 606 659 530.
29.11.2016 15:29:24
Jméno:
M.Fröhlich Předmět:
Čerpání CNGDobrý den, je normální,že do prázdných nádrží Octavie 1,4CNG natankuji někde až 16,5kgCNG, když udávaný objem nádrží je 15kg. Jde o závadu auta nebo čerpačky? Děkuji
30.11.2016 20:19:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Čerpání CNGDobrý den, jedná o tovární zástavbu CNG proto by otázka měla být směřována na výrobce vozidla při jakém plnícím tlaku je uváděn objem 15 kg a konfrontovat tento údaj s tlakem plnění konkrétní plnící stanice.
29.11.2016 6:36:54
Jméno:
Michal Předmět:
Mazda Tribute na LPGDobrý den!
Prosím o vyjádření, zda je vůz Mazda Tribute s motorem 2,0 16V 4x4, rok 2001 vhodný k přestavbě na LPG a zda je nutné namontovat i tzv. "přímaz" ventilů.
Děkuji za odpověď!
29.11.2016 10:19:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mazda Tribute na LPGDobrý den, tato vozidla jsme přestavovali s použitím „přímazu“.
21.11.2016 20:07:19
Jméno:
Zdenek Veilguni Předmět:
Kolísání otáček Renault Scenic 1.6e 1997Dobrý den mám Renault megane Scenic 1.6 e,r.v. 1997 LPG, při studeném motoru mi nedrží otáčky na volnoběhu(kolísají) a při vyřazení za jízdy(ať je motor zahřátý nebo ne) motor zhasne nebo otáčky padnou na minimum.Když dojíždím ke křižovatce a motorem udržím otáčky k hodnotě volnoběhu tak motor nechcípne a otáčky drží.Prosím o radu z vašich bohatých zkušeností.Děkuji
22.11.2016 8:05:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kolísání otáček Renault Scenic 1.6e 1997Dobrý den, Je velice těžké Vám poradit, když neuvádíte, jaký LPG systém ve vozidle máte. Příčin může být celá řada. Kolísání otáček může být způsobeno jak vlivem LPG systému, tak vlivem špatné funkce některého z originálních čidel či komponent vozidla. Vyjmenování možných příčin nemá smysl a přesahuje možnosti tohoto fóra. Pro určení závady je třeba provést diagnostiku vozidla i LPG systému. Kontaktujte prosím naše technické oddělení na tel: 602518625, budeme se snažit Vám poradit a Váš problém vyřešit.
21.11.2016 14:55:48
Jméno:
ivosek Předmět:
fiat 500L turbo jet lpgDobrý den, Váženy pane inženýre, je normální, že mi nebylo při prodeji nového
vozu "Fiat 500L turbojet lpg " vydána příloha k TP, osvědčení LPG a
servisní knihu LPG? Připomínám, že jsem vyše uvedené vozidlo koupil už s plynem jako nové a vyrobené v Itálii. Je mi to divné, protože u předchozích aut
jsem přílohu k TP a servisní knížku měl. Ke konci února příštího roku to bude rok od koupi a já budu muset jít na revizi a žádné tyto doklady nemám. Ještě připomenu, že jsem auto koupil v Autocentrum Dojáček v Kolbenove ul. Praha.
Děkuji za odpověď.
22.11.2016 7:38:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: fiat 500L turbo jet lpgDobrý den, pokud je vozidlo vybaveno alternativním pohonem LPG přímo z výroby je k vozidlu vystaven technický průkaz, kde jsou uvedeny technické údaje vozidla včetně pohonu LPG, k vozidlu je vydán manuál, a servisní kniha vozidla, kde výrobce předepsal servisní intervaly. Pokud vozidlo je již registrováno a alternativní pohon se montuje dodatečně, dochází k úpravám vozidla. Pro legalizaci takové přestavby je v rámci platné legislativy potřeba provést zápis v technickém průkazu vozidla a vystavit přílohu k technickému průkazu, kde je uvedeno, jaké LPG zařízení je do vozidla namontováno včetně homologací jednotlivých komponent, jsou zde také uvedeny údaje o změně provozní hmotnosti vozidla a počet, objem a životnost nádrží pro alternativní palivo. Servisní intervaly u dodatečně namontovaného alternativního pohonu jsou uvedeny v servisní knize alternativního pohonu.
21.11.2016 5:54:36
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
19.11.2016 14:57:06Dobrý den,
mám ten samý problém a jako letitý montážník si s ním taky nevím rady.
21.11.2016 8:25:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: 19.11.2016 14:57:06Viz odpověď u předchozího příspěvku.
19.11.2016 14:57:06
Jméno:
Jaroslav Předmět:
Start za teplaDobrý den, mám Hyundai Santa Fé 2,4 benzín.Před 3 měsíci jsem do něj nechal zabudovat LPG Landi Renzo. Pokud je motor studený, chytne okamžitě. Jakmile někde zastavím na 5 minut nebo na půl hodiny a motor zcela nezchladne, startuji minimálně dvakrát. V servise, kde mi LPG zabudovali, žádnou chybu nenašli. Byl bych rád za Váš názor či radu.
Děkuji za odpověď.
21.11.2016 8:24:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Start za teplaDobrý den, z praxe víme, že ve většině případů pomohlo pečlivé seřízení LPG systému. Nelze však vyloučit závadu na některém originálním komponentu vozidla či LPG systému. Vzhledem k tomu, že přestavba je v záruce řešil bych toto prioritně s firmou, která přestavbu provedla.
19.11.2016 7:34:43
Jméno:
Banyr Předmět:
PoptavkaDobry den ,chtel bych se zeptat ...koupil jsem si vwpassat s motorem FSI,jestli je mozna montaz LPG jestli bych tim neznicil motor,dekuji za odpoved Banyr
21.11.2016 7:41:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PoptavkaDobrý den, pro to abych Vám mohl odpovědět na Vaši otázku vyplňte prosím poptávkový formulář na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/poptavka/ včetně kódu motoru, který je důležitým údajem pro zjištění, zda daný motor lze přestavět na LPG.
18.11.2016 14:15:08
Jméno:
Stanislav Předmět:
Špatné přepínání LPGDobrý den. Poslední dobou mám problém s přepínáním vozu na lpg .Mám plynové zařízení HL Propan. -Citroen picasso3. Po přepnutí z benzínu na plyn ujedu asi půl km a rozsvítí se mi kontrolka motoru ,zapne se mi sahara a auto nejede. Po odpojení baterie sahara zhasne. Po nastartování auto už jede normálně na plyn. Děkuji za odpověď
21.11.2016 7:38:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Špatné přepínání LPGDobrý den, po přepnutí na LPG dojde k chybě, kterou vyhodnotí benzínová řídící jednotka jako vážnou závadu a umožní vozidlu jízdu jen v nouzovém režimu (v omezeném rozsahu otáček, zapnutá sahara a rozsvítí se kontrolka). Tato závada bude jistě zapsána v paměti benzínové řídící jednotky. Diagnostikou je třeba zjistit o jakou závadu jde a dle toho postupovat.
16.11.2016 18:02:39
Jméno:
Jan Zelinka Předmět:
Sandero 1.4 LPGPři startování na benzín motor naskočí na první cvrnknutí,ale po chvilce zhasne,pokud ho nedržím pedálem v otáčkách,při rozjetí opět vypíná.Po zahřátí a přepnutí na LPG závada zmizí,ale nějakou dobu při vyřazení a dojíždění na volnoběh motor zhasne,to samé dělá i při zařazené rychlosti.Jsou vyměněny
snímače otáček i lambda sonda(blíže u motoru),svíčky také(pro pohon LPG).
Též se stává že při rozjíždění po krátkém stání musím motor proklepávat plynovým pedálem,jde velmi pomalu do otáček.Byl jsem na mnoha kontrolách,nikdo si s tím neví rady,najeto mám 95000 km bez závad, vyměněna pouzepřední lambdasonda a jeden plynový vstřik(nezavíral).
21.11.2016 7:29:48
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Sandero 1.4 LPGDobrý den, pokud motor po studeném startu běží na benzín nepravidelně (otáčky kolísají) a půjde pravděpodobně o špatné složení LPG směsi, kdy benzínová řídící jednotka provádí dle signálů z lambda sond korekce, se kterými pak startujete, směs benzínu je proto pak nesprávná a dochází ke kolísání otáček. Ohledně zhasínání motoru při vyřazení je potřeba zjistit LPG diagnostikou i diagnostikou vozidla co se děje a postupovat dle výsledků diagnostiky. Dále je třeba zkontrolovat správnou funkčnost dosud nevyměněných vstřikovačů a případně je vyměnit také. Platí zásada, že po výměně komponent majících vliv na složení LPG směsi (vstřikovače, reduktor…..) musí být provedena kontrola nastavení a případně seřízení LPG mapy.
11.11.2016 17:49:34
Jméno:
Landa Předmět:
Přímaz Nissan 350zDobrý den, chci předělat Nissan 350z, 3.5, 6 válců, 206kW na lpg, je na to auto vhodné, již jsem jich několik viděl, ale jde mi o výdrž ventilů apod...Přidat přímaz podtlak? Elektronický mi přijde zbytečně drahý, když jde olej na stejné místo, napadlo mě tam dát trochu větší dávkování, jezdím město a mimo město, dálnice skoro vůbec, motor točí okolo 6600 otáček, často říkají, že podtlak nemaže při rychlejší jízdě a pavouk u el. rozvodu zase nemusí mazat všude stejně, ale jak jsem uvedl, přijde mi docela velký rozdíl mezi el. a podtlak přímazem, když maže oboje za klaku sání...Myslítě, že olej dojde všude? Nebo zda dát přímaz benzínem, ale podle mě např. 0.5litru na 100 auto ani nepozná a muselo by to být např. 30procent.prosím odhad celkové ceny přestavby...Děkuji za radu
14.11.2016 8:32:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přímaz Nissan 350zDobrý den, jen pro upřesnění pro „přímaz ventilů“ se nepoužívá olej, ale aditivum, které je nehořlavé. Toto aditivum nahrazuje dříve používané olovo. Aditivum ulpívá na ventilech a tvoří tlumící vrstvičku a odpařováním ventily ochlazuje. Pro spolehlivou ochranu ventilů bych doporučoval použít elektronický systém se sekvenčním dávkováním aditiva Valve Protector, který zajišťuje rovnoměrné dávkování k jednotlivým válcům.
11.11.2016 6:58:50
Jméno:
Jirka Předmět:
Pozdní přepnutí na LPGDobrý den,mám systém Lovato easy fast ve Škodě Fabii 1,4 mpi,od určitě doby se mi přepíná při zahřátí z benzínu do plynu až při 90stupních. Vyměnil jsem čidlo teploty,ale nepomohlo.
14.11.2016 8:13:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Pozdní přepnutí na LPGDobrý den, pokud je vyměněno teplotní čidlo a přesto dochází k pomalému ohřívání reduktoru může být závada v samotném reduktoru nebo v chladícím okruhu, do kterého je zapojen. Pravou příčinu závady je možné zjistit diagnostikou.
10.11.2016 19:37:57
Jméno:
Lukáš Dufek Předmět:
Hyundai i30 SWDobrý den, mám Hyundai i30 SW přestavba od Hyundaie (u Vás). Začaly mi blikat kontrolky na BRC - vrchní a dvě dole prostřední do toho se objevovala při jízdě na plyn kontrolka výfukového systému. Dal jsem to k Vašemu partnerskému servisu ve Znojmě. Vyměnili reduktor. Ten den jsem jel dojel domů a bez problémů a Druhý den se blikající kontrolky LPG objevují cca. každých 400 metrů jízdy a prohlubuje se to, teď už se plyn skoro nezapne. V servisu na mě budou mít čas až za týden, ale řekli, že neví co to může být, protože podle toho jak to nastavili a jak je to od Vás postaveno je vše v pořádku. CO by to mohlo být? Děkuji za odpověď.
14.11.2016 8:51:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai i30 SWDobrý den, blikající kontrolky na přepínači signalizují závadu LPG systému. Diagnostikou LPG systému se zjistí, o jakou závadu jde. Tato závada může mít také souvislost s rozsvícením kontrolky. Pravou příčinu rozsvěcování kontrolky lze zjistit připojením diagnostiky k OBD vozidla.
10.11.2016 17:55:03
Jméno:
Slavomir Předmět:
Škoda octavia 1.6 benzín,r.v 2000Při pokusu o nastartovaní mne upozornuje kontrolka oleje a nasledne zvukovy signál,auto nemužu nastartovat,prosil bych o radu kde by mohla byt zavada,hladina oleje je v pořadku a zavčas proběhla i vyměna
14.11.2016 8:10:49
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Škoda octavia 1.6 benzín,r.v 2000Dobrý den, bohužel nemám pro Vás jinou radu než pro zjištění závady provést diagnostiku vozidla.
Přidat záznam