Diskuzní fórum LPG/CNG
23.9.2016 12:59:59
Jméno:
Roker Předmět:
Naplněni lpgDobrý den,
koupil jsem auto na LPG když jsem poprvé tankoval tak sem ho natankoval vcelku málo a plyn utíkal vývodem pro tankování (v tomto vyvodu je kulička a chci se zeptat jestli když natankuju toho lpg víc tak jestli tlak tu kuličku přitlačí natolik že plyn nebude unikat děkuji za odpovědi
25.9.2016 11:51:51
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Naplněni lpgDobrý den.
I po natankování 5l LPG musí zpětný ventil zavřít aby neutíkal plyn. Pokud utíká LPG přes kuličku je nutné vyměnit přípojku plnění.
23.9.2016 12:24:27
Jméno:
Petr H. Předmět:
Infiniti FX37Dobrý den, chci se zeptat na vhodnost přestavby Infiniti FX37 r.v.2010, 235kW.
Údajně je u těchto motorů (původ Nissan 370Z) nutný přímaz ventilů, tak by mě zajímalo, zda by jste přestavbu doporučili, případně s jakou sadou a jakým přimazáváním. Děkuji
25.9.2016 12:40:39
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Infiniti FX37Dobrý den.
Vaše vozidlo lze přestavět na LPG. Nicméně doporučuji nějaký druh ochrany ventilů. Správně jste podotkl že Infiniti patří do skupiny s Nissanem.
23.9.2016 10:18:14
Jméno:
Zbyněk Hlávka Předmět:
I 30 startDobrý den,
měl bych tři krátké dotazy.
1, Při startu za studena (zpravidla ráno) má motor (1,6/r.v. 2012) cca 10-15 sec. nekultivovaný chod, pokud motor „protočím“ nebo ujedu cca 100m je vše Ok a to i při dalším nastartování. V čem může být problém?
2, LPG je namontováno originál v Hyundai (při 4000 km nyní najeto 73 000 Km), pozorováním jsem došel k tomu, že je do směsi přistřikován i benzín. Má v tomto případě cenu instalovat systém Valve Protector?
3, V tomto fóru doporučujete zvláště u vozu Hyundai pravidelné seřízení ventilů, můžete prosím napsat v jakých intervalech (km) se seřízení provádí?
Děkuji
25.9.2016 10:57:26
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: I 30 startDobrý den.
U vozidel Hyundai je předepsáné seřizovat vuli ventilů po 40 000 km. Zvláště při nesprávném seřízení dochází k nadměrnému opotřebení ventilů. Proto doporučujeme kvalitní ochranu ventilů Valve Protektor. K vašemu nepravidelnému startu, samozřejmě nedokáži přesně odhadnout závadu ale doporučuji zkontrolovat právě vůli ventilů které za studeného motoru mohou být bez vůle a zapříčinit nepravidelný chod.
23.9.2016 10:17:58
Jméno:
Jindřich Teller Předmět:
Fabia II na LPG - problém s provozem na benzínDobrý den, mám Fabii II, najeto 210 000 km, z toho 170 000 na LPG (systém Stag). V poslední době mám problém s rozjezdem na benzín. Auto nechce jet, nereaguje na přidání plynu, cuká střílí do výfuku. Po chvíli se stav zlepšuje a po přepnutí na plyn jede auto na LPG normálně. Vloni jsem dával nové benzínové vstřiky. Diagnostika hlásí střídavě bohatou a chudou směs. Máte prosím s takovýmto problémem zkušenost, čím by mohla být závada způsobena. Děkuji.
23.9.2016 14:49:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Fabia II na LPG - problém s provozem na benzínDobrý den, jednou z možných příčin může být špatné seřízení LPG systému, kdy benzínová řídící jednotka provádí příslušné korekce v závislosti na složení směsi paliva, kdy pokud je směs chudá obohacuje a u bohaté ochuzuje. Při vypnutí motoru si pamatuje poslední korekce a těmi pak startuje, což může způsobovat popsané chování. Proto po každé výměně některého originálního komponentu (např. benzínových vstřikovačů, vzduchového filtru ….) doporučuji provést kontrolu nastavení LPG systému případně jeho seřízení. Pro odstranění závady je však potřeba provést diagnostiku jak LPG systému tak vozidla zejména řízení složení směsi (činnost lambda sond, katalyzátoru…).
21.9.2016 19:31:15
Jméno:
MJ Předmět:
LPG vstřikovačDobrý den, mám Dacii Sandero s originál LPG z výroby. Po třech letech a dvou měsících mi, za stavu 35500km najeto, přestalo auto jezdit na LPG (Po přepnutí na LPG po nějaké době ztratil motor tah, téměř nejelo, po přepnutí na benzín problém zmizel) V servisu mi řekli, že je vadný vstřikovač LPG. Co finančně výměna obnáší?
23.9.2016 14:19:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG vstřikovačDobrý den, protože existuje více druhů vstřikovačů pošlete mi foto vstřikovače na mail prochazka@autogascentrum.cz.
19.9.2016 17:08:32
Jméno:
Jan Novak Předmět:
Vhodne auto na prestavbuDekuji za odpoved. Kdyz otazku zjednodusim, tak bych se chtel zeptat. Je auris 1,6 vhodny na prestavbu? Z dlouhodobeho hlediska. Na forech mi radi, ze se pokazi motor, na jinych forech zase opak.. Dekuji.
20.9.2016 7:53:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vhodne auto na prestavbuDobrý den, základem přestavby každého vozidla na LPG je správná volba LPG zařízení a případně způsobu ochrany ventilů v závislosti na režimech způsobu používání vozidla a dále pak precizní nastavení LPG ve všech jízdních režimech tak, aby v žádném režimu nebyla směs chudá. U chudé směsi narůstají výrazně teploty hoření a hrozí poškození ventilů. Vyobrazené vozidlo v naší galerii (odkaz jsem Vám poslal v minulé odpovědi) je firemní vozidlo s velikým nájezdem kilometrů. Tak jako všechna technická zařízení i LPG zařízení vyžaduje pravidelnou kontrolu a dodržovat předepsané servisní intervaly, při nichž odborný servis provede nejen potřebné úkony, ale i kontrolu plynové mapy a případné seřízení.
18.9.2016 19:28:00
Jméno:
Marek Předmět:
Blikajuce led BRCDobry večer prajem.Blikaju mi 4 zelene diody,bola vymenena riadiaca jednotka a komplet plavak a bolo to kalibrovane po čase to začne blikat a blika stale system seqwent32.kde je chyba.dakujem za odpoved
21.9.2016 7:08:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Blikajuce led BRCDobrý den, pokud po provedených opravách a provedené kalibraci závada přetrvává, je třeba provést znovu diagnostiku kompletní elektroinstalace.
16.9.2016 20:38:07
Jméno:
Jan Novak Předmět:
Vhodne auto na prestavbuDobry den.
Muzete poradit vhodne auto na prestavbu? Mel by to byt kombi s obsahem max 2.0 Zaujal me toyota auris kombi. Jde mi hlavne o spolehlivost vozu. Dekuji.
19.9.2016 10:37:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vhodne auto na prestavbuDobrý den, odpovědět na Vaši otázku je velice těžké neboť naše požadavky na vozidlo se mohou lišit a nebylo by dobré na tomto fóru prezentovat můj osobní názor. Co se týká Toyoty Auris přestavbu si můžete prohlédnout na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-monta zi/toyota/montaz-toyota-auris-1-6/ .
15.9.2016 20:58:27
Jméno:
Michal Předmět:
Škubnutí po přidání plynuDobrý den,
mám namontovaný LPG Zavoli Bora OBD. Často se stává, že po přidání plynu motor škubne ( např. když brzdím motorem a pak znovu přidám plyn) na benzin se toto neděje. Jde o závadu některého komponentu LPG nebo je to jen záležitost správného nastavení?
Při volbě LPG jsem zvolil podporu komunikace s benzinovou jednotkou přes OBD z důvodu automatické úpravy korekcí směsi - funguje to tak jak popisuji nebo je funkce připojení přes OBD je "marketingový trik výrobců" Děkuji za odpověď
16.9.2016 7:34:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Škubnutí po přidání plynuDobrý den, bez provedení diagnostiky není možné odpovědět jednoznačně na otázku škubání. Toto může být způsobeno jak některým vadným komponentem LPG tak i vadnou funkcí některého originálního dílu vozidla např. některého z komponentů zapalování…… Pro správnou činnost LPG systému je potřeba snímat řadu signálů, které je výhodnější u modernějších vozidel snímat přímo z OBD.
15.9.2016 17:13:43
Jméno:
pavel Předmět:
Mitsubishi Pajero 3,5GDI Dobrý den
Chtěl jsem se zeptat na Mitsubishi Pajero 3,5GDI jestli se dá předělat na LPG a cena ? děkuji za odpověd
16.9.2016 7:17:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mitsubishi Pajero 3,5GDI Dobrý den, protože jste uvedl velice málo údajů o motoru, domnívám se, že se jedná o šestiválcový motor vyráběný od 10/2001 do 12/2006 s výkonem 125 kW, s přímým vstřikováním paliva, kód motoru 6G74. Tento motor bohužel zatím nelze přestavět na LPG. Pokud je tomu jinak, zašlete mi doplněné údaje mailem.
11.9.2016 17:07:15
Jméno:
Martin Předmět:
ochrana ventiluZdravím
Mám dotaz, nechápu správnou funkci prostředků, které mají chránit ventily. Např. Valve protector. Jedná se mi o to, že 90% poškozených ventilů jsou výfukové, ale nechápu jakým způsobem ochrání prostředek výfukové ventily, když směs valve protector je vstříknuta při sání LPG poté zažehnuta a ve formě spalin odchází pryč z válce.
Pak ještě jedna otázka, to že špatné naladění má negativní vliv na teplotu výfukových plynů (chudá směs) a její dohořívání právě při otevřeném ventilu je neoddiskutovatelný fakt, nic méně nechápu jakým způsobem tyto prostředky snižují teplotu při spalování lpg. Jeden z problémů LPG je právě jeho vyšší teplota hoření cca 150 stupňů a z fyzikálního hlediska nechápu snížení teploty díky přívstřiku valve protector.
12.9.2016 8:46:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ochrana ventiluDobrý den, na začátek jen malé upřesnění – Valve Protector je zařízení pro dávkování aditiva. Aditivum, které je zařízením Valve Protector dávkováno, je nehořlavá kapalina (účinnou látkou je draslík), která ulpívá jak na sacích tak výfukových ventilech, kde tvoří ochrannou vrstvičku. Tato ochranná vrstvička omezuje mechanické opotřebení ventilů. Účinnost prokazují testy provedené německým TÜV, ale i samotná praxe. Velmi pozvolným odpařováním aditiva pak dochází k mírnému ochlazování ventilů. Co se týká teploty hoření – teplota hoření stechiometrické směsi LPG se vzduchem je o cca o 50 °C vyšší než teplota hoření benzínu. U chudé směsi pak v případě LPG může dojít k navýšení teploty až o 300 – 400 °C. Proto je důležité při pravidelných prohlídkách nechat zkontrolovat správné dávkování LPG v celém rozsahu výkonu motoru.
7.9.2016 16:04:35
Jméno:
Luboš Předmět:
přimazáváníDobrý den, z přečtených příspěvků vyplývá, že nejúčinnější a z dlouhodobého hlediska i nejekonomičtější ochranou ventilů je elektronické tlakové přimazávání. Při dotazu u montážní firmy (mimochodem jeden z vašich partnerských servisů) mě její majitel ale od tohoto systému zrazoval z důvodu zanášení plyn. vstřikovačů a nespolehlivosti. Fungoval by Elektronic Valve Protector se zaústěním před plyn. vstřikovače v kombinaci se systémem STAG Q-BOX BASIC a vstřikovači AC W01? Máte s touto kombinací nějaké dlouhodobější zkušenosti? Děkuji za odpověď. Zároveň bych vás rád touto formou pochválil za ochotu a čas, který věnujete odpovědím na tomto fóru. L.
8.9.2016 9:47:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přimazáváníDobrý den, při montáži elektronického systému Valve Protector musí být dodržen postup stanovený výrobcem a pokud je správně namontován, funguje spolehlivě a naopak plynové vstřikovače aditivum čistí. Aplikaci aditiva lze u vstřikovačů AC W01 při dodržení zásad montáže před vstřikovače úspěšně použít.
7.9.2016 15:37:00
Jméno:
Petr Předmět:
špatné měření hladiny lpgmám systém egas na mitsubishi outlanderu, po výměně vadné řídící jednotky, vše funguje tak jak má, jen ukazatel hladiny, ukazuje stále plnou nádrž, poté hlásí až je nádrž prázdná a bliká červená, jenže nádrž je na 50l a po dotankování jsem dotaknoval jen 40l, 10l tam muselo ještě být, kde je problém? může to být špatně nastavenou řídící jednotkou po výměně?
8.9.2016 9:07:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: špatné měření hladiny lpgDobrý den, systém E-gas nemontujeme. Po výměně řídící jednotky je třeba znovu správně nastavit parametry systému včetně použitých čidel. Vypadá to, že je nastaveno jiné čidlo snímání hladiny LPG než je v systému. LPG nádrže jsou osazeny multiventilem, který mimo jiné má i tu funkci, že umožňuje z bezpečnostních důvodů naplnění nádrže na max. 80%. Pokud máte nádrž na 50 l tak 80% je 40 l a vše je OK.
5.9.2016 20:18:58
Jméno:
Miroslav Předmět:
i 30Dobrý den. Prosím o odpovědi na tyto otázky: Doporučujete přestavbu na LPG u vozidla Hyundai i 30, 1.6 CVVT, r.v. 2009? (Hodně se píše o zaklepávání ventilů). Jaký typ a s jakým přimazáváním? Jaká je spotřeba LPG u tohoto vozidla a jaká je spotřeba přimazávání? A poslední otázka, jaká je cena s toroidní nádrží? Děkuji za odpověď.
6.9.2016 7:50:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: i 30Dobrý den, vozidla Hyundai včetně modelu i 30 běžně přestavujeme na LPG. Pokud je vozidlo správně namontováno a hlavně seřízeno není problém s ventilama. Pro přestavbu používáme zařízení ZAVOLI a STAG, pro ochranu ventilů doporučujeme systém Valve Protector – přesný elektronický tlakový systém, který dávkuje aditivum v závislosti na zatížení motoru v celém rozsahu otáček. Spotřeba aditiva je 1 promile, tedy 1 l aditiva na 1000 l LPG, spotřeba LPG je o cca 10-15% vyšší než spotřeba benzínu. Cena se liší dle typu použitého LPG zařízení a systému na ochranu ventilů a zaslal jsem Vám mailem.
2.9.2016 13:26:49
Jméno:
tom Předmět:
octaviaDobry den mam octavii 1.6 55 kw na lpg,na lpg to jezdi super ale prepnu na benzin a auto cuka nedrzi volnobech obcas to i chcipne,nevite co stim?
5.9.2016 10:20:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: octaviaDobrý den, v takových situacích je třeba v první řadě zkotrolovat zapalovací soustavu (svíčky - používáme s jednou elektrodou, kabely, zapalovací modul). Pokud je vše vpořádku závada se zjistí diagnostikou.
Přidat záznam