Diskuzní fórum LPG/CNG
2.9.2016 12:09:32
Jméno:
Jiří Předmět:
Landirenzo OmegasDobrý den, mám vozidlo OPEL Astra A-H, r.v. 2006, 1.6, 16V, najeto 148.500 km, 77 KW. Ve vozidle je namontováno zařízení Landirenzo Omegas/GI. Ráno, po celonočním stání venku, se nechce vozidlo přepnout z benzínového provozu na LPG. Po přepnutí, tedy po cca 3 - 5 minutách jízdy dojde k přepnutí, kdy však jedu s akcelerátorem na podlaze, na 3 rychlost. stupeň stěží 60Km/h a při odstavení plynu motor zhasne. Tato závada se projevuje u studeného motoru, po zahřátí, nebo v odpoledních, větších teplotách ovzduší problémy nejsou. Můžete mi prosím poradit co by mohlo být příčinou a kde najít v Olomouci a okolí kvalitní servis? Děkuji.
2.9.2016 13:50:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Landirenzo OmegasDobrý den, pro určení závady je potřeba diagnostikou zjistit co se děje se snímanými hodnotami v okamžiku výskytu závady. S ohledem na to jak uvádíte, že závada se po zahřátí neobjevuje, usuzoval bych nejspíše na závadu ve vyhřívání reduktoru nebo závadu v elektroinstalaci snímání teploty reduktoru.
1.9.2016 17:24:01
Jméno:
Jakub Předmět:
LPGDobrý den mám Octavii II 1.6MPI v plynu a mám tenhle problém někdy po přepnutí uvedu pár metrů někdy pár km a pak plyn vypadne a pipa a nejde zpět přepnout na LPG někdy je týden kdy to auto neudělá někdy to udělá při každé jízdě... Ale když to udělá nechám 20 minut odpočinout tak potom vše funguje jak má.. Nevíte někdo čím by to mohlo být?
2.9.2016 13:37:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPGDobrý den, zjistit nahodilou závadu je vždy obtížné pokud se zrovna nevyskytuje při provádění diagnostiky. V první řadě je potřeba provést diagnostiku LPG sytému a také vozidla, zda je závada zapsána v paměti řídící jednotky a dle toho postupovat. Příčin může být celá řada od závady v elektroinstalaci až po závadu v některém komponentu LPG systému.
30.8.2016 11:47:55
Jméno:
Martin Hubinka Předmět:
LPG Dobrý den,
auto mi na LPG přepne až při plně ohřátém motoru. Původně přepínalo při cca 40 stupních. Prosím o radu kde mám hledat závadu. Octavia 1.8 t 110 kw. Systém tartarini.
Děkuji Hubinka
31.8.2016 13:04:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Dobrý den, závada může být jak ve vyhřívání reduktoru, tak při snímání teploty. Pravou příčinu lze zjistit diagnostikou.
29.8.2016 13:55:41
Jméno:
Jirka Předmět:
LPG korekce - návaznost na dotaz 29.5.2014 9:34:53Navazuji na 29.5.2014 9:34:53 Jméno: Pavel Předmět: LPG korekce a Vaši odpověď 29.5.2014 13:45:32 Jméno: Ing. Procházka......Tankoval jsem dříve Shell Nitro + a teď tam mám obyčejný benzín. Takže by to mohlo být i tím oktanovým číslem. Pokud jsem dobře pochopil, tak to může fungovat i naopak. Pokud jedu na LPG, tak řídící jednotka benzínu neustále přebírá informace o bohatosti nebo chudosti směsi LPG. Pokud následně přepnu na benzín, tak si řídící jednotka na benzín začne dělat korekce podle toho, jak je poslední kilometry přijímala z LPG. Takže pokud třeba LPG mělo příliš chudou směs, tak řídící jednotka benzínu směs obohacuje a tím vlastně způsobuje, že se i jízda na benzín projevuje neschopností udržet volnoběžné otáčky. Všiml jsem si totiž, že po určité době jízdy cca 10 km na benzín problémy s držením volnoběžných otáček vymizí. A nebo vymizí, když ráno sednu do studeného auta a auto na benzín jede OK. Znamená to také, že můj problém spíše směřuje na špatné dávkování chudé/bohaté směsi na LPG, protože čím déle jedu na LPG tím více jsou nestabilní volnoběžné otáčky a tím déle trvá po přepnutí na benzín, aby si benzínová řj upravila korekce tak, aby vše fungovalo správně? Předem děkuji za zpětnou vazbu. Řeším tento problém již 2 měsíce a jsem z toho úplně nešťastný. Poprvé jsem přispíval do diskuze v červenci 2016 pod jménem dubes, takže moje problémy mohou možná vyřešit bezmoc mnoha lidí.
30.8.2016 7:37:51
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: LPG korekce - návaznost na dotaz 29.5.2014 9:34:53Dobrý den.
Vaše uvažování se směsí je vcelku správné. Nicméně si myslím, že ve vašem případě závada nebude jen v seřízení. Pokud je vše v pořádku a jedná se jen o horší seřízení pak po přepnutí je ŘJ schopna posunout směs během pár sekund. Doporučuji navštívit odbornou dílnu a zkontrolovat seřízení i vše ostatní.
26.8.2016 16:55:54
Jméno:
Pepa Předmět:
tankování:Prosím odborníky o odpověď, někteří řidiči při tankování kolébají s autem aby natankovali plnou, má to smysl? Přece nádrž nejde natankovat plnou. Děkuji za odpověď
29.8.2016 8:11:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: tankování:Dobrý den, LPG nádrž je osazena multiventilem, který je homologován a má mimo jiné tu funkci, že zajistí max. naplnění nádrže do 80% jejího objemu, tudíž pokud multiventil funguje správně, nelze natankovat plnou nádrž. Kolébáním auta se může multiventil rozhoupat a vlivem toho možná trochu více natankovat, ale nikdy ne plnou nádrž.
26.8.2016 12:14:01
Jméno:
Jirka Předmět:
Odezva/korekce vstřikovačůDobrý den, mám 3 dotazy. Vlastním Fabii 1,2 HTP 51 kW. LPG Magic 4, vstřikovače Magic Jet. Při testování vstřikovačů dva vykazovaly hodnotu cca 23,2 a třetí 25,1, což odpovídá korekci 7 %. Můj plynař mi tvrdí, že je to do korekce 25 % v pořádku. Software i tento vstřikovač vyhodnocuje jako OK. 3-válce jsou obecně hodně citlivé na jakékoliv anomálie. První dotaz: Může tato korekce způsobovat to, že při vyřazení jsou otáčky rychle dolů a někdy se motor zadrhne kolem 500 otáček a pak se chytí nebo někdy zdechne a při volnoběhu dochází ke kolísaní otáček a opět někdy motor zdechne. Druhá otázka: Mám namontovaný filtr plynné fáze Filtr plynné fáze 11-11 s výměnnou vložkou HL Propan tzn. 1 vstup a 1 výstup. Je tento filtr něčím výhodnější nebo horší oproti filtru s 1 vstupem a 3 výstupy? Třetí otázka: Přestože mám x-krát zkontrolované auto, tak mi občas vyskočí ikonka tlaku v pneumatikách společně s ESP. Pak následuje ikonka motoru s chybou směsi a přisávání vzduchu. Ani servis Škoda ani plynař nedokázali najít příčinu tohoto chování. Nenapadá Vás něco? Předem děkuji.
29.8.2016 9:07:52
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Odezva/korekce vstřikovačůDobrý den.
Protože Magic není naše zařízení, nevím přesně, co znamenají čísla, které tu píšete. Obecně LPG je třeba seřídit tak, aby se korekce co nejblíže podobali těm benzínovým. Nedokáži posoudit, zda to způsobuje zhasínání motoru. K druhému dotazu myslím, že je v podstatě jedno, který z filtrů použijete, není ve funkci žádný rozdíl. Protože jak jste již konstatoval, že tříválce jsou citlivé, tak je možné, že v nějakým režimu je skutečně hůř seřízená směs. Proto se může občas rozsvěcovat kontrolka diagnostiky motoru. Nedokáži na dálku posoudit, jestli ESP má s touto závadou něco spojeného. Je nutná důkladná diagnostika.
22.8.2016 12:49:38
Jméno:
Mikunda Předmět:
Chybějící olej v motoruDobrý den,
mám na Vás dotaz má 3 roky starý vůz Citroen C4, benzin 1,4, výkon 70 kW, při koupi byl i namontován pohon na LPG. Jezdim na servisní prohlídku po ujetí 20 000 km, benzinový motor používám jen při startu jinak jezdim jen na LPG. Po ujetí cca 10 000 km musím dolívat motorový olej SAE 5W-30 ? Nikde nic nekape a ani neteče z motoru. Proč chybí olej? Kde je chyba. LPG chodím kontrolovat 1x do roka. Mám ujeto celkem jen 108 000 km. Děkuji za odpověď.
22.8.2016 14:18:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chybějící olej v motoruDobrý den, každý motor (ať už je poháněn naftou, benzínem nebo LPG) spotřebovává při provozu více či méně oleje v závislosti na jeho stavu. Spotřebu oleje způsobují následující příčiny: 1) zvýšené opotřebení součástí pístů, 2) ztráta pohyblivosti stíracích kroužků, 3) prosakování kolem ventilových dříků, 4) vadné odvětrání klikové skříně, 5) průnik oleje do chladící soustavy. Ve výčtu neuvádím únik oleje, když uvádíte, že z motoru nic neteče a protože váš motor nemá turbo není také uveden únik přes turbo.
18.8.2016 7:32:31
Jméno:
Miroslav Předmět:
Vadný katalyzátorDobrý den
Hyundai 1.2 57 kw,2012,nejeto 107 000 km,plyn BRC rosvítila se kontrolka motoru. Ve značkovém servisu zjištěná závada vadný katalyzátor. Katalyzátor na I20 stojí 39 500Kč. naprostý šok. Je možné,že katalyzátor byl zničen provozem na plyn. Děkuji Mirek
18.8.2016 10:51:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vadný katalyzátorDobrý den, pro dlouhodobý spolehlivý provoz vozidla přestavěného na LPG a u vozidel Hyundai zvláště, je důležité dodržovat servisní intervaly předepsané výrobcem zejména kontrola a seřízení vůlí ventilů a seřízení bohatosti směsi LPG dle korekcí v celém rozsahu otáček. Byť jsou vozidla vyráběna sériově, musí se po přestavbě na LPG každé vozidlo individuálně seřídit a to znovu opakuji v celém rozsahu otáček. Při pravidelných servisních prohlídkách by měl, mimo jiné, servisní technik zkontrolovat nastavení LPG a případně provést úpravu podle korekcí. Opomenutí těchto zásad ať už majitelem vozidla nebo servisem může vést k poškození motoru.
17.8.2016 1:45:54
Jméno:
Petr Předmět:
na plyn, motor zhasínámám Mitsubishi Outlander a namontovaný plyn od eGAS s vstřikovací lištou Matrix, všechno bylo OK, prvně to začalo, že mi za jízdy začal motor škubat a poté zhasnul, musel jsem jej přepnout na benzín a potom jel, teď když motor přepne na plyn, po chvilce zhasne (nepřepne ani zpět na benzín) a na plyn nejde ani nastartovat, musím plyn vypnout a nastartovat na benzín, na benzín je vše ok, ale opětovně přepnu na plyn, motor opět běží chvíli a poté zhasne. Byl jsem v servise, tam na egas neměli diagnostiku, po prohlídce, mě bylo řečeno, že plyn jde až po vstřikovací lištu, že závada bude v map senzoru a nebo v řídící jednotce, můžete mi Váš názor na problém. Děkuji předem
17.8.2016 15:07:52
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: na plyn, motor zhasínáDobrý den.
Na E-GAS bohužel také nemáme interface a bez diagnostiky nelze říci, co by mohlo způsobovat potíže vašeho vozidla. Pokud byste se u nás zastavil, pokusili bychom z diagnostikovat závadu i bez kabelu.
13.8.2016 21:33:36
Jméno:
marie Předmět:
propadla platnostAhoj mám renault scenic r.v.2003 a mám propadlou platnost lpg nádrže ale problém je ten že nádrž je skoro plná. Je nějaký jiný.způsob vyprázdnění než vyjezdit ?
15.8.2016 14:38:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: propadla platnostDobrý den, vyprázdnění nádrže se provádí vypuštěním do volného prostoru s přihlédnutím ke specifickým vlastnostem LPG. Doporučuji svěřit odborné firmě.
11.8.2016 16:20:25
Jméno:
Jiří Předmět:
Pípání po vypnutí motorudobrý den,u vozu Kia Picanto mě teď po vypnutí motoru po jízdě na LPG 3x pípne přepínač.Jedná se o systém Tartarini.Děkuji za odpověď.
15.8.2016 14:36:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Pípání po vypnutí motoruDobrý den, jedná se o připominku servisního intervalu LPG systému. Navštivte odborný LPG servis.
11.8.2016 1:58:40
Jméno:
jindrich Předmět:
lpgLpg je od brc
11.8.2016 1:57:35
Jméno:
jindrich Předmět:
lpgZdravim mam dotaz . Vw golf 4 1.6 16v 77kw . Da se nejak ladit vstriky plynu nebo navisit vykon v nisich otackach .je auto lenive spatne zvlada kopce . Je po go motoru .da se stim neco delat?
15.8.2016 14:53:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpgDobrý den, po GO motoru je třeba provést kontrolu nastavení LPG systému, případně provést potřebné seřízení. Též bych zkontroloval, zda byly po GO zapojeny správně zpět všechny komponenty.
10.8.2016 21:17:07
Jméno:
Martin Předmět:
vada LPGmám v aute peugeot partner 1997 1.4i motor KFX namontován systém landirenzo omegas,dlouho vše fungovalo, v posledním roce ale stále vyhazovala RJ benzinu chybu : trvalá závada autoadaptace regulace bohatosti směsi - horní doraz, byl jsem nekolikrát v servise XX, ale nedokázou závadu odstranit, na benzín jede auto bezvadne a ani po nekolika tisíich km se neobjeví závada v RJ motoru, pri jizde na LPG se závada objeví cca po 200 km a jakmile se závada v RJ objeví tak motor má jiný zvuk je liny, vice se zahriva, lehce cuka při rozjezdu a řazení (pak je problém na benzin i LPG-motor jede dobře az vymazu chyby , vyměnili proto vstřiky landirenzo za nové a situace se nezměnila ani po několikátém nastavení..dokážete toto opravit, nastavit, zjistit příčinu proč si nesedne mapa LPG s mapou benzínu?
15.8.2016 15:34:09
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: vada LPGDobrý den.
Nedokáži vám s jistotou říci, zda na závadu přijdeme nebo ne. Zatím jsme vždy na závadu přišli je to věc času a peněz. Můžeme se pokusit vám pomoct. Objednejte se na telefonu 602420268.
3.8.2016 17:50:20
Jméno:
Mája Předmět:
Porucha CNGDěkuji za radu. To znamená vyměnit celou řídící jednotku? Nebo to muže být v pojistce? A nevíte prosím,jestli jde udělat technická bez toho,aniž by fungovalo CNG?
4.8.2016 12:15:15
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Porucha CNGBohužel vám nedokáži říci, co máte vyměnit, dokud se neprovede řádná diagnostika. Protože základem opravy je diagnostika. Bohužel podle platných předpisů je nutné měřit emise jak na benzín, tak na plyn. Tudíž bez funkčního CNG vám těžko někdo dá emise. Bude nutná nejdříve oprava CNG a potom STK.
Přidat záznam