Diskuzní fórum LPG/CNG
8.2.2016 20:41:31
Jméno:
kamil Předmět:
malý objem toroidní nádržeDobrý den, mám Hyundai i30, 1.6, s LPG. Pravidelně vyjíždím toroidní nádrž o objemu 52l do prázdna. Při tankování do plna jsem se nikdy nedostal nad 35 litrů. Slyšel jsem teorii o postupném snižování kapacity. Nyní je s LPG najeto 200 tis. km. Je možné nějaké srážení vody uvnitř toroidní nádrže? nebo co může být příčinou této malé kapacity nádrže? děkuji Kamil
9.2.2016 7:45:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: malý objem toroidní nádržeDobrý den, v nádrži je osazen multiventil, který zajišťuje plnění nádrže max. na 80% jejího objemu. Tedy do nádrže 52 l by mělo jít natankovat cca 42 l. Pokud se natankuje jen 35 l pravděpodobně půjde o závadu multiventilu. Proto že také měníme nádrže po skončení jejich životnosti (10 let od data výroby) ze zkušenosti vím, že žádná voda ve vyměňovaných nádržích není.
8.2.2016 18:37:20
Jméno:
Jozef Předmět:
Riadiaca jednotka LPGDobrý deň ..chcel by som vás poprosiť o radu pretože som už zúfalý ...mám audi a6 2.0 20 V kód motoru alt ...pred pár mesiacmi mi auto na plyn začalo ísť na tri valce no a teraz mi už ide aj na benzín na troch valcoch ...po rozobrati řídící jednotky LPG som zjistil ze bola zatecena tak chcem vediet či je to přepojene s benzinom a vstrekovacmi pretože tu v servise mi tvrdia ze mozem mat strhnute kruzky na ventilech a oprava je 15 tis.tak by som sa rád uistil či to nemoze byť riadiacou jednotkou do ktorej sa dostala voda....dakujem vopred za odpověď dúfam že slovencina nebude problém ...
9.2.2016 9:05:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Riadiaca jednotka LPGDobrý den, při montáži LPG řídí odpojování benzínových vstřikovačů plynová řídící jednotka. Vlivem vniknutí vody do plynové řídící jednotky mohlo dojít k jejímu poškození. Pro přesné zjištění závady je však potřeba provést diagnostiku LPG systému i vozidla případně zkontrolovat tlaky jednotlivých válců pro potvrzení poškození ventilů.
8.2.2016 10:14:41
Jméno:
RETECO Předmět:
FORD MONDEO S MOTOREM SCIDobrý den, prosím o doporučení systému pro Ford Mondeo 1,8 SCI, kód motoru CFBA1 r.v. 2003.
-Je možno použít zařízení se vstřikem kapalného LPG?
- Jaké je procento spotřeby benzínu u systému s přívstřikem benzínu?
Díky Jiří Vašíček
9.2.2016 7:30:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FORD MONDEO S MOTOREM SCIDobrý den, u motorů s přímým vstřikováním výrobci dodávají sady na přestavbu ve vazbě na výrobce vozidla, výkon motoru a kód motoru. Naši dodavatelé bohužel pro tento motor sadu nemají.
7.2.2016 8:05:05
Jméno:
FRANTISEK Předmět:
TOYOTA VERSODobrý den,mám toyotu verso 1,6 Valvematic kod motoru 1ZR FAE, je tento motor vhodný na prestavbu na LPG,ak áno aký system je najvhodnejší a ako je to s jeho spoľahlivosťou pri prevádzke ne LPG, poprípade aké opatrenia treba urobiť aby to bolo ok, myslim tým priestrel benzínu poprípade dokazovanie.dakujem
8.2.2016 8:11:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: TOYOTA VERSODobrý den, motor 1ZR FAE o výkonu 97 kW, lze přestavět na LPG. U motorů Toyota používáme ochranu ventilů. U tohoto motoru lze použít systém přístřiku benzínu nebo systém elektronického dávkování aditiva. Nabídku vhodných systému na přestavbu Vám zasílám mailem.
3.2.2016 6:17:41
Jméno:
Jirka Předmět:
Cena prestavbyDobry den,je vhodna prestavba na lpg do vozidla ford maverick 3.0 24V 6V ,kolik by cca stala a jestli je tam nutne primazavani,dekuji.Jirka
3.2.2016 9:21:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Cena prestavbyDobrý den, několik takovýchto vozidel se již přestavělo a jezdí bez problémů. Při přestavbě doporučuji použít některý ze způsobů ochrany ventilů. Naši cenovou nabídku jsem Vám poslal mailem.
1.2.2016 0:47:20
Jméno:
Koblížek Miloš Předmět:
Dotaz Dobrý den, mám Opel Meriva A, r.v. 2009 s motorem 1.6 16V typ Z16XEP 77kW. Plyn jsem nechal namontovat asi ve 20000km s podtlakovým dávkováním aditiva. Nyní má auto najeto 105000km a totálně dojezdilo - zaklepané ventily (dva prasklé až do 1/3 průměru). Chtěl bych se zeptat, jestli je tento motor tak nachylný na zaklepávání ventilů, neboť v servisu, kde mi hlavu opravovali řekli, že to co ušetřím na plynu vůči benzínu, dám do opravy motoru. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli by pomohl elektronický systém dávkování aditiva Elektronic Valve Protector Klasic kit 12. Děkuji Koblížek
1.2.2016 8:11:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz Dobrý den, u vozidel přestavěných na LPG velice záleží a precizním seřízení směsi paliva. Pokud je směs LPG chudá hoří výrazně vyššími teplotami nežli benzín. V dlouhodobém provozu v režimu chudé směsi může dojít k poškození ventilů. Co se podtlakového dávkování aditiva týče toto funguje dobře v nižších otáčkách, kdy je dostatečný podtlak v sacím potrubí. Pokud bylo vozidlo dlouhodobě provozováno v režimu vyšších otáček (nad cca 2800 t/min) nemusela být ochrana ventilů dostatečná. Základem dlouhodobého spolehlivého fungování po přestavbě na LPG je správné seřízení dávkování směsi LPG ve všech jízdních režimech. Vámi uvedený Elektronický systém dávkování aditiva s dávkováním před plynové vstřikovače je vhodný –dávkuje aditivum v závislosti na zatížení motoru v celém rozsahu otáček. Předpokladem jeh správného fungování je dodržení všech zásad při jeho instalaci. Tyto motory přestavěné na LPG v různých modelech (Zafira, Atra, Meriva) nám jezdí bez problémů.
29.1.2016 22:30:06
Jméno:
Jaroslav Předmět:
Superb 3,6Dobrý den, mám s Fordem Galaxy 2,3 najeto 300tis.km na LPG bez větších problémů, ale nastal čas na výměnu. Jsem ale zrazován od přestaveb současných přímovstřikovych motorů. Údajně se vstřikovače dožívají max. 50tis.km. Prosím o info, jaké máte zkušenosti s provozem na LPG u vozu Superb 3,6. Děkuji velice za Vaše poznatky.
1.2.2016 14:36:07
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Superb 3,6Dobrý den.
Problematika přímého vstřikování je nám známá a na LPG jsme přestavěli již celou řadu přímovstřikových vozidel, mezi nimi i Škoda superb 3,6. Některé z vozidel mají najeto i 200 000km s originál benzínovými vstřikovači. Z toho usuzuji, že problémy se vstřikovači, které jsou známé, nemají nic společného s provozem na LPG. Pro více informací nás kontaktujte telefonicky.
26.1.2016 18:07:53
Jméno:
LIbor K. Předmět:
domazáváni Dobrý den. Chtel bych zeptat. Mam kiu ceed na lpg a zda se mi ze nejak min maze domazavani. Jakym zpusobem se da zvysit kapani. Musim, prijed k vam do servisu nebo si to muzu seridit sam a jakym zpusobem. Dekuji
27.1.2016 10:42:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: domazáváni Dobrý den, správné seřízení u mechanického podtlakového systému je jedna kapka za 6-8 vteřin. Nastavení se provádí ve volnoběhu šroubkem na nádobce pro aditivum. Pokud máte elektronický systém dávkování aditiva zde se dávkování v závislosti na obsahu motoru programuje prostřednictvím PC.
26.1.2016 15:02:15
Jméno:
Marek Předmět:
Nastavenie vstrekovacov valtek Dobry den chcem sa spýtať čím navstavim strekovace valtek videl som ze to navstavoval nejakým budikom a púšťal do toho prúd z baterky chcem sa opýtať jaky to bol budík vedel by som si to aj sám navstavit.
27.1.2016 10:22:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nastavenie vstrekovacov valtek Dobrý den, pro seřizování vstřikovačů se používá úchylkoměr. Seřízení vstřikovačů bych nechal na odborné firmě neboť ta zná hodnoty potřebné pro správné nastavení.
25.1.2016 9:49:22
Jméno:
Jakub Předmět:
Passat 3.2 fsiDobry den chtel bych se zeptat kdyz bude mit motor 3.2 fsi lpg v jakem pomeru se vztrikuje benzin/lpg? Dekuji
25.1.2016 14:27:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Passat 3.2 fsiDobrý den, poměr vstřikovaného benzínu se může lišit v závislosti na zatížení (otáčkách motoru) a může se lišit i u jednotlivých výrobců LPG zařízení. Obecně se u motorů VW podíl benzínu pohybuje mezi 10-20 % z celkově spotřebovaných pohonných hmot v závislosti na kódu motoru a firmware benzínové řídící jednotky.
24.1.2016 21:50:33
Jméno:
Zdeněk Předmět:
Toyota YarisDobrý den. Vlastním Toyotu Yaris 1,0 r.v. 1999. Před třemi lety jsem si nechal auto předělat na LPG, systém elpigaz comfort + podtlakové přimazávání ventilů. Při montáži jsem měl najeto 100 tis km. Na LPG jsem najel 60 tis km pratkticky bez problémů a nyní se mi při jízdě rozsvítila kontrolka motoru a auto jelo na tři válce i na benzín. Vyzkoušel jsem co se dalo a konečný verdikt ztráta tlaku na 4-tém válci. S největší praděpodobnośtí výfukové ventily. O problémech s ventily při přestavbě na LPG jsem věděl, jen jsem myslel že najedu o něco více kilometrů. Chtěl jsem se zeptat jestli jste se s tímto problémem u tohoto auta setkali a kde bych měl hledat chybu a možná vylepšení ochrany motoru.
Přimazávání ventilů mám nastaveno na jednu kapku co 5-6 sekund ale někde na internetu jsem se dočetl, že tyto motory při vyšší zátěži nemají podtlak, tak vlastně nepřimazávají a jelikož je čtvrtý válec "nejdál" tak to odnese nejdříve.
Nejlevnější a hlavně nejrychlejší opravou byla pro mě výměna celého motoru a ten starý se teprve chystám rozebrat a zjisit co se stalo. Auto mám od novoty s pravidelným servisem tak si myslím, že je na vině přestavba na lpg (i když je pravdou, že je to 17 let staré auto).
Děkuji za radu a i přes tyto problémy jsem fandou LPG.
25.1.2016 14:20:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Toyota YarisDobrý den, jsou známy i případy, kdy došlo k poškození ventilů u vozidel, provozovaných jen na benzín, nicméně u vozidel přestavěných na LPG může dojít k poškození ventilů, když je směs LPG chudá neboť u chudé směsi dochází k výraznému nárůstu teploty hoření. Je též známo, že ve vyšší zátěži (vyšších otáčkách) při otevřené škrtící klapce klesá podtlak v sacím potrubí a tudíž použití podtlakového systému u vozidel s maloobjemovými motory, které využívají vyšší pásma otáček, nemusí být nejvhodnější. Základem bezproblémového provozu vozidla přestavěného na LPG je v první řadě správné seřízení dávkování LPG v celém rozsahu otáček a výkonu a dále zvolit správný systém ochrany ventilů s ohledem na provozní podmínky vozidla.
24.1.2016 11:00:49
Jméno:
krizanova jana Předmět:
prepnutie na lpgDobry Den! mam skodu octaviu 1,8 turbo v nej mam namontovany BRC lpg! Pri prepnuti na plyn motor vypne a pri novom startovani pri vacsich otackach nevypne ale trasie sa motor a po chvily uz ide normalne! Boli menene vsetky filtre pred 2 dnami! dakujem
25.1.2016 7:57:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: prepnutie na lpgDobrý den, příčin může být celá řada a bez provedené diagnostiky bych jen hádal. Pro odstranění závady proto navštivte odborný servis, kde Váš systém opraví.
23.1.2016 13:36:29
Jméno:
Jana Cholevová Předmět:
dotazDobrý den mám citoen picasso na lpg a ted ve velkých mrazech mi auto i v kopci nabere otáčky a musím brzdit při podřazení řve jako bych auto tůrovala a nesnižuje rychlost je to hodně nepříjemné a stává se to jen ráno odpoledne se mi to ještě nestalo.
Nevíte čím by to mohlo být?
25.1.2016 7:53:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotazDobrý den, pokud se jedná o starší typ vozidla, kdy od plynového pedálu vede lanko, mohla by být závada právě v zamrzlém lanku. V takovém případě doporučuji lanko zkontrolovat a případně vyměnit. Pokud i po té závada přetrvává, doporučuji navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu odstraní.
20.1.2016 20:12:20
Jméno:
Honza M. Předmět:
Po ohřátí motoru nechce přepnout na LPGDobrý den, dnes ráno jsem vyjel se svým vozem (Renault Fluence 1.6) po ohřátí LPG systému cca po 3 KM se automaticky přeplo z benzínu na LPG ale zařízení se chovalo jako by v nádrži nebyl plyn, ( v nádrži plyn byl, ujel jsem jen 60KM od plné). Přepínač pípal a blikal a na LPG nepřepnul, po chvíli na něm úplně zhasly všechny ledky a spálila se pojistka. Pojistku jsem vyměnil a v okamžiku kdy mělo dojít k přepnutí na LPG se zase spálila. Nevité v čem by mohl být problém? Jedná se o systém OMVL, byl instalován v dubnu 2015, mám ho již na 3. voze a dosud jsem se s tímto problémem nesetkal. Děkuji za odpoěď.
21.1.2016 7:53:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Po ohřátí motoru nechce přepnout na LPGDobrý den, bohužel takto na dálku je velice těžké Vám dát radu pro odstranění závady. V případě že praská pojistka, bude závada v elektroinstalaci plynového systému nebo v některém elektrickém komponentů LPG soupravy. Doporučuji navštívit odborný servis, kde Váš systém opraví.
19.1.2016 8:19:49
Jméno:
Jaroslav Předmět:
Při přepnutí na LPG chvilková ztráta výkonuDobrý den, mám Fiat GP 1,4 8V s instalovaným systémem STAG 4. Prvních cca 25 000 km po instalaci vše bez problémů. Pak se, ale při přepínání chladného nebo studeného motoru do provozu na LPG začala dostavovat cca 2 až 5 vteřinová díra v tahu motoru (s klesající teplotou je prodleva delší). Pokud dojde k přepnutí z volnoběhu nebo při nízké rychlosti motor dokonce zhasne (několikrát jsem již kvůli tomu zůstal v křižovatce) Pokud je motor zahřátý nebo když je velké horko proběhne přepnutí hladce. 3x již v servisu, ale bez znatelného zlepšení. Prosím nenapadá Vás co s tím? Děkuji
19.1.2016 12:56:46
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Při přepnutí na LPG chvilková ztráta výkonuDobrý den.
Je skutečně těžké zhodnotit, v čem by mohla být závada. Dle mého názoru by mohl být problém ve vstřikovačích. Setkali jsme se se znečištěnými vstřikovači, které se zastudena nechtějí otvírat.
Přidat záznam