Diskuzní fórum LPG/CNG
23.10.2015 20:39:50
Jméno:
Milan.h Předmět:
Dotaz opelDobry den, mam dotaz na opela astru g x14xe mam zavadu na volnobeh mi zahraty auto zhasne a pak nelze klidne deset minut nastartovat vcera mi auto zhaslo za jizdy na dalnici a za vterinu opet chytlo na diagnostice nebyl nalezen zadny problem mam system BRC sq24 montovany 5/2012 najeto 124tis. bez problemu kazdych 20tis. filtry.Nemate zkusenost s podobnou zavadou moc dekuji za jakoukoliv radu.
26.10.2015 7:42:22
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Dotaz opelDobrý den.
Nelze takhle jednoznačně určit závadu. Pokud auto po zhasnutí nelze nastartovat, tak si myslím, že bude vadný nějaký ze vstřikovačů. Směs při volnoběhu tak zbohatne, že vozidlo nedokáže spálit všechen plyn a zhasne. Kvůli zbylému plynu v sacím potrubí nejde vozidlo nastartovat. Vozidlo je třeba podrobit důkladné kontrole celého plynového zařízení.
23.10.2015 9:18:46
Jméno:
Turbosaur Předmět:
PelmelZkus to spíš tady tam ti poradí spíš. http://www.srovnator.cz/povinne-ruceni/
23.10.2015 9:16:29
Jméno:
Jiří Kaštan Předmět:
lpg na parkovištiU nás v okolí máme obchodní dům kde je parkoviště. Jenže je tam cedule, že se tam nesmí s CNG. Chtěl bych se zeptat proč tomu tak je. Pokud bych tam způsobil nějakou škodu, vztahovalo by se na to <a href="http://www.povinne-ruceni.com/" style="color:black !important; text-decoration: none !important;">povinné ručení</a>? Na netu se mi nepodařilo vyčíst zda se na to vztahují výluky. Jde mi o to, že to je jediné parkoviště v okolí na dvě hodiny zdarma a všude jinde bych ho musel platit. Je za to nějaká pokuta? Pozná se to? Díky za každou radu.
23.10.2015 12:52:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg na parkovištiDobrý den, požární předpisy stanovují podmínky vjezdu vozidel s plynovými pohony do objektů. Pokud je u vjezdu do objektu zákaz vjezdu vozidel s CNG, nezbývá než tento zákaz respektovat. Ohledně otázky pojistného plnění kontaktujte prosím Vaši pojišťovnu.
18.10.2015 10:12:29
Jméno:
Josef Zima Předmět:
BRC vs STAGDobry den,
rad bych se zeptal jaky je rozdil v techto dvou systemech v cene dilu, spolehlivosti a technice? Mam zajem o sekvencni vstrikovani do Fiat Stilo 1.6 nebo Ford Focus 1.6 74kw ZETEC, ktery bych si rad poridil. Dekuji. J.Zima
19.10.2015 12:42:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: BRC vs STAGDobrý den, ve vozidlech, které uvažujete koupit bude fungovat dobře jakýkoliv sekvenční systém. Naše firma je zástupcem pro polské systémy STAG a italské systémy Zavoli. Systém Zavoli používá stejnou elektroniku jako systém BRC a je za příznivější cenu. U vozu Ford Focus doporučujeme použít některý ze systémů ochrany ventilů viz. http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . O kvalitě systémů STAG svědčí i to že na polském trhu, kde jsou zastoupeny i systémy BRC, Landi Renzo, LOVATO a další zaujímají systémy STAG více jak 50 %. Vhodný LPG systém, případně systém ochrany ventilů, Vám s ohledem na Vaše potřeby a finanční možnosti doporučíme na tel: 602420268.
15.10.2015 9:16:42
Jméno:
Václav - Brno Předmět:
Škoda Octavia 1,6Dobrý den, vlastním Octavii 1,6 75KW. Chtěl bych ji namontovat na plyn. (LPG, CNG?)
Jaký systém doporučujete?
Můžete mi prosím doporučit nějakou montážní dílnu v Brně? Máte zde nějakou pobočku?
Děkuji Václav Patočka
15.10.2015 10:56:48
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Škoda Octavia 1,6Dobrý den, tento motor lze přestavět jak na LPG tak i na CNG. V případě přestavby na CNG je třeba počítat s tím, že přestavba bude dražší a válcovou nádrž (nádrže) budete mít v zavazadlovém prostoru. Bližší informace o rozdílech mezi LPG a CNG naleznete na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/proc-lpg-cng/ . Pro přestavbu doporučuji použít systém STAG nebo systém ZAVOLI. Jsme akreditovaní zástupci výrobců těchto systémů pro ČR. Přestavbu Octavie 1,6 si můžete prohlédnout na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-monta zi/skoda/montaz-skoda-octavia-1-6-1/ . V Brně Vám mohu doporučit našeho partnera Auto Unger s.r.o. , Podruhova 5, Brno – Líšeň.
15.10.2015 9:02:56
Jméno:
Dragoun J Předmět:
záměna Valtek T30 za T34Dobrý den, mám první Octavii 2.0 MPi s motorem AQY a LPG STAG 4 (bez plus, eco, box) se vstřikovači Valtek T30 s odporem 3ohm. Bohužel jeden vstřikovač přestal pracovat. Je možná výměna za vstřikovače Valtek T34 s odporem 2.5 ohm?
Taky jsem našel na internetu membránové vstřikovače STEFANELLI 3ohm. Je to dobrá volba nebo si mám nechat namontovat původní T30?
Děkuji za odpověď.
15.10.2015 11:30:59
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: záměna Valtek T30 za T34Dobrý den.
Pokud vaše vstřikovače přestali fungovat tak je lze bez problémů vyměnit za Valtek T34, ale samozřejmě je třeba je přepnout v softwaru jednotky. Valtek T34 jsou sice přesnější, ale náchylnější na nečistotu. Pokud byste je zvolil, doporučuji namontovat lepší polyesterový filtr. Membránoví vstřikovače STEFANELI v nabídce STAGA 4 nejsou. Mimochodem Valteky T30 jdou bez problémů z repasovat za poloviční peníze a vůbec nemusíte kupovat celou vstřikovací lištu novou.
14.10.2015 1:24:15
Jméno:
Vašek Předmět:
RE: startování za studenaAhoj, měl jsem podobný problém, na vině byla netěsná membrána reduktoru, která při startu pouštěla podtlakovou hadičkou do motoru spolu s benzínem i plyn, což dělá ty dlouhý starty. Pokud se dojede na benzín, tak se stihne i většina plynu z reduktoru odsát, takže pak to chytá líp. Samozřejmě může být i špatně nastavená plynová mapa, ale vyzkoušet těsnost membrány trvá v lpg servisu pár vteřin
14.10.2015 7:31:23
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: RE: startování za studenaDobrý den.
Ano závada s membránou se občas objeví, ale daleko častější je na vině špatné seřízeni. Pokud profukuje membrána do podtlaku, většinou se projeví tato závada i za jízdy na LPG (nepravidelný volnoběh, pocukávání při rozjíždění atd.).
13.10.2015 19:59:37
Jméno:
peter Předmět:
Startovanie za studena Dobry den
Mam octaviu 1.8T s LPG BRC sequent 24.
Mam problem so startovanim ked je motor studeny - motor toci toci tak 10-15 seknut a naskoci az ked pridavam plyn.
Toto sa deje ked jazdim na plyn, odstavim auto a rano mam vzdy takyto problem. Skusal som vsak jazdit na benzin a ked potom odstavim auto rano nastartuje na prve pretocenie.
Stretol sa niekto s niecim podobnym ? Podla mna ostanu v benzinovej ECU zapisane nizke hodnoty pre vstreky. Da sa to v LPG ECU nejako zmenit ? Dakujem
14.10.2015 7:29:11
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Startovanie za studena Dobrý den.
Myslím si, že vaše vozidlo je třeba do seřídit. Škoda Octávia 1,8T je citlivá na seřízení. Špatná směs v LPG zapříčiní odjetí dlouhodobých adaptačních hodnot a potom vozidlo startuje ve špatné směsi. Postup k odstranění závady: Smazat adaptační hodnoty a pak důkladně seřídit bohatost směs v LPG.
13.10.2015 19:39:27
Jméno:
Milan Předmět:
závadaDobrý den,
mám dacia logan 1.4 mpi na lpg . systém renzo landi .
auto je po generálce hlavy a výměně rozvod.řemenu cívky kabelů a svíček.
když jedu na benzín(bez přepnutí na plyn),tak auto jede normálně.
v momentě přepnutí na LPG začne blikat kontrolka emisí a auto přestane táhnout.
už nevím co s tím
diagnostika neukázala vůbec nic
vstřiky jsou prý v pořádku.
14.10.2015 7:27:37
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: závadaDobrý den.
Pokud je vše co jste vyjmenoval v pořádku, pak může být závada jen v seřízen. Takhle na dálku je bez bližší diagnostiky hodně těžké poradit kde hledat závadu.
13.10.2015 12:45:52
Jméno:
Zdeněk Předmět:
LPG LovatoPři dojetí plynu na rezervu červená bliká,se přepnutí plynu na benzin provede automaticky sám, nebo musím přepnut já.
13.10.2015 13:59:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG LovatoDobrý den, pokud Vám dojde LPG v nádrži ozve se zvukový signál a LPG systém přepne automaticky do benzínu.
13.10.2015 5:55:40
Jméno:
Zdeněk Předmět:
lpg pípání Po naplnění lpg se stává po určité době přepínač signalizuje není plyn . Poslední dobou mi za jízdy pětkrát pipá signál s opakováním co 2-5 minut.
13.10.2015 7:51:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg pípání Dobrý den, zvuková signalizace znamená závadu LPG systému. Správně fungující LPG systém by měl po zvukovém signálu přepnout na benzín bez opakování signálu. Pro odstranění tohoto stavu bude nutné navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku Vašeho LPG systému a závadu odstraní.
11.10.2015 22:34:58
Jméno:
Jan Předmět:
BMW E91 325i r.2006 automatická převodovka, 160tkmDobrý den. Prosím o zodpovězení dotazů v případě, že je možno tento vůz přestavět, resp. jestli jste jej již přestavovali:
1. Jaký systém montujete, jak dlouho přestavba trvá?
2. Cena přestavby?
3. Je potřeba přimazávání jako u motorů TSi apod?
4. Jaká je z Vaší zkušenosti spotřeba LPG u tohoto motoru?
5. Případná problematika u této motorizace?
6. Velikosti nádrží (toroid, válec, jiné?)?
Moc děkuji za odpovědi.
Hezký den
Jan, Cheb
13.10.2015 7:42:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: BMW E91 325i r.2006 automatická převodovka, 160tkmDobrý den,
tento vůz lze přestavět na pohon LPG.
ad 1. Montujeme polský systém STAG a italský systém ZAVOLI
ad 2. Základní cenu můžete nalézt na našich stránkách. U konkrétní přestavby se cena může lišit v závislosti na individuálních požadavcích zákazníka. Cenu Vám sdělím telefonicky.
ad 3. Aplikace ochrany ventilů není u tohoto motoru potřeba.
ad 4. Spotřeba je v závislosti na stylu jízdy o cca do 15% vyšší než na benzín.
ad 5. Jedná se o standardní přestavbu.
ad 6. Toroid 53 l, válec – velikost se volí dle rozměrů kufru a požadavků zákazníka.
10.10.2015 19:54:23
Jméno:
Jarda Předmět:
Zkušenosti se značkou LovatoDobrý den, Chtěl bych se zeptat, jestli máte nějaké zkušenosti se značkou LOVATO? Již po třetí mi za poslední rok měnili reduktor a jsem celkem již z této značky zklamaný. Nastávají, tam nějaké problémy s jadýrkama mi vždy řeknou. Byla by možná nějaká rada? Nebo výměna za jinačí značku?
13.10.2015 7:40:05
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Zkušenosti se značkou LovatoDobrý den.
Setkali jsme se s problémem, kdy se nečistoty napekli na jádro plynového ventilu je to docela častá závada. Samozřejmě se dá použít reduktor od jiného výrobce, kde se tato závada nevyskytuje.
10.10.2015 17:01:16
Jméno:
Martin Předmět:
Přepnutí z benzínu na LPGDobrý den.
Mám OPEL ASTRA F CARAVAN a v něm zařízení LPG-TOMASETTO-BINGO M. Zařízení funguje bez problému 4.roky.Minulý týden jsem se posouval v koloně 3.5h.- 8km. Druhý den ráno po ujetí cca 3.km jsem jako obvykle přepnul na LPG a motor zhasnul. Zajel jsem do servisu a tam mi řekly že to bylo celé roštelované.Cestou domu jsem to přepínal a vše Ok.Druhý den ráno opětně po ujetí cca 2.km jsem přepl na LPG a motor zhasnul. Opětně do servisu a tam to přepínalo tak jak má.Diagnostika nic neukázala.Mechanik říkal že poslední možnost kde může být příčina je servořízení směsi komplet. Vytáhnul ho a nějak to přemostil s tím že to máme pár dnů zkoušet jestli to pojede. Odkaz: http://www.lpgprofi.cz/product/lambda-tronic/servo rizeni-smesi-komplet-/937 Auto zatím jezdí bez problému. Může to být ta závada.Předem děkuji za odpověď.
13.10.2015 8:36:57
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Přepnutí z benzínu na LPGDobrý den.
Tento systém je řízen podle lambda sondy, takže sonda musí být v naprostém pořádku, aby správně pracoval servomotororek na bohatost směsi. Pokud mechanik diagnostikoval, že je to v motůrku i ten je jako náhradní díl.
9.10.2015 19:25:25
Jméno:
Nejede LPG Předmět:
MichalDobrý den,
Mám BRC Eco Junior a Elegant 52 přepínač. Několikrát se mi stalo, že po přepnutí na LPG nesvítílo zeleně, ale po chvilce se to přeplo, nyní už nikoliv. Takže mi jede auto i v poloze LPG.
Čím to může být? Lze obecně udělat výčet možných závad?
Zkoušel jsem projít všechny dráty a konektory, ale nic.
Je to spíše závada BRC elektroniky nebo nějaké špatný signál z čidla?
Kde nejčastěji nefungují spoje? Třeba zemnění?
Díky. Felicia 1,3 MPi 1999.
13.10.2015 7:44:25
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: MichalDobrý den.
U vašeho systému přepínání zařizuje přepínač. Pokud vozidlo nepřepne ani v poloze plyn, dá se předpokládat, že závada je právě ve vypínači. Samozřejmě je třeba proměřit vše ostatní, aby se dala s jistotou stanovit závadu.
Přidat záznam