Diskuzní fórum LPG/CNG
8.1.2015 19:30:14
Jméno:
Milan Předmět:
zmenilo sa prosim nieco v tejto veci ?21.5.2014 8:05:49
Jméno: Milan Předmět: Subaru Forester 2.0i XT CVT, resp. Subaru Forester 2.0i CVT - je LPG realne ?
Dobry den, mal by som zaujem o kupu (jedno alebo druhe): a.) Subaru Forester 2.0i XT CVT (ten aktualny novy model) b.) Subaru Forester 2.0i CVT (ten aktualny novy model) Je mozne toto auto prestavat na LPG (aj keby drahsi system s podmazavanim ventilov, alebo take cosi). Proste ci je to realne, alebo nie. Plus kolko by asi taka prestavba u Vas stala.
22.5.2014 15:55:29
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: Subaru Forester 2.0i XT CVT, resp. Subaru Forester 2.0i CVT - je LPG realne ?
Dobrý den pane Milane, tyto motory, které jste si vybral, jsou motory s přímým vstřikem. Zatím nemáme vhodný kit na přestavbu na LPG od žádného výrobce.
9.1.2015 8:15:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: zmenilo sa prosim nieco v tejto veci ?Dobrý den, bohužel tyto motory stále nelze přestavět napohon LPG.
7.1.2015 13:08:26
Jméno:
Horinka Předmět:
MartinDobry denMam problem s Vialle v minusovich teplotach neprepne z benzinu na plyn,ukazatel vialle plynu a domazavanie sa nerozsvieti.Po zahriati motoru 20km,sa kontrolka na druhy start rozsvietila,ale ked malo prepnut na plyn zhasla.Az po prejdeni cca 50km a tretom starte system pracoval spravne.
Dnes sa lpi pracovalo az pri zo hriati a pri jazde sa vyplo a isiel som na benzin.Pripada mi ze ide o elektr.chybu, ktora je zavisla na teplote.Lpi mam v Subaru Forester 2,5 bez turba.2009, najazdil som od montaze 20000km.Pri teplotach nad nulou pracovalo vzdy bez chyby.
Poistky som presiel,su dobre.
Poradite mi prosim .
7.1.2015 14:47:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: MartinDobrý den, naše firma nemontuje systémy Viale, proto Vám doporučím obrátit se na odborný servis, který se zabývá LPG systémy tohoto výrobce.
6.1.2015 20:05:44
Jméno:
Ciperka Předmět:
ix20 ventilyDobrý den,
vlastním Hyunday ix20 s přestavbou na LPG od vás. Výrobce ATRAMA BRC. Jakým způsobem bych si mohl doplnit tuto přestavbu o domazávání nějakým aditivem? Mám najeto 32000 km, servisováno, 5-letá záruka, v servisu při 3-leté serv. prohlídce po mě chtějí zaplatit seřízení ventilů motoru. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Podle mě by to mělo být součástí záruky, když rozebírají část motoru a ten je v záruce.
7.1.2015 8:19:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ix20 ventilyDobrý den, v první řadě, pokud máte vozidlo v záruce, je třeba respektovat záruční podmínky a jakoukoliv změnu konzultovat s tím, kdo Vám záruku drží. Co se týče „domazávání“ můžete zvolit systém podtlakový, který však nechrání motor spolehlivě při dlouhodobé větší zátěži např. ve vyšších rychlostech na dálnici, kdy je podtlak v sání minimální a v případě, že Vám dojde aditivum v nádobce, nebudou ventily chráněny vůbec. Další nevýhodou tohoto systému je, že často zpuchří spojovací hadičky u „pavouka“, které rozvádí aditivum do jednotlivých větví sání, což dále snižuje účinnost tohoto systému. Výhodou podtlakového systému je nižší cena. Pokud jste pozorným čtenářem LPG fór jistě jste zaznamenal, že podtlakový systém je propagován a obhajován pisatelem skrývajícím se za přezdívku ABAKUK nebo KUKABA.
Nebo můžete zvolit dražší elektronický systém, který dávkuje pouze při provozu na LPG a v závislosti na vstřikovacích časech, tedy v závislosti na zatížení motoru. Tento systém, pokud Vám dojde aditivum v nádobce, přepne na benzín a přepnutí na LPG je možné až po dolití aditiva. To zaručí, že ventily jsou stále chráněny. Tímto elektronickým systémem je možné dávkování aditiva jak do sání, tak do větve nízkého tlaku plynu a to i sekvenčně. Námi dodávané elektronické zařízení Valve Protector bylo dlouhodobě testováno nemeckým TÜV na vozidle KIA kde ani po ujetí 100.000 km nedošlo ke změně vůlí na ventilech. Také použité materiály zaručují dlouhodobou životnost a funkčnost. Domnívám se, že u vozidel náchylných k poškození ventilů při provozu na LPG, kam patří i vozidla Hyunadi, je volba elektronického dávkování správnou volbou. Detailnější informace k aditivaci ventilů můžete najít i na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
4.1.2015 16:03:52
Jméno:
Rokoš Předmět:
Volkswagen Passat CC 1.8 TSiDobrý den, jaký systém by jste doporučil pro Volkswagen Passat CC 1.8 TSi. Máte již nějaké zkušenosti s LPG v tomto autě.
Děkuji Rokoš
6.1.2015 8:02:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Volkswagen Passat CC 1.8 TSiDobrý den, u motorů s přímým vstřikováním paliva je pro doporučení vhodné sady pro přestavbu na LPG potřeba uvést rok výroby, výkon motoru, kód motoru a pokud možno, jaká je ve vozidla použitá benzínová řídící jednotka. Přestavby provádíme u motorů 1,8 TSI s kodem motoru CDA(A),CDH(B), CAB(A), BZB. Možnost přestavby Vašeho vozidla Vám rádi sdělíme po obdržení výše uvedených údajů na tel: 602420268.
3.1.2015 10:23:08
Jméno:
luboš Předmět:
přimazávánízdravím, uvažuji o přestavbě na lpg, chtěl bych se zeptat zda je nutné přimazávání ventilů u automobilu alfa romeo gtv 2.0 twin spark, rok výroby 2000, děkuji za odpověd
6.1.2015 7:52:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přimazáváníDobrý den, vzhledem k tomu, že na našich silnicích nejezdí příliš těchto vozidel, bylo v naší síti přestavěno jen několik kusů bez použití aditivace ventilů. Nemáme zprávy o tom, že by s vyskytly u těchto motorů problémy. Pokud bude přimazávání ventilů instalováno bude to vždy ku prospěchu.
30.12.2014 15:36:40
Jméno:
Jedlička Předmět:
Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruTak závada diagnostikována a svépomocí odstraněna. Během krátké zkušební jízdy se zdá být volnoběh OK. Materiálové náklady 25 Kč, práce svépomocí.
A v čem že byl zakopaný pes? Všiml jsem si, že na volnoběh při stání vozu při sešlapávání pedálu brzdy kolísaly volnoběžné otáčky. Byla děravá podtlaková hadice od sacího potrubí k posilovači brzd.
Děkuji všem za rady. Snad i moje zkušenost v budoucnu někomu pomůže.
Jedlička
29.12.2014 0:33:16
Jméno:
Jirka Předmět:
reakce na slovakaJoo taky jsem uz pri listovani netem cetl, ze s tim zaklepavanim je problem a snad nekde i probirali to, ze si to nekto pak musel opravit v servise za cca 70 tis.
Jinak ten co jsem se nim bavil co to ma s tim privstrikem ma ted najeto 80 tis. jen teda ta ekonomika celkem pokulhava , protoze kdyz tam je ten privstrik tak pak to jeste k plynu sebere treba litr benzinu coze je dalsich 0,30 kc na km....proste nevim. Celkem dost jezdim a puvodni zamer byl , ze mi to namontuji v hyundai ,ale pak az auto bylo doma prisli na to , ze to montovali snad do 9 mesice a ted uz to proste z nejakeho duvodu nedelaji :-(
Moc tomu nerozumim, ale celkem po pravde pri tom co najezdim uvazuji jak usetrit.
28.12.2014 0:00:58
Jméno:
Jirka Předmět:
dotaz k cene montaze a zaruce na vozidloDobry den, pred mesice jsem zakoupil novy hyundai i30 kombi s motorem 1,6 88 Kw. Bohuzel az po koupi jsem zjistil , ze se do vozdila dle info od dealera neda namontovat plyn u nich.Pry to montovali snad do pulky roku a ted z nenadani to nemontuji. Jedine do ceho to montuji je ta 1,4 a to je uz na tak velke auto tak nedostatecny motor, ze se s tim neda jezdit.Musi zde byt snad jeste i nejaka pripava z vyroby nebo co. Proto ted zvazuji dodatecnou montaz na LPG nekde jinde. Zajima me cena prestavby u vasi firmy s tim , ze plneni urcite pod vickem. Jinak nevim jestli je potreba i to primazavani nebo ne. Urcite bych ale nechtel volit system co umoznuje mix nebo obohaceni plynu benzinem. Bavil jsem se titiz s jednim majitelem co to ma ve stejnem aute a pry tam ekonomika a uspora neni zadna , protoze to bezne pri vyzsi rychlosti dovstrikne i vice nez litr na 100 km a pri rozdilu kolik ted stoji natural a kolik plyn a kolik prestavba to celkem pak straci smysl:-(
Pripadne jak je to s zarukou na uvedene vozidlo , ktera je 5 let bez onezeni km.
Diky za reakci.Jirka
6.1.2015 7:31:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotaz k cene montaze a zaruce na vozidloDobrý den, pravdou je, že Hyundai montáž do tohoto motoru nedoporučuje. U motorů s obsahem 1,4 je pro montáž LPG provedena předpříprava, spočívající v použití odlišného materiálu u hlavy, ventilů a pístů. Domnívám se, že bez ztráty záruky nelze Vaše vozidlo přestavět na LPG. Technicky vzato je přestavba Vašeho vozidla možná a řešitelná. Pro více informací můžete zavolat na tel: 602518625.
27.12.2014 15:53:27
Jméno:
Lukáš Předmět:
RenaultDobrý den, mám namontován na Renault Megane 2011 1,6 74kw, STAG 4+,ubývá mi ukazatel paliva přestože jede vozidlo na plyn, občas se mi rozsvítí kontrolka check, když tato kontrolka svítí tak ukazatel benzínu ukazuje jak má. V servise se pokoušeli asi 3 druhy emulátoru a nemělo to žádný účinek, stejně tak 3 seřizovali mapy. Je možné, ýe by tato kontrolka ukazovala na chybu ukazatele, nebo to s kontrolkou check vůbec nesouvisí a je chyba v nastavení směsi. Když jsem se ptal na názor v jiném servise, tak mi řekli, že STAG 4+ je pro tento vůz zastaralý. Nevím jestli jen nechtěl hanit a udělat si kšeft pro sebe. Servis, který mi to montoval máte tady uveden jako autorizovaný. Tak nevím kde je chyba. Děkuji
6.1.2015 7:18:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RenaultDobrý den, u francouzských vozidel se nezřídka setkáváme s tím, že při jízdě na LPG ubývá opticky i benzín. Jediným možným způsobem, jak toto částečně eliminovat, je použití emulátoru, který vždy po nastartování vrátí ukazatel hladiny benzínu na aktuální hodnotu. Setkali jsme se v praxi s tím, že i výrobcem doporučený emulátor v konkrétním vozidle nefungoval zcela korektně. Pravdou je, že řídící jednotka STAG 4+ je již nějaký rok na trhu, ale softwarově je stále aktualizovaná a tudíž plně vyhovuje potřebám Vašeho vozidla.
22.12.2014 11:43:49
Jméno:
Jan Šesták Předmět:
PSA VTi motoryMockrát děkuji za odpověď na předešlou otázku. Ale mám na Vás další :) .
Známí zakoupily nové vozidlo zn. Citroen Berlingo s motorem 1,6VTi. Tak se chci zeptat, zda-li máte nějaké zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na LPG a jak to snáší, jestli je nutné mít přimazávání ventilů.
Děkuji za odpověď Šesták
25.12.2014 9:34:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PSA VTi motoryDobrý den, zkratka VTi znamená proměnný zdvih ventilů a časování vstřikování. Zkušenosti s přestavbami těchto motorů samozřejmě máme a přestavěli jsme úspěšně již řadu těchto vozidel. Je však třeba říct, že u některých Citroenů dochází při jízdě na LPG k tomu, že opticky, nikoli fyzicky, ubývá benzín na ukazateli stavu benzínu v nádrži. Ve většině případů se toto nechá řešit instalací emulátoru, který vždy po nastartování zajistí, že ukazatel hladiny benzínu ukáže aktuální stav. Před montáží LPG nelze určit, zda konkrétní vozidlo bude vyžadovat instalaci emulátoru hladiny benzínu. V každém případě doporučuji použít některý ze způsobů ochrany ventilů – viz http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
22.12.2014 7:58:06
Jméno:
Ivan plyn Předmět:
Re Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den pane Jedlička,
podle vašeho popisu bych se hádal, že na vině bude náporový vzduch který za jízdy fouká do tělesa vzduchového filtru (ale když zastavíte tak ne a proto volnoběh drž). U Karburátorových favoritů jsme odstraňovali gumovou hadici mezi maskou a tělesem vzduchového filtru. Tím bych začínal já.
S pozdravem Ivan
21.12.2014 17:51:39
Jméno:
Jedlička Předmět:
Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den!
Karburátorový Favorit na LPG po delší jízdě a důkladném zahřátí (nikoliv přehřátí) při vyřazení rychlosti za jízdy z kopce chcípá. Když zastavím, abych zkusil seřídit volnoběh na reduktoru, volnoběh se ustálí. Podle otáčkoměru cca 600 otáček/ min, což je sice poměrně málo, ale nekolísá, drží. A i když podržím otáčky na 2500 - 3000, abych simuloval jízdu a uberu, tak volnoběh drží. Rozjedu se a problém se opakuje. Dá se takto na dálku nasměrovat, kde by mohl být zakopaný pes? Jinak při jízdě OK, a než se ohřeje, volnoběh OK.
S díky Jedlička
21.12.2014 18:13:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den, v první řadě bych doporučil zkontrolvat svíčky a bezvadnou funkčnost zapalovací soustavy. Pokud bude problém přetrvávat navštivte odborný servis. Ve většině případů bývá závada na reduktoru nebo na krokovém motorku, pokud ho Váš systém má. V každém případě je seřízení nutné provádět za použití analyzéru výfukových plynů.
19.12.2014 17:45:07
Jméno:
Jan Šesták Předmět:
ŠkubáníDobrý den. Mám možnost zakoupit vozidlo VW Golf Variant s motorem 2,0 85KW s instalovaným plyn. zařízením STAG 300, který byl před 4 lety instalován ve Vaší pobočce v praze.
Vozidlo jezdí na benzín normálně, ale jakmile přepne na plyn tak je ,, línější " a někdy škube. Prodávající mi tvrdí že to chce jen vyměnit filtr (což se mi moc nezdá). Dále bych se chtěl zeptat jestli LPG nějak neškodí tomuto motoru, jestli by nebylo lepší instalovat přimazávání ventilů.
Děkuji Šesták
21.12.2014 18:07:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ŠkubáníDobrý den, ve Vašem případě bych zajel před koupí vozidla do odborného servisu, kde dokáží systém, STAG diagnostikovat. Pouze výměna LPG filtru zřejmě problém nevyřeší. U „koncernových“ motorů není potřeba používat přimazvání ventilů.
18.12.2014 11:21:02
Jméno:
Vjaceslav ljasenko Předmět:
nizke podani plynu do motoruDobry den.Mam Galaxy 2,3l LPG Landi renzo ,problem vznika kdyz zvysim rychlost co z znamena zatizim motor tak ze rozsviti na tacho zavada na motoru,tak vymazal to a s casem rozsviti zase,a vcera pri jezde samo prepnulo na benzin.provoz po vypnuti a zapnuti motoru v porjadku na LPG jede.Tak provedl diagnozu a pise ze chuda,ne dostatecne dostava plyn.Chtel by dostat od Vas radu o co vubec jde.Spozdravem Vjaceslav
18.12.2014 16:14:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nizke podani plynu do motoruDobrý den, pokud byla diagnostikována chudá směs, je třeba zjistit příčinu. Příčin může být celá řada od závady na reduktoru až po chybný vstřikovač. Doporučuji proto provést diagnostiku LPG systému a následně provést seřízení systému.
15.12.2014 6:52:40
Jméno:
Martin Předmět:
prenos LPGDobry den mam dotaz da jse legalne prenest Lpg do druheho auta,Dekuji za odpovedi
15.12.2014 8:36:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: prenos LPGDobrý den, ano lze, musí být však splněny tyto podmínky. Ve velkém technickém průkazu auta, ze kterého bylo LPG zařízení demontováno, musí být proveden zápis o demontáži soupravy LPG a následně pak na příslušném odboru dopravy musí být vyměněn malý technický průkaz. Vozidlo, do kterého se LPG souprava montuje, by měl mít stejný typ motoru – nelze použít sadu určenou pro MPI motor k montáži pro motor s přímým vstřikováním paliva a naopak. Dále by měly mít motory srovnatelný výkon – reduktor a trysky jsou dimenzovány s ohledem na výkon motoru. V každém případě doporučuji konzultaci s odbornou firmou, která je oprávněna dané zařízení montovat.
Přidat záznam