Diskuzní fórum LPG/CNG
23.6.2014 11:01:01
Jméno:
Ivan S. Předmět:
velká spotřebaDobrý den, mám čerstvě namontovaný systém BRC do megane 2008 problém je že mám extrémní spotřebu plynu a systém mi neukazuje přepnutí na benzín(ve skutečnosti se přepnul) v době kdy tam je ještě čtvrt nádrže plynu. Během asi 80 km jsem si všiml že mi brc ukazuje že jedu na plyn ale klesala mi zároveň ručička na benzinovém palivoměru.Děkuji za jakoukoliv radu.Ivan S.
23.6.2014 15:31:54
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: velká spotřebaDobrý den, pane Ivane. U některých aut zejména francouzských dochází opravdu k tomu, že i když vozidlo jede na plyn (proto nedošlo k přepnutí na benzín) dochází k tomu, že klesá ukazatel hladiny benzínu. To že ve skutečnosti k úbytku nedochází zjistíte při prvním tankování. Tento problém se většinou dá vyřešit instalací emulátoru. Proto doporučuji obrátit se na servis, kde zařízení montovali a domluvit se na instalaci emulátoru množství paliva a případné provedení seřízení LPG systému.
20.6.2014 21:51:08
Jméno:
Danek Předmět:
odblokováni řídíci jednotky brcDobry den ,mam dotaz koupil jsem citroen xsara 1,6 r.v.2002 se systemem brc ale na revizi jsme zjistili že je zakodovana řídíci jednotka plynu proto se chci zeptat jestli umíte odblokovat jednotku a popřípadě kolik by to stálo děkuji za odpověť.
21.6.2014 7:57:15
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: odblokováni řídíci jednotky brcDobrý den pane Daneku, jsme zástupci BRC pro Českou republiku a většinu řídících jednotek BRC umíme ve spolupráci s výrobcem odblokovat. Pokud budete mít zájem o odblokování zavolejte mi na tel: 602420268 a podrobnosti dohodneme telefonicky.
17.6.2014 7:20:27
Jméno:
Ivan Kram Předmět:
Octavia Tour 2 MR 2011 (BSE) Dobrý den,
chtěl bych se zeptat ohledně zkušenosti s Octavií tour 2 MR 2011 a vyšší. Dočetl jsem se, že koncern začal v rámci úspor dávat do motorů BSE 1.6 MPI 75Kw EURO5 měkčí ventilová sedla než ta původní tvrzená. Navíc je na německých diskuzích mnoho příspěvků kdy majitelé golfů z let 2008 - 2010 řeší problém s hlavou u motoru BSE, která pochází z nové továrny VW v Mexiku., kdy hlava motoru odešla už po 40 tis.
Děkuji za odpověď.
17.6.2014 15:58:41
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Octavia Tour 2 MR 2011 (BSE) Dobrý den pane Krame, námi a v naší síti byla přestavěna celá řada vozidel s motorem 1,6 MPi, 75 kW. Nemáme dosud žádné zprávy o jakýchkoliv problémech.
4.9.2014 13:49:20
Jméno:
Jiří Břicháček Předmět:
RE: RE: Octavia Tour 2 MR 2011 (BSE) Dobrý den,mám VW 1.6 kod motoru BSE,na LPG najeto cca 50000km a sedla ventilů hlavy jsou zaklepaná.
16.6.2014 8:40:25
Jméno:
pavel Předmět:
nedrzi otacky Dobrý den chtel jsem se zeptat mam skodu octavii 1.6 75 kw rok vyroby 2001 kdyz jedu na lpg a zastavim tak my nedrzi otacky a litaji od 800 do 1500 ot a vzdy kdyz jedu po hrubolaty silnici tak my furt vypina a zapina lpg a este my nezkazuje palivomer jestli by jste my mohl poradit ci by to mohlo byt predem dekuji
16.6.2014 11:16:46
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: nedrzi otacky Dobrý den pane Pavle, z údajů které jste poskytl, nelze takto jednoznačně určit závadu. Příčin takovéhoto chování může být několik a jakékoliv doporučení by bylo pouhým hádáním (vypínání a zapínání LPG na hrbolaté silnici pravděpodobně bude způsobovat vadný spoj nebo přerušený drát v elektroinstalaci). Pro zjištění a odstranění závad proto doporučuji navštívit odborný servis. V případě, že budete chtít závadu opravit u nás objednejte se na tel. 602420268 rádi Vám pomůžeme.
15.6.2014 20:53:22
Jméno:
Martin Novák Předmět:
demontážDobrý den.Mam ARO s LPG.Nádrž je propadlá.Dělám výměnu motoru a opravu vozidla,tedy i STK je propadlá.Chtěl bych zdemontovat celé zařízení pryč z vozu,nádrž dále provozovat nechci.Až přijedu na STK nebude s tím problém?Nebudu potřebovat nějaký papír o demontáži?Co s tecničákem,kde je to zapsaný?Děkuji.Martin Novák
16.6.2014 7:38:40
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: demontážDobrý den pane Nováku, demontáž musí provést odborná firma, která provede příslušný zápis o demontáži LPG zařízení do velkého technického průkazu. Na základě předložení velkého TP s tímto zápisem Vám pak příslušný odbor dopravy vymění malý TP.
14.6.2014 13:01:21
Jméno:
zdenek Předmět:
umístění kontrolky LPG na palubní desce.Dobrý den pane inženýre,děkuji za odpověd ,mám ještě dotaz na umístění kontrolky stavu v autě.(špatně je vidět ,vpravo dole od volantu).Jak velký technický zásah je přemístění na lépe viditelné místo uprostřed palubovky.musí se něco odpojit.Děkuji a příjemný den. ZDENEK
16.6.2014 7:18:49
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: umístění kontrolky LPG na palubní desce.Dobrý den pane Zdenku, přemístění přepínače dle Vašich představ doporučuji konzultovat v odborné dílně přímo s technikem. Dle zvoleného místa následně vyplyne co všechno bude potřeba rozebrat případně odpojit.
12.6.2014 6:15:53
Jméno:
zdenek Předmět:
nádrž LPGdeqveDobrý den ,vám přeji .Mám dotaz na nádrž LPG,je psaná na obsah 41.l a já po vyjetí až po zvukový signál načerpám jen 28.l.Jezdím v chevroletu aveo 1.4 /16v 74kw.montáž LPG leden 2014.po první kontrole pry vše v pořádku.Občas mi ukázala kontrolka špatnou směs.Jinak všem přeji hodně spokojenÿch kilometrů a Vám za kladné a užitečné rady.Zdenek.email:rozzdenek@seznam.cz
12.6.2014 12:57:55
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: nádrž LPGdeqveDobrý den pane Zdeňku, nádrž lze naplnit max. do 80% jejího objemu tj. ve Vašem případě max. 32,8 l. Toto je dáno platným předpisem ZM-A/19.01.3. Plynová řídící jednotka, jakmile poklesne tlak v LPG soustavě, přepne do benzínu a upozorní řidiče na přepnutí zvukovým signálem. To však neznamená, že nádrž je úplně prázdná. Také záleží na tlaku LPG stanice, kde tankujete. Domnívám se, že Vámi načerpaných 28 l je v toleranci.
10.6.2014 22:06:57
Jméno:
ivan Předmět:
lpgDobří den mam problém s mojim plynom led nastartujem na benzin vsetko OK ale jako zapnem plyn tak sta ozve viacnasobne pipanie 3 krát po sebe a plyn sta nespusti a už som pozrel asi všeho a neviem jako dalej dakujem
11.6.2014 12:11:26
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: lpgDobrý den pane Ivane, vícenásobným pípání řídící jednotka LPG systému signalizuje závadu systému.
Pravděpodobně půjde o závadu související s tlakem plynu. Pproto řídící jednotka neumožní přepnutí na plyn a tudíž nemůže dojít ani k „otevření nádrže“. V každém případě pro správné a přesné určení závady doporučuji navštívit odborný servis a provedení diagnostiky systému.
8.6.2014 10:55:16
Jméno:
Krejčí Předmět:
Zanášení trysekDobrý den dle Vaší zkušenosti myslíte že je možné aby u Peugeotu 207 1,4 docházelo k zanášení benzínových trysek?
Vypozoroval jsem že při jízdě na plyn po ujetí cca 4 nádrží dojde k horšímu startování studeného motoru.Doposud jsem to řešil nabráním Shell W.Power Racing a přidáním čističe STP pro LPG motory.Auto má najeto 29 000 a bylo předěláno při 400km.Děkuji za radu s pozdravem Krejčí
9.6.2014 7:53:55
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Zanášení trysekDobrý den pane Krejčí, o zanášení benzínových trysek při provozu na LPG nemám žádné informace. Nenapsal jste, kolik km jste ujel na benzín po natankování Shell W Power na benzín. Pokud to byly desítky km, mohlo dojít k tomu, že benzínová řídící jednotka mohla upravit bohatost směsi a po nějakou dobu motor zase startoval normálně. Nejpravděpodobnější příčinou takovéhoto chování je nesprávné seřízení LPG systému spočívající v bohatosti směsi. Zjednodušeně řečeno pokud je LPG směs příliš bohatá, snaží se benzínová řídící jednotka se snaží toto korigovat ochuzením a naopak. Tyto korekce se pak projeví až při provozu na benzín a to příznaky, které popisujete. Navštivte proto odborný servis a nechte provést diagnostiku LPG systému a seřídit ho ve všech režimech jízdy.
6.6.2014 10:26:00
Jméno:
Lubomír Předmět:
přímazDobrý den, děkuji za včerejší odpověď. Mám ještě jeden drobný dotaz.Psal jste v předchozích odpovědích,jaký má být počet kapek za minutu při přímazu ventilů. Jsem laik a tak se možná ptám hloupě....pokud je kapek málo...je jasné,že to špatně maže...ale co se stane,pokud by těch kapek bylo víc? Jaký to má vliv na chod motoru,nebo na jeho "zanášení"???...díky za odpověď. přeji hezký den.
6.6.2014 11:26:51
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přímazDobrý den pane Lubomíre, v každém případě doporučuji dodržovat dávkování aditiva dle pokynů jeho výrobce. Konkrétní poznatky a údaje k poškození motorů vlivem nadměrného dávkování aditiva nemám k dispozici. Z praxe neznám takový případ.
5.6.2014 10:32:25
Jméno:
Lubomír Předmět:
přímaz ventilůDobrý den, koupil jsem Ford Mondeo 2,0 přestavěný na LPG a se zabudovaným přímazem ventilů.Předchozí majitel mi nechal ještě 2 l Flash lube saver olej na přímaz sedel ventilů a mne už dochází a nemohu nikde sehnat ten samý typ oleje. Mohu použít jakýkoliv jiný druh a klidně ho dolít do ještě ne zcela vyprázdněné nádobky? Moc děkuji za odpověď. Luboš
5.6.2014 11:13:30
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přímaz ventilůDobrý den pane Luboši, na podobný dotaz jsem odpovídal na tomto fóru 10.5.2014. Žádný z výrobců aditiv nedoporučuje míchání s jinými aditivy. Proto doporučuji nalít jiné aditivum do prázdné nádobky. Jelikož jiné aditivum může mít jinou viskozitu doporučuji v každém případě po změně aditiva zkontrolovat případně seřídit dávkování.
3.6.2014 17:42:58
Jméno:
Michal HUSINEC Předmět:
Tlaková nádržDobrý den,
Chtěl bych se zeptat ohledně tlakové nádrže u vozu Hyundai IX 20. Zařízení mi montovali v Plzni na nový vůz. Podle přílohy k TP je obsah zásob prostoru pro palivo 46. Ale když tankuji tak tam dostanu max. 33 litrů. typ nádrže je ATRAMA, výrobní číslo 1636. a tak jsem se chtěl zeptat jestli je to v pořádku ? Revizi jsem měl na letos na jaře. Děkuji za odpověď.
Michal HUSINEC
4.6.2014 8:25:18
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Tlaková nádržDobrý den pane Michale, začnu od konce Vašeho dotazu. Revize LPG zařízení spočívá v kontrole těsnosti celého zařízení včetně všech spojů a nemá s objemem nádrže nic společného. Co se týče objemu nádrže – každá LPG nádrž je osazena multiventilem, který musí zabezpečit naplnění nádrže na max. 80% jejího celkového objemu, což je stanoveno dle LPG předpisů. Z toho vyplývá, že byste měl do nádrže natankovat max. 36,8 l LPG. Pokud budete chtít, můžeme Vám zkontrolovat funkci multiventilu, je však nutné přijet s prázdnou LPG nádrží.
29.5.2014 15:51:35
Jméno:
Jirka Předmět:
k tématu LPG korekceDobrý den pane Procházka. Včera jste mi odpovídal na moje téma "Studený motor-problémy na benzín", které ještě doplnil pan Pavel o téma LPG korekce. Odpovědi byly perfektní a vyčerpávající, ale jen se potřebuju utvrdit, že chápu to tedy správně, že chyba je asi v řídící jednotce LPG, která dává zřejmě bohatou směs, kterou si benzínová řídící jednotka koriguje a ochuzuje? A dále, že nepomůže najetí nové benzínové mapy, které mi doporučil můj LPG servis, protože po čase by se to stejně znovu rozhodilo tou bohatou LPG směsí? Zkrátka, že je prostě potřeba bezpodmínečně upravit v servise data v řídící jednotce LPG... Předpokládám, že složení LPG v létě a v zimě by na to nemělo mít vliv, protože potom bych musel řídící jednotky srovnávat v servise minimálně dvakrát ročně. Omlouvám se za možná laické otázky a ještě jednou předem děkuji za odpověď. Jirka
30.5.2014 8:25:08
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: k tématu LPG korekceDobrý den pane Jirko, jak jsem Vám psal v mé odpovědi z 28.5.2014 podle uváděných příznaků je to nejpravděpodobnější příčina potíží u studeného motoru. Pravou příčinu však lze zjistit až po provedené diagnostice vozidla. Pro to, aby LPG systém fungoval správně, musí být provoz na benzín bezproblémový, tj. musí být v pořádku zejména zapalovací soustava a musí být v pořádku i benzínová mapa, podle které se pak nastaví ve všech režimech jízdy plynová mapa. Další úpravu LPG mapy podle letní/zimní směsi LPG není třeba provádět. Pokud budete mít další otázky, případně pokud budete chtít Váš problém vyřešit kontaktujte mě na tel: 602420268.
29.5.2014 13:10:58
Jméno:
Masáro Předmět:
řídící jednotkaDobrý den,chtěl bych se svěřit se svým problémem a zároveň poprosit o radu.Mám C-Maxe 1,8 / 92 kw Flexifuel,
tudíž motor z výroby stavěný na E85.Mám tam také v Německu dodělávané LPG.Při natankování čistého E85-hrůza,špatný start i na 4 pokus,kolísavé otáčky.V souvislosti s tímto provoz na LPG není také optimální.Motor při dojíždění ke křižovatce,dobržďování chcípá.Dotankoval jsem tedy čistý N95 a problémy se startem se zlepšily-také diagnostika nic neukázala.Akorát problémy s provozem na LPG přetrvávají.(i u zahřátého motoru) Mám tam jednotku Landi LSI-NSI, nejde načíst,údajně je to nějaký hybryd,který v republice nikdo nepřečte(pouze Německo,Itálie).Můžete my prosím sdělit Váš názor co s tím?A ještě se chci zeptat jestli je nutné přimázávání,jestliže sedla ventilů by měla být z výroby odolnější,vzhledem k označení Flexifuel.
Děkuji za odpověď.
29.5.2014 14:12:26
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: řídící jednotkaDobrý den pane Masáro, motory Ford FlexiFuel mají ventilová sedla z odolnějšího materiálu a prvky palivové soustavy jsou vyrobeny z materiálů, které lépe odolávají agresivnějšímu alkoholu. Proto díky odolnějšímu materiálu ventilů a sedel není potřeba při přestavbě na LPG použít aditivum na jejich ochranu. Pro vyřešení Vašeho problému s LPG bude nutné se spojit s řídící jednotkou LPG a zkontrolovat případně seřídit LPG systém. U vozidel dovezených ze zahraničí s namontovaným LPG se nezřídka stává, že řídící jednotka je zablokovaná a bez znalosti kódu se nelze s ní spojit. Pokud by jste mohl udělat foto řídící jednotky tak, aby bylo čitelné označení jednotky a poslal mě foto mailem (na technik@autogascentrum.cz), pokusil bych se zjistit zda bychom se mohli s řídící jednotkou spojit případně ji odblokovat.
29.5.2014 9:34:53
Jméno:
Pavel Předmět:
LPG korekceDobrý den,
chtěl bych se ještě zeptat k dotazu pana Jirky, ze dne 28.05.2014, 15:55:40.
Mám podobné problémy, jen pro Jirku pomohlo mi tankovat 100 oktanový benzín. Při rozjezdu je nutno trochu opatrnosti, jinak po pár minutách, jakmile lambda sondy začnou pracovat a dávkuje se dle aktuální potřeby, vše v pořádku...
Chtěl bych se zeptat pana Ing. Procházky, zda toto ježdění na špatné korekce ve studeném režimu má vliv na životnost motoru? Přeci jen LPG je jiné palivo a nikdy se nezajistí shodné korekce s benzínem..
Děkuji za odpověď.
S pozdravem,
Pavel
29.5.2014 13:45:32
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG korekceDobrý den pane Pavle, máte pravdu LPG je jiné palivo než benzín – má odlišné fyzikální vlastnosti mimo jiné i oktanové číslo, jinou teplotu zapálení, hoření atd.. Pokusím se to laicky vysvětlit. Pro to, aby výkon motoru se po přepnutí na LPG co nejvíce přiblížil výkonu motoru na benzín musí mu být dodána stejná energie. Proto ani vstřikovací časy obou různých paliv nemohou být stejné, ale vždy se trošku liší – vstřikovací časy plynu jsou trošku delší. Jestliže motor pracuje s chudou nebo bohatou směsí je to vždy špatně, u chudé směsi vzrůstá teplota hoření, motor je více tepelně namáhán zejména ventily a ventilová sedla, může docházet k detonacím. V případě bohaté směsi neshoří směs zcela a část nespáleného paliva se může dostat do katalyzátoru a výfukového potrubí, zvyšuje se spotřeba. Jakmile dojde u sekvenčních motorů k přepnutí z benzínu na LPG, řídící jednotka LPG odpojí benzínové vstřikovače a řídí dávkování LPG. Benzínová řídící jednotka si myslí, že motor stále jede na benzín a vyhodnocuje signály z lambda sond a pokud zjistí nesprávné složení směsi snaží se směs upravit na optimální. Vozidlo na LPG může jezdit bez problémů. Korekce provedené benzínovou řídící jednotkou se však projeví až po startu se studeným motorem na benzín, kdy složení benzínové směsi není optimální a vozidlo může cukat, motor se dusí, případně chcípá.
Přidat záznam