Diskuzní fórum LPG/CNG
7.5.2014 20:41:14
Jméno:
Pfeifer Předmět:
LPG StakoDobrý den, mám ve voze LPG nádrž Stako 130L a netuším do kdy má platnost. Na štítku je tento údaj: 08.09/18.09 jak to mám rozkódovat? Platí do 09. 2018? Děkuji.
8.5.2014 19:49:23
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG StakoDobrý den pane Pfeifere, ano dle údajů, které uvádíte je platnost nádrže do 09. 2018.
6.5.2014 21:54:51
Jméno:
Petr Předmět:
Propan:butanPane Novák, vlastním 3 čs lpg, a objasním Vám otázku ohledně letní a zimní směsi lpg. Kdysi dávno, do r. 2004, platilo, že letní směs tvořila poměr butan:propan 40:60 a zimní směs 60:40. O d 1.11. do 30.3. toto vždy platilo dle ČSN.
Ale pak nastala obrovská změna, lpg stanice začaly stavět firmy Schell, Benzina, Eurooil, a změnily ČSN a TPG tak, že již neexistuje norma na kvalitu letní a zimní směsi.Je to jasný záměr jak vydělat více peněz, butan je levný, tak proč ho tam nedávat více? Rada je jednoduchá, podívejte se na své čs lpg kde tankujete, jaký mají tlak před čerpadlem, ani při mínusových teplotách by neměl být nižší než 3atm. Třeba dnes, kdy byla teplota lpg 12 st. celsia, jsme měli tlak 6atm, a to je super, auta jedou na toto jako o život.
Další rada je, tankujte u pumpy kde dělají přestavby lpg, to jsou plynaři každým coulem, a ne jen překupníci co čekají až jedni auta předělají a oni jen slíznou smetanu. Mějte se fann.
6.5.2014 18:39:05
Jméno:
jiří novák Předmět:
letní/zimní LPGDobrý den, prosím Vás máte informaci od kdy do kdy se prodává na čerpacích stanicích letní směs LPG?
7.5.2014 9:17:47
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: letní/zimní LPGdobrý den pane Nováku, propan C3H8 má bod varu při tlaku 101,08 kPa -42,6 oC zatím co butan C4H10 má bod varu -0,6 oC. Vyšší % propanu je tedy nutné k tomu, aby i v zimním období byl docílen v nádrži dostatečný tlak pro dopravu kapalného LPG z nádrže do reduktoru. Zimní období je od 1.11. do 31.3.. Distributoři LPG však při závozu zimní směsy LPG někdy přihlíží i k venkovní teplotě. Pokud je ve směsi LPG vyšší % butanu je jedině dobře – vozidlo lépe jede a i spotřeba je nižší.
5.5.2014 13:41:32
Jméno:
Martin Předmět:
LPG BigasDobrý den, mám dva dotazy: 1. umíte udělat i kontrolu/revizi LPG Bigas resp. uvažuji o koupi auta s Itálie s tým to LPG systémem - je problém se servisem? Nebo by ste mi radili se tomuhle systému vyhnout jelikoš v ČR se nemontuje. 2. Je možné takýto sytém u vás vymenit za jiný s tým, že by se ponechala napr. nádrž? S pozdravem Martin
5.5.2014 15:43:47
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: LPG Bigas• Dobrý den pane Martine, systém Bigas nemontujeme, proto ho nemůžu hodnotit zda je dobrý nebo špatný. Také možnost servisu tohoto zařízení v ČR bude asi velmi omezená. Pokud koupíte vozidlo s tímto systémem a budete ho chtít předělat na jiný LPG systém v tom nevidím problém a pokud má nádrž ještě dostatečnou platnost (max. 10 let od data výroby – je vyraženo na štítku nádrže) lze ji použít a ve vozidle ponechat. Při koupi vozidla s LPG doporučuji zkontrolovat zapsání LPG pohonu do velkého technického průkazu. Pokud potřebujete další informace rád Vám je poskytnu na tel: 602420268.
3.5.2014 17:46:14
Jméno:
Zdeněk Solar Předmět:
teplotyDobrý den, prosím o radu, mám v Mitsubishi ASX namontován systém Lovato a stává se mi že studené auto na plyn přepne až při provozní teplotě, ventil u nádrže cvakne až při dosažení provozní teploty a potom se v pohodě auto přepne na plyn. Není to pokaždé z 10 studených startů, je 5 normálních při 30-40 stupních se auto přepne na plyn a 5 kdy se auto přepne až při provozní teplotě cca70-80 stupňů. Nemůže být příčina v teplotním čidle? Děkuji Zdeněk Solar
5.5.2014 8:05:45
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: teplotyDobrý den pane Zdeňku, Vaše úvaha o příčině v teplotním čidle je v podstatě správná, nicméně v každém případě bych doporučil návštěvu odborného servisu pro kontrolu správnosti nastavení systému. Vzhledem k nepravidelnosti výskytu nelze vyloučit ani možnou závadu v elektroinstalaci (studený spoj, přerušený drát…). Pokud to k nám nemáte daleko, rádi bychom Vám nabídli pomoc. Objednat se můžete na tel: 602420268.
3.5.2014 12:36:34
Jméno:
Vlastimil Hrdel Předmět:
PřímazáváníDobrý den,mám na Mitsubishi ASX namontované LPG Lovato v Kodecaru Ostrava s přímazem na všechny ventily Vap-saver fluid,který byl dodán spolu se zařízenímTtento mi došel a můj dodavatel montáže mi dodal JML Valve saver fluid 1,2.Je tento výrobek Vaší firmou doporučován jako náhrada Vap-saver fluidu?Děkuji za odpověď
5.5.2014 7:46:46
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: PřímazáváníDobrý den pane Vlastimile, pro správné dávkování aditiva je důležité počítat také s jeho viskozitou, proto je nutné při změně aditiva věnovat pozornost znovu seřízení dávkovacího zařízení. Aditivum Vap-Saver používáme z toho důvodu, že obsahuje nejvíce účinné látky – viz srovnání http://www.lpg-autogascentrum.cz/rozbory/ . Pokud budete potřebovat Vap-Saver rádi Vám ho pošleme na dobírku. Zboží lze objednat na tel: 606728358.
30.4.2014 21:24:11
Jméno:
karel balas Předmět:
start na lpgzdravim ještě jednou, nedavno jsem se ptal na moznost nastaveni startu primo na LPG namisto benzinu. Zjistli jsem ze moznost nastaveni v nastaveni je a lze ji i spustit, nyní me spise zajima, když vse necham zapojit, zda-li to nejak ovlivni zivotnost motoru, je systém startovani primo na LPG byť zahřátého motoru nějak nebezpečný pro motor repsketive více namáhá motor nebo je to jedno a nemusím se obávat předem děkuji za odpověd
5.5.2014 7:34:21
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: start na lpgDobrý den pane Karle, pokud je LPG systém nastaven správně a funkce START/STOP je aktivována vozidlo s teplým motorem startuje na LPG. Tento režim nemá vliv na životnost motoru.
30.4.2014 12:27:15
Jméno:
Ivo Předmět:
LPG SubaruDobrý den,
chci se zeptat, jaký systém doporučujete do Subaru Forester 2.0 2007, 116KW.
Díky
30.4.2014 13:39:58
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG SubaruDobrý den pane Ivo, vozidel Subaru Forester 2,0 byla úspěšně přestavěna celá řada za použití různých LPG systémů. Jak jistě víte na našem trhu je celá řada výrobků, které poskytují různý komfort ovládání a také v různých cenových relacích. Rádi bychom Vám doporučili systém, který by nejlépe splňoval Vaše požadavky na provoz LPG. Doporučuji u tohoto motoru ochranu ventilových sedel a ventilů. Proto nás prosím kontaktujte telefonicky na tel: 602420268 a vybereme Vám systém, který pro Vás bude nejvhodnější.
29.4.2014 21:31:00
Jméno:
Pavel Předmět:
Flashlube electronic v2Dobrý den,
ještě jeden dotaz:
Chtěl bych se zeptat, zda by u Vás bylo možné provést výměnu Flashlube.
V tuto chvíli mám podtlakový systém Flashlube s rozdělovníkem do každého válce zvlášť. (V sání jsou 4 otvory, kde je aditivum aplikováno)
Chtěl bych se zeptat, zda je možné provést výměnu za systém elekronický, ve verzi 2 - kde je aditivum dávkování přes plynové vstřikovače.
Vůz : Ford Focus 2007, Duratec 1.8 HE,
LPG systém AGC Compact:
http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluzby/komponenty-pro-lpg-prestavby/ridici-jednotka-compact
plynové vstřikovače: I-Plus
http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluzby/komponenty-pro-lpg-prestavby/vstrikovace-i-plus
Prosím o cenovou kalkulaci a zda by bylo možné montáž provést na počkání. Jsem z Valašského Meziříčí (cca 400 km), případně nemáte doporučení na servis, kde by měli zkušenosti s montáží nového Flashlube elekronického systému?
Děkuji.
S pozdravem,
Pavel
30.4.2014 13:22:48
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Flashlube electronic v2Dobrý den pane Pavle, na ochranu ventilů a ventilových sedel Vám můžeme nabídnout programovatelné kity elektronického dávkování aditiva Valve-Protector nebo Valve-Protektor Sequential pro sekvenční dávkování aditiva a to jak s dávkováním do nízkotlaké LPG větve před vstřikovače, tak s dávkováním do sání. Bližší informace k těmto zařízením, případně informace o ceně Vám rádi sdělíme na tel: 602420268.
29.4.2014 20:53:15
Jméno:
Pavel Předmět:
Flashlube přímazDobrý den,
prosím o pomoc.
Mám problém s flashlube... nechal jsem si nainstalovat pavouka (rozdělovník do každého válce zvlášť) a od té doby mi flashlube lahev nedrží nastavení.
Př. Nastavím průtok 3 kapky / 10 sekund (ano, toto nastavení je opravdu hodně), ale po ujetí několika 10 km. Odstavení auta a znovu nastartování se průtok sníží na 1 kapku / 14 sekund. Obojí samozřejmě měřené na LPG/ volnoběh/ zahřátý motor.
Nastavit jsem zkoušel několikrát, vždycky dopadnu stejně. Průtok se extrémně sníží. V servisu mi kvůli tomu dokonce vyměnili i rozdělovník za nový, zde chyba tedy nejspíš nebude.
Nevíte co s tím ? :/
30.4.2014 12:37:05
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Flashlube přímazDobrý den pane Pavle, z toho co uvádíte mohu usoudit, že příčinou může být nějaká drobná nečistota v dávkovacím zařízení nebo trubičce vedoucí k „pavoukovi“, která vlivem změny podtlaku mění svoji polohu a tudíž i průchodnost systému a dávkování. Další možnou příčinou může být netěsnost některé části vedení aditiva nebo že šroub pro seřizování dávkování mění vlivem vibraci svoji polohu. Je potřeba důkladně prozkoušet těsnost celého systému vedení aditiva.
29.4.2014 8:47:30
Jméno:
Lančár Předmět:
ManuálExistuje alespoň uživatelský manuál LPG BRC s přivstřikováním benzínu (typ nevím, v autě už byl plyn při koupi).
Nic nemohu najit ani na webu, vy toto tajíte?
Budete se divit, ale mne jako uživatele velmi velice zajímá technika, kterou používám, její nejmenší podrobnosti.
Příklad:
Raději budu jezdit se starým Lotusem , co 1 000 km promazávat podvozek (já sám), než přijit k autu s kartou, užívat si automatické navádění a čtení dopravních značek a přitom ani nevědět jak funguje variabilní časování ventilu, ani jestli je ozubení v rozvodovce cykloidní.
To se musím stát vašim partnerem? Z vaši prezentace usuzuji, že licence od vás bude dost mastná - kolik mne to bude stát? A kolik diagnostické programy?
29.4.2014 15:20:36
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Manuál
Dobrý den pane Lančáre, odpovědi na Vaše otázky přesahují možnosti tohoto fóra. Na Vaše dotazy Vám rád odpovím na tel: 602420268
28.4.2014 22:50:21
Jméno:
Pavel Předmět:
AditivaDobrý den,uvažuji výměnu podtlakového systému dávkování aditiv za tlakové - Elektronic Valve Protector Klasic kit 12 (http://www.lpgprofi.cz/elektronic-valve-protector).Další zařízení na které jsem narazil je Flashlube Electronic Valve Saver Kit (http://shop.ochranamotoru.cz/_0020-davkovac-aditiva---el--davkovaci-souprava-flashlube-electronic-valve-saver-kit.htm) ,který dávkuje aditiva do sání stejně jak podtlakový.
Chtěl bych se zeptat jestli je zařízení Elektronic Valve Protector Klasic kit 12 vhodné pro systém BRCMY07 osazeny modré vstřiky přišroubované maticí,případně jestli je vhodnější druhý systém dávkování aditiv. Děkuji.
(ford focus 1.4i 16V)
29.4.2014 14:15:12
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: AditivaDobrý den pane Pavle,
uvažujete v případě Electronic Valve Protector kit 2 o systému tlakového přidávání aditiva do větvě nízkého tlaku plynu před vstřikovače LPG. Tento způsob ochrany je u zařízení BRC standardně používán s velmi dobrým účinkem. Zařízení je vybaveno programovatelnou řídící jednotkou, která zajišťuje odpovídající přesné dávkování ve všech režimech jízdy a je ideální pro Vaše vozidlo a navíc umožňuje použít více druhů aditiv. Toto zařízení máme skladem. Co se týče Flashlube Electronic Valve Saver kitu s dávkováním do sání motoru to je o něco lepší způsob dávkování nežli nyní máte. Dávkování aditiva se nastavuje regulačním šroubem. Pro správné dávkování je nutné použít aditivum FlashLube.
26.4.2014 23:55:08
Jméno:
Ales Předmět:
Focus 2.0 tovarni BRC systemDobry den,
Vazne premyslim nad koupi focusu 2.0 se systemem BRC z vyroby - napr http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/14710027?goFrom=list .
Jak prosim hodnotite tento typ prestavby ? Jsou tyto prestavby vybaveny primazavanim?
Rad bych se Vas zaroven zeptal, zda mate partnera z okoli Brna, kam by bylo mozno dorazit na serizeni a kontrolu systemu a popripade i ventilu. Poprosil bych zaroven i o cenu zastavby systemu primazavani, neni-li jim vozidlo vybaveno z vyroby a tez pribliznou cenu kompletni kontroly a serizeni.
Dekuji mnohokrat a zdravim
27.4.2014 16:39:14
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Focus 2.0 tovarni BRC systemDobrý den pane Aleši, pokud chcete koupit vozidlo s tovární přestavbou jakéhokoliv systému LPG, vždy se jedná o kvalitní přestavbu. Nicméně většinou jsou u těchto systémů řídící jednotky blokovány. Odblokování řídící jednotky pak musí provést prodejce vozidla, který by měl znát kód k odblokování řídící jednotky. My umíme odblokovat řídící jednotky jejich blokaci provedl výrobce LPG zařízení jichž jsme dovozci. Proč mluvím o odblokování řídící jednotky, chcete systém zkontrolovat a seřídít a našemu partenerovi se nepodaří (pravděpodobnost je 99%) s řídící jednotkou spojit. Proto doporučuji velice zvážit nákup takového vozidla případně zvolit stejné vozidlo bez LPG a dodatečně si nechat LPG namontovat. Tak budete mít jednak nové zařízení a jednak budete mít jistotu servisu.
26.4.2014 23:40:24
Jméno:
karel Předmět:
balasdobry den, mam systém lovato a chtěl bych se zeptat zda-li umite nastavit startovai auta v zahratem stavu primo na plyn tedy bez benzinu, tj motor je jiz zahraty na provozni tepltou, nekde zastavim vyridim par věci naehnu zpet do auta a chtěl bych startovat rovnou na plyn. Lze to udelat aniz bych nejak ochuzoval zivotnost motoru ci něco? Ty caste starty a benzin v mem pripade me často nuti jezdit tankovat i benzin
28.4.2014 13:05:33
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: balas
Dobrý den pane Karle, minimální čas zpoždění pro přepnutí, který lze u systému LOVATO nastavit, je 15 sekund. To znamená, že starty probíhají na benzín a u teplého motoru (motor má již teplotu vyšší než je nastavená teplota pro přepnutí) nastane přepnutí po uplynutí 15 sekund. V programu je též možné aktivovat funkci START/STOP, která je určena pro vozidla vybavené tímto systémem a po jehož aktivaci vozidlo s teplým motorem startuje na LPG. Pokud aktivujete tuto funkci u vozidla, které systém START/STOP nemá, je třeba mít zapojený bílo/červený drát dle instrukce programu. Protože nepíšete v jakém vozidle systém LOVATO máte, doporučoval bych provedení zásahu do nastavení programu řídící jednotky zkonzultovat se servisem, kde prováděli montáž LPG.
24.4.2014 18:41:11
Jméno:
Michal Předmět:
RadaDobrý den.Chtěl bych poradit.Dneska když jsem jel z prace domu tak me začalo cukat auto a rozsvítila diagnostika motoru.Cukani se objevuje jenom když seslapnu plyn.Nemůžete poradit jaká by mohla byt příčina.Systém LPG je Stag.Děkuji za radu.Jinak Vám musím pochvalit za skvělý forum kde se dozvíme hodně potřebných informacích.
25.4.2014 7:33:35
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: RadaDobrý den pane Michale, předem děkujeme za pochvalu našeho fóra a vážíme si ocenění naší snahy poskytovat uživatelům LPG systémů užitečné rady. Nyní k Vašemu dotazu. Příčin cukání samozřejmě může být několik. První co mě napadá, jsou zapalovací svíčky, které většinou způsobují poškubávání z malých otáček při akceleraci. Vlivem nedokonalého spalování směsi pak mohla řídící jednotka vyhodnotit chybu a nasvítit kontrolku diagnostiky motoru. Zkontrolujte proto v první řadě stav zapalovacích svíček případně zapalovacích kabelů a cívek. Pokud toto nepomůže, kontaktujte mě na tel: 602420268.
Přidat záznam