Diskuzní fórum LPG/CNG
13.5.2014 19:25:48
Jméno:
Lukáš Koláček Předmět:
Valve elektronicVaše informace byla naprosto vyčerpávající moc děkuji ...
13.5.2014 13:43:53
Jméno:
Lukáš Koláček Předmět:
Dotaz na Valve ProtectorDobrý den, v dřívějších příspěvcích jste se zmínil o Valve-Protector a Valve-Protektor Sequential. Jaký je mezi těmito systémy rozdíl? Díky za odpověď.
13.5.2014 14:42:24
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: Dotaz na Valve ProtectorDobrý den pane Lukáši, zařízení Valve-Protector na dávkování aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel je celá řada to proto, aby byla pokryta co nejširší škála motorů a potřeb zákazníků. Jsou dvě hlavní skupiny, které se dále dělí. 1) Jsou to kity light – kity s dávkováním tryskou do sacího potrubí za škrtící klapku a to buď jednobodově nebo sekvenčně dle počtu válců (pro 4, 6, 8 válců) vždy před každý válec zvlášť. U těchto elektronických kitů je možné použít dávkování množství aditiva v závislosti na časech otevření plynových vstřikovačů nebo dle otáček motoru. Tyto kity nelze použít u motorů s proměnlivým sáním (Valvetronic) a u přeplňovaných motorů (turbomotory). 2) Jsou to elektronické programovatelné kity s tlakovým dávkováním buď do sání tryskou nebo do větve nízkého tlaku plynu vložením T kusu a to buď jednobodově před vstřikovače nebo skvenčně za vstřikovač e ke kažému válci . Tyto kity jsou vhodné pro motory valvetronic a pro turbomotory a pro motory s přímým vstřikem i pro systémy s reduktorem. Tato zařízení dávkují aditivum pod tlakem 5 Barů a dále se dělí na jednobodové nebo sekvenční s dávkováním ke každému válci. Věřím že má odpověď přispěla k Vaší orientaci v produktech Valve-Protector. Pro další Vaše otázky jsem k dispozici na tel: 602420268.
13.5.2014 5:45:34
Jméno:
Karel Předmět:
RevizeDobrý den. Chci se zeptat, zda provádíte roční revize i na LPI od firmy VIALLE. Děkuji za odpověď.
13.5.2014 13:09:47
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: RevizeDobrý den pane Karle, roční revizi spočívající v kontrole těsnosti LPG systému jsme schopni provést u všech plynových systémů, tedy i u LPI Viale. Nedisponujeme však diagnostikou pro případné seřízení tohoto systému. Na revizi se můžete objednat na tel: 602 178 440.
12.5.2014 12:28:43
Jméno:
Petr Lengsfeld Předmět:
dotazS6Mám Citroen C3 picasso 1.6 VTI /benzín/ předělán na plyn a zajímalo by mě, jestli musím mít namontováno zařízení
na přimzávání ventilů. Zatím mám najeto n plyn 30 000km a vše bez problémů.
DěkujiPetr
12.5.2014 13:52:22
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: dotazS6Dobrý den pane Petře, u motoru Vašeho vozidla doporučujeme ochranu ventilů a ventilových sedel. Ochrana může být přídavkem benzínu, přidáváním aditiva nebo kombinací obou předchozích způsobů. U přídavku benzínu, který lze u některých řídících jednotek aktivovat, je třeba počítat s vyšší spotřebou benzínu, který se spotřebovává kromě startování i během provozu na LPG na ochranu ventilů a ventilových sedel. V případě, že v řídící jednotce nelze funkci přídavku benzínu aktivovat (řídící jednotka není touto funkcí vybavena) nebo v případě, kdy si to zákazník přeje, lze nainstalovat zařízení na dávkování aditiva pro ochranu ventilů a ventilových sedel. Pro dávkování aditiva si můžete zvolit zařízení s dávkováním do sacího potrubí, dnes většinou s rozvodem VSE ke každému válci, nebo elektronické dávkovací zařízení s dávkováním do sacího potrubí nebo s dávkováním do větve nízkého tlaku LPG (před plynové vstřikovače). Doporučuji proto navštívit servis, kde Vám LPG montovali a zkonzultovat ochranu ventilů a ventilových sedel.
8.5.2014 8:27:02
Jméno:
Hrdel Vlastimil Předmět:
přímazDobrý den,děkuji za odpověď,ale ta neodpověděla na můj dotaz.Na obalu není uvedena viskozita.A já se znovu ptám zda je možné použít místo Vámi dodávaného Vap-saver fluidu JML Valve saver fluid 1,2 bez nutnosti seřízení dávkovacího zařízení?Je možné tyto dva přípravky smíchat(rozdílná barva).
10.5.2014 8:52:12
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přímazDobrý den pane Vlastimile, Jak jsem již uvedl v předchozí odpovědi je při změně aditiva nutno zkontrolovat případně seřídit správné dávkování. Spotřeba aditiva by měla být 1 promile ze spotřebovaného plynného paliva, tedy 1 l aditiva na 1000 l LPG (cca 8 kapek za minutu ve volnoběhu). Je doporučeno průběžně kontrolovat spotřebu aditiva během provozu a případně upravit. Co se týká vzájemné míchání různých aditiv ani jeden z výrobců neuvádí možnost míchání s jinými aditivy.
7.5.2014 20:41:14
Jméno:
Pfeifer Předmět:
LPG StakoDobrý den, mám ve voze LPG nádrž Stako 130L a netuším do kdy má platnost. Na štítku je tento údaj: 08.09/18.09 jak to mám rozkódovat? Platí do 09. 2018? Děkuji.
8.5.2014 19:49:23
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG StakoDobrý den pane Pfeifere, ano dle údajů, které uvádíte je platnost nádrže do 09. 2018.
6.5.2014 21:54:51
Jméno:
Petr Předmět:
Propan:butanPane Novák, vlastním 3 čs lpg, a objasním Vám otázku ohledně letní a zimní směsi lpg. Kdysi dávno, do r. 2004, platilo, že letní směs tvořila poměr butan:propan 40:60 a zimní směs 60:40. O d 1.11. do 30.3. toto vždy platilo dle ČSN.
Ale pak nastala obrovská změna, lpg stanice začaly stavět firmy Schell, Benzina, Eurooil, a změnily ČSN a TPG tak, že již neexistuje norma na kvalitu letní a zimní směsi.Je to jasný záměr jak vydělat více peněz, butan je levný, tak proč ho tam nedávat více? Rada je jednoduchá, podívejte se na své čs lpg kde tankujete, jaký mají tlak před čerpadlem, ani při mínusových teplotách by neměl být nižší než 3atm. Třeba dnes, kdy byla teplota lpg 12 st. celsia, jsme měli tlak 6atm, a to je super, auta jedou na toto jako o život.
Další rada je, tankujte u pumpy kde dělají přestavby lpg, to jsou plynaři každým coulem, a ne jen překupníci co čekají až jedni auta předělají a oni jen slíznou smetanu. Mějte se fann.
6.5.2014 18:39:05
Jméno:
jiří novák Předmět:
letní/zimní LPGDobrý den, prosím Vás máte informaci od kdy do kdy se prodává na čerpacích stanicích letní směs LPG?
7.5.2014 9:17:47
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: letní/zimní LPGdobrý den pane Nováku, propan C3H8 má bod varu při tlaku 101,08 kPa -42,6 oC zatím co butan C4H10 má bod varu -0,6 oC. Vyšší % propanu je tedy nutné k tomu, aby i v zimním období byl docílen v nádrži dostatečný tlak pro dopravu kapalného LPG z nádrže do reduktoru. Zimní období je od 1.11. do 31.3.. Distributoři LPG však při závozu zimní směsy LPG někdy přihlíží i k venkovní teplotě. Pokud je ve směsi LPG vyšší % butanu je jedině dobře – vozidlo lépe jede a i spotřeba je nižší.
5.5.2014 13:41:32
Jméno:
Martin Předmět:
LPG BigasDobrý den, mám dva dotazy: 1. umíte udělat i kontrolu/revizi LPG Bigas resp. uvažuji o koupi auta s Itálie s tým to LPG systémem - je problém se servisem? Nebo by ste mi radili se tomuhle systému vyhnout jelikoš v ČR se nemontuje. 2. Je možné takýto sytém u vás vymenit za jiný s tým, že by se ponechala napr. nádrž? S pozdravem Martin
5.5.2014 15:43:47
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: LPG Bigas• Dobrý den pane Martine, systém Bigas nemontujeme, proto ho nemůžu hodnotit zda je dobrý nebo špatný. Také možnost servisu tohoto zařízení v ČR bude asi velmi omezená. Pokud koupíte vozidlo s tímto systémem a budete ho chtít předělat na jiný LPG systém v tom nevidím problém a pokud má nádrž ještě dostatečnou platnost (max. 10 let od data výroby – je vyraženo na štítku nádrže) lze ji použít a ve vozidle ponechat. Při koupi vozidla s LPG doporučuji zkontrolovat zapsání LPG pohonu do velkého technického průkazu. Pokud potřebujete další informace rád Vám je poskytnu na tel: 602420268.
3.5.2014 17:46:14
Jméno:
Zdeněk Solar Předmět:
teplotyDobrý den, prosím o radu, mám v Mitsubishi ASX namontován systém Lovato a stává se mi že studené auto na plyn přepne až při provozní teplotě, ventil u nádrže cvakne až při dosažení provozní teploty a potom se v pohodě auto přepne na plyn. Není to pokaždé z 10 studených startů, je 5 normálních při 30-40 stupních se auto přepne na plyn a 5 kdy se auto přepne až při provozní teplotě cca70-80 stupňů. Nemůže být příčina v teplotním čidle? Děkuji Zdeněk Solar
5.5.2014 8:05:45
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: teplotyDobrý den pane Zdeňku, Vaše úvaha o příčině v teplotním čidle je v podstatě správná, nicméně v každém případě bych doporučil návštěvu odborného servisu pro kontrolu správnosti nastavení systému. Vzhledem k nepravidelnosti výskytu nelze vyloučit ani možnou závadu v elektroinstalaci (studený spoj, přerušený drát…). Pokud to k nám nemáte daleko, rádi bychom Vám nabídli pomoc. Objednat se můžete na tel: 602420268.
3.5.2014 12:36:34
Jméno:
Vlastimil Hrdel Předmět:
PřímazáváníDobrý den,mám na Mitsubishi ASX namontované LPG Lovato v Kodecaru Ostrava s přímazem na všechny ventily Vap-saver fluid,který byl dodán spolu se zařízenímTtento mi došel a můj dodavatel montáže mi dodal JML Valve saver fluid 1,2.Je tento výrobek Vaší firmou doporučován jako náhrada Vap-saver fluidu?Děkuji za odpověď
5.5.2014 7:46:46
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: PřímazáváníDobrý den pane Vlastimile, pro správné dávkování aditiva je důležité počítat také s jeho viskozitou, proto je nutné při změně aditiva věnovat pozornost znovu seřízení dávkovacího zařízení. Aditivum Vap-Saver používáme z toho důvodu, že obsahuje nejvíce účinné látky – viz srovnání http://www.lpg-autogascentrum.cz/rozbory/ . Pokud budete potřebovat Vap-Saver rádi Vám ho pošleme na dobírku. Zboží lze objednat na tel: 606728358.
30.4.2014 21:24:11
Jméno:
karel balas Předmět:
start na lpgzdravim ještě jednou, nedavno jsem se ptal na moznost nastaveni startu primo na LPG namisto benzinu. Zjistli jsem ze moznost nastaveni v nastaveni je a lze ji i spustit, nyní me spise zajima, když vse necham zapojit, zda-li to nejak ovlivni zivotnost motoru, je systém startovani primo na LPG byť zahřátého motoru nějak nebezpečný pro motor repsketive více namáhá motor nebo je to jedno a nemusím se obávat předem děkuji za odpověd
5.5.2014 7:34:21
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: start na lpgDobrý den pane Karle, pokud je LPG systém nastaven správně a funkce START/STOP je aktivována vozidlo s teplým motorem startuje na LPG. Tento režim nemá vliv na životnost motoru.
30.4.2014 12:27:15
Jméno:
Ivo Předmět:
LPG SubaruDobrý den,
chci se zeptat, jaký systém doporučujete do Subaru Forester 2.0 2007, 116KW.
Díky
30.4.2014 13:39:58
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG SubaruDobrý den pane Ivo, vozidel Subaru Forester 2,0 byla úspěšně přestavěna celá řada za použití různých LPG systémů. Jak jistě víte na našem trhu je celá řada výrobků, které poskytují různý komfort ovládání a také v různých cenových relacích. Rádi bychom Vám doporučili systém, který by nejlépe splňoval Vaše požadavky na provoz LPG. Doporučuji u tohoto motoru ochranu ventilových sedel a ventilů. Proto nás prosím kontaktujte telefonicky na tel: 602420268 a vybereme Vám systém, který pro Vás bude nejvhodnější.
29.4.2014 21:31:00
Jméno:
Pavel Předmět:
Flashlube electronic v2Dobrý den,
ještě jeden dotaz:
Chtěl bych se zeptat, zda by u Vás bylo možné provést výměnu Flashlube.
V tuto chvíli mám podtlakový systém Flashlube s rozdělovníkem do každého válce zvlášť. (V sání jsou 4 otvory, kde je aditivum aplikováno)
Chtěl bych se zeptat, zda je možné provést výměnu za systém elekronický, ve verzi 2 - kde je aditivum dávkování přes plynové vstřikovače.
Vůz : Ford Focus 2007, Duratec 1.8 HE,
LPG systém AGC Compact:
http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluzby/komponenty-pro-lpg-prestavby/ridici-jednotka-compact
plynové vstřikovače: I-Plus
http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluzby/komponenty-pro-lpg-prestavby/vstrikovace-i-plus
Prosím o cenovou kalkulaci a zda by bylo možné montáž provést na počkání. Jsem z Valašského Meziříčí (cca 400 km), případně nemáte doporučení na servis, kde by měli zkušenosti s montáží nového Flashlube elekronického systému?
Děkuji.
S pozdravem,
Pavel
30.4.2014 13:22:48
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Flashlube electronic v2Dobrý den pane Pavle, na ochranu ventilů a ventilových sedel Vám můžeme nabídnout programovatelné kity elektronického dávkování aditiva Valve-Protector nebo Valve-Protektor Sequential pro sekvenční dávkování aditiva a to jak s dávkováním do nízkotlaké LPG větve před vstřikovače, tak s dávkováním do sání. Bližší informace k těmto zařízením, případně informace o ceně Vám rádi sdělíme na tel: 602420268.
29.4.2014 20:53:15
Jméno:
Pavel Předmět:
Flashlube přímazDobrý den,
prosím o pomoc.
Mám problém s flashlube... nechal jsem si nainstalovat pavouka (rozdělovník do každého válce zvlášť) a od té doby mi flashlube lahev nedrží nastavení.
Př. Nastavím průtok 3 kapky / 10 sekund (ano, toto nastavení je opravdu hodně), ale po ujetí několika 10 km. Odstavení auta a znovu nastartování se průtok sníží na 1 kapku / 14 sekund. Obojí samozřejmě měřené na LPG/ volnoběh/ zahřátý motor.
Nastavit jsem zkoušel několikrát, vždycky dopadnu stejně. Průtok se extrémně sníží. V servisu mi kvůli tomu dokonce vyměnili i rozdělovník za nový, zde chyba tedy nejspíš nebude.
Nevíte co s tím ? :/
30.4.2014 12:37:05
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Flashlube přímazDobrý den pane Pavle, z toho co uvádíte mohu usoudit, že příčinou může být nějaká drobná nečistota v dávkovacím zařízení nebo trubičce vedoucí k „pavoukovi“, která vlivem změny podtlaku mění svoji polohu a tudíž i průchodnost systému a dávkování. Další možnou příčinou může být netěsnost některé části vedení aditiva nebo že šroub pro seřizování dávkování mění vlivem vibraci svoji polohu. Je potřeba důkladně prozkoušet těsnost celého systému vedení aditiva.
Přidat záznam