Diskuzní fórum LPG/CNG
12.2.2014 16:50:47
Jméno:
janvancura Předmět:
Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008Paní Evo bohužel to není dobrý nápad. Auto je po záruce. Pokud nemá ojetá Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008 instalovaný přímaz ventilů od začátku provozu na LPG, neberte ji. Tento motor před rokem 2013 není vůbec na přestavbu LPG vhodný Přístřik benzínu ventily u těchto motorů nestačí uchránit. Přesvědčují se o tom postupně majitelé aut s těmito motory Hyundai Kia v servisech. Automobilka nyní na LPG dodává modifikovaný upravený motor!
19.2.2014 16:13:30
Jméno:
Karel Barták Předmět:
RE: Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008P.Vančura, proč tady rozšiřujete takové nesmysly, naopak, čím byl motor dříve vyrobený, tím byl kvalitnější,protože první KIA stály podstatně víc než ty z roku 2013,byly bez výbav, dokonce i bez posilovačů, ale ty dodnes na plyn jezdí bez problémů..bohužel jsme zjistili, že u těchto nových motorů nepomůže ani přívstřik benzínu, ani stávající systém přímazu, je třeba jinou technologii..navíc je třeba každých 40 tisíc zkontrolovat a nastavit ventilovou vůli...
12.2.2014 11:39:06
Jméno:
Jan Kabát Předmět:
Ventily Volvo S60Dobrý den,
budu si nechávat zastavět LPG do svého Volva S60 2,4T 147kW z roku 2001.
Moje otázka zní, jak je na tom tento vůz s kvalitou ventilů a ventilových sedel? Na internetu jsem se o tomto dočetl rozporuplné informace. Servis mi nabízí přívstřik benzínu, ale při množství nějakých dvou litrů benzínu na 100km už se mi zdá úspora zanedbatelná a přestavba tudíž bezvýznamná.
Děkuji za radu.
17.2.2014 9:24:31
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Ventily Volvo S60Dobrý den pane Jane, u vozidla Volvo S60 2,4T r.v. 2001 byly provedny s úspěchem přestavby bez přístřiku i bez přímazu. Samozřejmě je na montážní dílně, jaké zařízení po dohodě se zákazníkem zvolí a zda a jaký systém ochrany ventilů použije (u turbomotorů lze použít jen elektronický přímaz).
12.2.2014 9:58:36
Jméno:
Eva Nováková Předmět:
dotazDobrý den, uvažuji o koupi ojetého vozu Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008 s benzín/LPG. Bohužel nevím v jakém systému je toto LPG provedeno, budu se na to ptát prodejce. Máte dobré zkušenosti s LPG v těchto autech? Děkuji. Eva Nováková
12.2.2014 13:27:30
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: dotazDobrý den paní Evo, pokud by nebyly dobré zkušenosti s LPG nepodporovala by KIA přestavbu vozidel ve své prodejní síti. Samozřejmě záleží v jakém stavu auto kupujete, jak bylo auto servisováno včetně LPG systému.
11.2.2014 11:07:36
Jméno:
Košátko Michal Předmět:
LPG ZAVOLIDobrý den, chtěl bych si koupit Peugeot 307 SW 1.6 16V LPG ZAVOLI. Měl bych dotaz zda tady v ČR je dosažitelný servis pro tehoto výrobce?
Děkuju Košátko
12.2.2014 13:17:40
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG ZAVOLIDobrý den pane Michale, jsme akreditovaný zástupce firmy ZAVOLI pro ČR a brzy bude na našem trhu sortiment LPG zařízení od firmy ZAVOLI a samozřejmě služby s tím spojené.
9.2.2014 21:14:17
Jméno:
Miloš Předmět:
STAG-Qbox versus FlashlubeDobrý den,mam imprezu 1.6 70 kw r.v. 1999 a chci namontovat system STAG -Qbox,ale nevím,zda to bude stačit na přímaz ventilu,Nahradí tento systém s přístřikom benzínu system Flashlube.Jedná se o dost choulostivý boxer od subaru.Děkuji za radu.
10.2.2014 14:57:10
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: STAG-Qbox versus FlashlubeDobrý den pane Miloši, pro spolehlivou ochranu ventilových sedel je možné použít pouze přístřik pár % benzínu. Tato vozidla byla v naší partnerské síti namotována také s přímazem ventilových sedel aditivem. O tom, který systém ochrany ventilových sedel bude při montáži použit, dohodněte s montážní dílnou.
5.2.2014 7:47:58
Jméno:
Josef Předmět:
lpg-Lovato Easy FastZdravim, mam oktavku rv 00, 74kW + LPG a v poslednom case sa mi deje taka neprijemna vec..rano ked idem do auta a nastartujem,tak mi ho strasne dusi, ked stlacim plyn, motor sa pridusi, ked povolim zas skoci na normalny volnobeh. Pri rozjazde hrozne cuka, coz je nasledok toho dusenia. Tento problem sa tu uz riesil, akorat ze v mojom pripade to robi len pri studenom motore. Akonahle sa zohreje cca za 3 minuty, vsetko ide normalne. Co by to mohlo byt? Diagnostika nepise nic. Dakujem. Podotykam ,ze mam sekvencne vstrikovani Lovato Easy Fast
6.2.2014 11:29:46
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: lpg-Lovato Easy FastDobrý den pane Josefe, z toho co píšete dovozuji, že máte problém po studeném startu při provozu na benzín. Doporučuji proto zkontrolovat vozidlo v provozu na benzín, případně zkontrolovat při provozu na LPG krátkodobé a dlouhodobé korekce – zda směs LPG není příliš chudá nebo bohatá. Mohl by pomoc i reset benzínové jednotky po jejím odpojení (např. přes noc) a znovu najetím benzínové mapy.
4.2.2014 21:32:11
Jméno:
Karel Předmět:
důležitost přimazávání Flashlube pro 5.7 HEMIDobrý den,
obracím se na Vás s dotazem na nutnost (či nepotřebnost) přimazávacího systému Flashlube na ventily u motorů 5.7 HEMI s MDS od r.v.2006 výše. Mám LPG STAG 300 v takto motorizovaném Dodge Durango 2007 a před nedávnem mě známý strašil s tím, že oddělal ventily (sedla) u své 5.7 HEMI RAM.
Měl bych tam toto zařízení nechat domontovat, nebo to není u tohoto typu potřeba ???
Díky za informace,
Karel
6.2.2014 11:21:30
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: důležitost přimazávání Flashlube pro 5.7 HEMIDobrý den pane Karle, otázka ventilů a ventilových sedel je v poslední době dosti diskutovaná. Stejně jako u každé namáhané a používané součástky dochází k jejímu opotřebení , dochází k opotřebení i ventilů a jejich sedel a samozřejmě záleží i na způsobu jízdy a mnoha dalších faktorech, které ,ají vliv na to, jakou bude mít součástka životnost. Je známo, že ventily a jejich sedla byly u starších vozidel z kvalitnějších materiálů a vydržely větší tepelné namáhání, které je u provozu na LPG mírně vyšší nežli u benzínu. Je pravdou , že u nejnovějších motorů 5,7 HEMI se ochrana ventilů používá. Montér, který Vám LPG systém montoval se jistě při výběru zařízení řídil dostupnými zkušenostmi v oboru LPG a vycházel z dostupné nabídky LPG zařízení. Dodatečnou montáží přímazu nic nezkazíte.
3.2.2014 16:01:44
Jméno:
Jiří Marek Předmět:
Škoda Fabia II DUAL 1.4 63 kWDobrý den, chci koupit Škodu Fabii II 1.4 63 kW označení DUAL r.v konec r. 2007. Jedná se o vozidlo z Itálie. Zástavba plynu byla provedena v Itálii a je to Landi Renzo. Nebude problém s případnou opravou uvedené montáže u nás v Čechách a popřípadě kde v Pardubickém kraji existuje servis ? Za odpověď děkuji.
4.2.2014 9:53:38
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Škoda Fabia II DUAL 1.4 63 kWDobrý den pane Marku, naše firma je zástupcem firmy Landi Renzo pro ČR, dovážíme, montujeme servisujeme v naší partnerské síti mimo jiné i systémy pro alternativní pohon firmy Landi Renzo. Nákup vozidla v zahraničí s namontovaným LPG může mít i jistá úskalí. Stává se, že zákazník přijede na opravu či seřízení vozidla s LPG systémem, který na náš trh dodáváme a běžně servisujeme, avšak montážní dílna v zahraničí zablokovala řídící jednotku a tím pádem se s ní nemůžeme spojit a provést nastavení. V některých případech se podaří řídící jednotku odblokovat. Někdy se však stává, že se řídící jednotka odblokovat nepodaří a v takovém případě musí být pak vyměněna za novou. Se servisem ostatních komponent (reduktor, vstřikovače atd.) nebudou problémy. V případě že byste se rozhodnul pro přestavěné vozidlo je třeba zkontrolovat, zda je LPG systém zapsán v TP vozidla Jen v takovém případě se vyhnete problémům při přihlašování vozidla. Při výběru vozidla přeji šťastnou ruku.
31.1.2014 21:53:01
Jméno:
Lukáš Předmět:
Přimazávání ventilůDobrý den, mám Renault Laguna 2,0 benzín 8 ventil rok 1995, chtěl bych se zeptat co od vás výde namontování systému na přimazávání ventilu? Typ plynového zařízení AGC 01-12 namontované v roce 2007 v Autogas centrum v Prostějově. Jsem Z kutné Hory
3.2.2014 7:06:23
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přimazávání ventilůDobrý den pane Lukáši, toto fórum neslouží ke zjiš´tování cen. Cenu Vám sdělí náš partner, kterého si můžete vybrat na http://www.lpg-autogascentrum.cz/partnerska-sit/ . Pokud se rozhodnete pro naši firmu, rádi Vám cenu na požádání sdělíme na tel: 602178440.
30.1.2014 17:37:03
Jméno:
Jaroslav Předmět:
zimaDobrý den. Dovezl jsem si Fabii z Holandska se systémem Omegas. Auto jede naplyn normálně když je teplota kolem nuly avíce. Když ale teplota klesně pod 5°c tak přepíná zpátky na benzín. Kde hledat závadu? Jaroslav
31.1.2014 12:57:56
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: zimaDobrý den pane Jaroslave, přepínání zpět na benzín může způsobovat celá řada příčin, např. nízký tlak plynu nedostatečná činnost reduktoru apod. Doporučujeme proto navštívit některého našeho partnera, kterého si můžete vybrat na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/partnerska-sit/ .
30.1.2014 6:30:32
Jméno:
Stanislav Předmět:
Koupě nového vozuDobrý den.
Uvažuji nad koupí nového vozu s LPG k podnikání.Jedná se mi o to,že najezdím opravdu dost kilometrů(cca 80000km/rok)
Jestli chápu správně systém,tak mimo tankování lpg se musí ještě dokupovat nějaké další kapaliny pro přimazávání.
Kolik tyto aditiva cca stojí a na kolik vydrží cca kilometrů?Obecně,asi to bude vždy trochu jinak.
Jen abych si udělal rámcovou představu při výpočtu nafta oproti lpg.
Je koupě takového automobilu s lpg při tolika kilometrech smysluplná?Myslím tím,jestli se nemusí něco měnit po ujetých kilometrech atd.Poradíte,které auto koupit?
Díky Standa
31.1.2014 12:47:31
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Koupě nového vozuDobrý den pane Stanislave, ne u šech LPG systémů je potřeba aplikovat přimazávání. Některé systémy umožňují přístřik benzínu na ochranu ventilů jejich sedel. Záleží tedy na konkrétním vozidle a konkrétním LPG zařízení jaký systém ochrany ventilových sedel bude zvolen. 1 l aditiva Vám vystačí na cca 10.000 km a cena se pohybuje kolem 300-400 Kč/l. Dále je potřeba pravidelně měnit filtr plynné fáze LPG a to po 15-20 tis. km a filtr kapalné fáze po cca 50 tis km (ceny těchto komponent se pohybují v řádu stokorun).
29.1.2014 20:25:09
Jméno:
omarisko Předmět:
Kolísání otáček při startuDobrý den,
rád bych se zeptal, zdali mohlo LPG způsobit to, že mi vozidlo po celonočním stání bez nastartuje, ale když se rozjedu, tak vozidlo poskakuje a občas nevhodně chcípne...srovná se to asi po minutě jízdy. Pokud motor nechám nějakou minutu běžet nebo to protůruju (k nelibosti sousedů), tak se ten problém minimalizuje. Startuju samozřejmě na benzín. Druhý dotaz se týká vysoké spotřeby motorového oleje.zhruba po 2000 km musím dolít cca 1 litr. Mám Citroen C4, 1.6 VTi (2009). Mám systém Laváto. Nemám zde tzv. přímaz jelikož mi bylo řečeno, že by to bylo nadbytečné (u mého vozu). Prosím o názor, zda ten chybějící přímaz nemůže za některé z výše uvedených trampot. Systém byl montován u Plynomontu v Olomouci, ale teď už jsem jej ve Vaši partnerské síti nenašel. Rád bych zajel na revizi plynu- koho mi prosím na olomoucku doporučíte.
Děkuji Teriaki
31.1.2014 9:43:33
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Kolísání otáček při startuDobrý den pane Teriaki, základem, aby vozidlo jelo dobře na LPG, je bezchybná funkce na benzín. Spotřeba motorového oleje je příliš vysoká a svědčí o tom, že technický stav motoru není vpořádku. Je potřeba zjistit a odstranit příčinu vysoké spotřeby motorového oleje. To také zřejmě způsobuje potíže při startování. Co se týče otázky přímazu – dnešní systémy umožňují také ochranu ventilů přístřikem benzínu. O tom, zda je u vozidla ochrana ventilů potřeba a jaký systém ochrany se případně použije rozhoduje firma, která LPG montuje. Vhodného partnera najdete na našich webových stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/partnerska-sit/ .
28.1.2014 23:33:11
Jméno:
Roman Předmět:
MAZDA CX 7Dobrý den, v blízké době uvažuji o nákupu ojetého vozu a následné přestavbě na LPG u Vás ve Strakonicích. Zaujala mě Mazda CX-7 2,3l turbo 191kW rv. 07-08 se Zajímal by mě Váš názor na přestavbu tohoto motoru, zda již máte nějaké zkušenosti, nutnost přimazávání ventilů, časová náročnost přestavby a cena přestavby. Na různých internetových fórech jsem se dočetl o problému s propalováním ventilů při provozu na LPG u tohoto motoru. Prosím Vás o objasnění této závady a případně četnost této závady.
29.1.2014 9:50:23
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: MAZDA CX 7Dobrý den pane Romane, osvědčené zařízení na přestavbu LPG je BRC. Přimazávání ventilových sedel u BRC zařízení není potřeba. Přestavba by trvala 3 dny. Cenu přestavby dohodnete na čísle 602178440.
28.1.2014 20:49:01
Jméno:
Oleg Čeloud Předmět:
lpgDobrý den.Uvažuji o koupi Peugeot Bipper ale někde jsem se dočetl že toto vozidlo není vhodné na montáž LPG ale CNG přitom vozidel jako je Citroen Nemo nebo Peugeot Bipper ježdí již poměrně mnoho.Můžete mi prosím toto vozidlo doporučit pro montáž lpg? Děkuji Čeloud
29.1.2014 9:40:49
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: lpgDobrý den pane Olegu, těchto vozidel s motorem 1,4 byla přestavěna úspěšně již celá řada. Doporučujeme ochranu ventilových sedel přímazáváním.
28.1.2014 19:51:39
Jméno:
Standa Předmět:
lpgDobry den,mam focuse 1,6 r.v.2000. Mam namontovany plyn plus mazani ....to mazani ma setrit motor....v nadobe je 400 ml a ujedu na to 1600 km a pak zas musim dolevat....slysel sem ze na tech 400 ml bych mel ujet daleko vic a v servisu co mi to montovali rekli,ze z nadobi ma kapat 5-6 kapek za minutu.Nejak se mi to nezda,tak často dolevat...prosim o radu Dekuji
29.1.2014 11:25:36
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: lpg
Dobrý den pane Stando, seřízení kapek je vpořádku. Spotřeba je však veliká obvykle jedna nádržka vystačí na 5000 i více km. Je třeba zjistit, zda někde není netěsnost a tuto odstranit.
Přidat záznam