Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <171>  <172>  <173>  <174>  <175> ||  <268>     >>   >5x>  

7.9.2013 20:53:36
Jméno: Jiří Fiedler Předmět: Svévolné přepínání z LPG na benzín
Prosím o radu. Mám Audi A4, r. v. 2002, motor 1.8 Turbo (110 kW), LPG Landi Renzo. Velmi často se mi stává, že se sytém svévolně v průběhu jízdy přepíná z LPG na benzín. Zpravidla při jízdě s vyřazeným rychlostním stupněm, či při při jízdě bez plynu - brzdění motorem. Motor je ohřátý na provozní teplotu a dělá to i při plné nádrži LPG. Počáteční přepnutí z benzinu na LPG po nastartování studeného motoru proběhne cca při dosažení teploty 40 st., což si myslím, že je v pořádku. Při stojícím voze na volnoběh s režimem LPG běží motor normálně a k přepínání nedochází. V servisu po napojení diagnostiky na ŘJ LPG nebyly zjištěny žádné zaznamenané poruchy či chyby. Děkuji.
8.9.2013 9:00:12
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Svévolné přepínání z LPG na benzín
Dobrý den. Z Vašeho popisu projevu závady usuzuji, že problém by mohl být se snímáním podtlaku. Může být zanesený vzduchový filtr, nebo nedostatečně uzavřený kryt vzduchového filtru. Stejně tak mohou být nečistotami zanešené vstřikovače a filtr plynné fáze LPG. Je třeba provést důkladnější diagnostiku. Ing.Pataky - technik

6.9.2013 10:51:24
Jméno: Oldřich Kupec Předmět: Přepínání nádrže -doplnění
Doplnění údajů: auto ix20 1,4,spotřeba 8,2l automobilu, systém brc, ujeté km jsou po automatickém přepnutí po vyjetí plné nádrže, která je předtím doplněna na automatické vypnutí čerpací stanice, po výpočtu z vašich údajů se mi zdá ujetá vzdálenost nižší. Je-li nastavení prováděno plovákem dle výkresu, tak je možná asi jeho úprava a ptám se:: má tato úprava vliv na spotřebu automobilu? Doufám, že je to všechno, děkuji.
6.9.2013 14:16:49
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přepínání nádrže -doplnění
Provoz na benzín: 8,2 l/100 km > provoz na LPG (navýšení podle stylu jízdy a stavu motoru o 15-20%) tedy 9,84 l/100 km. Do nádrže o objemu 46 l lze natankovat cca 36,8 l LPG. Při výše zmíněné spotřebě by byl teoretický, dojez cca 370 km. Vy jste najel o 30 km méně. Patrně nebudou správně nastavené korekce mapy vstřikování a tak je spotřeba vyšší. Může to být ale i nekvalitním plynem. Samotné postavení plováku v nádrži samozřejmě nemá vůbec vliv na spotřebu. Ing.Pataky - technik

6.9.2013 2:02:44
Jméno: Miroslav Slavík Předmět: Renault Espace
Dobrý den, pane Pataky - sleduji Vaše fundované odpovědi na tomto foru již delší dobu a domníval jsem se, že u mého vozidla nevznikne takový problém, že se budu muset také osobně zúčastnit, ale nastala chvíle, kdy jsem nucem požádat Vás o radu. Před nedávnem jsem po 10 ti letech vyměnil nádrž na LPG u vozidla Renault Espace 2.2 - sytém LandiRenzo IGS - IG1 - najeto na LPG cca 150.000 km. Mám dva problémy. 1) Čím dál častěji se mi stává, že při přepnutí na LPG jede motor pouze na tři nebo dva válce. Občas začne jet na dva nebo tři i při jízdě na LPG v nízkých otáčkách. Někdy pomůže opakovaně protůrovat motor, nebo přepnout na benzin a poté zpět na LPG, ale v poslední době už málokdy. 2) Druhý problém spočívá v tom, že mi při zahřátém motoru, čím dál víc kolísají otáčky na volnoběh a často se stane, že motor otáčky neudrží vůbec a chcípne. Opakovaně jsem byl na seřízení u Fedora, ale vždy pouze nastavili parametry, ale závady se tím neodstranily. Děkuji za Váš názor na moje problémy s LPG.
6.9.2013 7:21:28
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Renault Espace
Dobrý den pane Slavík. Děkuji Vám za slova uznání k fóru. Domívám se, že oba problémy souvisí ani ne tak s nastavením parametrů (tím nezpochybňuji nastavení parametrů u pana Fedora), ale se znečištěním nebo poruchou obou krokových motorků na dávkovacím zařízení. Systém IGS je starší zařízení které se už dnes nemontuje a nevyrábí, a tak i máme omezený přístup k získání a výměně ND (krokových motorků). V některých případech se stávalo, že se regulační kolík vytočil ze svého feritového jádra (případně, že se feritové jádro rozdrtilo a tak regulační kolík který je ze železa ve feritovém jádru poskakuje a tím špatně dávkuje plyn. Jeden krokový motorek slouží k dávkování ve volnoběhu a druhý je určený pro chod. Možná bude stačit rozdělat motůrky (musí být zvýšená opatrnost, aby se regulační kolík nevytočil z jádra) a vyčistit. Pak se musí opět nastavit parametry. S pozdravem Ing.Pataky - technik

5.9.2013 16:33:16
Jméno: Oldřich Kupec Předmět: Přepínání nádrže
Je v 46l nádrži na lpg správné nastavení přepnutí na benzín při ujetí340km. Spotřeba za delší období je 8,2l, počítáno přes ujeté km a tankované palivo u jednoho výdejního místa? Může mít změna nastavení vliv na spotřebu? Systém je asi brc..Děkuji
5.9.2013 19:36:57
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přepínání nádrže
Viz. Kolik plynu je v nádrži.Nastavení čeho má mít vliv na spotřebu? Spotřeba 8,2 litru je myšlena pro jaké vozidlo? Z obsahem 1,2 , 1,4, 1,5, 1,8, 2,0 , 2,4 , 3,2 , 3,6, 4,2....

5.9.2013 14:46:29
Jméno: Béďa Předmět: LPG Hyundai

Svůj dotaz směřujte na Hyundai.


5.9.2013 19:30:01
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG Hyundai
OK

5.9.2013 9:21:40
Jméno: Friedrich Předmět: tankování LPG
Dobrý den,po úplném vyjetí plynu jsem tankoval u čerpací stanice ONO a byl jsem překvapen,že obsluha natankovala 56,9l LPG,přičemž je v automobilu nádrž 60L.Je toto technicky vůbec možné nebo je někde ,,chyba,, na straně čerpací stanice? Obsluha se šla dokonce zkontrolovat i zásobu plynu v tanku s tím,že vše ke OK.Děkuji za odpověď.
5.9.2013 9:35:23
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: tankování LPG
Dobrý den. Jak je z fyziky známo, kapalina je nestlačitelná. Nádrž o objemu 60 litrů je plnitelná na 80%, tedy na 48 litrů. Pokud se natankovalo víc, může být zaseklý multiventil. Nechte si provést kontrolu v odborné dílně. Ing.Pataky - technik

4.9.2013 13:32:21
Jméno: Martin Předmět: nedrží otáčky, velká spotřeba
Dobrý den, mám Hondu civic , motor 1,3l D13B2 rv.1995 lpg Tomasetto. Na benzín jezdí bez problému, ale je problém s LPG, kdy mi nedrží otáčky, při vyřazení motor zdechne a spotřeba je cca. 15 l. Plynař co lpg montoval mi tvrdí, že to nejde seřídit a že to bude karbecem, ale na benzín není žádný problém. Další mechanik mi tvrdí, že pokud jezdím na benzín v pořádku, tak bude chyba v lpg. Potřeboval bych poradit co tedy s tím. Děkuji.
4.9.2013 13:51:45
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: nedrží otáčky, velká spotřeba
Dobrý den.Taky si myslím, že závada bude v instalaci nebo seřízení systému. Bohužel, zařízení Tomasetto nemontujeme.Ing.Pataky - technik

3.9.2013 22:03:04
Jméno: Standa Předmět: Roomster
Dobrý den, mám asi 10 dní přestavbu na systém od Lovata, vozidlo Škoda Roomster 1,6 16V. Četl jsem, že spotřeba by se měla zvýšit cca o 10-15%. Měl jsem spotřebu benzínu kolem 6,5-7 l. Po dvojím natankování jsem měl spotřebu poprvé 10 l ( přičítal jsem to kolům na střeše vozidla) ale po druhé (již bez kol) jsem se dostal na 9,5l, což mi řijde dost. Chtěl jsem zeptat, zda se by bylo vhodné to řešit se servisem hned či počkat na první záruční kontrola po 2.500 km. Vzhledem ke skutečnosti, že se vše řeší přes počítač vozidla, nepředpokládám, že se to nějak srovná. Děkuji
4.9.2013 7:20:48
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Roomster
Dobrý den. Doporučuji vyčkat do první kontroly po namontování. Tato kontrola je důležitá zejména pro nastavení tlaku v reduktoru. Pryžová část reduktoru (membrána) mění své mechanické vlastnosti (roztažnost, elastičnost atd.) vlivem prvního kontaktu s LPG. Pak se tyto vlastnosti ustálí. Podle zkušeností se toho dosáhne právě kolem 2500 km na plyn. Po donastavení tlaku v reduktoru doporučuji provést novou autokalibraci a upravit mapu vstřikování podle korekcí OBD. Ing.Pataky - technik

3.9.2013 21:38:28
Jméno: Kateřina Předmět: Dotaz na LPG
Dobrý den,v dubnu 2013 jsme si pořídili nové Hyundai i30 kombi 1,6 s tím,že si během roku necháme provést přestavbu na plyn.Dnes mi bylo v autorizovaném servise zděleno,že mají nařízení,asi tak 2.měsíce u těchto vozů neprovádět přestavbu bez toho aniž bychom měli ponechanou 5letou záruku.Lépe řečeno,že nám přestavbu provedou,ale ztratíme záruku,přitom když jsme vůz kupovali,tak nám říkali,že záruka 5let bude.Je to možné?
4.9.2013 7:11:19
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Dotaz na LPG
Dobrý den. Svůj dotaz směřujte na zastoupení firmy Hyundai v ČR. Ing.Pataky - technik

2.9.2013 18:44:01
Jméno: PaulofWoCC Předmět: --
Pro Mirek: Hyundai Hodonín jako Vista Car nebo Top Centrum?
2.9.2013 19:12:00
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: --
???
4.9.2013 6:10:30
Jméno: PaulofWoCC Předmět: RE:
To byl jen upřesňující dotaz na Mirka.

2.9.2013 17:57:55
Jméno: Mirek Předmět: LPG Hyundai
Dobrý den mám osobní zkušenost z podpálenými výfukovými ventily H. Tucson zařízení LPG Stag 4 + flaschlube +vse.cca po 80tkm na lpg se mi rozsvítila kontrolka check a motor jel ve volnoběhu na 3 válce v servisu mi změřily tlaky a zjistily chybu na druhém válci-následovala oprava hlavy a výměna všech výfukových ventilů-sací byly ok dle tvrzení mechanika co dělal opravu hlavy flaschlube může teoreticky chránit sací ventily ale ty výfukové ne protože ty setiny gramu co jsou tam rozprášeny se při výfuku spálí.. tak nevím co je na tom pravdy. Jinak Hyundai zrušil přestavby na dříve nabízené skladové motorizace .Teď se nabízí jen pro motorizaci 1,4 a i u této už to musí být zadáno do výroby -prý je tam již z výroby k tomu uzpůsobená hlava motoru(dle prodejce Hyundai Hodonín).Nedávno jsem se na to ptal na tomto fóru p.Patakyho co o tomto zrušení přestaveb jako dodavatelé souprav LPG pro Hyundai ví ale odkázal mě na Hyundai.bylo by férová říct na rovinu že se zjistily nějaké problémy u motorů Hyundai bez úprav a proto se to stoplo ale chápu že to tady tak nemůže být napsáno....
2.9.2013 19:10:16
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG Hyundai

Dobrý den. Podle našich informací nebyly provedeny žádné odborné znalecké posudky které by stoprocentně potvrdili podpálení ventilů výlučně vlivem instalace zařízení LPG. K podpálení ventilů dochází i u vozidel bez přestavby LPG. Nota-bene, když už máte najeto přes 80tis. km. Firma Hyundai má plné právo omezit výběr typů motorů do kterých přestavbu povolí. Jsou totiž nositeli záruky a tak se snaží minimalizovat případné náklady na záruční servis. Na druhé straně se v průběhu přibližně 3 let namontovalo cca 3000 vozidel Hyundai různých typů a evidence poškozených ventilů se řádově počítá na-do desítky. I při aplikaci ochrany přístřikem benzínu a externí ochranou VAP Saver s VSE je provoz vozidla na LPG ekonomický.Ing.Pataky - technik



1.9.2013 11:49:59
Jméno: jan vancura Předmět: provokace
Dobrý den Horejsi. Vzhledem k tomu, že jsou všechna i30 kryta zárukou 5 let je zřejmé, že Váš příspěvek je pouze pokus o pošpinění H. Pokud tomu tak není, napište prosím podtrobnosti. Který ventil netěsní a proč, jaká je použita ochrana ventilů atd. Jaký motorový olej s jakou specifikací motor jezdil. kde auto jezdilo s jakým zatížením....Jinak naprosto souhlasím s odpovědí kterou jste dostal. Dotaz: Horejs Předmět: Hyundai i30 - ventily Dne: 30.08.2013, 07:49:36 Dobry den, mam Hyundai i30, kterou jsem v dubnu 2012 koupil novou jiz s prestavbou na LPG. Nyni na servisni prohlidce (s revizi LPG) po 40 000 km mi bylo sdeleno, ze netesni ventily. Chci se zeptat zda si myslite, ze je mozne na tuto zavadu uplatnit zaruku? Dekuji Odpověď: Autogas Centrum Předmět: RE: Hyundai i30 - ventily Dne: 30.08.2013, 10:24:09 Dobrý den. dotaz musíte adresovat na prodejce. Ing.Pataky
1.9.2013 13:07:13
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: provokace
Překopírováno k dotazu. administrátor Ing.Pataky
8.9.2013 10:13:00
Jméno: Horejs Předmět: RE: provokace
Dobry den, rozhodne se nejedna o provokaci. V autorizovanem servisu mi sdelili, ze zaruku uplatnit nemohou, ze LPG zarizeni je takto schvalene importerem, a ze je to provozni vec. Ohledne motoru jsem naprosty laik, takze pisi jen to co vyctu z dokumentace k vozidlu: Plynove zarizeni BRC S24. Zda je pritomno primazavani nejsem schopen posoudit. Motor je 1.4. Jezdim denne 130km, z cehoz cca 80km je po dalnici rychlosti asi 120km/h.

31.8.2013 14:17:19
Jméno: Bazim Předmět: Jakou LPG značku?
Dobrý den chtěl bych se zeptat jakou firmu nebo tedy jakou značku LPG by jste doporučili na VW Passat 1.8T (AEB 110kW) jestli Lovato nebo něco jiného.
31.8.2013 17:58:50
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Jakou LPG značku?
Dobrý den. Dnes jsou všechna značková zařízení firem BRC, Landi Renzo, Lovato na stejné kvalitativní úrovni. Rozdíly v komfortu vybavení ( záznam chyb, připojení k OBD, ISA - inteligentní systém adaptace adt.) se taky stále přibližují. My sami a v naši rozsáhlé partnerské síti jsme všechna zařízení odzkoušeli s úspěchem. Dobrou volbou je Vámi zamyšlený systém firmy Lovato Easy Fast Smart, případně zařízení EVO od firmy Landi Renzo. Ing.Pataky - technik

30.8.2013 10:53:10
Jméno: Tomas Předmět: Špatný teplý start
Dobrý den koupil jsem subaru legacy 04 s namontovaným plynem od BRC sequente fast. Auto jede bez problému ale po zahřátí a opětovném startovaní po cca 10-15minut je třeba točit 5-10s. Studený start není problém ani okamžité nastartování teplého motoru. Pokud jezdím na benzín tak tento problém nemám. Nemáte tušení kde bych měl začít hledat závadu? Děkuji
30.8.2013 11:20:30
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Špatný teplý start

Dobrý den. Můžou  být ujeté korekce. Ale bez diagnostiky bych jenom hádal. Problém ale může být v tom, že pokud máte namontovné zařízení v Itálii tak pravděpodobně bude řídící jednotka zablokovaná. Tzn. že se s ní nespojíme. Ing.Pataky - technik



30.8.2013 7:49:36
Jméno: Horejs Předmět: Hyundai i30 - ventily
Dobry den, mam Hyundai i30, kterou jsem v dubnu 2012 koupil novou jiz s prestavbou na LPG. Nyni na servisni prohlidce (s revizi LPG) po 40 000 km mi bylo sdeleno, ze netesni ventily. Chci se zeptat zda si myslite, ze je mozne na tuto zavadu uplatnit zaruku? Dekuji
30.8.2013 10:24:09
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Hyundai i30 - ventily

Dobrý den. dotaz musíte adresovat na prodejce. Ing.Pataky

Vyjádření prodejce:

Dotaz: jan vancura Předmět: provokace [ odpovědět ]
Dne: 01.09.2013, 11:49:59

Dobrý den Horejsi. Vzhledem k tomu, že jsou všechna i30 kryta zárukou 5 let je zřejmé, že Váš příspěvek je pouze pokus o pošpinění H. Pokud tomu tak není, napište prosím podtrobnosti. Který ventil netěsní a proč, jaká je použita ochrana ventilů atd. Jaký motorový olej s jakou specifikací motor jezdil. kde auto jezdilo s jakým zatížením....




<5x<   <<     <1> || <171>  <172>  <173>  <174>  <175> ||  <268>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací