Diskuzní fórum LPG/CNG
29.6.2023 9:57:05
Jméno:
Milan Předmět:
Fiat Tipo 1,4 Po dodatečné montáži LPGDobrý den,
Mám problém se studeným startem, od počátku montáže LPG. Po nastartování motor chytne a běží cca 5 sekund normálně a po té začne kolísat a nejde do otáček, dusí se. Zhruba po patnácti sekundách se to srovná a motor běží normálně celý den. Zdá se mi že přepíná na plyn oproti předešlému auto moc brzo. Po rozjetí cca do půl minuty.
Zkoušel jsem jeden den jezdit na benzín a ráno se to chovalo celkem dobře, motor se mírně zhoupnul po pár sekundách, ale motor celkem hned šel do otáček. Děkuji za radu a hezký den.
27.6.2023 9:33:23
Jméno:
Míla Bureš Předmět:
LPG Fabia 1 1.2 HTPSnímač teploty LPG 4,7 kOhm KME, MAGIC Kdyby nefungoval odkaz v minule zpráve.
27.6.2023 9:30:26
Jméno:
Míla Bureš Předmět:
LPG Fabia 1 1.2 HTPDěkuji za rychlou odpověd objednal jsem toto čidlo snad bude ono mam Magic z roku 2005
https://www.lpgprofi.cz/product/cidla_snim ace/snimac-teploty-lpg-4_7-kohm-kme_-magic/1474
26.6.2023 21:31:15
Jméno:
Jana F. Předmět:
Vyměna nadrže u Dacia Dobrý den,
máme doma Dacii z výroby v plynu. Máme jít na STK a nádrž tam je už 10 let. V neautorizovanem servisu nám bylo sděleno, že nejdříve musíme vyměnit nádrž plynu pokud je už 10 let. Maji opravdu pravdu. V Renoltu mě servisní technik tvrdil, že to není potřeba ! Teď nevim , kdo má pravdu.
27.6.2023 8:25:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vyměna nadrže u Dacia Dobrý den, je pravdou, že LPG vozidla Dacia, Renault mají evropskou homologaci jako dvoupalivové. Se svým dotazem se proto obraťte na akreditovaného zástupce značky.
26.6.2023 18:16:51
Jméno:
Míla Bureš Předmět:
LPG Fabia 1 1.2 HTPTak dnes to zase seplo na LPG a po přijetí do servisu mi bylo řečeno abych přijel až to nepojede že diag nic neukáže tak si servisák dělá srandu nebo tomu nerozumím.Myslím že to dělá nějaké čidlo teploty ale nevím kde ho hledat.Mam Magic z roku 2005
27.6.2023 7:12:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Fabia 1 1.2 HTPDobrý den, pokud se jedná o nahodilou závadu, která není zapsána do paměti řídící jednotky LPG a vše při provedení diagnostiky funguje, jak má, pak se závada velmi těžko hledá. Může se jednat i o závadu v elektroinstalaci (studený spoj, poškození kunou apod.). Teplotní čidlo je na reduktoru a snímá teplotu reduktoru.
25.6.2023 18:05:16
Jméno:
Míla Bureš Předmět:
LPG Fabia 1 1.2 HTPDobrý den,už si nevím rady a servis má volno až koncem měsíce a já musim 14.07. na STK.Vozidlo nastartuji přepne na LPG to tak že začne trhat ale jede,už se mi stalo za poslední tyden dvakrát,že auto nereagovalo na přidání plynu až zhaslo nebo jsem musel rychle přepnout na benzin pak to jelo bez problémů.LPG se sice snažilo ale nepovedlo se vždy to zhaslo jako by tam LPG nebylo a mam plnnou nádrž.Jedná se o starši Magic-
26.6.2023 7:39:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Fabia 1 1.2 HTPDobrý den, závada může být jak v LPG systému (vadný reduktor, některé čidlo, vstřikovače) tak i v zapalovací soustavě vozidla. O jakou závadu jde ukáže až diagnostika.
25.6.2023 17:53:20
Jméno:
Josef Jusku Předmět:
Caddy cng 2009 nestartujeDobrý den, pros o radu . Caddy CNG 2009 ecofuel nestartuje . Po vyjetí CNG se auto preplo na benzínovou rezervu ale po chvilce auto zdechli pak jsem ještě parkrate nastartoval ale hned to zase zdechlo. Teď už nastartovat nejde vůbec . Můžete mi prosím poradit čím to může být ? Napadá mě čerpadlo . Mohu ještě něco zkusit co by pomohlo ? Děkuji moc za ochotu.
26.6.2023 7:33:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Caddy cng 2009 nestartujeDobrý den, zřejmě se bude jednat o závadu v dodávce benzínu. Může být vadné čerpadlo, zanesený filtr… Pro určení závady bude třeba použít diagnostiku případně další doplňková měření.
26.6.2023 7:29:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz výměna vložky Filtru Lovato s čidlem LPG CNGDobrý den, vložku filtru plynné fáze do Vašeho filtru si můžete objednat u nás pod objednacím číslem CCI-281-1-0-0Z.
21.6.2023 17:24:01
Jméno:
F.Kalouner Předmět:
KIA CarensDobrý den. Zvažuji koupi ojetého automobilu Kia Carens r.v. 2016 motor 1.6 Gdi 99kw se systemem Landi Renzo 4V (gdi,tsi) č.dílu:GBRC09SQ1100003
označení typu GC01
Je tento typ vhodný pro tento motor - je to vstřikování kapalné fáze?
A dá se odhadnout životnost motoru, samozřejmě od - do.
Vůz má nyní cca 140 000km, tak abych se vyhnul brzké investici.
Díky za odpověď.
22.6.2023 8:03:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: KIA CarensDobrý den, s největší pravděpodobností se nejedná o systém vstřikování kapalné. Těchto motorů jsme ve vozech KIA a Hyundai přestavěli na LPG s jinými systémy celou řadu a nemám zprávy, že by se vyskytly nějaké problémy. Podmínkou pro dlouhodobou životnost motoru je dodržování servisních intervalů předepsaných výrobcem vozidla a výrobcem LPG systému.
15.6.2023 10:30:57
Jméno:
Stránský Předmět:
LPG BRC Sequent fly Ještě se zeptám.
Na této "přepadové hadičce" do sání je v nejvyšším místě umístěn komponent (plastová krabička o rozměrech cca 5x5x3 cm vizuálně připomínající elektrické relé) bez elektrického napájení, kterou jsem nenalezl na žádném funkčním schématu.
Mohl by jste prosím popsat její význam a funkcí ?
Je na ní štítek BRC, ale žádné číslo, podle kterého bych ji mohl identifikovat.
Děkuji
15.6.2023 11:41:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG BRC Sequent fly Dobrý den, pravděpodobně se bude jednat o MAP sensor – snímač tlaku v sacím potrubí.
14.6.2023 5:53:53
Jméno:
František Předmět:
Kia Carens 1.6 gdi 99kwDodrzuji revize a výměny filtru prakticky musím jezdím s autem do Německa a nechci mít problémy. Tady zasílám vin auta: KNAHT811AE7076033
13.6.2023 21:32:34
Jméno:
Stránský Předmět:
LPG BRC Sequent fly Ještě mě napadlo, že by se dočasným odpojením této "přepadové" hadičky dalo potvrdit/vyloučit, že špatné starty způsobuje únik LPG z reduktoru do sání.
Mám pravdu ?
Jaký je prosím rozdíl mezi přepnutím přepínače LPG do polohy provozu na benzín a úplným vyřazením LPG systému vytažením pojistek ?
(problém se startem zmizel při provozu s vytaženými pojistkami ale nikoli s pouhým přepnutím přepínače na benzín).
Děkuji
14.6.2023 7:16:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG BRC Sequent fly Dobrý den, hadička spojující reduktor se sacím potrubím ovlivňuje v závislosti na podtlaku v sacím potrubí správný pracovní tlak reduktoru. Odpojení hadičky Váš problém nevyřeší. Jediné dočasné řešení je, že pár kilometrů před dojezdem přepnete na benzín, tím se spotřebuje přebytek LPG v sání a starty se zlepší. Po výměně reduktoru doporučuji diagnostickým programem zkontrolovat tlak reduktoru a plynovou mapu.
13.6.2023 21:07:55
Jméno:
Stránský Předmět:
LPG BRC Sequent fly Jestli jsem to správně pochopil lišta s LPG vstřiky i reduktor mají přepadové vedení (hadičku), které vede propuštěné zbytky LPG do sání motoru, tak aby neodcházelo volně do atmosféry ?
Jaká součást reduktoru by toto mohla způsobit (např. membrána) ?
Bylo by alespoň dočasným řešením než nechám vyměnit reduktor tuto hadičku odpojit a zbytkové LPG nechat odvětrávat například pod motor ?
Děkuji
12.6.2023 17:03:37
Jméno:
Štěpán Předmět:
LPG BRC Sequent fly Ještě doplňuji, že obě lambdy jsou nové Bosch a když jsem pojistky LPG vrátil zpět, problém s teplými starty po odstávce se vrátil.
Tedy problém není ve vstřikování benzínu, ale v systému LPG.
13.6.2023 7:43:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG BRC Sequent fly Dobrý den, domnívám se, že problémy bude způsobovat vadný reduktor, který po vypnutí motoru propouští LPG do sání. Při teplém startu je pak směs příliš bohatá. Po delším odstavení a následném studeném startu LPG ze sání ovětrá a start proběhne normálně.
12.6.2023 16:49:30
Jméno:
Stránský Předmět:
LPG BRC Sequent fly Dobrý den, mám auto Xsara Picasso 1,8 16V 85 kW. Systém BRC fungoval na mém autě bez problémů cca od roku 2004 (montováno předchozím majitelem v Itálii) a najel jsem na něm cca 250000km. Měnil jsem pouze nádrž a filtry. V současnosti mám tento problém. Loni na jaře jsem musel postupně vyměnit všechny vstřikovače, protože začali odcházet. Jsem automechanik - výměna je snadná. Později na podzim odešlo ještě čidlo teploty plynu na reduktoru, výměnu jsem také zvládl. Později jsem si všiml, že mám problém se startem ohřátého motoru po odstávce půl hodiny a výše. Pokud startuji ihned, do cca 5 minut, motor naskočí okamžitě, pokud po půl hodině a výše -musím dlouho točit startérem a startovat s plným pedálem akcelerace. Je to špatné pro startér a baterii. Ještě dodám, že úplně studený motor ráno chytá celkem bez problémů.
Na vstřikování benzínu není jediný problém (kontrolováno orig. diagnostikou v Citroen servisu) a bylo mi doporučeno vytáhnout pojistky od LPG. Po odstranění pojistek problém zmizel a auto startuje za každých podmínek na drc.
Prosím o radu a vysvětlení, v čem je problém.
Děkuji
Přidat záznam