Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <187>  <188>  <189>  <190>  <191> ||  <268>     >>   >5x>  

7.3.2013 16:22:23
Jméno: bechyně Předmět: lpg pro VW 1.6 75kw
Dobrý den, nikde nemůžu najít, lze -li bez problému přestavět VW GOLF variant 1.6 r.v. 2008 / 1595ccm, 75kw, 102ps. Děkuji za info, případně radu co zvolit.
8.3.2013 7:54:50
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: lpg pro VW 1.6 75kw

Dobrý den.U Vašeho typu vozidla lze provést zástavbu zařízení LPG bez problémů.Lze použít kterýkoli systém sekvenčního vstřikování od firem Lovato, Landi Renzo, BRC, AcGas .Ing.Pataky - technik



7.3.2013 14:56:38
Jméno: Ivan Skřivan Předmět: přestavba X6 35i nebo 5i na LPG
Lze namontovat LPG do BMW X6 35i anebo 5i? a jaká by byla cena? a uspory?počítám z toroidní nádrží místo rezervy..děkuji
8.3.2013 7:52:39
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: přestavba X6 35i nebo 5i na LPG

Zatím ne. Ing.Pataky - technik



6.3.2013 12:15:41
Jméno: Roman Černý Předmět: Přimazávání ventilů ŚKODAFABIA
Dobrý den ještě mám jeden dotaz ŠKODA FABIA 1.2 HTP má tvrzená sedla ventilů, nebo je lepší přimazávat ??? Ve fóru jsem to pro množství dotazů nenašel. Děkuji mockrát za odpověď. Roman Černý
6.3.2013 17:31:41
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přimazávání ventilů ŚKODAFABIA

Dobrý den.Vozidla koncernu VW, tedy i vaše ŠKODA FABIA 1.2 HTP nepotřebují ochranu ventilových sedel. S pozdravem Ing.Pataky - technik



6.3.2013 8:31:20
Jméno: Martin Konvalinka Předmět: Ochrana ventilů
Dobrý den, mám vůz Škoda Octavia 1,6MPI, 75kw, zařízení BRC. Je potřeba tam naistalovat ochranu ventilových sedel?Když jsem vozidlo koupil, tak tam žádne zařízení namontované nebylo a když pročítám různá fóra, tak jsem z toho zmatený. Ještě by mě zajímalo, jak se u těchto systémů kontroluje nastavení bohatosti směsi, protože když by byla chudá, tak se domnívám, že by motor trpěl víc. Jinak zatím musím pět jenom chválu na auto s LPG. Motor na provozu na LPG je kupodivu výkonější než na benzin a za poloviční náklady.
6.3.2013 9:01:54
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Ochrana ventilů

Dobrý den.Vozidla koncernu VW, tedy i vaše Octavie nepotřebují ochranu ventilových sedel. Mají stále ještě tzv. tvrzená sedla která jsou odolná vůči mírnému zvýšení teploty motoru v provozu na LPG.Samozřejmě, případnou instalací externí ochrany nic neskazíte.Nastavení bohatosti směsi se provádí na základě odezvy korekcí z řídící jednotky benzínu. Další popis je pro laika zbytečný.Jsme rádi, že jste spokojený s provozem vozidla na plyn. S pozdravem Ing.Pataky - technik



5.3.2013 19:52:32
Jméno: Michael Pour Předmět: revize LPG
Dobrý den, před rokem jsem pořídil auto s již namontovaným LPG, najel jsem cca 17tis km a teď jsem jel na 1.revizi. Mechanik postříkal rozprašovačem kabely u motoru a tankovací otvor. Tím zřejmě zkoumal těsnost. Dále pak na zadní stranu "zprávy o výchozí revizi", udělal kolonky a dal tam červené razítko s datumem. Je toto dostatečné? Čekal bych kontrolu filtru, reduktoru, nastavení řídící jednotky atp. Dále, neexistuje nějaká kartička jako na emise? Kam by se zapisovaly revize? Předpokládám, že musím vozit protokol v autě. Jinak celá ta akce trvala asi 10min. Co si o tom myslíte? Děkuji. Michael
6.3.2013 5:37:30
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: revize LPG

Dobrý den. Revizí se rozumí kontrola systému na bezpečnost. (diagnostickým čidlem plynu (a ne nějakým postřikem) se kontroluje případná netěsnost /měděná trubka přívodů plynu, plnícího hrdla,nádrže s multiventilem, hadicové spoje od reduktoru k filtru, hadice ke vstřikovačům, netěsnosti v soustavě vytápění reduktoru, čistota filtru atd./) Součástí revize není nastavení parametrů. Celá operace zabere cca 30min.. Zápis o revizi se zapisuje na zadní straně přílohy k plynu. U nás namontovaná a revidovaná vozidla mají navíc kartičku o prováděných revizích, kterou zákazník předkládá při silniční kontrole motorových vozidel (jako emisní kartička). S pozdravem Ing.Pataky - technik



5.3.2013 18:28:56
Jméno: Mir. Landa Předmět: dotaz Saxo 1.1
Dobrý den,prosím mužete mi odpovědět,zda citroen saxo 1.1 r.v 2002 má v palivové nádrži jeden,nebo dva plováky,natankuju 3/4 nádrže a někdy druhý den svítí rezerva a na rezervu jsem již najel asi 150km ručička je na nule a pořád to jezdí jen ten nepříjemný pocit,že to někde vhcípne mi nedělá dobře-ptám se proto,že pod zadníma sedačkama jsou dva otvory a tak nevím ,slyšel jsem ,že tam budou dva plováky a jeden z nich muže dělat problémy děkuji za odpověd
6.3.2013 5:22:20
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: dotaz Saxo 1.1
Píšete o plynu, nebo o benzínu?

5.3.2013 8:30:16
Jméno: Roman Černý Předmět: Rychlejší přepnutí na LPG v mrazech
Odpověď: Autogas Centrum Předmět: RE: Rychlejší přepnutí na LPG v mrazech Dne: 03.03.2013, 18:53:41 Dobrý den ale já netvrdím že nemám vodu na 30 st. C ale dříve jsem ji měl tak na 60 - 65 st, C což bylo zbytečné a "žralo" to zbytečně benzín . Té teploty jsem si vědom - a proto jednotku oblbl o těch asi 20 - 30 stupňů nahoru.
5.3.2013 9:23:14
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Rychlejší přepnutí na LPG v mrazech
Měl jste v parametrech špatně nastavenou teplotu.

4.3.2013 22:04:05
Jméno: Jan Kučmaš Předmět: přimazávání
Dobrý den, u přimazávání jsem našel tuto větu: Dříve docházelo při centrálním zaústění za klapkové těleso k nerovnoměrnému dávkování do jednotlivých válců, tak, že nejbližší válec byl v podstatě přemazán a nejvzdálenější byl naopak ochráněn nedostatečně...... ..znamená to, že systém, který od vás mám nyní namontovaný, nechrání ventily u posledního válce? Další dotaz k systému samotnému - již dvakrát napraskla skleněná trubička (vždy jste mi ji v rámci reklamace vyměnili) a teď se to stalo zase - motor si tedy stejně přisává jak chce a seřízení je nemožné. Může se něco stát při zvýšeném dávkování? Neuvažujete o dodávání systému s řídící jednotkou, kde by se popsaný problém neobjevoval?
5.3.2013 5:46:48
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: přimazávání
Dobrý den. Všechny systémy (Flash Lube, VAP Saver atd.) mají z výroby pouze jednu hadičku přimazávání. Na základě zjištění nerovnoměrného dávkování jsme jako jedni z prvních zavedli inovaci přívodu mazací směsi hadičkami (VSE) před všechny ventily. To neznamená, že jednohadičkové systémy jsou zcela neúčinné. I u těchto původních systémů lze dodatečně domontovat systém VSE. Občasné prasknutí skleněné trubičky nejsme schopni ovlivnit. Měl by být v budoucnu nahrazen jiným materiálem. Nejedná se o masový jev, a tak v rámci reklamace vyměňujeme trubičky zdarma. Nemáme poznatky o neblahém vlivu zvýšeného dávkování směsi. Externí přimazávání nabízíme jak s podtlakovým, tak i s elektronicky řízeným systémem. O řízený systém je menší zájem, protože jeho pořizovací cena je cca. dvounásobná. S pozdravem Ing.Pataky - technik

4.3.2013 19:53:25
Jméno: Mareček Předmět: Umístění plnícího hrdla LPG
Dobrý den, mám Octávii 1,6, r.v. 2011 a chci zabudovat LPG. Požaduji však umístění plnícího hrdla LPG umístit pod víčko benzinové nádrže, tak jako to má řešený OC již z výroby. Otázka: jste schopni toto řešit? v onom otvoru je pouze gumové těsnění, tnz., že vlastní hrdlo LPG není kam kotvit. Na Etce jsem žádný odlišný díl, který by kotvil hrdlo LPG nenašel. Jak je to tedy řešený? A doporučíte mi vůbec ono umístění? Je to vůbec stabilní-trvanlivé-váha tankovací pistole, apod. Děkuji za Vaši odpověď. VM
5.3.2013 5:19:35
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Umístění plnícího hrdla LPG
Dobrý den. Pokud je kolem víčka plnění benzínu gumové těsnění, nelze stabilně ukotvit plnící hrdlo LPG. S pozdravem Ing.Pataky - technik

3.3.2013 12:49:31
Jméno: Roman Černý Předmět: Rychlejší přepnutí na LPG v mrazech
Dobrý den mám již třetí vůz na LPG a na ŠKODA FELICIA 1,6 už mi vrtalo hlavou proč při nízkých teplotách se výrazně prodlužuje jízda na benzín než se automaticky přepne na vstřikování plynu. Tak jsem zkoušel měřit odpor teplotního čidla při různých teplotách vody v motoru a nakonec našel hodnotu odporu kterou kterou má čidlo při teplotách kolem bodu mrazu a při teplotách 10, 20 - 50 - 90 st C. Pak jsem laboroval s různými hodnotami paralerně připojeného odporu pomocí trimrů a našel hodnotu odporu kterou jsem natrvalo připojil. Podotýkám že při této hodnotě se po mírném zahřátí "záměrně neuvádím na kolik st.C Abych tu nedával návod na úpravu lajkům " přepnou řídící jednotky daleko dříve motor běží v pořádku a úspora benzínu je značná. Samozřejmě toto laborování bylo tak na týden práce venku a v zimě ale oplatilo se. Nyní jsem stejné hodnoty odporu použil i na ŠKODA FABIA 1.2 htp a je to vynikající, navíc když je teplo tak toto umožňuje samozřejmě start na benzín ale přepíná prakticky hned. - co si o tom myslíte ? Děkuji
3.3.2013 18:53:41
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Rychlejší přepnutí na LPG v mrazech
Dobrý den. Mrzí mě to, ale předpokládám, že budete mým názorem zklamán. Měření teploty vody skutečně snímá čidlo, které mění svůj odpor na základě změny teploty. (teplotní rezistor). Vaše výpočty jsou zcela správné, a bylo by možné je takto aplikovat na „zblbnutí“ řídící jednotky LPG aby přepínala na plyn dříve. Nedomýšlíte ale důsledky. Podmínka teploty vody min. cca 30°C je nutná proto, aby se kapalné LPG dostatečně odpařilo do plynného skupenství. Při odpařování LPG dochází k velké potřebě teploty venkovního prostředí (v tomto případě reduktoru) který kdyby nebyl vyhříván chladícím systémem vody, tak by zamrzal. Možná znáte z dřívější doby případ přípravy sifonu (voda obohacená CO2) když se bombička CO2 špatně nasadila, tak zamrzla v ruce. Pokud „oblbnete“ trimrem (potenciometrem) skutečný stav teploty vody, může se stát, že bude reduktor zamrzat, do válců se dostanou i kapičky neodpařeného LPG s již plynnou fázi, a tato dvojí směs může mít neblahý vliv na spalovaní, případně i poškozovaní ventilů a stěny válců. Něco jiného je, když se vstřikuje čistě jenom kapalný plyn. (jeden z existujících systémů). Problematika je mnohem širší, než je tady prostor pro komplexní hodnocení. Výrobci zařízení LPG povolují max. 5 možných startů čistě na LPG a to pouze v havarijních případech. S pozdravem Ing. Pataky - technik

3.3.2013 10:22:36
Jméno: Václav Pauch Předmět: Spotřeba LPG Hyundai i30
Dobrý den pane ing. Pataky, Děkuji za Vaší odpověď. Jiź od začátku instalace LPG mám vytvořenou tabulku, kde si počítám přesnou spotřebu (palubní počítač je nepřesný na spotřebu benzínu, natož plynu). Tankuji vždy do plné nádrže a vyjíždím do přepnutí na benzín. Jak jste psal v odpovědi na můj minulý dotaz, všechny tyto operace zvládne servis v ČB -Hyundai Fischer, nebo mám raději na seřízení k Vám? Jaká je přibližná cena (doba) seřízení a nutnost se objednat dopředu? Děkuji Pauch
3.3.2013 11:20:43
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Spotřeba LPG Hyundai i30
Dobrý den pane Pauch. Myslím si, že firma v ČB -Hyundai Fischer je schopna provést nastavení mapy LPG podle korekcí benzínové řídící jednotky. Navíc, přestavbu ještě máte v záruce, a proto je třeba provést nastavení v první řadě u nich. Před úpravami mapy LPG, by bylo na místě doložit hodnověrnou spotřebu na benzín, aby se firma nehonila za něčím, co je možná v pořádku. Pokud máte spotřebu benzínu cca od 7,5 do 8,0 l/100km tak je Vaše spotřeba (+,-) na LPG v pořádku. Samozřejmě můžete se objednat i u nás. Nastavení parametrů může trvat cca 1-2 hod. (1 hod/400 Kč). S pozdravem. Ing. Pataky – technik

2.3.2013 13:40:40
Jméno: Václav Pauch Předmět: Spotřeba LPG Hyundai i30
Dobrý den pane ing. Pataky, vlastním vůz Hyundai i30, 1.4. V prosinci 2012 mi byl instalovaný Systém BRC s VRS (Hyundai Fischer České Budějovice). Před 14 dny jsem byl na první bezplatné prohlídce, kde proběhlo seřízení sytému (svítila kontrolka motoru - příliš bohatá směs). Všechno nyní funguje a musím jen chválit. Jeden háček to ale přeci jen má, jezdím stále stejnou trasu, kde je max. rychlost do 90 km, dle mých výpočtů mi vychází spotřeba lehce nad 9L LPG, tato spotřeba byla stejná před seřízením systému, takže se nic nezměnilo i přesto, že mi v servise bylo sděleno, že se spotřeba sníží. Můžete mi poradit, zda-li je možné s touto situací něco udělat (krom návštěvy servisu). Zdá se mi, že je spotřeba příliš vysoká. Předem děkuji za odpověď Přeji příjemný den
2.3.2013 21:00:49
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Spotřeba LPG Hyundai i30
Vážený pane Pauch. Pokud odmítáte návštěvu servisu tak se s tím nedá dělat nic. Teď vážně. Spotřeba 9 l/100km LPG se mi u tohoto typu vozidla a Vámi popisovaným systémem jízdy zdá moc. Při správném naprogramování mapy LPG podle korekcí řídící jednotky benzínu by se mělo navýšení spotřeby LPG oproti benzínu zvýšit o cca 10-15%. Neporovnávejte spotřebu podle palubního počítače, ale podle skutečně tankovaného množství pohonných hmot benzínu a plynu. Možná se dostanete k úplně jiným počtům. S pozdravem Ing.Pataky - technik

2.3.2013 12:25:53
Jméno: Petr Jílek Předmět: Přístřik - kolik a kdy?
Pane Ing.Pataky, mohl by jste prosím zde napsat, jak to je u montáže LPG se systémem LOVATO u vozidel Mitsubishi ASX 1.6. Konkrétně mě zajímá poměr benzínu a plynu při přístřiku (kolik litrů plynu a benzínu spotřebuji na 100Km řekněme při jízdě do 100km/h )a od jakých otáček motoru se přístřilk provádí. Podle mých informací jste výhradní dodavatele tohoto systému pro Mitsubishi v ČR. Mockrát děkuji i za ostatní uživatele.
2.3.2013 13:12:52
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přístřik - kolik a kdy?
Vážený pane Jílek. Ano, jsme výhradními dodavateli sytému Lovato pro České zástupce firmy Mitsubishi. Montážní týmy autosalonů prošli náročným montážním a programátorským školením u nás a odvádí vynikající práci. Svědčí o tom i dodržení sedmileté záruky i po montáži LPG. Pro Vaši informaci: přístřik benzínu je v řídící jednotce nastaven na tyto parametry: přístřik je aktivován od 2800 ot/min. Pokud čas vstřiku plynu dosáhne hodnotu 8 ms, tak se ekvivalentně přistříknou 2 ms benzínu. Poměr benzínu a plynu nelze přesně stanovit, záleží totiž na stylu jízdy. Při běžné rychlosti 90 km/hod. otáčky nepřesáhnou 2800 ot/min. a proto není úbytek benzínu. Při dálničním a zátěžovém provozu (kde je ochrana na místě) je podle zkušeností 1-1,5 l benzínu a 9 – 8,5 l plynu na 100 km. S pozdravem Ing. Pataky - technik

1.3.2013 22:11:48
Jméno: Pavel Stránský Předmět: přestavba Jeepa
Vážení, slyšel jsem od svých známých na vaši firmu samou chválu a tak se ptám. Uvažuji o dovozu vozidla Jeep Grand Cherokee s objemem okolo 4 litrů s pohonem na benzín a jeho přestavbu na LPG.Zde mám dotaz, jaký objem motoru je nejvhodnější, nebo záleží na mém vkusu.Jaká by la cca spotřeba u toho 4 litru. Nádrž by se mně líbila místo rezervy, určitě bych chtěl zařízení co nejmodernější, abych se vyhnul problémům viz diskuze. Jsou k tomu potřeba nějaká specifika, nebo se jedná o bezproblémovou montáž a provoz. Ještě by mě zajímalo, jestli se musí starovat na benzin a poté přepínat na plyn a jak v průběhu dne. Prosím ještě o info, stačí orientačně, na kolik by ta přestavba celkem přišla, nebazíruji na koruně. Děkuji za odpověď.
2.3.2013 6:40:36
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: přestavba Jeepa

Vážený pane Stránský. Jsme rádi, že jste o naší firmě slyšel kladné reference. Pochvala vždy potěší. Co se přestavby vozidla Jeep Grand Cherokee týká, nejsme omezeni obsahem válců. Jedná se o zcela bezproblémovou montáž. Zpravidla trvá montáž u 6-8 válcových vozidel cca 2-3 dny. Na tuto dobu můžeme eventuelně poskytnout náhradní vozidlo. Doporučoval bych některé ze zařízení Landi Renzo, BRC, Lovato nebo AcGas. U všech systémů se navýšení spotřeby oproti benzínu pohybuje v rozmezí cca 10-15% podle stavu motoru(opotřebení, komprese, stavu elektrické soustavy atd.). Startování probíhá vždy na benzín pokud je teplota chladící kapaliny nižší než 30-40 °C (lze nastavit). U teplého motoru již systém přepíná přímo do LPG ( je tam pouze malé zpoždění cca 20 sek. než se aktivuje řídící jednotka LPG.) Instalaci nádrže zpravidla provádíme do vaničky rezervního kola. Cenu montáže Vám sdělíme po vybraném systému na tel. čísle 602 518 625 nebo na emailu technik@autogascentrum.cz . S pozdravem Ing.Pataky - technik



1.3.2013 16:59:59
Jméno: Petr Jílek Předmět: Přístřik nebo přimazávání
Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je nutné, respektive zda doporučujete ochranu sedel přimazáváním (VAP – SAVER, FLASH LUBE atd.) u vozidel Mitsubishi ASX 1.6 se systémem Lovato, kde je již toto aspoň částečně řešeno přístřikem benzínu. Přístřik benzínu nad hranici 2800 ot/min je již dostačující ochrana, zvláště při dlouhodobé jízdě například po dálnici??? Děkuji Petr
2.3.2013 6:19:25
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přístřik nebo přimazávání
Dobrý den.Již několikrát jsem zde na fóru odpověděl, že nemáme erudované výsledky porovnání účinnosti VSR (přístřik benzínu) a externího přimazávání VSE. U vozidla Mitsubishi ASX aplikujeme VSR. Podle firmy Lovato, je to dostatečná ochrana. Nic ale nebrání tomu, aby se současně aplikovalo i externí přimazávání. Je to na rozhodnutí zákazníka. S pozdravem Ing.Pataky - technik


<5x<   <<     <1> || <187>  <188>  <189>  <190>  <191> ||  <268>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací