Diskuzní fórum LPG/CNG
28.1.2025 15:11:43
Jméno:
Josef Předmět:
vliv vnější teploty na množství natankované LPGMám opačný problém.
Do 30L nádrže natankuji u různých stanic různě.Od 31L až po 38L a je jedno jestli je to v létě nebo v zimě.Pro mě je to signál,že nemají správně nastavené počítadlo litrů.Mýlím se nebo může teplotní roztažnost ovlivnit natolik tankování?Pod 30L jsem se při tankování nikdy nedostal.
Děkuji,Pepa.
29.1.2025 7:48:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vliv vnější teploty na množství natankované LPGDobrý den, stejně tak jako u čerpacích stojanů ostatních paliv, tak i u LPG se provádí pravidelné kalibrace a je to mimo jiné kontrolováno ČOI. LPG nádrž nelze vyjet zcela do prázdna, vždy zde zůstane určité malé množství kapalného LPG, které již nedokáže zajistit dostatečný tlak pro správné dávkování LPG prostřednictvím vstřikovačů a proto dojde k přepnutí do benzínu. Rozdíl v tankování může být též ovlivněn nesprávnou funkcí multiventilu.
27.1.2025 10:31:59
Jméno:
Jiří Svoboda Předmět:
Montáž LPGDobrý den, chci se zeptat jak je to s tovární zárukou při montáži LPG systému do nového vozu. Konkrétně značka MG. Děkuji za odpověď.
27.1.2025 12:18:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Montáž LPGDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
24.1.2025 11:23:49
Jméno:
Ondra Kavan Předmět:
Chevrolet TahoeVážený pane Procházko, velice děkuji za odpověď. Netušil sem, že i v modelovém roce 2015 jsou rozdíly v řídících jednotkách. Já ještě vůz nemám, vycházel jsem z informací na internetu (stránky Chevroletu) . Jen, že po takovém autě koukám a zajímalo mě, zda-li je tedy přestavba možná. Dle fotek z vašich přestaveb to možné asi je. Tak mne zajímaly podrobnosti, jak to funguje s tím, že se tam odpojují ty válce, jak je to náchylné apod. A které řady nebo modelové roky jsou vhodné na přestavbu a které ne. Abych třeba nekoupil a pak zjistil, že to nejde. Velice děkuji.
S úsměvem O. Kavan
24.1.2025 13:06:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chevrolet TahoeDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
24.1.2025 0:29:02
Jméno:
Ondra Předmět:
Chervrolet TAHOEMoc Vás zdravím, mistři plynu. Mám již 2. auto s LPG, ale chystám změnu. Zase bych rád LPG, ale dozvěděl jsem se, že u modelu, po kterém pokukuji je to problematičtější - jedná se o Chevrolet Tahoe 5.3L V8. s motorem V8-OHV Ecotec 3 (L83) Flex fuel, kde je to prý je to obtížnější. Hlavně kvůli vstřiku paliva a odpojování válců. Na Vašich stránkách jsem viděl některé předělávky i těchto modelů, čili je to asi reálné. Ptám se však, jak je to v praxi, co tam odchází dřív, jak to funguje, má to nějakou životnost a tak. Jsem laik, proto se na Vás obracím s dotazem. Velice děkuji za odpověď.
S úsměvem OK
24.1.2025 8:58:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chervrolet TAHOEDobrý den, motor GM 5,3 V8, L83 je motor s přímým vstřikováním benzínu. Pro sdělení zda je přestavba možná a případně s kterým LPG systémem potřebuji ještě znát, jakou benzínovou řídící jednotkou je Váš vůz vybaven (nejlépe zaslat foto štítku řídící jednotky).
Je třeba vědět, že po přestavbě a přepnutí na LPG se vždy spotřebovává určité množství benzínu.
21.1.2025 18:54:26
Jméno:
Jan Předmět:
Zapalovací svíčky - tepelná hodnota Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptat na názor ohledně teploty zapalovací svíčky. V první řadě bych chtěl dodat, že speciální LPG svíčky neakceptuji, radši normální svíčka a zkrácený interval. Ale přišel jsem na myšlenku osadit motor o číslo studenější svíčkou. Aktuálně mám NGK BKR6EQUP u konce životnosti a rád bych vyzkoušel svíčky Brisk LGS (dostal jsem na ně kladné reference co se chodu motoru týče). Náhradou by měly být Brisk DOR15LGS a já přemýšlím nad použitím DOR14LGS. Jaký je Váš názor na použití studenější svíčky?
22.1.2025 7:10:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zapalovací svíčky - tepelná hodnota Dobrý den, vždy doporučujeme používat svíčky předepsané výrobcem vozidla, pokud možno s jednou elektrodou. My máme dobré zkušenosti se svíčkami Denso.
21.1.2025 13:40:06
Jméno:
Adam Předmět:
Kolísání otáček motoru při brždění Dobrý den, měl bych dotaz. Při brždění na neutral mi mají tendenci kolísat otáčky mezi 600-1000, když jedu na plyn... V případě benzínu je všechno v pohodě (najel jsem pár stovek km vyloženě jen na benzín). Čím by to mohlo být? Jedná se o "tovární" BRC ve Fordu.
Děkuji
21.1.2025 14:30:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kolísání otáček motoru při brždění Dobrý den, může se jednat o závadu jak v plynové části vozidla tak i v benzínové části vozidla. Ke zjištění závady bude třeba použít diagnostiku případně provést doplňková měření.
21.1.2025 13:24:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG BRC problém s volnoběhemDobrý den, závada může bát způsobena vadou některého LPG komponentu nebo např. vadou některého dílu vozidla např. zapalovací soustavy atd.. Navštivte svého plynaře, který diagnostickým programem zkontroluje správnou funkčnost LPG komponent a plynovou mapu, případně zkontroluje zapalovací soustavu – svíčky, kabely, zapalovací moduly. Na základě výsledku diagnostiky pak provede opravu.
20.1.2025 18:52:29
Jméno:
Miroslav Slavík Předmět:
Landi Renzo IG1Dobrý den,
po dalších cca 10 letech se musím opět zapojit do fora a především opět ocenit ochotu a fundované odpovědi z Vaší strany všem příznivcům vozidel na LPG.
Zároveň bych s dovolením, také potřeboval zodpovědět některé věci z této oblasti.
Vlastním vozidlo Renault Espace 2.2 / r.v. 1994/, kdy jsem s ním se zástavbou Landi Renzo IG1, do současné doby bez větších problémů, najezdil cca 450.000 km.
Vzhledem k tomu, že je vozidlo i přes vyšší počet najetých km ve výborném stavu a mám ho rád, nerad bych se s ním musel rozloučit kvůli problému, který se vyskytl.
Poněvadž již není možné na tento typ LPG sehnat nové krokové motorky, pokusil jsem se svépomoci motorek repasovat z důvodu kolísání volnoběhu, až někdy chcípl úplně. Tedy jsem odvrtal nýtky - opatrně rozdělal / dle pokynu p. Pataka před 10ti lety/, vyčistil a vyměnil volnější ložisko. Zásuvný kolík jsem se snažil našroubovat zpět tak, aby byl ve stejné vzdálenosti, jako při demontáži. Vyndal jsem hlavní el. pojistku LPG a namontoval motorek zpět, poté pojistku vrátil. Hrot se na motorku při zapnutém klíčku vysouvá.
Potom se vyskytl ten problém, vozidlo za studena normálně na benzín nastartovalo a když se poté přepnulo na LPG, tak na volnoběh vůbec nejelo, chcípalo a zahřáté i velmi těžko startuje, při přidání plynu se mu moc nechce jet, když není vypínačem přepnuto na benzín.
Měl jsem ještě jeden starý volnoběžný motorek, který jsem taktéž zrepasoval a dělá to s ním to samé, takže horší než před opravou.
V souvislosti s tímto problémem bych se rád zeptal:
1. Je zapotřebí po výměně krok. motorku provést diagnostikou znovu nějaké nastavení, nebo si to má řídící jednotka sama doladit, případně za jakých okolností?
2. Je nutné při výměně motorku ŘJ LPG odpojit od baterie, nebo i ŘJ vozidla ?
3. Je dle Vašich zkušeností možné, nějakým nenásilným způsobem a bez rozdělání motorku, z něho vyšroubovat a následně našroubovat zpět vysouvací hrot?
4. Domnívám se správně, že krokový motorek pro volnoběh je ten s tím tenčím hrotem?
5. Jak motorky vlastně pracují, při přidání plynu by měl být volnoběžný zavřený a otevírat by se měl pouze při jízdě bez přidávání plynu?
6. Vaše firma by byla schopná odborné repase krokového motorku?
Trošku mne mrzí skutečnost, že fa. Landi Renzo, nemá zájem o udržení v provozu i starší systémy LPG a raději přestane komponenty vyrábět bez náhrady.
Předem mockrát děkuji
21.1.2025 10:50:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Landi Renzo IG1Dobrý den, nevím, jaký konkrétní systém ve voze máte, označení IG1 je označení reduktoru (výparníku). Pokud uvádíte že Váš systém má dva krokové motorky bude se pravděpodobně jednat o systém IGS, který bude mít řídící jednotku, kde se nastavují základní parametry jako je typ lambda sondy, zdroj otáček, typ snímače teploty a tlaku plynu atd..
1) U elektronicky řízených LPG systémů je dobré po každém zásahu do systému zkontrolovat nastavení diagnostickým programem.
2) Při výměně krokového motorku postačí vyjmout pojistku LPG systému.
3) Ne.
4) Pokud Má Váš systém dva krokové motorky, pak s tenčím hrotem je motorek pro volnoběh.
5) Krokový motorek se po každém zapnutí klíčku zkalibruje a nastaví do správné polohy tak, aby dávkování LPG bylo správné. Pokud tomu tak není, došlo při repasi k chybě.
6) Ne, z důvodu nedostatku dílů se těmito systémy již nezabýváme.
8.1.2025 7:22:47
Jméno:
Miroslav Novák Předmět:
Při ubrání plynu se přepne LPG na benzínDobrý den,
mám problém vozidlo jede na plyn a při ubrání plynu se vozidlo přepne na benzín po chvilce jízdy ustálenou rychlostí se zase přepne na plyn a takhle se to pořád opakuje je tam systém BRC co by mohlo být příčinou?
8.1.2025 8:44:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Při ubrání plynu se přepne LPG na benzínDobrý den, může se jednat např. o závadu některého sensoru. Pro zjištění závady bude nutné připojit LPG systém k diagnostickému programu. Navštivte proto svého plynaře, který závadu zjistí a odstraní.
3.1.2025 15:05:48
Jméno:
Pavel T. Předmět:
Dacia Jogger LPG (z výroby), cukání za studena na benzinDobrý den,
Mám vůz Dacia Jogger (2023) s LPG z výroby. Vůz na LPG přepíná velmi brzy, a s pohonem na LPG není problém. Nicméně při klesajících teplotách za zcela studeného motoru pociťuji silné škubání ihned po startu při provozu na benzin (jsou i případy že vůz startuje na několikrát, tento problém naštěstí nemám). Jakmile se motor zahřeje jede krásně, i po brzkém přepnutí na LPG není problém. Tento problém má valná většina těchto vozů i s velmi nízkými nájezdy. Tuším že je problém spojen s adaptací při provozu a s následnou chudou směsí při studeném startu. Je to problém který by jste byli schopni dlouhodobě odstranit? (Nikoliv pouze vymazat adaptace jako Dacia, což pomůže na pár dnů / týdnů podle nájezdu).
Děkuji!
6.1.2025 8:23:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dacia Jogger LPG (z výroby), cukání za studena na benzinDobrý den, pro provedení diagnostiky a případně změn v nastavení LPG systému menáme potřebný diagnostický program.
3.1.2025 15:03:33
Jméno:
František Jakeš Předmět:
cukáníJá to mám v Dacii Duster 1,0 Turbo z fabriky, naprosto bez závad, výkon je opravdu 100k a 170Nm, o 10k a 10Nm vyšší, přesně jak uvádí výrobce. Teď v zimě při -5°C cuká, když při studeném motoru a v zátěži přepíná na LPG, jinak super. Jezdím na tempomat, kombinovaná 5,9 benzín a 7,6LPG.
3.1.2025 4:06:29
Jméno:
Dan Předmět:
Ventily a 1.6 moiDobry den, jak poznam na chování motoru 1.6 mpi 75 kw, ze mam v pr… ventily?? Diky moc
3.1.2025 7:18:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ventily a 1.6 moiDobrý den, podpálené ventily mohou způsobovat např. nepravidelný chod motoru, rozsvícení kontrolky elektroniky motoru, klepáním motoru atd., ale v takových případech se může jednat též o závadu zapalovací soustavy. Změření tlaků na jednotlivých válcích motoru může též napovědět že se jedná o podpálení ventilů, ale jistotu budete mít až po demontáži hlavy motoru.
30.12.2024 10:40:54
Jméno:
Jiří Čihák Předmět:
Čihák Dobrý den.Škoda Citigo jaké bývají nejčastější problémy při provozu na LPG?často se píše o zapalovací modulech a také o škrtící klapce.dale mě zajímá otázka prevence proti nekvalitnímu plynu.Zachrani to vždy pravidelné výměny filtru?Mám doporučeno systém Alex optima..děkuji předem za odpověď.S pozdravem Jiří.Škoda Citigo 44kw 2018 90 procent město.najeto cca 50 tkm.
2.1.2025 8:00:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Čihák Dobrý den, svého času jsme přestavěli poměrně dost těchto vozidel a nemáme od našich zákazníků žádnou zpětnou vazbu, že by po přestavbě byly nějaké problémy.
Je pravdou, že LPG má vyšší teplotu zapálení a hoří vyššími teplotami než benzín proto klade vyšší nároky na bezvadnou funkci zapalovací soustavy.
28.12.2024 17:23:28
Jméno:
Robert H. Předmět:
SWM G03-05Dobrý den, mám dotaz ohledně předělání motorů čínské automobilky SWM. Jedná se:
1.motor 1.5 l ,81kw,nepřímý vstřik ,atmosféra
2.motor 1.5l s turbem,102kw,
Jsou v Evropě poměrně nové,tak jestli by šli předělat, popřípadně cenu přestavby.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem Robert
2.1.2025 7:52:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: SWM G03-05Dobrý den, tyto motory jsme ještě neviděli a nemáme k nim žádné technické informace, ale v zásadě lze přestavět jakýkoliv motor s nepřímým vstřikováním ať už atmosférický nebo přeplňovaný.
24.12.2024 13:01:53
Jméno:
Eva Předmět:
Přimaz ventilů TSI motorDobry den, nechali sme udelat LPG na Tiguanu z roku 20008, tsi motor, CAW. Jedna se o zarizeni holandskeznacky Digitronic. Nemame primazavani ventilů a setkavame se odlisnymi nazory na to, zda tam ma byt nebo nebo. Montaz provedl Gcar Kroměříž jako servisni partner Autogasfinal, Zubří. Prosim i o odpověď do emailu.
2.1.2025 7:46:13
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přimaz ventilů TSI motorDobrý den, Váš motor 2,0 TFSi, 125 kW, kód motoru CAW je motor s přímým vstřikováním paliva. Pro tyto motory výrobci LPG systémů dodávají sady určené přímo pro konkrétní kód motoru. Pokud tedy výrobce Vašeho LPG systému nezahrnul systém ochrany ventilů do přestavbové sady pro Váš motor, pak není potřeba.
Přidat záznam