Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <201>  <202>  <203>  <204>  <205> ||  <210>     >>   >5x>  

30.12.2010 8:37:31
Jméno: Jakub SALAVA Předmět: dotaz na systém lpg
Dobrý dne, mám jeden dotaz ohledně systému LPG. Jsem majitelem OA ŠKODA Felicia, 1,3 MPi, 40kW, r.v. 1997, naj. 205.000 km a přemýšlím o instalaci LPG do svého vozidla. Bylo mi doporučeno sekvenční vstřikování s tím, že systém s centrálním směšovačem by mohl dělat problém. Jednalo by se o problém, že po cca. dvou letech by mi mohl systém začít střílet do sání skrze škrtící klapku a tento problém nejde později odstranit. Vlivem střílení do sání by mi tedy mohlo vzniknout poškození vzduchového boxu, popř. krytu šktící klapky. Jelikož jsem v tomto ohledu laik a na fórech týkajících se LPG mi většinou lidé, kteří mají centrální směšovač ve Felicii, tuto věc vyvrátili. Proto bych se rád zeptal, jestli je tedy pravda, že v systému s centrálním směšovačem by mohlo dojít k výše uvedené závadě, popř. že ano, zda-li se dá vůbec odstranit, popř. jak jí předcházet, aby k ní nedošlo. Dále se Vás chci dotázat, zda-li je pravda, že když budu dávat nové svíčky, mám upravit odtrh z předepsaných 0,8 mm na 0,5 mm. Odtrh 0,8 mm je předpsaný výrobcem ŠKODA. Ještě chci upřesnit systém s centrálním směšovačem. Jednalo by se o BRC s řídící jednotkou BINGO S. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním úspěšného roku 2011. SALAVA
30.12.2010 12:24:34
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: dotaz na systém lpg

Dobrý den pane Salava. Do vozidla Škoda Felicia 1,3 MPI ( Multi Point injection – více bodové vstřikování), lze instalovat zařízení BINGO S (mimochodem, výrobcem zařízení není firma BRC ale firma KME) Toto zařízení pracuje na principu snímání hodnot lambda sondy do řídící jednotky plynu. Na základě nasnímaných dat lambda sondy, otáček, TPS (poloha plynového pedálu) atd. program vytváří dávkování LPG přes krokový motorek s dodávkou na centrální směšovač. Toto řízené dávkování už nevyžaduje montáž tzv. protizášlehových klapek jako dříve. U tohoto systému, se benzínové vstřikovače okamžitě po přepnutí na plyn uzavřou a tak nedochází k nashromáždění zbytkového benzínu a plynu v sacím potrubí jako dříve, když se odpojovalo bezínové čerpadlo. Samozřejmě, že lze provést i dodatečnou montáž protizášlehových klapek. Svíčky a odtrh svíček v zásadě ponecháme tak, jak je výrobce stanovil. Přeji Vám také úspěšný rok 2011 a spokojenost s alternativním pohonem LPG. Ing. Pataky - technik



29.12.2010 0:07:57
Jméno: Klíma Jiří Předmět: Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.
Dobrý den. Mám Octavii 2.0 s Vámi namotovaným Stagem 300, najeto nyní cca 30 tisíc km. V posledních několika dnech mi to ale jezdí na benzín. Vše se ale tváří jako když to jede na plyn. Auto se zahřeje, sešlápnu plyn, u nádrže cvakne ventil a začnou cvakat plynové vstřikovače, kontrolka svítí tak jak má, pak ujedu 150 km, dle kontrolek neubyl plyn, ale zmizelo 10 litrů benzínu. Auto bylo v noci ve vyhřívané garáži, tak jsem vyjel, 25 km vše asi v pohodě, asi, pak se to najednou přeplo na benzín i když mám dost plynu v nádrži, přepnul jsem to zpět na plyn, ale asi to opět jelo na benzín, protože ten z nádrže mizel a plyn ne. Oba dva dny byly mrazy cca -8°C. Teplota motoru je dobrá, nepadá pod 82°C, reduktor je také horký, ale třeba po jízdě mám filtr plyné fáze ledovej a když to běží na místě na volnoběh, tak je pěkně teplej. Dnes bylo tepleji a vše chodilo dobře. Nevíte kde by mohla být chyba? Proč se to tváří jako když to jede na plyn a jede to na benzín? Chtěl jsem se k Vám již předevčíren objednat, ale máte dovolenou, tak využiji tohoto fóra, kde jste koukám i o dovolené aktivní, moc si toho vážím.
29.12.2010 8:17:10
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.
Dobrý den pane Klíma. DĚKUJEME za uznání vánočního provozu našeho fóra. Jsme si vědomi, že v době volna mají zákazníci více času se věnovat svému „miláčku“. Rád bych se pletl, ale podle vašeho popisu závady by se mohlo jednat o nesprávnou funkci emulátoru v řídící jednotce plynu. To by bylo velice nepříjemné, protože se musí řídící jednotka vyměnit. O co vlastně jde: Záporný napájecí signál z řídící jednotky benzínu na vstřikovače benzínu je přerušen a zaveden do řídící jednotky plynu na emulátor, který má tu funkci, že podle zadaných podmínek (teplota vody, otáčky, algoritmus programu atd.) připojuje vstřikovače – tu na benzín, tu na plyn. Pokud je emulátor vadný, neodpojuje benzínové vstřikovače a to by vysvětlovalo spotřebu benzínu. To je ten horší případ a byla by nutná výměna řídící jednotky s novou kalibrací a nastavením. STAG 300 má ale i jednu simulovanou funkci, která v případě např. náhodného poklesu otáček pod nastavenou hranici přepne na benzín do doby než se otáčky stabilizují. Jedná se o velice krátký jev a tato změna není signalizována na přepínači. V žádném případě se ale nejedná o jízdu na benzín několik desítek kilometrů. Při déle trvající poruše, se systém přepne na benzín včetně zobrazení signalizace na přepínači. Nevím u jaké firmy jste dělal pravidelné prohlídky, ale mohlo dojít i k neodbornému nastavení parametrů. To je ten lepší případ. Po novém roce se objednejte na opravu, provedeme celkovou prohlídku a nastavení systému. S pozdravem Ing. Pataky

28.12.2010 20:09:34
Jméno: Michal Předmět: Špatné starty
Dobrý večer ještě jednou, Revize bohužel nebyly prováděny řádně a včas, jak koukám do knihy tak od 56.000km-220 000 co mám nyní byly provedeny pouze 4x.což je žalostně málo, bohužel jsem si to nezkontroloval při koupi automobilu. revize byly prováděny kdesi ve Strakonicích, poslední 13.09.2011, ovšem nikoli u Vás. To jsem vyčetl z přílohy TP, takže ani já netuším co tam vlastně je , či není. Jsem rád že jste tak rychle odpověděl, po novém roce se tedy hned objednám. Děkuji za odpovědi s pozdravem Michal.
28.12.2010 22:16:54
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Špatné starty
Hezký večer. Děkuji za upřesnění. V každém případě vám dáme pohon LPG ve vašem vozidle do pořádku. S pozdravem Ing.Pataky - technik

28.12.2010 18:05:06
Jméno: Michal Předmět: Špatné starty
Dobrý den, začnu takto: vlastním ojetou Škodu SUPERB r.v 2002 1.8 T montáž byla podle technického průkazu LPG provedena právě u Vás v roce 2005 s řídící jednotkou OMEGAS. Auto jsem zakoupil s vědomím že špatně startuje za studena, proto jsem nechal komplet opravit řídící jednotku na benzin-ta je již v naprostém pořádku, ovšem když auto přepnu na LPG a zastavím, nechám motor vychladnout tak mám velké problémy nastartovat-cca 20x otočení klíčkem. Směs jakoby střílela do sání, auto nechce skočit do otáček, když skočí tak zase po chvíli spadne po 5-10 minutách startování se jakoby chytne a začne semnou komunikovat-jede. (Při provozu na Ba se toto neděje.) V režimu LPG ovšem kolísají otáčky kolem 700-900/min. a v jízde cítím mírné cukání jako by vynechával jeden válec, taktéž vůz nemá požadovanou sílu a je o 30% slabší než v režimu benzín.Navštívil jsem NEPTUN HARFA, což jsem zase udělal chybu- řekli mi že se na to podívají hodí na diagnostiku atd atd. cenu mi prý zavolají. Druhý den -SMS že je auto hotové.S radostí si jej jdu vyzvednout a tam se dozvím že nemají takovou diagnostiku jakou by potřebovali a že mi vyměnily termostat+ chladící kapalinu a cena? 1800CZK což mě vytočilo, jelikož jsem chtěl odstranit jinou závadu-Nechápu jak někdo může mít tu drzost poslat Textovku že je auto OK a pak zjistím že jsem tam kde jsem byl, jen o 2000 chudší!. Navíc mi řekly že se jim do opravy nechce a že by to bylo nákladné(divné od nich). Dostal jsem od nich doporučení: návštěva Autogascentrum Strakonice- a že mám vstřiky MED-MAX s bílými kryty vstřiků. Prej asi jeden z nich blbne. Chci se zeptat dokážete tuto závadu ODSTRANIT? pokud ano umíte dopředu udělat cenovou nabídku předem? a jak dlouho by to trvalo? z Prahy docela zajížďka xD. Děkuji Vám za odpověď, hezký večer Michal.
28.12.2010 19:46:28
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Špatné starty
Hezký večer pane Michale. Velice mě mrzí Vaše potíže s pohonem na LPG. Nemá smysl pátrat po příčinách špatné funkce zařízení bez diagnostiky. Zařízení OMEGAS od firmy Landi Renzo kterou v České Republice zastupujeme, patří dlouhodobě mezi jedny z nejkvalitnějších zařízení. S tímto systémem jezdí od roku 2003 tisíce spokojených zákazníků. Spolehněte se, závadu určitě odhalíme a opravíme. Neuvádíte, jestli podle servisní knížky byly pravidelně prováděny revize a seřizování, jestli v průběhu let nebyly vyměněny některé komponenty, neprováděli se neodborné zásahy apod. Jistě uznáte, že bez zevrubné diagnostiky nemohu přesně stanovit cenu opravy. Tak tedy alespoň pro Vaši orientaci: hodina servisních a diagnostických prací stojí u naši firmy 350 Kč. Předpokládám, že jedna hodina bude dostačující pro identifikaci závady. V případě nutné výměny komponentů: Jeden vstřikovač MED stojí 1600 Kč bez DPH. Řídící jednotka OMEGAS 6425 Kč bez DPH. Dobu opravy předpokládám na 1-3 hodiny. Objednejte se včas, nejlépe hned po novém roce, máme převis poptávek montáží. S pozdravem a do nového roku s přáním více spokojenosti s vašim vozem na LPG Ing.Pataky - technik.

28.12.2010 4:17:06
Jméno: Rene Morys Předmět: nefunkčni lpg
Dobry den vlastnim skodu octavii 1,6 r.v 1998 mam v nem lpg landi renzo (lpg je namontovane ve voze 10 let) zpočatku mi na volnobeh zhasinal motor a obcas strilelo z vyfuku ted uz tona plyn nejede vubec nebo jen chvilicku ale musim poradne pridavat plyn pak to zhasne.V cem by mohla byt zavada a kolik by me vysla oprava??Předem děkuji za odpoved s přanim všeho nejlepši do noveho roku.
28.12.2010 9:40:29
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: nefunkčni lpg

Dobrý den. Předpokládám (podle stáří montáže), že je ve vašem vozidle namontovaný systém IGS od firmy Landi Renzo. Jedná se o systém který je ještě řízen odezvou z lamba sondy a dávkování množství plynu obstarávají dva krokové motorky (jeden na volnoběh a druhý na chod v zátěži). Nečistoty plynu mohli způsobit nepravidelný chod motorků (je nutné odborné vyčištění - nedělejte to sám, při rozmontování se rozpadne pružinka zpětného přítlaku !). Může být vadná i řídící jednotka plynu. Bez diagnostiky Vám nemohu sdělit přesnou příčinu. Oprava těchto zařízení je dosti nákladná, blok krokových motorků stojí cca 7000 Kč a řídící jedotka cca 8000 Kč. Další problém je, že jsou dva druhy řídících jednotek. Starší má jeden konektor (ten už nevedeme a není možná ani oprava, na opravu dvoukonektorová verze se čeká i několik měsíců. Je nutná diagnostika v odborném servisu a na základě vyhodnocení doporučíme jak postupovat dál. (zpravidla výměna elektronické části řízení plynu v částce cca18000 Kč včetně DPH (z původního zařízení vám zůstane pouze nádrž a dopravní potrubí) S pozdravem a přáním mnoho úspěchů v novém roce. Ing.Pataky - technik



25.12.2010 20:23:47
Jméno: Karel Rys Předmět: Přstavba focus nebo octavia
Dobrý den, v nejbližší době plánuji nákup ojetého auta, které bych rád nechal předělat na pohon LPG. Uvažuji o variantách Ford Focus 1.6 (74 kw) rok výroby 2008 nebo Octavia II (dnes označována jako Octavia Tour II) 1.6, rok výroby rovněž 2008, V obou případech mám zájem o toroidní nádrž s co největším objemem. Můžete mi prosím sdělit, jaká je orientační cena přestavby - srovnání obou vozidel, které vozidlo je případně pro přestavbu vhodnější (četl jsem o zatloukání ventilů v případě Focusu...) a dále mám-li se při nákupu vozidla řídit nějakým limitem kilometrů, které má mít vozidlo maximálně najeto? Dále prosím o sdělení, máte li v mém okolí (Dobříš) nějakou pobočku. V případě že ne , není problém se objednat přímo ve Strakonicích. Vzhledem k tomu, že plánuji nechat si pak auto delší dobu není pro mne prvořadá jen cena přestavby, ale spolehlivost a komfort řešení z hlediska používání. Ročně najedu cca 30 tis. km. Děkuji Vám předem za odpověď. Rys
27.12.2010 7:47:35
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přstavba focus nebo octavia

Dobrý den pane Rys. Pokud se budete řídit výběrem a nákupem ojetého vozidla z hlediska plánované zástavby LPG, doporučuji Octavii. V zásadě pro nás není problém ani Ford Focus, ale máte pravdu, zde je nutná instalace přimazávání ventilových sedel např. VAP Saver nebo Flash Lube přímo na doporučení výrobce. Počet najetých kilometrů není až tak rozhodujícím faktorem při výběru vozidla z hlediska LPG. Mnohem důležitější je stav zapalovací soustavy zejména cívky (cívek), kabelů a svíček a celkový technický stav motoru. Máme širokou paletu toroidních nádrží co do rozměrů tak i objemů. Řídíme se potřebami zákazníka. (např. maximální průměr nádrže podle rezervního kola ale s maximální výškou kvůli objemu.Vyvýšení nádrže si pak zákazník může vypodložit např. polystyrénem do vyrovnání podlahy kufru) Montáž doporučuji u naši firmy v Strakonicích. Standardní cena přestavby je 28.500 Kč včetně DPH, ale za určitých podmínek lze získat slevu. O podmínkách získání slevy se více dozvíte na tel: 606 616 986 od pana Apfelthalera, našeho legislativního pracovníka. S ročním průběhem cca 30.000 km se vám vložená investice vrátí do cca ¾ roku a pak už využíváte výhody rozdílné ceny pohonných hmot benzín - LPG. Pro přestavbu použijeme zařízení s vícebodovým sekvenčním vstřikováním STAG 300 Plus firmy Ac Gas. S pozdravem Ing.Pataky - technik



20.12.2010 21:44:27
Jméno: Procházka Předmět: Peugeot 307SW
Dobrý den, zvažuji přestavbu vozu Peugeot 307SW, r.v. 2006, motor 1,6 ccm, plní normu EURO 4 na LPG, jaké doporučujete zařízení? Postačuje STAG 4 nebo je již lepší investovat do STAG 300Premium? V jaké výši se pohybuje cena montáže, popř. jaký je cenový rozdíl mezi zmiňovanými STAGy a jaké benefity přinese montáž STAG Premium? Bude palubní počítač plně funkční i při jízdě na LPG? Jinak již 4 roky jezdím ve Felicii 1,3MPi na LPG BRC, řídící jednotka JUST - ujeto 65tis km, vše bez závad, spolehlivé, pouze roční revize, nedávno výměna membrán, spotřeba v průměru 8,36 l/100, montáž u Vašeho partnera v okr. Olomouc, mohu jen doporučit. Procházka P.
21.12.2010 8:15:05
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Peugeot 307SW

Dobrý den pane Procházka. Jsme rádi, že jste s montáží našeho partnera v Olomouckém kraji spokojen. Škoda, že jste nezveřejnil jméno firmy, byla by to pro ni dobrá reklama. A teď k Vašemu dotazu: Doporučuji zařízení STAG 4 nebo STAG 300 Plus (stejná cena) . Porovnání zařízení najdete zde http://www.lpg-autogascentrum-servis.cz/lpg-autogascentrum-servis/temata/srovnani-systemu/ STAG 300 Premium je o 2000 Kč dražší a je určen zejména pro vozidla s EURO 5, a pro Vaše vozidlo nepřinese žádné „benefity“ jak uvádíte. Cena montáže se STAG 4 nebo STAG 300 Plus je 28.500 Kč včetně DPH. Zavolejte na tel: 606 616 986 pana Apfelthalera, našeho legislativního pracovníka pro získání informaci na možnosti slevy. Palubní počítač Vašeho vozidla je konstruován pro benzínový motor. Všechny jeho snímací prvky – čidla zaznamenávají stav a průběh dat změn motoru, např. množství paliva v benzínové nádrži, úbytek benzínu vlivem jízdy, počet najetých km, otevření klapky apod. a proto nemůžeme mluvit o „plné funkčnosti“ při provozu vozidla na LPG.(Např. nemá data o množství LPG v nádrži – dojezd/ neekvivalentní přepočet natočení klapky k množství vstřikovaného plynu apod.) Malou pomocí by pro Vás mohla být informace, že např. okamžitá spotřeba při provozu na LPG je cca o 10% vyšší než ukazuje palubní počítač. Přeji Vám krásné prožití vánočních svátků a úspěšný Nový rok. Ing. Pataky - technik



20.12.2010 9:03:13
Jméno: Bohumil Hejný Předmět: Přestavba Felicia, Favorit
Dobrý den, mám doma vozidla Š Favotir a Felicia, obě dosud v poměrně slušném stavu. Favorit má najeto cca 80000 km, felicia zhruba dvojnásobek. Jedno z uvedených vozidel bych chtěl přestavět na LPG. prosím o sdělení ceny montáže zařízení do uvedených vozidel, případně o doporučení pro které se rozhodnout. Vozidlo bude využíváno k denním cestám na pracoviště vzdálené 20 km. Dále mám dotaz, zda v případě vyřazení vozidla by bylo možné zařízení požít na jiný automobil. Předem děkuji za Vaši odpověď. B.Hejný
20.12.2010 9:52:39
Jméno: Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět: RE: Přestavba Felicia, Favorit
Dobrý den pane Hejný. Upřesněte prosím o jakého Favorita jde ( karburátorový nebo jednobod?), o jakou Felicii jde ( 1,3 MONO, 1,3 MPI, 1,6 ?) a zavolejte na 383 324 912. S pozdravem Ing.Pataky - technik

18.12.2010 16:11:01
Jméno: Petr Chalupský Předmět: Volkswagen Passat , 1.8T 2OV , 110 kW , Typ motoru: AEB , Rok výroby: 1998
Dobrý den,předevčírem jsem zde měl dotaz ohledně Passatu 1,8T, který mam v plynu, a kde byla chyba v přepínání z benzínu na plyn. Byl jsem v servisu Neptun, a zde zjistili,ze konektory byly uvolneny.Ok,opravili to,zkontrolovali a zavada byla odstranena,pipani pri startu bylo odstraneno.ALE,vcer jsem prijel ze servisu,zaparkoval jsem,a po prichodu dnes k autu,a nastartovani, indikator blika,neprepne se do benzinu,a jako navic na indikatoru stavu paliva neni nic signalizovano.Pritom mam nadrz plnou. Dnes jsem ujel na benzin cca 50 km, a nepreplo se nic,jen to blikalo.Ale kdyz jsem v jednu chvili jel,rozsvitil se stav paliva,po chvili se preplo na plyn,a jel jsem na plyn.Ale kdyz jsem zastavil,vypnul motor,a znovu nastartoval,tak stav paliva byl zhasnuty,a opet signal benzin-plyn jen blika. Nic nepipa,jen blika. Prijde mi,ze to je asi zapricineny tim,ze ridici jednotka nevidi,kolik ma paliva.Muzete me nasmerovat,kam se mam podivat,zda nedoslo k odpojeni kabilku,pravdepodobne z elementu,ktery snima stav paliva.Tzn. potreboval bych vedet,co a kde snima stav paliva a kde je to umistene.a kde je umistena ridici jednotka,aspon priblizne nasmerovat,kde se to standardne dava.A pokud by bylo mozne,zda by jste mi mohli zaslal elektricke schema zapojeni plynu.
18.12.2010 21:06:56
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Volkswagen Passat , 1.8T 2OV , 110 kW , Typ motoru: AEB , Rok výroby: 1998
Dobrý večer pane Chalupský. Mrzí mě, že návštěva na Neptun Harfa nevyřešila uspokojivě Vaše problémy se zařízením LPG. Předně, snímání paliva množství LPG v nádrží nemá žádnou spojitost s nepřepnutím na LPG. Snímání množství paliva je čistě informativní údaj o množství LPG v nádrži snímáním odporového čidla natočení potenciometru podle výšky plováku v nádrži. (obyčejný „wc-plovákový systém natočení páky plováku“. Kalibraci nastavení plováku lze provést v programu vhodným nastavením napětí na potenciometru podle množství: FULL, ¾, ½, ¼ a rezerva pro zhasínání LED diod na přepínači. Ale opět opakuji, nemá to vliv na přepnutí na benzín. Rozhodujícími faktory pro přepnutí na LPG je teplota vody reduktoru a nastavení otáček pro přepnutí při správné činnosti řídící jednotky, multiventilu a vstřikovačů. Při správném nastavení parametrů, předpokládám závadu na řídící jednotce, nebo na některých čidlech snímání teploty a tlaku. Elektrická schémata zapojení neodborné veřejnosti nezasíláme z důvodu zamezení různých pokusů amatérských „oprav“ . Objednejte se na čísle 383 324 912 a věřím, že závadu odstraníme. S pozdravem a přáním hezkých vánočních svátků Ing. Pataky - technik

17.12.2010 21:40:21
Jméno: Pavel Šimon Předmět: LPG
Dobrý den.Vlastním opel omega2.0 16,typ motoru X20 XEV a v něm LPG AGC 01-20 Strakonice..Po třech letech spokojenosti přišly problémy a poměrně drahé opravy. Poslední problém s kterým bych chtěl poradit, než pojedu do opravny je ,že se mi za jízdy vypíná LPG.Někdy najedu 100km a nic jindy stačí 2 km a LPG se vypne,po ujetí 1-2 km zase naskočí na LPG.Není rozdílu jestli je plná nádrž nebo poloprázdná,je-li zima nebo teplo. Vím že na diagnostice to zjistí hned,ale nemám již moc velkou důvěru v servis, kam jedu asi již naposled. Děkuji za radu. Šimon.
18.12.2010 11:34:33
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG

Dobrý den pane Šimon. Váš dotaz je mimo našeho zaměření fóra. Na obecné otázky mohu jen obecně odpovídat.(neuvádíte jaký typ zařízení je ve Vašem vozidle, kolik kilometrů jste za ty 3 roky najel na plyn, dodržoval li-jste předepsané jednoroční prohlídky, jaké opravy byly provedeny a kým atd.) Přepínání z plynu na benzín může mít více příčin, od vadné řídící jednotky, vstřikovačů až po čidla teploty a tlaku. Bez diagnostiky nemohu kvalifikovaně zodpovědět Váš dotaz. Kontaktujte mě přímo na technik@autogascentrum.cz , nebo na 602 518 625 Po-Pá 7:00 – 15:30. Hezké prožití vánočních svátků a šťastný Nový rok Ing. Pataky - technik



17.12.2010 18:11:47
Jméno: Jiří P. Předmět: dotaz
Dobrý den p.Pataky, prosím o vysvětlení, jak se bude chovat sekvenční vstřikovaní LPG pokud je již ve vozidle namontováno, a na benzinové řídící jednotce se dodatečně provede tzv.přečipování na vyšší výkon?Jak se bude chovat vámi montovaný STAG 300 a jak italske nebo holandské systémy? Je nutné přenastavení LPG řídídící jednotky?Děkuji za odpověď a přeji příjemný konec roku.
18.12.2010 11:16:19
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: dotaz
Dobrý den pane Jiří. Z principu činnosti sekvenčního vstřikování, tzn. že řídící jednotka plynu čte i změněné časy vstřiků pro benzínové vstřikovače, změněné sání (podtlak) vlivem úpravy předstihu, je činnost téměř identická. Přesto doporučuji po „čipování“ provést novou autokalibraci. Algoritmus výpočtu parametrů pro úpravu směsi LPG – vzduch, je shodný u všech italských zařízení a firmy Ac Gas - STAG ( základem je program firmy AEB (It.) pro téměř všechny renomované výrobce. O Holandských zařízeních se nemohu vyjádřit protože jejich zařízení nemontujeme. Děkuji za přání. Přeji Vám i vaši rodině příjemné prožití vánoc a úspěšný Nový rok. Ing.Pataky - technik

17.12.2010 1:46:33
Jméno: Radek Předmět: dotazy
Dobrý den, rád bych se zeptal na několik dotazů ohledně již namontovaného LPG. Mám Octavii 1,8 20 V, r.v. 1998, letos v lednu do ní byla namontována plynová soustava AGC 01-11 STAG 300. Poslední 4 týdny pozoruji, že motor občas ztrácí výkon a při záběru z nižších otáček do vyšších dochází ke značnému "cukání" a i spotřeba se mě zdá poněkud vyšší než by měla být. Rozdíl mezi spotřebou benzínu a LPG činí 2l. A do třetice je nepřesnost ukazalele paliva, vůbec se nerosvítí červená kontrolka, která by měla signalizovat prázdnou nádrž, ale přitom LPG už automaticky přepne na benzín i když palivoměr ještě ukazuje jedno či dvě zelená políčka. Daly by se tyto problémy odstranit nějakým určitým seřízením této soustavy? Děkuji za odpověď.
17.12.2010 9:38:48
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: dotazy

Dobrý den pane Radku. Autogas Centrum Strakonice, je držitelem typovky AGC 01-11 a je akreditovaným dovozcem zařízení STAG 300 pro Českou Republiku. Kromě nás, uvedené zařízení montují naši vyškolení smluvní partneři po celé republice. Pokud bylo vozidlo namontováno letos v lednu, mohla by být ještě v záruce pokud jste dodržel předepsané kontroly. (záruky poskytují naši partneři individuálně podle obchodního zákoníku – smlouva o dílo) Doporučuji Vám navštívit montážní firmu kde byla zástavba provedena, eventuelně některého z našich smluvních partnerů ve vašem kraji. Viz. Partnerská síť na www.lpg-autogascentrum.cz Podle Vašeho popisu závad se bude patrně jednat pouze o opětovné seřízení systému. S pozdravem a přáním krásných vánoc a úspěšného Nového roku. Ing.Pataky - technik



16.12.2010 23:20:04
Jméno: Václav Předmět: Turbo a LPG u VW Passat
Dobrý den, prosím, je rozdíl mezi jízdou na LPG ve VW Passat 1.8 bez turba oproti variantě 1.8 s turbem? Je výkon při pohonu na LPG u obou variant totožný, nebo dokáže turbo přidat výkon i LPG pohonu. Dokážete, prosím, doporučit vhodný motor s ohledem na životnost motoru při provozu LPG. Rád bych koupil Passata z roku 1999 a nechal do něj zabudovat tento pohon. Děkuji za odpověď a přeji Vám hezký den.
17.12.2010 8:15:50
Jméno: Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět: RE: Turbo a LPG u VW Passat
Dobrý den pane Václave. S nadsázkou bych mohl odpovědět, že si vyzkoušejte jízdu s turbem i bez, a rozdíl hned pocítíte… A teď vážně, samozřejmě, že je výkon motoru na turbo vyšší než bez turba. Totéž platí i při jízdě na LPG. Životnost každého motoru ovlivňuje mnoho faktorů, ale provoz na LPG je pro motor ještě šetrnější než na benzín. Doporučuji spíše motor s turbem, motor bez turba má vyšší spotřebu a je hlučnější. Samozřejmě mluvím o udržovaném vozidle, s dobrou zapalovací soustavou kabely, svíčky, cívky. Přeji Vám hezké prožití Vánočních svátků a úspěšný Nový rok Ing.Pataky - technik

16.12.2010 18:34:55
Jméno: Miloš Předmět: Přimazávání a spotřeba

Dobrý den, mám vozidlo VW Passat 1.8 20V 92 kW (r.v. 1998), kód motoru ADR. Od června letošního roku jezdím na LPG, jehož montáž (STAG 300) mi prováděl Váš smluvní partner. S provozem na plyn jsem naprosto spokojený a dále také musím říci, že toto Vaše fórum je velmi užitečné. DÍKY VÁM ZA NĚJ!!! A teď k věci: Vím, že přimazávání ventilů není pro můj vůz nutné, přesto ale zvažuji jeho instalaci (pro klid v duši). Před montáží mi bylo sděleno, že v motorovém prostoru není kam umístit nádobku s náplní... Chtěl bych se proto zeptat, zda by byla možná instalace tohoto zařízení. Pokud bych přijel k Vám do Strakonic, jak dlouho by montáž trvala a na kolik by přibližně přišla? Dále se chci zeptat, jestli kvalita tankovaného plynu ovlivňuje spotřebu paliva. Má dlouhodobá spotřeba na plyn je o cca dva litry (tedy 20 % v mém případě) vyšší než dlouhodobá spotřeba benzínu. Svíčky jsou nové. Je možné, že by toto mohlo být způsobeno špatnými kabely či cívkami, když vše pracuje bez problémů? Děkuji Vám za odpověď


17.12.2010 7:48:37
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přimazávání a spotřeba

Dobrý den pane Miloš. V první řadě Vám DĚKUJEME za slova uznání ke kvalitě našeho fóra! A teď k Vašemu dotazu: Skutečně, zde přimazávání není nutné, ale na přání zákazníků dost často zařízení VAP Saver montujeme. Přesně jak píšete Vy: „ pro klid v duši“ LPG je suché palivo a má minimum mazacích schopností. Více se dozvíte na našem servisním webu http://www.lpg-autogascentrum-servis.cz/lpg-autogascentrum-servis/temata/flash-lube/ V prostoru motoru je sice málo místa, ale my si vždy poradíme a vhodné místo pro nádobku najdeme. Montáž zařízení i s prací se podle obtížnosti pohybuje v rozmezí 1500-2000 Kč a zabere cca 1 hodinu práce. Z důvodu převisu práce, jsme schopni montáž zrealizovat až po novém roce. Kvalita plynu má vliv na spalování a tím přímo-nepřímo ovlivňuje samozřejmě i spotřebu. Totéž platí i na kvalitu zapalovací soustavy, zejména kabely, svíčky a cívka-y. Po novém roce zavolejte a domluvíme termín instalace. S pozdravem a přáním krásných vánoc a úspěšného Nového roku. Ing.Pataky - technik



15.12.2010 18:23:44
Jméno: Petr Chalupský Předmět: Volkswagen Passat , 1.8T 2OV , 110 kW , Typ motoru: AEB , Rok výroby: 1998
Dobrý den Mam jeden malý problém.Vlastním Passata 1,8T a před půl rokem byl u Vás na montáži plynu,namontováno mam zařízení STAG 300. Dnes jsem si byl vyzvednout auto po servisní kontrole auta při 165 tis. a po otočení klíčku do polohy jedna,při startu se přepínač rozpípá po dobu cca 5s a zůstane ve stavu blikajícím tzn. že se nepřepne auto na plyn,ani při plně zahřátém motoru. Zkusil jsem ho znovu nastartovat,zkusil jsem ho na přepínači zapnout,vypnout,a vždy pípá. V servisu mi museli vyresetovat servisní kontrolu,a přetěsnovali mi víko ventilů.Vše jak odmontovali,tak zas smontovali. Můžete mi poradit co s tím?Dále jsem z Prahy,a rád bych věděl případně,jaké servisi zde jsou možné použít. Na netu máte dva,z toho znám Neptun Harfa.Děkuji za odpověď.
16.12.2010 7:39:35
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Volkswagen Passat , 1.8T 2OV , 110 kW , Typ motoru: AEB , Rok výroby: 1998
Dobrý den pane Chalupský. Blikající přepínač signalizuje závadu kterou lze konkrétně diagnostikovat příslušným programem. Patrně došlo k nesprávnému zapojení při opravě Vašeho vozu. Navštívte našeho partnera na Neptun Harfa, kde Vám závadu odstraní. Na opravu se nebude vztahovat reklamační řád. S pozdravem Ing.Pataky - technik


<5x<   <<     <1> || <201>  <202>  <203>  <204>  <205> ||  <210>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací