Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <213>  <214>  <215>  <216>  <217> ||  <227>     >>   >5x>  

26.2.2011 22:06:10
Jméno: Milos Předmět: LPG do mondea ST220
Dobry den, mam zajem o prestavbu sveho vozidla na LPG. Jedna se o Ford Mondeo ST220 V6, r.v. 11/2002, obsah: 2967ccm, vykon: 166 kW, najeto cca.170 tis km. 1. otazka, co me zajima: Je tento motor nachylny k nadmernemu opotrebeni ventilovych sedel ( je nutne pouzivat Flash Lube nebo jiny mazaci ekvivalent? ) 2. Vyzaduje provoz na LPG i jiny typ zapalovacich svicek (pokud ano, je jejich vymena soucasti prestavby?) 3. Kdyz uz je motor zahraty na provozni teplotu a ja jej na chvilku (5 az 10 min) vypnu, startuje pak na benzin nebo rovnou LPG? Dekuji
27.2.2011 18:51:27
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG do mondea ST220
Dobrý večer pane Miloš. 1. Ano, doporučuji Flash Lube nebo VAP Saver. 2. Ne, nepotřebujete žádné specielní svíčky, používejte svíčky doporučené výrobcem. 3. Pokud je už motor zahřátý , může přepnout do plynu okamžitě podle nastavení otáček. Pokud budou otáčky pro přepnutí nastaveny na nižší hodnotu než volnoběh, přepne se systém do plynu okamžitě. S pozdravem Ing. Pataky - technik

26.2.2011 21:44:47
Jméno: Pavel Předmět: FSI a LPG
Dobrý den.Chci se zeptat na Škodu Octavia s motorem 2,0 fsi.Jestli se na to lpg motuje či nikoli a popřípadě cenu děkuji Volf.
27.2.2011 18:39:46
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: FSI a LPG

Dobrý večer pane Volf. O problematice zástavby FSI motorů se dozvíte ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik



26.2.2011 20:16:45
Jméno: Jirka Předmět: crv honda r.v.2009
dobrý den, mám hodnu cr-v, rok výroby 2009, benzinovy motor,najeto 28000km a uvazuji o prestavbe na LPG, po breznu kdy me vyprsi dvouleta zaruka, chtel bych se zepta na to zda tento model resp. motor je vhodny na prestavbu a zda je vyhodne provest motaz vstrikovani tekute faze LPG - vícebodové vstřikovaní kapalného LPG" - zkráceně LPi. Jaky je cenovy rozdil a jake jsou zkusenost Vaseho servisu ohledne spolehlivosti ve srovnani se vstrikovanim plynne faze. dekuji Jirka
27.2.2011 18:36:43
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: crv honda r.v.2009
Dobrý den pane Jirko. Do Vašeho modelu vozidla běžně provádíme zástavbu zařízení LPG. Jedná se o vícebodové sekvenční vstřikování s autoadaptivitou. Naše firma montáž LPG tekutého vstřikování neprovádí pro malý zájem. V případě zájmu tohoto zástadruhu zástavby se obraťte na našeho smluvního partnera v Praze, pana Coubala.(viz partnerská síť) S pozdravem Ing.Pataky - technik

26.2.2011 17:27:02
Jméno: Oldřich Lozrt Předmět: Jeep Grand Cherokee
Dobrý den, prosím o radu, zda je možné přestavět na LPG vůz Jeep Grand Cherokee, nový model 2011, motor 3,6 Pentastar. Na kolik by přišla přestavba a jestli je možno nádrž na LPG osadit do benzínové nádrže (prý toto již možné je). Máte s touto přestavbou zkušenost? Děkuji za odpověď.
27.2.2011 15:55:08
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Jeep Grand Cherokee
Dobrý den pane Lozrt. Do vašeho typu vozidla jsme my a ani naši partneři zařízení na pohon LPG zatím nemontovali. Tím netvrdím, že zástavba není možná. Zcela ale vylučuji možnost umístění nádrže do benzínové. Prostě to není uvedeno v žádné typové zástavbě – v homologaci. S pozdravem Ing.Pataky - technik

25.2.2011 17:53:10
Jméno: Miloš Předmět: Smluvní partner
Dobrý den, pane inženýre. Chtěl bych se zeptat, zda je firma pana Hensla z Městečka Trnávka ( www.autonalpg.cz ) Vaším smluvním partnerem. Systém LPG mi montoval on - k mé velké spokojenosti (od června přes 14 tis. km bez problému), ale v partnerské síti zde není uvedený. Děkuji za odpověď
25.2.2011 18:40:48
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Smluvní partner
Dobrý den pane Miloš. Pan Hensl je náš dlouholetý a velice erudovaný partner. To, že není v partnerské síti, je čistě administrativní nedopatření pana Hensla. Zatím mi nedodal fotografii své provozovny na vizitku do partnerské sítě. Předpokládám, že se tam příští týden objeví. S pozdravem Ing.Pataky - technik P.S. Jsme potěšení chválou na našeho partnera, budu mu to tlumočit.

25.2.2011 13:09:02
Jméno: JAREK Předmět: LPG
DOBRÝ DEN. MÁM SYSTÉM STAG 300 NAMONTOVANÝ VAŠÍM PARTNEREM VE ZLÍNĚ FIRMOU AUTOPLYN CENTRUM. KDYŽ JSEM BYL ASI TŘIKRÁT REKLAMOVAT CHOD MOTORU NA PLYN TAK JSEM BYL ODBYT ŽE JE PROBLÉM V BENZÍNU. VE ZNAČKOVÉM SERVISU MI SDĚLILI ŽE BENZÍN JE V POŘÁDKU A TECHNIK TVRDIL, ŽE TENTO SYSTÉM ROZHAZUJE PARAMETRY BENZÍNU A TAK DOCHÁZÍ K POTÍŽÍM SE STARTEM. OBRÁTIL JSEM SE PROTO NA KONKURENČNÍ FIRMU, KTERÁ NENÍ VAŠÍM PARTNEREM ALE SYSTÉMU STAG ROZUMÍ. DALŠÍ MŮJ ŠOK BYL TEN KDYŽ JSEM VIDĚL PŘI PŘIPOJENÍ JEDNOTKY STAG NA POČÍTAČ. PLYNOVÝ SYSTÉM BYL NASTAVEN TAK ABY JEZDIL NA VOLNOBĚH A OD 4700 JEN NA BENZÍN. TAKOVÉTO ŠLENDRIÁNSTVÍ MNE VÁŽNĚ NAS... A ŮPLNĚ ODRADILO .JIŽ TUTO FIRMU NEBUDU KONTAKTOVAT A SYSTÉM PRAVDĚPODOBNĚ NECHÁM ZDEMONTOVAT A POŘÍDÍM SI SYSTÉM ZNAČNĚ SPOLEHLIVĚJŠÍ! MYSLÍM ŽE BY VAŠE FIRMA MĚLA MÍT NĚJAKÝ DOHLED NAD PARTNERY A PRÁCI PO NICH SEMTAM PŘEKONTROLOVAT. NEBO VÁM JDE JEN O TO ABY SE CO NEJVÍCE PRODALO? TO JE VŠAK ŠPANTÁ REKLAMA NE? AT SE VÁM DAŘÍ. NESPOKOJENÝ ZÁKAZNÍK.

25.2.2011 7:11:11
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Hyundai s LPG
Dobrý den pane Mácha. Jedním z důvodů zřízení fóra, byla snaha pomoci zákazníkům našimi partnery v různých regionech České Republiky. Jsme rádi, že jste byl s firmou pana Fedora v Prostějově spokojen. Ing.Pataky - technik

24.2.2011 18:49:17
Jméno: Milan Předmět: dotaz
Dobrý den, měl bych zájem o montáž do vozu Škoda Yeti 1,8 Tsi kod motoru CDAA. Kolik taková zástavba stojí? Děkuji za odpověd.
25.2.2011 7:17:42
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: dotaz
Dobrý den pane Milane. V současné době ještě nemáme odpovídající plně funkční soupravu a program pro Vaše vozidlo vhodné pro zástavbu zařízení LPG. Obrňte se trpělivostí a sledujte naše stránky. Do 2-3 měsíců bude zveřejněn seznam vozidel vhodných pro zástavbu. Za pochopení děkujeme. Ing.Pataky - technik

24.2.2011 16:17:52
Jméno: M. Horák Předmět: Lovato Smart
Dobrý den, pane Pataky, měl bych opět jeden dotaz k Lovato Easy Fast Smart (Mondeo, 1.8, 92kW). Teď v mrazech mi to přepíná do plynu poměrně pozdě, až po 6-8 km, když teplota motoru je přes 60 st., dnes dokonce už byla na 90 st. a teprve po chvíli se to přeplo. Psal jste tady, že Smart přepíná podle teploty plynu a ne dle ohřátí reduktoru vodou, to mě zaujalo. Tak jsem studoval manuál, který mám z webu a zjistil jsem, že čidlo teploty plynu je na vstřikovací liště a ne u reduktoru. Pak jsem se dočetl, že v ovládacím programu se u Smart nastavuje pouze čas přepnutí podle teploty plynu - ale ne okamžité teploty, nýbrž od počáteční teploty při startu auta (dnes cca = -12 st.C). Takže tam mám asi příliš dlouhý čas pro nízké počáteční teploty, ne? Máte nějakou zkušenost, jaké sekundy pro jakou teplotu tam nastavit, ať to funguje rozumně, když už je to tedy tak nešikovně vymyšlené? Další podmínka je tam přepnutí při deceleraci. Musí být splněny obě podmínky (čas i otáčky?) Tzn., když teda po 2 km najedu na dálnici, motor je dávno teplý, má trvale 3000 ot/min, přepne se to po uplynutí času samo nebo ještě musí poklesnout otáčky pod nastavenou hodnotu (např. 1600 ot/min)? Tzn. dát nohu z plynu nebo vyřadit...Nechám si to nastavit, ale chtěl bych vědět, co považujete za optimální hodnoty. Děkuji.
25.2.2011 7:58:54
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Lovato Smart

Dobrý den pane Horák. Při vší úctě, naše fórum má sloužit zákazníkům k získání obecných informací o provozu vozidla na plyn. V žádném případě nebude a nemůže suplovat odborné poradenství určené našim partnerům. Ale abyste viděl dobrou vůli, tak: Přepnutí na plyn lze nastavit v deceleraci > (překročit nastavené otáčky, sundat nohu z plynu tak, aby otáčky klesli pod již zmíněné otáčky / málo používaný způsob/) v akceleraci > (překročit nastavené otáčky pro přepnutí na plyn / nejčastěji používaný způsob/). Přepínací práh otáček lze nastavit od 600-3000 otáček. (tedy i ve volnoběhu, pokud nejsou nižší otáčky než 600ot/min.) Lze nastavit zpoždění při ohřátém motoru v rozmezí 15-250 sec. Lze nastavit opětovné přepnutí na benzín pro nízkou teplotu plynu od -20 do +15°C. Zpoždění přepnutí na plyn ovlivňuje i kvalita a tlak plynu. V současné době je mnoho stížností na zpožděné přepnutí právě kvůli kvalitě plynu bez ohledu na použité zařízení LPG. S pozdravem Ing.Pataky - technik



24.2.2011 10:20:01
Jméno: Tomáš Předmět: Sintra 3,0V6 148kW
Dobrý den, mám vůz Opel Sintra, 3,0V6 148 kW, automat, jaký byste doporučil nejvhodnější systém, jak dlouho by trvala montáž a jaká by byla cena? Je nutné doobjednat přimazávání? Děkuji, Novotný
24.2.2011 11:03:28
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Sintra 3,0V6 148kW
Dobrý den pane Novotný. Osvědčilo se zařízení STAG 300 Plus. Montáž trvá dva dny. Cena montáže je 35.000 Kč včetně DPH. Přimazávání není nutné. Po závazné objednávce získáte od nás výrazný slevový bonus. S pozdravem Ing.Pataky - technik

23.2.2011 21:31:54
Jméno: Jaroslav Janů Předmět: Zástavba LPG do Š Felicia
Dobrý večer pane inženýre. Se zájmem jsem si přečetl příspěvky ve fóru a v této souvislosti Vás žádám o radu. Rozhodl jsem se provést zástavbu LPG do Škody Felicie 1,3 MPI (r.v. 2001, denní nájezd cca 220 km). Můžete mně, prosím, doporučit vhodné zařízení s důrazem na jeho spolehlivost a bezúdržbovost? Je pro tento typ vozu vhodné nainstalovat i přimazávání ventilů? Děkuji za odpověď, J. Janů.
24.2.2011 8:26:43
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Zástavba LPG do Š Felicia
Dobrý den pane Janů. Velice vhodným a nejvíce montovaným systémem do Vašeho typu vozidla je italské zařízení BLITZ. Je bezporuchové a i v případě výpadku lambda sondy, je schopno autonomního řízení LPG. Přimazávání není nutné. U naší firmy by zástavba s toroidní nádrží stála 15.000 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik

23.2.2011 16:57:15
Jméno: Jarda Předmět: nefunguje LPG
Dobry den chci se zeptat mam Mazdu 323f 1.8 na LPG a nende mi prepnout uz sem vymnenil plynovy firtr a skontroloval pojistky a stale nic muzete mi poradit cim to je mam system LOVATO
23.2.2011 17:36:52
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: nefunguje LPG
Příčin může být více. Doporučuji navštívit servis.

23.2.2011 16:53:31
Jméno: Marek B. Předmět: Ještě navážu na předchozí dotaz ...
Díky za odpověď, ale přiznám se, že se trošku ztrácím v informacích ... chápu asi správně, že standardní instalace znamená, že plyn se aktivuje po zahřátí reduktoru na provozní teplotu, což znamená samozřejmě jiné čas/kilometry v zimě a v létě. Nicméně berme že teoreticky v ideálním případě se tak stane do nájezdu 1 km. Jestli jsem to pochopil, tak k přepnutí je krom toho ještě třeba překročit nějakou mez nastavených otáček. Jinak řečeno, když auto jen nastartuju a nechám ho běžet na volnoběh, tak se vlastně nikdy nepřepne na LPG, tedy v okamžiku kdy toto není nastaveno jako výchozí stav řídící jednotky ?? Tzn. v nejmíň ideálním případě, pro motor V8 4,7, kde se otáčky drží standardně poměrně nízko, kdy se po startu dostanu do kolony, kde nemám důvod jakkoliv auto týrat vyššími otáčkami, může se stát, že k přepnutí na LPG vůbec nedojde. Budiž, toto asi je řešitelné vhodným nastavením řídící jednotky ... A jak je to dnes u LPG zástaveb a dojezdem, stále se doporučuje nechat třeba 1km auto v provozu jen na benzín, aby "byl motor připraven pro další start" ? Tedy jinak řečeno platí stav minimálně 1km při startu než přijde LPG a platí i 1km před vypnutím motoru ? Nebo toto je již plně ošetřeno a uživatel se o LPG v tomto smyslu vůbec nestará ani při tom dojezdu? Jde mě o to, aby člověk nepřišel ve finále na fakt, že při popojížďce dejme tomu 5km vlastně na LPG jede sotva 2 km.
23.2.2011 17:34:35
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Ještě navážu na předchozí dotaz ...
Tak tedy rekapitulace: pokud nastavíme nižší otáčky pro přepnutí na plyn než je volnoběh, tak po dosažení nastavené teploty vody např. 30°C, se systém automaticky přepne na plyn. Před dojezdem není nutné systém přepnout na benzín.

23.2.2011 9:10:31
Jméno: Pavel Předmět: Subaru
Dobrý den, zajímal by mě Váš názor na přestavbu vozidla Subaru Legacy 3.0 H6, sedan, rv. 07. Je možné tento motor přestavět se systémem STAG 300 PLUS? Doporučujete přimazávání ventilů? Jaká je časová náročnost zástavby a její cena s toroidní nádrží? Dekuji za odpověď.
23.2.2011 10:29:58
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Subaru
Dobrý den pane Pavel. Přestavba – přesněji zástavba vozidla Subaru Legacy 3.0 H6 nepatří mezi zcela standardní zástavby. Mám na mysli postup montáže a zejména programování řídící jednotky. Hodně záleží na stavu motoru, přesněji na zapalovací soustavě (kabely, svíčky, cívky). Zástavba Subaru 2,0, 2,5 je zcela bezproblémová a máme za sebou desítky montáží. S vaším typem motoru bylo provedeno 5 montáží se systémem STAG 300 Plus, všechny bez reklamace. Doporučuji přimazávání ventilů. Celková cena montáže by byla u naší firmy včetně toroidní nádrže a přimazávání VAP Saver 36.500 Kč včetně DPH. Montáž trvá 2 dny. S pozdravem Ing.Pataky - technik

23.2.2011 0:51:53
Jméno: Marek B. Předmět: LPG - provozní teplota ...

Zdravím vespolek, v prvé řadě chválím webovky a poměrně ucelený přehled LPG problematiky. Ale přiznám se, že vlastně jsem tady nikde nenašel jak to vlastně je s výhodou přestavby u aut, kde je předpoklad spíše popojížděk. Beru to tak, že LPG se přepne v okamžiku, kdy motor je na nějaké provozní teplotě ... co to znamená ?? Ujetí pár desítek metrů, stovek metrů, kilometrů ?? Je toto nějak zohlednit, je mě jasné že každý motor je jiný a i řídící jednotka asi vyhodnotí stav pokaždé jinak (pro ten který motor). Šlo by toto nějakým způsobem demonstrovat na takovém typickém autě, které si o LPG přímo říká, tedy Jeep Grand Cherokee model WK (2005 - ), motor PowerTech 4,7l V8 ... jak dlouho bude trvat než systém vyhodnotí a přepne na LPG ?


23.2.2011 7:29:19
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG - provozní teplota ...

Zdravím Vás taky pane Marek. Díky za pochvalu webovek. Kolem problematiky přepínání na plyn jsem už několikrát na fóru psal. Pokusím se je shrnout na vozidle Grand Cherokee, které patrně vlastníte. Jistě víte, že propan-butan má kapalnou substanci a pokud se nepoužije vstřikování kapalné fáze (např. Vialle), tak se musí odpařit v plynnou složku. Tento proces probíhá v reduktoru. Pro odpaření je nutné určité množství tepla (zpravidla minimálně 25°C) Toto potřebné množství tepla je reduktoru dodáváno chladícím (pro naše účely topným) systémem vozidla. Čím dříve se tedy tato voda ohřeje, tím dříve může dojít k přepnutí na plyn. Roli zde hrají určité podmínky: kde je umístěno teplotní čidlo v chladící soustavě (jak je daleko od objemového zdroje, jak je dlouhé vodní připojení na reduktor, /čidla jsou často umístěny přímo na těle reduktoru/), jak je v parametrech nastavena teplota pro přepnutí apod. U vašeho typu vozidla, tedy bude hodně záležet na montážní firmě, kam umístí reduktor, jak budou dlouhé přívodní hadice a jaká bude nastavená teplota pro přepnutí montážníkem. Pokud je možné zvolit optimální montáž (reduktor co nejblíže k teplé vodě) /bohužel z hlediska místa to ne vždycky jde/ tak by k přepnutí na plyn mělo dojít v rozmezí cca 500-1000 metrů. Důležitou roli muže hrát i umístění reduktoru v motorové části. Pokud bude vystavena studenému vzduchovému náporu, bude potřebovat více teplé vody k odpařování a doba pro splnění podmínky k přepnutí se pochopitelně prodlouží. Pozn. O přepnutí ještě rozhodují i nastavené otáčky. Lze nastavit přepnutí i ve volnoběhu (v parametrech nastavit nižší otáčky než je volnoběh daného typu motoru), častěji se používá nastavení otáček pro přepnutí nad 1600 ot/min. S pozdravem Ing.Pataky - technik




<5x<   <<     <1> || <213>  <214>  <215>  <216>  <217> ||  <227>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací