Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <216>  <217>  <218>  <219>  <220> ||  <227>     >>   >5x>  

4.2.2011 10:11:55
Jméno: Michal Předmět: LPG
Dobrý den, rád bych dostal prosím informace o montáži nejvhodnějšího LPG zařázení do VW Sharan, 2001, 2,8V6 automat, 150 kW, najeto cca 160.000km, roční nájezd cca 20-25 tisíc. Potřebuji zařízení spolehlivé a bezúdržbové, jsem z Hodonína. Moc děkuji za informace. Prošel jsem spoustu internetových nabídek, kde jediný kontakt je nějaký mobil a nějaký mail, ale u vás je vše velmi jasné a velmi vstřícné.
4.2.2011 12:39:48
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG
Dobrý den pane Michal. Děkujeme za slova uznání na adresu naši firmy. Podle místa Vašeho bydliště odhaduji, že očekáváte spíše poradenství a že se tedy nejedná o zamýšlenou zástavbu přímo u nás, ve Strakonicích. Přestavba, přesněji zástavba zařízení LPG do Vašeho vozidla, patří mezi jedny z nejnáročnějších zástaveb co do rozsahu mechanických prací. (je nutná demontáž nárazníku, přední masky, chladiče atd.) Jinak se nedá dostat co nejblíže s tryskami LPG k válcům. Mnoho firem si to zjednodušuje tím, že trysky umístí shora, ale pak je zařízení správně nenaprogramovatelné, nedá se 100%-ně naladit, motor škube, vynechává atd. Mnozí ani neví, že tento motor má proměnlivé sání. U naší firmy by zástavba trvala 3 dny a stála by 40.000 Kč včetně DPH. Sleva je pochopitelně možná. Doporučuji ověřený a spolehlivý bezúdržbový systém STAG 300 PLUS. Zavolejte mi na 602 518 625 pro doporučení některého z našich akreditovaných partnerů ve Vašem regionu. S pozdravem Ing.Pataky - technik

3.2.2011 10:54:58
Jméno: Jaroslav Lorek Předmět: Honda CR-V II
Dobrý den,měl bych zájem o montáž LPG do Honda CR-V 2002 2.0 110kw,ale slyšel jsem názory jiných firem že tahle motorizace není vhodná k přestavbě z duvodu měkkých sedel...a to ani s domazáváním. Nemáte zkušenosti s tímto autem?? Popřípadě kolik by staa montáž s tor.nadrží. děkuji spozdravem J.Lorek
3.2.2011 15:16:31
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Honda CR-V II
Dobrý den pane Lorek. Patrně se budeme lišit v názoru na možnost zástavby zařízení LPG do Vašeho typu vozidla oproti názorům jiných firem. Za poslední čtyři roky jsme s našimi partnery provedli montáž LPG do cca 70 ks Hond CR-V 2.0 s roky výroby od 1997 až do 2009. Samozřejmě s přimazáváním VAP SAVER nebo FLASH LUBE. Nemáme záznam o žádném reklamačním řízení. Přestavba, přesněji zástavba s toroidní nádrží stojí 28.000 Kč včetně DPH. Přimazávání stojí 1500 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik

2.2.2011 5:36:30
Jméno: Libor Kovář Předmět: Rada
Přeji brzké ráno. Brouzdal jsem po internetu, ale na nic jsëm nenarazil a v nejbližším okolí není žádný plynař, abych se poptal. Mám Mitsubishi Colt na pohon LPG( Landi Renzo). Mám takový problém, že auto nastartuju a jede v pohodě do cca 5 km- jakmile se trochu zahřeje, tak se rozsvítí oranžová kontrolka řídící jednotky... a auto musím držet nad 2500 otáček( jinak jak kdyby se dusilo) když přepnu na benzín vše ok, i když kontrolka svítí furt. Prosím žádám o radu. Bavil jsem se se známým a ten říkal, že bych měl mít benzín neustále v nádrži nebo se tam něco ucpe!!! tak nevím . S Přáním hezkého dne LK.
2.2.2011 7:11:51
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Rada
Dobrý den pane Kovář. Pro zodpovězení Vašeho dotazu potřebuji vědět, v kterém regionu bydlíte, jaký druh zařízení Landi Renzo máte, kolik kilometrů jste už najel na LPG, kdy a kým byla provedena montáž. S pozdravem Ing.Pataky - technik

1.2.2011 22:02:07
Jméno: Zahradnik Předmět: Dotaz na slevu
Dobrý den ,mel bych dotaz ohledne ty slevy ,jaky jsou ty urcity podminky ,popripade poprosim info na email ? Dekuji za odpoved.
2.2.2011 8:56:28
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Dotaz na slevu

Dobrý den pane Zahradník. Slevy poskytujeme: 1./s ohledem na region zákazníka (50L LPG zdarma), 2./podle počtu zástaveb zákazníka, 3./podle dohody o použité nádrži v zástavbě, 4./v případě odběru LPG v naší firmě. S pozdravem Rudolf Apfelthaler - legislativa



31.1.2011 13:30:36
Jméno: Petr Tomáš Předmět: Problém unik LPG
Dobrý den, Jsem majitelem Hyundaie Sonáta 2.5 V6 r.v. 1999.mám dva roky namontován LPG STAG300.Až do měsíce října bylo vše ok.Začal jsem po otevření garáže cítit plyn.Zajel jsem do autoopravny Šebesta v Libici nad Cidlinou,Majitel a provzovatel pan Šebesta na voze /po kotrole těsnosti/nezjistil žádnou závadu.Asi po 3-týdnech jsem natankoval plnou nádrž LPG.Ráno jsem přišel k vozu/tentokrát jsem parkoval před domem/ a již několik metrů od vozu jsem opět cítil plyn.To však není konec po vstupu do vozu jsem nastartoval a světe div se ozval se pípák ,svítila červená leddioda,otevřel jsem kufr,koukám na budík ,nádrž prázdná.Ihned jsem spěchal do opravny Situace se opakovala /proměření ,nic neshledání/Bylo mi vysvětlen princip zajištění/elektrovenil na nádrži,podtlakový ventil usměšovače,další elektroventil tamtéž.Připadá mi jako by si o mě mysleli že si vymýšlím.Prosím Vás pane inženýre o radu a nejen pro mě. Asi bych se ani neozýval ale včera se to opakovalo/ 2/3 nádrže opět fuč. Ještě jsem neuvedl místo montáže.Neptun Harfa,s.r.o.Praha 9 /22.6.2009/
31.1.2011 14:30:42
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Problém unik LPG
Dobrý den pane Tomáš. Do zjištění a odstranění závady nepřepínejte vozidlo na plyn!!! Bez otálení navštivte našeho akreditovaného partnera firmu FORGAS, Ovčarecka 312 Kolín, tel.: 321 740 240 tel/fax: 321 724 261, kde zjistí příčinu a místo úniku LPG z nádrže. Už netankujte!!! Pana Šebestu z Libice nad Cidlinou neznáme, není našim partnerem a za jeho diagnostiku neručíme. Může se jednat o netěsnost multiventilu, ve výjimečném případě i o porušení celistvosti nádrže. S pozdravem Ing.Pataky.

30.1.2011 10:51:01
Jméno: K.Novák Předmět: Fiat Stillo
Dobrý den. Nedávno jsem se u Vás informoval na přestavbu vozidla Fiat Stillo, 1.4 benzín, 74kW, r. v. 2005. 6-kvalt. Nyní mi bylo doporučeno jednou z Vašich partnerských firem do tohoto vozu instalovat systém AC Stag (vícebodový střik). Prosím Vás o doporučení či nedoporučení tohoto systému AC Stag do tohoto vozidla, popřípadě Váš názor jaký systém by byl nejvhodnější instalovat. Na AC Stag jsem již slyšel dost negativních referencí. (poruchovost, vysoká spotřeba až o 25%) Předem moc děkuji za odpověd. S pozdravem K.Novák
31.1.2011 7:43:55
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Fiat Stillo
Dobrý den pane Novák. Patrně jste si nevšiml a tím ani nepřečetl moji odpověď na Váš první dotaz ze dne 26.01.2011, 12:50:06 (zarolujte 7 dotazů nazpět !) jinak byste se neptal opět na to samé. Pokud se zmiňujete o „dost negativních referencích“ na STAG (Ac.A.S. je výrobní firma-to jen tak pro upřesnění..), na poruchovost, vysokou spotřebu až o 25%, tak to prosím konkretizujte: od montážní firmy, od souseda, nebo jen tak jste to vyčetl z nějakého fóra? Naše zkušenosti, zkušenosti zákazníků a nakonec i odezvy z našeho fóra, mluví o opaku. Systémy STAG, jsou v současné době nejvíce montovaným zařízením v ČR. Nárůst spotřeby se pohybuje v rozmezí 10-15% podle stáří vozidla a technického stavu motoru. Poruchovost je minimální, skoro žádná.( Na 1000 zařízení 1-2 součástky). S pozdravem Ing.Pataky - technik

28.1.2011 16:04:04
Jméno: Petr Kozlovský Předmět: Citroen Berlingo 1,4i
Dobrý den, vlastním vůz Citroen Berlingo 1,4i, 55kW, 75k, r.v. 2009 (nejedná se ale o nejnovější model) a uvažuji o jeho přestavbě na LPG.Chci se Vás zeptat, jestli je přestavba u tohoto vozu vzhledem k jeho nižšímu výkonu vhodná (četl jsem, že při provozu na LPG se výkon motoru mírně sníží), a zda nemáte od svých zákazníků zkušenosti s následným provozem tohoto vozidla na LPG ( opotřebování ventilů, sedel ventilů apod.). Děkuji za odpověď! Petr Kozlovský
31.1.2011 7:24:32
Jméno: Autogasd Centrum Předmět: RE: Citroen Berlingo 1,4i

Dobrý den pane Kozlovský. Máme zkušenosti z desítek montáží Vašeho typu vozidla. S vícebodovým sekvenčním vstřikováním je pokles výkonu tak nepatrný, že ho běžný uživatel vůbec nepozná. Opotřebování sedel ventilů na LPG, odpovídá opotřebování na benzín. Není nutné přimazávání. Na přání zákazníků montujeme zařízení VAP Saver za 1500 Kč včetně DPH. O přimazávání se více dozvíte ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik



28.1.2011 8:37:18
Jméno: Telková Předmět: seštelování LPG
dobrý den, chtěla bych si koupit automobil Opel Sintra 2.2 v s LPG. Pán píše, že auto bude potřebovat seřídit LPG a vyměnit hadičku od vody. Mohu se zeptat o jakou částku se tak bude jednat. Nic víc k tomu nenapsal. Takže nevím co to přesně dělá, nebo nedělá ale auto je prý plně pojízdné. Velice děkuji za odpověď Telková
28.1.2011 9:42:05
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: seštelování LPG
Dobrý den pani Telková. Nevím co myslel prodávající pod pojmem seřídit. Pokud je vozidlo plně pojízdné, není co seřizovat. Před koupí si vyzkoušejte jízdu na plyn v normálním provozu i při prudkých akceleracích. Jak se chová motor při zastavení na křižovatce, jestli "nechcípá" a pod. Pouze takto zjistíte stav plynového zařízení. Chtějte po prodávajícím "Přílohu k TP" kde je zaznamenaná montážní firma LPG, homologace dílů atd. Podle typu zařízení by výměna hadičky včetně seřízení neměla trvat déle než 2-3 hodiny. Hadička stojí řádově několik desítek korun a počítejte hodinovou práci provádějící montážní firmy. S pozdravem Ing. Pataky - technik

27.1.2011 9:57:53
Jméno: Wimmer Předmět: Přestavba Toyota LC
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat zda doporučíte přestavbu na LPG u vozu Toyota Land Cruiser 100 4,7 benzin 175kw, r.v. 2003 najeto cca 180 000km. Pokud ano tak na jaký systém a případnou cenu přestavby. Přiznám se, nemáme příliš dobrou zkušenost s přestavbou na LPG u Favorita tuším systém Lovato? cca 15let zpět (nestartovalo, náhlá ztráta výkonu, až zastavení auta, nedrželo otáčky atd...prostě na ho.. tedy na nic). Díky za radu.
27.1.2011 10:52:23
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Přestavba Toyota LC

Dobrý den pane Wimmer. Chápu Vaše dilema po osobní špatné zkušenosti s Favoritem. Musíte si ale uvědomit, že nelzet srovnávat nesrovnatelné. Starý Favorit s 15 let starým zařízením (i když i ten měl fungovat!) a dnešní moderní systémy vícebodového sekvenčního vstřikování. Z technického hlediska nic nebrání zástavbě zařízení alternativního pohonu LPG do Vašeho vozidla. Minimální ztráta výkonu, laicky nepoznatelná, navýšení spotřeby oproti benzínu jen o cca 10-15 %, autoadaptivita (přizpůsobení se aktuálnímu stavu motoru) a dlouhotrvající rozdíl v ceně pohonných hmot, jednoznačně mluví pro montáž LPG. Výše vyjmenované klady ale nesplňují všechny systémy. Proto buďte opatrný ve výběru zařízení a montážní firmy. My Vám můžeme nabídnout montáž zařízení firmy Ac.A.S. za cenu 40.000 Kč včetně DPH, eventuelně zařízení firmy Landi Renzo za 45.000 Kč. Rozdílná cena je dána geografickým umístěním výrobců. Obě zařízení fungují spolehlivě, máme za sebou několik desítek montáží a spokojených zákazníků. Za určitých podmínek lze získat výraznou slevu, informujte se proto na čísle 606 616 986 (p.Apfelthaler-legislativa) S pozdravem Ing.Pataky - technik



27.1.2011 8:15:30
Jméno: Tomáš Předmět: Alfa romeo 147
Dobrý den. Rád bych se informoval ohledně ceny na vůz Alfa Romeo TS 147 88KW. Zajímala by mě cena a zda by jste doporučil tuto přestavbu a zda je nutné "přimazávání" pro ochranu ventilů. A zda nevíte jak velká lze instalovat toroidní nádrž a doba přestavby. Děkuji mnohokrát za odpověď. Tomáš Havlíček
27.1.2011 9:25:09
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Alfa romeo 147
Dobrý den pane Havlíček. Zástavba zařízení LPG stojí 28.000 Kč včetně DPH. Za určitých podmínek lze získat výraznou slevu. Zavolejte a informujte se na čísle 606 616 986 (p.Apfelthaler-legislativa). Přimazávání není nutné, je to na rozhodnutí zákazníka. Cena přimazávání je 1500 Kč včetně DPH. lze instalovat toroidní nádrž o objemu cca 50 litrů a montáž trvá jeden pracovní den. S pozdravem Ing.Pataky - technik

26.1.2011 21:19:04
Jméno: Tomáš Krpec Předmět: Dotaz na sepnutí lpg
Dobrý den, v září jsem si nechal dělat u firmy Autogas Opava přestavbu na plyn, vlastním Octavii 1,6 75 kW, mám nový typ magic 2, při mrazech se mi lpg zapíná po cca 5km, a to už mám po seštelování plynu, kolikrát je už teplota motoru vyšší než 30 stupňů a pořád to jede na benzín, ale nakonec to sepne, ale až po dlouhé době, co s tím? díky
26.1.2011 21:58:23
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Dotaz na sepnutí lpg
Dobrý večer pane Krpec. Nejste jediný se stížnosti na fungování systému Magic2. Bohužel, přesto že Autogas Opava je náš smluvní partner, montuje i konkurenční zařízení (to je zcela v pořádku), ale mi toto zařízení nemontujeme, nemáme program a interface kabel na připojení. Mohu tedy poradit pouze obecně: Závada může být v nesprávném výběru druhu čidla snímání teploty vody ( ve špatném nastavení teploty pro přepnutí v programu), nebo velkou vzdáleností čidla vody od chladící - pro reduktor topící) soustavy motoru. Neznám mechanické uspořádání tohoto systému, a tak nevím kde se čidlo nachází (na rediuktoru nebo externě v hadici ?) . S pozdravem Ing.Pataky - technik

26.1.2011 18:22:29
Jméno: L. Sodomka Předmět: Závady u Opel Astra
Dobrý den, Mám vůz Opel Astra F KOMBI 1,6, 55kW, r.v. 1997 a vloni v březnu jsem si jej nechat přestavět na LPG (cena cca 18tis Kč) u Vašeho smluvního partnera v Hlinsku. Po počáteční spokojenosti, kdy auto jelo bez problému a přišlo mi, že i lépe než na benzín, se začaly objevovat následující závady: - při vyřazení rychlosti a jízdě na neutrál docházelo k poklesu otáček až k úplnému zhasnutí motoru - po zastavení a vypnutí motoru a následně při opětovném startování např. po 5-10 minutách byl problém s nastartováním. Auto nechtělo chytnout - musel se prošlápnout plynový pedál. Poté měl motor tendenci opět zhasnout a pokud se nepřidaly otáčky sešlápnutím plynového pedálu, aby se přepnul pohon na plyn, tak ke zhasnutí motoru došlo. - při kontrole emisí byly hodnoty při pohonu na plyn vysoce nad limit (hodně uhlovodíků) Zajímavé bylo, že tyto závady se objevovaly při venkovních teplotách 20 stupňů a vyšších. Po konzultaci s technikem se snažil upravit řídící jednotku, odpojil hadici sání, avšak závady přetrvávaly. Rozhodl se proto vyměnit reduktor. Četnost těchto závad se o něco snížila, ale zcela nevymizely. Vyměnil jsem tedy ještě svíčky, ale ni to nebylo uspokojivým řešením. Problémy ustaly až na podzim s poklesem venkovních teplot. Jediné, co stále přetrvává, je zápach plynu z ventilace, pokud se zastaví na křižovatce atd.. Zápach byl intenzivnější při vyšších teplotách. Technik měřil přístrojem únik plynu, nicméně nic neodhalil, jen konstatoval, že se to dostává odněkud ze sání motoru. Nedokázal mi ale pomoci. Chtěl bych se zeptat, kde by mohla být příčina těchto problému. Dále nabízíte přimazávání ventilů motoru. Zajímalo by mě, zda je to u tohoto typu motoru nutné. Občas dávám na promazání ventilů do benzínu aditiva. Předem Vám děkuji za odpověď.
26.1.2011 21:39:34
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Závady u Opel Astra

Dobrý večer pane Sodomka. Uvedl jste několik závad které vzájemně nemůžou souviset. Pokles otáček po vyřazení a následně zhasnutí motoru může být způsobeno z více příčin.(nutná diagnostika). Špatné startování vyvolává otázku, jestli nestartujete na dvojí směs. (zbytky plynu a při startu i benzín). Zvýšené emisní hodnoty vypovídají o nesprávném nastavení řídící jednotky plynu.Změny vlivem venkovní teploty mohou být způsobeny špatným umístěním čidla, nebo nesprávným výběrem v parametrech programování.Zápach plynu může být zapříčiněn netěsností sacího potrubí. Firma Opel, zatím jako jediná doporučuje přimazávání do svých vozidel.Bohužel neuvádíte jaké zařízení náš partner do vašeho vozidla instaloval. Podle ceny za montáž, jak uvádíte cca 18.000 Kč to bude nějaká "klasika". V každém případě se obraťte na naši montážní firmu v Hlinsku, ať nás kontaktují pro doplňkovou pomoc. Věřím, že Vaše problémy s vozidlem společně vyřešíme. S pozdravem Ing.Pataky - technik.



26.1.2011 11:56:19
Jméno: K. Novák Předmět: Fiat Stillo
Dobrý den, vzhledem k vynikajícím referencím o Vaší firmě a Vaší práci se obracím na Vás s dotazem na přestavbu vozidla na LPG. Jedná se o Fiat Stillo, 1.4 benzín, 74 kW, r.v. 2005, 6-kvalt. Prosím o cenu s nádrží místo rezervi a popřípadě zkušenosti a spotřebu LPG u tohoto vozu. Předem děkuji K. Novák Cheb
26.1.2011 12:50:06
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Fiat Stillo

Dobrý den pane Novák. Velice nás těší, že se na nás obracíte na základě kladných referencí o naši firmě. Do Vašeho vozidla doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování Stag, programově vybavené autoadaptivitou ( on-line přizpůsobení řídící jednotky plynu změnám snímaných dat vlivem provozu a stárnutí motoru), a s možností nastavení směsi v dynamickém režimu (obohacení a ochuzení směsi v celém rozsahu otáček). V současné době se jedná o jedno z nejmodernějších zařízení. Při správném nastavení má vysokou stabilitu, je bezporuchový a zabezpečuje nejoptimálnější přípravu směsi LPG-vzduch. Co do výkonu a spotřeby je téměř identický provozu na benzín. Přestavba (přesněji zástavba) stojí s toroidní nádrží o objemu 53 litrů (místo rezervy) 28.500 Kč včetně DPH. Využijte možnosti, že za určitých podmínek lze získat výraznou slevu. Více se dozvíte na čísle 606 616 986 od našeho legislativního pracovníka, pana Apfelthalera. Spotřebu LPG ovlivňuje do značné míry správné nastavení systému pomoci odpovídající diagnostiky. Bohužel, mnoho montážních firem se spoléhá pouze na programové naladění zařízení dané v základu programu. Nutno si ale uvědomit, že se jedná o unifikovaný program, který se pouze v malé míře přizpůsobuje momentálnímu stavu vozidla-motoru. Proto, každé programování provádíme výhradně za provozu, v zátěži a snažíme se vyvolat standardní i nestandardní jízdní chování řidičů. Tak by se měla spotřeba navýšit pouze o cca 10 % navíc oproti benzínu. S pozdravem Ing.Pataky - technik



26.1.2011 8:55:45
Jméno: Václav Koláček Předmět: Grand cherokee 4,7
děkuji Vám za vyčerpávající odpověď, určitě se ozvu a domluvíme se na montáži u některého z vašich partnerských servisů. s pozdravem Václav Koláček
26.1.2011 10:36:52
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Grand cherokee 4,7
Budeme se těšit na spolupráci. Ing.Pataky

25.1.2011 20:52:25
Jméno: Václav Koláček Předmět: Grand Cherokee 4,7
Dobrý den, rozhoduji se k přestavbě na LPG, Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 258PS, rok 2002. Mám nabídky na sekvenční vstřikování, pokaždé jiný systém, Elpigaz (bezúdržbová lišta AEB, dále STAG 300-8(vstřikovače Valtek 34), a nakonec BRC. Který systém-výrobce je podle Vás nejvhodnější,i nějaký jiný než jsem uvedl, případně jestli by jste mi mohl doporučit firmu na přestavbu Přerov,Olomouc,Zlín a okolí.Nejde mi až tak o cenu ale aby to fungovalo na 100%. Jsou mezi různými výrobci rozdíly ve spotřebě plynu nebo je to +-stejné? Děkuji moc za odpověď.
25.1.2011 20:53:38
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Grand Cherokee 4,7
Dobrý den pane Koláček. V první řadě Vám děkujeme za projevenou důvěru tím, že jste pro konečné rozhodnutí vybral doporučení našeho fóra. Považujeme to za ocenění našeho poradenství, vycházejících z téměř 20ti letých zkušeností v oblasti přestaveb (přesněji zástaveb) alternativního pohonu LPG. Pokusím se zcela nestranně porovnat dva Vámi zmiňované systémy, kterých jsme výhradními dovozci a akreditovanými prodejci pro Českou Republiku. O firmě Elpigaz, se tedy vyjadřovat nebudu. Tak předně, je nutné si uvědomit, že systémy sekvenčního vstřikování jsou až na malé výjimky velice podobné u všech výrobců. Princip spočívá ve čtení vstřikovacích časů generovaných řídící jednotkou benzínu na základě odezvy od lambda sondy (sond). /bohatá směs – zkracování, chudá směs – prodlužování času vstřiků/ Tyto impulzy jsou nesnímány do řídící jednotky plynu a s dalšími vstupy jako jsou otáčky, podtlak sání, teplota vody a další, vygeneruje algoritmus programu řídící impulzy pro vstřikovače plynu. Ty by měli zabezpečit takovou směs LPG a vzduchu, aby splňovali podobné složení bohatosti/chudosti směsi jako benzín-vzduch. Dá se tedy zjednodušeně říci, že rozdíly najdete zejména v technickém provedení zařízení a v komfortu jednotlivých systémů. Italská firma BRC je pro veřejnost snad nejznámější firmou v této oblasti. Jejich zařízení a systémy patří mezi velice kvalitní a uznávané zařízení. Jsou velice erudované a dá se říci, že co do programování - až přehnaně složité. Z toho pak vyplývá, že pokud se vyskytne problém, je málo firem v republice které Vám kdykoli, ale hlavně kdekoli pomůžou. Vámi zmiňovaný programový systém STAG (300, 300+, 300 Premium) od firmy Ac.A.S. je velice progresivní, uživatelsky příjemný a v současné době nejmodernější. Spojuje v sobě prvky autoadaptivity (tzn. automaticky se přizpůsobuje snímaným měnícím se hodnotám impulzů, které vlivem stárnutí motoru pochopitelně nastávají STAG 300), umožňuje nastavení dynamického režimu ( nastavení časů vstřiků podle otáček a zátěže motoru STAG 300 +), on-line plnění emisních norem na základě odezvy korekcí řídící jednotky benzínu z konektoru OBD –STAG 300 Premium). Kde tedy hledat rozdíly dál? Velkou roli hraje hardwarové provedení prvků jednotlivých výrobců. Zejména se jedná o vstřikovače, stabilitu řídící jednotky, reduktory a snímače. Zde je ale nutné si uvědomit dnešní globalizaci Evropy - výrobců. Stejné vstřikovače, čidla, konektory a reduktory používá více výrobců do svých zařízení. Přikláním se tedy k názoru, že pro uživatele je nejvhodnější takové zařízení, které spolehlivě funguje, je bezůdržbové, má jednoduché ovládání, kdekoli nouzově opravitelné a seřiditelné a v konečném důsledku i cenové přijatelné. V okolí Přerova, Olomouce i Zlína máme několik námi akreditovaných partnerů (www.lpg-autogascentrum.cz /partnerská síť/ ), ale pokud mi zavoláte na 602 518 625, doporučím Vám konkrétní firmu. Obecně lze říci, že navýšení spotřeby při provozu na LPG je cca o 10-15% vyšší oproti benzínu, v závislosti na typu zařízení. Ale není výrazných rozdílů mezi výrobci. Snad Vám mé informace pomohli pro usnadnění rozhodování. S pozdravem Ing.Pataky - technik


<5x<   <<     <1> || <216>  <217>  <218>  <219>  <220> ||  <227>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací