Diskuzní fórum LPG/CNG
18.4.2011 11:37:37
Jméno:
mejlacz Předmět:
DotazDobrý den,
uvažuji o lpg na Fiat Marea weekend 1.6. Ročně najezdíme cca 10tis km. Co byste doporučili jako systém a kde bych přestavbu měl provést? Jsem z Liberce.
18.4.2011 15:21:49
Jméno:
Autogas centrum Předmět:
RE: Dotaz
Dobrý den. Nemohu doporučit nic jiného než vícebodové sekvenční vstřikování. Potíž je v tom, že při Vašem malém počtu najetých km za rok , je návratnost dlouhodobá. (při úvaze ušetřené koruny za 1km, to jsou cca 3 roky (montáž 28.000.-) Nemohu doporučit montáž s levnějším "klasickým" zařízením, protože by hrozilo poškození sacího traktu. V partnerské síti najdete naše akreditované partnery ve vašem regionu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.4.2011 10:29:39
Jméno:
Poles Jan Předmět:
Vhodnost Zafiry B pro přestavbuDobrý den,
chystám se koupit vozidlo Opel Zafira RV 2007 a mladší s motorem 1.8 103kW. Je toto vozidlo vhodné pro přestavbu na LPG? Lze umístit nádrž pod auto zvenku místo rezervy? Stav km předpokládám 60-80tis km najeto a předpokládám, že zde by neměl být problém.
Děkuji Poles
18.4.2011 15:11:03
Jméno:
Autogas centrum Předmět:
RE: Vhodnost Zafiry B pro přestavbu
Dobrý den pane Poles. Máme za sebou několik desítek montáží vašeho typu vozidla. Praxí ověřený systém STAG 4 PLUS splňuje všechny parametry a bezporuchový provoz na LPG. Jedná se o vícebodové sekvenční vstřikování. Nádrž lze umístit místo rezervního kola pod vozidlem. S pozdravem Ing.Pataky - technik
17.4.2011 18:17:59
Jméno:
V. Bauer Předmět:
Chevrolet Aveo 1.4 ECOTEC 74kW LPGDobrý den,
vlastním vozidlo Chevrolet Aveo rv. 2010, motor 1.4 ECOTEC 74kW(101k) od OPELu. Chci se zeptat jaký systém LPG doporučujete a zda je nutné přimázávání, aby neodešly ventily. Dále se chci zeptat, zda máte zkušenosti s tímto motorem a jeho provozem na LPG od zákazníků. Také mě zajímá cena LPG přestavby + případně i přimazávání.
Předem děkuji za odpověď
18.4.2011 8:15:05
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Chevrolet Aveo 1.4 ECOTEC 74kW LPG
Dobrý den pane Bauer. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování s autoadaptivitou ( průběžné on-line sledování vstupních dat od řídící jednotky benzínu a čidel) s následnou on-line korekcí vstřikování LPG. Je vhodné, použít zařízení, u kterého je možnost nastavení časů vstřiků LPG v celém rozsahu otáček a zátěže. Z hlediska ověřených provozem, doporučuji zařízení STAG 4 Plus. V zásadě přimazávání není nutné, je to na rozhodnutí zákazníka. Seznamte se blíže s problematikou přimazávání ZDE. Montáž stojí 28.000 Kč včetně DPH, s toroidní nádrží ( místo rezervního kola, kterou můžete nahradit balíčkem S.O.S.) a ukazatelem stavu hladiny nádrže LPG. Přimazávání stojí 1500 Kč včetně DPH. Montáž trvá jeden pracovní den. S pozdravem Ing.Pataky - technik
17.4.2011 9:10:52
Jméno:
Čechák Předmět:
zástavbaLPGDobrý den.
Uvažuji o koupi vozidla Škoda Octavia Tour 1,6 MPI a jeho následnou přestavbu na LPG.
Dotaz:
1) Je vhodné před přestavbou motor nechat třeba 10tkm zajet?
2) Na www.auto.cz jsem se dočetl o nárustu spotřeby při provozu na LPG u tovární zástavby. Z jinch zdrojů mám informace o nárustu spotřeby při použitá sekvančním vstřikování menším. Jaké jsou vaše zkušenosti?
A zase ta spotřeba
Při jízdě dopolední Prahou jsme se v benzinovém režimu pohybovali za více než 10 litrů Naturalu na 100 km. A nejinak tomu bylo i při spalování LPG, spotřeba se však od benzinového cyklu nijak diametrálně nelišila. Zaznamenatelný rozdíl se objevil při pohybu na opačném konci rychlostního spektra – na dálnici jsme při dodržování limitů naměřili spotřebu benzinu 9,4 l/100 km, při jízdě na LPG se spotřeba vyšplhala o 1,1 litru výše.
Při zpomalení na úroveň 100 km/h se spotřeba při spalování benzinu ustálila na hodnotě 6,9 l/100 km, po přepnutí na LPG jsme na stejném úseku naměřili 8,3 l/100 km. Orientačně odečtené hodnoty jsou v následující tabulce.
Spotřeba paliva benzin vs. LPG
Rychlost jízdy otáčky na 5.r.s. [min-1] spotřeba benzinu [l/100 km] spotřeba LPG [l/100 km]
100 km/h 3200 6,9 /benzín 8,3 / LPG
130 km/h 4200 9,4 10,5
Pokud se budete při provozu na LPG trochu snažit o ekonomickou jízdu, odvděčí se vám Octavia spotřebou okolo 8,0 l/100 km. Při snaze o co nejnižší spotřebu jsme se dostali na 7,2 l/100 km. Možná že o desetinku nebo dvě bychom výsledek ještě dokázali vylepšit, ale “pod sedm“ to určitě nejde.
Při normálním využívání potenciálu automobilu jsme spotřebovali 9 litrů LPG na každou ujetou stovku kilometrů. Praxí jsme si ověřili, že toto číslo je naprosto reálné.
Děkuji za odpovď.
Čechák.
18.4.2011 7:59:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: zástavbaLPGDobrý den pane Čechák. Málem jsem se ztratil ve Vašem ekonomickém rozboru spotřeby Octavie. Moje odpověď bude velice stručná: Na první dotaz odpovídám ne, není nutné vozidlo před instalací zařízení LPG zajíždět na benzín. (Viz.: I Škoda Auto montuje zařízení do úplně nových vozidel) Patrně druhý dotaz se týká spotřeby: Nárůst spotřeby je oproti benzínu cca 10%, pokud je elektrická soustava (cívky, kabely svíčky) a komprese v dobrém stavu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
16.4.2011 18:22:58
Jméno:
Michal Vajshár Předmět:
Přestavba na LPGDobrý den, uvažuji o přestavbě auta na LPG s toroidní nádrží. Jaká by byla cena.Mám vůz citroen xsara picasso 1,8 16V 85 Kw r.v.2001 najeto 98 000 km. Děkuji za odpověď
18.4.2011 7:41:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavba na LPG
Dobrý den pane Vajshár. Přestavba, přesněji zástavba stojí 28.000 Kč s DPH, s toroidní nádrží a ukazatelem stavu paliva. S pozdravem Ing.Pataky - technik
16.4.2011 15:52:54
Jméno:
PAVEL Předmět:
FELICIE 1:3 MPIdobry den je možné namontovat na felicii 1.3mpi sekvencni vstrikovani a na kolik to vyjde
18.4.2011 7:38:16
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: FELICIE 1:3 MPIDobrý den pane Pavel. Možné to je, ale je to zbytečný přepich ( jedině, kdyby jste chtěl zařízení časem přendat do jiného plně sekvenčního vozidla) Pro ilustraci: Se STAG 4 Plus by byla cena montáže 28.000 Kč včetně DPH. S zařízením BLITZ, které plně vyhovuje zástavbě, je cena s toroidní nádrží a ukazatelem stavu paliva v nádrži 17.000 Kč včetně DPH. S válcovou nádrží je cena o 1000 Kč nižšší. S pozdravem Ing. Pataky - technik
15.4.2011 0:56:02
Jméno:
Lukáš Předmět:
Alfa 166
Dobrý den pane Pataky ! Moc chválím, a děkuji za toto fórum. Mám Alfu Romeo 166 3.0 v6 162 kw r.v.2002. a chtěl bych vědět, který systém by jste mi doporučil a hlavně jestli by jste mi vůbec doporučil montáž Lpg do tohoto auta. Byl bych rád kdyby auto jelo stejně v jakýchkoliv otáčkách stejně dobře, jako teď. Má najeto 140 tis km. Už dlouho přemýšlím o BRC ale teď jsem si přečetl že stag 300 premium vypadá velice slibně. Děkuji
15.4.2011 7:44:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Alfa 166
Dobrý den pane Lukáš. Děkuji za pochvalná slova na adresu našeho fóra. Zástavbu zařízení LPG do Vašeho vozidla doporučuji. Máme za sebou a v naši partnerské síti úspěšnou montáž do několika desítek aut. Vyzkoušeli jsme všechny námi dostupné systémy od firem Landi Renzo, BRC i AcGas, ale po zkušenostech skutečně doporučuji systém STAG 300 PLUS. Premium je určen pro novější vozy se standardizovaným OBD (EURO5)a ve Vašem vozidle by nebyl stoprocentně využit. Zbytečně byste platil o cca 2000 Kč víc. Stag 300 Plus je ověřený provozem a splňuje všechny podmínky alternativního kopírování impulzů z řídící jednotky benzínu do řídící jednotky plynu. Z toho vyplívá, že tento systém je schopen udržet jízdní vlastnosti vozidla na přibližně stejné úrovni jako na benzín. Přibližně píšu proto, že k určitému poklesu výkonu dochází (cca 10% - dáno rozdílným chemickým složením plynu a benzínu), ale tato skutečnost je pro běžného řidiče nezaznamenatelná. Předpokládám, že si chcete snížit náklady na provoz, proto volíte alternativní pohon. S pozdravem Ing.Pataky - technik
14.4.2011 7:12:37
Jméno:
Honza Předmět:
Nárůst spotřebyDobrý den, měl bych na Vás dotaz ohledně LPG u vozu škoda 120. Vůz má LPG Lovato od roku 1996, v roce 2006 byla vyměněna nádrž + mul.ventil, v nedávne době začlo mít auto zvýšenou spotřebu (10l) a poklesl výkon, při studených startech nechce držet otáčky a při rozjezdu (studený motor)t i přiznačném přidání plynu. Mohl bych Vás poprosit o radu čím by to mohlo být? Jinak zbylé komponenty LPG jsou pravděpodobně originální. Uvažoval jsem nad výměnou filtru LPG a membrán ve směšovači. Vzduchový filtr je nový, motor má najeto 13 tis po GO. Děkuji za odpověď
14.4.2011 7:22:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Nárůst spotřebyDobrý den pane Honzo.Blahopřeji Vám a škodověnce, že 15 let jezdí bez výměny filtru a membrán. Navštívte kteroukoli montážní firmu LPG ve vašem regionu a nechte si výše jmenované komponenty vyměnit a seřídit celý systém. S pozdravem Ing. Pataky - technik
13.4.2011 22:09:40
Jméno:
Petr Stulík Předmět:
Škoda Octavia
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat na kolik vyjde montáž LPG do Skody Octavia r.v. 2009 a jakou poskytujete zaruku na motor (záruka od výrobce 60000 km nebo 4 roky). Nádrž na plyn místo rezervy. (motor... 1,6 MPI) Děkuji zu odpověď. S pozdravem Petr Stulík
14.4.2011 7:34:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Škoda Octavia
Dobrý den pane Stulík. Cena montáže vícebodového sekvenčního vstřikování s toroidní nádrží a ukazatelem stavu nádrže LPG je 28.000 Kč v četně DPH. Záruku přebíráme při montáži pouze na zařízení alt.pohonu 12 měsíců a na řídící jednotku, reduktor (mimo membrán a filtrů) 24 měsíců. O podmínkách se dozvíte více ZDE. Záruku na vozidlo (motor) je nutné projednat u prodejce vozidla.Vzhledem k současné situaci, kdy Škoda Mladá Boleslav montuje alt. pohon LPG do vyráběných Octávií, by dohoda neměla být problémem. S pozdravem Ing.Pataky - technik
13.4.2011 13:10:48
Jméno:
Daniel Předmět:
Přestavba na LPG - VW Golf 1,6 FSIDobrý den,bylo by možné provést přestavbu na LPG u vozu Volkswagen golf 4,rok výroby 1999,motor 1,6 FSI?Případně jaké zařízení by bylo vhodné.Předem děkuji za Vaši odpověď.
13.4.2011 13:37:21
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavba na LPG - VW Golf 1,6 FSIDobrý den pane Daniel.
Po zkušenostech z montáží, Vám v současné době nemůžeme nabídnout vhodné zařízení pro tyto starší typy motorů.(problémy se vstřikovači benzínu po cca 25-tis km.) Pokud by to bylo TSI nebo turbo, lze zástavbu zrealizovat se zařízením BRC SDI. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.4.2011 19:22:29
Jméno:
Dostál Luboš Předmět:
Nissan Qashqai
Mam nissan qashqai 1.6.je možno udělat přestavbu na LPG.Jak velká by byla nádrž.Děkuji.
12.4.2011 7:51:08
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Nissan Qashqai
Dobrý den pane Dostál. Ano, v naši partnerské síti jsme namontovali několik desítek vozidel Vašeho typu bez sebemenších problémů.Vyzkoušeli jsme 3 typy zařízení, BRC, Ac, Landi Renzo. Po zkušenostech z provozu bych doporučoval systém firmy Ac. Uvádím obsah možné toroidní nádrže cca 56 litrů. Doporučuji VAP SAVER. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.4.2011 16:31:44
Jméno:
Chalupský Předmět:
mazda cx7Dobrý den. Mám mazdu cx7 a uvažuji o montáži LPG. Můžete mi prosím odpovědět, jaké s tím máte zkušenosti, zda jste montáž do tohoto vozidla již dělali a jaký typ byste mi doporučili. Děkuji za odpověď a zdravím.
12.4.2011 7:29:21
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: mazda cx7Dobrý den pane Chalupský. Zástavba zařízení LPG je možná u Mazdy cx 7 evropské provenience (nikoli USA) a s ručním řazením. Namontovali jsme několik vozidel se systémem BRC SDI, kterého jsme výhradními dovozci. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.4.2011 14:14:37
Jméno:
Honza Předmět:
Dotaz LPGDobrý den, jaký system byste,prosím,doporučil na Toyotu Yaris 1.0 r.v.2003 ? Je nutný Vap Saver ? Jakou firmu byste doporučil v Brně a okolí? Je firma Profichip v Brně vaším partnerem nebo alespoň doporučenou firmou ?.Děkuji za odpověď a za toto skvělé fórum.
11.4.2011 14:59:02
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz LPGDobrý den pane Honzo. Děkujeme za pochvalu fóra. Jednoznačně doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování STAG 4 Plus. Jedná se o systém který patří ke špičce zařízení vhodných pro zástavbu LPG. Vedle autoadaptivity (umí se přizpůsobit měnícím se parametrům motoru vlivem stáří a provozu), lze nastavit optimální směs LPG/vzduch v celém rozsahu otáček ( tzv. 3 D mapa ) se zápočtem zátěže motoru. Firma Profichip v Brně je našim akreditovaným partnerem a mohu ji jen doporučit. V regionu Brna najdete naše další partnery v sekci partnerské sítě zde nahoře vpravo. Chtěl bych Vás ještě upozornit, na doporučení instalace zařízení přimazávání ventilů VAP SAVER. S pozdravem Ing.Pataky - technik
9.4.2011 19:37:52
Jméno:
Klučka V. Předmět:
LPG pro Ford S Max 2.5TDobrý den, obracím se na Vás o radu ohledně zástavby LPG do vozidla FORD S-Max 2.5T / 5 válec s turbem/ tento motor by měl být ještě původem od Volva, motor má najeto 130.000 km ,zajímalo by mne toto
1.Je pro tento typ motoru vhodný Vámi doporučovaný STAG 300 plus
2. Doporučujete pro tento typ motoru přimazávání?
3.Je možno do tohoto vozidla namontovat toroidní nádrž i když nemá rezervu-na mobile.de jsem viděl několik S Maxů s LPG a tor.nádrž byla umístněna vespod pod lož.prostorem, rozhodně bych nechtěl omezit ložnou plochu uvnitř vozu válcovou nádrží
4.Byl mi doporučen systém PRINS VSI -můžete jako odborník říci Váš postřeh na tento typ a případný rozdíl oproti Stagu je-li?
Děkuji i za jakékoli další postřehy k této motorizaci a typu auta Klučka V.
11.4.2011 8:32:44
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG pro Ford S Max 2.5TDobrý den pane Klučka. Mechanickou zástavbu zařízení LPG do Vašeho typu vozidla, zejména co se týká nádrže pod vozidlem, jsme řešili přímo s dovozcem. Jednoduše tam není místo pro instalování toroidní nádrže. To, co jste možná viděl na www.mobile.de, byla čistá přestavba na LPG po odstranění benzínové nádrže. Tuto přestavbu my neprovádíme. Lze umístit válcovou nádrž podélně nebo příčně podle požadavku zákazníka a při dodržení homologačních předpisů. Náš akreditovaný partner přímo od Fordu vyřešil problém v kufru instalací dvou toroidních nádrží na podlaze po úhlopříčce a na zakázku vyrobeným krytem do roviny. Naše firma nezabezpečuje výrobu těchto krytů. Na vaše dotazy: 1. / Ano, STAG 300 Plus je vhodným zařízením pro Váš typ vozidla. 2. / Ano, jednoznačně. 3. / Podrobná odpověď výše. 4. / Nezabýváme se systémem PRINS a proto nemohu relevantně posoudit rozdíly. S pozdravem Ing.Pataky - technik
8.4.2011 8:55:59
Jméno:
juřička Předmět:
dotazDobrý den, na starých sránkách byl ppopis LED přepínačů od jednotlivých systémů-nejde mi najít je tady?? Při docházení plynu bzučák a začne blkat přerušovaně zelená dioda - jedu na benzím??
děkuji juřička
8.4.2011 10:02:08
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den. Činnost kterého přepínače LPG systému Vás zajímá?
Přidat záznam