Diskuzní fórum LPG/CNG
5.2.2011 0:05:03
Jméno:
Vladimír Beneš Předmět:
škubání vozu, Mám ve svém autě Chevrolet Lacetti namontováno sekvenční zařízení AG /holandské/. Najel jsem na to asi 50 tis. km a již po druhé mi museli měnit vstřiky,protože auto škubalo, objevilo se chyb. hlášení a auto mělo vyšší spotřebu. Zdůvodnili to vždy tím, že jsem vzal někde špatný plyn. Chtěl bych vědět, zdali by nešlo přejít na nějaký spolehlivější typ, na př. Stag a jaká by byla cena . Neměl bych si nechat namontovat ještě 2. filtr plynné fáze, myslím, že to bylo někde doporučováno
děkuýji za odpověď ,
Beneš
5.2.2011 10:54:15
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: škubání vozu, Dobrý den pane Beneš.Nemohu se vyjádřit k zařízení AG, protože ho nemontujeme. Výměna systému z AG na STAG je jednoduchá, ale finančně náročná. V podstatě se jedná o kompletní montáž kromě stávající nádrže a multiventilu. Zařízení STAG 300 Plus který bych doporučil je spolehlivý a bezúdržbový. V případě, že se rozhodnete pro výměnu zařízení u nás, počítejte s náklady ve výši do cca 20-tis Kč včetně DPH. (demontáž AG, nová kabeláž STAG, řídící jednotka, vstřikovače, filtr, čidla, programování a samotná montáž. Je to práce na jeden den. Dva filtry za sebou sice zvýší účinnost filtrace plynu, ale více záleží na kvalitě vstřikovačů.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.2.2011 10:11:55
Jméno:
Michal Předmět:
LPGDobrý den, rád bych dostal prosím informace o montáži nejvhodnějšího LPG zařázení do VW Sharan, 2001, 2,8V6 automat, 150 kW, najeto cca 160.000km, roční nájezd cca 20-25 tisíc. Potřebuji zařízení spolehlivé a bezúdržbové, jsem z Hodonína. Moc děkuji za informace. Prošel jsem spoustu internetových nabídek, kde jediný kontakt je nějaký mobil a nějaký mail, ale u vás je vše velmi jasné a velmi vstřícné.
4.2.2011 12:39:48
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPGDobrý den pane Michal.
Děkujeme za slova uznání na adresu naši firmy. Podle místa Vašeho bydliště odhaduji, že očekáváte spíše poradenství a že se tedy nejedná o zamýšlenou zástavbu přímo u nás, ve Strakonicích. Přestavba, přesněji zástavba zařízení LPG do Vašeho vozidla, patří mezi jedny z nejnáročnějších zástaveb co do rozsahu mechanických prací. (je nutná demontáž nárazníku, přední masky, chladiče atd.) Jinak se nedá dostat co nejblíže s tryskami LPG k válcům. Mnoho firem si to zjednodušuje tím, že trysky umístí shora, ale pak je zařízení správně nenaprogramovatelné, nedá se 100%-ně naladit, motor škube, vynechává atd. Mnozí ani neví, že tento motor má proměnlivé sání. U naší firmy by zástavba trvala 3 dny a stála by 40.000 Kč včetně DPH. Sleva je pochopitelně možná. Doporučuji ověřený a spolehlivý bezúdržbový systém STAG 300 PLUS. Zavolejte mi na 602 518 625 pro doporučení některého z našich akreditovaných partnerů ve Vašem regionu.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.2.2011 10:54:58
Jméno:
Jaroslav Lorek Předmět:
Honda CR-V IIDobrý den,měl bych zájem o montáž LPG do Honda CR-V 2002 2.0 110kw,ale slyšel jsem názory jiných firem že tahle motorizace není vhodná k přestavbě z duvodu měkkých sedel...a to ani s domazáváním. Nemáte zkušenosti s tímto autem?? Popřípadě kolik by staa montáž s tor.nadrží.
děkuji spozdravem J.Lorek
3.2.2011 15:16:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Honda CR-V IIDobrý den pane Lorek.
Patrně se budeme lišit v názoru na možnost zástavby zařízení LPG do Vašeho typu vozidla oproti názorům jiných firem. Za poslední čtyři roky jsme s našimi partnery provedli montáž LPG do cca 70 ks Hond CR-V 2.0 s roky výroby od 1997 až do 2009. Samozřejmě s přimazáváním VAP SAVER nebo FLASH LUBE. Nemáme záznam o žádném reklamačním řízení. Přestavba, přesněji zástavba s toroidní nádrží stojí 28.000 Kč včetně DPH. Přimazávání stojí 1500 Kč včetně DPH.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
2.2.2011 5:36:30
Jméno:
Libor Kovář Předmět:
RadaPřeji brzké ráno. Brouzdal jsem po internetu, ale na nic jsëm nenarazil a v nejbližším okolí není žádný plynař, abych se poptal. Mám Mitsubishi Colt na pohon LPG( Landi Renzo). Mám takový problém, že auto nastartuju a jede v pohodě do cca 5 km- jakmile se trochu zahřeje, tak se rozsvítí oranžová kontrolka řídící jednotky... a auto musím držet nad 2500 otáček( jinak jak kdyby se dusilo) když přepnu na benzín vše ok, i když kontrolka svítí furt. Prosím žádám o radu. Bavil jsem se se známým a ten říkal, že bych měl mít benzín neustále v nádrži nebo se tam něco ucpe!!! tak nevím . S Přáním hezkého dne LK.
2.2.2011 7:11:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: RadaDobrý den pane Kovář.
Pro zodpovězení Vašeho dotazu potřebuji vědět, v kterém regionu bydlíte, jaký druh zařízení Landi Renzo máte, kolik kilometrů jste už najel na LPG, kdy a kým byla provedena montáž.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.2.2011 22:02:07
Jméno:
Zahradnik Předmět:
Dotaz na slevuDobrý den ,mel bych dotaz ohledne ty slevy ,jaky jsou ty urcity podminky ,popripade poprosim info na email ? Dekuji za odpoved.
2.2.2011 8:56:28
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na slevu
Dobrý den pane Zahradník. Slevy poskytujeme: 1./s ohledem na region zákazníka (50L LPG zdarma), 2./podle počtu zástaveb zákazníka, 3./podle dohody o použité nádrži v zástavbě, 4./v případě odběru LPG v naší firmě. S pozdravem Rudolf Apfelthaler - legislativa
31.1.2011 13:30:36
Jméno:
Petr Tomáš Předmět:
Problém unik LPG Dobrý den, Jsem majitelem Hyundaie Sonáta 2.5 V6 r.v. 1999.mám dva roky namontován LPG STAG300.Až do měsíce října bylo vše ok.Začal jsem po otevření garáže cítit plyn.Zajel jsem do autoopravny Šebesta v Libici nad Cidlinou,Majitel a provzovatel pan Šebesta na voze /po kotrole těsnosti/nezjistil žádnou závadu.Asi po 3-týdnech jsem natankoval plnou nádrž LPG.Ráno jsem přišel k vozu/tentokrát jsem parkoval před domem/ a již několik metrů od vozu jsem opět cítil plyn.To však není konec po vstupu do vozu jsem nastartoval a světe div se ozval se pípák ,svítila červená leddioda,otevřel jsem kufr,koukám na budík ,nádrž prázdná.Ihned jsem spěchal do opravny Situace se opakovala /proměření ,nic neshledání/Bylo mi vysvětlen princip zajištění/elektrovenil na nádrži,podtlakový ventil usměšovače,další elektroventil tamtéž.Připadá mi jako by si o mě mysleli že si vymýšlím.Prosím Vás pane inženýre o radu a nejen pro mě. Asi bych se ani neozýval ale včera se to opakovalo/ 2/3 nádrže opět fuč. Ještě jsem neuvedl místo montáže.Neptun Harfa,s.r.o.Praha 9 /22.6.2009/
31.1.2011 14:30:42
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Problém unik LPGDobrý den pane Tomáš.
Do zjištění a odstranění závady nepřepínejte vozidlo na plyn!!! Bez otálení navštivte našeho akreditovaného partnera firmu FORGAS, Ovčarecka 312 Kolín, tel.: 321 740 240 tel/fax: 321 724 261, kde zjistí příčinu a místo úniku LPG z nádrže. Už netankujte!!! Pana Šebestu z Libice nad Cidlinou neznáme, není našim partnerem a za jeho diagnostiku neručíme. Může se jednat o netěsnost multiventilu, ve výjimečném případě i o porušení celistvosti nádrže.
S pozdravem Ing.Pataky.
30.1.2011 10:51:01
Jméno:
K.Novák Předmět:
Fiat StilloDobrý den. Nedávno jsem se u Vás informoval na přestavbu vozidla Fiat Stillo, 1.4 benzín, 74kW, r. v. 2005. 6-kvalt. Nyní mi bylo doporučeno jednou z Vašich partnerských firem do tohoto vozu instalovat systém AC Stag (vícebodový střik). Prosím Vás o doporučení či nedoporučení tohoto systému AC Stag do tohoto vozidla, popřípadě Váš názor jaký systém by byl nejvhodnější instalovat. Na AC Stag jsem již slyšel dost negativních referencí. (poruchovost, vysoká spotřeba až o 25%) Předem moc děkuji za odpověd. S pozdravem K.Novák
31.1.2011 7:43:55
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Fiat StilloDobrý den pane Novák. Patrně jste si nevšiml a tím ani nepřečetl moji odpověď na Váš první dotaz ze dne 26.01.2011, 12:50:06 (zarolujte 7 dotazů nazpět !) jinak byste se neptal opět na to samé. Pokud se zmiňujete o „dost negativních referencích“ na STAG (Ac.A.S. je výrobní firma-to jen tak pro upřesnění..), na poruchovost, vysokou spotřebu až o 25%, tak to prosím konkretizujte: od montážní firmy, od souseda, nebo jen tak jste to vyčetl z nějakého fóra? Naše zkušenosti, zkušenosti zákazníků a nakonec i odezvy z našeho fóra, mluví o opaku. Systémy STAG, jsou v současné době nejvíce montovaným zařízením v ČR. Nárůst spotřeby se pohybuje v rozmezí 10-15% podle stáří vozidla a technického stavu motoru. Poruchovost je minimální, skoro žádná.( Na 1000 zařízení 1-2 součástky).
S pozdravem Ing.Pataky - technik
28.1.2011 16:04:04
Jméno:
Petr Kozlovský Předmět:
Citroen Berlingo 1,4iDobrý den, vlastním vůz Citroen Berlingo 1,4i, 55kW, 75k, r.v. 2009 (nejedná se ale o
nejnovější model) a uvažuji o jeho přestavbě na LPG.Chci se Vás zeptat, jestli je přestavba u tohoto vozu vzhledem k jeho nižšímu výkonu vhodná (četl jsem, že při provozu na LPG se výkon motoru mírně sníží), a zda nemáte od svých zákazníků zkušenosti s následným provozem tohoto vozidla na LPG ( opotřebování ventilů, sedel ventilů apod.). Děkuji za odpověď! Petr Kozlovský
31.1.2011 7:24:32
Jméno:
Autogasd Centrum Předmět:
RE: Citroen Berlingo 1,4i
Dobrý den pane Kozlovský. Máme zkušenosti z desítek montáží Vašeho typu vozidla. S vícebodovým sekvenčním vstřikováním je pokles výkonu tak nepatrný, že ho běžný uživatel vůbec nepozná. Opotřebování sedel ventilů na LPG, odpovídá opotřebování na benzín. Není nutné přimazávání. Na přání zákazníků montujeme zařízení VAP Saver za 1500 Kč včetně DPH. O přimazávání se více dozvíte ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik
28.1.2011 8:37:18
Jméno:
Telková Předmět:
seštelování LPGdobrý den, chtěla bych si koupit automobil Opel Sintra 2.2 v s LPG. Pán píše, že auto bude potřebovat seřídit LPG a vyměnit hadičku od vody. Mohu se zeptat o jakou částku se tak bude jednat. Nic víc k tomu nenapsal. Takže nevím co to přesně dělá, nebo nedělá ale auto je prý plně pojízdné. Velice děkuji za odpověď Telková
28.1.2011 9:42:05
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: seštelování LPGDobrý den pani Telková. Nevím co myslel prodávající pod pojmem seřídit. Pokud je vozidlo plně pojízdné, není co seřizovat. Před koupí si vyzkoušejte jízdu na plyn v normálním provozu i při prudkých akceleracích. Jak se chová motor při zastavení na křižovatce, jestli "nechcípá" a pod. Pouze takto zjistíte stav plynového zařízení. Chtějte po prodávajícím "Přílohu k TP" kde je zaznamenaná montážní firma LPG, homologace dílů atd. Podle typu zařízení by výměna hadičky včetně seřízení neměla trvat déle než 2-3 hodiny. Hadička stojí řádově několik desítek korun a počítejte hodinovou práci provádějící montážní firmy. S pozdravem Ing. Pataky - technik
27.1.2011 9:57:53
Jméno:
Wimmer Předmět:
Přestavba Toyota LCDobrý den,
chtěl jsem se zeptat zda doporučíte přestavbu na LPG u vozu Toyota Land Cruiser 100 4,7 benzin 175kw, r.v. 2003 najeto cca 180 000km. Pokud ano tak na jaký systém a případnou cenu přestavby. Přiznám se, nemáme příliš dobrou zkušenost s přestavbou na LPG u Favorita tuším systém Lovato? cca 15let zpět (nestartovalo, náhlá ztráta výkonu, až zastavení auta, nedrželo otáčky atd...prostě na ho.. tedy na nic). Díky za radu.
27.1.2011 10:52:23
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavba Toyota LC
Dobrý den pane Wimmer. Chápu Vaše dilema po osobní špatné zkušenosti s Favoritem. Musíte si ale uvědomit, že nelzet srovnávat nesrovnatelné. Starý Favorit s 15 let starým zařízením (i když i ten měl fungovat!) a dnešní moderní systémy vícebodového sekvenčního vstřikování. Z technického hlediska nic nebrání zástavbě zařízení alternativního pohonu LPG do Vašeho vozidla. Minimální ztráta výkonu, laicky nepoznatelná, navýšení spotřeby oproti benzínu jen o cca 10-15 %, autoadaptivita (přizpůsobení se aktuálnímu stavu motoru) a dlouhotrvající rozdíl v ceně pohonných hmot, jednoznačně mluví pro montáž LPG. Výše vyjmenované klady ale nesplňují všechny systémy. Proto buďte opatrný ve výběru zařízení a montážní firmy. My Vám můžeme nabídnout montáž zařízení firmy Ac.A.S. za cenu 40.000 Kč včetně DPH, eventuelně zařízení firmy Landi Renzo za 45.000 Kč. Rozdílná cena je dána geografickým umístěním výrobců. Obě zařízení fungují spolehlivě, máme za sebou několik desítek montáží a spokojených zákazníků. Za určitých podmínek lze získat výraznou slevu, informujte se proto na čísle 606 616 986 (p.Apfelthaler-legislativa) S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.1.2011 8:15:30
Jméno:
Tomáš Předmět:
Alfa romeo 147Dobrý den.
Rád bych se informoval ohledně ceny na vůz Alfa Romeo TS 147 88KW. Zajímala by mě cena a zda by jste doporučil tuto přestavbu a zda je nutné "přimazávání" pro ochranu ventilů. A zda nevíte jak velká lze instalovat toroidní nádrž a doba přestavby.
Děkuji mnohokrát za odpověď. Tomáš Havlíček
27.1.2011 9:25:09
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Alfa romeo 147Dobrý den pane Havlíček. Zástavba zařízení LPG stojí 28.000 Kč včetně DPH. Za určitých podmínek lze získat výraznou slevu. Zavolejte a informujte se na čísle 606 616 986 (p.Apfelthaler-legislativa). Přimazávání není nutné, je to na rozhodnutí zákazníka. Cena přimazávání je 1500 Kč včetně DPH. lze instalovat toroidní nádrž o objemu cca 50 litrů a montáž trvá jeden pracovní den.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.1.2011 21:19:04
Jméno:
Tomáš Krpec Předmět:
Dotaz na sepnutí lpgDobrý den, v září jsem si nechal dělat u firmy Autogas Opava přestavbu na plyn, vlastním Octavii 1,6 75 kW, mám nový typ magic 2, při mrazech se mi lpg zapíná po cca 5km, a to už mám po seštelování plynu, kolikrát je už teplota motoru vyšší než 30 stupňů a pořád to jede na benzín, ale nakonec to sepne, ale až po dlouhé době, co s tím? díky
26.1.2011 21:58:23
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na sepnutí lpgDobrý večer pane Krpec.
Nejste jediný se stížnosti na fungování systému Magic2. Bohužel, přesto že Autogas Opava je náš smluvní partner, montuje i konkurenční zařízení (to je zcela v pořádku), ale mi toto zařízení nemontujeme, nemáme program a interface kabel na připojení. Mohu tedy poradit pouze obecně: Závada může být v nesprávném výběru druhu čidla snímání teploty vody ( ve špatném nastavení teploty pro přepnutí v programu), nebo velkou vzdáleností čidla vody od chladící - pro reduktor topící) soustavy motoru. Neznám mechanické uspořádání tohoto systému, a tak nevím kde se čidlo nachází (na rediuktoru nebo externě v hadici ?) .
S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.1.2011 18:22:29
Jméno:
L. Sodomka Předmět:
Závady u Opel AstraDobrý den,
Mám vůz Opel Astra F KOMBI 1,6, 55kW, r.v. 1997 a vloni v březnu jsem si jej nechat přestavět na LPG (cena cca 18tis Kč) u Vašeho smluvního partnera v Hlinsku. Po počáteční spokojenosti, kdy auto jelo bez problému a přišlo mi, že i lépe než na benzín, se začaly objevovat následující závady:
- při vyřazení rychlosti a jízdě na neutrál docházelo k poklesu otáček až k úplnému zhasnutí motoru
- po zastavení a vypnutí motoru a následně při opětovném startování např. po 5-10 minutách byl problém s nastartováním. Auto nechtělo chytnout - musel se prošlápnout plynový pedál. Poté měl motor tendenci opět zhasnout a pokud se nepřidaly otáčky sešlápnutím plynového pedálu, aby se přepnul pohon na plyn, tak ke zhasnutí motoru došlo.
- při kontrole emisí byly hodnoty při pohonu na plyn vysoce nad limit (hodně uhlovodíků)
Zajímavé bylo, že tyto závady se objevovaly při venkovních teplotách 20 stupňů a vyšších.
Po konzultaci s technikem se snažil upravit řídící jednotku, odpojil hadici sání, avšak závady přetrvávaly. Rozhodl se proto vyměnit reduktor. Četnost těchto závad se o něco snížila, ale zcela nevymizely. Vyměnil jsem tedy ještě svíčky, ale ni to nebylo uspokojivým řešením.
Problémy ustaly až na podzim s poklesem venkovních teplot.
Jediné, co stále přetrvává, je zápach plynu z ventilace, pokud se zastaví na křižovatce atd.. Zápach byl intenzivnější při vyšších teplotách. Technik měřil přístrojem únik plynu, nicméně nic neodhalil, jen konstatoval, že se to dostává odněkud ze sání motoru. Nedokázal mi ale pomoci.
Chtěl bych se zeptat, kde by mohla být příčina těchto problému. Dále nabízíte přimazávání ventilů motoru. Zajímalo by mě, zda je to u tohoto typu motoru nutné. Občas dávám na promazání ventilů do benzínu aditiva.
Předem Vám děkuji za odpověď.
26.1.2011 21:39:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Závady u Opel Astra
Dobrý večer pane Sodomka. Uvedl jste několik závad které vzájemně nemůžou souviset. Pokles otáček po vyřazení a následně zhasnutí motoru může být způsobeno z více příčin.(nutná diagnostika). Špatné startování vyvolává otázku, jestli nestartujete na dvojí směs. (zbytky plynu a při startu i benzín). Zvýšené emisní hodnoty vypovídají o nesprávném nastavení řídící jednotky plynu.Změny vlivem venkovní teploty mohou být způsobeny špatným umístěním čidla, nebo nesprávným výběrem v parametrech programování.Zápach plynu může být zapříčiněn netěsností sacího potrubí. Firma Opel, zatím jako jediná doporučuje přimazávání do svých vozidel.Bohužel neuvádíte jaké zařízení náš partner do vašeho vozidla instaloval. Podle ceny za montáž, jak uvádíte cca 18.000 Kč to bude nějaká "klasika". V každém případě se obraťte na naši montážní firmu v Hlinsku, ať nás kontaktují pro doplňkovou pomoc. Věřím, že Vaše problémy s vozidlem společně vyřešíme. S pozdravem Ing.Pataky - technik.
26.1.2011 11:56:19
Jméno:
K. Novák Předmět:
Fiat StilloDobrý den, vzhledem k vynikajícím referencím o Vaší firmě a Vaší práci se obracím na Vás s dotazem na přestavbu vozidla na LPG. Jedná se o Fiat Stillo, 1.4 benzín, 74 kW, r.v. 2005, 6-kvalt. Prosím o cenu s nádrží místo rezervi a popřípadě zkušenosti a spotřebu LPG u tohoto vozu. Předem děkuji K. Novák Cheb
26.1.2011 12:50:06
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Fiat Stillo
Dobrý den pane Novák. Velice nás těší, že se na nás obracíte na základě kladných referencí o naši firmě. Do Vašeho vozidla doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování Stag, programově vybavené autoadaptivitou ( on-line přizpůsobení řídící jednotky plynu změnám snímaných dat vlivem provozu a stárnutí motoru), a s možností nastavení směsi v dynamickém režimu (obohacení a ochuzení směsi v celém rozsahu otáček). V současné době se jedná o jedno z nejmodernějších zařízení. Při správném nastavení má vysokou stabilitu, je bezporuchový a zabezpečuje nejoptimálnější přípravu směsi LPG-vzduch. Co do výkonu a spotřeby je téměř identický provozu na benzín. Přestavba (přesněji zástavba) stojí s toroidní nádrží o objemu 53 litrů (místo rezervy) 28.500 Kč včetně DPH. Využijte možnosti, že za určitých podmínek lze získat výraznou slevu. Více se dozvíte na čísle 606 616 986 od našeho legislativního pracovníka, pana Apfelthalera. Spotřebu LPG ovlivňuje do značné míry správné nastavení systému pomoci odpovídající diagnostiky. Bohužel, mnoho montážních firem se spoléhá pouze na programové naladění zařízení dané v základu programu. Nutno si ale uvědomit, že se jedná o unifikovaný program, který se pouze v malé míře přizpůsobuje momentálnímu stavu vozidla-motoru. Proto, každé programování provádíme výhradně za provozu, v zátěži a snažíme se vyvolat standardní i nestandardní jízdní chování řidičů. Tak by se měla spotřeba navýšit pouze o cca 10 % navíc oproti benzínu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.1.2011 8:55:45
Jméno:
Václav Koláček Předmět:
Grand cherokee 4,7děkuji Vám za vyčerpávající odpověď, určitě se ozvu a domluvíme se na montáži u některého z vašich partnerských servisů.
s pozdravem Václav Koláček
26.1.2011 10:36:52
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Grand cherokee 4,7Budeme se těšit na spolupráci.
Ing.Pataky
Přidat záznam