Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <255>  <256>  <257>  <258>  <259> ||  <266>     >>   >5x>  

25.1.2011 20:52:25
Jméno: Václav Koláček Předmět: Grand Cherokee 4,7
Dobrý den, rozhoduji se k přestavbě na LPG, Jeep Grand Cherokee 4,7 V8 258PS, rok 2002. Mám nabídky na sekvenční vstřikování, pokaždé jiný systém, Elpigaz (bezúdržbová lišta AEB, dále STAG 300-8(vstřikovače Valtek 34), a nakonec BRC. Který systém-výrobce je podle Vás nejvhodnější,i nějaký jiný než jsem uvedl, případně jestli by jste mi mohl doporučit firmu na přestavbu Přerov,Olomouc,Zlín a okolí.Nejde mi až tak o cenu ale aby to fungovalo na 100%. Jsou mezi různými výrobci rozdíly ve spotřebě plynu nebo je to +-stejné? Děkuji moc za odpověď.
25.1.2011 20:53:38
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Grand Cherokee 4,7
Dobrý den pane Koláček. V první řadě Vám děkujeme za projevenou důvěru tím, že jste pro konečné rozhodnutí vybral doporučení našeho fóra. Považujeme to za ocenění našeho poradenství, vycházejících z téměř 20ti letých zkušeností v oblasti přestaveb (přesněji zástaveb) alternativního pohonu LPG. Pokusím se zcela nestranně porovnat dva Vámi zmiňované systémy, kterých jsme výhradními dovozci a akreditovanými prodejci pro Českou Republiku. O firmě Elpigaz, se tedy vyjadřovat nebudu. Tak předně, je nutné si uvědomit, že systémy sekvenčního vstřikování jsou až na malé výjimky velice podobné u všech výrobců. Princip spočívá ve čtení vstřikovacích časů generovaných řídící jednotkou benzínu na základě odezvy od lambda sondy (sond). /bohatá směs – zkracování, chudá směs – prodlužování času vstřiků/ Tyto impulzy jsou nesnímány do řídící jednotky plynu a s dalšími vstupy jako jsou otáčky, podtlak sání, teplota vody a další, vygeneruje algoritmus programu řídící impulzy pro vstřikovače plynu. Ty by měli zabezpečit takovou směs LPG a vzduchu, aby splňovali podobné složení bohatosti/chudosti směsi jako benzín-vzduch. Dá se tedy zjednodušeně říci, že rozdíly najdete zejména v technickém provedení zařízení a v komfortu jednotlivých systémů. Italská firma BRC je pro veřejnost snad nejznámější firmou v této oblasti. Jejich zařízení a systémy patří mezi velice kvalitní a uznávané zařízení. Jsou velice erudované a dá se říci, že co do programování - až přehnaně složité. Z toho pak vyplývá, že pokud se vyskytne problém, je málo firem v republice které Vám kdykoli, ale hlavně kdekoli pomůžou. Vámi zmiňovaný programový systém STAG (300, 300+, 300 Premium) od firmy Ac.A.S. je velice progresivní, uživatelsky příjemný a v současné době nejmodernější. Spojuje v sobě prvky autoadaptivity (tzn. automaticky se přizpůsobuje snímaným měnícím se hodnotám impulzů, které vlivem stárnutí motoru pochopitelně nastávají STAG 300), umožňuje nastavení dynamického režimu ( nastavení časů vstřiků podle otáček a zátěže motoru STAG 300 +), on-line plnění emisních norem na základě odezvy korekcí řídící jednotky benzínu z konektoru OBD –STAG 300 Premium). Kde tedy hledat rozdíly dál? Velkou roli hraje hardwarové provedení prvků jednotlivých výrobců. Zejména se jedná o vstřikovače, stabilitu řídící jednotky, reduktory a snímače. Zde je ale nutné si uvědomit dnešní globalizaci Evropy - výrobců. Stejné vstřikovače, čidla, konektory a reduktory používá více výrobců do svých zařízení. Přikláním se tedy k názoru, že pro uživatele je nejvhodnější takové zařízení, které spolehlivě funguje, je bezůdržbové, má jednoduché ovládání, kdekoli nouzově opravitelné a seřiditelné a v konečném důsledku i cenové přijatelné. V okolí Přerova, Olomouce i Zlína máme několik námi akreditovaných partnerů (www.lpg-autogascentrum.cz /partnerská síť/ ), ale pokud mi zavoláte na 602 518 625, doporučím Vám konkrétní firmu. Obecně lze říci, že navýšení spotřeby při provozu na LPG je cca o 10-15% vyšší oproti benzínu, v závislosti na typu zařízení. Ale není výrazných rozdílů mezi výrobci. Snad Vám mé informace pomohli pro usnadnění rozhodování. S pozdravem Ing.Pataky - technik

25.1.2011 20:23:33
Jméno: Václav Předmět: Ford
Dobrý den, máme zakoupené vozidlo Ford Focus r.v. 2005 1.6 16V . Vozidlo má pohon BA 95+LPG systém ZAVOLI. Když chceme jet na plyn, ukazatel plynu začne rychle blikat aozve se zvukový signál a přepne se na benzin. Chci se zeptat jestli by bylo možné udělat servis nebo revizi a jestli se musíme objednat. Děkuji za odpověď Václav Žalud
25.1.2011 21:13:12
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Ford

Dobrý den pane Václav. Nejsme zástupci firmy Zavoli a proto nevlastníme program a intergface kabel pro nastavení parametrů ukazatele množství hladiny plynu v nádrži. Rád bych Vám poradil, ale není mi známý zástupce této firmy v ČR. Informovat se ale můžete u našeho smluvního partnera v Prostějově firmy Fedor Auto. S pozdravem Ing.Pataky - technik



24.1.2011 19:28:17
Jméno: Miloš Předmět: Flash Lube
Dobrý den, nedávno jsem si nechal u Vašeho autorizovaného partnera namontovat systém přimazávání ventilů Flash Lube. S jejich profesionálním přístupem jsem byl velmi spokojen, stejně jako s jimi provedenou prací (Fedor Auto Prostějov). Zde, na Vašich stránkách je psáno, že u silnějších motorů (myslím nad 80 kW) je doporučeno dávkování na volnoběh 12 kapek za minutu (kapka co 5 sekund). V mém případě se jedná o automobil VW Passat s motorem 1,8 20V o výkonu 92 kW. Montážník mi řekl, že u motorů koncernu VW stačí pouze 4-5 kapek za minutu... Je to skutečně tak, nebo je lépe těch zmiňovaných 12 kapek? Když už to tam mám, tak aby to fungovalo tak, jak má. A ještě se chci zeptat, jestli je nějak odzkoušeno, že se dostane stejné intenzity mazání všem válcům. Nebo je to na náhodě, do kterého válce se kapka zrovna "vcucne"? Děkuji za odpověď i Vaše užitečné fórum. S pozdravem Miloš
25.1.2011 7:57:11
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Flash Lube
Dobrý den pane Miloš. Těší nás, že jste byl s přístupem a provedením prací našeho partnera Fedor Auto spokojen. (Vyřídíme jim to!) Naše doporučení 10-12 kapek za minutu (průměr) vychází z doporučení výrobce zařízení a z naší praxe. Flash Lube (VAP Saver) poskytuje kvalitní promazání a ochranu ventilových sedel a navíc čistí celý prostor válce od karbonových usazenin. Malé technické odbočení: Motor vytváří v sacím potrubí vakuum. Stejné vakuum se vytváří v skleněné kontrolní trubici mazacího zařízení. Množství maziva je regulováno pomocí regulátoru průtoku maziva. Po instalaci zařízení se nastavuje rychlost odkapávání 8-10 kapek pro slabší motory a nad 15 kapek pro silnější motory. Průtok ovšem ovlivňuje i teplota a vakuum. Vakuum při běžícím motoru kolísá během jízdy a viskozita se mění v závislosti na teplotě. Toto kolísání nemá vliv na provoz, protože mazivo vytváří ochranný film s dlouhotrvajícím efektem. Rovnoměrnost promazáváni je zaručena vhodným umístěním na začátku sacího traktu (např. za klapkou) Pozn. 4-5 kapek doporučeno montážníkem firmy Fedor určitě splní svou funkci pro zákazníka s běžným provozem vozidla. Při intenzivnějším používání vozidla (nad 20tis km ročně) doporučujeme 8-10 kapek podle výrobce. Jsou to sice dvounásobné náklady, ale jsou zanedbatelné oproti opravě motoru. S pozdravem Ing.Pataky - technik

24.1.2011 14:42:19
Jméno: David Předmět: Opel Vectra C 3,2 V6
Dobrý den, chci se zeptat na přestavbu vozidla Opel Vectra C 3,2 V6, zda s tim nejsou problémy a na kolik by to celkově vyšlo. Předem díky
25.1.2011 8:17:56
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Opel Vectra C 3,2 V6
Dobrý den pane David. Přestavba vozidla Opel Vectra 3,2 patří do skupiny náročnějších přestaveb. Nelekejte se, jedná se o náročnost mechanické části montáže tzn. rozmístění a instalaci funkčních prvků. Proto taky přestavba trvá dva dny. Cena za vícebodové sekvenční vstřikování je 35tis Kč včetně DPH s toroidní nádrží. Doporučujeme instalaci přimazávání ventilových sedel VAP Saver v ceně 1500 Kč včetně DPH. Celkem tedy 36.500 Kč. Za určitých podmínek, lze získat výraznou slevu a proto se informujte na čísle 606 616 986 p. Apfelthaler - legislativní pracovník. S pozdravem Ing.Pataky - technik

23.1.2011 18:56:13
Jméno: Václav Vlasák Předmět: lpg nissan maxima
Dobrý den, chtěl bych se informovat na cenu přestavby do vozu Nissan Maxima 3.0 v6 r.v.2001 rocně najedu cca 30-45tis km. Děkuji.
24.1.2011 12:39:06
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: lpg nissan maxima

Dobrý den pane Vlasák.Pokud Vás zajímá jenom cena přestavby, tak ta je 35.000 Kč včetně DPH. Jedná se o zařízení s vícebodovým sekvenčním vstřikováním s možností toroidní nebo válcové nádrže. Přestavba trvá dva dny. Přimazávání ventilů není nutné. Za určitývh podmínek lze získat slevu na montáži. Informujte se na čísle: 606 616 986 p.Apfelthaler - legislativa. S pozdravem Ing.Pataky - technik



22.1.2011 9:50:23
Jméno: Petr Chalupský Předmět: Passat 1,8T rv. 98
Dobrý den,mam dotaz,nedavno mi v servisu Neptun Harfa měnili řídící jednotku Stag300.Asi si i možná vzpomenete,řešilo se to s Vámi.Vše funguje správně,jsem spokojený.Jen mam dotaz k měření stavu plynu.Na ukazateli jsou čtyři diody stavu plynu zelene,jedna červená.Před výměnou jsem na plnou nádrž ujel cca 400 až 450 km,i při rozsvíceném červeném světýlku a po delší době se mi i ozvala sirenka a ukazatel (samostatná dioda) po tomto zvuk. signalu začla blikat rychle.Teď mi tento zvuk. signal hlasi už při zelené poslední kontrolce,dioda začne rychle blikat.Při tankování po tomto znamení vím,že v nádrži je ještě dost plynu.Můj dotaz zni,když dioda rychle blika,jedu stále na plyn?A když dioda blika pomalu,jedu asi na benzin,že?Druhý dotaz,dá se toto v servisu přenastavit na jinou hodnotu?Např. aby zvuk. signal se ozval při posledních cca 5 litrech plynu?Děkuji za odpověď.
24.1.2011 8:57:40
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Passat 1,8T rv. 98

Dobrý den pane Chalupský. Obraťte se na firmu Neptun Harfa kde Vám ukazatel paliva nastaví správně. Možná se po výměně řídící jednotky nepřenastavili hodnoty rozsvěcování LED diod. Musíte přistavit vozidlo s plnou nádrží. S pozdravem. Ing.Pataky - technik



21.1.2011 21:33:13
Jméno: Šmolík Předmět: Dotaz
Dobrý den. Už mám druhé auto na LPG a mohu všem vřele doporučit. Žádné starosti,jen příjemné ježdění. Ovšem chtěl jsem se zeptat. Ročně najezdím asi 60tis km a na jaře budu kupovat nové auto. Vypadá to zatím na Yetiho 1.2 dvojité turbo,pokud tedy do něho půjde plyn a jestli ano tak za kolik? Pokud ne pak bych volil Renault Fluence 1.6 16V,do kterého určitě plyn půjde a tady se také ptám na cenu. Ještě jedna otázka. Nevyjde nyní plyn levněji z klasické střední bomby (znamenalo by to při každém tankování šroubovat bombu),než u čerpacích stanic? Zdá se mi totiž,že už ten náš stát je hrozně nenažraný a 18Kč litr,je už dost. Poslední otázka. Je uvalena na LPG spotřební daň a jestli ano,tak kolik? Děkuji za případné odpověďi. S pozdravem Šmolík
24.1.2011 13:16:45
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den pane Šmolík.Yeti 1.2 nemá žádné dvojité turbo, ale má tzv. přímé vstřikování TSI (vstřikovače benzínu jsou v hlavách válců). Na tyto motory ještě nemáme soupravu. Přestavba vozidla Renault Fluence 1.6 81 kW by neměla být žádným problémem. Přestavba stojí 28.500 Kč včetně DPH. Myšlenka provozu vozidla na klasickou bombu je zcela scestná a nepřípustná. 10-ti kg bomba obsahuje 18 litrů LPG a stojí 320 Kč. Tzn. 1 l za 17,80 . Při tankování do nádrže je cena LPG 17,60. Z hlediska bezpečnosti, nikdy nebylo a není povoleno používat klasickou přenosnou nádrž (bombu) pro pohon vozidel. Spotřební daň na 1 litr LPG je 2,21 Kč. S pozdravem Ing.Pataky - technik

21.1.2011 21:00:58
Jméno: Klement Předmět: 807
Dobrý den.Měl bych na Vás dotaz ohledně montáže LPG do Peugeotu 807 2.2. 16V benzín (116KW) rok 2003. Vozidlo mám možnost koupit a uvažuji o plynu. Má najeto cca 160 000km a já ročně najedu asi 20 000km.Zajímá mě Váš názor na montáž do tohoto typu motoru-slyšel jsem,že některé motory se na LPG nehodí a dále samozřejmě cena,jaký systém +jak velká nádrž se dá dát pod vozidlo. Děkuji Klement
24.1.2011 8:41:59
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: 807
Dobrý den pane Klement. Do vozidla Peugeot 807 2.2. 16V lze použít vícebodové sekvenční vstřikování. Jako montážní firma bychom rádi uvítali nějaký oficiální seznam vozidel do kterých se LPG nehodí. Bohužel nic takového není. My se ale nemůžeme řídit nějakými subjektivními články z fór. Často jsou to s prominutím bláboly z neznalosti fungování zařízení nebo výběrem nevhodného zařízení či montážní firmy atd.) Cena přestavby u naší firmy s venkovní toroidní nádrži o obsahu 53 litrů je 28.500 Kč včetně DPH, ale za určitých podmínek lze získat výraznou slevu. Více se dozvíte od našeho legislativního pracovníka pana Apfelthalera na čísle 606 616 986. S pozdravem Ing.Pataky - technik

18.1.2011 19:25:42
Jméno: Podhorský Tomáš Předmět: LPG nádrž
Dobrý den, rád bych se zeptal, jestli je ve Vaší firmě možnost vílcové nádrže, kterou bych si koupil sám a popřípadě že ano, tak kolik by to stálo, samozdřejmě plus revize. A co je vše potřebné k tomu, když měním nádrž, tak aby mi byla zaznamenána do velkého TP nová bomba. Budu potřebovat zajít na úřad a tam jim předložit certifikát od nové bomby + ?? Děkuji za odpověď. S pozdravem, Podhorský Tomáš
19.1.2011 7:48:10
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: LPG nádrž

Dobrý den pane Podhorský. Pokud tomu dobře rozumím, potřebujete vyměnit prošlou válcovou nádrž. Výměna válcové nádrže u naši firmy včetně revize se zápisem do přílohy LPG stojí 4.700 Kč včetně DPH. Na úřad nemusíte, příslušnou změnu v DAVOZU provedeme my bezplatně. S pozdravem Ing.Pataky - technik



18.1.2011 17:22:57
Jméno: Honza Nováček Předmět: opel corsa lpg
Dobrý den, přemýšlel jsem o LPG do opel corsa 1,2 i 16v 2001 ročně najedu cca 15 tisíc možná víc. Kolik by stála zástavba LPG a vyplatí se i na tak málé auto . Dále jsem koukal, že máte i smluvní zastoupení v Karlových Varech p. LOnčák. Je to lepší udělat u Vás ve Strakonicích a nebo u p. Lončáka Děkuji za odpověď Honza NOváček
19.1.2011 7:28:38
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: opel corsa lpg

Dobrý den pane Nováček.Rozhodnutí o účelnosti zástavby LPG je čistě na vás. Já Vás seznámím s náklady a návratnosti celého systému: Předně, cena zástavby vícebodového sekvenčního vstřikování poslední generace je u naší firmy 28.500 Kč včetně DPH. Za jakých podmínek lze získat výraznou slevu se informujte na čísle 606 616 986 (p.Afelthaler - legislativa). Předpokládejme, že ročně najedete 20.000 km (píšete že i víc než 15-tis. ale co je důležité si uvědomit, že najedete víc i proto, že máte v autě LPG.Pojedete autem i tam, (byť i na krátké vzdálenosti) kam by jste na benzín nejel. Při určité slevě by se vám vstupní investice vrátila cca za rok a měsíc, a pak by jste už užíval výhody levného provozu. Našim smluvním partnerům nenařizujeme ceny montáží, proto se musíte přímo informovat u pana Lončáka. Firma Auto-Plyn Lončák v Karlových Varech-Rybáře, Nad Dvorem 804/1 Tel: 777 103 992 patří mezi naše přední partnery, co do erudovanosti tak i množství kvalitně namontovaných vozidel. Rozhodnutí je tedy čistě na Vás. S pozdravem Ing.Pataky - technik



17.1.2011 22:00:08
Jméno: Petr Předmět: Golf
Dobrý den, uvažuji a přestavbě svého vozu na LPG a měl bych na vás pár dotazů. Vlastní vůz Volkswagen Golf IV- 4 motion(4x4) hatchbag, rok výroby 1999, s motorem 1,8 - 92 kW(125) najeto 119 tis. Jaký typ zařízení by jste mi doporučil pro toto vozidlo? Je zde potřeba instalovat přídavné mazání? Jakým způsobem je řešeno přepínání mezi benzínem a lpg? Je při úpravě zasahovánoo i do motorové části vozu? a v neposlední řadě i cena této přestavby? Děkuji ze odpověď
18.1.2011 7:50:31
Jméno: Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět: RE: Golf

Dobrý den pane Petr. Jednoznačně doporučuji systém vícebodového sekvenčního vstřřikování s možností nastavování přípravy směsi v různých otáčkách a zátěžích vzhledek k tomu, že se jedná o vůz s pohonem (4x4). Jsme výhradními dovozci tohoto zařízení s dlouholetými a kladnými zkušenostmi. Pro přepnutí z benzínu na plyn musí být v zásadě splněny dvě podmínky: dostatečná teplota vody v reduktoru pro odpaření kapalného LPG a otáčky motoru. Obě hodnoty lze programem měnit samozřejmě v určitých rozmezích. Přepnutí z plynu na benzín může mít více příčin: např. při nedostatečném množství LPG v nádrži (pokles tlaku), při překročení maximálních otáček, při poruše řídící jednotky apod. Je zcela logické, že se do motorové části vozu musí instalovat reduktor (napojení na vnitřní cirkulaci chladící - pro reduktor topící vody), vstřikovače plynu ( trysky do sání), konektorové překlenutí vstřikovačů a pod. V žádném případě se nezasahuje do řídící jednotky benzínu a jiných funkčních částí elektrické soustavy.Jak přestavba probíhá, si můžete prohlédnout ZDE. Výrobce nepředepisuje přimazávání ventilů, a tak případnou montáž necháme na rozhodnutí zákazníka.Před rozhodnutím se seznamte blíže s problematikou přimazávání ZDE.Cena za přimazávání VAP SAVER je 1500 Kč včetně DPH. Celková cena přestavby vozidla na LPG (bez VAP SAVER) je 28.500 Kč včetně DPH. Za určitých podmínek lze získat výraznou slevu. Jak získat slevu, se dozvíte od našeho legislativního pracovníka pana Apfelthalera na tel: 606 616 986. S pozdravem Ing.Pataky - technik



17.1.2011 10:24:09
Jméno: Linhart Předmět: TSI
Dobrý den, chtěl bych se informovat na cenu přestavby TSI motorů (1.2TSI 77kW a 1.8TSI 118kW). Děkuji. S pozravem Jan Linhart
17.1.2011 10:52:25
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: TSI
Dobrý den pane Linhart. V současné době nemáme na skladě sadu pro 1.2 TSI 77kW. Přestavba 1.8 TSI 118kW stojí 45.000 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik

16.1.2011 10:12:38
Jméno: Romna Jelínek Předmět: Pentastar 3.6
Dobrý den, chci se zeptat zda je možné namontovat LPG do nového modelu Jeep Grand Cherokee, s novým typem motoru 3.6 V6 - Pentastar. Díval jsem se na technické parametry a zdá se,že motor nemá přímí vstřik paliva (což bude zřejmě důležité). Děkuji, s pozdravem Jelínek.
17.1.2011 9:55:09
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Pentastar 3.6

Dobrý den pane Jelínek. Máte pravdu, není to přímo vstřikovaný motor. Předběžně nevidim problém v provedení přestavby (zástavby) vašeho vozidla. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování buď od firmy Ac. A.S. (Pl.) STAG 300 Plus nebo Premium (porovnání ZDE) za cenu 35.000 Kč včetně DPH, nebo od firmy Landi Renzo (It.) OMEGAS, za cenu 40.000 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik



14.1.2011 10:05:22
Jméno: Kadlec Předmět: Octavia
Díky za odpověd, ročně najedu asi něco málo přes 10tis. kilometrů
14.1.2011 12:25:08
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Octavia

Ještě jednou hezký den pane Kadlec. Něco přes 10tis. km se skutečně stále jeví jako nerentabilní investice do přestavby Vašeho vozidla. Ze zkušenosti vám ale mohu říci, že po přestavbě na LPG zákazníci najedou o cca 50% více než předtím. Ptáte se proč? No proto, že jede autem i tam, kde by dříve na benzin nejel. A tak se už návratnost jeví jinak. Za určitých podmínek vám můžeme nabídnout výraznou slevu tak, aby byla návratnost co nejkratší. Zavolejte proto našeho leislativního pracovníka pana Rudolfa Apfelthalera na tel: 606 616 986. S pozdravem Ing.Pataky - technik



13.1.2011 18:28:09
Jméno: Kadlec Předmět: Octavia
Dobrý den, chtěl sem se zeptat, jestli by ste mi doporučil přestavbu na LPG, mám octavii 1.8T typ motoru AGU, jezdím každé ráno asi 5 km do práce a chtěl bych snížit spotřebu, mám najeto asi 200tis. a jaká by byla asi cena? Diky Kadlec
14.1.2011 8:40:42
Jméno: Autogas Centrum Předmět: RE: Octavia
Dobrý den pane Kadlec. Já nevím, jestli jste svůj dotaz myslel vážně. Bez urážky, ale musel jsem se zasmát. Ale mojí poviností je zodpovědět každý dotaz. Tak nejdříve malá matematika:do práce a z práce najezdíte denně 10 km. Trvá cca 500 metrů než se motor přepne na plyn, takže deně 9 km. Letos je 253 pracovních dnů, tedy dohromady najedete 2277 km. Při ceně montáže 28.500 Kč by jste musel jezdit cca 12,5 let než se vám vrátí vstupní investice. Auto které má už teď najeto 200-tis. km bude za 12,5 let patrně na odpis. Takže moje odpověď zní NE, NE, NE. Nebo jste to myslel jinak? Co dovolená, návštěvy příbuzných, nákupy ? S pozdravem Ing. Pataky - technik


<5x<   <<     <1> || <255>  <256>  <257>  <258>  <259> ||  <266>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací