Diskuzní fórum LPG/CNG
11.1.2011 20:17:07
Jméno:
Rys Předmět:
renault megan r.v. 2010Dobrý den, nedávno jsem měl dotaz na přestavbu mírně ojeté octavie nebo fordu focus na plyn.Děkuji tímto za rychlou a profesionální odpověď. Při zvažování nákupu jiného vozu jsem rozšířil výběr ještě o renault megan grandtour s motorem 1,6 (100 koní), kterého bych pořizoval jako zcela nového.Jsou technické předpoklady i finanční náklady přestavby popřípadě vhodnost přestavby stejné jako u octavie nebo focuse? Výběr jsem rozšířil z toho důvodu, že jej lze jako nový v současné době pořídit velice výhodně ve vztahu k cca 2 roky ojeté octavii. Děkuji za odpověď, s pozdravem Rys
12.1.2011 7:53:19
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: renault megan r.v. 2010Dobrý den pane Rys.
Z hlediska přestavby to pro Vás nebude znamenat žádnou změnu. Ani technicky a ani finančně. Taky se přikláním ke koupi spíše nového vozidla.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.1.2011 21:01:35
Jméno:
Jarda Předmět:
FSIDobrý den,
mám LPG v Galaxy již 3 roky a najezdil jsem cca. 155tis.km a jsem
max. spokojen. Brzy budu auto měnit a rád bych vw passat, jenže
poslední modely mají jen FSI motory. A tak se ptám, zda i tyto motory
se dají přestavět na LPG. Zatím jsem se setkal jen se zápornou odpovědí.
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den.
10.1.2011 21:28:32
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: FSI
Dobrý večer pane Jardo. Problematika FSI motorů je velice široká. Nicméně, už teď jsme schopni některé typy motorů přestavět na LPG. Protože neuvádíte jaký konkrétní typ vozidla si chcete pořídit a s jakým motorem, klikněte na tento odkaz. ( FSI ) Zde je seznam typů motorů na které máme hotové tovární programy od výrobců BRC a Landi Renzo. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.1.2011 16:18:06
Jméno:
Honza Předmět:
vstřikovačeděkuji za odpověd pane inženýre! technik mi tam vložil nějaký lepší filtr, který by ty nečistoty měl filtrovat lépe. Takže s tím prostě asi jen tak nepohnu a mohu jen doufat, že nebudu čepovat špatný plyn...
10.1.2011 21:21:38
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: vstřikovačeDobrý večer pane Honzo.
Věřím, že ten filtr pomůže. Pokud to situace dovolí, snažte se tankovat plyn u jedné čerpačky v místě bydliště podle nejlepších referencí jiných zákazníků. Mimo bydliště tankujte na velkých a známých čerpačkách. Hodně bezproblémových kilometrů s LPG.
Ing.Pataky - technik
10.1.2011 13:16:03
Jméno:
Rene Morys Předmět:
Landi renzoDobry den bylo by mozne nekde sehnat schema řidici jednotky IGS Landi Renzo?Pokud jo poprosil bych o zaslani předem moc děkuji.
10.1.2011 13:33:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Landi renzo
Dobrý den. Na schému řídící jednotky IGS firmy Landi Renzo se poptejte přímo ve výrobním závodě. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.1.2011 9:36:24
Jméno:
Jan Forejt Předmět:
Přestavba Ford EscapeDobrý den,
měl bych zájem o přestavbu vozidla Ford Escape (Maveric) s motorizací V6 3,0l - 149 kW z roku 2003. Zajímalo by mě, který ze systémů by motoru vyhovoval, pokud je to vůbec možné. Dále pak, jak je časově náročná přestavba a jaká by byla zhruba cena přestavby.Je možné na splátky? Je v tomto vozidle potřeba přimazávání?
Předem děkuji za odpověďi.
S pozdravem
Jan Forejt
10.1.2011 11:10:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavba Ford EscapeDobrý den pane Forejt.
Pro přestavbu Vašeho vozidla vyhovuje více systémů. Já Vám navrhnu dva: systém STAG 300 PLUS (Ac A.S.- Pl), za cenu 35.000 Kč včetně DPH, eventuelně OMEGAS (Landi Renzo - It.) za 40.000 Kč včetně DPH. V obou případech se jedná o vícebodové sekvenční vstřikování. Rozdílná cena přestavby je dána rozdílným hospodářským a geografickým umístěním výrobních závodů. Přestavba trvá dva dny. Splátkový prodej je možný a to bez navýšení s rozložením na 12 měsíců. Při převzetí vozidla je nutno uhradit akontaci min. 10% celkové ceny přestavby. Přimazávání není nutné.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.1.2011 8:43:14
Jméno:
Honza Předmět:
vstřikovačeDobrý den, je možné, aby se behem najetých 10 000 km již dvakrát stalo, že se vstřikovací trysky zanesou nečistotami? Mě se nyní stalo již podruhé. Pokaždé byly symptomy stejné, Auto netáhlo, cukalo, nereagovalo spravne na plyn a blikala kontrolka engine. Vycisteni vstriků to vzdy napravilo. Docela mě to zklamalo a nevím co se bude dít dál...nechtěl bych kazdé dva tri měsíce navstevovat servis a nechavat cistit. Jedna se o vuz Kia Rio II, rv. 2008, benzin 1,4 (71 kW) Díky za odpověd. Honza
10.1.2011 8:44:24
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: vstřikovačeDobrý den pane Honzo.
Moje odlehčená odpověď zní: pane Honzo, dnes je možné všechno...A teď vážně: Vstřikovače se zanáší nečistotami plynu. Proto má každý systém dvojí filtraci LPG. Nejdříve se filtruje kapalná fáze plynu a po odpaření v reduktoru i plynná fáze. Při pravidelných kontrolách se kontrolují oba filtry a pokud jsou zanešeny, tak se musí vyčistit, případně se musí vyměnit vložka filtru. Kvalita plynu je proměnlivá a závisí na konkrétní čerpací stanici LPG. Na nečistoty jsou náchylnější vstřikovače MATRIX (plochý blok se zalitými vstřikovači - přitahované jazýčky k cívce) Můžete taky zkusit dvojí filtraci plynné fáze.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
8.1.2011 9:46:59
Jméno:
Lukáš M. Předmět:
LPGDobrý den, před 2 měsící jsem si nechal po mnoha kladných referencí přestavět auto u pana B.Szotka na LPG. Jedná se o BMW 325i 141kw, vůz byl po třech dnech hotov. Odjel jsem domu s tím že si na druhy den přijedu pro vyplněné papíry k LPG. Jenže na druhy den při cestě do LPG servisu k panu Szotkovi začal vůz blbnout, vynechaval a tarokoval v nižších otáčkach na jakoukoliv rychlost. V servisu se na to podivali napojili auto na diagnostiku. Najezdili asi 200 km s autem napichlým na diag. a že je to ok. Po cestě domu se to pořad opakovalo, opět cukani a vynechávání. Vracel jsem se tam asi 4krát.Dospělo to do takové situace že se s tim nedalo jezdit na LPG vůbec. Tak jsem po tel domluvě odvezl auto zpět nechal ho tam 3 dny a zavadu odstranili ( bylo mi řečeno že přeprogramovali řj ) Vůz byl vpořádku a mi bylo řečeno že s tim nemůžu jezdit jako s Ferrarim!!!! To jsem se před tím než jsem auto poprvé odvezl domu ptal jestlí musím nějak přizpůsobit styl jízdy. Bylo mi řečeno že ne!!! Přece s autem které má 200 koní nesmím jezdit tak že budu využívat jeho výkon.. No ale problem je v tom že před 14 dny mi auto začlo blbnout znova, začlo opět vynechávat cukat atd. to ale po cca 100km přestalo. Teď to blbne opět a tak že se s tím nedá jezdit vůbec vynechavají válce a to tak že mi místo 6 jedou jen 4 hrůza.. Jízda po městě je utrpení!!!! Dnes při cestě z práce jsem musel na benzín.. Dospělo to do takové situace že nevím co s tím.Jsem zoufalý auto je doma, musím jezdit do prace, ale ják, jako s tankem!!! S panem Szotkem z meho hlediska je jednáni zbytečné. Pokaždé co jsem tam volal ohledně prvních oprav tak mi připadalo že má k opravám a reklamacím nechuť.CO mám dělat???
8.1.2011 13:59:41
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG
Dobrý den pane Lukáš. Hned po přečtení Vašeho příspěvku jsem kontaktoval pana Szotka a skonzultovali jsme Váš problém s vozidlem. Navrhnul jsem mu určité řešení pro nový - jiný způsob naprogramování vaší řídící jednotky. Byl jsem informován, že jste požadoval montáž do určité ceny a proto Vám pan Szotek navrhnul (a zcela správně) systém STAG 300. Tento systém má v algoritmu výpočtu dávkování LPG tzv. autoadaptivitu (přizpůsobení) tedy průběžně reaguje na zatěžování vozidla řidičem. Je možné, že některé náhlé změny prudkých akcelerací a zátěží není to schopen odbavit. Máme systémy s tzv. tvrdým programem, který neni tolik závislý na způsobu jízdy " Ferarri " Cena tohoto zařízení je ale vyšší, a musela by se vyměnit celá elektronika LPG. Vozidlo máte v záruce a náš smluvní partner (p.Szotek) je povinen dostát záručním podmínkám. Ostatně zde ani není rozpor. Je nutné si ale uvědomit, že LPG je "ALTERNATIVNÍ POHON", a u některých vozidel vlivem stáří, počtu najetých kilometrů apod. nemůsí vždy plnohodnotně pokrýt jízdní vlastnosti jako na benzín. V každém případě se ale nesmí projevovat závady které popisujete Vy. Kontaktujte pana Szotka, čeká na potvrzení Vaši návštěvy. Ing.Pataky - technik
7.1.2011 16:49:28
Jméno:
Petr dynka Předmět:
opel omega 3.0i 24v 155kwDobrý den,mám dotaz ohledně přestavby Opelu Omega 3.0i 6ti válec do V.Na netu v různých diskuzích majitelů těchto vozů jsem se dočetl,že jsou s tímto motorem problémy při provozu na LPG,pokud je montován sekvenční vstřik.Firmy prý nechtějí toto vozidlo přestavovat na LPG.Máte zkušenosti s přestavbou tohoto typu Opela?A dále-musejí být přimazávány sedla?Hodně zdaru ve Vaší práci.Děkuji za odpověď.
10.1.2011 7:33:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: opel omega 3.0i 24v 155kwDobrý den pane Petře.
Nebudu s Vámi polemizovat o diskuzích majitelů těchto vozů na internetu... Přestavba stojí 35.000 Kč včetně DPH a trvá dva dny. Přimazávání není nutné. Přestavěli jsme desítky vozů Opel Omega 3.0i k naprosté spokojenosti zákazníků.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.1.2011 12:41:42
Jméno:
Jiří Pešek Předmět:
dotazZdravím z Plzně,
mám dotaz ohledně vašeho partnera ve Vochově fa Vapos.
Na základě rozdílných referencí se ptám zda-li by jste tuto firmu pro přestavbu na LPG doporučili??
Vaši partneři poskytují stejnou kvalitu montáže i záruční podmínka jako vaše firma ??
Děkuji Pešek
4.1.2011 14:55:35
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Pešek.
Firma Wapos patří mezi naše jedny z nejstarších smluvních partnerů s dlouholetými zkušenostmi v oboru přestaveb na LPG. Je nejvýraznější firmou v daném regionu. Pravidelně se účastní všech odborných školení, má výborné technické zázemí a erudované montážní pracovníky. Poskytují stejnou kvalitu montáže jako naše firma. Záruční podmínky mohou být odlišné, ale v každém případě musí být v souladu s Občanským zákoníkem.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.1.2011 14:10:04
Jméno:
Roman J Předmět:
FSIDobrý den, chci se zeptat v jakém stádiu je možnost přestavby vozidel s motory FSI. konkrétně se jedná o Škodu Superb II, 3.6 FSi, automat, 4x4. Děkuji a přeji mnoho úspěchů v Novém roce.
2.1.2011 16:30:32
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: FSI
Dobrý den pane Romane. Možnost přestavby vašeho typu motoru je ve fázi zkoušek. Po ukončení budeme prostřednictvím našich stránek zákazníky včas informovat. Zde si můžete prohlédnout typy motorů které jsme v současné době schopni přestavět. Problematika přestavby motorů FSI, TSI atd. je velice široká. Proto chceme uvést na trh zařízení, až které bude ve všech parametrech ekvivalentní benzínovému pohonu. Obrňte se trpělivostí a nenechte se zlákat nekvalitními systémy. Přejeme Vám hodně úspěchů a zdraví v novém roce. S pozdravem Ing.Pataky - technik
31.12.2010 9:07:28
Jméno:
Michal Předmět:
reakce na stížnostPane SHAFI, myslím že ted už nemá smysl se o něčem dohadovat, každý to vydíme z jiné strany, já jsem Vás požádal o cenovou nabídku, a konzultaci před Tím než se na autě začne pracovat, Vy jste řekl že mi zavolate, nezavolal jste, Do smlouvy se uvedlo 1500,- ...poslal jste mi SMS cituji přesně: Dobrý den, auto máte HOTOVÉ, cena servisu je 1776,- s pozdravem NEPTUN HARFA. Považoval jsem to za to, že je auto OPRAVENÉ, a né že si ho jdu vyzvednout s vyměněným termostatem a závada přetrvává. Cena může být adekvátní ale nuvádím zákaznika v omyl, že je auto opravené. Když vy si u mne objednáte npř. DORT který stojí 250/kg a Já Vám řeknu zítra si ho přijďte vyzvednout, Vy příjdete natěšený že máte pro manželku na dnešní den dortík, a Já vam posléze řeknu že jsem neměl pěčící formu , tak jsem Vám udělal marcipánové růžičky, a ať si zajdete zbytek koupit jinam, jistě by jste byl také sklamán. Nebudeme tady slovíčkařit že ano. Navíc povinosti každého je ohlásit navýšení ceny objednavateli a dále se s ním domluvit, pokud cena přesáhne o více než 10%. Pane Shafi, chcete mi tedy tvrdit že mám auto OPRAVENÉ? Věděl jste moc dobře že žádám opravu něčeho jiného. Máte pravdu oba, nejsem mechanik, neznám problematiku LPG, a tudíž jsem navštívil Váš servis. Těším se na spolupráci s AGC. Firmě Neptun Harfa přeji více úspěchu v novém roce .S pozdravem Michal
31.12.2010 11:39:35
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: reakce na stížnostAutogas Centrum se už k celé záležitosti nebude vyjadřovat.
Ing.Pataky
30.12.2010 21:39:13
Jméno:
Jan Předmět:
LPG do AUDI A8Dobrý den, máte prosím zkušenosti s montáží LPG do vozu AUDI A8 r.v. 2003 a víš, jedná se motor 3,7 V8 a mělo by to být tuším označení MPI s výkonem 206KW což je 280Hp. Pokud jste jej již s úspěchem montovali do tohoto auta zajímalo by mne jaký systém je pro něj nejlepší a nerad bych, aby mi pak třeba svítily kontrolky motoru nebo něco podobného. moc děkuji za odpověď Prokeš
31.12.2010 11:38:16
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG do AUDI A8Dobrý den pane Prokeš.
Hned po novém roce 3.1.2011 si závazně objednejte montáž u naši firmy.Bude se jednat o vícebodové sekvenční vstřikování na čísle : 602 178 440.
Mnoho úspěchů v novém roce. Ing.Pataky - technik
30.12.2010 10:53:41
Jméno:
Shafi Předmět:
reakce na stížnostDobrý den, reaguji na příspěvek p.Michala z návštěvy naši společnosti Neptun Harfa. Pokud se p.Michal nevšiml zákazky prvním bodem bylo to, že se motor neohřeje na více než 70 °c. Tuto závadu je nutno odstranit pro regulérní fungování ohřevu LPG a tím pádem jeho správou funkci. Po té lze s určitosti zjistit další závady. Tuto opravu jsme Vám provedli a jelikož skladem nemáme náhradní díly na zařízení Landi Renzo, doporučili jsme návštěvu AGC. Nechápu proč nazýváte drzosti a vaši chudobu o 2.000,- , když auto máte opravené, co se tyče chladícího okruhu kde byl zjevný problém termostatu. Cena 1.776,- Kč vč. DPH za termostat, 3 l. Fridexu, diagnostika systému LPG a výměna termostatu je naprosto adekvátní. Omlouvám se pouze za to, že jsem s Vámi tuto problemetiku neřešil po telefonu dříve, než jste k nám přijel.
Přeji Vám všem vše nejlepší do Nového roku. S pzdravem Baez Shafi - vedoucí servisu NEPTUN HARFA
30.12.2010 11:55:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: reakce na stížnostDobrý den pane Shafi.
Děkuji za doplňující informace ohledně stížnosti pana Michala. Občas se také setkáváme se zamlžením nebo překroucením některých skutečností. Není to ale vždy úmysl, spíše ta nedorozumění vznikají z neznalosti problematiky oprav a pochopení funkce motoru obecně i na LPG. Přeji Vám a celé firmě Neptun Harfa mnoho úspěchů v novém roce.
P.S. Pana Michala nadále očekáváme na opravu u naší firmy.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.12.2010 8:37:31
Jméno:
Jakub SALAVA Předmět:
dotaz na systém lpgDobrý dne,
mám jeden dotaz ohledně systému LPG. Jsem majitelem OA ŠKODA Felicia, 1,3 MPi, 40kW, r.v. 1997, naj. 205.000 km a přemýšlím o instalaci LPG do svého vozidla. Bylo mi doporučeno sekvenční vstřikování s tím, že systém s centrálním směšovačem by mohl dělat problém. Jednalo by se o problém, že po cca. dvou letech by mi mohl systém začít střílet do sání skrze škrtící klapku a tento problém nejde později odstranit. Vlivem střílení do sání by mi tedy mohlo vzniknout poškození vzduchového boxu, popř. krytu šktící klapky. Jelikož jsem v tomto ohledu laik a na fórech týkajících se LPG mi většinou lidé, kteří mají centrální směšovač ve Felicii, tuto věc vyvrátili. Proto bych se rád zeptal, jestli je tedy pravda, že v systému s centrálním směšovačem by mohlo dojít k výše uvedené závadě, popř. že ano, zda-li se dá vůbec odstranit, popř. jak jí předcházet, aby k ní nedošlo. Dále se Vás chci dotázat, zda-li je pravda, že když budu dávat nové svíčky, mám upravit odtrh z předepsaných 0,8 mm na 0,5 mm. Odtrh 0,8 mm je předpsaný výrobcem ŠKODA. Ještě chci upřesnit systém s centrálním směšovačem. Jednalo by se o BRC s řídící jednotkou BINGO S.
Předem děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním úspěšného roku 2011. SALAVA
30.12.2010 12:24:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotaz na systém lpg
Dobrý den pane Salava. Do vozidla Škoda Felicia 1,3 MPI ( Multi Point injection – více bodové vstřikování), lze instalovat zařízení BINGO S (mimochodem, výrobcem zařízení není firma BRC ale firma KME) Toto zařízení pracuje na principu snímání hodnot lambda sondy do řídící jednotky plynu. Na základě nasnímaných dat lambda sondy, otáček, TPS (poloha plynového pedálu) atd. program vytváří dávkování LPG přes krokový motorek s dodávkou na centrální směšovač. Toto řízené dávkování už nevyžaduje montáž tzv. protizášlehových klapek jako dříve. U tohoto systému, se benzínové vstřikovače okamžitě po přepnutí na plyn uzavřou a tak nedochází k nashromáždění zbytkového benzínu a plynu v sacím potrubí jako dříve, když se odpojovalo bezínové čerpadlo. Samozřejmě, že lze provést i dodatečnou montáž protizášlehových klapek. Svíčky a odtrh svíček v zásadě ponecháme tak, jak je výrobce stanovil. Přeji Vám také úspěšný rok 2011 a spokojenost s alternativním pohonem LPG. Ing. Pataky - technik
29.12.2010 0:07:57
Jméno:
Klíma Jiří Předmět:
Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.Dobrý den. Mám Octavii 2.0 s Vámi namotovaným Stagem 300, najeto nyní cca 30 tisíc km. V posledních několika dnech mi to ale jezdí na benzín. Vše se ale tváří jako když to jede na plyn. Auto se zahřeje, sešlápnu plyn, u nádrže cvakne ventil a začnou cvakat plynové vstřikovače, kontrolka svítí tak jak má, pak ujedu 150 km, dle kontrolek neubyl plyn, ale zmizelo 10 litrů benzínu. Auto bylo v noci ve vyhřívané garáži, tak jsem vyjel, 25 km vše asi v pohodě, asi, pak se to najednou přeplo na benzín i když mám dost plynu v nádrži, přepnul jsem to zpět na plyn, ale asi to opět jelo na benzín, protože ten z nádrže mizel a plyn ne. Oba dva dny byly mrazy cca -8°C. Teplota motoru je dobrá, nepadá pod 82°C, reduktor je také horký, ale třeba po jízdě mám filtr plyné fáze ledovej a když to běží na místě na volnoběh, tak je pěkně teplej. Dnes bylo tepleji a vše chodilo dobře. Nevíte kde by mohla být chyba? Proč se to tváří jako když to jede na plyn a jede to na benzín? Chtěl jsem se k Vám již předevčíren objednat, ale máte dovolenou, tak využiji tohoto fóra, kde jste koukám i o dovolené aktivní, moc si toho vážím.
29.12.2010 8:17:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Nejede na plyn, ale provoz na LPG signalizuje.Dobrý den pane Klíma.
DĚKUJEME za uznání vánočního provozu našeho fóra. Jsme si vědomi, že v době volna mají zákazníci více času se věnovat svému „miláčku“.
Rád bych se pletl, ale podle vašeho popisu závady by se mohlo jednat o nesprávnou funkci emulátoru v řídící jednotce plynu. To by bylo velice nepříjemné, protože se musí řídící jednotka vyměnit. O co vlastně jde: Záporný napájecí signál z řídící jednotky benzínu na vstřikovače benzínu je přerušen a zaveden do řídící jednotky plynu na emulátor, který má tu funkci, že podle zadaných podmínek (teplota vody, otáčky, algoritmus programu atd.) připojuje vstřikovače – tu na benzín, tu na plyn. Pokud je emulátor vadný, neodpojuje benzínové vstřikovače a to by vysvětlovalo spotřebu benzínu. To je ten horší případ a byla by nutná výměna řídící jednotky s novou kalibrací a nastavením. STAG 300 má ale i jednu simulovanou funkci, která v případě např. náhodného poklesu otáček pod nastavenou hranici přepne na benzín do doby než se otáčky stabilizují. Jedná se o velice krátký jev a tato změna není signalizována na přepínači. V žádném případě se ale nejedná o jízdu na benzín několik desítek kilometrů. Při déle trvající poruše, se systém přepne na benzín včetně zobrazení signalizace na přepínači. Nevím u jaké firmy jste dělal pravidelné prohlídky, ale mohlo dojít i k neodbornému nastavení parametrů. To je ten lepší případ. Po novém roce se objednejte na opravu, provedeme celkovou prohlídku a nastavení systému.
S pozdravem Ing. Pataky
Přidat záznam