Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <208>     >>   >5x>  

14.10.2019 20:48:37
Jméno: Milan Předmět: dodatečný dotaz
Děkuji za odpověď

Jaký motor tedy mám tedy v plánované Octavii hledat-aby byla přestavba možná?

Jedná se mi 3-5 let starý.

Dík

M

13.10.2019 20:55:29
Jméno: Milan Předmět: přestavba motoru 2.0 TSI
Mám dotaz-plánuji koupit-ŠKODA OCTAVIA 2.0 TSI - r. 2016-2017 nebude problém s přestavbou na LPG?

A nebo je typová řada - u které by to byl problém??

Dík

M
14.10.2019 7:31:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přestavba motoru 2.0 TSI
Dobrý den, možnost přestavby jsem zkontroloval porovnáním kódů motorů 2,0 TSI vyráběných v letech 2016/2017 s databází kódů motorů od našich dodavatelů, které lze přestavět. Bohužel v současné době Vám nemohu přestavbu nabídnout.
15.10.2019 7:39:14
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: dodatečný dotaz
Dobrý den, v současné době mohu nabídnout přestavbu motoru 1,4 TSI, 103 kW.

14.10.2019 20:19:57
Jméno: Petr Předmět: Hyundai i40 plynovat?
Dobrý den. Jednoduchý dotaz. Vyplatí se přestavba a nezkazím tím motor u Hyundai i40 1.6gdi?
15.10.2019 7:26:28
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Hyundai i40 plynovat?
Dobrý den, provedli jsme již celou řadu přestaveb motorů 1,6 GDi byť v jiných modelech a provoz je bezproblémový. Přestavbu si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/hyundai/montaz-hyundai-i-30-1591-cm3/ . Úspora respektive to zda se přestavba vyplatí závisí na projezdu kilometrů.

13.10.2019 20:55:29
Jméno: Milan Předmět: přestavba motoru 2.0 TSI
Mám dotaz-plánuji koupit-ŠKODA OCTAVIA 2.0 TSI - r. 2016-2017 nebude problém s přestavbou na LPG?

A nebo je typová řada - u které by to byl problém??

Dík

M
14.10.2019 7:31:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přestavba motoru 2.0 TSI
Dobrý den, možnost přestavby jsem zkontroloval porovnáním kódů motorů 2,0 TSI vyráběných v letech 2016/2017 s databází kódů motorů od našich dodavatelů, které lze přestavět. Bohužel v současné době Vám nemohu přestavbu nabídnout.

12.10.2019 8:44:55
Jméno: Daněk Předmět: Golf iv 1.4 55kw lpg
Dobrý den mám takový dotaz. autu po zahřati motoru kolisaji otáčky na volnobeh, a po vyřazeni nebo sešlapnuti spojky ma tendenci chcipnout. Na lpg chcipa na benzin ne ale před vyčištěním škrtici klapky znasinal motor i na benzin. Čím to může být?
14.10.2019 7:18:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Golf iv 1.4 55kw lpg
Dobrý den, v prvé řadě doporučuji zkontrolovat zapalovací soustavu zejména svíčky. Pokud je v pořádku může kolísání otáček způsobovat nesprávné složení směsi při provozu na plyn. Závadu lze zjistit připojením k diagnostickému programu ke je možné zkontrolovat funkci vstřikovačů a ostatních komponent LPG soustavy, případně upravit plynovou mapu.

11.10.2019 12:56:14
Jméno: Petr Předmět: Zivotnost
Děkuji moc za odpověď pane Procházka, myslím, že to bylo vyčerpávající... ještě bych se rád zeptal na životnost LPG s privstrikem benzínu vs pohonem na CNG..CNG údajně chybí chlazení tj benzín, proto nevydrží. Děkuji za odpověď
11.10.2019 13:49:14
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zivotnost
Dobrý den, nevím, co si představujete pod přístřikem benzínu. Přístřik benzínu se používá u přestaveb některých MPi motorů na LPG/CNG pro ochranu ventilů. V případě přestavby motorů s přímým vstřikováním benzínu (benzín se vstřikuje pod vysokým tlakem rovnou do spalovacího prostoru válce) se u LPG/CNG systémů vstřikujících LPG/CNG do sání motoru spotřebovává technologicky minimální množství benzínu z důvodu emulace některých signálů pro benzínovou řídící jednotku.

11.10.2019 11:29:34
Jméno: Martin Předmět: Lpg
Dobrý den . Mám Octavii 2009 1.6 Mpi 75Kw. Problem je pri prepinani u stideneho motoru z benzinu na lpg. V momente kdy se to ma přepnout dojde k cuknuti přepínač začne blikat a pipat jako by došlo lpg a auto jede dal na benzín. Po manuálním přepnutí někdy i vicekratem se to na lpg nakonec přepne. Pokud je ale motor zahraty a vypnu motor třeba na pumpě a nasledne nastartuji motor se prepne z benzinu na lpg ze to ani nepoznám. Muze byt chyba v zanešenem redaktorů? Díky za odpověď Boháč
11.10.2019 12:55:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg
Dobrý den, závada se nejrychleji zjistí po připojení LPG systému k diagnostickému programu, který umožňuje přezkoušet správnou funkčnost jednotlivých komponent a zkontrolovat, zda jsou všechny potřebné hodnoty správně čteny. Závada může být např. v tlaku paliva či ve snímání teploty reduktoru atd. Objednejte se proto na servis u Vašeho plynaře, případně se můžete i u nás na tel. 606 659 530.

10.10.2019 22:45:30
Jméno: Pavel Předmět: LPG tovární z VW
Dobrý den,
Vlastním VW GOLF VI 1.6 (r.v. 2010) s továrním LPG Landi Renzo, najeto přes 260tkm,
mám dva dotazy:
1- vstřiky se zelepují a ultrazvuk pomůže tak na 1/2 roku, nejdou vyměnit za levnějšího výrobce, který by byl odolnější? už byly i měněny ale stále se zalepování opakuje do 1/2 roku
2- co udělat aby se systém přepl pod 0°C někdy se nepřepne ani po 50km, nutno auto odstavit na cca 10-20 min aby se teplo od motoru dostalo asi na čidlo.

Děkuji
11.10.2019 12:45:58
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG tovární z VW
Dobrý den, u Vašeho systému nelze zaměnit vstřikovače za jiné. Zalepování vstřikovačů může být způsobeno znečištěným plynem. Zkuste čerpat u jiných stanic. Problém s přepínáním může být způsoben např. vadným čidlem teploty, závadou v elektroinstalaci… Šikovný plynař by si s tím měl poradit.

10.10.2019 22:13:03
Jméno: Petr Předmět: Životnost motoru
Dobrý den pane Procházka, můžete popsat životnost motoru na LPG vs motoru na benzín, tj. průběh spalování, usazeniny v motoru a další negativní či pozitivní vlivy. Děkuji za odpověď
11.10.2019 12:38:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Životnost motoru
Dobrý den, detailní odpověď na Vaše otázky ve dvou řádcích by zabrala několik stránek. V krátkosti, co se životnosti motoru týká, nemá provoz na LPG negativní vliv na životnost motoru spíše naopak. LPG hoří oproti benzínu čistě, téměř se netvoří karbonové usazeniny a motorový olej je čistší, tudíž si zachovává déle lepší mazací schopnosti. Pro spolehlivý provoz je důležité, aby LPG systém byl namontován správně, byl dobře seřízen a byly dodržovány servisní intervaly. V naší evidenci máme vozidla, která mají najeto řádově stovky tisíc km na LPG a motor je stále ve výborné kondici. Další výhodou LPG, kromě úspory výdajů za pohonné hmoty je, že při spalování se tvoří výrazně méně emisí oproti benzínu např. CO2 se tvoří o 30% méně než u benzínu. Pokud budete mít zájem můžeme si o této problematice detailněji popovídat telefonicky.

9.10.2019 22:54:07
Jméno: petr Musiolek Předmět: LPG a přímé vstřikování
Dobrý den.

Uvažuji o instalaci LPG do Oplu Astra, r.v.2016 s motorem 1.6t(200k). Je to možné a nemůžou být nějaké problémy jelikož je to přímé vstrikovani relativně výkonného motoru?
Dekuji za odpoved.
10.10.2019 8:12:09
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG a přímé vstřikování
Dobrý den, u motorů s přímým vstřikováním benzínu musí být LPG sada včetně software přizpůsobena výrobcem LPG systému pro konkrétní kód motoru. V současné době nemá žádný z výrobců, které zastupujeme na našem trhu, vhodnou sadu pro přestavbu Vašeho motoru B 16 SHT.

9.10.2019 9:35:13
Jméno: David Předmět: Re. El. Přimazávání
Na 33litru plynu ujedu 400km takže cca 8,5L spotřeba?
9.10.2019 10:12:58
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Re. El. Přimazávání
Při spotřebě LPG 8,5 l/100 km by mělo být spotřebováno po 5 tis. km cca 420 ml aditiva.

9.10.2019 6:57:06
Jméno: David Předmět: El. Přimazávání
Dobrý den, mám teď zhruba 5 tisíc km ujeto na plyn od přestavby, a úbytek v nádobě na přimazávání je tak 50ml a nádobka je na 600ml jezdím převážně dálnice na tempomat 110km/h občas auto dám kotel ale minimálně... Zajímá mě jestli je úbytek v pořádku nebo to mám řešit. Předem děkuji za odpověď.
9.10.2019 9:16:58
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: El. Přimazávání
Dobrý den, u elektronických dávkovacích systémů by spotřeba aditiva měla být cca 1 promile vůči spotřebovanému LPG u podtlakových systémů to může být o něco více, protože aditivum je dávkováno i při jízdě na benzín před přepnutím na LPG. Neuvádíte, jakou spotřebu má Vaše vozidlo. Pokud by spotřeba byla 10 l LPG /100 km, pak po 5 tis. km by mělo být spotřebováno cca 500 ml aditiva.

8.10.2019 13:03:46
Jméno: Jaromír Sova Předmět: Prosba o radu
Po přepnutí z benzínu na lpg, začne motor po chvilce vařit.Kde může být chyba?
8.10.2019 13:50:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prosba o radu
Dobrý den, neuvádíte, zda se závada neobjevuje i za jízdy na benzín při vypnutém LPG. Pokud při jízdě na benzín je vše v pořádku a závada se objevuje jen po přepnutí na LPG a po otevření víčka expanzní nádobky chladícího systému je cítit plyn pak bude vadný reduktor, kdy poškozená membrána propouští plyn do chladícího okruhu. Doporučuji proto reduktor zkontrolovat a případně provést jeho výměnu nebo repasi.

8.10.2019 9:05:26
Jméno: Standa Předmět: re: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)
Dobrý den, díky za reakci.

ad 1) bohužel to budou asi vstřikovače, jelikož svíčky, zapalovací cívka a kabeláž byly měněny nedávno :(
Dokážete odhadnout, kolik taková výměna vstřikovačů vychází cenově? Případně dají se vstřikovače Landi Renzo nějak repasovat, vyčistit?

2) problém by mohl být teoreticky v netěsnosti, jelikož jsem na dnes po otevření kapoty plyn cítil a to bylo přitom auto v provozu pouze na benzín. V elektromagnetickém ventilu jsem preventivně měnil těsnící O-kroužek, jinak vše zůstalo při starém. Máte nějaký tip, kudy by mohl plyn eventuelně ucházet?

Díky
8.10.2019 9:53:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: re: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)
Dobrý den, vstřikovače Landi Renzo nelze repasovat. Cenu Vám posílám mailem. Pokud se nejedná o tovární přestavbu doporučuji po výměně vstřikovačů zkontrolovat plynovou mapu, případně provést potřebné úpravy. Netěsnost plynového systému lze zjistit detektorem úniku plynů nebo mýdlovou vodou. Po každém zásahu do plynového systému je třeba přezkoušet jeho těsnost. Únik bych začal hledat nejprve v místech, kde jste zasahoval do plynového systému při výměně filtrů. Z důvodu bezpečnosti je třeba každoročně nechat přezkoušet těsnost celého LPG systému. Provedení zkoušky těsnosti zaznamená oprávněná osoba v příslušné dokumentaci.

7.10.2019 19:37:09
Jméno: Standa Předmět: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)
Dobrý den,
prosím o radu.
Mám VW GOLF 1.6 MPI (75kw), r.v. 2007 se systémem Landi Renzo Omega (typ reduktoru Landi Renzo IG1), který byl na automobil instalován ve stejném roce.

Vůz jsem kupoval před rokem s najetými 162000km. Nyní má 177000km a při provozu na LPG začalo docházet k tomu, že se v průběhu jízdy na pár sekund rozbliká kontrolka motoru, poté tato kontrolka zhasne, ale v zápětí se rozsvítí kontrolka ESP. V momentě, kdy kontrolka motoru bliká je cítit, že motor jde nepravidelně, což se mi jevilo jako možný problém se vstřikovači.

Jako první jsem se tak rozhodl pro preventivní výměnu filtrů kapalné + plynné fáze. Především filtr kapalné fáze v elektromagnetickém ventilu byl hodně zanesený.

Po této výměně filtrů mi ale vůbec nejde systém přepnout na LPG. Resp. systém začne okamžitě signalizovat prázdnou nádrž, pískat a přepíná zpátky na benzín, i přes to, že plynu je v nádrži dostatek a ventil na nádrži je také otevřen.

Mohli byste mi poradit:
1) Co by to mohlo způsobovat výše popsaný problém s nepravidelným chodem motoru (pouze na LPG).
2) Co by mohlo způsobit, že systém nejde přepnout na LPG? Filtry jsem objednal stejné, pouze u filtru plynné fáze jsem místo původní papírové vložky zvolil filtr s polyesterovou vložkou.

Díky za reakci
Standa
8.10.2019 7:37:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)
Dobrý den, ad 1) nepravidelný chod motoru může být způsobován opotřebovanými plynovými vstřikovači (v případě výměny doporučuji vyměnit všechny vstřikovače najednou) nebo závadou v zapalovací soustavě – plyn má vyšší teplotu zapálení než benzín a vyžaduje bezvadnou funkci zapalovací soustavy. Doporučuji tedy zkontrolovat i správnou funkčnost komponent zapalovací soustavy.
Ad 2) Nejrychlejším způsobem, jak zjistit závadu je připojení k diagnostickému programu, kde je možné vyčíst mimo jiné i tlak plynu a přezkoušet správnou funkci jednotlivých komponent LPG soustavy. Pokud plynová řídící jednotka nemá signál o dostatečném tlaku v plynové soustavě nepřepne na plyn. Příčina může být např. v netěsnosti po výměně filtrů (byl by cítit zápach plynu) nebo může být závada v elektroventilu – např. zanesené jadérko, závada v elektroinstalaci…

7.10.2019 8:19:01
Jméno: Martin Předmět: Auto na LPG
Dobry den, prosim o radu jake auto vybrat s motorem o vykonu cca 100kW ve voze karoserie typu Combi? Mam velice dobre zkusenosti s Renaultem 1,6 K4M, ale hledam neco novejsiho a vykonnejsiho. Nejlepe bez turba, primeho vstrikovani a s hydrostely. Vuz hledam priblizne 5 let stary, dekuju.
7.10.2019 9:20:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Auto na LPG
Dobrý den, je velice těžké odpovědět na Váš dotaz. Obecně řečeno MPI motory (s vstřikováním benzínu před sací ventily) lze přestavět bez problémů. Pokud byste volil motor s přímým vstřikováním paliva (benzín se vstřikuje rovnou do spalovacího prostoru válce motoru) lze přestavět jen některé motory. V případě že nám pošlete údaje o vozidle, jeho rok výroby, objem motoru, kód motoru a pokud možno i typ benzínové řídící jednotky, rádi Vám sdělíme, zda přestavba je možná. Inspiraci můžete nalézt v naší fotogalerii.


<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <208>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací