Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <241>     >>   >5x>  

25.8.2022 12:46:27
Jméno: Roman Svoboda Předmět: Nouzové starostování na LPG (Tartarini)
Zdravím, potřeboval bych moc poradit s opravdu podrobným návodem ohledně nouzového startování auta rovnou na LPG. Nejlépe krok za krokem, jako pro hlupáky. :-)

Přečetl jsem si návody na webu i v diskuzích, ale stále se mi nedaří auto pomocí postupu nastartovat. Podle návodů mám dát klíček do zapalování (v mém případě kartičku - Renault Megane III), následně se rozsvítí všechny diody na ukazateli plynu: tzn. zelené diody svítí a ukazují množství plynu v nádrži, oranžová (benzínová) svítí a modrá (plynová) dioda bliká. Následně stisknu tlačítko na přepínači plynu a to držím zároveň se startováním auta.

Vždy mi z toho však vznikají jen tyto věci - buď se plyn úplně vypne a svítí pak jen oranžová dioda signalizující zapnutý pouze přívod benzínu a nebo mi modrá plynová dioda stále jen problikává.

Prosím řekněte mi co dělám špatně. Možná mačkám tlačítko v jiné fázi než mám nebo....netuším.

Již se mi jednou náhodně podařilo auto nastartovat rovnou na plyn, ale bylo to tak po 20 zoufalých pokusech a různých kombinací.
Musím auto nahodit, abych ho mohl odvést do servisu na opravu čerpadla (pravděpodobně).

Moc děkuji předem za rady! A klidně pište postup jako bych byl úplně blbej, což možná i jsem. :-)

Mám tento typ přepínače - https://www.levnelpg.cz/systemy-lpg/tartarini/
26.8.2022 8:40:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nouzové starostování na LPG (Tartarini)
Dobrý den, při nouzovém startu u Tartarini je třeba dodržet následující postup: 1) stisknout a držet tlačítko na LPG přepínači; 2) za stálého držení tlačítka nastartovat. Je třeba pamatovat, že počet nouzových startů je omezen na 5 startů.

24.8.2022 12:36:01
Jméno: Peter Předmět: Prestavba Honda CR-V
Dobrý deň prajem,
nechal som si do Honda CR-V 2.0 iVTEC (gen 4 r.v.2017, motor R20A9, výkon 114 kW) inštalovať LPG STAG.
Technik mi na otázku primazávania ventilov povedal, že nieje potrebné. Na otázku prístreku benzínu mi povedal, že na moju požiadavku mi to nastaví, a mňa sa pýtal na predstavu, že koľko. Nakoniec mi to nastavil na prístrek 15perc. od 3500 ot.
Rád by som Vás poprosil o Váš názor.
Ďakujem, P.
24.8.2022 14:15:48
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Prestavba Honda CR-V
Dobrý den, pokud by jste přestavbu poptal u naší firmy, určitě bychom se bavili i o některém způsobu ochrany ventilů. Existují různé systémy ochrany ventilů lišících se nejenom funkčností, ale i cenově. To, jaký systém je u konkrétního vozidla použit, vždy záleží na komunikaci mezi subjektem, který přestavbu provádí, a zákazníkem s přihlédnutím ke způsobu využívání vozidla. Záruku za přestavbu vždy nese subjekt, který přestavbu provedl.

20.8.2022 6:24:40
Jméno: Marek Předmět: Octavia 1.4 TSI 92KW kód motoru CAXA
Dobrý den, odpovídám na můj předešlý dotaz, možná paradoxně někomu pomůže někdy v budoucnu. Chybu jsem našel. Byl to zasunutý Bluetooth OBD2 adaptér to servisního konektoru Octavie. Normálně bez plynu by to nevadilo, používal jsem po výměně na Android autorádio. Kvůli aplikaci Torque. Jenže při stále připojeném Bluetooth OBD2 modulu do konektoru u řidiče, nekomunikuje řídící jednotka auta s jednotkou LPG jak by měla a předpokládám že ji chybí nějaké data. Jednoduše komunikuje s bluetooth modulem místo s LPG jednotkou. Po vytažení adaptéru už obě řídící jednotky spolu komunikují bez problémů a plyn se přepíná přesně jak má. Takže se dělím touto skutečností s ostatními, kdyby se čirou náhodou začal plyn chovat podivně po připojení dodatečného OBD2 bluetooth modulu z číny do systémového konektoru v mém případě Octavie 2 FL. Vše už je v pořádku a bluetoothl modul použiju pouze nouzově pokud budu potřebovat připojit diagnostiku jinak jen nervy :-)

18.8.2022 8:56:17
Jméno: Marek Předmět: Octavia 1.4 TSI 92KW kód motoru CAXA
Dobrý den,
mám cca měsíc instalován systém LANDI RENZO v motoru 1,4 TSI CAXA Octavia 1Z3 rv.2010. Auto necuká, jezdí v pohodě jak na benzín, tak na LPG. Bohužel se setkávám se situací, kdy ráno je například 18 stupňů se ani po zahřátí motoru na 90st. nechce systém přepnout na LPG. Naopak odpoledne kdy je venku 25-30 ve stínu problém není a po nastartování na benzín asi po minutě je slyšet cvaknutí a přepne na LPG. V pořádku. Ale ranní starty i když jsou na benzín na poprvé a bez problémů tak na LPG ani po 30minutové jízdě se přepnout na LPG nechce.
Manuálně po zmáčknutí na ovladači mi to signalizuje 2 režimy, kdy

kontrolka benzínu svítí a do toho bliká rychle zelená (jede zřejmě na benzín)
kontrolka benzínu NESVÍTÍ a zelená LPG bliká pomalu. (jede zřejmě na plyn)

Nevím proč se to děje, jednotka LPG byla napojená na diagnostiku a nevykazuje žádné závady v systému vše svítí zeleně s poznámkou OK. Auto ani v jednom případě necuká, vše plynulé. Nevím proč neukazuje jednotka LPG nějakou závadu. Děkuji Marek.
18.8.2022 10:34:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Octavia 1.4 TSI 92KW kód motoru CAXA
Dobrý den, přepnutí na LPG je signalizováno na přepínači LPG systému zhasnutím kontrolky benzínu a trvalým svícením kontrolky LPG. Pokud kontrolka LPG pomalu bliká nedošlo z nějakého důvodu k přepnutí na plyn. Pomalé blikání signalizuje čekání na splnění limitní hodnoty některého signálu potřebného pro přepnutí. Závada nemusí být zapsána v paměti řídící jednotky. Navštivte proto servis, kde systém montovali, aby závadu odstranili.

15.8.2022 14:26:16
Jméno: Pavel Předmět: 10.8.2022 6:14:50 Předmět: Landi Renzo omegas cukání
Je to original Octavia LPG fáze 1 nebo 2? Je to dodělávačka?

15.8.2022 14:04:14
Jméno: Václav Předmět: VW Touran CNG
Dobrý den, lze udělat přestavbu LPG na vůz Volkswagen Turan s pohledem na CNG?
15.8.2022 15:02:12
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: VW Touran CNG
Dobrý den, pokud se jedná o MPi motor (CNG/benzín se vstřikuje do sání před sací ventily), pak přestavba možná je za podmínky demontáže komponent CNG soustavy a zajištění provozu motoru pouze na benzín. Pak je přestavba na LPG možná. Pro velký zájem o přestavby benzínových vozidel v současné době CNG vozidla na LPG nepřestavujeme.

12.8.2022 18:08:51
Jméno: Tomáš Mlejnek Předmět: Dotaz na servis LPG - HONDA CRV
Plánuji koupit z druhé ruky vůz Honda CRV 2.0i VTEC (r.v.2002), který byl přitažen z Německa a má odtud nainstalován LPG systém Landi Renzo Omega (platnost do 2026).
Ještě než vůz vezmu, je reálný jeho servis v ČR? Bude reálné se s tímto systémem objednat k Vám na kontrolu - servis?
A dotaz, zda instalujete do vozů k těmto systémům dodadatečnou ochranu ventilů?

Děkuji za odpověď
15.8.2022 9:16:46
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz na servis LPG - HONDA CRV
Dobrý den, dodatečnou ochranu ventilů aditivací můžeme naistalovat. Bližší informace k ochraně ventilů můžete najít zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . U některých vozidel dovezených z Německa se systémem Landi Renzo bývá zakódovaný přístup do LPG řídící jednotky, proto neumím dát jednoznačnou odpověď, zda jsme schopni Váš vůz servisovat.

10.8.2022 6:14:50
Jméno: Libor Předmět: Landi Renzo omegas cukání
Dobrý den, mam Octavii 2 1,6 MPi se systémem Landi Renzo Omegas, s nájezdem 440000, problém spočívá v cukání a slabém výkonu při jízdě na plyn. na autě jsou nové vstřikovače záměna z černých na modré, nový směšovač, nové filtry a nyní i nový multiventil. dle servisního střediska bylo řečeno že je slabý tlak plynu a směšovač je nastaven na maximu a víc prý už nejde. a další jejich poznámka byla, že s landi renzo nemají zkušenosti. tak se chci zeptat co s tím tedy se dá udelat.
Děkuji
15.8.2022 8:45:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Landi Renzo omegas cukání
Dobrý den, závada nemusí být jen v LPG systému a může být vadný i některý komponent zapalovací soustavy atd.. Pro zjištění závady je třeba provést diagnostiku LPG systému a případně další doplňková měření. Pro motory 1,6 MPi postačují základní reduktory do 100 kW. Pokud je podezření na nízký tlak plynu i po výměně reduktoru, je třeba zkontrolovat neporušenost a průchodnost plynového vedení od nádrže do reduktoru.

8.8.2022 6:53:30
Jméno: Jan Mrstny Předmět: Hyundai Tucson 2022, 1.6 T-GDI 4x2 110 kW
Dobry den,
je mozne predelat novy Tuscon s touto motorizaci na LPG?
Dekuji za info
15.8.2022 8:34:20
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Hyundai Tucson 2022, 1.6 T-GDI 4x2 110 kW
Dobrý den, v současné době není tento motor na seznamu vozidel, která lze přestavět na pohon LPG.

5.8.2022 12:30:52
Jméno: Patrik Derka Předmět: Fabia 1.2 tsi 81kw dsg 2016
Zdravím, nabízíte prestavbu tohoto motoru? Mohu poprosit email s informacemi? Děkuji.
Derka.
5.8.2022 13:09:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Fabia 1.2 tsi 81kw dsg 2016
Dobrý den, ano tyto motory s kódem CJZD přestavujeme na pohon LPG.

2.8.2022 18:16:50
Jméno: Patrik Předmět: LPG nejde aktivovat
Dobrý den .mám podobný problém. natankoval jsem plnou LPG. Po 15 km mi nádrž ukázala prázdnou systém se vypnul a nebylo možné jej aktivovat 3dny tak sem jezdil na benzín.pak naskočil a funguje dobře. Před 2 měsíci mi dávali novou nádrž. 60litru ale natankuji max40 litrů
3.8.2022 7:22:30
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG nejde aktivovat
Dobrý den, neuvádíte, zda nová nádrž má stejné rozměry jako stará, zda byl použit do nové nádrže stávající multiventil nebo byl použit nový a tím pádem mohl být použit jiný snímač hladiny LPG. Pro správnou funkci ukazatele hladiny je třeba použít k dané nádrži odpovídající multiventil a zkontrolovat v diagnostickém programu, zda je nastaven správný snímač hladiny LPG. Do 60 litrové nádrže byste měl natankovat cca 48 l LPG.

1.8.2022 22:48:09
Jméno: Stránský Předmět: Edit: samovolné přepínání na benzín
Doplňuji info o závadě.
Bylo to zlobivé čidlo teploty reduktoru.
Nouzové řešení k dojetí trasy na LPG je odstřihnout čidlo a spojit vodiče napájení k sobě.
Tak dostává ŘJ LPG stálou informaci o zahřátém motoru a motor běží trvale na plyn.
Automatické starty na benzín fungují také, jen se motor dříve přepne na LPG a nemusí s počátku držet volnoběh.
Snad to někomu pomůže.

1.8.2022 9:17:59
Jméno: Libor Předmět: Zvětšení nádrže
Zdravím mám dotaz.je možné zvětšit CNG nádrž u VW Caddy eko Fuel krátká verze rv.2009.dekuji Grosspitsch
1.8.2022 11:15:09
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zvětšení nádrže
Dobrý den, teoretická možnost zde je. Většinou bývá ve voze více CNG nádrží a nevím, zda je zde prostor pro umístění větší nádrže(í). Nicméně se stávající nádrží (nádržemi) bylo vozidlo homologováno a instalací nádrže(í) o větším objemu by došlo k navýšení provozní hmotnosti a musel by se údaj provozní hmotnosti v technickém průkazu změnit. V případě výměny by šlo o poměrně nákladnou záležitost.

28.7.2022 23:52:30
Jméno: Martin Předmět: Kolik LPG filtrů
Dobrý den,

mám pouze jeden LPG filtr (s výměnným tělesem) v reduktoru. Kladu si otázku zda-li bych neměl přidat ještě filtr kapalné fáze hned za nádrží? Nebo je to k ničemu a stačí jen 1 filtr v reduktoru?
1.8.2022 10:14:39
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Kolik LPG filtrů
Dobrý den, jeden filtr kapalné fáze je před reduktorem (výparníkem), v některých případech může být integrován na reduktoru a druhý filtr plynné fáze je umístěn za reduktorem před plynovými vstřikovači.

28.7.2022 9:21:20
Jméno: Patrik Derka Předmět: Samovolne vypínání
Měl jsem podobný problém. Bylo to čidlo teploty v reduktoru.


<<     <1> || <2>  <3>  <4>  <5>  <6> ||  <241>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací