Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <4>  <5>  <6>  <7>  <8> ||  <198>     >>   >5x>  

27.2.2019 12:51:51
Jméno: Daniel Předmět: Otáčky
Při jízdě na benzin to vzduch netaha
27.2.2019 13:33:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Otáčky
Jak jsem již uvedl v předchozí odpovědi bez diagnostiky nelze určit závadu. Nelze diagnostikovat a opravovat vozidlo aniž bych ho viděl.

27.2.2019 12:36:13
Jméno: Daniel Předmět: Otáčky
Dobrý den mam 1.8 lpg
auto jede na benzin jak má ale na lpg nechce pořádně jet ani do otáček to nejde a trochu jakoby prdi z vyfuku jak kdeby tahal vzduch co to může byt ?
27.2.2019 12:49:54
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Otáčky
Dobrý den, pokud by docházelo někde k přisávání vzduchu, dělo by se tak i na benzín a mělo by to vliv na složení palivové směsi a může se rozsvítit i kontrolka motoru. Pro zjištění závady je třeba provést diagnostiku LPG systému včetně kontroly nastavení plynové mapy. Příčin může být vícero od závady v některém LPG komponentu (reduktor, vstřikovače…) až po chybné nastavení plynové mapy. Objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530 nebo v některém z našich partnerských servisů.

26.2.2019 16:22:59
Jméno: Morávek Předmět: Felície 1,3MPI na LPG
Dobrý den, Felície 1,3MPi s přestavbou na LPG na STK neprošla pro vysoký obsah CO na volnoběh. V servisu mi pak řekli, že to je daný systémem (plyn hadicí do sání) ,že dříve byly hodnoty tolerovány, ale nyní že mám smůlu. Jedině novou instalaci LPG. Jinak při vysokých otáčkách a na benzín to bylo OK. Lambda taky dobrá. Dá se to seřidit ? Děkuji
27.2.2019 9:27:59
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Felície 1,3MPI na LPG
Dobrý den, platné emisní hodnoty pro konkrétní motor jsou pořád stejné. Pokud vše funguje, jak má (tím myslím i benzínovou část vozidla zejména zapalovací soustava), tak seřídit se to dá. Otázkou je, jak funguje krokový ventil nebo škrtící ventil, kterým se nastavuje bohatost směsi. Pro seřízení těchto systémů používáme externí lambda sondu a pravdou je, že v některých případech je to velice obtížné.

25.2.2019 19:08:13
Jméno: St220 Předmět: Vysoké otacky
Zdravím, valve dávkovač mám namontovaný, pomáhá to dost?
26.2.2019 7:16:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vysoké otacky
Dobrý den, ano pro motory s turbem se musí použít odpovídající typ s vyšším tlakem a také záleží, jaké aditivum používáte a zda je správně nastaveno dávkování (1 promile aditiva / 1000 l LPG).

23.2.2019 16:47:00
Jméno: St220 Předmět: Vytáčení motoru na LPG
Zdravím, mám jeden menší dotaz. Koupil jsem si Mondeo st220 s plynem. A chci se zeptat jestli bych zo třeba na ten plyn neměl méně vytáčet než na benzín nebo to nemá vliv? Díky za odpověď.
25.2.2019 8:07:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vytáčení motoru na LPG
Dobrý den, je třeba, aby plynová mapa byla nastavena správně v celém rozsahu otáček. Doporučuji proto nechat zkontrolovat plynovou mapu a v případě rozdílů nechat seřídit. Pokud často využíváte vysoké otáčky doporučil bych domontovat systém dávkování aditiva Valve Protector pro ochranu vetilů.

23.2.2019 8:22:17
Jméno: Ladislav Předmět: Problémy s plněním LPG
Dobrý den,
mám auto na LPG s plněním vedle hrdla benzinové nádrže se šroubovacím nástavcem. Často se mi stává (cca v 1/2 případů), že po připojení plnící pistole nelze tankovat, i když v nádrži je např. jen 1/4 plynu. Stojan jakoby neumí přetlačit kuličku v plnícím hrdle LPG. Kuličku je potom nutné potlačit ručně např. šroubovákem a potom lze natankovat už bez problému. Čím je to způsobeno a jak lze takovou závadu odstranit. Určitě to není tlakem na čerpací stanici, tankuji na více pumpách a problém je stejný, navíc u druhého mého auta (plnící koncovka v nárazníku) problémy nemám.
Děkuji za odpověď.
25.2.2019 7:55:34
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Problémy s plněním LPG
Dobrý den, závada bude v přípojce. Navštivte proto svého plynaře, který přípojku zkontroluje případně vymění.

21.2.2019 15:24:32
Jméno: Jan Stránský Předmět: Emise na LPG
Dobrý den. Mám vozidlo vw golf IV 1.6 16 V s LPG systémem Tomaseto. Vyrazil jsem na STK a byl jsem vyporoučen s tím, že mi nemohou změřit emise, protože tento systém nedělají. Stejně tak jsem pochodil na dalších stanicích STK. Vozidlo vlastním cca 7 let a do teď jsem se s tím nesetkal. Jak mám pokračovat? Proč je najednou problém udělat emise na mě LPG?
22.2.2019 8:09:16
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Emise na LPG
Dobrý den, italská firma Tomasetto je výrobcem reduktorů, vstřikovačů, plnících přípojek. Řídící jednotky k LPG/CNG systémům tato firma nevyrábí. LPG systém se určuje dle řídící jednotky LPG a technik SME/STK musí dle platné metodiky identifikovat LPG systém a pokud má osvědčení měřit emise u tohoto systému, pak provede měření, v opačném případě musí odmítnout. Pokud se jedná o dodatečnou přestavbu prováděnou v ČR, pak byste měl mít přílohu k velkému technickému průkazu, kde je uveden i použitý LPG systém. Pokud se jedná o vozidlo z dovozu, měl byste mít tzv. revizní protokol, ve kterém jsou uvedeny hlavní součásti LPG systému (řídící jednotka, reduktor, vstřikovače, nádrž, přípojka) včetně jejich homologací. Doporučuji proto navštívit nejbližšího plynaře, který zjistí o jaký systém se jedná a případně vystaví potřebné dokumenty.

21.2.2019 15:22:00
Jméno: Hana Předmět: Volvo V 70 2.4
Zdravím, dovezené Volvo V 70 BIFUEL AUTOMAT z Německa, normálně jezdilo na CNG, pak v zatáčkách a při nížším výkonu chcíplo a po nastartování zase jelo. Teď to vůbec na CNG nepřepíná.Jezdí jen na benzín. Bylo na diagnostice, bylo u Volva a nikde pořádně neřekli, co tomu je, že nepřepíná na CNG. Někdo tvrdí, že by to měl být reduktor,že tam je malý tlak na to, aby to pustilo plyn, jiný zase tvrdí, že to můžou být nějaké vstřikovače,jeden prý stojí kolem 10.000,-Kč. Nemáte ,prosím, někdo s tímto problémem zkušenost.Je to provoz 3/2006 a CNG je originál od prvovýroby. Nebo nějaký kontakt na někoho,kdo tomu rozumí. Jsme z Brna. Díky
22.2.2019 7:54:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Volvo V 70 2.4
Dobrý den, závada může být jak v elektroinstalaci tak v reduktoru, čidle tlaku plynu atd.. Pro určení závady je třeba provést diagnostiku. Je těžké dát jakoukoliv radu bez toho, aniž bychom vozidlo viděli. U originálních přestaveb bývají náhradní díly drahé a někdy bývá problém je sehnat. Pokud budete chtít můžete se objednejte u nás na servis na tel. 606 659 530.

20.2.2019 17:03:13
Jméno: Mildik Předmět: Studený motor
Dobrý den, mám problém se studeným motorem. Chytá hned, ale cca 2-3 minuty jízdy se motor sešlápnutím plynu dusí a nejde do otáček. Jizda na lpg je bez problémů. V soustavě mám nový reduktor, jinak vše původní. Podle servisů (lpg i benzin - čerpu 100okt.) je prý vždy vše ok, bez závad. fabie II 1,6 77kW 16V, STAG4
21.2.2019 8:35:58
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Studený motor
Dobrý den, pokud vše funguje, jak má, pak i po studeném startu musí jet vozidlo na benzín normálně. Dle popsaných příznaků bych typoval, že s největší pravděpodobností nebude z nějakého důvodu LPG směs nastavena optimálně. Bude tedy třeba znovu provést diagnostiku LPG systému včetně kontroly správné funkčnosti jednotlivých komponent a nastavení plynové mapy. Doporučoval bych též zkontrolovat stav LPG vstřikovačů a zda všechny vstřikovače dávkují stejně případně provést jejich repasi nebo kalibraci a po té pak provést znovu kontrolu a případně úpravu plynové mapy. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z našich partnerských servisů.

19.2.2019 21:36:05
Jméno: Rene Předmět: Lpg
Dobrý den, koupil jsem auto Ford Mondeo na lpg ale neukazuje mi kolik tam je toho plynu, nějaká rada jak to opravit díky
20.2.2019 7:20:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg
Dobrý den, neuvádíte, jaký LPG systém ve voze máte. Pokud by byl přerušený kabel snímání hladiny LPG, pak by ukazatel signalizoval stále, že nádrž je buď prázdná (červená dioda) nebo stále plná (svítí stále všechny diody). Pokud Vám na přepínači nesvítí žádná dioda, pak je závada v přepínači, nebo je přepínač zcela odpojen nebo je prasklá pojistka. Doporučuji proto zkontrolovat správnost zapojení dle schématu.

18.2.2019 13:54:51
Jméno: Roman Předmět: Cukání pri jízdě na lpg
Děkuji za odpověď ještě jeden dotaz mohlo by to být nekvalitním lpg palivem?Jelikož jsem po vyčištění vstriků výměně filtrů nemel žádný problém ten se objevil opětovně až asi po třetím tankovani.Jediné co jsem neudělal nevycistil sem reduktor.Což by snad nemělo vadit jelikož případné nečistoty by měl zachytit filtr plynne fáze.
18.2.2019 14:43:14
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Cukání pri jízdě na lpg
Vyloučit to zcela nelze, ale pokud sleduji výsledky ČOI zaměřené na kvalitu paliv, tak drtivá většina kontrol dopadla dobře. Nepíšete, jaké vstřikovače máte a jakým způsobem jste je čistil. Ověřil jste, zda všechny dávkují stejně? Pokud jste provedl jejich repasi provedl jste jejich kalibraci? Jak jsem již řekl v předchozí odpovědi bez diagnostiky je to jen hádání a metoda tu vyčisti, tu vyměnit obvykle nevede k odstranění závady a ve výsledku bývá obvykle i nákladnější.

18.2.2019 11:33:36
Jméno: Roman Předmět: Cukání pri jízdě na lpg
Mám dacii logan vrze m1 sedmymistna verze motor 1.6 problém spočívá v tom že nastartuju na benzín vse je v pořádku ujedu cca tři km přepne se na lpg a jede jak má.Pri ujeti cca patnácti kilometrů začne motor cukat ztrácet výkon začne blikat kontrolka motoru a po ručním přepnutí na benzín kontrolka motoru zhasne a auto jede jak má opětovné přepnutí na plyn už okamžitě cukání žádný vykon a opětovně se rozblika kontrolka motoru.Jsou vyměněny filtry a vycisteny vstrikovace lpg systém magic 3
18.2.2019 13:05:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Cukání pri jízdě na lpg
Dobrý den, Pokud svítí kontrolka motoru pouze na LPG, je to způsobeno špatným složením palivové směsi LPG. V první řadě doporučuji zkontrolovat správnou funkčnost celé zapalovací soustavy (plyn má vyšší nároky než benzín). Pokud je zapalovací soustava v pořádku, může závadu způsobovat více faktorů – může být vadný některý komponent LPG systému, který se podílí na tvorbě směsi (reduktor, vstřikovače nebo některé z čidel, závada v elektroinstalaci…..) nebo může jít o špatné nastaven LPG systému. Pro odstranění závady je třeba vyčíst z paměti benzínové řídící jednotky o jakou závadu se jedná a dále provést diagnostiku LPG systému – vyčíst paměť závad LPG řídící jednotky, přezkoušet správnou funkčnost všech komponent, zkontrolovat správnost nastavení LPG systému a zkontrolovat nastavení plynové mapy. Na základě zjištění pak provést opravu případně provést korekci nastavení LPG systému. Navštivte proto svého plynaře nebo se na opravu můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.

16.2.2019 8:39:42
Jméno: Milan Předmět: Meriva LPG
Dobrý den ,vyskakuje kontrolka čerpadla při přidání plynu, Diagnostika píše přizpusobení směsi paliva, Děkuji za radu k odstranění problému. K
18.2.2019 7:15:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Meriva LPG
Dobrý den, zřejmě jste měl na mysli kontrolku motoru „check engine“. Příčin jejího rozsvícení může být několik např. chudá nebo bohatá směs, vadná lambda sonda, vadný katalyzátor… Navštivte proto svého plynaře, který provede diagnostiku jak plynového systému, tak i benzínové části vozidla a na základě výsledku pak provede seřízení případně opravu. Na servis se můžete objednat i u nás na tel. 606 659 530.

15.2.2019 11:06:38
Jméno: Standa Předmět: závada v LPG
Začalo mi stávkovat v autě lpg. Mam jedničkovou octávku, 1.6 55kW, systém Lovato. Závada spočívá v tom, že když sundám nohu z plynu a auto je trošku zahřátý(dejme tomu od 60°C), tak se mi lpg přepne samovolně na benzín. Když se mi to přepne na lpg a držim plyn v jednom místě, tak jedu, ale jakmile přidám či uberu, tak se mi to přepne na benzín. Tak Vás prosím o radu, jestli nevíte, čím by to mohlo být. Děkuji Standa
15.2.2019 12:29:21
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: závada v LPG
Dobrý den, typuji, že závada bude mít souvislost s tlakem plynu, ale co konkrétně je špatně ukáže až vyčtení závad z paměti plynové řídící jednotky a diagnostika LPG systému – kontrola nastavení a správné funkce jednotlivých komponent LPG systému. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z partnerů viz. http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/ .

13.2.2019 14:17:08
Jméno: Michal Předmět: Dotaz
Děkuji za odpověď.
Můžete, prosím, upřesnit o jaká aditiva se jedná? Ta, která se používají k tzv."přimazávání ventilů", znám.
13.2.2019 15:07:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den, pro ochranu ventilů používáme aditiva ERC, JLM a Vap-Saver.


<5x<   <<     <1> || <4>  <5>  <6>  <7>  <8> ||  <198>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací