Diskuzní fórum LPG/CNG
18.4.2020 8:07:52
Jméno:
Jan Předmět:
PecháčekDobrý den rád bych se zeptal kolik vyjde přestavba vozu Octavia II 1,6fsi 85kw a jestli je to u takového vozu vhodné a výhodné. Děkuji
20.4.2020 7:46:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PecháčekDobrý den, přestavba tohoto motoru na pohon LPG je možná. Vhledem k tomu, že se jedná o motor s přímým vstřikováním benzínu, bude ekonomika provozu o něco horší než u motorů MPi. Je to z toho důvodu, že i při jízdě na LPG se spotřebovává technologicky nutné minimální množství benzínu. To zda se přestavba vyplatí vždy závisí na tom, kolik km najedete. Cenu montáže jsem Vám poslal mailem.
17.4.2020 21:23:54
Jméno:
Miroslav Předmět:
Dotaz k přestavběDobrý den. Prosím Vás , chtěl bych koupit Peugeota Rifter s motorem Pure Tech 110. Kód motoru Hnp EB2ADT , a chtěl bych předělat na lpg. Auto chci koupit nové. Jezdím od roku 1993 jen s auty na lpg. Teď mám Partner Tepee. 1.6. Poraďte mi děkuji za ochotu.
20.4.2020 7:30:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz k přestavběDobrý den, bohužel v současné době nemáme od žádného našeho dodavatele vhodnou sadu pro přestavbu tohoto motoru.
17.4.2020 9:40:29
Jméno:
Ladislav Předmět:
technologie DuaJetDobrý den,
chtěl bych ze zeptat, jak je to s přestavbou na LPG u motorů s technologií DualJet, tedy dvojité nepřímé vstřikování (2 vstříkovače na válec před sacími ventily)? Dříve u nás vzácně používaná technologie (znám pouze u Suzuki), nově by ji měl mít základní motor 1.5 u Hyundai i30 po faceliftu.
Děkuji za odpověď
17.4.2020 11:47:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: technologie DuaJetDobrý den, dosud vyráběné MPi motory, u kterých jsou použity dva vstřikovače pro každý válec (např. Suzuki, Renault) lze přestavět. Pokud vím, tak Hyundai Vámi zmiňovaný motor nemá zatím v nabídce. Pro konkrétnější odpověď bych potřeboval znát údaje o motoru. Pokud budete mít zájem a budete znát údaje o motoru vyplňte prosím formulář „Poptávka montáže“ zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/poptavka/ a pak vám odpovíme konkrétně.
8.4.2020 14:44:41
Jméno:
Lucie Předmět:
Doklady k LPGDobrý den,
před dvěma roky jsme koupily vozidlo Subaru Forester 2.0 bifuel, systém BRC, rok výroby 2011, dovezené z Itálie. Za měsíc nás čeká první STK. Dnes jsme se byli objednat v servisu na revizi LPG, kde nám bylo řečeno, že musíme mít vlastní Přílohu k TP, servisní knihu LPG a osvědčení. Bohužel nic z toho nemáme.
Chtěla bych se tedy zeptat, jak teď postupovat, kde můžeme sehnat přílohu k TP?
Děkuji
8.4.2020 15:08:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Doklady k LPGDobrý den, v případě vozidla Subaru Forester 2,0 BiFuel se jedná o tovární přestavbu. V tomto případě bylo vozidlo schváleno včetně alternativního paliva, pohon LPG již byl zapsán v původním technickém průkazu a ve velkém technickém průkaze již máte zapsán pohon BA + LPG. Při koupi vozidla Vám měl prodávající předat i dokumenty od výrobce vydané k tomuto vozidlu (servisní knihu, návod k obsluze případně jiný doklad k LPG systému). Pokud tyto dokumenty nemáte bylo by dobré nechat vyhotovit tzv. „Revizní protokol“, kde LPG servis uvede kromě údajů o vozidle i seznam komponent LPG systému, jejich výrobní čísla a homologace. Na zadní straně tohoto protokolu je místo pro potvrzení zkoušek těsnosti (revizí) LPG systému.
8.4.2020 9:15:30
Jméno:
Honza Předmět:
Vykon reduktoru?Dobry den
Koupil jsem loni auto predelane na LPG od “vyrobce ceskeho LPG”. Ackoli na LPG auto najelo do 40 tis km, tak se cely LPG system LPG behem poslednich mesicu “rozsypal”. Obcas sileny kour z motoru, unikajici chladici kapalina, v zime okamzite starty na LPG takze to hned zdechlo, v poslednich dnech vypadavani valcu, atd. Pred par dny jsem si vsimnul, ze unika chladici kapalina od reduktoru (KME RED 1). V LPG se neorientuji, ale ze zvedavosti jsem na netu hledal, jak ten reduktor funguje a vypada uvnitr. No a u toho jsem zjistil, ze mam namontovany reduktor do 150 kW v motoru, ktery ma 170 kW. Coz mi jako technikovi prijde poddimenzovane. Nemuze byt poddimenzovani pricinou odejiti reduktoru? Laicky si vysvetluji, jestli pres nej treba i neunika chladici kapalina do motoru (proto obcas ten sileny kour z vyfuku, a nefunkcnost valcu z duvodu zacpanych vstrikovacu chladici kapalinou?). No nicmene druhy dotaz, na kolik tak muze vyjit oprava? Predpokladam ze to bude reduktor a vse za nim smerem do motoru (sestivalec).
8.4.2020 11:59:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vykon reduktoru?Dobrý den, bez toho, aniž bych reduktor viděl neumím posoudit, zda k úniku chladící kapaliny od reduktoru dochází vlivem mechanického poškození (např. prasklé kolínko, vadné těsnění) nebo netěsností některého spoje. V případě použití reduktoru pro menší výkon, než je výkon motoru, se ve vyšších zátěžích, aby nedocházelo k přepínání do benzínu, přistřikuje benzín. V případě, že reduktor nestačí pokrýt potřebu motoru pro daný výkon, pak vlivem poklesu tlaku v LPG systému dojde k přepnutí do benzínu a řidič je upozorněn na zvukovým signálem. Pro posouzení, co případně bude potřeba vyměnit a co to bude stát, bych doporučoval napřed provést diagnostiku a na základě jejího výsledku pak vyměnit nebo opravit jen co je třeba. Navštivte proto svého plynaře, který provede kontrolu LPG zařízení (správnost montáže a jaké jsou použité komponenty jako nař. filtr, vstřikovače….) a na základě diagnostiky stanoví cenu opravy, případně se též můžete objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.
3.4.2020 13:04:56
Jméno:
Aleš Předmět:
Podivné chování vstřikovačů Landi-Renzo MAD 25-22Dobrý den pan inženýre, nejprve Vás seznámím se situací která mě momentálně trápí. Jedná se o vozidlo Opel Astra J ST, motor 1,4 NET, 104 Kw. Vozidlo je od výroby na LPG a nyní má najeto 103 tisíc Km. Celou dobu LPG no problém. Jednou ovšem otec do natankovaného paliva "BA98" nalil čistič ventilů, a od té doby vozidlo nestartuje po delším stání na první pokus, někdy až třetí. Já jsem to přisuzoval netěsnící jehle některého vstřikovačů LPG, nechal jsem je vyčistit "strašný humus", do LPG railu jsem pustil 3 bar, a vstřikovače přes baterku a kabely několikrát aktivoval a poté výstupy napojil na měřící zařízení "měření tlaku". Nikde žádnej únik a tento postup jsem několikrát opakoval. Mezi tím se s vozidlem jezdilo na benzín a starty na "brnk" hned. Instaloval jsem kompletní LPG rail do vozidla a projel, i na LPG no problém ale ty špatné starty jsou zpět, již nevím co s tím a nová sada vstřikovačů není zrovna levná na odzkoušení a tím vyloučení či potvrzení netěsnosti nekterého z vstřikovačů. Napadá Vás něco co by jste mi poradil?. Děkuji
7.4.2020 13:54:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Podivné chování vstřikovačů Landi-Renzo MAD 25-22Dobrý den, bohužel na základě Vašeho dotazu neumím říct, bez provedení diagnostiky, v čem je problém. Při Vašem nájezdu mohou být vstřikovače opravdu na výměnu. Další věc, na kterou je třeba se zaměřit, je reduktor, který je propojen se sacím potrubím a pokud není v pořádku membrána, může propouštět LPG propojovací hadičkou do sání. Tím je změněno složení směsi, a to může být též příčinou problémů při startu. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
28.3.2020 14:53:47
Jméno:
Pavel Sedláček Předmět:
Likvidace LPG nádržeDobrý den, dokážete mi prosím poradit jak postupovat v případě ekologické likvidace plynové nárže? Je možné řešit přes Vás? Předem Děkuji za odpověď Sedláček
30.3.2020 7:59:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Likvidace LPG nádržeDobrý den, ano ekologickou likvidaci vyřešíme. Kontaktujte příjem zakázek 606 659 530.
25.3.2020 12:28:02
Jméno:
Roman Předmět:
Seřízení LPG ortiginal Skoda Dobrý den, děkuji za sdělení k mému prvnímu příspěvku. Jak jste mi uvedl : u starších verzí Octavia II byla pro LPG samostatná řídící jednotka. Pro tuto řídící jednotku existuje diagnostický program, který mají k dispozici jen značkové servisy.
Vlastním tento typ vozu se samostatnou ŘJ LPG, ale zajímal by mě název diagnostického programu, a zda je nutné v ŘJ LPG provádět odkodování před samotným vstupem. Děkuji Roman
25.3.2020 13:16:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Seřízení LPG ortiginal Skoda Dobrý den, u továrních přestaveb používala Škoda systém Landi Renzo Omegas a program je Škoda Omegas.
25.3.2020 11:29:01
Jméno:
Lukáš Předmět:
Panda CNGDobrý den, mám dotaz, po natankovani plynu jsem ujel cca 5 km poté došlo k přepnutí na benzín a od té doby už nelze přepnout na plyn. Po nastartování dojde k cvaknuti jako vždy za 0,5s k druhému cvaknuti a to je vše. Před natankovanim auto jelo bez problémů.
Jedná se o tovární zástavbu CNG Fiat panda R. V. 2007
Setkali jste se s tímto problémem? Díky.
25.3.2020 13:11:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Panda CNGDobrý den, zřejmě půjde o závadu, kdy z důvodu nedostatečného tlaku CNG přepne řídící jednotka zpět do benzínu. Může se jednat o mechanickou závadu, závadu v některém čidle, případně ventilu. Pro určení závady je třeba použít diagnostiku. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
12.3.2020 7:48:27
Jméno:
Radek Předmět:
Průměrná spotřeba benzínuZdravím,
jakou máte průměrnou spotřebu benzínu při provozu na LPG? Mám pocit že mi to žere nějak moc. Na 4 LPG nádrže asi 20L benzínu. A mám právě podezření, že to papká i při provozu na LPG. Při asi 20tém km jízdy na LPG se mi najednou rozsvítila kontrolka rezervy benzínu.
Je to správně?
Díky.
12.3.2020 12:07:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Průměrná spotřeba benzínuDobrý den, neuvádíte žádné údaje o vozidle. Benzín se po přestavbě spotřebovává po studeném startu na ohřátí reduktoru. Jakmile je reduktor ohřátý na nastavenou teplotu (cca 40oC) přepne systém na provoz LPG. Pokud se jedná o motor MPi pak po přepnutí je provoz jen na LPG. Pokud se jedná o motor s přímým vstřikováním paliva (např. TSi, FSi, GDI….), pak i po přepnutí na LPG je spotřebováváno technologicky nutné množství benzínu (cca 10 – 25% v závislosti na výrobci vozidla, kódu motoru…). U některých vozidel s MPi motory je však spotřeba vypočítávána ze snímaných hodnot jako je ujetá vzdálenost, vstřikovací časy apod. a protože tyto hodnoty dostává benzínová řídící jednotka i při jízdě na plyn, může docházet k optickému úbytku benzínu. Zda je to i Váš případ zjistíte po dotankování benzínu. Většina těchto případů se nechá řešit instalací emulátoru. Pro bližší informace nás můžete kontaktovat na tel. 606 659 530.
11.3.2020 17:07:35
Jméno:
Pavel Předmět:
PpDobrý den
Mužů jsi doma přehodit LPG bombu sám a nebo to musí servis dekuji
12.3.2020 7:07:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PpDobrý den, výměnu LPG nádrže provádí odborná firma, která provede po výměně v příloze k velkému technickému průkazu příslušný zápis a potvrdí těsnost celé LPG soustavy.
10.3.2020 12:55:35
Jméno:
Pavel Předmět:
Montáž LPG na Kia Sportage 1.6 GDI G4FDDobrý den pane inženýre,
omlouvám se za překlep samozřejmě typ motoru je G4FD. Bydlím v Karviné, máte na montáž zastoupení i v okolí Karviné, prosím o doporučení systému na daný typ motoru a montážní firmy. Pochopil jsem správně, že si můžu připojostit vozidlo r.v. 2015 které jsem zakoupil 28.2.2020. Děkuji za informace Pavel
10.3.2020 14:51:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Montáž LPG na Kia Sportage 1.6 GDI G4FDDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
7.3.2020 21:04:23
Jméno:
Šíp Předmět:
Dacia Sandero 1.2Dobrý den, zajímalo by mě jaký je rozdíl - kódu motoru u Dacia Sandero 1.2, první je D4F 732 a druhý je D4F F7? Je v těchto kódech nějaký rozdíl z hlediska přestavby lpg (jiná hlava a ventily)? Je u motorů Dacia 1.2 problém po lpg přestavbě s ventily/sedly? Děkuji
9.3.2020 8:04:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dacia Sandero 1.2Dobrý den, jedná se o motory MPi s nepřímým vstřikováním benzínu a přestavba obou motorů je možná s použitím některého systému ochrany ventilů. Bližší informace k ochraně ventilů naleznete na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
6.3.2020 16:44:15
Jméno:
Pavel Předmět:
Montáž LPG na Kia Sportage 1.6 GDIDobrý den,
koupil jsem si KIA Sportage 1.6 GDI, r.v.2015, typ motoru G4TD, nájezd 31900 km. Auto je v sedmileté záruce, proto jsem se byl informovat u prodejce, jak je to se zárukou po montáži LPG. Po dotazu u prodejce auta KIA (specifikace viz výše), zhruba byla odpověď prodejce asi tato, cituji " především pak motory GDi nedoporučujeme pro přestavbu na LPG a to především z důvodů špatných zkušeností. (údajně po 70000 km, opravovali motor, poruchu blíže nespecifikoval, zákaznik platil opravu). Pokud není motor z výroby připraven na LPG je nutné použít všechny dostupné prostředky pro ochranu ventilů, jelikož Kia používá měkčená ventilová sedla. Já na fórech četl, že existují již spolehlivé sety na LPG s přímým vstřikováním, ale nenašel jsem na fórech nikoho, kdo má již montáž provedenou a jak je spokojen. No a když jsem ho informoval, že jsem se dotazoval u firem přestavují Kia Sportage 1.6 GDI typ motoru G4TD, a nemají žádné negativní vazby po montáži LPG u těchto vozidel, pokrčil rameny a opět se opakoval...jako kolovrátek, že nedoporučují atd. Tak teď nevím, zda nechat provést montáž, s tím, že se 7 letá záruka po montáži zruší.. má někdo zkušenost s již namontovaným LPG u výše uvedeného vozidla a typu motoru? Z nájezdem min. 30000 až 50000 km. Děkuji za informace Pavel
9.3.2020 7:53:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Montáž LPG na Kia Sportage 1.6 GDIDobrý den, motor s označením G4TD neznám, zřejmě jste měl na mysli motor 1,6 GDI s kódem motoru G4FD. Tento motor byl používán ve vozech KIA Sportage, ix35 a Cee´d a v některých vozech Hyundai. Pro přestavbu motoru G4FD máme vhodné systémy pro přestavbu na pohon LPG – viz naše fotogalerie https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/kia/montaz-kia-ceed-1-6-gdi/ .
Přestavěli jsme již řadu vozidel s těmito motory, některá jsou i služební s velkým nájezdem km, a všechna jezdí bez problémů. Co se záruky týká, mohou být ze záruky vyjmuty pouze díly, které jsou dotčené provozem na LPG. Pro tento případ máme sjednáno odpovídající pojištění. Bližší informace k přestavbě Vám rádi poskytneme na tel. 606 659 530.
6.3.2020 8:34:34
Jméno:
Jiří Šimáček Předmět:
Kolísání otáček na volnoběhDobrý den, mám vozidlo SAAB 9-7, obsah 4,2. V něm cca 5 let namontované LPG od firmy STAG 300-6 v servise p. Haldy. Poslední půl roku cca 8 x z 10 zastavení na červenou začnou velice kolísat otáčky volnoběhu a občas při rozjezdu vystřelí do výfuku a "chcípne", po přepnutí na benzín je vše v pohodě. Po rozjezdu na benzín, stačí 1 vteřina, přepnu z benzínu na plyn a auto jede v pohodě. Rovněž se rozsvítí kontrolka motoru. Byl jsem na několika seřízeních LPG v Neptunu, u p. Krále v H. Počernicích, byly vyměněny vstřiky s větším průměrem 3,2. Poslední závada dle diagnostiky (odvětrání par z nádrže) bylo vyřešeno výměnou víčka a opětovným seřízením LPG. Nyní po dvou dnech se vše opakuje. Rozsvítila se kontrolka, motor při volnoběhu na LPG začal kolísat a při jednom rozjezdu vystřelil a zhasl. Opětovné nastartování na LPG proběhne v pohodě. V čem je problém nebo mi prosím doporučte nějakého plynaře, který mě této záhady již zbaví. Děkuji
6.3.2020 10:00:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kolísání otáček na volnoběhDobrý den, na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530. Jsme zástupci výrobce systémů STAG pro ČR a jako Bosch Car Servis disponujeme nejmodernější autodiagnostikou.
Přidat záznam