Diskuzní fórum LPG/CNG
5.3.2020 17:05:54
Jméno:
Roman Svoboda Předmět:
5 až 6 rychlých Pípnutí u LPG (tartarini)Dobrý den,
mám Renault megane 1.6 r. v. 2014 v LPG od tartarini. Při vložení a vyjmutí klíče (kartičky), mi senzor na lpg rychle pípne pětkrát až šestkrát, je to tak rychlé, že to ani nenapočítám. :D O servisní kontrolu jít nemůže, byl jsem v listopadu 2019 a navíc to upozornění je pouze ve třech pípnutí. Moc děkuji za radu.
6.3.2020 9:54:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: 5 až 6 rychlých Pípnutí u LPG (tartarini)Dobrý den, pokud při servisní prohlídce bylo servisní upozornění resetováno neumím bez provedení diagnostiky poradit.
2.3.2020 20:25:52
Jméno:
Martin Předmět:
Nejde dotankova plna nadrž lpgNejde mi natankovat do plna ze začátku to jede rychle a potom to zpomalí a skoro se to zastaví natankuji jenom 22 s38
3.3.2020 7:20:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejde dotankova plna nadrž lpgDobrý den, závadu může způsobovat vadná funkce multiventilu. Vyjezděte LPG nádrž do prázdna a navštivte svého plynaře, který zkontroluje správnou funkci plnící přípojky a multiventilu, případně multiventil vymění.
2.3.2020 12:03:23
Jméno:
Mirek Předmět:
Zničení řídící jednotky motoru řídící jednotkou LPGDobrý den, na Chrysleru Town&Country 4.0 RT 2008 je starší LPG od BRC. Asi před týdnem přestal fungovat jeden benzinový vstřik. Závada: nefunkční výstup z řídící jednotky Chrysler. Po výměně hlavní řídící jednotky Chrysler a po ujetí několika km se zdá, že se závada zopakovala. Ještě jsem nebyl na diagnostice. Při nastartování na benzin otáčky oscilují mezi 500-1200 a motor je velmi neklidný. Po přepnutí na LPG motor běží jak zamlada. Dotaz: Je možné, že by tato jednotka LPG zničila jednotku vozu?
Děkuji a pěkný den
MA
2.3.2020 13:00:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zničení řídící jednotky motoru řídící jednotkou LPGDobrý den, dosud jsme se nesetkali s tím, že by LPG systém zničil jednotku vozu, ale v elektronice je možné vše. Pro zjištění závady bude nutné provést diagnostiku i LPG systému, případně provést další doplňková měření jak v benzínové části, tak i v plynovém systému.
1.3.2020 19:30:13
Jméno:
Tomáš K Předmět:
Přepínač BRCDobrý den, mám dotaz ohledně přepínače paliva BRC. Mám ten kulatý typ s pěti diodami. Horní indikuje stav aktuálně používaného paliva, dolní čtyři pak množství plynu v nádrži.
Problém na který se chci zeptat je, že standardně při provozu na benzín svítí horní dioda na přepínači červeně a po přepnutí na plyn zeleně. Nyní se ale po přepnutí z benzínu (červená dioda) na plyn zelená nerozsvítí. Diody zobrazení stavu množství plynu v nádrži ale svítí. V čem může být problém? Předem díky za odpověď. Tomáš K.
2.3.2020 8:41:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepínač BRCDobrý den, tipoval bych vadné teplotní čidlo reduktoru, ale pro zjištění závadu bude nutné použít diagnostický program.
25.2.2020 15:34:38
Jméno:
Josef Předmět:
FlaslubeDobrý den bylo mi řečeno u plynare, ze nepotřebuji flash lube, prý se tam ani nevejde a do ford c-Max 1.8 92kw to prý není třeba. Poradíte ?
Díky Josef
26.2.2020 7:12:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FlaslubeDobrý den, my u těchto motorů Ford ochranu ventilů používáme a nemáme problémy s ventilama.
Přestavbu tohoto vozidla s elektronickým systémem aditivace Valve Protector si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-montazi/ford/montaz-ford-focus-c-max-1-8/ .
25.2.2020 14:32:44
Jméno:
Martin Gutten Předmět:
DACIA LOGAN PŘEPNUTÍ NA PLYNSpomínanú závadu na LPG som mal aj ja a odhalil som závadu. Pod cievkou je jadru ventilu. Na tomto jadre sa vytvárajú usadeniny z tekutého plynu, takže po prepnutí sa ventil neotvori. Postup opravy: Zatvorte ventil na nádrži plynu. Odskrutkujte cievku ventilu na splynovači. Opatrne odskrutkujte valček pod cievkou v ktorom je jadro s gumovým tesnení.(je tam zostatkový tlak plynu) Jadierko tvaru valčeka očistite od usadenín acetónom a technickým benzínom. Poskladajte, otvorte ventil na nádrži a prepínanie bude ako nové.
13.2.2020 20:35:30
Jméno:
Dalibor Rochl Předmět:
LpgDobrý den chci se zeptat když jedu na lpg a trochu přidám nebo zařadí větší stupeň tak mi to ve výfuku střely když jedu na benzín tak to nic nedělá čím to je prosim
14.2.2020 7:54:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LpgDobrý den, LPG má jiné fyzikálně chemické vlastnosti než benzín, mimo jiné je rozdíl v oktanovém čísle a teplotě zapálení. Příčinou střílení je, že část nespálené směsi se dostane do výfuku, kde detonačně shoří. Přesto že v benzínu je vše ok má LPG vyšší nároky na zapalovací soustavu. Doporučuji proto zkontrolovat zapalovací soustavu, v případě potřeby vyměnit svíčky, kabely…. a diagnostickým programem zkontrolovat složení LPG palivové směsi.
13.2.2020 16:37:53
Jméno:
Petr Předmět:
Nová Toyota RAV4 Zdravím, chtěl bych se zeptat na předělání LPG nové Toyoty rav4 r.v. 2019, 2.0, lze? Díky za info.
14.2.2020 7:20:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nová Toyota RAV4 Dobrý den, dle databází, které máme k dispozici by se mělo jednat o MPi motor 2,0, 129 kW s kódem M20A-FKS a přestavba je možná.
9.2.2020 20:33:04
Jméno:
Roman Předmět:
Tovární zástavba LPG Škoda Octavia 1,6Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli seřízení tovární zástavby LPG u vozidla Škoda Octavia 1,6 je možné pouze přes originál diagnostiku Škoda nebo je možné i použití jiné diagnostiky ? . Děkuji.
10.2.2020 7:37:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Tovární zástavba LPG Škoda Octavia 1,6Dobrý den, u starších verzí Octavia II byla pro LPG samostatná řídící jednotka. Pro tuto řídící jednotku existuje diagnostický program, který mají k dispozici jen značkové servisy. Nevím tedy zda a v jaké míře lze provádět seřízení. Novější pak již mají pro LPG integrovanou řídící jednotku spolu s benzínem. Nicméně pokud se vyskytnou problémy umíme je vyřešit.
7.2.2020 19:06:53
Jméno:
Pavel Předmět:
Zvýšené COTak problém je vyřešený, děkuji za tip s tím unaveným reduktorem. Po výměně a seřízení
vše funguje jak má. Pavel
7.2.2020 11:45:52
Jméno:
Luboš Předmět:
Problém po měsíci stáníDobrý den
Měsíc jsem nepoužíval auto a při první jízdě mi po zahřátí a přepnutí na LPG zapípalo z přepínače a auto se přeplo na benzin.
Po ohledání jsem zjistil že mi v motoru nejspíš kuna (nebo tučňák?) okousala izolaci na kabelu k váze vzduchu,jen okousala,kabel není přerušen.
Pípání je 3x krátce a jednou dlouze a to se asi 3x opakuje. Pak jen rychle bliká kontrolka a auto jede na benzin.
Lze z takového pípání diagnostikovat o co se cca jedná?
System STAG
Díky za odpověď
7.2.2020 12:22:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Problém po měsíci stáníDobrý den, zvukovým signálem plynová řídící jednotka upozorňuje na závadu. Aby plynová řídící jednotka přepnula na LPG musí mít k dispozici všechny potřebné signály. Pokud z nějakého důvodu tyto signály nedostane nebo hodnoty signálů neodpovídají požadovaným hodnotám, přepne plynová řídící jednotka zpět do benzínu a závadu zapíše do paměti závad. Tu lze vyčíst diagnostickým programem. Typoval bych, že závada bude spočívat v nízkém tlaku plynu. Bude tedy potřeba zkontrolovat průchodnost plynového potrubí a funkčnost komponent a čidel podílejících se na dodávce plynu. Kuna mohla dále překousat kabel od MAP sensoru či podtlakovou hadičku, může jít o závadu v některém elektroventilu …..
7.2.2020 6:55:49
Jméno:
Tomáš Předmět:
Jaký reduktorDobrý den. Mám Elpigaz Vega-i reduktor a potřebuji nový. Jakou náhradu mi za něj doporučíte aby samozřejmě vše pasovalo. Přívod 6 mm CU trubka připojení na cívku s el.ventilem a teploměr. Děkuji.
7.2.2020 7:50:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Jaký reduktorDobrý den, pošlete mi prosím foto reduktoru zejména foto teplotního čidla a jeho umístění na adresu prochazka@autogascentrum.cz.
6.2.2020 16:03:00
Jméno:
Miroslav Předmět:
Blikající mezi červenou a modrouDobrý den, u lpg nám vyměnili novou nádrž na 10let , během jízdy domů u jednotky najednou zhasl světla (diody), říkal ať vyměním pojistky, takže jsem ho vyměnil pojistku, už to svítí, ale za pár km blikající diody mezi červenou a modrou, co s tím?? U lpg nám tvrdil že do elektroniky nepletli, jen vyměnil nadrž :-(
7.2.2020 7:40:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Blikající mezi červenou a modrouDobrý den, takto na dálku neumím říc co je špatně. Pokud se u nás objednáte na servis závadu odstraníme.
6.2.2020 15:47:04
Jméno:
Adam Předmět:
Chudá směs - zarušené plynné vstřikyDobrý den pane Procházka,
děkuji za odpověď. Nastvení/kontrola LPG systému proběhla vícekrát - vše bylo vždy v pořádku (tlak plynu dobrý, mapa plynu dobrá, velikost trysek ok, těsnost ok,....). Z tohoto pohledu je vše v pořádku, až poté bylo zjištěno ono zarušení, díky kterému se nesprávně otevřou plynné vstřiky a je malá dávka. Proto se ptám, zda se již někdo z Vás s tímto problémem potkal. Zjistil jsem mírné rušení již přímo na akumulátoru vozidla, ze kterého je plynná jednotka napájena. Může být toto problém? Na benzínu je vše ok.
Děkuji Adam
7.2.2020 7:38:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chudá směs - zarušené plynné vstřikyDobrý den, jak jsem Vám odpověděl v předešlém Vašem dotazu s rušením plynových vstřikovačů jsme se nesetkali. Pokud chcete závadu odstranit bude nutné provést diagnostiku včetně dalších doplňkových měření. Na servis se mžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
6.2.2020 12:09:34
Jméno:
Sip Předmět:
Lada Vesta 1.6 MPIZdravím. Mám dotaz ohledně motoru 1.6 MPI (kod motoru 21129) v Ladě Vesta. Měl by to snad být stejný motor jako je v Kalině. Údajně má hydraulické vymezování vůlí ventilů. Četl jsem názor, že je k přestavbě vhodný, jelikož je jednoduchý, mpi a celkem odolný. Jde mi o to, který motor je vhodnější k přestavbě (z hlediska možného poškození ventil. sedel, apod.), jestli ve Vestě nebo v Dacii 1.6 Sce nebo Dacii 0.9 Tce. Děkuji
6.2.2020 13:05:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lada Vesta 1.6 MPIDobrý den, každý z Vámi vyjmenovaných MPi motorů lze při dodržení určitých specifik přestavět na LPG. Všeobecně je známo, že k poškození ventilů může dojít i u motorů provozovaných jen na benzín. Při správné volbě přestavbových komponent je riziko poškození ventilů minimalizováno.
Přidat záznam