Diskuzní fórum LPG/CNG
10.11.2019 21:09:37
Jméno:
Kryštof Předmět:
RE: Studený startDobrý den,
snad se mi zde povede správně zareagovat. Problémy co pán popisuje nemají s LPG žádnou souvislost. Je to špatný software ŘJ, který za určitých teplot (u mě tak 10-17°) dává malou startovací dávku. Mě to většinou napodruhé už chytne, tak to neřeším, ale prý to v autorizáku umějí přehrát. A co se týče chvění, to je další softwarová specialita. JE to režim ohřívání katalyzátoru, kdy auto upravuje předstih, aby směs hořela až do svodů. Lze o tom hodně najít na škodováckém fóru :)
9.11.2019 21:48:47
Jméno:
Jakub Předmět:
LPG ESGI2 pri neudrzi otackyZdravím. Mám vo fiate Stilo 1,6 namontované LPG od ESG 2I, vstrekovace Valtek. Motor ide na benzin OK, Na plyn pri vyradení rýchlosti motor niekedy zhasne - neudrží voľnobeh. Je možné že jednotka je pomalá a vstrekovače sa nestihnú otvoriť? Niekoľko krát bola robená autokalibrácia a auto to robí viac menej stále. Má zmysel s tým niečo ešte robiť alebo treba vymeniť systém? Ďakujem za odpovede.
11.11.2019 9:35:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG ESGI2 pri neudrzi otackyDobrý den, na otázku, zda má ještě cenu něco dělat s Vaším systémem nebo ho vyměnit, Vám neumím odpovědět bez provedení diagnostiky. Provést autokalibraci nestačí. Po autokalibraci se nastaví základní parametry a je třeba dále diagnostickým programem zkontrolovat správnou funkčnost jednotlivých komponent, zkontrolovat zda zejména hodnoty tlaku plynu a vstřikovací časy plynu odpovídají požadovaným hodnotám a zkontrolovat, případně upravit, plynovou mapu (bohatost směsi) ve všech jízdních režimech. To že motor neudrží volnoběh může být způsobeno i nedostatečnou funkcí některého komponentu zapalovací soustavy případně i neodpovídající velikostí trysek.
7.11.2019 9:30:03
Jméno:
Honza Předmět:
TCeDobry den,chtel bych se zeptat, jestli uz se daji predelat nove motory Renault 1.0 TCe trivalec (999cm3) a 1.3 TCe ctyrvalec (1333cm3) na LPG. Diky za info
7.11.2019 10:09:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: TCeDobrý den, litrový tříválec 1,0 TCe ve verzi s nepřímým vstřikováním (74 kW, kód motoru H4D) je možné přestavět. Nejnovější motory Renault s přímým vstřikováním benzínu zatím nejsou na seznamu vozidel, která je možné přestavět.
4.11.2019 18:42:41
Jméno:
Miloš Předmět:
Škoda octávie 2 , LPGDobrý den mám octávii 1.6.lpg.Rv.2011.Když nastartují po chvíli se mi rozsvítí kontrolka stability podvozku kontrola výfukových plynů kontrolka tlaku v pneumatikách vypne to plyn a jede to nauto nabenzín počítač mi píše že LPG nejde zapnout.Tlak v pneumatikách jsem kontroloval a je v pořádku může tě mi poradit co s tím
5.11.2019 7:42:11
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Škoda octávie 2 , LPGDobrý den, závada, která rozsvěcuje kontrolku výfukových plynů a neumožňuje provoz na LPG, bude v některém komponentu LPG soustavy. Zjištění závady bude vyžadovat provedení diagnostiky. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
2.11.2019 20:21:46
Jméno:
Jiří Šantavý Předmět:
tovární zástavba LPG landi renzotovární zástavba lpg landi renzo logan mcv, r.v. 2012, najeto 59t.
Dobrý den,
auto mám od počátku, z ničeho nic se u poloprázdné nádrže lpg rozsvítily všechny diody indikátoru zeleně (jakoby nádrž byla najednou plná), po chvíli ale systém začal pípat jako u prázdné nádrže (všechny diody ale svítí stále zeleně). po vypnutí a zapnutí lpg se tento stav obnoví. stejné je to po vypnutí a nastartování motoru, jen s tím rozdílem, že po nastartování se systém přepne na plyn a po ujetí několika stovek metrů až cca 1 km opět začne pípat jako u prázdné nádrže lpg.
Děkuji předem za radu.
4.11.2019 7:48:05
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: tovární zástavba LPG landi renzoDobrý den, může se jednat o dvě závady – jedna spojená se snímáním a zobrazováním stavu LPG v nádrži a druhá vlivem nesplnění podmínek přepnutí na LPG – z nějakého důvodu zřejmě dojde k poklesu tlaku plynu v systému. Určení závady vyžaduje provést diagnostiku.
2.11.2019 12:56:39
Jméno:
Pavel Předmět:
zamrzání CNGDobrý den, při teplotách pod nulou se přepne vždy po chvíli zpět na benzín. Dříve tento problém nebyl, i při -10 fungoval sdandartně. VW caddy 2.0.
4.11.2019 7:41:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: zamrzání CNGDobrý den, může jít o závadu spojenou s teplotou nebo tlakem plynu. Určení závady vyžaduje provést diagnostiku. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
31.10.2019 18:51:28
Jméno:
Petr Ryska Předmět:
CNGWV keddy na CNG
Trvá dlouho než přepne na plyn . 5 - 8 km. Je to normální ,?dík za názory.
1.11.2019 7:48:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CNGDobrý den, doba přepnutí je dlouhá. Bez toho, aniž bychom vozidlo viděli, nelze říci kde je závada. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
31.10.2019 10:01:42
Jméno:
Sebastián Hanzel Předmět:
Kia Venga 1,4Dobrý den,
můžete mi prosím napsat zda je vhodná na přestavbu Kia Venga 1,4 66kW s nájezdem cca 90 tis.km. Je to velmi rozšířený motor používaný jak Kiou tak Hyundaiem, ale myslím že nemá hydraulické vymezování ventiové vůle a mám pocit, že tyto současné korejské motory na LPG přestavby moc doporučované nejsou. Chci se jen ujistit, protože máte dobrou pověst a proto čekám fundovanou odpověď od skutečných odborníků. Děkuji Hanzel
1.11.2019 7:42:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kia Venga 1,4Dobrý den, motor 1,4, G4FA používá KIA i Hyundai v různých výkonových variantách v různých modelech. Instalací LPG systémů do těchto motorů jsme provedli velké množství, a to jak do starších, tak i do nových vozidel a jezdí bez jakýchkoliv problémů. Důležité je při přestavbě dodržet tyto zásady: precizní montáž, přesné nastavení plynové mapy jízdní zkouškou ve všech režimech, použití vhodného systému ochrany ventilů, dodržovat servisní plán předepsaný výrobcem vozidla včetně kontroly vůlí ventilů a servisní plán plynového systému. Pro ochranu ventilů používáme elektronický programovatelný systém Valve Protector, který, na rozdíl od podtlakových systémů, zajistí ochranu ventilů v celém rozsahu výkonu, a i přes vyšší vstupní investici je levnější než přístřik benzínu.
29.10.2019 8:42:40
Jméno:
Zdeněk Č. Předmět:
Reakce na odpověďDobrý den.
Děkuji za rychlou odpověď. Vím, že předstih u tohoto vozu běžně nastavovat nejde, nicméně možnosti jak to provést existují. (u tohoto jednoducheho motoru třeba posunuti snímače polohy klikové hřídele).
S pozdravem Zdeněk Č.
28.10.2019 20:46:51
Jméno:
Zdeněk Č Předmět:
felicia 1,3 jednobod - zvětšení předstihuDobrý den.
Mám Felicii 1,3 r. v. 1996 - jednobodové vstřikování (nemá čidlo klepání). Prosím, o kolik stupňů doporučujete zvětšit předstih při použití LPG?
Předem Děkuji za odpověď, spozdravem Zdeněk Č.
29.10.2019 7:51:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: felicia 1,3 jednobod - zvětšení předstihuDobrý den, i když tato motorizace má rozdělovač, je předstih ovládán řídící jednotkou – předstih nelze seřídit.
24.10.2019 21:10:13
Jméno:
Matej Předmět:
TC 101 a cenyDobry den, byl jsem na servisu LPG znacky TC 101 a nebyl jsem spokojen se servisem - at uz cenove nebo pristupem personalu. Kde v Praze a okoli mi udelaji servis teto znacky? Tedy i nad ramec revize.
Druha otazka se tyka ceny:
diagnostika zavady LPG 1000,-
filtr plynne faze 550,-
filtr kapalne faze 180,-
oprava elektroinstalace 1320,- (2x 660,-)
revize LPG 660,-
+20% DPH :)
Povazuji spravne za to, ze tyto ceny jsou pomerne prehnane?
Predem diky za odpoved!
25.10.2019 8:02:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: TC 101 a cenyDobrý den, TC 101 není výrobcem LPG zařízení. To, jaký LPG systém ve voze máte, je uvedeno v příloze k velkému technickému průkazu, případně je možné systém identifikovat dle LPG řídící jednotky. Pak můžete zkusit poptat u našich partnerů viz. https://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-ser visy/ zda Váš systém servisují. Co se týká cen nevím, o jakou závadu se jednalo, jaký byl nutný rozsah prací a jaký konkrétně materiál byl při servisu použit. Předpokládám, že při sepisování zakázky jste byl informován o cenách za jednotlivé úkony a podepsáním zakázkového listu jste uzavřel smlouvu na provedení servisních prací za daných cenových podmínek.
23.10.2019 19:10:49
Jméno:
Josef Předmět:
Načtení readiness koduDobrý den, chci se zeptat čistě teoreticky, zda se načtou readiness kódy po odpojení baterie jízdou na LPG? Dekuji
24.10.2019 11:07:46
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Načtení readiness koduDobrý den.
Pokud je vozidlo v pořádku načtou se readiness kódy i při jízdě na plyn. Benzínová jednotka neví o jiném palivu.
22.10.2019 10:54:37
Jméno:
Standa Předmět:
RE: Blikající kontr. motoru při provozu na plyn - GOLF 1.6MPDobrý den,
děkuji za Vaši reakci.
Nejsem si jistý, zda-li byly vstřikovače někdy měněny, ale spíš bych tipoval, že budou původní (jsou ještě černé), tedy mají pravděpodobně najeto stejně jako vůz, tedy cca 170tis. km.
Včera odpoledne se mi kontrolka motoru rozsvítila již na trvalo a diagnostikou jsem lokalizoval chybu zapálení na válci č. 1. Na benzín ovšem není žádný problém.
Výměna všech čtyř vstřikovačů za nové modré by bylo jistě řešení, ale poněkud drahé.
Na internetu jsem se dočetl, že se vstřikovače Landi Renzo dají čistit ultrazvukem a také jsem nalezl již nějaké použité na bazaru.
1) Má takové čistění smysl s ohledem na dobu, o kterou může životnost vstřikovačů prodloužit, a jak vůbec vychází cenově?
2) Mohlo by být unkčním řešením koupit již použitý vstřikovač a nahradit pouze problematický na válci č. 1?
Děkuji za reakci
22.10.2019 12:22:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: Blikající kontr. motoru při provozu na plyn - GOLF 1.6MPDobrý den, ad 1) z praxe vím, že čištění vstřikovačů nemá smysl, neboť každý vstřikovač může být jinak opotřebený, a i po vyčištění nemusí dávat stejnou dávku a problém je s nastavením plynové mapy.
Ad 2) Pokud koupíte použité vstřikovače pak nevíte, zda dávkují stejně a platí totéž jako v bodě 1) .
Nové vstřikovače jsou zkalibrované, a po jejich výměně lze perfektně nastavit plynovou mapu.
21.10.2019 23:43:34
Jméno:
Martin Předmět:
Membrána reduktorDobrý den, sháním info ohledně reduktoru, který jsem nikde na netu nedohledal. V papírech mám napsáno, že se jedná o Stefanelli GEO 110M, ale na netu vypadá zcela jinak. V reálu je hranatý, filtry jsou přístupné shora na protějších stranách každý má 3 imbus šrouby, namontováno v MPI 2,0l Toyotě. Pravděpodobně budu potřebovat na tento reduktor novou membránu, ale dokud nevím o co se jedná, nevím co vlastně objednávat. Popis ani štítek nemá žádný. Díky moc
22.10.2019 7:53:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Membrána reduktorDobrý den, pokud není možné zjistit označení reduktoru na štítku pak bez toho, aniž bych reduktor viděl neumím poradit co objednat. Na zvážení je výměna celého reduktoru, kdy u nového reduktoru se vyhnete řešení možných netěsností v případě repase. Po zásahu do LPG systému je vždy nutná kontrola, v tomto případě zejména nastavení tlaku, pomocí diagnostického programu a samozřejmě kontrola těsnosti celého LPG systému.
21.10.2019 19:57:58
Jméno:
Lubos Předmět:
Výměna membrány a servis tovární zástavby LPG Škoda Octavia Dobrý den, prosim potřeboval bych výměnit membránu na originál Lpg systému Landi renzo Škoda octavia 2,1.6 mpi a následně seřídit systém. Umíte mi prosím v této věci pomoci? Za Vaši odpověď předem děkuji. B. L.
22.10.2019 7:25:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna membrány a servis tovární zástavby LPG Škoda Octavia Dobrý den, anu umíme Vám pomoc, na servis se můžete objednat na tel. 606 659 530.
Přidat záznam