Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <5>  <6>  <7>  <8>  <9> ||  <198>     >>   >5x>  

13.2.2019 12:43:33
Jméno: Per Předmět: Přestavba
Dobrý den .Mám opel zafira 1,4/103kw rok 2014 . Je tento motor vhodný na přestavbu lpg ? Jaká by byla orientační cena?
13.2.2019 13:25:32
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přestavba
Dobrý den, přestavba tohoto přeplňovaného motoru na LPG je možná při použití elektronického tlakového systému dávkování aditiva. Do mailu Vám posílám rozpětí cen za přestavbu. Cena bude záviset na zvoleném LPG systému a zvolené variantě systému ochrany ventilů.

13.2.2019 11:24:18
Jméno: Stanislav Bílek Předmět: Roční revize - STK -lpg
Pěkný den,

pokud provedu roční revizi LPG a ten samý den pojedu na STK vozidla, musím na STK LPG?
děkuji BÍLEK
13.2.2019 13:16:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Roční revize - STK -lpg
Dobrý den, inspekční prohlídka neboli revize je přezkoušení těsnosti (bezpečnosti) a základní kontrola nastavení LPG systému. Ve stanici SME STK se dle platné metodiky kontroluje i těsnost palivové soustavy a v případě vícepalivových vozidel se kontroluje těsnost obou soustav.

13.2.2019 11:10:45
Jméno: Michal Předmět: Dotaz
Dobrý den!
Nebude-li to reklama, můžete mi, prosím, sdělit Váš odborný názor, popřípadě zkušenosti s přípravkem v odkaze?
Díky, Jedlička

http://aditiva.heureka.cz/xeramic-add itive-lpg-250-ml/specifikace/#section
13.2.2019 13:01:18
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den, tato aditiva nepoužíváme a nemáme s nimi žádné zkušenosti. Používáme aditiva, u kterých jsme si ověřili jejich složení a účinnost byla testována TÜV.

10.2.2019 13:39:01
Jméno: Michal Předmět: Lpg- vypnutí benzínu a přepínaní lpg
Dobrý den,mám lpg stag 4 a ráno za studena mi auto přepne na lpg a když se auto zahřeje, tak auto přepne na benzín a už nechce se zapnout zpět na lpg. Poradte čím to je. A ještě k tomu mi svítí porucha motoru-oranžová ikona jako by motor. Tak pokud to jsou čidla teploty,nebo něco co vypíná lpg,tak napište zda to jde vyřadit,nebo vyměnit. Před rokem byla dělaná revize a vše bylo o.k Děkuji. K
11.2.2019 7:50:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg- vypnutí benzínu a přepínaní lpg
Dobrý den, závada může být způsobena závadou některého čidla, ale příčin může být více a pro její určení je třeba provést diagnostiku, včetně diagnostiky benzínové části vozidla – proč svítí kontrolka motoru. Na servis se můžete objednat u nás na tel. +420 606 659 530 nebo u některého z našich partnerských servisů http://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ .

10.2.2019 12:28:12
Jméno: pavel malina Předmět: chevrolet cruze r.v.2012 lpg-benzín-startuje pouze na benz.
mám toho cruze a koupil jsem jej z druhé ruky, při startování to jde pouze na benzín, a po ujetí cca 2 km se to samo přepne na lpg, chtěl bych vědět zda to tak má být, nebo nikoliv.Mně to trochu zlobí jelikož musím semtam kupovat i benzín, tak prosím o nějakou radu, děkuji předem, jsem z F Místku, po př na email. 26141@seznam.cz, nebo tel. 732735920
11.2.2019 7:43:54
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: chevrolet cruze r.v.2012 lpg-benzín-startuje pouze na benz.
Dobrý den, tyto systémy fungují následovně. V LPG nádrži je LPG v kapalné formě a aby dávkování bylo správné je třeba ho převést do plynné formy. To se děje v reduktoru (odparníku), který je vyhříván chladící kapalinou. Do doby, než dojde ke spolehlivému odpaření kapalné fáze (teplota reduktoru min. 35 oC) je motor poháněn benzínem. Teprve po dosažení této teploty dojde k přepnutí.

9.2.2019 0:10:07
Jméno: J gregora Předmět: tartariny
dobry den koupil jsem automobil fiat fiorino 1,4i je v nem nainstalovani lpg tartariny.bohuzel auto jede pouze na benzin,na plyn neprepne.na prepinaci lpg sviti oranzova led a stale blika modra led.stav plynu dle leed ukazatele-sviti ctyri z peti led.muzete u vas tuto poruchu zdiagnostikovat a opravit?dekuji JG
11.2.2019 7:37:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: tartariny
Dobrý den, na servis se můžete u nás objednat na tel. +420 606 659 530.

8.2.2019 17:08:20
Jméno: Michal Předmět: Lpg- vypnutí benzínu a přepínaní lpg
Dobrý den,chtěl bych předělat lpg-vypnutí benzínu a zapnutí jen lpg. Při odpojení benzínu mi auto nejede na benzín, a ani jen na lpg. Má to spojitost s benzínem, a jak to zapojit aby to bylo nezávisle na benzínu. Děkuji za informace -e mail či zde. S pozdravem Michal Kalda
11.2.2019 7:35:45
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg- vypnutí benzínu a přepínaní lpg
Dobrý den, Předpokládám, že se jedná o systém sekvenčního vstřikování plynu do sání. Pokusím se Vám velice stručně vysvětlit, že nelze provést zapojení, jak požadujete. Tyto systémy fungují následovně. V LPG nádrži je LPG v kapalné formě a aby dávkování bylo správné je třeba ho převést do plynné formy. To se děje v reduktoru (odparníku), který je vyhříván chladící kapalinou. Do doby, než dojde ke spolehlivému odpaření kapalné fáze (teplota reduktoru min 35 oC) je motor poháněn benzínem. Teprve po dosažení této teploty dojde k přepnutí na LPG.

6.2.2019 20:27:54
Jméno: Radek Předmět: Lpg.magic
Zdravim koupil.jsem passata 2.0 lpg a ted v -4° nastartuju na benzin a kdyz jedu tak se plyn neprepne kdyz zastavim treba na 10minut a necham bezet motor tak se to prepne,rozjedu se a po minute zase prepne na benzin pri jizde, motor 90° sviti chyba motoru nevim jestli to.muze mit nejaky vliv puvodni majitel rikal ze kdyz je teplo tak na lpg to jezdi normalne neda se to nejak doma upravit aby to slapalo dekuji
7.2.2019 7:21:27
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg.magic
Dobrý den, pro odstranění závady bude nejprve třeba provést diagnostiku a zjistit, zda se jedná o závadu mechanickou, elektrickou, závadu některého komponentu LPG systému nebo v nastavení parametrů a plynové mapy. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z našich partnerských servisů.

4.2.2019 21:05:01
Jméno: Martin Předmět: Smoček
Dobrý den,
špatně jsem se vyjádřil, včera jsem psal následující:

"Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího stavu v suovislosti s korekcemi a lambdami. Při provozu na benzín dlouhodobá i krátkodobá korekce OK, lamda před katem osciluje od 0,1 do 0,75 V a její hodnota je na 1, lambda za katalyzátorem je na 0,7-0,8 (na volnoběh je hodnota 0 a při akceleraci 0,9). Tedy na benzín je vše jak má. Při jízdě na LPG je vše úplně stejné až na lambdu za katem, ta má hodnotu 0,05V, tedy je tam moc kyslíku (chudá směs). Má otázka je proč? Říkám si, je to chudé, tak jsem na LPG mapě přidal. Ovšem k ničemu to nebylo. Dlouhodobá korekce se mi nastavila na -10 a lambda před katem=1 a na lambdě za katem jsem mel zase 0,05 V. Proste se to chová jakoby LPG k dokonalému spalování potřebovalo méně kyslíku. V podstatě, abych tento problém vyřešil, musel bych upravit mapu v ECU. ještě jednou podotýkám, že na benzín je vše v naprostém pořádku. Mockrát děkuji za radu."


LPG mapu jsem si upravil, i v provozním režimu, na korekce na 0. Korekce směsi a funkčnost lambda sondy před katem jsou v pořádku. Ovšem lambda za katem má hodnotu 0,05 V (tedy příliš chudá směs). Tak jsem si mapu LPG obohatil o 10%, ale důsledek je takový, že se dlouhodobá korekce směsi nastavila na -10% a napětí na lambdě ZA katem je opět. 0,05V. Na benzin je vše v pořádku a hodnota napětí lambda sondy Za katem je cca 0,75V. Prostě při provozu na LPG si mohu obohacovat směs v mapě jak chci, ale lamda za katem bude neustále hlásit chudou směs. Dokonce jsem směs obohatil, tak, že dlouhodobá korekce směsi se nastavila na -25%, a přesto lambda za katem hlásila, že chudá směs.

Jen doplním: systém LOVATO, vůz: Chevrolet Cruze 1,8 103 kW (motor Opel)

Děkuji za reakci.

Martin
5.2.2019 9:03:07
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Smoček
Dobrý den, správné seřízení LPG směsi se provádí dle korekcí čtených z benzínové řídící jednotky nikoli na základě napětí lambda sond. V krátkosti řečeno přední sonda je regulační a na základě jejích signálů provádí benzínová řídící jednotka regulaci palivové směsi. Druhá sonda je diagnostická, která pouze kontroluje správnou činnost katalyzátoru. LPG je jiné palivo, má jiné chemické složení, hoří podstatně čistěji než benzín, složení emisí se oproti benzínu výrazně liší a proto se může lišit oproti benzínu i napětí na druhé sondě. Základní podmínkou pro správné seřízení LPG směsi je správná funkce plynových vstřikovačů (všechny by měly dávkovat stejně).

3.2.2019 22:46:35
Jméno: Smoček Předmět: Martin
Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího stavu v suovislosti s korekcemi a lambdami. Při provozu na benzín dlouhodobá i krátkodobá korekce OK, lamda před katem osciluje od 0,1 do 0,75 V a její hodnota je na 1, lambda za katalyzátorem je na 0,7-0,8 (na volnoběh je hodnota 0 a při akceleraci 0,9). Tedy na benzín je vše jak má. Při jízdě na LPG je vše úplně stejné až na lambdu za katem, ta má hodnotu 0,05V, tedy je tam moc kyslíku (chudá směs). Má otázka je proč? Říkám si, je to chudé, tak jsem na LPG mapě přidal. Ovšem k ničemu to nebylo. Dlouhodobá korekce se mi nastavila na -10 a lambda před katem=1 a na lambdě za katem jsem mel zase 0,05 V. Proste se to chová jakoby LPG k dokonalému spalování potřebovalo méně kyslíku. V podstatě, abych tento problém vyřešil, musel bych upravit mapu v ECU. ještě jednou podotýkám, že na benzín je vše v naprostém pořádku. Mockrát děkuji za radu.

Martin
4.2.2019 10:48:32
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Martin
Dobrý den, u většiny vozidel (existují však výjimky, kdy je tomu naopak) platí, že pokud je dlouhodobá korekce při jízdě na LPG – 10, je směs příliš bohatá a benzínová řídící jednotka se snaží na základě signálů lambda sond směs LPG ochudit. Bude tedy potřeba připojit LPG systém k diagnostickému programu a zkontrolovat plynovou mapu, a to i za jízdy ve všech režimech a podle korekcí případně provést úpravu nastavení.

2.2.2019 19:42:32
Jméno: Henryjeep Předmět: LPG Stag
Dobrý den,
mám váš systém Stag 300 s nádrží Irene namontovaný v roce 2012 na Jeep Grand Cherokee WK. Před 2 lety jsou měněny filtry plynu, všechny 4 oxygen senzory a každý rok prováděna revize.
V poslední době se mi při jízdě na plyn rozsvítí krátce po startu kontrolka se symbolem motoru. Mám čtečku kódů, která mi ukazuje kódy 420, 138 a 158. Rozumím, že je hlášena špatná hladina bohatosti směsi. Když jedu na benzín závada se neobjeví.
Můžete mi prosím poradit jak nedostatek odstranit? Případně, kam bych se měl obrátit na váš smluvní servis na Kladně, nebo v Praze?
Dá se bohatost směsi plynu v systému nějak (a jak) seřizovat?
Velice děkuji za každou radu.
4.2.2019 10:29:47
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG Stag
Dobrý den, nepíšete, zda po výměně lambda sond byla provedena kontrola plynové mapy. Bohatost LPG směsi lze samozřejmě upravit diagnostickým programem. V Praze se můžete obrátit na našeho partnera Neptun Harfa.

2.2.2019 15:16:30
Jméno: Pepa Předmět: Přepínač lpg
Dobrý den po přepnutí na plyn mi na přepínači svítí 1modrá a červená dioda krásně jasně ale skoro pokaždé se stane že jakoby pohasnou tak bych se chtěl zeptat jestli to má nějaký vliv na lpg.Děkuji za odpověd Pepa
4.2.2019 10:14:30
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přepínač lpg
Dobrý den, ne pokud nedojde k přepnutí do benzínu nemá to vliv na LPG.

25.1.2019 13:14:47
Jméno: Jiří Předmět: Přestavba vozu na LPG s tovární úpravou na E85
Dobrý den.

Rád bych se zeptal, zda vidíte nějaké komplikace při přestavbě vozidla na LPG, které je z továrny upraveno na E85 (ethanol). Konkrétně se pak jedná o koncernový motor 1.6 MPI upraveným právě na E85. Předem děkuji za odpověď a zdravím do AGC.
25.1.2019 14:17:52
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přestavba vozu na LPG s tovární úpravou na E85
Dobrý den, řada výrobců automobilů dnes nabízí vozidla upravená na spalování E85 kromě koncernových vozidel jsou to např. Dacia, Renault, Ford, Saab…. většinou jsou označena jako FFV (Flexi Fuel Vehicle). Tato vozidla se běžně přestavují na pohon LPG.

25.1.2019 7:35:10
Jméno: Jirka Předmět: Renault Fluence 2,0 M4R
Dobrý den.
Rád bych přestavěl výše uvedený vůz. Bohužel jsem nenašel žádnou referenci vestavby s tímto japonským motorem ( pouze 1,6 16V). Je dvoulitr vhodný? Doporučíte "přímaz"? Děkuji.
25.1.2019 10:09:21
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Renault Fluence 2,0 M4R
Dobrý den, přestavba tohoto MPi motoru s použitím některého systému ochrany ventilů je možná.

24.1.2019 17:13:54
Jméno: Miroslav Předmět: Řídicí jednotka CNG
Dobrý den, mám VW LT35 benzín 2.3, r.v.2001, 105kw + CNG a auto nemá výkon ani benzín ani na CNG (odhaduji tak na 40kw) - dle servisu to jede na nouzový režim a je potřeba koupit novou řídící jednotku na CNG (prý jsou dvě, jedna na CNG a druhá na benzín). CNG jednotku neumí nikdo v ČR ani v DE opravit a tak zvažuji, zda je možné úplně odpojit a nepoužívat CNG systém a zprovoznit to aspoň na benzín, ale prý jsou ty jednotky spolu propojené, nevíte o někom, kdo by to dokázal zprovoznit? Děkuji
25.1.2019 9:59:06
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Řídicí jednotka CNG
Dobrý den, předně je třeba zjistit, proč vozidlo nemá výkon, zda problém bude v benzínové části či v plynové části. I když neuvádíte, jaký CNG systém ve voze máte, myslím, že jako Bosch Car Servis s více jak 26 lety zkušeností v oblasti přestaveb LPG/CNG dokážeme Vaše vozidlo zprovoznit. Na servis se můžete objednat na tel. 606 659 530.


<5x<   <<     <1> || <5>  <6>  <7>  <8>  <9> ||  <198>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací