7.1.2017 20:08:51
Jméno:
Zdeněk Černohorský Předmět:
Bingo S, cidlo teplotyDobrý den, mám Felicii 1.3 BMM. Řídící jednotku LPG Bingo S, reduktor BRC s čidlem teploty. Toto čidlo mi odešlo, takže ŘJ nepřepla na LPG. Zatím jsem tento problém vyřešil tak, že jsem softwarově vypnul požadavek teploty na přepnutí na LPG a vše zase funguje. K přepnutí na LPG dojde ihned po dosažení 1700 ot./min, reduktor nezamrzá ani v těchto mrazech.
A teď konečně dotaz č. 1: můžu takto jezdit dlouhodobě nebo řídící jednotka na LPG používá informaci o teplotě chladící kapaliny i k dalšímu řízení chodu motoru?
Dotaz č. 2: na jaký plyn má motor lepší výkon (menší spotřebu) - zimní nebo letní LPG?
Dotaz č. 3: na různých fórech jsem četl různé ,,zaručené" rady a jedna z nich je, že pro LPG je výhodnější nasávat co možná nejstudenější vzduch, proto radí vyřadit sání přes výfukové svody a sát vždy z venku. Je podle Vašeho názoru toto pravda?
Dotaz č. 4: O kolik by jste doporučili zvýšit předstih s ohledem na pomalejší hoření LPG?
Předem děkuji za odpovědi, s pozdravem Zdeněk Černohorský.
10.1.2017 7:55:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Bingo S, cidlo teplotyDobrý den, u tohoto nasávaného jednobodového systému se používá hodnota teploty pouze pro přepnutí, kdy k přepnutí dochází až po zahřátí reduktoru. K otázce č. 1 – Mnoho systémů přepíná bez teplotního čidla. Čidlo je záruka, že reduktor nezamrzne. K otázce č. 2 – LPG je směs dvou plynů, kdy zimní směs obsahuje 60% propanu proto, že má nižší teplotu varu a v zimě nezamrzá a letní směs paliva má 60% butanu protože lépe hoří, ale má vyšší teplotu varu. Proto na zimní plyn má větší spotřebu. K otázce č. 3 – Nasávaný plyn je hlavně věc podtlaku proto na různých vozech se dělaly různé úpravy tak aby jelo vozidlo lépe. Nicméně naopak, většinou se náporové nasávání uzavíralo, aby se proud vzduchu neměnil v závislosti na rychlosti. č. 4 – U Fabie není třeba nijak řešit předstih, tam si vše nastavuje ŘJ motoru podle snímače klepání.