20.3.2019 11:14:04
Jméno:
Ladislav Předmět:
Přívstřik benzínu jako ochrana motoruDobrý den,
chtěl jsem se zeptat, zda lze podle požadavku zákazníka nastavit množství přidávaného benzínu u systému sekvenčního vstřikování plynu pro nepřímovstřikové motory (samozřejmě u systémů, které přívstřik vůbec umožňují, předpokládám, že se jedná o dražší značkové systémy, např. BRC nebo Landi Renzo) např. minimálně na 20% nebo je množství dáno pevně v ŘJ plynu. Chápu, že obvyklá snaha je kvůli nákladům na PHM mít podíl benzínu co nejnižší, ale já preferuji důkladnou ochranu ventilů a navíc dlouho nespotřebovávaný benzin v nádrži stárne a následně dělá problém u benzinových vstřikovačů.
Děkuji za odpověď.
20.3.2019 12:21:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přívstřik benzínu jako ochrana motoruDobrý den, v zásadě to možné je. Nicméně servis, který přestavbu provedl nese záruku a přání zákazníka nemusí být v souladu s požadavky daného motoru. Nastavení parametrů přístřiku benzínu bych ponechal na servisu. Funkcí Přístřiku benzínu jsou dnes vybaveny již téměř všechny řídící jednotky všech výrobců LPG systémů (kromě těch nejlevnějších). Většina zákazníků volí pohon LPG z toho důvodu, že uspoří téměř polovinu nákladů za pohonné hmoty. Vámi zmiňovaný podíl benzínu 20 % výrazně snižuje tyto úspory. Dnes existují kvalitní aditiva a elektronické systémy pro ochranu ventilů. Elektronické systémy dávkují aditivum pouze při jízdě na LPG a v celém rozsahu otáček motoru. Studený start vozidla a ohřátí reduktoru na provozní teplotu vždy probíhá na benzín. Pokud budete udržovat v nádrži cca ¼ nádrže a pravidelně cca 1x měsíčně dotankovávat pár litrů benzínu, nemusíte mít strach z toho, že nastane problém u benzínových vstřikovačů.