22.11.2019 17:43:26
Jméno:
Jirka Předmět:
Studený startDobrý den,
jako již mnohokrát zde byly řešeny studené starty i já mám s nimi problém. Vlastním VW Passat 2,3 VR5 125 kW, systém Magic 2 G3, na LPG najeto cca 90 tis km. Momentálně po výměně vstřikovačů zn. Alex Barracada (trysky dle tabulky výrobce), reduktor měněn cca před 3 měsíci (naj. cca 2000 km), seřízení. Nicméně stále to za studena jede na 4 válce.
Dočetl jsem se zde, že by mohli být vadné korekce. Pokud to dobře chápu, jedná se o chudou / bohatou směs? Za předpokladu, že jsou všechny čidla, která jsou potřeba při startu v pořádku, jakým způsobem se tyto korekce nastavují? Pokud ŘJ BA neukazuje žádnou chybu ohledně chudé či bohaté směsi? Mám na mysli, jestli se používá nějaká pomůcka, například externí lambda sonda, či se to nějak vyhodnocuje jinak, aby se nastavila optimální směs. Řešit to stylem pokus/omyl, jednou nastavit bohatou, jednou chudou, to bych mohl po servisech jezdit měsíc.
Děkuji.
25.11.2019 10:20:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Studený startDobrý den, pokud motor jede po studeném startu jen na 4 válce, hledal bych závadu v benzínové části – zapalování, dodávka benzínu, vstřikovače…. Program v benzínové řídící jednotce vyhodnocuje signály od senzorů a na základě jejich vyhodnocení pak upravuje směs – provádí korekce. To znamená, že pokud na základě signálu lambda sondy vyhodnotí, že směs je bohatá pak směs ochudí (korekce má zápornou hodnotu a naopak). Korekce provádí benzínová řídící jednotka i při provozu na LPG. Korekce lze vyčíst diagnostickým zařízením z rozhraní OBD/EOBD. Zkuste jezdit nějaký čas na benzín a pokud problémy ustanou, pak je třeba provést nastavení plynové mapy. Po výměně vstřikovačů a reduktoru je třeba vždy zkontrolovat případně upravit plynovou mapu.