31.3.2022 15:59:19
Jméno:
Michal Předmět:
jede na lpg i bez ř.j.plynuDobrý den, máme u druhého auta kia shuma 1.5 starší lpg systém - reduktor-elektronický škrtící ventil-přívod do sání před škrtící klapku + v motorovém prostoru ř.j. Lovato Autogas Lov Eco plastová škatulka velikosti cigaret.Tento systém přepínáme otáčkama motoru cca 2500 ne dosažením určité teploty.Nejsem si jistý jestli to tak má fungovat od začátku.Motor začal plynule chcípat na volnoběh i při jízdě na benzín,na plyn jel dobře,po zjišťování všeho kolem motoru jsem odpojil onu ř.j. lpg a na benzín začal jet normálně,ale zjistil jsem že i s odpojenou jednotkou plynu se systém normálně po dosažení otáček přepne na lpg a jede normálně,po přepnutí na benzín taky.. klasické cuknutí motoru při přepínání je znát že jel na plyn a pak naběhl do vstřikovačů benzín.Je možné že ř.j plynu je jen nějaká korekce a to hlavní dělá ř.j. motoru ?
1.4.2022 8:07:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: jede na lpg i bez ř.j.plynuDobrý den, pokud není připojeno teplotní čidlo reduktoru je umožněno přepnutí z benzínu na LPG při jakékoliv teplotě. V takovém případě musí být šedý drát připojen ke kostře, aby se předešlo možnému rušení. Tento systém má kromě řídící jednotky ještě emulátor pro odpojení benzínových vstřikovačů. Pro odstranění závady bude nutná kontrola zapojení a funkčnosti všech komponent LPG systému a kontrola správnosti nastavení.